Exactly. Eerst een Ziggo-hotspot vinden, dan aanmelden. Volgende keren pakt de telefoon het automatisch op.quote:Op donderdag 4 juli 2013 21:28 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Net zolang rondlopen tot je een Ziggo netwerk ziet en dan instellen.
OK, dan moet ik dat dus doen. Niet erg handig.quote:Op donderdag 4 juli 2013 21:29 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Exactly. Eerst een Ziggo-hotspot vinden, dan aanmelden. Volgende keren pakt de telefoon het automatisch op.
Je zou nog kunnen kijken of je handmatig een wifi verbinding toe kunt voegen, zie dat het op mijn galaxy s3 gaat maar geen idee of een iPhone het ook kan.quote:Op donderdag 4 juli 2013 21:30 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
OK, dan moet ik dat dus doen. Niet erg handig.
Kan hij proberen, ik heb geen idee of het echt werkt.. Ook vanwege de soort verbinding zeg maar.quote:Op donderdag 4 juli 2013 21:37 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Je zou nog kunnen kijken of je handmatig een wifi verbinding toe kunt voegen, zie dat het op mijn galaxy s3 gaat maar geen idee of een iPhone het ook kan.
In theorie allemaal wel, maarquote:Op donderdag 11 juli 2013 23:28 schreef LXIV het volgende:
...
1) Is gewoon vanaf de straat goed bereik te krijgen, of moet je bij mensen in de voortuin gaan staan?
2) Is het een beetje snel? In ieder geval snel genoeg om wat webpagina's zoals FOK! te kunnen bezoeken, telegraaf.nl, youtube? Is het snel genoeg om mee te bellen?
3) Kun je roamen (dus gewoon lopen en dat je automatisch van netwerk naar netwerk schakelt zonder iets te merken?
En?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:02 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
vanaf a.s. maandag kan ik het zelf proberen en zal ik hier wel weer melden hoe het me in de praktijk bevallen is
Dat herken ik niet.quote:Op zondag 21 juli 2013 00:58 schreef Palomar het volgende:
Woon in Groningen en heb dus al een tijdje Ziggo Hotspots. Wat ik wel irritant vind is dat je niet naar je 'eigen' hotspot kan verbinden. Ja, hij verbindt wel, maar bij het opvragen van een webpagina krijg je dan een melding dat het werkt en je naar je eigen wifi-netwerk moet connecten. Hierdoor verbindt mijn telefoon of iPad soms per ongeluk toch automatisch naar de Ziggo hotspot en werkt internet niet. Moet dan handmatig mijn eigen wifi-netwerk selecteren.
Ben pas 1 hotspot tegengekomen en dat was gisteravond bij een vriend van me. Ingesteld en het werkt, maar meer kan ik er nog niet over zeggen eigenlijk. Ben de stad nog niet in geweest en alle buren hebben blijkbaar ook geen wifi-modem van Ziggo.quote:
Dat staat los van de buren, signaal vanuit je eigen modem is al sterker voor het Ziggo deel.quote:Op zondag 21 juli 2013 10:23 schreef zatoichi het volgende:
Signaal is vanwege de vele buren met ziggo op sommige plekken in huis sterker dan mijn eigen wifi
Heb het nog eens even getest en nu werkt het idd wel gewoon via de Ziggo hotspot als ik thuis ben. Toen ik het een paar maanden geleden tijdens de pilot testte kreeg ik wel een melding als 'de verbinding met ziggo hotspot werkt, verbind met uw eigen access point als u thuis bent' oid. Dat zullen ze dan wel uit hebben gezet. Was nl. de reden waarom ik dat Ziggo hotspot uitgezet had op mn telefoon en ipad.quote:Op zondag 21 juli 2013 07:55 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Dat herken ik niet.
Mijn telefoon gaat (uiteraard) naar het sterkste netwerk, dat is het Ziggo signaal. Werkt verder prima, merk alleen een iets grotere vertraging bij het openen van een webpagina.
Ik vind het helemaal niet handig dat het zo werkt, maar daar kan ik weinig aan veranderen.quote:Op zondag 21 juli 2013 21:49 schreef Palomar het volgende:
[..]
Heb het nog eens even getest en nu werkt het idd wel gewoon via de Ziggo hotspot als ik thuis ben. Toen ik het een paar maanden geleden tijdens de pilot testte kreeg ik wel een melding als 'de verbinding met ziggo hotspot werkt, verbind met uw eigen access point als u thuis bent' oid. Dat zullen ze dan wel uit hebben gezet. Was nl. de reden waarom ik dat Ziggo hotspot uitgezet had op mn telefoon en ipad.
Zie het bij mijn ouders wel, de computer van m'n vader verliest zijn wifi nu regelmatig door de 24 ziggo accesspoints die er bij zijn gekomen.quote:Op maandag 22 juli 2013 14:44 schreef SLara het volgende:
Niemand thuis 'last' van die extra ziggo netwerken? Het aantal netwerken hier is nu zowat verdubbeld wat de snelheid van de bestaande netwerken niet echt ten goede komt
Leuk, maar dan moet je wel aangeven waar je ongeveer zit slimmerik.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:02 schreef zatoichi het volgende:
Ik vind het wel leuk, Fuck de mobiele providers met hun veel te dure databundels![]()
Mijn hotspot staat open voor jullie!
Denk dat er ook nog heel veel mensen zijn met een oud modem zonder wifi functionaliteit.quote:Op maandag 22 juli 2013 15:16 schreef Blester het volgende:
Werkt hier best lekker, heb alleen het idee dat sommige mensen het niet aan hebben staan. Ben alleen wel bang dat er weer allerlei gezeik gaat komen met hackers e.d.
Viel me trouwens op dat ik het niet eens hoefde aan te zetten, het stond al standaard aan.quote:Op maandag 22 juli 2013 15:17 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Denk dat er ook nog heel veel mensen zijn met een oud modem zonder wifi functionaliteit.
Geldt iig voor mij.
en zodra ik het heb zet ik die onzin uit
Klopt, dat regelen ze centraal anders zet niemand het aan namelijk.quote:Op maandag 22 juli 2013 15:30 schreef Blester het volgende:
[..]
Viel me trouwens op dat ik het niet eens hoefde aan te zetten, het stond al standaard aan.
Ik vind het ook alleen maar goed, niet langer op een duur mobiel netwerk zitten voor internetquote:Op maandag 22 juli 2013 15:33 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Klopt, dat regelen ze centraal anders zet niemand het aan namelijk.
En nu zetten alleen degenen die de moeite nemen het uit, win-win voor ziggo. -> hogere dekkinsgraad.
Valt weinig aan te hacken aangezien er daadwerkelijk een scheiding is op basis van vlan met een eigen IP adresquote:Op maandag 22 juli 2013 15:16 schreef Blester het volgende:
Werkt hier best lekker, heb alleen het idee dat sommige mensen het niet aan hebben staan. Ben alleen wel bang dat er weer allerlei gezeik gaat komen met hackers e.d.
Ik heb het dan ook over het hacken van het betreffende ziggo account en eventueel het inzien van gegevens die via het netwerk worden verzonden (zoals wachtwoorden e.d.).quote:Op maandag 22 juli 2013 16:28 schreef erikkll het volgende:
[..]
Valt weinig aan te hacken aangezien er daadwerkelijk een scheiding is op basis van vlan met een eigen IP adres
Dat is ook mijn ervaring ja, ik zie thuis nu 1 signaal, maar dat is net sterk genoeg om opgepikt te worden. Wandelend in de stad is het al een drama.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:07 schreef isdezenogvrij het volgende:
Ik heb wel grote twijfels over de bruikbaarheid van Wifi spots. De keren dat ik het tot nu toe gebruikt heb was het steeds een zeer zwak signaal (minder dan -85 dBm) dat voortdurend wegviel. Heb op mijn toestel nog een vinkje weg moeten bij "Vermijd slechte netwerken", anders had ik ws nog helemaal geen verbinding gehad.
De keer dat ik goed signaal had was het trager dan 3G in de stad, totdat Ziggo overal de Wifi routers neer heeft gezet en goede dekking heeft zou ik er lekker mee wachten.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:25 schreef LXIV het volgende:
Als het echt kut werkt dan wil ik het niet. Ik wil best wel wat consessies maken omdat het gratis is, maar in principe moet het wel werken. Snel hoeft ook nog niet eens, maar gewoon het nieuws lezen of een beetje FOK!en zou fijn zijn.
Voorlopig niet terug naar Ziggo vanwege dit dus.
Maar om het hele land af te dekken met eigen routers is extreem duur (en inefficient). Alleen al de stroomvoorziening en de glasvezels naar honderdduizenden plaatsen is onbetaalbaar. Dat zal nooit gebeuren.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:28 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
De keer dat ik goed signaal had was het trager dan 3G in de stad, totdat Ziggo overal de Wifi routers neer heeft gezet en goede dekking heeft zou ik er lekker mee wachten.
Met neerzetten bedoel ik het omwisselen van de oude Ubee modems door modems met Wifi functionaliteit. Bij mij in het complex heeft praktisch iedereen nog een modem zonder Wifi dus de dekking hier wordt gedaan door 1 modempje ergens op de 3e verdieping -> gaat dus niet werken.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar om het hele land af te dekken met eigen routers is extreem duur (en inefficient). Alleen al de stroomvoorziening en de glasvezels naar honderdduizenden plaatsen is onbetaalbaar. Dat zal nooit gebeuren.
Nu is het gratis via de huizen van mensen, omdat die mensen zelf dus de stroom en de kabel betalen. Maar dat zelf installeren... Nog los van het onderhoud
Maar zoals ik begrijp is de dekking op straat sowieso slecht. Dat verbaast me ook niet, als ik naga hoe matig de verbinding in mijn eigen huis al is.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:34 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Met neerzetten bedoel ik het omwisselen van de oude Ubee modems door modems met Wifi functionaliteit. Bij mij in het complex heeft praktisch iedereen nog een modem zonder Wifi dus de dekking hier wordt gedaan door 1 modempje ergens op de 3e verdieping -> gaat dus niet werken.
Las ook ergens dat Ziggo met UPC in onderhandeling is om de dienst samen aan te bieden en zo de dekking te verhogen. Dat zou al een hoop schelen.
Niet eens zozeer in mijn complex, maar buiten bij de voordeur heb ik nog *net* bereik met die Ziggo router van de buurman. Net genoeg om mee te verbinden maar 1 meter verderop gaat het al stuk en dan moet m'n telefoon alweer switchen naar 3G.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar zoals ik begrijp is de dekking op straat sowieso slecht. Dat verbaast me ook niet, als ik naga hoe matig de verbinding in mijn eigen huis al is.
Dat je in je eigen complex wifi hebt vind ik dan minder interessant, want dan ben je toch al thuis. Dat ik bij andere mensen wifi heb ook niet zo, want ben ik ergens op bezoek dan zou ik ook om het wachtwoord kunnen vragen.
Het moet echt gewoon op straat werken. Roaming.
Dit dus.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 14:00 schreef ACT-F het volgende:
In theorie is het wel een aardig idee, maar de praktijk is wat weerbarstiger. Je hebt geen enkele grip op waar de klant de modem plaatst. Een klant heeft geen belang bij een ontvangst voor een ander en zal de modem daar plaatsen waar het beste functioneert. Bovendien weet je niet hoe druk het gebied is, de vele Wifi-zenders kunnen elkaar flink verstoren. 13 kanalen zijn dan veel te weinig. En nog maar te zwijgen over een optimale verdeling.
De theoretische snelheid niet nee, maar in de praktijk heb je meer snelheid bij de gratis wifi van de McDonaldsquote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:48 schreef isdezenogvrij het volgende:
Met die snelheid vallen ze niet uit de toon. De meeste hotspots of gratis internet hebben een waardeloze snelheid. Alleen prettig om op je bundel te besparen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |