abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 juli 2013 @ 00:41:30 #31
160693 Me.
"Normale" user
pi_128565857
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:51 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik zit hier met 9 ziggo abbonnees direct om me heen, dat gaat vast ook erg goed werken :')
Same here. Speedtest doet 1.2 Mbit, dus dat schiet niet echt op.
Not guilty by reason of insanity
pi_128570595
Als je van de zomer ergens in een park of op het strand ligt kun je de hele dag muziek streamen/ internetradio luisteren / joetjoep kijken zonder dat je gelijk je hele databundel er doorheen brandt.
Ik zie er het nut wel van in. Of het gaat werken is een 2e. Als namelijk niemand er het nut van inziet en het dus uit laat zetten is het een hoop geld geinvesteerd in niets voor Ziggo.
pi_128571080
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:28 schreef ohmoetdatzo het volgende:
Als je van de zomer ergens in een park of op het strand ligt kun je de hele dag muziek streamen/ internetradio luisteren / joetjoep kijken zonder dat je gelijk je hele databundel er doorheen brandt.
Ik zie er het nut wel van in. Of het gaat werken is een 2e. Als namelijk niemand er het nut van inziet en het dus uit laat zetten is het een hoop geld geinvesteerd in niets voor Ziggo.
En het park en het strand wonen veel mensen met een Ziggo router met dat bereik?
Ik woon in een appartement op 1 hoog, ik heb nog amper bereik als ik beneden bij de voordeur sta, geloof maar niet dat je in het park of op het strand nog iets aan die hotspots hebt.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_128571759
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 10:47 schreef Skull-splitter het volgende:

om de domme reden dat je daarna ook thuis eerder verbindt met die ziggo netwerken dan je eigen wi-fi.
Ja, dat gebeurt hier dus ook, vind het knap irritant. Snap dat het signaal sterker is (of beter: ik ga er van uit dat dat de reden is), maar wil dat eigenlijk niet.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:50 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik woon in een appartement op 1 hoog, ik heb nog amper bereik als ik beneden bij de voordeur sta, geloof maar niet dat je in het park of op het strand nog iets aan die hotspots hebt.
Het bereik zal wel iets verder komen, maar stranden en parken zeker niet nee.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_128573231
ik heb thuis ziggo alles in 1, kan ik dan ook met mijn smartphone ergens in groning bijvoorbeeld gebruik maken van zo'n wifi hotspot?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_128573921
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 11:14 schreef sjoemie1985 het volgende:
ik heb thuis ziggo alles in 1, kan ik dan ook met mijn smartphone ergens in groning bijvoorbeeld gebruik maken van zo'n wifi hotspot?
Alleen als je je daarvoor aanmeldt en thuis ook je wifispot aan hebt staan.
Voor-wat-hoort-wat dus :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_128573991
dus met een speciale app waar je je ziggo gegevens in moet vullen kun je gebruik maken van die netwerken, mits ik dus mijn eigen ook heb aan staan op dat moment.
Dat kan alleen op dit moment niet, omdat het bij mij in de buurt nog niet actief is.
I am a child of God
God is not dead.
pi_128574274
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 11:37 schreef sjoemie1985 het volgende:
dus met een speciale app waar je je ziggo gegevens in moet vullen kun je gebruik maken van die netwerken, mits ik dus mijn eigen ook heb aan staan op dat moment.
Dat kan alleen op dit moment niet, omdat het bij mij in de buurt nog niet actief is.
Geen speciale app je krijgt gewoon een username en wachtwoord voor de ziggo wifi. Dat is eenmalig invullen en daarna zul je overal gebruik kunnen maken van de ziggo wifi spots.
pi_128574832
ah op die manier dank voor de info :) ^O^
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 4 juli 2013 @ 13:34:55 #40
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_128577896
't staat hier netjes uit. En ziggo moet gewoon met z'n poten van die router afblijven. In bruikleen prima maar ga geen netwerken opzetten.
  donderdag 4 juli 2013 @ 18:20:32 #41
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_128589359

Geen Wifi O+
Wel leechen van anderen O+ O+
Ziggo O+ O+ O+
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 4 juli 2013 @ 18:48:19 #42
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_128590265
quote:
10s.gif Op donderdag 4 juli 2013 18:20 schreef ACT-F het volgende:
[ afbeelding ]

Geen Wifi O+
Wel leechen van anderen O+ O+
Ziggo O+ O+ O+
Linux + hostapd *O*
pi_128594124
Ik heb een Arres kabelmodem en wél een mail gekregen van Ziggo over de hotspots. Maar dat ik dus niet kan inloggen klopt wel omdat er geen Wifi in mijn modem zit. Ik moet het dus wel kunnen instellen maar hoe?
Single ply roofing, pay less, worthless.
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:12:55 #44
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_128595947
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 20:31 schreef RoofingBurner het volgende:
Ik heb een Arres kabelmodem en wél een mail gekregen van Ziggo over de hotspots. Maar dat ik dus niet kan inloggen klopt wel omdat er geen Wifi in mijn modem zit. Ik moet het dus wel kunnen instellen maar hoe?
je kan pas inloggen als je een gebruikersnaam en wachtwoord hebt in MijnZiggo. Bij mij is het deze week geactiveerd, maar zoals ook eerder al gezegd: het wordt in delen uitgerold in NL.
Wanneer je geen Wifi hebt, maar wel Ziggo, kan je alsnog gebruik maken van andere spots. Je zal in de toekomst (zover ik mij kan herinneren) een modem krijgen waardoor jij ook deel uitmaakt van de Wifi-spot familie ;)
pi_128596029
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:12 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

je kan pas inloggen als je een gebruikersnaam en wachtwoord hebt in MijnZiggo. Bij mij is het deze week geactiveerd, maar zoals ook eerder al gezegd: het wordt in delen uitgerold in NL.
Wanneer je geen Wifi hebt, maar wel Ziggo, kan je alsnog gebruik maken van andere spots. Je zal in de toekomst (zover ik mij kan herinneren) een modem krijgen waardoor jij ook deel uitmaakt van de Wifi-spot familie ;)
Het gekke is dus dat ik wel inloggegevens heb, maar géén modem met Wifi. Waarom geeft men iemand zonder Wifimodem inloggegevens. Lijkt me niet logisch.
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:21:06 #46
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_128596310
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:14 schreef RoofingBurner het volgende:

[..]

Het gekke is dus dat ik wel inloggegevens heb, maar géén modem met Wifi. Waarom geeft men iemand zonder Wifimodem inloggegevens. Lijkt me niet logisch.
Dat is zo door Ziggo besloten. Ze willen elke abonnee Wifi-spots aanbieden, ongeacht of je een geschikt modem hebt of niet. Soort service ;)
pi_128596595
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:14 schreef RoofingBurner het volgende:

[..]

Elke Ziggo abonnee met kabelinternet van Ziggo krijgt inloggegevens. Hier is niets onlogisch aan. Ook als je thuis geen WiFi gebruikt omdat je je laptop rechtstreeks via een ethernetkabel aan je router/modem hebt hangen kan het zijn dat je buitenshuis met je laptop toch gebruik wil maken van de Ziggo WiFi-spots.
pi_128596619
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:21 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

Dat is zo door Ziggo besloten. Ze willen elke abonnee Wifi-spots aanbieden, ongeacht of je een geschikt modem hebt of niet. Soort service ;)
Ja, heel fijn en ik wil het dus activeren op de iPhone van mijn dochter, zij heeft namelijk geen internetbundel en nu kan ze toch hier en daar internet gebruiken. Maar de vraag is hoe kan ik de boel aan de praat krijgen, mijn modem zend namelijk geen 'Ziggo' signaal uit als je begrijpt wat ik bedoel.
pi_128596674
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:27 schreef RoofingBurner het volgende:

[..]

Ja, heel fijn en ik wil het dus activeren op de iPhone van mijn dochter, zij heeft namelijk geen internetbundel en nu kan ze toch hier en daar internet gebruiken. Maar de vraag is hoe kan ik de boel aan de praat krijgen, mijn modem zend namelijk geen 'Ziggo' signaal uit als je begrijpt wat ik bedoel.
Net zolang rondlopen tot je een Ziggo netwerk ziet en dan instellen.
pi_128596698
[url=Bij stap 1 ga ik al fout.]https://static.ziggo.nl/images/Ziggo%20WifiSpots%20Apple%20MacBook%20v2.0_tcm14-34975.pdf[/url]
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:29:45 #51
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_128596725
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:28 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Net zolang rondlopen tot je een Ziggo netwerk ziet en dan instellen.
Exactly. Eerst een Ziggo-hotspot vinden, dan aanmelden. Volgende keren pakt de telefoon het automatisch op.
pi_128596782
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:29 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

Exactly. Eerst een Ziggo-hotspot vinden, dan aanmelden. Volgende keren pakt de telefoon het automatisch op.
OK, dan moet ik dat dus doen. Niet erg handig.
pi_128597093
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:30 schreef RoofingBurner het volgende:

[..]

OK, dan moet ik dat dus doen. Niet erg handig.
Je zou nog kunnen kijken of je handmatig een wifi verbinding toe kunt voegen, zie dat het op mijn galaxy s3 gaat maar geen idee of een iPhone het ook kan.
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:41:02 #54
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_128597271
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:37 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Je zou nog kunnen kijken of je handmatig een wifi verbinding toe kunt voegen, zie dat het op mijn galaxy s3 gaat maar geen idee of een iPhone het ook kan.
Kan hij proberen, ik heb geen idee of het echt werkt.. Ook vanwege de soort verbinding zeg maar.
  donderdag 11 juli 2013 @ 23:28:11 #55
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_128855049
Heeft er iemand al gebruikerservaring met het roamen via die hotspots?

Zelf heb ik ziggo de deur uitgedaan omdat mijn HDTV-ontvanger defect ging en ik 200 euro moest bijbetalen voor een nieuwe. Bij Telfort kreeg ik toen ik switchte meteen weer het hele installatiepakket gratis (toen ik dat tegen Ziggo vertelde boden ze me dat ook aan).

Ben eigenlijk wel heel tevreden over Telfort. Het is een stuk goedkoper en via interactieve TV kan ik programma's terugkijken etc. Werkt ook altijd.

Dus voordat ik Telfort er weer uitgooi om Ziggo te krijgen en zo toegang tot die hotspots heb ik een paar vragen (van iemand die er ervaring mee heeft)

1) Is gewoon vanaf de straat goed bereik te krijgen, of moet je bij mensen in de voortuin gaan staan?
2) Is het een beetje snel? In ieder geval snel genoeg om wat webpagina's zoals FOK! te kunnen bezoeken, telegraaf.nl, youtube? Is het snel genoeg om mee te bellen?
3) Kun je roamen (dus gewoon lopen en dat je automatisch van netwerk naar netwerk schakelt zonder iets te merken?
The End Times are wild
pi_128861489
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 23:28 schreef LXIV het volgende:
...
1) Is gewoon vanaf de straat goed bereik te krijgen, of moet je bij mensen in de voortuin gaan staan?
2) Is het een beetje snel? In ieder geval snel genoeg om wat webpagina's zoals FOK! te kunnen bezoeken, telegraaf.nl, youtube? Is het snel genoeg om mee te bellen?
3) Kun je roamen (dus gewoon lopen en dat je automatisch van netwerk naar netwerk schakelt zonder iets te merken?
In theorie allemaal wel, maar

1. als je (zoals ik) in een appartement woont op 1 hoog in een betonnen constructie is de ontvangst buiten al naadje, dit *kan* gecompenseerd worden door mensen die hun wifi op de begane grond hebben staan
2. er wordt (max) 10Mbit gereserveerd van de bandbreedte van de modem die de wifi aanbiedt, dit wordt gedeeld met iedereen die op dat wifi spot zt. Standaard 3G zit tussen de 5Mb/s en 10Mb/s
Ga er maar vanuit dat het trager is dan je mobiele verbinding, maar het gaat tenminste niet ten koste van je databundel.

3. in theorie zou je er niets (weinig) van moeten merken behalve wellicht een kleine hik als je net een pagina aan het laden bent op het moment dat je van spot naar spot schiet. In de praktijk zal het ook erg afhankelijk zijn van je toestel.

vanaf a.s. maandag kan ik het zelf proberen en zal ik hier wel weer melden hoe het me in de praktijk bevallen is :)
pi_129165963
Ik vind het wel leuk, Fuck de mobiele providers met hun veel te dure databundels *O*

Mijn hotspot staat open voor jullie!
  zaterdag 20 juli 2013 @ 21:48:21 #58
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129167823
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 09:02 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

vanaf a.s. maandag kan ik het zelf proberen en zal ik hier wel weer melden hoe het me in de praktijk bevallen is :)
En?
The End Times are wild
pi_129176081
Woon in Groningen en heb dus al een tijdje Ziggo Hotspots. Wat ik wel irritant vind is dat je niet naar je 'eigen' hotspot kan verbinden. Ja, hij verbindt wel, maar bij het opvragen van een webpagina krijg je dan een melding dat het werkt en je naar je eigen wifi-netwerk moet connecten. Hierdoor verbindt mijn telefoon of iPad soms per ongeluk toch automatisch naar de Ziggo hotspot en werkt internet niet. Moet dan handmatig mijn eigen wifi-netwerk selecteren.
  zondag 21 juli 2013 @ 07:55:10 #60
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_129179811
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:58 schreef Palomar het volgende:
Woon in Groningen en heb dus al een tijdje Ziggo Hotspots. Wat ik wel irritant vind is dat je niet naar je 'eigen' hotspot kan verbinden. Ja, hij verbindt wel, maar bij het opvragen van een webpagina krijg je dan een melding dat het werkt en je naar je eigen wifi-netwerk moet connecten. Hierdoor verbindt mijn telefoon of iPad soms per ongeluk toch automatisch naar de Ziggo hotspot en werkt internet niet. Moet dan handmatig mijn eigen wifi-netwerk selecteren.
Dat herken ik niet.
Mijn telefoon gaat (uiteraard) naar het sterkste netwerk, dat is het Ziggo signaal. Werkt verder prima, merk alleen een iets grotere vertraging bij het openen van een webpagina.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')