In Groningen was een pilot. Niet snel idd..quote:Op woensdag 3 juli 2013 09:23 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hier in Den Haag vele wifispots en de dekking is wel goed. Mijn ervaring is wel dat het retetraag is
Alle gasten krijgen toch iets van 10Mbit/s? Gewoon 3G is dan veelal sneller, dit is vooral nuttig op drukke plekken als het bereik helemaal wegvalt, dan kan je hierop terugvallenquote:Op woensdag 3 juli 2013 09:23 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hier in Den Haag vele wifispots en de dekking is wel goed. Mijn ervaring is wel dat het retetraag is
Eh, nee, het wordt gewoon aangezet vanaf de centrale en staat los van je abonnementssnelheid (genoeg marge daarin in ieder geval).quote:Op woensdag 3 juli 2013 09:23 schreef Apuleius het volgende:
Ziggo gebruikers krijgen bericht als het zover is, omdat Ziggo eerst om toestemming moet vragen aan de gebruikers. Tot op heden niets van vernomen.
Zo stond het toch echt in de mail van Ziggo te lezen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:47 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Eh, nee, het wordt gewoon aangezet vanaf de centrale en staat los van je abonnementssnelheid (genoeg marge daarin in ieder geval).
Ik heb mijn telefoon nog maar niet ingesteld ondanks het beroerde 3G bereik van T-mobile in Den Haag of uberhaupt stedelijk gebied om de domme reden dat je daarna ook thuis eerder verbindt met die ziggo netwerken dan je eigen wi-fi.
Dat hoeft helemaal niet...quote:Op woensdag 3 juli 2013 09:23 schreef Apuleius het volgende:
Ziggo gebruikers krijgen bericht als het zover is, omdat Ziggo eerst om toestemming moet vragen aan de gebruikers. Tot op heden niets van vernomen.
Zo stond het in de mail van Ziggo.quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:48 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal niet...
Ze maken namelijk niet gebruik van jouw internetaansluiting zelf, maar van een apart VLAN naast je eigen internetabonnement.
Dat klopt, maar ze moeten wel om jouw toestemming vragen of jij je router daarvoor ter beschikking wil stellen. Want pas als jij je eigen router daarvoor ter beschikking stelt mag jijzelf ook gebruik maken van het netwerk.quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:48 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal niet...
Ze maken namelijk niet gebruik van jouw internetaansluiting zelf, maar van een apart VLAN naast je eigen internetabonnement.
Je eigen router heeft hier niets mee te maken...quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:51 schreef Ceased2Be het volgende:
Dat klopt, maar ze moeten wel om jouw toestemming vragen of jij je router daarvoor ter beschikking wil stellen. Want pas als jij je eigen router daarvoor ter beschikking stelt mag jijzelf ook gebruik maken van het netwerk.
Sorry, ik zei router waar ik 'modem van ziggo' bedoelde.quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:53 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je eigen router heeft hier niets mee te maken...
Dat modem heb je in bruikleen, dus ziggo kan er mee doen en laten wat ze willen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:54 schreef Ceased2Be het volgende:
Sorry, ik zei router waar ik 'modem van ziggo' bedoelde.
van de ziggo faq:quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:55 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat modem heb je in bruikleen, dus ziggo kan er mee doen en laten wat ze willen.
En waar staat dat ze toestemming gaan vragen?quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:59 schreef Ceased2Be het volgende:
van de ziggo faq:
WifiSpots is beschikbaar voor alle klanten met een Ziggo Internetabonnement. Heeft u een Wi-Fi modem (de Ubee EVW320B of de Cisco EPC3925), dan is het modem zelf ook een WifiSpot. Wilt u uw eigen WifiSpot aan- of uitzetten? Dat kan gemakkelijk via Mijn Ziggo, onder het kopje Internet van Mijn Instellingen. Als u WifiSpots uitzet, kunt u echter zelf geen gebruik meer maken van WifiSpots.
https://www.ziggo.nl/#klantenservice/internet/diensten/wifispots
Toch wel: Als je namelijk Ziggo geen toestemming geeft jouw router als Wifispot te laten gebruiken, dan kun je als Ziggo abonnee zelf ook geen gebruik meer maken van de Ziggo Wifispots.quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:53 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je eigen router heeft hier niets mee te maken...
Ik denk dat FredvZ echt een eigen router bedoeld, dus die je zelf hebt aangeschaft. Normaal krijgt een klant een modem te leen, en Ziggo mag daar alles aan doen wat ie maar wil. Als een klant dan niet wel dat zijn modem gebruikt gaat worden als HotSpot, dan kan dat uitgezet worden. Maar dan heeft hij ook geen toegang meer tot de andere HotSpots.quote:Op woensdag 3 juli 2013 17:16 schreef Riparius het volgende:
[..]
Toch wel: Als je namelijk Ziggo geen toestemming geeft jouw router als Wifispot te laten gebruiken, dan kun je als Ziggo abonnee zelf ook geen gebruik meer maken van de Ziggo Wifispots.
Dit klopt. Maar ik weet niet wat FredvZ precies bedoelt, hij is niet duidelijk genoeg. Het modem dat Ziggo ter beschikking stelt heeft ook routerfaciliteiten.quote:Op woensdag 3 juli 2013 17:21 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Ik denk dat FredvZ echt een eigen router bedoelt, dus die je zelf hebt aangeschaft. Normaal krijgt een klant een modem te leen, en Ziggo mag daar alles aan doen wat ie maar wil. Als een klant dan niet wil dat zijn modem gebruikt gaat worden als HotSpot, dan kan dat uitgezet worden. Maar dan heeft hij ook geen toegang meer tot de andere HotSpots.
Ziggo geeft je een apparaat in bruikleen (zij noemen het modem, noem het router, noem het kastje, van mijn part noem het het een olifant..). Het ding dus wat je van Ziggo over de post toegestuurd krijgt (of wat de monteur heeft meegenomen). Dat apparaat wat je dus op de coax in de muur aansluit. Het device wat je dus niet gekocht hebt, en dus van Ziggo is.quote:Op woensdag 3 juli 2013 17:23 schreef Riparius het volgende:
Dit klopt. Maar ik weet niet wat FredvZ precies bedoelt, hij is niet duidelijk genoeg. Het modem dat Ziggo ter beschikking stelt heeft ook routerfaciliteiten.
Nee, het gaat om het Ziggo modem met wifi capaciteit. Niet om jouw router.quote:Op woensdag 3 juli 2013 17:16 schreef Riparius het volgende:
[..]
Toch wel: Als je namelijk Ziggo geen toestemming geeft jouw router als Wifispot te laten gebruiken, dan kun je als Ziggo abonnee zelf ook geen gebruik meer maken van de Ziggo Wifispots.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |