abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128527024
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_128527145
Ohjee, ik moet over 4,5 week weer werken. Mijn moeder zal het meest oppassen maar ik geef nu nog fulltime de borst. Ouders gaan eind volgende week bijna 3 weken op vakantie dus heb nog maar zeer weinig tijd om te oefenen en A te laten wennen.
Ben bang dat ik nu heel snel moet afbouwen met bv. ;(
pi_128527465
Waarom venco? Kan je op werk niet gewoon kolven?
pi_128527636
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:13 schreef Zolena het volgende:
Waarom venco? Kan je op werk niet gewoon kolven?
Nope, ik werk onregelmatig en alleen. Plus steeds korte diensten van bijv 5 uurtjes.
pi_128527767
Maar je hebt toch ook gewoon recht op pauze? En zou een periode van 5 uurtjes niet te overbruggen zijn zonder kolven? Dan zou je alleen moeten kijken of je op een ander moment kunt kolven voor de voedingen die hij krijgt als je werkt..
pi_128528080
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:24 schreef L0t.. het volgende:
Maar je hebt toch ook gewoon recht op pauze? En zou een periode van 5 uurtjes niet te overbruggen zijn zonder kolven? Dan zou je alleen moeten kijken of je op een ander moment kunt kolven voor de voedingen die hij krijgt als je werkt..
Ja dat laatste dacht ik ook...maar ik moet eigenlijk zien te regelen dat ik vaste dagen krijg want qua oppas is het anders heel moeilijk.
  woensdag 3 juli 2013 @ 09:42:19 #7
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_128528239
goedenmorgen

is het bij jullie ook van dat heerlijke weer ;(

succes venco, ik kolf ook maar 1x per dag op m'n werk en dat gaat hartstikke goed eigenlijk,
heb wel een flinke voorraad aangelegd.
W
Z
E
pi_128528240
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:20 schreef vencodark het volgende:

[..]

Nope, ik werk onregelmatig en alleen. Plus steeds korte diensten van bijv 5 uurtjes.
Vijf uur zonder kolven ging hier goed. Maar ik begrijp dat het met onregelmatige diensten niet heel handig is.
pi_128528290
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:42 schreef Zolena het volgende:

[..]

Vijf uur zonder kolven ging hier goed. Maar ik begrijp dat het met onregelmatige diensten niet heel handig is.
Ik gok met die 5 uur hè. Kan best dat zij mij 15 uur over 2 dagen weet te verdelen.
pi_128528358
Nee, dat bedoel ik , met onregelmatige diensten is het wel onhandig en kolven werkt voor iedereen ook anders, dus dat het bij mij lukte betekent niet dat het bij jou goed gaat.
Niks naarder dan op het werk met ploftieten zitten.

Maar is er niet te overleggen met de planning dat je misschien de komende tijd handig ingepland wordt qua kolven?
pi_128528378
Dan heb je op een werkdag van 7 uur toch gewoon recht op 1 uur en 45 minuten kolftijd? Tot je kindje 9 maanden oud is...
Komt goed Venco, er valt vast wel iets te regelen :)

Ik ben ziek. Mama's kunnen niet ziek zijn. Het heerst geloof ik. Mini heeft het ook niet naar dr zin, heeel snel huillie. Dit wordt een lange dag, vannacht ook 2 uur wakker gelegen van de buik/maagpijn... Bluhhh

[ Bericht 1% gewijzigd door SupremeEvil op 03-07-2013 09:57:48 ]
pi_128528838
Beterschap, SE! Kun je een beetje hulp regelen vandaag zodat je zelf een beetje kunt uitzieken?

Wat een vervelende situatie zo, venco. Weten dat je er recht op hebt, en dat het niet jouw probleem zou moeten zijn, maar die van je baas, maakt het er nog niet makkelijker op om je recht ook echt te halen. Zeker in de huidige economische situatie zitten ze niet echt te wachten op werknemers die 'lastig' doen en voor je het weet mag je aansluiten bij het andere clubje hier. Lullig, oneerlijk etc. maar ik kan me voorstellen dat het je beslissing niet makkelijker maakt... Succes!
pi_128529384
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:47 schreef Zolena het volgende:
Nee, dat bedoel ik , met onregelmatige diensten is het wel onhandig en kolven werkt voor iedereen ook anders, dus dat het bij mij lukte betekent niet dat het bij jou goed gaat.
Niks naarder dan op het werk met ploftieten zitten.

Maar is er niet te overleggen met de planning dat je misschien de komende tijd handig ingepland wordt qua kolven?
Ja, dat moet ik wel weten. Normaal maakt ze het rooster slechts 1 week van tevoren maar nu ik ook rekening moet houden met een oppas, zal ook mijn cheffin daar rekening mee moeten houden.
  woensdag 3 juli 2013 @ 10:31:30 #14
381212 Gulara
From the future
pi_128529549
Lastig venco, maar hopelijk is er gewoon iets te regelen.

SE beterschap.

Mooie stats Danic.

Omen, vervelend zo'n nacht. Hopelijk gaat het vannacht beter.

Bah al die stomme werkperikelen. :( Hier nog geen werk. Als ik thuis ben mee aan de slag. Gelukkig geen zorgen om de crisis, maar wel of ik in m'n vakgebied kan (en wil) werken. Nou ja we gaan het zien.

Vriendinnen tsja. Iedereen die ik in Australië ken, ken ik nog geen jaar. Maar ik heb een leuk clubje mensen om me heen. Sinds kort ook een aantal vrouwen met baby's. Het is allemaal nog een beetje aftasten, maar ik heb er alle vertrouwen in. Al met al mag ik helemaal niet klagen over m'n sociale leven.

Nacht ging redelijk. Tussen 6-9 hee hij drie keer gedronken, want huilen en honger(?) Het was zeker onrustiger dan wannneer hij ingebakerd ligt. Maar vanochtend werd ik wakker en naast me lag een jongetje die gezellig aan het kletsen was met de knuffel in z'n armen. O+
pi_128529654
Nee heb niemand om me te helpen, ben verhuisd en ken hier niemand. Beetje sociaal isolement, want ook al een jaar geen werk. Kan ook geen werk vinden, as maandag afspraak uwv over het starten van bedrijf... (freelance dtp, geen winkel oid)
  woensdag 3 juli 2013 @ 10:39:11 #16
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128529755
Oh bah Omen, niet leuk wakker worden uit een nachtmerrie... en dan ook nog hoofdpijn :{

SE oei... sterkte en beterschap daar! En wat vervelend van dat isolement :{
Ook voor de andere moeders zonder vriendinnen-met-baby's; heeft jullie cb geen koffie-ochtenden? De mijne wel, en ik kreeg ook van de GGD een folder aangeboden van moeders met moeders oid.

Mijn meisje was uitgeteld gisteravond, en heeft heerlijk geslapen vanaf een uur of 21:00 bij mij op schoot, en tot 04:00 in haar bedje. Daarna tussen ons in in het grote bed *; Het ligt niet ideaal maar ik vind het zo gezellig!
pi_128530256
LB: Toen die van ons zo klein was deden we haar in zo'n snuggel nestje. Tussen ons in, heel knus. Of op het aankleedkussen met een dekentje :)

SE: Klinkt rottig :*

Omen: Vervelend :*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_128530280
Beterschap SE! Jammer dat je dan niet gewoon je bed in kunt kruipen he.. :*

Heerlijk LB! Moet bekennen dat J eigenlijk bijna altijd bij ons in bed slaapt :@ Vind het idd ook zo gezellig en handig met de nachtvoedingen. Ze slaapt ook zo lekker tussen ons in, al moet ik natuurlijk wel uitkijken dat ze straks helemaal niet meer in haar eigen bedje wil slapen..
pi_128530382
Lot: Hier nog steeds hoor :@

( een paar maanden niet, toen sliep ze alleen in dr eigen wieg en bed)
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  woensdag 3 juli 2013 @ 10:59:52 #20
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128530389
Mja, ik kom altijd in de knoei met mn arm :') die laat ik zeg maar in de voedingshouding liggen, maar da's niet echt comfortabel...

Hoe doe jij dat dan als je de borst geeft aan de kant van het bed? Leg je haar daarna dan weer tussen jullie in? Ik geef 1 nachtvoeding, op haar kamertje, daar geef ik dan links, en in bed gaat ze verder met rechts omdat ze dan aan de goeie kant ligt :D
pi_128530461
Even iets heel anders. Één van onze katten plast sinds een aantal weken steeds binnen. Eerste maanden geen last van gehad maar nu is het zowat elke dag raak. Hij krijgt natuurlijk een stuk minder aandacht dan voorheen want er is gewoon veel minder tijd voor 'm nu J. er is. Ik vind het sneu voor 'm maar ook bloedirritant. Vannacht hadden we 'm bij wijze van hoge uitzondering bij ons laten slapen om hem te laten merken dat 'ie er nog steeds bij hoort. Hij was superblij, kon maar niet stoppen met spinnen maar toen we vanochtend wakker werden had 'ie dus wel mooi tegen de tv in de slaapkamer aangeplast :{.
Meer mensen die hier last van hebben (gehad) en evt. de gouden oplossing?
pi_128530543
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 10:59 schreef LadyBlack het volgende:
Mja, ik kom altijd in de knoei met mn arm :') die laat ik zeg maar in de voedingshouding liggen, maar da's niet echt comfortabel...

Hoe doe jij dat dan als je de borst geeft aan de kant van het bed? Leg je haar daarna dan weer tussen jullie in? Ik geef 1 nachtvoeding, op haar kamertje, daar geef ik dan links, en in bed gaat ze verder met rechts omdat ze dan aan de goeie kant ligt :D
Ik leg haar dan weer tussen ons in of ze slaapt gewoon aan de bedzijde verder als ik in slaap val tijdens het voeden. We hebben een groot bed en vriend en ik liggen dan tegen elkaar aangepropt aan 1 kant van het bed :') Er blijft dan nog een groot stuk naast haar over en zolang ze nog niet beweegt durf ik dat wel aan. Zodra ze gaat rollen kan dat natuurlijk niet meer.
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:09:20 #23
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128530667
Ohja, een groot bed scheelt wel. Wij liggen gedrieën op 1m40 ;)

En dat van je kat, inderdaad sneu én vervelend!! Geen tips tegen het plassen helaas. Behalve misschien elke dag even uitgebreid poes knuffelen?

Ik voel me ook best heel schuldig tegenover onze bejaarde dove kat... hij ziet mij zitten met baby op schoot dus kan er niet bij, en het heeft geen zin om lief tegen m te praten want dat hoort ie niet :{ Dus hij loopt dan echt alleen rond ;(
pi_128530689
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:02 schreef L0t.. het volgende:
Even iets heel anders. Één van onze katten plast sinds een aantal weken steeds binnen. Eerste maanden geen last van gehad maar nu is het zowat elke dag raak. Hij krijgt natuurlijk een stuk minder aandacht dan voorheen want er is gewoon veel minder tijd voor 'm nu J. er is. Ik vind het sneu voor 'm maar ook bloedirritant. Vannacht hadden we 'm bij wijze van hoge uitzondering bij ons laten slapen om hem te laten merken dat 'ie er nog steeds bij hoort. Hij was superblij, kon maar niet stoppen met spinnen maar toen we vanochtend wakker werden had 'ie dus wel mooi tegen de tv in de slaapkamer aangeplast :{.
Meer mensen die hier last van hebben (gehad) en evt. de gouden oplossing?
Die van mij heeft z'n kop open liggen van jeuk door OF stress OF voedselintolerantie. Ik hoop het laatste, maar volgens de dierenarts zou het ook goed het eerste kunnen zijn door de geboorte. Zij raadden me aan een soort verstuiver voor het stopcontact te nemen dat feromonen verspreid waar de kat dan rustig van wordt. Ik heb geen idee wat het kost en of het helpt, want ik ben nu met een kap bezig, maar misschien kun je jouw dierenarts bellen om het na te vragen. Zehebben overigens ook kalmeringsmiddelen voor katten (druppels).
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:11:19 #25
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128530725
Ach spirit da's ook sneu ;(
pi_128530793
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:10 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Die van mij heeft z'n kop open liggen van jeuk door OF stress OF voedselintolerantie. Ik hoop het laatste, maar volgens de dierenarts zou het ook goed het eerste kunnen zijn door de geboorte. Zij raadden me aan een soort verstuiver voor het stopcontact te nemen dat feromonen verspreid waar de kat dan rustig van wordt. Ik heb geen idee wat het kost en of het helpt, want ik ben nu met een kap bezig, maar misschien kun je jouw dierenarts bellen om het na te vragen. Zehebben overigens ook kalmeringsmiddelen voor katten (druppels).
Mohh zielig ;( Zal straks eens langs de dierenwinkel lopen om te kijken wat zo'n verstuiver kost, zal wel weer een fortuin zijn :')
pi_128530813
Ja ach, hij heeft het vroeger ook gehad en toen kon het ook beide oorzaken hebben. Met een paar dagen kap op krijgt de wond tijd om te helen en dan is het zo over. Ik hoop alleen echt dat het niet door Isa komt want dan hebben we wel een probleem :{
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:14:53 #28
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128530849
Ik denk ook dat de kat er wel aan zal wennen joh, het blijft niet zo handenbindend als het nu is toch...
pi_128530876
Als ik google kom ik uit bij feliway, kost tussen de 25 en 30 euro
Sarcasme. Herken het.
pi_128530903
Onze kat had dat ook. Nooit geplast en toen kwam Floris.
We zijn naar de dierenarts geweest met m, kreeg.tabletjes omdat zn urine wel vies was. Nou ja toen was dat over, maar het plassen niet. Werd van kwaad tot erger. Van alles.geprobeerd, maar werd dus niet beter. We gingen ons alleen maar aan m ergeren en ik had zoiets van ga maar lekker naar buiten, kun je iig niet binnen plassen.
Nou ja dat werd gewoon zielig voor ze. Het werd uiteindelijk iets minder, maar toen werd ik zwanger van Elise. Toen ervoor gekozen ze weg te doen, omdat we geen zin hadden in het hele riedeltje opnieuw :@

Idd die feromonen geprobeerd, ging ie gewoon.op een andere plek verder :') (was een spray die wij hadden)
Bach rescue druppels hielpen wel even, maar zodra je stopte begon hij weer.
Dat was ook wel de reden dat we gekozen hebben ze weg te doen, blijkbaar hadden ze t niet meer naar hun zin bij ons. Dan kunnen we ze wel volproppen met medicatie of wat dan ook. Maar dat lost het niet op. Voor wie doe je het dan. Voor het beestje is het niet het beste.
Beide katten zijn weggegaan toen, waren broer.en zus. Enige 2 uit het nestje O+
pi_128530922
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:15 schreef Spirit82 het volgende:
Als ik google kom ik uit bij feliway, kost tussen de 25 en 30 euro
Ja had 'm ook net gevonden, dat vind ik nog wel acceptabel om het eens te proberen.

En hoop idd dat 'ie er over een tijdje gewoon aan gewend raakt dat ze er is en zich weer fijn voelt..
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:17:48 #32
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128530953
Oh sonnetje.... dat lijkt me echt heel erg ;(
pi_128530994
Ja Son, dat hoop ik toch niet zeg -O- Snap je keuze wel heel goed hoor, maar ik moet er niet aan denken om die rooie rat weg te moeten doen ;(
Sarcasme. Herken het.
pi_128531145
Ja was ook niet leuk ;( en dat inclusief hormonen :')
(even opgezocht, zijn van september 2010 tot januari 2012 bezig geweest)
Ik had ze al gezien toen ze 3 dagen oud waren en toen was ik al verkocht. Ze zijn ook super super lief.
Maar ze zijn wel op een goede.plek gekomen. Mensen die zo goed als.altijd thuis zijn, geen kinderen (of alleen in het weekend, grote kinderen ook).
pi_128531180
;( Zijn ze naar bekenden gegaan?
pi_128531243
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:25 schreef L0t.. het volgende:
;( Zijn ze naar bekenden gegaan?
Dat niet. Hebben wel aan bekenden gevraagd of.ze iemand wisten die katten wilden hebben enzo. Uiteindelijk via marktplaats, wel hier in het dorp.
Hebben ze zelf weggebracht :)
pi_128531524
Sproeit je kat of plast hij? Bij sproeien spuiten ze een straaltje urine recht naar achter en dat stinkt heel erg.
Bij sproeien heeft t met afbakenen te maken. Elke plek goed schoonmaken met sop en daarna detol eroverheen spuiten. Dat hielp hier.
Bij plassen zou ik kijken naar de locatie van je kattenbak, kan je kat daar nog wel rustig zitten?
Hier heeft t sproeien een maand geduurd. Toen was t ineens over..

F.leur heeft al 3 dagen tot half 9 uitgeslapen, eerst was t standaard half 7. Echt fijn.

Wij hebben F nooit bij ons in bed laten slapen, ivm stikgevaar onder de deken..
Eerst t wiegje naast ons bed, en zodra ze ging doorslapen in haar eigen bed op eigen kamertje. Ik denk toch dat kindjes daar rustiger slapen, en mama's dan ook ;) maar ieder zn ding natuurlijk!
pi_128531678
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 10:59 schreef LadyBlack het volgende:

Als de baby links ligt kan je met allebei de borsten geven in principe hoor. Een beetje op je buik en linkertiet gaan liggen en de rechtertepel dan in de mond stoppen.
Het is even oefenen, maar na een paar keer is het heel makkelijk.
En je linkertiet moet wel een beetje leeg zijn, anders lig je er niet lekker op.
pi_128531739
Ik zie 'm het niet doen maar het stinkt in ieder geval enorm, ga er vanuit dat het sproeien is. Zou mooi zijn als het hier ook vanzelf weer over gaat.
pi_128531997
Hier slaapt Nin standaard bij ons in bed, we hebben een breed bed en onze kussens liggen helemaal aan de zijkanten. Tussen onze kussens is dan haar plekje, met knuffeltje enzo. Ik voed 's nachts zittend in het bed en leg haar daarna weer terug. Binnenkort ook maar eens liggend proberen/oefenen!

Wat sneu, die katten verhalen! Hier zijn ze er bij tijd en wijle ook minder van gecharmeerd dat ze nu wat minder aandacht krijgen. 1 van de katten plast nu wel eens buiten op het balkon in de plantenbak :')
pi_128532090
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:40 schreef Troeta het volgende:

[..]

Als de baby links ligt kan je met allebei de borsten geven in principe hoor. Een beetje op je buik en linkertiet gaan liggen en de rechtertepel dan in de mond stoppen.
En je linkertiet moet wel een beetje leeg zijn, anders lig je er niet lekker op.
Wauw, ik kan mij niet voorstellen dat dat prettig voedt! :o
Heel soms geef ik liggend voeding maar dan lig ik gewoon op mijn zij en hij drinkt gewoon aan de kant waar hij ligt. En zelfs dit vind ik niet heel comfortabel.
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:53:15 #42
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128532120
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:40 schreef Troeta het volgende:

[..]

Ik ga het eens proberen! :D
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:53:30 #43
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128532127
Idd wel balen van de katten. Hopelijk werken die feromonen of is het gewoon even wennen..

Silvijn heeft nog nooit bij ons in bed geslapen. Toen hij mini was durfden we het niet aan, en daarna werd hij in zijn wiegje naast ons bed al van elke beweging wakker. En nu ben ik eigenlijk wel heel blij dat hij gewoon in zijn eigen kamertje slaapt!
pi_128532257
Ik ben echt nog niet toe aan in haar eigen kamertje slapen :@ Zo 'ver weg' :').
En zie het ook echt niet zitten met de nachtvoedingen. Ze komt soms nog 3 keer per nacht, als ik dan elke keer ook helemaal op haar kamertje zou moeten gaan zitten zou ik helemaal niet meer slapen. Al zou het natuurlijk kunnen dat ik dat ook wel een beetje in stand houd door haar zo dicht bij ons te laten steeds. Over een tijdje misschien toch maar eens kijken hoe het gaat als ik haar echt op haar eigen kamertje laat slapen. Maar nu nog niet :P.
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:59:51 #45
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128532363
Hoe oud is ze ook alweer Lot? Silvijn sliep vanaf 3,5 maand op zijn eigen kamertje en dat vond ik ook een hele stap. Tot die tijd altijd in mini wiegje naast mij. Als overgang hebben we nog een tijdje zijn wiegje in het ledikant gezet, om te wennen.
pi_128532365
Dat hoor ik vaker dat mensen liggend voeden niet heel fijn vinden, maar ik vond het juist heerlijk.
Legde d'r in de cosleeper en zo kon ik allebei de kanten geven.
Kon ze daarna lekker blijven liggen als ze in slaap gevallen was.

Ze is weer beter trouwens, ben echt opgelucht! maar nu gedraagt ze zich als een verwend nest! :o
pi_128532505
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:59 schreef Spees_Eend het volgende:
Hoe oud is ze ook alweer Lot? Silvijn sliep vanaf 3,5 maand op zijn eigen kamertje en dat vond ik ook een hele stap. Tot die tijd altijd in mini wiegje naast mij. Als overgang hebben we nog een tijdje zijn wiegje in het ledikant gezet, om te wennen.
Ze is morgen 12 weken. Ik moet over 2 weken weer werken, ga eens kijken hoe het dan gaat, misschien dat we dan wel gaan starten met op haar eigen kamertje slapen.

Gelukkig Troeta! En na zo zielig geweest te zijn mag je ook wel even verwend worden ;)
pi_128532521
We hebben nu maar 1 slaapkamer dus A moet wel bij ons in de kamer. Hij slaapt wel vanaf dag 1 in zijn eigen bedje en dat gaat ook goed. We hopen in januari te kunnen verhuizen naar ons nieuwe huis in aanbouw. Vanaf dan gaat ie naar zijn eigen kamer. Dat zal dan wel wennen zijn voor ons allemaal.
pi_128532720
Hier staat die wieg nu in de woonkamer, zodat ze daar overdag eventueel in kan liggen. Maar meestal wordt ze na een half uur dan alweer wakker, dus vaak ligt ze er eigenlijk niet in. Verder heeft ze geen eigen kamer, dus in het bed bij ons is gewoon ook echt haar bed/slaapplek. Ze slaapt trouwens heel goed 's nachts, krijgt rond 4 uur een voeding en slaapt dan meteen ook weer verder. Dus we zijn alle 3 elke ochtend gewoon uitgerust enzo :)
pi_128533205
Hier ook geen eigen kamer. Overdag slaapt ze in haar ledikantje, in de box of op mij. Snachts slaapt ze in haar ledikant maar meestal vanaf een uur of 6 tussen ons in zodat we allemaal nog wat slaap kunnen pakken.

Gisteren heb ik een muziekmobile voor in de box gekocht. Ze vindt het geweldig en wil alleen nog maar in de box onder dat ding. Net tijdens de fles wilde ze niet drinken, zat alleen maar naar die mobile te staren en te spartelen O+ nu ligt ze er dus weer onder :') Enige nadeel is dat ik dat kreng iedere minuut op moet winden :P
Sarcasme. Herken het.
pi_128533292
Troeta heerlijk een verwend nestje :D mag best even toch?

Feliway hebben wij ook geprobeerd toen een van onze katten gepest werd, nou dat doe ik niet meer hoor. Duur en werkte niet. Het ging wel beter maar toen bleek dat dat ding al leeg was :')

Hier was het ook even wennen maar meer dat ze aandacht gingen vragen. Met vier katten en een baby op 62m2 (wel 2 kattenbakken) gaat nu harmonieus. De twee aandachtvragendate katten slapen wel op ons bed, dus voelen zich misschien nog steeds koning in huis, ik weet het niet.

Ik kan niet wachten tot F zijn eigen kamertje heeft, maar zo redden we het ook. Zou het fijn vinden als ik niet elk snikje hoor, het kost me moeite om niet in te grijpen namelijk, maar het lukt me wel (gelukkig, want soms komt hij zelf wel snel weer in slaap).
Zeker die 45 minuten slaapcyclus trouwens, hij wordt exact op de minuut onrustig en bijna wakker, maar slaapt soms zelf gewoon weer in. Vaak niet ;)
pi_128533500
Ik word trouwens regelmatig wakker met mijn kussen in de houdgreep, alsof ik A vastheb. Dan duurt het een paar tellen voor ik doorheb dat het A helemaal niet is. :') Vorige keer ging ik zelfs heel voorzichtig rechtop zitten zodat ik het kussen goed bij zijn nekje ondersteunde. :')
En dat terwijl A 's nachts nooit bij ons ligt maar ergens ben ik misschien bang dat ik toch een keer in slaap val tijdens de voeding. :?
  woensdag 3 juli 2013 @ 12:34:44 #53
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128533616
Ik heb net liedjes voor E zitten zingen, met interactie (haar hobbelen op mijn schoot enzo), en ze werd helemaal enthousiast! Het is dat ze nog niet 'nog een keer!' kan zeggen, maar dr hele lijf schreeuwde dat :D O+
pi_128533728
Hahaha dat heeft F met klapzoenen, hij gaat nu ook wild met zijn hoofd schudden als hij moet lachen!

Venco je kussen :D
pi_128533822
O+ Wat lief LB en Suiker!

:D Venco
  woensdag 3 juli 2013 @ 12:45:02 #56
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128533939
Ik wals even binnen hoor ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, LB, wat een schattig meisje heb je O+. En als E gaat schaterlachen moet ik iedere x huilen hoor, ik word er zo week van :')
pi_128534057
Wat een onzin soesa, maar wat jammer dat hij daar zo'n punt van maakt.
Ik geef je groot gelijk en snap niet dat iemand overweegt om niet te komen omdat het feest niet op de feitelijke verjaardag plaatsvindt.
Het is te hopen dat hij maar iig je moeder zich realiseert dat het om hun kleindochter gaat en niet om hem. :*
  woensdag 3 juli 2013 @ 12:50:34 #58
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128534120
Noujaaaazeg Soesa :{

Wat Mango zegt, het gaat helemaal niet om hem :? ik hoop voor jou dat je moeder m nog om weet te praten, of dat zij dan iig zondag komt en hij maar lekker niet :6
pi_128534312
Soesa, wat een gedoe zeg. Je moeder zal toch wel wijzer zijn?
Succes! -O-
pi_128534349
Pff, het spuug druipt weer langs zijn gezicht en hals. ;(
Haha, hij heeft de hik ineens en tijdens een gil werd ie daardoor afgekapt. Het is zonde. :')
pi_128534394
Oh dat slaat echt nergens op Soesa, groot gelijk en ik hoop dat je moeder wel gewoon op zondag wil komen.

Venco je kussen _O-
pi_128534546
Soesa ik raak gewoon licht gefrustreerd als ik het lees. Het klinkt als een hele rare kerel! Kun je niet met je moeder bellen zonder hem erbij? Of denk je dat ze het met hem eens is?
  woensdag 3 juli 2013 @ 13:11:59 #63
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128534999
Oh, jullie reacties doen mij goed. Thanks :)

Suiker, dit past wel in zijn straatje zeg maar. Maar toch :{ . Zo hebben zij ook al een cadeau maar willen ze niet zeggen wat het is :'). Handig ook voor mij, om dingen af te stemmen met andere opa's en oma's...

Nouja. Het zal wel
pi_128535190
Soesa wat stom! :( HIJ leest anderen de les, niet jij. Vervelend dat je moeder niets zei. Aan wiens kant staat zij denk je? Of durft ze niet tegen hem in te gaan?

Lief al die kleintjes in het grote bed O+ Venco :D
Mijn man schrok een van de eerste weken wakker en ging L onder zijn kussen zoeken, helemaal in paniek. En ik heel droog: daar ligt ie niet hoor :')
pi_128535211
Je zal maar zo iemand in je kring hebben, die altijd op de echte verjaardag aan de deur staat omdat ie weigert op een andere dag te komen. :{w
Ben je na 2x toch ook mooi klaar mee?
pi_128535244
Kyara, *O* voor de goede nacht

Zolena, ik duim voor je man dat hij de baan krijgt.

Danic niet fijn dat je tot 2016 in onzekerheid zit. Ik hoop dat je mag blijven. :*

Venco ik hoop dat je iets kan regelen met je werk wat betreft het kolven. Je hebt er recht op. Maar ik snap dat het lastig is :*

SE :*

Riley heeft eigenlijk altijd in haar eigen bedje gelegd op haar eigen kamertje gelegd (vanaf dat ze een week of twee was). We maakten elkaar echt wakker van de geluiden.En bv lukte me nooit om in bed te geven, dus deed ik sowieso altijd beneden.

Lot, heel irritant. Ik heb ook geen tips. Alleen wat LB zegt. Elke dag even een knuffeltijd voor je kat inlassen?

LB wat lief die interactie met het zingen O+

Suiker wat lief met die klapzoenen O+

Tante Soesa, wat een rare reactie van de vriend van je moeder zeg. Ik hoop heel erg dat je moeder (vooral zij) nog komt hoor :*
pi_128535317
Ik had dat tot kort geleden nog, dan droomde ik dat M tussen ons in lag en werd ik wakker van mijn man die zich omdraaide, waarop ik hem in paniek begon te duwen :o
NEEE hij ligt hier! Mijn man zei dan alleen maar: niet. :')
pi_128535481
Haha die babypletverhalen zijn echt mooi :D

Die klapzoenen doe ik ook al vanaf dag één. Dan zeg ik hoeeeee (van laag naar hoog) en dan komt de klapperrrrrr. Nu vindt ie het leuk O+
pi_128535643
Zo heb ik al allerlei wilde dromen gehad sinds mijn bevalling. Zo fiets ik met hem terwijl hij los op het stuur ligt, ik ondersteun alleen zijn hoofdje. Of hij is ontvoerd en ik blijf zoeken. :')
pi_128535657
Soesa, wat stom zeg!
Bah, ik word er plaatsvervangend verdrietig van (vooral ook om wat je zegt over je moeder). En gaat hij even bepalen wanneer je t mag vieren :') al wil je t in december vieren :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh en ik zit te twijfelen vrij te nemen op de verjaardag van mn kinderen. T idee dan de hele dag te moeten werken ;( (werk op donderdag en maandag en ze zijn precies die dagen jarig).
Vind t helemaal niet leuk ze dan niet te zien ;(
  woensdag 3 juli 2013 @ 13:59:47 #71
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128537199
Oh bah Son, ook al zo'n gedoe ;(. Ik dacht dat jij altijd zo close met je zus was. Verdrietig dat het zo moet :* Mijn familie is een zooitje hoor want met mijn vader heb kinderen contact meer en met mijn zusje amper. Jammer dat het dan nu ook nog eens met mijn moeder zo moet lopen.

Ja, mijn man zou eerst ook gewoon werken maar die heeft nu toch vrij genomen. Even een dag lekker met z'n 3en! Het lijkt mij ook niks om dan niet bij E te zijn nee.

:o mijn baby roept net: hai en zwaait :o
  woensdag 3 juli 2013 @ 13:59:51 #72
381212 Gulara
From the future
pi_128537202
Soesa wat achterlijk! :o Als je het durft zou ik er nog eens een goed gesprek met hem aan wagen, want dat hele "de les lezen" is ook echt belachelijk.
Het zou wel heel stom zijn als je moeder niet zou komen. :*

Sonnetje ook al familieperikelen. Ik zou trouwens vrij nemen en iets leuks gaan doen als dat kan. :)
pi_128537817
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:31 schreef vencodark het volgende:
Ik word trouwens regelmatig wakker met mijn kussen in de houdgreep, alsof ik A vastheb. Dan duurt het een paar tellen voor ik doorheb dat het A helemaal niet is. :') Vorige keer ging ik zelfs heel voorzichtig rechtop zitten zodat ik het kussen goed bij zijn nekje ondersteunde. :')
En dat terwijl A 's nachts nooit bij ons ligt maar ergens ben ik misschien bang dat ik toch een keer in slaap val tijdens de voeding. :?
:D Ik zie het helemaal voor me :*

Wat een hork, Soesa! Ik hoop maar dat je moeder verstandig is...
SPOILER
Ik ben de laatste dagen telkens zo duizelig... Net als in het begin van mijn zwangerschap eigenlijk. Toen at ik ook amper iets vanwege de misselijkheid, dus was het makkelijk te verklaren, maar dat is nu niet het geval... wat zou het kunnen zijn?
pi_128538548
Jemig Son en Shandaly ook al zo'n rotsituatie :*
Shan ik ben ook al een week heel duizelig, ik had zelf bedacht dat het misschien een virusje oid is
pi_128538934
Nou, ik wou het net zeggen Fieder! Jeumig! Wat stom he, familie...
Wat raar Soesa! Ik zou zeggen, nou dan kom je maar niet. Maar daar krijg je vast weer gedoe van, en je mama komt dan ook niet alleen ofzo?

Ik ook al met mn schoonmoeder die denkt dat ze mini niet mag vasthouden e.d. Nou viert mn schoonzusje haar verjaardag wel op de dag zelf, vanaf 20u... Op een woensdag... Ja ehh, niet zo handig. Dus ik en mini gaan niet, en mn vriend gaat omdat hij wel moet maar niet van harte zegmaar...

Er heerst trouwens wel iets, net de dokter gebeld en ik moet langskomen voor een onderzoekje. Assistente zei dat er veel mensen belden over misselijkheid en braken e.d. Ben benieuwd, waarschijnlijk krijg ik gewoon weer wat domperidon en gedoe bij de apotheek want geef nog bv :+

Nu een kopje kamillethee en Forbrydelsen... Mn ondertiteling loopt niet gelijk...
pi_128539296
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 14:36 schreef SupremeEvil het volgende:
Nu een kopje kamillethee en Forbrydelsen... Mn ondertiteling loopt niet gelijk...
Heh.. dat heb ik met een heel seizoen Grey's Anatomy... maar da's gelukkig gewoon engels, dus ik zet de ondertiteling gewoon uit. Hoe is je Deens? ;)
pi_128539330
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:59 schreef Tante_Soesa het volgende:
Oh bah Son, ook al zo'n gedoe ;(. Ik dacht dat jij altijd zo close met je zus was. Verdrietig dat het zo moet :* Mijn familie is een zooitje hoor want met mijn vader heb kinderen contact meer en met mijn zusje amper. Jammer dat het dan nu ook nog eens met mijn moeder zo moet lopen.

Ja, mijn man zou eerst ook gewoon werken maar die heeft nu toch vrij genomen. Even een dag lekker met z'n 3en! Het lijkt mij ook niks om dan niet bij E te zijn nee.

:o mijn baby roept net: hai en zwaait :o
SPOILER
En je meisje O+

En wat betreft de verjaardagen, denk dat ik Elise dr verjaardag vrij neem en bij Floris sowieso een halve dag. Even kijken of het nog kan (ben natuurlijk lekker laat :')).
/emotionele dweil modus

Jeetje Shandaly ook zo'n gezeur! Stom!
En SE, fijn als mensen dat begrijpen :') En beterschap!
En irritant idd als ondertiteling achter loopt!

Fijn he familie :')

Ik moet nog een kado hebben voor mn uk!
pi_128539368
Hej jeg taler ikke Dansk :')

Na even zoeken heb ik er een gevonden die aardig klopt :)
  woensdag 3 juli 2013 @ 14:46:26 #79
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128539376
Shandaly, kan ook een bloedarmoede of bloeddrukverhaal zijn he? Misschien even laten controleren?
  woensdag 3 juli 2013 @ 14:47:38 #80
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128539421
En wat ontzettend naar, al die familieverhalen ;(
  woensdag 3 juli 2013 @ 14:49:58 #81
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128539539
Oh familie... :')

alleen ben ik degene die gewoon geen zin meer heeft in het gezeik, semi grappige kwetsende opmerkingen enz enz... fb flink geruimd liever geen contact dan je steeds klote voelen als er weet 1 zogenaamd lollig moet doen. Ik heb momenteel genoeg gezeik...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_128539694
Tsja, zal t daarna wel te horen krijgen... Dat mini en ik er niet zijn en of we dan geen oppas hadden kunnen regelen. Vriend zei 'een woord erover en ik ga weer naar huis' dus die heeft t ook wel aardig gehad...

Gelukkig is het contact met mijn kant van de familie wel goed, mijn ouders hebben ook een ipad dus we facetimen regelmatig. Zo kunnen ze mini toch wat vaker zien.

Wij kopen een puky pukylino loopfietsje, wel via marktplaats :P Hadden afgelopen weekend even gekeken in een speelgoedwinkel of ze al bij de grond kon, ze reed er bijna mee weg :+
  woensdag 3 juli 2013 @ 15:06:39 #83
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128540256
Lekkere familieverhalen -O-

Mijn meisjes vandaag weer gewogen en ze zijn nu 5,5 en 5,9 kg. Mooie sprong op de curve! De vpk heeft nog even haar pc voor me aangeslingerd om de gegevens in te kunnen voeren en de grafiekjes te bekijken O+ en het was niet eens inloopspreekuur maar gewoon tussendoor.

We wisten wel dat het verschil weer kleiner was aangezien we ze weer vaker door elkaar halen :@
pi_128541380
Mijn baby is hangerig en heeft 38.6 koorts. -O-
In volgorde van waarschijnlijkheid: tandjes (zou eens tijd worden), waterpokken (heerst op kdv) of iets anders.
Ik ben maar even samen op bed gaan liggen.
pi_128542482
Beterschap voor M! Hopelijk zijn het tandjes, voel je al iets in zijn mondje?

En familieperikelen zijn gewoon klote, je hebt je familie helaas niet voor het uitkiezen en omdat ze zo dichtbij staan weten ze je vaak extra hard te raken..

Fijn Kyara, toch weer een geruststelling voor je lijkt me!
  woensdag 3 juli 2013 @ 15:53:12 #86
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128542553
Kyara, goede cijfers! En fijn om te lezen dat het met Nena al een stuk beter gaat.
Succes iedereen met de familietrubbels en Mango met de zieke!
  woensdag 3 juli 2013 @ 16:04:46 #87
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_128543027
^O^ voor de goede cijfers van de dames van kyara

hier heest ook wat, Zoë is zaterdag begonnen met spugen geen koorts blijft genoeg drinken
gister ging het hartstikke goed en nu spuugt ze net weer 2 keer, niet zo veel als eerst maar toch.
andere kindjes op het kdv hadden er ook last van.
en nu voel ik me ook ineens niet zo lekker grieperige spierpijn bah
beterschap voor alle zieken
oooh en familie

SPOILER
W
Z
E
pi_128543805
Oh wat een familieverhalen allemaal zeg. :{

Kyara meisjes gegroeid *O*

Mangomini beterschap + snel een tandje.

Se beterschap :*
  woensdag 3 juli 2013 @ 16:27:13 #89
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128544080
Jullie reacties zijn lief!

Mango, beterschap voor M!

Kyara, goeie stats! Ze groeien lekker, die dames van je :)

SE, rot hè, als je zelf beroerd bent. Ik ben zelf nu ook niet helemaal mezelf dus E kijkt babytv :'). Ze geniet er iig wel van O+ Jij ook al familiegedoe... Stom!

Rebel, oei, dat zou ik ook niet kunnen waarderen nee. Sterker nog, ik heb iets soortgelijks meegemaakt. De vader van mijn vader (had ik geen contact meer mee) overleed en dat moest ik bij mijn zusje op Facebook lezen...:X. Ik zag die man niet meer maar toch, had het graag even voor de rest van de wereld geweten...
pi_128544942
RA beterschap! En dat is een vreselijk verhaal }:|
Mango beterschap :* ik hoop op tandjes!
Kyara wat fijn *O* daar hoopte je op toch? Is er wel iets waardoor je ze altijd kan herkennen? n moedervlek ofzo :+
pi_128545146
Oeh, A probeerde ineens uit alle macht zich van rug naar buik te draaien. Het lukte niet maar hij deed wel erg zijn best. In de gaten houden dus. :D
  woensdag 3 juli 2013 @ 17:03:08 #92
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128545717
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 16:44 schreef Fieder het volgende:
Kyara wat fijn daar hoopte je op toch? Is er wel iets waardoor je ze altijd kan herkennen? n moedervlek ofzo
D heeft een grote aardbeienvlek op haar bil. Maar haar gezichtje is ook wat fijner dan dat van J. Maar daar moet je dan iets langer naar kijken ipv in het voorbijgaan.
  woensdag 3 juli 2013 @ 17:08:08 #93
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128545927
Ik ben met E in de draagdoek wezen winkelen in het centrum *O* Was tot nu toe alleen maar met de auto naar een winkelcentrum geweest, maar nu heb ik de bus gepakt :) Ging prima, heb eindelijk een paar dingen kunnen kopen zonder online een gokje te wagen :')

Het duurde wel iets te lang, ondanks dat ik de fles extra kunstvoeding vlak ervoor had gegeven, maar ze heeft alleen wat gepiept op het stukje van de bushalte naar huis :)
pi_128547849
quote:
17s.gif Op woensdag 3 juli 2013 17:03 schreef Kyara het volgende:

[..]

D heeft een grote aardbeienvlek op haar bil. Maar haar gezichtje is ook wat fijner dan dat van J. Maar daar moet je dan iets langer naar kijken ipv in het voorbijgaan.
Die aardbeienvlek verdwijnt ooit eens en dan? :P

Zoë had hem net boven haar bil en die is nu bijna weg. Maar dan heb je dus nog twee jaar om ze er aan te herkennen ;)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_128547997
Familie verhalen.. Tja in elke familie is er bijna wel wat. Zo ook in die van ons maar ik besteed er zo weinig mogelijk aandacht aan. Scheelt een hoop frustratie :)
Einde van de maand een familie weekendje en daar heb ik dan weer reuze zin in (zijn wel leuke familie leden die mee gaan).

Met Féline gaat het hartstikke goed. Alleen denk ik dat ze niet zo goed tegen de omneo kan. Hiervoor gaf ik hyperallogeen en merk dat als ze een dagje meer omneo krijgt dan normaal (zoveel mogelijk borstvoeding) dan krijst ze het uit van de pijn. Dus weer over op de h.a. :)
Ook heb ik het idee dat ze al bezig is met voorbereiden van de tandjes (kwijlen, handjes bijten, spuitluiers.....) en smeren we dentintox. Voor de rest slaapt ze overdag steeds meer en 's nachts tijdelijk (hopelijk) minder maar is het een ontzettend vrolijk meisje O+
  woensdag 3 juli 2013 @ 18:23:09 #96
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128548956
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 17:49 schreef Tally het volgende:

[..]

Die aardbeienvlek verdwijnt ooit eens en dan? :P

Zoë had hem net boven haar bil en die is nu bijna weg. Maar dan heb je dus nog twee jaar om ze er aan te herkennen ;)
dan weten we het wel hoor ;)
  woensdag 3 juli 2013 @ 18:25:25 #97
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128549037
quote:
17s.gif Op woensdag 3 juli 2013 18:23 schreef Kyara het volgende:

[..]

dan weten we het wel hoor ;)
:D knap!

Ik heb me wel eens afgevraagd of ik eigenlijk niet per ongeluk tweelingzus ben en zij mij. Dat ze ons op een moment door elkaar hebben gehaald en het nooit meer is teruggedraaid :+
pi_128549100
Haha maar nu zie je het verschil echt wel toch, ook als jullie je kaal zouden scheren en dan alleen naar je gezicht kijkend?
  woensdag 3 juli 2013 @ 18:29:17 #99
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128549160
OMG, de visual! Ja, je ziet het wel. Althans, mensen die het willen zien. Ik zou mijn familieleden die het na al die jaren nog niet zien, niet de kost willen geven. Als mijn zus S vast heeft of naast mijn vriend staat, is de verwarring bij hen compleet!
pi_128549274
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 18:25 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik heb me wel eens afgevraagd of ik eigenlijk niet per ongeluk tweelingzus ben en zij mij. Dat ze ons op een moment door elkaar hebben gehaald en het nooit meer is teruggedraaid :+
:D
  woensdag 3 juli 2013 @ 18:46:04 #101
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128549736
lol spees :D

Ik merk ook wel dat als mensen die getraind zijn op baby's ook sneller verschillen zien. En idd de moeite nemen om goed te kijken.
pi_128550865
Voor al die familieverhalen. :*

Kyara jouw meisjes vind ik moeilijk uit elkaar te houden. Maar ik vind ze allebei O+
En mooie stats van je meisje.
pi_128551158
@Kyara
En je krijgt vast van mensen elke keer de vraag 'wie is nou wie?' Heb je dan wel eens gewoon een naam geroepen omdat je het zo snel ook niet zag :+ ? Die mensen weten toch niet beter en zien t de volgende keer weer niet :P

Mooie stats ja! D. komt er ook wel :)
pi_128551401
oh son, dat had ik niet verwacht zeg. Wat misschien nergens op slaat, want alleen maar foto's gezien en jouw verhalen gelezen over d'r....maar verdrietig dat je je zus moet missen en je neefje en nichtje ook in zo'n situatie zitten.
Gelukkig hebben jullie goed contact met je ex-zwager, al is dat een rare situatie.

Kan me voorstellen dat je beduusd was Soesa, wil je leuk je uitnodiging geven voor het fantastische feest van je meisje, krijg je dat over je heen.
Is hij misschien gelovig? Want mijn vriends opa wil ook nooit zijn verjaardag voor de datum zelf vieren. Maar ja, het gaat meer om de lompe reactie. Is hij altijd zo'n botte hork? Of is er misschien iets met hem?
Apart ook dat je moeder niks zei, misschien wilde ze hem niet afvallen waar jij bij was ofzo. Hoop dat ze gewoon wel met jou praat volgende keer.

Maarre de wereld van kinderverjaardagen is apart hoor. Gewoon vieren hoe jij het wil vieren, want voor anderen doe je het toch nooit goed.
Hier vieren we het ook in 2x, want druk en klikt niet heel erg en wat aparte figuren in iedereens famillie...en dan komen er nog mensen later nog op visite, want ze houden niet van drukte of andere mensen.
Nouja, ze mogen komen als ik toch thuis ben en ze krijgen koffie en een koekje, ga niet weer taart halen.
En dan is er nog de concurentie tussen alle nichtjes en neefjes wie het leukste is, nou..ik doe er niet aan mee allemaal, het is alleen maar vermoeiend.

rebelangel, dat is ook niet leuk allemaal..en dat je je vader nooit hebt gekend ook. :{

Worden dat de eerste tandjes mango? Nena heeft er eigenlijk ook nog maar 2, das ook weinig he?

whaha, dat zou echt iets voor mij zijn om niet te weten wie wie is als ik een tweeling zou hebben.
  woensdag 3 juli 2013 @ 19:47:01 #105
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128551948
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:25 schreef SupremeEvil het volgende:
@Kyara
En je krijgt vast van mensen elke keer de vraag 'wie is nou wie?' Heb je dan wel eens gewoon een naam geroepen omdat je het zo snel ook niet zag :+ ? Die mensen weten toch niet beter en zien t de volgende keer weer niet :P

Mooie stats ja! D. komt er ook wel :)
Was ook wel grappig bij het cb, daar werd meteen opgeschreven "blauw is D en groen is J"

Nee, nooit wat geroepen. Wel werd ik op mijn werk knettergek van telefoongesprekken. Men wist dat ik weer terug was van verlof en dan kreeg je van dit soort gesprekken:

alles goed gegaan? Wat is het geworden?
2 meisjes
wow, een tweeling, wat leuk
ja inderdaad
zijn het je eersten?
nee, ik heb nog een zoontje
oh wat leuk, hoe oud?
17 maanden
:o nou dat zal wel druk zijn :o

(en dan allemaal mensen die je wat proberen te verkopen, dus nogal afgemeten antwoorden van mijn kant. dus op een gegeven moment hen ik maar over gegaan op "het is een meisje" en dan snel van onderwerp switchen)
pi_128552029
Soms is A gillerig, driftig en chagrijnig tijdens de voeding, soms zomaar ineens. Wat kan zoiets nou zijn? Daarbij kam hij soms amper een uurtje zonder de borst. Dat is toch overdreven/opvallend eigenlijk?
  woensdag 3 juli 2013 @ 19:55:36 #107
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128552268
Krampjes? En clusteren of regelen?
pi_128552440
quote:
17s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:55 schreef Kyara het volgende:
Krampjes? En clusteren of regelen?
Ja, dat betwijfel ik dus. Dat ineens huilen klinkt steeds alsof hij het beu is. Dan strekt hij zijn benen en heeft moeite met aanhappen. Iets lijkt hem niet te bevallen dan.
pi_128552558
Boertje dwars, reflux?
  woensdag 3 juli 2013 @ 20:09:31 #110
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128552848
Mindere melktoestroom? Is t na de tsr?
  woensdag 3 juli 2013 @ 20:15:36 #111
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128553086
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:49 schreef vencodark het volgende:
Soms is A gillerig, driftig en chagrijnig tijdens de voeding, soms zomaar ineens. Wat kan zoiets nou zijn? Daarbij kam hij soms amper een uurtje zonder de borst. Dat is toch overdreven/opvallend eigenlijk?
Als regelen/clusteren/kramp het niet lijkt te zijn, herken ik dit wel. Heel vermoeiend. Misschien staat hier iets voor je tussen?
pi_128554445
Het kan reflux zijn want hij spuugt geregeld wat uit. Na een boertje is hij vaak ook huilerig nog dus dat is het niet. Het kan ook het clusteren maar zoals net: hij ligt eerst rustig te drinken, dan wordt hij onrustig. Ik houd hem rechtop, even rustig en toch weer huilen, rood hoofd en rechtop gaan staan. Of dan babbelt hij gezellig en ineens is hij het beu. Dit soms de hele dag door maar 's avonds is hij duidelijk onrustiger.
pi_128555066
Voelde me net een beetje een slechte moeder. Ik haal Riley uit bed en draag haar naar beneden en net toen ik door de deur wilde lopen bewoog ze haar hoofdje zo dat die tegen de muur kwam. Gelukkig was ze snel getroost en heeft ze maar een heel klein rood plekje. Maar wat voel ik me schuldig. :'(
  woensdag 3 juli 2013 @ 21:16:53 #114
381212 Gulara
From the future
pi_128555929
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:45 schreef vencodark het volgende:
Het kan reflux zijn want hij spuugt geregeld wat uit. Na een boertje is hij vaak ook huilerig nog dus dat is het niet. Het kan ook het clusteren maar zoals net: hij ligt eerst rustig te drinken, dan wordt hij onrustig. Ik houd hem rechtop, even rustig en toch weer huilen, rood hoofd en rechtop gaan staan. Of dan babbelt hij gezellig en ineens is hij het beu. Dit soms de hele dag door maar 's avonds is hij duidelijk onrustiger.
Ja herkenbaar. En zeker niet altijd, soms gaat het een tijdje goed. Nooit 's nachts volgens mij.
  woensdag 3 juli 2013 @ 21:17:45 #115
381212 Gulara
From the future
pi_128555964
Ach Omen. :* Kan ons allemaal gebeuren, maar wel rot idd.
pi_128556038
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:58 schreef Omentielvo het volgende:
Voelde me net een beetje een slechte moeder. Ik haal Riley uit bed en draag haar naar beneden en net toen ik door de deur wilde lopen bewoog ze haar hoofdje zo dat die tegen de muur kwam. Gelukkig was ze snel getroost en heeft ze maar een heel klein rood plekje. Maar wat voel ik me schuldig. :'(
Heb ik ook al een paar keer gehad. :@ Net de bocht te ruim nemen ofzo.

Oh en gister had ik een neef en nicht van mans kant bij ons nog op kraamvisite. Die hebben voor het gemak foto's van ons kind op hun instagram gezet terwijl ik dat echt niet wilt hebben. Heb geeneens foto's op Facebook. Had een tijdje terug hun moeder er ook al op aangesproken.
Vraaaag zoiets dan ook! :(
pi_128556072
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:16 schreef Gulara het volgende:

[..]

Ja herkenbaar. En zeker niet altijd, soms gaat het een tijdje goed. Nooit 's nachts volgens mij.
Hier ook nooit 's nachts. :) (Godzijdank).
pi_128556267
Troeta, ja kan raar lopen he in een jaar :')
Maar goed heeft ook wel een oorzaak, maar dat zet ik maar niet open en bloot op het internet :) (vandaar het verhaal zelf ook onder een spoiler, iets meer bedekt zeg maar).
Maar goed leuk is anders natuurlijk.

Venco, lastig!
Oh en vervelend van die foto's! Helemaal als je zelf al geen foto's plaatst!

Omen, ben je niet gelijk een slechte moeder door joh :*
(ik heb t ook wel eens, ook toen Elise klein was, dat ze opeens dr hoofd naar achter gooide :@ terwijl ze normaal gewoon sterk in dr nek was).
pi_128556287
Venco dat is niet leuk inderdaad. Zulke dingen vraag je inderdaad eerst
pi_128556378
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:23 schreef Omentielvo het volgende:
Venco dat is niet leuk inderdaad. Zulke dingen vraag je inderdaad eerst
Ja, ik dacht dat ze van hun moeder wel al wisten dat ik het niet wil hebben.
pi_128557537
Ik vraag het ook altijd even maar bij ons vraagt nooit iemand het. Misschien omdat er tachtigduizend foto's van F op Facebook staan :+ :')
  woensdag 3 juli 2013 @ 21:56:04 #122
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128557876
Vind dat niet kunnen, social media zonder toestemming.

Moet trouwens wel wennen aan altijd van alles in huis te moeten hebben met baby! Voorheen was het bij ons regelmatig: ow het brood is op, dan maar een cracker. Of een week lang geen fruit in huis. En aardappels al helemaal niet. En nu moet je ineens altijd groente, fruit, aardappels en brood met babyproof beleg in huis hebben. Wennen! Hadden jullie dat ook?
pi_128558058
Ja! Ik moet ook bedenken dat hij ook avondeten nodig heeft en zo. Broodbeleg vraagt hij nog niet om dus boter voldoet :+
pi_128558263
Ik heb net gewoon een echte volwassen fiets besteld, zo een waar een stoeltje op kan! Tot zover mijn salaris, en einde tijdperk studentenbarrels...
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:06:15 #125
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128558525
Ik wissel boter af met een dun laagje jam of heel af en toe smeerkaas met minder zout. Veel verder kom ik eigenlijk niet..
pi_128558729
Appelstroop doen wij, behalve boter. Maar dat hebben we altijd wel in huis want vergaat nooit.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mineola op 03-07-2013 22:18:32 ]
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:15:04 #127
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128558955
Oh ja, goeie, en perenstroop. Eten wij zelf nooit. Zo zie je hoe diep ik er al over na had gedacht :')

Leuk van je fiets trouwens! Toch wel van de ANWB hè ;)
pi_128559097
Ja natuurlijk, en gelijk dat regenpak en die fietstassen erbij gedaan hè! Je kan het maar beter in huis hebben :7
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:20:01 #129
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128559178
Je hebt toch wel het dames- én herenmodel?!
pi_128559249
Ach omentielvo, je zal hem nog veel ergere dingen aan doen...is dat een troost? :P

Moest ik ook heel erg aan wennen spees eend, maar nu is het echt een gewoonte om dat soort dingen in huis te hebben en een voorraad potjes is ook gewoon handig. Kan je ook op brood smeren.

Niet leuk allemaal son, moet ik mijn tekst ook even weghalen anders?
pi_128559320
Ik beleg brood met kipfilet, roomkaas op yoghurtbasis, leverpastei, stroop idd en biologische jam.

Bij ons weten de meesten wel dat we niet willen hebben dat er foto's van M op fb verschijnen. Het wordt altijd vantevoren overlegd. Maar wij zaten tegen de kraamvisite al ijverig te verkondigen dat er geen foto's verspreid mochten worden.
Desalniettemin gebeurt het wel nog wel eens, irritant ja.
pi_128559365
Potjes op brood! Goed bedacht.
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:24:46 #133
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128559410
Ja, als je met vlees gaat beginnen ( doen wij nog niet) dan wordt de keuze al wat ruimer. Hoe is het met je patiëntje?
pi_128559532
Zetpil erin, dus KO, kijken wat de nacht brengt.
Hij was wel wat hangerig maar toch vrolijk, en at goed, dus lijkt me niet dat hij zich heel beroerd voelt.

/disclaimer: ik sluit niet uit dat hij zich toch beroerd voelt. Voor het geval dat ik vannacht wegens Fokwet kots kan ruimen. :@
pi_128559701
oh, ik heb daar echt geen problemen mee...zal mijn meisje hier eens spammen:D

Sterkte mango, hoop op een rustige nacht!
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:29:41 #136
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_128559707
Poef weg

[ Bericht 97% gewijzigd door becky27 op 04-07-2013 06:15:50 ]
pi_128559783
ahhhh zo lief becky, die beentjes en wat een lieve dokter/verpleegster
pi_128559846
Dat gespartel becky O+

En Troeta, mooi blij ei heb je! Ik zie wel gelijkenis met haar broer!
pi_128559976
Ja, als ze slaapt lijkt ze zo ontzettend op hem, maar vond Mex er als baby wel heel anders uitzien.
Zal eens foto opzoeken van 11 maanden van hem.
pi_128560002
Troeta, nee hoor dat hoeft niet :)
Dank je :)

Hier op brood voornamelijk Philadelphia voor de dame. Appel/perenstroop lust ze niet (plus dat dat ook zo'n troep geeft, dus mooi meegenomen dat ze t niet wil :P).
Pindakaas lust ze ook (dat krijgt oudste vooral).
Meestal geef ik losse plakjes worst aan ze. Oudste wil t liefst droge boterhammen of crackers dus ach.
Jam moet ik eigenlijk ook eens halen, ze is nu alweer wat ouder. Leverpastei doe ik niet, omdat ze daar zo van gaan stinken (ik blijf dat ruiken, ook na schoonmaken bluh).
Hier ook altijd wel een voorraad potjes in huis idd. En bananen.

Nena O+
Ik vind haar zo leuk he!

Mango beterschap voor je mannetje!

Hier worden eigenlijk nooit door anderen foto's van de kinderen geplaatst. Vond t alleen minder geslaagd dat m'n zus mijn pasgeboren baby op Twitter plaatste (ik had amper zelf een update op fb geplaatst, plus dat haar account gewoon openbaar is).
pi_128560332
Troeta wat is ze vrolijk

Becky dat filmpje O+
pi_128560610
Zo is het echt net Nena

En zo niet, vind ik dan...en grappig om te zien dat hij met 11 maanden pas achter dit ding ging lopen.

Appel/perenstroop vind ik zelf heel vies..ooit eens gehaald voor Mex, nou kon die pot zo weggooien.
Misschien nena een keer laten proeven, die lust ook veel dingen.
pi_128560812
Slapend is het gewoon hetzelfde kind!
Maar wakker zijn het ogen en wangen waarin ze op elkaar lijken geloof ik.

Ik vind jouw M zo leuk, hij doet me (als baby) heel erg aan mijn M nu denken. Blije bollo O+
pi_128560900
oooh, nu ben ik benieuwd naar hem! Heb nog nooit een foto gezien geloof ik?
Bollies zijn zo leuk:D
pi_128561066
Staat ergens in dit of het vorige fototopic (sorry, nu vanaf mobiel en al in bed)
> vorige fototopic post #53
pi_128564185
Troeta als ik me F over een paar maanden voorstel zie ik een rossige Mex voor me! O+
  donderdag 4 juli 2013 @ 07:43:55 #147
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128569402
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:15 schreef Spees_Eend het volgende:
Leuk van je fiets trouwens! Toch wel van de ANWB hè ;)
_O-

Goeiemorgen :W

Vanmiddag dan toch echt het wennen op het kinderdagverblijf... ik ben zo benieuwd! Heb E de afgelopen dagen veel in de draagdoek-hangmat gelegd (hebben ze daar ook), dat vindt ze gelukkig fantastisch! En steeds het doekpopje erbij dus die is al lekker afgesabbeld. Krijgt ze die straks ook mee :)
pi_128569522
Succes LB, het zal voor jou ook wennen zijn :* Zal vast goed gaan :). Hoe lang gaat ze wennen?
  donderdag 4 juli 2013 @ 08:09:34 #149
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128569545
Weet ik nog niet precies. We gaan eind van de middag mee met het eindejaarsetentje van mijn vriends werk, maar hij moet nog kijken hoe laat we daar moeten zijn :')

Maar mijn mission is clear: voedingsbh en schoenen scoren oO<
  donderdag 4 juli 2013 @ 08:19:14 #150
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_128569620
lb ik heb steeds het idee dat jouw mini pas net geboren is.
en nu gaat ze al wennen op het kdv :D
tijd vliegt voorbij.

en wat is nena een leukerd zeg.

zoë is toch weer ziek gisteravond koorts en vanochtend ook nog een beetje (8> blijft vandaag thuis met haar.
W
Z
E
  donderdag 4 juli 2013 @ 08:24:47 #151
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128569671
Mijn meiske ís ook pasgeboren, er klopt iets niet! :o ;( :')

Beterschap voor Zoë :*
  donderdag 4 juli 2013 @ 08:25:01 #152
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128569677
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:46 schreef Troeta het volgende:
Zo is het echt net Nena
[ afbeelding ]

En zo niet, vind ik dan...en grappig om te zien dat hij met 11 maanden pas achter dit ding ging lopen.
[ afbeelding ]

Appel/perenstroop vind ik zelf heel vies..ooit eens gehaald voor Mex, nou kon die pot zo weggooien.
Misschien nena een keer laten proeven, die lust ook veel dingen.
Lief O+!

En dat Mex met 11 maanden achter dat ding liep is toch niet 'pas'? E. loopt ook vanaf dat ze 11 maanden is er achter, ik vind het vrij vlot hoor.

LB, spannend hoor! Bij ons was de eerste wendag maar 2 uurtjes :'). En dat vond ik al laaaaang.
pi_128569711
Neehoor, maar Nena sjeest er al een paar maanden mee en dat lijkt dan heel gewoon. Je vergeet snel dit soort dingetjes!
  donderdag 4 juli 2013 @ 08:33:28 #154
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128569767
Ah zo :P . Knap van d'r! sinds m'n moeder weer terug is :'), is het weer steeds 'kan Elin nog steeds niet met 1 dutje de dag door komen?', 'jij liep al lang los op deze leeftijd, ze is wel traag he', 'ooohhh, wat loopt ze nog met stijve beentjes zeg... daar moet ze nog flink op oefenen want zo gaat 't eigenlijk nog niet zo goed'. etc. etc. Ligt een beetje gevoelig geloof ik
  donderdag 4 juli 2013 @ 08:37:11 #155
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128569816
stuur d'r maar even bij M langs Soesa ;)
pi_128569848
Herkenbaar, als ik m'n moeder moet geloven was ik een soort wonderkind :') Sowieso sliep ik natuurlijk al langggg door en ik kreeg echt niet zo vaak borstvoeding meer, hell ik praatte vast al in volzinnen :').
  donderdag 4 juli 2013 @ 08:42:46 #157
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128569876
Het vertekent ook enorm hoor, als je terugdenkt aan die babyperiode. Dat heb ik bij M al en dat was vorig jaar :')
pi_128569900
Hoi! Ben wat afwezig de laatste tijd. Druk druk druk! Laatste weken voor de vakantie, altijd hectisch. Vanmiddag diplomauitreikingen, leuk! Moet toespraak houden,ben benieuwd.

Met Saar alles super O+ Wil alleen nog maar kruipen en lopen (wel aan de handjes vasthouden uiteraard :+ ). Ze wordt steeds minder baby, blijft me verbazen (de snelheid waarmee dat gebeurt, niet het feit an sich, hehe).

Met mij iets minder atm, heb een darmontsteking waar veel energie heengaat. Straks even mn specialist bellen. Vooral fysiek wat minder, mentaal/emotioneel gezien -zeker wat gelukkig zijn betreft- gaat het prima.
merk alleen dat ik het gehad heb met fysiek gedoe, haha. "Ik heb geen zin om weer een ontsteking te hebben :( " --> ik word er wat recalcitrant van, hehe.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cocotrimonium op 04-07-2013 08:57:10 ]
  donderdag 4 juli 2013 @ 08:44:19 #159
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128569905
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 08:40 schreef L0t.. het volgende:
Herkenbaar, als ik m'n moeder moet geloven was ik een soort wonderkind :') Sowieso sliep ik natuurlijk al langggg door en ik kreeg echt niet zo vaak borstvoeding meer, hell ik praatte vast al in volzinnen :').
Dat ja :Y. Daar kan ik me zó aan ergeren. Ik sliep overdag al niet meer vanaf dat ik 11 maanden was. Toen ik 2 weken was sliep ik door, ik huilde nooit en ik at meteen fantastisch goed. Ik liep al los met 9 maanden en hielp in de huishouding vanaf m'n eerste verjaardag. It's amazing, Mike!

Ieder kindje op z'n eigen tempo hoor!

En Kyara, ik lees wel mee bij de dreumesen, M. praat toch super goed! Dat lopen komt vanzelf hoor :).

Oh, Coco, wat rot :(. Herkenning, dat recalcitrante gevoel :'). Hopelijk snel beter! Saar gaat ook hard he, jeetje! Kom je ook naar de meet?
pi_128569970
Mijn moeder kan flink zeiken maar roept dat soort dingen (gelukkig) nooit. O+
Oma was wel verbaasd dat ik nog borstvoeding gaf, twee maanden al!!!
Zij heeft zelf 9 kinderen gehad en na 6 weken was ze kurkdroog volgens haar :') maar ook dat was niet op een belerende toon :)
  donderdag 4 juli 2013 @ 08:51:41 #161
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128570011
Mijn oma heeft ook niet lang bv kunnen geven. Maar dat was in 44-45 in Rotterdam dus dat vond ik dan weer niet zo heel vreemd...
pi_128570032
quote:
17s.gif Op donderdag 4 juli 2013 08:51 schreef Kyara het volgende:
Mijn oma heeft ook niet lang bv kunnen geven. Maar dat was in 44-45 in Rotterdam dus dat vond ik dan weer niet zo heel vreemd...
Toen werd de eerste geboren idd. Ook in Rotterdam :)
  donderdag 4 juli 2013 @ 08:53:43 #163
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128570043
quote:
17s.gif Op donderdag 4 juli 2013 08:51 schreef Kyara het volgende:
Dat is zeker niet vreemd nee.

Mijn moeder heeft nooit bv willen geven, vond ze raar. Toen ik wèl bv gaf en daar ook echt 100% voor ging heb ik ook zóvaak moeten horen dat ik haar maar een fles moest geven, dan sliep ze tenminste door.

Ik moet nog steeds oefenen op het 'ene oor in andere oor uit' principe geloof ik ;(
  donderdag 4 juli 2013 @ 08:53:50 #164
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128570047
Nou, dan is het niet zo vreemd met weinig voeding en veel stress.
  donderdag 4 juli 2013 @ 08:55:37 #165
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128570073
Mijn moeder heeft er ook wel een handje van. Maar meestal gaat het hier niet om wat ze zegt maar de manier waarop. Die snapt het gezegde "spreken is zilver, zwijgen is goud" nog niet.
pi_128570108
Mijn moeder vind het geweldig dat ik borstvoeding geef. Bij haar lukte het niet.
Ik heb drie maanden lang gejankt :') omdat ik honger had en niemand wist wat er aan de hand was.
Tot ik in het ziekenhuis een fles kreeg. Ik had gewoon honger!
pi_128570167
Tante, onnozel he? Dat recalcitrante gevoel:D Je hebt er niks aan. Maar ik voel het écht. :') :+

Weet nog niet zeker of ik kom. Wil wel. Maar is afhankelijk van een eventuele verjaardag (weet nog niet of die doorgaat) en van mijn buik. Als de ontsteking dan nog niet weg/erger is, dan kan ik niet komen. Dan red ik de autorit simpelweg niet omdat ik te vaak naar de wc moet :')
plus, het is gruwelijk irritant als je ergens anders dan thuis steeds plotseling naar de wc moet rennen met kramp. Zeker op een meet, met allemaal nieuwe mensen om je heen en in de buurt poept het toch wat minder relaxed :+
  donderdag 4 juli 2013 @ 09:05:15 #168
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128570218
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:01 schreef Cocotrimonium het volgende:
Tante, onnozel he? Dat recalcitrante gevoel:D Je hebt er niks aan. Maar ik voel het écht. :') :+

Weet nog niet zeker of ik kom. Wil wel. Maar is afhankelijk van een eventuele verjaardag (weet nog niet of die doorgaat) en van mijn buik. Als de ontsteking dan nog niet weg/erger is, dan kan ik niet komen. Dan red ik de autorit simpelweg niet omdat ik te vaak naar de wc moet :')
plus, het is gruwelijk irritant als je ergens anders dan thuis steeds plotseling naar de wc moet rennen met kramp. Zeker op een meet, met allemaal nieuwe mensen om je heen en in de buurt poept het toch wat minder relaxed :+
Ja, je hebt er idd weinig aan :'). Ik had 't ook ten tijde van het endometriose gedoe met 100 onderzoeken e.d. Ik wil dit niet :(. Ik heb ook wel een tijdje in de ontkenningsfase gezeten maar daar schiet je helemaaal niets mee op.

Ah, logisch idd. Zou jammer zijn. Hoop dat je snel opknapt! Ik had ook een beetje soortgelijke klachten btw, toen ik zo'n last van de endo had. Er werd ook gedacht aan Crohn/CU ook bloedverlies enzo dus ik weet een beetje hoe 't voelt ;(
  donderdag 4 juli 2013 @ 09:19:57 #169
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128570447
Beterschap Coco!
  donderdag 4 juli 2013 @ 09:39:41 #170
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128570843
Coco, balen van die ontsteking! Zou leuk zijn om jou en Saar ook te zien op de meet... weer een lokkertje :)

En wat een vervelende vergelijkende moeders ook... mijn moeder vindt t fantastisch dat ik bv geef en zeurt niet over doorslapen, maar heeft toch ook wel puntjes waar ze me mee op de zenuwen werkt; tegen E over mij praten waar ik naast sta bijvoorbeeld, dat ik koude handen heb, of haar onhandig aankleed... :{w
pi_128570895
Soesa als ik jouw bericht lees herken ik wel dingen van mijn moeder maar die brengt het meestal vragend. "Dus als hij huilt, dan ga je meteen even kijken?" En dan klinkt het nog zo aardig, ik moet altijd slikken en dan pas reageren. Als een baby blij en een gezond is heeft de moeder geen ongevraagd advies nodig, denk ik altijd maar.

Coco ik hoop dat je snel opknapt en hulp accepteren joh! Het zou leuk zijn als je erbij bent :Y
  donderdag 4 juli 2013 @ 09:49:03 #172
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128571044
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:39 schreef LadyBlack het volgende:
Coco, balen van die ontsteking! Zou leuk zijn om jou en Saar ook te zien op de meet... weer een lokkertje :)

En wat een vervelende vergelijkende moeders ook... mijn moeder vindt t fantastisch dat ik bv geef en zeurt niet over doorslapen, maar heeft toch ook wel puntjes waar ze me mee op de zenuwen werkt; tegen E over mij praten waar ik naast sta bijvoorbeeld, dat ik koude handen heb, of haar onhandig aankleed... :{w
Ohja :X. Dat doet met name de vriend van mijn moeder jawel... . Die zegt ook dingen als: 'wat een domme mama heb jij toch, dat ze weetikveelwat doet'. Ik vind dat écht stom. Ik heb mezelf ook voorgenomen om dat soort dingen nooit bij Elin/Elin haar kindjes later te doen. Hoop dat ik mezelf daar aan kan houden.

SPOILER
Suiker, dat is ook irritant ja! Zo'n verborgen veroordeling. Ook herkenbaar... Dus als ze begint te huilen binnen 3 uur na de laatste voeding geef je gewoon weer de borst? Wordt ze daar niet verwend en dik door? AAAAARRRGHHH! 8)7

Oh, vergeet ik nog te zeggen dat wij zondag een fotoshoot in het park hebben met E. O+. Mijn nichtje is fotografe in wording ;) en gaat leuke foto's maken van d'r. Ik heb er zin in!
pi_128571095
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:42 schreef Suikertante het volgende:
Coco ik hoop dat je snel opknapt en hulp accepteren joh! Het zou leuk zijn als je erbij bent :Y
Hulp?

En jaaa, ik hoop ook dat ik erbij kan zijn. Lijkt me heel tof jullie allemaal in t echt te meeten O+ Mja, durf op dit moment niks te garanderen.
pi_128571204
Soesa stom!

Ik zeg dat soort dingen over mezelf. Floris zegt ook regelmatig dat ik een domme mama ben :P
En mn moeder zegt het ook wel eens geloof ik, maar andersom ook :D
  donderdag 4 juli 2013 @ 09:58:39 #175
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128571276
Soesa! :o Dat is echt lullig van haar!

En die vragen :X
pi_128571292
Geloof dat M. en ik het getroffen hebben met onze moeders. Ik merk wel dat mijn moeder soms zelf de neiging heeft iets anders te doen, maar ze geeft nooit (vervelend/op een nare manier) commentaar.

Ze gaat bijvoorbeeld wel sneller dan ik kijken als Saartje in bed geluid maakt. Laat saar minder 'zelfstandig' spelen dan wij, geeft meer toe, zeg maar. Mijn schoonmoeder doet t weer wat anders.

Mgoed, dat is verder prima. Als oma mag ze saartje best meer verwennen dan wij dat doen. Bij de kdv doen ze het ook weer anders. Voor Saartje zal t niet uitmaken imo.

Maar zou het wel heel vervelend vinden als ze naar commentaar zouden geven.

Vrouw van schoonvader doet dat overigens wel soms :D "Oh! Had mama je de sokken uitgetrokken en heb je nu Hele Koude voetjes?!?!". Ik moet er bij haar wel om grinniken. Lekker negeren en kijken hoeveel meer indirecte pogingen ze nog gaat doen. Commentaar is prima, maar zeg t dan idd. En op een normale manier. Tegen mij of M. Niet via saar tegen ons :+
  donderdag 4 juli 2013 @ 09:59:51 #177
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128571323
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:56 schreef Sonnetje85 het volgende:
Soesa stom!

Ik zeg dat soort dingen over mezelf. Floris zegt ook regelmatig dat ik een domme mama ben :P
En mn moeder zegt het ook wel eens geloof ik, maar andersom ook :D
Ja maar zelf mag je dat :D
  donderdag 4 juli 2013 @ 10:01:29 #178
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128571379
Mijn kind ligt trouwens echt als een roosje te slapen in haar hangmat! O+ Had ik dat nou toch maar eerder gedaan... :')

SPOILER
pi_128571436
Van je specialist Coco ;)

En wij hebben het ook enorm getroffen hoor. Ze gaan ook een dag per week oppassen en willen gewoon graag weten wat we belangrijk vinden. Ik zie het meer als mijn eigen zwakte dat ik me zo snel aangevallen voel. Voorbeeld: dan zeg ik dat F wat van streek was 's nachts bij een weekendje weg met mijn ouders. Dan zegt mijn vader "ik vond het reuze meevallen, hij moest zoveel lachen, en dat huilen viel ook mee hoor!". Mijn eerste gevoel is dan dat ik heus wel weet wanneer F van streek is. Maar later realiseer ik me dat hij bedoelt dat ze er geen last van hebben gehad en dat ik me geen zorgen moet maken over dat F ze wakker maakt O+ :@
  donderdag 4 juli 2013 @ 10:07:55 #180
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128571510
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:58 schreef Cocotrimonium het volgende:

Vrouw van schoonvader doet dat overigens wel soms :D "Oh! Had mama je de sokken uitgetrokken en heb je nu Hele Koude voetjes?!?!"
:D !

Ik geloof dat wij het ook wel hebben getroffen als het hier zo lees. Mijn schoonouders zijn beiden helemaal dol op hem en hebben nooit commentaar op hoe wij iets aanpakken. Doen het precies zoals wij het doen en vragen ook altijd of ze hem mogen pakken, in bed leggen, etc. Ze zullen hem ook wel iets sneller pakken als hij moppert en nog meer persoonlijk entertainen als hij daar is, maar dat is omdat je opa en oma bent. Mijn vader heeft eigenlijk ook niet veel commentaar, die roept alleen bij alles: "voorzichtig!" maar dat is (hoewel soms irritant) heel goed bedoeld.

Ik vind het verder opvallend hoeveel vreemden een mening hebben over de temperatuur van S. Dat je in de stad door verschillende mensen wordt aangesproken dat je baby het ofwel te warm ofwel te koud moet hebben. Altijd dames van 55-65 jaar. Oh en één keer heeft een vrouw in de Kruidvat gezegd dat je aan de kleding van het kind kunt zien wat voor type moeder je voor je hebt, en dat die van mij het koud had. Toen ben ik niet aardig gebleven. Meestal negeer ik het wel.
pi_128571516
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 10:03 schreef Suikertante het volgende:
Van je specialist Coco ;)
Ohhhh :D Jaja, sowieso. Heb zhuis al paar keer proberen te bellen. Hulp is t probleem niet, zal wel prednison worden. Maar zie beetje op tegen het vervolgtraject. Ik zit zo'n beetje aan t eind qua medicatie. Dus hoop dat dosering/frequentie verhogen iets doet, anders komt een operatie erg dichtbij. En aangezien ik eigenlijk nog voor een tweede kindje wil gaan (en de succeskans daarop ongeveer 50% minder wordt na de operatie) zou dat totaal niet goed uitkomen.
  donderdag 4 juli 2013 @ 10:11:00 #182
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128571570
Oh bweuh Coco, da's geen tof vooruitzicht nee :{

Spees :o die vrouw in de Kruidvat :o Die had ik denk ik aangevallen :(
pi_128571609
Coco ik duim mee dat je dat nog even kunt rekken :*
pi_128571719
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:59 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ja maar zelf mag je dat :D
Das.waar :D
Het ligt ook wel aan de manier waarop het gezegd wordt natuurlijk (en wanneer enzo).

En spees, fijn die vrouw in de kruidvat!

Mijn vader is trouwens ook overdreven bezorgd. Ik moet er vooral om lachen :D mn moeder heeft altijd zoiets van: doe normaal joh, zo deed je ook niet met hun (zus en ik dus). Hij bedoelt het iig goed.
pi_128571825
Zo gaat het tussen mijn ouders ook, ze hebben ook niet echt kritiek maar soms begrijpen ze dingen gewoon niet. Als ze dat doen over hoe ik een cake bak vind ik het ook niet erg, dus waarom met een baby wel? Als ik fruitig ben kunnen we er ook gewoon samen om lachen dat ze vroeger baby's naakt in de zon legden, maar als ik moe ben dan denk ik meteen (onterecht) dat ze vinden dat ik dat ook moet doen. :@

Ach, iedereen om ons heen is lief, dol op F en heeft het beste met hem voor O+

Soesa jouw spoiler over je moeder vind ik dus echt naar. Lekker gesprek zo, het klinkt alsof jij de volwassene bent (ben je ook, maar je snapt wat ik bedoel). Tis wel oma, maar het is ook een beetje jouw feestje dus wel aan jezelf denken!
  donderdag 4 juli 2013 @ 10:24:02 #186
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128571909
Spees :X

Ik stond een keer met E. in de Bondolino te wachten bij de apotheek. Toen kwam er (echt dírect) zo'n vrouw naar ons toe (ANWB, 55-60 jaar, kort pittig haar) en die begon over E. haar wangetje te aaien. Nu vind ik dat sowieso niet tof maar al helemaal als ze bij me in de draagzak zit, dan aait ze bijna mijn borsten :'). Maar goed. Toen begon ze te zeuren over zo'n draagzak, kindje zou niet lekker zitten, te warm hebben, niets kunnen zien bladiebladiebla. Daarna ging ze een beetje koetsie koetsie lopen doen naar Elin maar die bleef stoïcijns naar dat mens kijken. Zegt dat mens ook nog: nou, ze lacht niet eens. Toen heb ik ook gezegd dat ik ook alleen maar zou lachen naar leuke mensen. Later voelde ik me wel lullig eigenlijk :@. Maar ze zat behoorlijk op m'n irritatieknopje te duwen :X.

Suiker, thanks :).
pi_128571925
Mijn schoonouders doen het zoals wij het willen. Mijn ouders daarentegen die vragen hoe wij het willen maar mocht het iets zijn waar ze het niet mee eens zijn dan doen zij hoe zij het willen :')
Daar baal ik soms best van :')
pi_128572017
Haha Soesa _O-

Tally ik zat me juist van tevoren af te vragen of ik wel kon vragen om dingen op onze manier te doen, ze passen tenslotte gratis een dag per week op. Maar ik merk dat het me bij de helft van de dingen niks kan schelen hoe ze het doen, en bij de dingen die ik belangrijk vind snappen zij ook wel dat het niet tof is als ze mijn mening negeren. Ze zullen hem echt niet ineens vanillevla gaan voeren bijvoorbeeld of elk uur een fles geven of in de zon leggen. En daar ben ik erg blij mee.
pi_128572443
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 10:24 schreef Tante_Soesa het volgende:

Ik stond een keer met E. in de Bondolino te wachten bij de apotheek. Toen kwam er (echt dírect) zo'n vrouw naar ons toe (ANWB, 55-60 jaar, kort pittig haar) en die begon over E. haar wangetje te aaien. Nu vind ik dat sowieso niet tof maar al helemaal als ze bij me in de draagzak zit, dan aait ze bijna mijn borsten :'). Maar goed. Toen begon ze te zeuren over zo'n draagzak, kindje zou niet lekker zitten, te warm hebben, niets kunnen zien bladiebladiebla. Daarna ging ze een beetje koetsie koetsie lopen doen naar Elin maar die bleef stoïcijns naar dat mens kijken. Zegt dat mens ook nog: nou, ze lacht niet eens. Toen heb ik ook gezegd dat ik ook alleen maar zou lachen naar leuke mensen. Later voelde ik me wel lullig eigenlijk :@. Maar ze zat behoorlijk op m'n irritatieknopje te duwen :X.

_O- goeie actie! Ik trek dat soort mensen geloof ik niet echt aan, misschien staat mijn gezicht op een constante 'o wee als je iets over mijn kind zegt dan bijt ik je hoofd eraf' blik? :@

Ouders en schoonoudersverhalen :X wat een evil gevallen ertussen zeg. Niet leuk zeg.
Wij hebben niks te klagen zo te lezen. Mijn ouders zijn dol op hem en komen nooit met goedbedoelde opmerkingen, en als ze dat al doen, dan vat ik het iig niet zo op. Mijn moeder past ook een dag per week op en zou wat mij betreft zelfs iets meer op haar eigen manier met hem om mogen gaan dan zo precies zoals wij het doen.

Mijn schoonouders wonen weliswaar dichtbij maar hebben het jammer genoeg te druk met hun eigen leven om op regelmatige basis eens te komen kijken naar hun enige kleinzoon. Mijn schoonvader herinnert zich stukje bij beetje dat hij zelf ook kleine kinderen heeft gehad maar kan pas wat met mijn zoon als hij wat ouder is denk ik. Zijn vrouw is wel heel enthousiast maar op de 'koetsjie koetsjie ik heb zelf geen kinderen'-manier. :X Maar ze bedoelt het goed :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Mineola op 04-07-2013 11:29:39 ]
  donderdag 4 juli 2013 @ 10:54:06 #190
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128572723
Oh, ik trek het heel erg aan geloof ik. ´Vroeger' gingen, koptelefoon op of niet, mensen ook áltijd tegen mij praten in het OV. Gek werd ik er van!

Mijn schoonmoeder gaat vanaf half augustus 1 dag in de week oppassen en daar heb ik ook alle vertrouwen in :Y. Ze zou het idd nog wat meer op haar eigen manier mogen doen maar dat komt misschien nog wel. Nu geeft ze E. om stipt 16:00 uur fruit omdat dat in het schema staat :'). Ook al als ze net lekker aan het spelen is ofzo. Dat gaat vanzelf makkelijker denk ik. Ze is wel wat makkelijker met koekjes geven ofzo maar ach, daar ben je idd oma voor.

Oh, Coco, ik lees nu jouw berichtje eigenlijk pas. Wat een naar vooruitzicht zeg :X ! Sterkte :*
pi_128572909
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 10:28 schreef Suikertante het volgende:
Haha Soesa _O-

Tally ik zat me juist van tevoren af te vragen of ik wel kon vragen om dingen op onze manier te doen, ze passen tenslotte gratis een dag per week op. Maar ik merk dat het me bij de helft van de dingen niks kan schelen hoe ze het doen, en bij de dingen die ik belangrijk vind snappen zij ook wel dat het niet tof is als ze mijn mening negeren. Ze zullen hem echt niet ineens vanillevla gaan voeren bijvoorbeeld of elk uur een fles geven of in de zon leggen. En daar ben ik erg blij mee.
Ik heb het van tevoren gezegd.
Ik ben hartstikke blij dat jullie gaan oppassen maar de opvoeding gaat wel op onze manier. Als je het daar niet mee eens ben dan zal ik toch voor iets anders moeten zorgen. Natuurlijk niet op zo'n manier gezegd maar kwam er wel op neer. Bij mn schoonouders nooit hoeven zeggen.

Waar ik bv van baal is dat ze voor de oudste tig dingen gaan klaar maken voor de lunch. O wil je geen brood? Hier knakworsten. Croissants. En zelfs een keer zo erg dat ze frikadellen hadden gefrituurd voor dr. Ja dat wilde ze wel eten. Ja hallo ze eet wat de pot schaft en heeft ze daar geen zin in dan bied ik nog een alternatief aan (zelf ook niet altijd zin gehad in wat mijn ouders aten) en anders pech. Maar het alternatief is dan echt geen frikadel ofzo.
Ja maar ze is zo mager en eet weinig. Ja idd maar is niet levensbedreigend en ze krijgt echt genoeg binnen. NOU ZE HEEFT VAN MIJ WEL EEN FLES RIJSTEPAP GEHAD :(

Grrrrr :(
pi_128572922
Ik trek het ook aan, maar meestal is het positief óf een idioot verhaal dat je nog tig keer op feestjes kunt vertellen :')
pi_128573033
Ik heb ook een te vriendelijk hoofd ofzo :') Mensen moeten ook altijd met mij praten }:|
Over de krullen van de oudste. Of over het mooie gezichtje van de jongste.

Vorige week begon Féline te huilen dus was ik (afgelegen) gaan zitten en kwam er een oud vrouwtje langs. Begon een praatje over de krullen van de oudste. Dat Fee zo'n mooi kindje is.
Ik gaf Fee op dat moment een speentje. En toen vroeg ze: Geef je de borst? Dus ik zei nee (want ik dacht dat ze bedoelde op dat moment). Waarom niet? Is veel beter hoor! }:| Ik heb dat ook altijd gedaan.
O wacht normaal gesproken wel maar nu krijgt ze een speen omdat ze geen honger heeft maar gewoon een beetje aandacht wil. Maar als ik geen borst had gegeven had ze ook wel gegroeid hoor :(
pi_128573528
Ik trek gelukkig geen mensen aan :P
Mijn kinderen wel trouwens. Laatst in de ah 2 mensen die tegen dr begonnen te kletsen (bij de 2e zat ze echt om mij heen te kijken :'))
En 1 mevrouw zat aan dr voetje, maar wel na even gekletst te hebben.
Vind ik ook niet zo'n ramp.
Bij Floris aaien ze m vaak over zn hoofd en dan moet je dat hoofd zien _O-
pi_128573529
Familie. :') Mijn zus kan het bloed van onder mijn nagels halen. Sinds mijn zwangerschap en geboorte van A wilt ze extra veel contact met ons. Allemaal leuk bedoeld maar voorheen spraken we elkaar ook alleen als we tegelijk bij mijn ouders waren. We liggen elkaar niet maar volgens mij heeft ze dat niet door.
Toen mijn man en ik laatst in een crisis zaten rondom werk (ontslag) hebben we aangegeven even geen bezoek te willen. We hadden even genoeg aan ons zelf en daar vroegen we even respect voor.
Maar dat vond ze niet goed want: "ze hadden de laatste tijd toch veel geld (!), tijd en energie in ons gestoken en daar hadden ze nog niets van teruggezien".
Ahum... :X Ze zou het liefst elke week op de stoep staan maar ik vind 1 keer per 6 weken eigenlijk wel genoeg.

Ik doe het niet om gemeen te zijn maar we zijn niet hecht en zullen we ook niet worden. Ook niet met A erbij. :N
  donderdag 4 juli 2013 @ 11:29:43 #196
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128573727
Wat een herkenning, Venco! Mijn zusje en ik zijn ook zo hoor. Mijn moeder wil zo graag dat we elkaar leuk vinden maar dat zit er echt niet in :'). Mijn zusje had laatst geklaagd bij mijn moeder ( :'), 23 jaar oud) dat ik nooit contact met haar opnam. Dat kwam uiteraard bij mij terecht en toen had ik gezegd: oke, dan werk ik daaraan maar dan wil ik dat jij wat meer interesse in je nichtje toont. Dus ik braaf om de zoveel tijd een sms gestuurd hoe het ging en blablabla. Ze heeft sinds januari niet meer gevraagd hoe het met E. is :'). Ja daaaag
pi_128573971
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 11:29 schreef Tante_Soesa het volgende:
Wat een herkenning, Venco! Mijn zusje en ik zijn ook zo hoor. Mijn moeder wil zo graag dat we elkaar leuk vinden maar dat zit er echt niet in :'). Mijn zusje had laatst geklaagd bij mijn moeder ( :'), 23 jaar oud) dat ik nooit contact met haar opnam. Dat kwam uiteraard bij mij terecht en toen had ik gezegd: oke, dan werk ik daaraan maar dan wil ik dat jij wat meer interesse in je nichtje toont. Dus ik braaf om de zoveel tijd een sms gestuurd hoe het ging en blablabla. Ze heeft sinds januari niet meer gevraagd hoe het met E. is :'). Ja daaaag
Hier ook! Ze had letterlijk tegen mijn moeder gezegd: "dat ze bang is haar zusje te verliezen." Zij is 30. Mijn zus wilde juist van elk bezoekje bij de vk direct bericht hebben. Als het de volgende dag was, voelde ze zich al gepasseerd. Toen we destijds vertelde dat we een jongen kregen, vond ze het jammer dat we het vertelde want ze wilde het niet weten. :') Feliciteren vond ze niet nodig want "ik hoef ze toch niet overal mee te feliciteren".
Ik trek haar gewoon niet zo. :@ Juist door de dingen die ze soms zegt en zoals ze vaak denkt dat het om haar gaat. Anyway, het voelt alsof wij haar dingen verplicht zijn omdat ze weleens een cadeautje heeft gegeven. De laatste keer heb ik gezegd dat ze volgende keer niets meer hoeft mee te nemen. :(
  donderdag 4 juli 2013 @ 11:41:45 #198
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128574150
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 11:36 schreef vencodark het volgende:

[..]

Hier ook! Ze had letterlijk tegen mijn moeder gezegd: "dat ze bang is haar zusje te verliezen." Zij is 30. Mijn zus wilde juist van elk bezoekje bij de vk direct bericht hebben. Als het de volgende dag was, voelde ze zich al gepasseerd. Toen we destijds vertelde dat we een jongen kregen, vond ze het jammer dat we het vertelde want ze wilde het niet weten. :') Feliciteren vond ze niet nodig want "ik hoef ze toch niet overal mee te feliciteren".
Ik trek haar gewoon niet zo. :@ Juist door de dingen die ze soms zegt en zoals ze vaak denkt dat het om haar gaat. Anyway, het voelt alsof wij haar dingen verplicht zijn omdat ze weleens een cadeautje heeft gegeven. De laatste keer heb ik gezegd dat ze volgende keer niets meer hoeft mee te nemen. :(
Hebben wij dezelfde zus ;)

Toen ik vertelde dat ik zwanger was (had speciaal een paar dagen gewacht tot ik haar in persoon zou zien, met kerst) had ik een cadeautje voor haar onder de boom gelegd. Een boekje 'de leukste tante' ofzoiets. Mijn moeder stond helemaal in de aanslag met de videocamera en mijn zusje mocht als eerste dat cadeautje open maken. Ze scheurt het papier eraf, bekijkt het boekje, legt het naast zich neer op de bank en zegt leuk. :'). Mijn moeder riep half hysterisch: 'wat heb je gekregen?!!!?'. En m'n zusje, ja een boekje. Ik word tante. Mijn moeder weer: 'VAN WIE DAN?!?!!?'. Zegt m'n zusje terwijl ze naar mij wijst: ja van haar. That's it. Geen blijdschap, geen verbazing, zelfs helemaal geen enkele emotie. En ook geen felicitatie. Dat kwam pas later, veel later.

Ik krijg trouwens nu wel bijna de slappe lach nu ik eraan terugdenk. Dat gezicht van mijn moeder _O-

Ik trek mijn zusje ook heel slecht. Ben het ook met niets eens met haar, we verschillen echt als dag en nacht. Maarja, dat kan! Ik vind het niet erg en zij ook niet geloof ik. Mijn moeder blijft alleen zo pushen en dat snap ik aan de ene kant ook wel maar het is ook wel heel irritant :')
pi_128574278
Hebben jullie mijn zus O+
(dat zusje verliezen enzo. Zwangerschap, 2e iig, vond ze wel leuk)
Oh en soesa zo'n vriendin had ik. Nooit interesse tonen in mn zwangerschappen en kinderen enzo. En als klap op de vuurpijl lompe kado's voor de kinderen (voor een vriendin van bijna 20 jaar).
Ik belde af en toe, zij nooit. Oke, ik ben een ramp met terugsmsen, maar goed je kan ook bellen als ik niet gelijk reageer. Nou ja heb al weet ik hoelang niks van haar gehoord dus vind t wel best eigenlijk. En zij denkt er hetzelfde over geloof ik
pi_128574481
Hehe Soesa, t klinkt zo wel grappig, maar kan me.voorstellen dat het moment zelf wat minder was
pi_128574777
Jemig dit is echt erg hoor! Dat kerstverhaal :') _O-

Nee dat gaat hier gelukkig wel anders. Toen F net geboren was zei ik tegen mijn broertje "er mogen maar twee mensen tegelijk op bezoek komen hier, pap en mam komen n.." en toen zei hij "Ja hallo ik ben wel zijn oom hoor, ik kom eraan!" en legde neer en is op de fiets naar het zkh geraced O+

Ik weet dat het leuk kan zijn om een zusje te hebben, maar ik ben erg blij met mijn broertje. Lekker boers, duidelijk en onvervalst enthousiast (of eikelig).
pi_128575334
Argh herkenbare verhalen over moeders en ongevraagde adviezen en gewoon lompheid. Vooral jouw verhaal Tally, ik honger mijn kind ook uit als je mn moeder moet geloven :') :X
Coco :*

Soesa, leuk zeg zo'n fotoshoot!

Mooie foto's zag ik O+
LB wat een lekker plekje O+ spannend hoor, wennen

Wij zijn weer op het cb geweest. Stats met 4 maanden: 7610 gram en 67,5 cm
  donderdag 4 juli 2013 @ 12:16:40 #203
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128575348
Ohhh dat is dan weer het voordeel van enig kind zijn; niet zulke reacties als die van soesa's zusje met kerst :o ;(
  donderdag 4 juli 2013 @ 12:17:48 #204
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128575389
Ha Fieder, laat je moeder dan maar gauw die stats zien! Dan piept ze wel anders })
pi_128575439
Mijn moeder vroeg van de week of dikke baby's later ook meer kans hadden op vetzucht _O-
Ik moet toegeven dat F's onderkin momenteel verder uitsteekt dan het originele exemplaar :9
pi_128575463
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 12:17 schreef LadyBlack het volgende:
Ha Fieder, laat je moeder dan maar gauw die stats zien! Dan piept ze wel anders })
Dan heeft ze vast wel weer een theorie dat ie nu groter is en nooooog meer moet eten, liefst 2 liter kv enzo o|O
pi_128575646
Ohh al die verhalen :') Leuk om te lezen (herkenning!) maar belachelijk dat het zo gaat natuurlijk.

Goeie stats Fieder, komt niet uitgehongerd over ;)
pi_128575879
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 11:59 schreef Suikertante het volgende:
Jemig dit is echt erg hoor! Dat kerstverhaal :') _O-

Nee dat gaat hier gelukkig wel anders. Toen F net geboren was zei ik tegen mijn broertje "er mogen maar twee mensen tegelijk op bezoek komen hier, pap en mam komen n.." en toen zei hij "Ja hallo ik ben wel zijn oom hoor, ik kom eraan!" en legde neer en is op de fiets naar het zkh geraced O+

Ik weet dat het leuk kan zijn om een zusje te hebben, maar ik ben erg blij met mijn broertje. Lekker boers, duidelijk en onvervalst enthousiast (of eikelig).
iedereen hier heeft mekaars zusje, maar jij hebt mijn broertje. O+

Hij zit M ook altijd te doceren hoe hij later een player wordt :')

Oh en wij zijn hier heel zen tav grootouderschap. Bij oma en opa mag vast wel iets anders en iets meer dan thuis. Ik vind dat alleen maar gezond eigenlijk. Opvoeden doen wij wel. Wij hebben er ook het volste vertrouwen in dat ze niks ernstig onverantwoords uithalen met M. Voor het overige hebben wij echt niet de wijsheid in pacht, en M geeft prima aan of ie iets wel of niet ok vindt. ^O^
  donderdag 4 juli 2013 @ 12:55:23 #209
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128576471
Ohh, ik heb nog wel een paar van zulke verhalen en dan ben ik niet eens begonnen aan mijn vader :X ...ik snap ook niet helemaal hoe ik een product van mijn ouders kan zijn :+ . We snappen elkaar niet. En ik ben degene die zich altijd maar weer aanpast maar soms ben ik daar gewoon klaar mee.

Fieder, mooie stats!
pi_128576787
Oh en nog even over rare metingen op het cb, L's hoofd is gekrompen :') :?
pi_128576870
:o Hoe kan dat nou?! :D
pi_128576939
Nee hoor wij hebben geen "praat aub tegen mij want ik ben zo eenzaam"gezicht :(
Bij de Kruidvat net: Ach wat een mooie krullen. En wat een mooie baby.
Bij de Action: Ik voelde iets aan mijn draagdoek. Een vrouw: Wat een heerlijk babykontje!
Uhm :{ Okay.... Das dr pamper hoor }:|
pi_128576955
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 13:07 schreef Suikertante het volgende:
:o Hoe kan dat nou?! :D
Te heet gewassen? :+
pi_128577012
Oh Tally dat gaat wel heel ver :o Die opmerking in de Kruidvat zou ik nog wel kunnen waarderen als ze daarna meteen doorlopen en niet hun hele levensverhaal over me uitstorten...
pi_128577103
Ik vroeg of ze weg wilde gaan (bij de Kruidvat) want ik moest pinnen }:|
pi_128577216
Maar ik ben echt heel aardig!
pi_128577521
L lag laatst in de wieg van de kinderwagen met een Dooky ervoor. Toen wilde iemand even om het hoekje kijken. Ik heb niet vaak bewonderaars, dus ik vond t wel leuk.
Ik dacht dat hij sliep, doe die Dooky opzij, ligt ie met zn ogen wijd open te staren. Die mevrouw schrok :D "Oh wat een grote ogen" Mijn baby jaagt de mensen wel weg :7
pi_128578055
Pas vroeg een oude taart aan me hoe Sofie toch aan die mooie krullen kwam. Ik was niet in mijn hum, dus antwoordde dat Sofie elke nacht slaapt met de krulspelden in. Ze moet toch wat als ze die krullen wil, tja ach, het doet wat zeer. Maar is het niet: wie mooi wil zijn moet pijn lijden..

Dat gezicht van dat mens... :D
Ook werd de doek bij Luuk aan de kant getrokken een keer: heb je daar nou een echt kind in. Nee mevrouw een pop. Ik baalde als een stekker. Het kind sliep net, en zij presteerde het om hem weer wakker te krijgen.
*poef* nu is het weg
pi_128578126
Ho ho! Ik heb dan wel een 'matige' zus maar ook een heel tof broertje! O+
Hij en ik zijn wel heel goed samen en hij spreekt mijn zus al helemaal nooit.

En damn soes, jouw kerstverhaal! :o
pi_128578203
Ik heb dat als ik ergens kom, alleen, en dat mensen dan vragen "hee, waar heb je M gelaten?"
Dan reageer ik altijd alsof ik me ineens herinner "och! Die ligt nog in de auto!" :o
pi_128578375
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 13:42 schreef Mangostine het volgende:
Ik heb dat als ik ergens kom, alleen, en dat mensen dan vragen "hee, waar heb je M gelaten?"
Dan reageer ik altijd alsof ik me ineens herinner "och! Die ligt nog in de auto!" :o
Toen A er net was, sprak ik nog weleens over 'met z'n tweeën zijn', als ik mijn man en mij bedoelde en dus geen bezoekers (baby was nog geen 3e persoon :P ).
Toen ik tegen mijn zus zei dat we even met z'n tweeën waren gaan wandelen was ze ook heel verbaast. "Huh, met z'n tweeën??" Dat herhaalde ze ook 3 keer. Blijkbaar moest ik het even uitleggen. :')
pi_128578847
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 13:09 schreef Tally het volgende:
Nee hoor wij hebben geen "praat aub tegen mij want ik ben zo eenzaam"gezicht :(
Bij de Kruidvat net: Ach wat een mooie krullen. En wat een mooie baby.
Bij de Action: Ik voelde iets aan mijn draagdoek. Een vrouw: Wat een heerlijk babykontje!
Uhm :{ Okay.... Das dr pamper hoor }:|
Oh dit soort dingen vind ik heerlijk :D Niet dat ik ze meteen een biertje aanbied ofzo, maar zo lief bedoeld O+
  donderdag 4 juli 2013 @ 14:02:40 #223
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128578902
Ik vind het juist wel leuk als mensen spontaan 1 van de kinderen over de bol aait... Juist als het iets positiefs is, dat ze leuk zijn en lief...

Mensen die zich bemoeien met opvoedkundige zaken, dat kan ik slecht handelen.
pi_128578999
Ik kan het vaak goed hebben maar niet als ik ff snel iets moet doen of als het teveel tijd in beslag neemt.
  donderdag 4 juli 2013 @ 14:07:31 #225
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_128579081
waarom denken mensen nou altijd dat ze zomaar aan je kind mogen zitten.
die van mij ligt op d'r buik in de wagen om zich heen te kijken en te lachen naar iedereen en dan hoor je steeds aaaaah en ooooh
das wel goed voor je moedee ego :9 w/
W
Z
E
pi_128579165
Mijn oudste zwaait alsof ze de koningin is en als ze terug zwaaien vraagt ze aan mij: wie is dat?
pi_128579184
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:02 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind het juist wel leuk als mensen spontaan 1 van de kinderen over de bol aait... Juist als het iets positiefs is, dat ze leuk zijn en lief...

Dat dus. Ik zou het wel leuk vinden als iemand iets over mijn jochie zegt. Maar mijn hoofd geeft daar blijkbaar niet echt aanleiding toe, want als moeder kan ik toch objectief melden dat ik echt wel een leuk kind heb. :+
pi_128579249
Ooh wat erg zeg, die verhalen :X
Mijn zusje en ik zijn juist naar elkaar toegegroeid nu we allebei kibdjes van dezelfde leeftijd hebben.
Helaas is bij mijn moeder het glas meestal half leeg, maar komt het er ook vaak rotter uit dan ze bedoeld.

Mijn vader heeft altijd gevaren en ik heb 15 jaarggeleden al eens geroepen dat ik mijn hart vast hou als hij met pensioen zou gaan. In mijn kraamweek zat ze dus tegen ne te klagen hierover en dat als het zo door zou gaan, ze maar uit elkaar moesten :o :{
Echt hè ik werd gewoon ff van mijn roze wolk afgeduwd door dr. Vriend pissig!
Vorige week begon ze weer terwijl mijn vader erbij zat. Ik heb gevraagd of ze erover op wilde houden en het maar eens met papa moest bespreken. Toen ik dit verzoek 3x moest herhalen ben ik uit mn pan gegaan. Of ze zich wel besefte daf ze me hiermee pijn deed en ik er niet tussrn gezet wil worden :(

Later vroeg ze nog of we bij Rosalie toch alsjeblieft geen "pepti ofzo" (rapley) wilden gaan doen zoals bij eva, want die at zó slecht }:|
  donderdag 4 juli 2013 @ 14:12:06 #229
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128579296
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:05 schreef Tally het volgende:
Ik kan het vaak goed hebben maar niet als ik ff snel iets moet doen of als het teveel tijd in beslag neemt.
Ik heb tegenwoordig echt weinig haast. Ik erger me aan de tendens van tegenwoordig, waar mensen geen tijd meer hebben. Alles moet snel en haast en druk..

Ik heb alle tijd als ik door de suup loop... Anders zou ik er niet lopen met 3 kinderen, dat kan varieren van binnen half uur klaar tot 1,5 uur.... :')
pi_128579318
quote:

Dat dus!
pi_128579332
Oh, en dat broertje van Mango en Suiker, die heb ik dus ook O+
  donderdag 4 juli 2013 @ 14:13:57 #232
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128579387
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:11 schreef danic het volgende:
Ooh wat erg zeg, die verhalen :X
Mijn zusje en ik zijn juist naar elkaar toegegroeid nu we allebei kibdjes van dezelfde leeftijd hebben.
Helaas is bij mijn moeder het glas meestal half leeg, maar komt het er ook vaak rotter uit dan ze bedoeld.

Mijn vader heeft altijd gevaren en ik heb 15 jaarggeleden al eens geroepen dat ik mijn hart vast hou als hij met pensioen zou gaan. In mijn kraamweek zat ze dus tegen ne te klagen hierover en dat als het zo door zou gaan, ze maar uit elkaar moesten :o :{
Echt hè ik werd gewoon ff van mijn roze wolk afgeduwd door dr. Vriend pissig!
Vorige week begon ze weer terwijl mijn vader erbij zat. Ik heb gevraagd of ze erover op wilde houden en het maar eens met papa moest bespreken. Toen ik dit verzoek 3x moest herhalen ben ik uit mn pan gegaan. Of ze zich wel besefte daf ze me hiermee pijn deed en ik er niet tussrn gezet wil worden :(

Later vroeg ze nog of we bij Rosalie toch alsjeblieft geen "pepti ofzo" (rapley) wilden gaan doen zoals bij eva, want die at zó slecht }:|
Alsof je kiest voor pepti :')
pi_128579625
quote:

Ik vind dat ook leuk hoor.
Maar.Floris zelf nooit zo. Tegen hem praten werkt beter :D

Maar goed regelmatig zegt ie ook tegen wildvreemden: jij mag daar niet staan ofzo :@
  donderdag 4 juli 2013 @ 14:20:37 #234
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128579658
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:19 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Maar goed regelmatig zegt ie ook tegen wildvreemden: jij mag daar niet staan ofzo :@
Leyla begint altijd te viswijven tegen andere kindjes... :')

NEE MIJ MAMA!!!
NEE MIJ BAM!
pi_128579679
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Alsof je kiest voor pepti :')
Nee ze bedoelde rapley maar wist niet meer de goede term haha
pi_128579704
quote:
Vooral als ze er zelf geen verstand van hebben. Dat deed mijn zus in het prille begin een keer. "Je kan dat doen of zus en zo want die, die, die en die doen het ook zo." Ten eerste interesseren mij die andere mensen niet, ten tweede heeft ze zelf helemaal geen kinderen.
Toen ze eens hoorde dat je wasbare luiers kon gebruiken vanaf 3 kilo ofzo zei ze: "Oh, dat is niet interessant. Dat is pas als ze 2 jaar zijn". :')
Ik bedoel maar.
pi_128579745
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:19 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Wat een bemoeial. :P
  donderdag 4 juli 2013 @ 14:25:12 #238
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128579845
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:21 schreef vencodark het volgende:

[..]

Vooral als ze er zelf geen verstand van hebben. Dat deed mijn zus in het prille begin een keer. "Je kan dat doen of zus en zo want die, die, die en die doen het ook zo." Ten eerste interesseren mij die andere mensen niet, ten tweede heeft ze zelf helemaal geen kinderen.
Toen ze eens hoorde dat je wasbare luiers kon gebruiken vanaf 3 kilo ofzo zei ze: "Oh, dat is niet interessant. Dat is pas als ze 2 jaar zijn". :')
Ik bedoel maar.
:')
pi_128579910
Vanmorgen in de stad was ik een luier aan het verschonen op een bankje. Er staan 2 bankjes met de rugleuning tegen elkaar. Wij op het ene bankjes, 2 meiden van een jaar of 18 op de andere.
Hoor ik ineens: "ik wil later geen kinderen hoor. Als ik zie hoeveel werk het is. En je kan nooit meer spontaan even weg ofzo. Ja misschien als ik 30 ben ofzo".

Ik heb ze maar even vertelt dat ik me nu dus heel oud voel (33) en dat kindjes echt heel leuk zijn. Ze voelden zich iig heerlijk opgelaten :D
Ben ik alles aan het opruimen, kruipt Eva terug die bank op om "bauw tijtuh" (mevrouw kijken).
Dus toen toch wel een hoop aaaah's. Ze werden ook heel uitbundig uitgezwaaid, dus die zijn vast om nu :P
pi_128580048
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:26 schreef danic het volgende:
Vanmorgen in de stad was ik een luier aan het verschonen op een bankje. Er staan 2 bankjes met de rugleuning tegen elkaar. Wij op het ene bankjes, 2 meiden van een jaar of 18 op de andere.
Hoor ik ineens: "ik wil later geen kinderen hoor. Als ik zie hoeveel werk het is. En je kan nooit meer spontaan even weg ofzo. Ja misschien als ik 30 ben ofzo".

Ik heb ze maar even vertelt dat ik me nu dus heel oud voel (33) en dat kindjes echt heel leuk zijn. Ze voelden zich iig heerlijk opgelaten :D
Ben ik alles aan het opruimen, kruipt Eva terug die bank op om "bauw tijtuh" (mevrouw kijken).
Dus toen toch wel een hoop aaaah's. Ze werden ook heel uitbundig uitgezwaaid, dus die zijn vast om nu :P
Ach ja, op mijn 18e wilde ik ook nog geen kinderen, al was ik 30. Het verlangen was niet zo diep.

Ander voorbeeld. Ik liep een paar weken terug met de kinderwagen ergens in een park. Kind huilde op den duur en passeer wat scholieren van 16 ofzo. Een meisje hoorde mijn huilende kind en zei alsnog: "Wat schattig". :)
  donderdag 4 juli 2013 @ 14:35:17 #241
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128580204
Toen wij op het vliegveld van Mallorca stonden om half 6 's avonds na een vlucht van 3,5 uur, waren veel baby'tjes aan het huilen. Toen zeiden er 2 meiden van idd een jaar of 18 ook dat ze nooooit kindjes wilden. E. zat lekker een beetje te chillen in de bondo met een soepstengel :') en was verder heel lief. Toen zei een van die meiden: ahh, maar die (wijzend naar ons) is wel heel lief! O+
pi_128580209
Oh Venco, toen ik 16 was zei ik dan "mag dat kind uit?" :@
pi_128580219
suiker je broer O+
Nu zijn Eva en Rosalie ook wel erg schattig Danic dus ik snap de ahh's wel

Mijn ouders en schoonouders wisten dat Ean geboren zou worden. Dus die vonden het allemaal wel lang duren vaders waren aan het ijsberen. Bel ik zodra ik terug op de kamer ben. Zegt mijn moeder tegen mijn vader en zus. Oke ze is er dan gaan we nu eerst eten. Waarop mijn zus zoiets had :? wil je niet nu naar het z-huis?
Nee hoor zei mijn moeder.
pi_128580294
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:35 schreef ferrari_rood het volgende:
suiker je broer O+

Mijn ouders en schoonouders wisten dat Ean geboren zou worden. Dus die vonden het allemaal wel lang duren vaders waren aan het ijsberen. Bel ik zodra ik terug op de kamer ben. Zegt mijn moeder tegen mijn vader en zus. Oke ze is er dan gaan we nu eerst eten. Waarop mijn zus zoiets had :? wil je niet nu naar het z-huis?
Koud, ijskoud. :N

Zulke gekke dingen heb ik dan weer niet met mijn familie.
pi_128580333
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:22 schreef vencodark het volgende:

[..]

Wat een bemoeial. :P
Erg he :D
Meestal kunnen ze er wel om lachen (gelukkig hehe).

Tico, fijn dat de jouwe ook zo vriendelijk kan zijn :D
  donderdag 4 juli 2013 @ 14:40:56 #246
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128580421
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:38 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Erg he :D
Meestal kunnen ze er wel om lachen (gelukkig hehe).

Tico, fijn dat de jouwe ook zo vriendelijk kan zijn :D
Morgen mag ze de kinderen bij het zwemmen weer terroriseren.. :D

En dan wel knuffelen met de zwemleraar :') . Het is een aparte, echt.
pi_128580454
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:37 schreef vencodark het volgende:

[..]

Koud, ijskoud. :N

Zulke gekke dingen heb ik dan weer niet met mijn familie.
Het stomme is dat ze eenmaal in het z-huis niet kon wachten om Ean te zien.
Ik heb haar maar naar boven gestuurd en volgens vriend was ze helemaal in de gloria dat ze Ean mocht aanraken. Maar mocht het nu weer zo zijn dan wil ik niet meteen bezoek.
pi_128580548
Mijn neefje van 7 benadrukt altijd precies die dingen die je wilt verdoezelen. Zo was heel de familie bij ons na het trouwen. Wij hebben die katten en 1 had blijkbaar een oogsapje bij een ballon achtergelaten. :@
En hij moet dat dan benoemen tot je reageert: "Hey, dit is poep hè? Iew poep. Hey, kijk dan, dat is toch poep? Hey, Hey. Kijk, poep!"
Ik: "Nee, dat is gewoon een vlekje, ik maak het wel schoon."
Hij: "Oh."

:')
pi_128580557
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:35 schreef ferrari_rood het volgende:
suiker je broer O+

Oh wat een rare reactie! Zou me heel veel verdriet doen denk ik.

En dank, ik vind ze ook heel schattig :D
pi_128580655
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:44 schreef danic het volgende:

[..]

Oh wat een rare reactie! Zou me heel veel verdriet doen denk ik.

En dank, ik vind ze ook heel schattig :D
Dat is mijn moeder. En ja ze doet mij regelmatig verdriet met zulke acties. Terwijl ik ergens denk dat ze het anders bedoeld.
pi_128580672
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:41 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Het stomme is dat ze eenmaal in het z-huis niet kon wachten om Ean te zien.
Ik heb haar maar naar boven gestuurd en volgens vriend was ze helemaal in de gloria dat ze Ean mocht aanraken. Maar mocht het nu weer zo zijn dan wil ik niet meteen bezoek.
Bij een volgende bevalling doen wij het ook anders. Mijn zus zat al te zeiken toen ik nog gehecht moest worden (mijn gezin zat op de gang te wachten tot ik bevallen was) dat zij morgen of dezelfde avond weer wilde komen want haar vriend kon dan ook mee. :(
  donderdag 4 juli 2013 @ 14:47:59 #252
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128580708
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:46 schreef vencodark het volgende:

[..]

Bij een volgende bevalling doen wij het ook anders. Mijn zus zat al te zeiken toen ik nog gehecht moest worden (mijn gezin zat op de gang te wachten tot ik bevallen was) dat zij morgen of dezelfde avond weer wilde komen want haar vriend kon dan ook mee. :(
Huh?

Wat een onbegrip zeg...
pi_128580709
Ik vind het stiekem ook wel leuk dat zoveel mensen in de wagenbak gluren en complimentjes maken. Laatst nog een oudere vrouw "Geniet er maar van, ze worden zo snel groot! Mijn oudste wordt morgen alweer 52!" :@
Sarcasme. Herken het.
pi_128580718
Het enige nadeel bij een 2e is dat je over algemeen niet even "stiekem" kunt bevallen of het moet precies tijdens een opvang dag zijn. Maar ik wil nu eerst zelf mijn kind goed gezien en vastgehouden eer er iemand anders in de buurt komt.
  donderdag 4 juli 2013 @ 14:50:20 #255
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128580774
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:48 schreef ferrari_rood het volgende:
Het enige nadeel bij een 2e is dat je over algemeen niet even "stiekem" kunt bevallen of het moet precies tijdens een opvang dag zijn. Maar ik wil nu eerst zelf mijn kind goed gezien en vastgehouden eer er iemand anders in de buurt komt.
Gewoon duidelijk, we bellen wel als het er is.
pi_128580808
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Huh?

Wat een onbegrip zeg...
Tja. Zelfs na de bevalling draait het om haar. Toen ze A vasthield en mijn schoonmoeder hem nog even wilde voordat ze weggingen, draaide ze gewoon met hem om! :X
Of vorige week, heeft ze hem vast en mijn broertje zat even aan A's vingers, geeft mijn zus een tik op broertjes hand en zegt: "Op je beurt wachten."
Voor het beeld: zus is 30, broertje 25.
  donderdag 4 juli 2013 @ 14:51:31 #257
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128580810
:X Wat een verhalen! Bij mij was het juist een tikkeltje andersom. Mijn moeder wilde METEEN komen. Dat begreep ik wel alleen ik wist dat ik na het douchen al naar huis mocht en wij wilden eerst tijd met z'n drietjes. Dus ik had aangegeven dat ze thuis mocht komen! Mijn vriend belde iedereen (hij vond dat hij íets moest doen O+ ) en tegen hem werd ze helemaal boos. Toen heb ik nog gebeld en toen was ze ook beledigd want andere oma's konden allemaal foto's op facebook zetten van hun kleinkind in het ziekenhuis :') :?. Uiteindelijk hebben we iedereen gevraagd om half 7 te komen (ze was om 1 uur geboren) omdat het administratief wat rommelig verliep in het zhs (overdracht dienst) en we uiteindelijk om half 4 thuis waren. De kraam kwam om kwart voor 4 en kon maar 1,5 uur blijven omdat ze bij een ander gezien vandaan kwam en ze moest mij helpen met aanleggen want dat was nog niet gelukt! Iedereen vond het prima behalve mijn moeder.. ;(

Venco :o
pi_128580841
Ik ben ook heel blij dat ik bij de eerste in de nacht bevallen ben :')
Want mijn ouders zouden wel in het restaurant wachten tot het er was.
Nou nee we bellen wel. JA DENK JE ECHT DAT WE KUNNEN WACHTEN.
Je moet wel want eerder kom je er toch niet bij. EN TOCH WACHTEN WE IN HET RESTAURANT :(

Pfffffffffff....
  donderdag 4 juli 2013 @ 14:52:21 #259
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128580843
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:51 schreef vencodark het volgende:

[..]

Tja. Zelfs na de bevalling draait het om haar. Toen ze A vasthield en mijn schoonmoeder hem nog even wilde voordat ze weggingen, draaide ze gewoon met hem om! :X
Of vorige week, heeft ze hem vast en mijn broertje zat even aan A's vingers, geeft mijn zus een tik op broertjes hand en zegt: "Op je beurt wachten."
Voor het beeld: zus is 30, broertje 25.
Whehehe, ik zou zo snel klaar zijn met zo'n zusje. Doe normaal.
pi_128580846
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:48 schreef ferrari_rood het volgende:
Ja precies. Even wachten! En dan eerst even de grootouders. O+
pi_128581004
Wat fijn dat jullie ook van die irritante zussen hebben O+ En ik laatst nog in een hormonale bui roepen dat we nog een kind moeten nemen, want dan hebben ze elkaar :') misschien beter toch niet :@
Sarcasme. Herken het.
pi_128581039
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Whehehe, ik zou zo snel klaar zijn met zo'n zusje. Doe normaal.
Het is niet voor niets dat ik haar om de zoveel weken spreek en zie. Mijn man kan haar wel schieten en broertje ook. Ze praat ook slecht over mijn broertje.
Maar ja, ouders zouden het heel erg vinden als wij geen contact meer zouden hebben. Ik verbreek niet snel maar hou mijn afstand. Maar goed, wij (ook mijn ouders) zijn altijd te lief met haar geweest. Nooit eens gewoon de waarheid zeggen.
Ja, de laatste keer. Toen ze die opmerking maakte over dat geld. Ik heb haar een heel duidelijk sms gestuurd en toen niks meer gehoord. Het is dat ik een paar dagen later jarig was anders had ik haar even niet meer gesproken. Ze is er tot op heden niet meer op teruggekomen.

Maar goed, het is wachten tot de bom barst.
pi_128581063
LB O+ wat een plaatje! We hebben nu ook een draagdoek in de box gehangen, kijken of dat hier ook zo goed werkt!

Al die familieperikelen en vreemden op straat!

Mijn ouders vind ik tot nu toe juist heel fijn, ze steunen me bijvoorbeeld als ik twijfel en stellen me gerust, dat ik zelf ook krampjes had toen ik een paar weken oud was enzo. M'n ouders waren bij m'n bevalling, dus hebben haar meteen kunnen zien O+
Mijn schoonmoeder is totaal hysterisch en durft Nin amper vast te houden, laat staan dat ze iets durft te zeggen over opvoeding oid. Ze weet ook niets meer van vroeger bijna, maar ze was ook al snel weer fulltime aan het werk en zag haar kinderen dan niet veel.

Vreemden op straat durven alleen maar te kijken bij ons :D Vooral mijn lief met Nin in de draagdoek trekt veel bekijks, maar niemand die iets durft te zeggen?!

De vraag die men (buren bijv.) bij ons altijd stelt is of ze ons wakker houdt/ laat slapen 's nachts. Ik vertel dan altijd dat ze ons goed laat slapen. En dan komt de vraag over voedingen wanneer enzo, dus dan vertel ik dat ze rond 4 uur 's nachts een voeding krijgt. Dan zijn de mensen altijd in de war. Want blijkbaar gaat dat niet samen, een nachtvoeding + goede nachtrust?! Maar daar kan ik dan altijd alleen maar om lachen, want ik(/wij) ben prima uitgerust 's ochtends :)
  donderdag 4 juli 2013 @ 14:58:47 #264
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128581067
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:57 schreef vencodark het volgende:

[..]

Het is niet voor niets dat ik haar om de zoveel weken spreek en zie. Mijn man kan haar wel schieten en broertje ook. Ze praat ook slecht over mijn broertje.
Maar ja, ouders zouden het heel erg vinden als wij geen contact meer zouden hebben. Ik verbreek niet snel maar hou mijn afstand. Maar goed, wij (ook mijn ouders) zijn altijd te lief met haar geweest. Nooit eens gewoon de waarheid zeggen.
Ja, de laatste keer. Toen ze die opmerking maakte over dat geld. Ik heb haar een heel duidelijk sms gestuurd en toen niks meer gehoord. Het is dat ik een paar dagen later jarig was anders had ik haar even niet meer gesproken. Ze is er tot op heden niet meer op teruggekomen.

Maar goed, het is wachten tot de bom barst.
Het is dat jullie zussen zijn, anders had je haar uberhaupt nooit in de huis gelaten..
pi_128581316
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:58 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het is dat jullie zussen zijn, anders had je haar uberhaupt nooit in de huis gelaten..
En dat is het gewoon. "Het is dat het mijn zus is."
Maar mijn vriendin had het nooit geworden hoor. Mijn man zou haar het liefst nooit meer zien maar ja, daar is een voorkomen aan.
Weetje wat het ook is, ze heeft het vaak doodleuk over 'zwarten', die lui zijn etc. Mijn man is een bruine Hindoestaanse man en ons kind is dus ook half. Dat stuit ook gewoon tegen de borst van mijn man.
Ach ja, soms zeg ik ook: "Laat haar kletsen, die is niet wijzer". :')
  donderdag 4 juli 2013 @ 15:06:02 #266
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128581374
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 15:04 schreef vencodark het volgende:

[..]

En dat is het gewoon. "Het is dat het mijn zus is."
Maar mijn vriendin had het nooit geworden hoor. Mijn man zou haar het liefst nooit meer zien maar ja, daar is een voorkomen aan.
Weetje wat het ook is, ze heeft het vaak doodleuk over 'zwarten', die lui zijn etc. Mijn man is een bruine Hindoestaanse man en ons kind is dus ook half. Dat stuit ook gewoon tegen de borst van mijn man.
Ach ja, soms zeg ik ook: "Laat haar kletsen, die is niet wijzer". :')
Ronduit respectloos...

Heeft ze een hersenbeschadiging ofzo? :D Wat een figuur :')
  donderdag 4 juli 2013 @ 15:06:02 #267
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128581375
Venco, jouw zus wint het van de mijne hoor :X. Wat een onbeschofte hork! (en wat is het soms lekker om gewoon even ongegeneerd erover te kunnen spuien he :@ )

Oh en Belle, het feit dat je jouw ouders uberhaupt bij je bevalling aanwezig wilde laten zijn zegt voor mij al genoeg. Ik zou er écht niet aan moeten denken :X . Ik hoor nu al dat commentaar... 'vroeger pufden we heel anders hoor', 'tijdens mijn bevalling had ik amper pijn', 'je moet nu toch wel wat opschieten hoor, jij was al na 2 uur geboren', 'pijnstilling? wat een onzin' etc. etc. : ')
pi_128581544
Het gaat gelukkig waarschijnlijk ook vaak zat wel goed tussen broers en zussen. Mijn schoonzusje bijvoorbeeld is kei-leuk :D Hoop dat Lars en Femke later net zo'n relatie hebben als zij en mijn man: lopen elkaar niet de deur plat, maar zien elkaar regelmatig en 'in goede harmonie'. (Als zij langs komen kijk ik er echt naar uit; als mijn broertje langs wil komen, kijk ik vooral uit naar het moment dat ze weer vertrekken ;) )

Band met mijn ouders is prima trouwens, maar ik moet er toch niet aan denken hen bij mijn bevalling te hebben. Gelukkig denken zij daar hetzelfde over ;)

Ik heb vandaag een vreselijke baaldag: ben hartstikke moe, stikchagerijnig en heb een vreselijk kort lontje. Heb me nu maar even boven 'opgesloten'... ik was echt bang dat ik Lars iets aan ging doen... Ik kan echt niets hebben van hem vandaag, en hij is ook zo aan het zeuren tegenwoordig. Femke daarentegen is ook moe ofzo, die slaapt al bijna heel de dag..
pi_128581683
Venco je zus :X :X :X :X :X :X :X :X

Soesa je ouders hebben wel wat weg van die van mij. Ik kan niet zo goed tegen dat gebemoei van mijn moeder en schoonmoeder.

Mijn moeder heeft zelfs nog tegen mij gezegd in het z-huis na de geboorte van Ean. Ik snap echt niet dat je zo ziek kunt zijn van een zwangerschap hoor. Ik had nergens last van. Je zus ja die heeft pijn in d'r bekken en kan daardoor niet werken maar spugen hoort er bij hoor dat had na 12wk echt wel weg moeten zijn. Euh ja hoor mam daarom lig ik hier versuft aan de magnesium en is mijn kind met 34 wk gehaald.

Mijn schoonvader had tijdens mijn zwangerschap al een keer gevraagd of het spugen niet psychisch was. van hem had ik dat echt niet verwacht mijn schoonmoeder heeft tijdens haar zwangerschap ook 9mnd gespuugd.
pi_128581870
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 15:06 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ronduit respectloos...

Heeft ze een hersenbeschadiging ofzo? :D Wat een figuur :')
Haha, mijn vader heeft weleens gezegd:"Het is mijn eigen dochter hoor, maar daar is wel wat mis mee".
Later wilt ze ook oppassen...als het aan mijn man ligt gebeurt het nooit maar ja. Ze is wel lief met kinderen hoor en ze heeft ook goede kanten alleen worden die vaak overschaduwd door haar stomme gedoe.
pi_128582020
Jeetje FR, alsof je voor je lol spuugt -O-

Shandaly, morgen gaat het weer beter :* Lekker vroeg naar bed vanavond. Ik merk bij mezelf een wereld van verschil tussen moe en uitgerust. Kan je man vanavond de kids verzorgen zodat jij wat extra uurtjes kan tukken?

Na mijn ks kreeg ik van mijn ouders en vooral mijn zusje ook zoveel commentaar "slik jij nog naproxen? Ik zat op dag 1 al alleen op paracetamol", "lig jij nog in bed? Ik liep na een dag al met R op de arm over de gang", "goh je kolft wel weinig he, bij M spoot het eruit" Bij mijn ouders drong pas door hoeveel pijn ik had toen ze me thuis zagen strompelen. "Goh wat loop je moeilijk!". Ja man, ik geb 5 dagen geleden een keizersnede gehad :') Je voelt je dan echt als een aansteller -O-
Sarcasme. Herken het.
pi_128582329
Zo'n hangmatje maken in de box.. vereist dat een speciale hangmat, of kan dat met elke draagdoek? Is er een speciale manier van knopen? Het ziet er wel heel relaxed uit, en ik kan me herinneren dat ze bij Lars op het kinderdagverblijf hem ook wel eens in een hangmatje hadden toen hij nog heel klein was... vond hij ook wel lekker als ik de verhalen in het boekje mag geloven.
pi_128583969
Jeetje wat een familie verhalen zeg. Ik heb echteen hele hechte band met mijn ouders. Mijn moeder ondersteund/helpt/adviseerd maar nooit te veel. Vaak is onze mening hetzelfde maar zo niet ook prima.
Doen zoals wij het willen, heel fijn.

Mijn broer woont in het buitenland en heeft bij beide keren al een ticket geboekt wanneer de kleine er zeker zou zijn. Vond het wel jammer dat ze er niet gelijk waren maar dat was niet anders te plannen.

Mijn schoonouders zijn een stuk ouder en minder mobiel en wonen verder weg. Bij Kyan kwamen ze pas na zes dagen. Vond ik vooral sneu voor mijn man. Ze maken keuzes die ik vaak niet zou maken maar ze zijn super lief voor de kinderen en mijn oudste is gek op ze.

En ik vind het ook leuk als er naar ze gekeken word. Vooral bij dragen veel bekijks. En als je tegen mijn oudste praat kom je niet meer van hem af :P
pi_128585045
Ik heb net de kleinste verschoond en zet de doos met billendoekjes en creme op de rand van de bank. Ik gooi de luier weg en de oudste vraagt of we samen Mickey kijken. We kijken Mickey en ik val in slaap. Nog geen 5 minuten later hoor ik: kijk eens mama!? Heel mn (nog geen jaar oude) bank onder de billencreme :(

Ik rennen om hem schoon te maken komt ze met een spons aan. Misschien deze? Nee ga maar even weg ik ben ontzettend boos. DAN NIET! Dan niet Mama :(

Ik zit op de bank en mevrouw komt met een plastic ijsje aanzetten. Ik ben nog steeds boos dus geen zin om met dr te spelen. Na aandringen pak ik het ijsje en zet het naast me neer: Kijk je wel uit voor de bank mama :(

Echt.... Dat geduld heb ik even diep voor moeten graven. Maar ik ben nog ontzettend boos :(
pi_128585158
:N

SPOILER
Sarcasme. Herken het.
pi_128586088
Oei tally stoffen bank?
pi_128586342
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:53 schreef ferrari_rood het volgende:
Oei tally stoffen bank?
Ja met een fijn figuurtje. Dus makkelijk ging het er niet uit.
Ben benieuwd hoe het opdroogd.
pi_128586722
Sorry maar ik zou daar wel van balen en boos zijn op mijzelf en niet op mijn kind. Ik heb het dan laten staan en niet opgelet.
In mijn ogen lijkt ze te willen helpen maar word niet geaccepteerd en vervolgens zoekt ze toenadering en dat word met moeite geaccepteerd.

Misschien omdat ik zelf vroeger dit soort dingen uit haalde en mijn ouders daar relax op reageerde maar ik zou het toch echt bij mezelf leggen en niet mijn kind.
pi_128587104
Venco, jouw zus! :') wat een herkenning, pfoe

[ Bericht 82% gewijzigd door L-E op 04-07-2013 21:15:44 ]
pi_128587281
Oké ik ben echt gezegend met mijn omgeving :D iedereen is lief en niemand smeert billencreme in mijn bank :)

Heb eigenlijk niet nagedacht over mensen op de hoogte brengen en heb pas gebeld 5 uur na de bevalling toen ik weer bij was van de narcose. Best prettig als ik het alternatief zo lees!
pi_128587631
Kan best. Maar ze mag best weten dat het niet mag. Ik hoef niet alles achter slot en grendel te zetten omdat zij er niet aan mag komen. We hebben haar vaak duidelijk gemaakt dat die pot niet voor haar vingers bedoelt zijn. En iedereen reageert anders. Nou ik dus zo.
pi_128588059
Ja maar tussen duidelijk maken en boos zijn zit in mijn ogen wel een verschil. En uiteraard mag jij reageren hoe jij dat doet. Ik benoem alleen hoe ik het zie.
pi_128591239
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 15:06 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik hoor nu al dat commentaar... 'vroeger pufden we heel anders hoor', 'tijdens mijn bevalling had ik amper pijn', 'je moet nu toch wel wat opschieten hoor, jij was al na 2 uur geboren', 'pijnstilling? wat een onzin' etc. etc. : ')
:'( :D :'(
pi_128591880
Ik kan me de reactie wel voorstellen. Je weet dat het een klein kind is, maar soms ben je gewoon even boos en baal je. Kan me goed voorstellen dat ik ook zo zou reageren.

En over een maand is het een hilarisch verhaal.
Sarcasme. Herken het.
pi_128592819
Maar ik kan me ook wel voorstellen dat je eerste reactie boos zijn is. Daarom wilde ik ook toelichten hoe je het ook zou kunnen zien.
Ik ben ook geen heilig boontje hoor.

Gister werd ik ook boos op mijn oudste toen hij weer eens met een autotje gooide. Kind compleet overstuur. Mijn ouders vertelde toen dat hij tegen mijn vaders voet aan kwam en hij hem niet gooide. Dus ander perspectief. Daarna even met hem gezeten. Sorry gezegd maar uitgelegd dat het ook kwam omdat hij er wel steeds mee gooit.

En ik heb zelf toen ik 2 was mijn ouders net nieuw bekleede stoelen en bank geverft. Ze waren vijf min de kamer uit gelopen. Tuurlijk waren zij ook boos. Maar ze zijn nog zo klein en overzien niet wat ze doen. Als je dat op zo'n moment kan zien kan je je reactie vaak aanpassen.
pi_128593439
Ik zou ook boos zijn. Ik vind ook niet dat je alles weg kunt zetten.
Toevallig net iets vergelijkbaars.
Ik had eva al 3x vertelt dat ze niet met de bal mocht gooien maar kon hem niet wegleggen omdat ik Rosalie een fles gaf. Vervolgens dus een glas van tafel.
Ze schrok wel heel erg en durfde niet bij de scherven te komen gelukkig.
Ik heb haar uitgelegd dat ik het niet erg vond dat het glas kapot was, want daar hebben we er genoeg van. Maar ik vond het wel erg dat ze niet luisterde.
Het maakte nogal indruk geloof ik.
  donderdag 4 juli 2013 @ 20:19:59 #287
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128593610
Oeh, ik hoor joene nog beneden roepen bij m'n ouders. Die waren op vakantie en we zorgden voor de katten. Ik deed boven de was en joene en leyla waren beneden. Joene gaf de katten eten en leyla was van alles uit de speelgoedkast aan het halen. Tot ik hoorde :" tico... Wil je even komen kijken???" Met enige wanhoop.

Had leyla de zwarte stift te pakken op de licht grijze leren bank van m'n ouders :')
pi_128593728
Oh jee wat staat ons te wachten :o Wel allemaal mooie verjaardagsverhalen!

Weet niet meer wie het zei laatst, maar die vertelde dat haar baby vliegtuigje zo leuk vond. Ik dacht dat F dat nog helemaal niet kon maar hij kijkt vrolijk rond en vindt het hartstikke leuk! O+
(Neenee, niet te lang hoor!)
  donderdag 4 juli 2013 @ 20:31:33 #289
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128594134
Jaaa vliegtuigje was hier ook al vanaf 2,5 maand ofzo een hit!

Oh wat erg zeg van die billencreme op je nieuwe bank. Doet me een beetje denken aan dat filmpje met die sudocrem op de goede tv en de halve woonkamer.

En wat een broer-zusverhalen zeg! Echt vervelend.... Als tegenhanger: ik heb 3 zussen, wij doen heeeeel veel met zijn vieren en ze zijn alledrie superleuke tantes. Lijkt me echt shit om zo'n slechte/geen band met je broers of zussen te hebben :{
pi_128594719
Mijn man doet ook vliegtuigje ;( Ik ben als de dood dat hij haar laat vallen of ergens tegenaan botst met haar, zo onhandig is hij wel :')
Sarcasme. Herken het.
pi_128594996
Waarom zou vliegtuigje niet goed zijn? Hier is het ook een hit.

Ik hoorde laatst van iemand die er verstand van had, een fysio of zo (?), dat je het goed aan baby's kunt merken als vliegtuigje met ze gedaan wordt. Ze zijn dan schijnbaar veel beter met hun evenwicht en balans.
  donderdag 4 juli 2013 @ 20:53:46 #292
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128595058
E. vond het ook altijd leuk! Nu krijg ik haar niet meer omhoog :D :'), veel te dikke billen inmiddels :P.
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:02:19 #293
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128595460
Vliegtuigje is juist wel goed. Inderdaad van Mineola zegt.
En fietsen met de beentjes is ook goed. De fysio doet dat zelfs behoorlijk hardhandig en dat vinden ze prachtig!

Wat een familieverhalen zeg :o

LadyBlack, hoe is het gegaan op het kdv?
pi_128595808
Oh ik dacht dat als hij moe werd het misschien wat al te belastend voor zijn nek zou zijn. Maar tis een buikbaby dus t zal wel meevallen!

Hij heeft trouwens niet de neiging om naar beneden te kijken, dus op het speelkleed vindt hij er geen reet aan om op zijn buik te liggen, dan probeert hij zijn hoofd 180 graden te draaien om t spiegeltje dat erboven hangt te kunnen zien :')

Gaan ze ook rond drie maanden hun hoofd optillen tijdens het rugliggen of kunnen ze dat nog lang niet?
pi_128595944
Wat een familieverhalen... En Venco :o !!

Groeten vanuit Frankrijk ladies. Verder totaal niet bijgelezen maar hoop dat het goed gaat met de kleintjes. Hier zijn ze superrr verkouden en allebei weer twee tanden rijker.
Verder nogal een uitdaging met twee beebs, peuter en kleuter op de camping.
Met een meidenkwartet
pi_128596805
J. vindt vliegtuigje nog een beetje eng geloof ik. Maar ze is ook nogal zwaar en ik niet zo sterk dus dat laat ik liever aan mijn vriend over :') Fietsen met de beentjes vindt ze wel heel leuk idd!

Veel plezier nog in Frankrijk Cathmar! En succes ;)
pi_128596862
Was vandaag nog dat meisje van Home Start geweest trouwens Kyara? Of hebben jullie die nu niet meer nodig..

En LB, hoe is het wennen gegaan?
pi_128599222
LB altijd spannend de eerste keer wennen. Hopelijk heeft ze het naar haar zin gehad

RA, hopelijk is de kleine snel opgeknapt :*

Die famileverhalen. Sommige zijn echt erg. Ik heb het gelukkig wel getroffen. Mijn ouders geven wel tips. Maar nooit op een belerende of vervelende manier. Dus ik ben juist blij met de adviezen die ze geven.
En mijn zusje is echt geweldig. We hebben het altijd goed kunnen vinden, ondanks onze verschillende karakters (of misschien juist daardoor) En zij is echt helemaal hoteldebotel van Riley. Supertrotse tante O+

LB wat een lieve foto O+

Coco wat balen van die ontsteking :* Jij blijft maar wat kwakkelen. Ik hoop dat het je nog lukt om naar de meet te komen. Ik wil Saar en jou ook wel graag ontmoeten (de rest ben ik ook benieuwd naar hoor)

Fieder wat een mooie stats. Die groeit echt als kool

Tally ik snap dat je even boos was. Maar ik moest er wel een beetje om lachen. :*

Cathmar veel plezier en succes in Frankrijk

Riley zit in een sprongetje. En dat merk ik alleen maar aan haar eetlust. Of eigenlijk het gebrek daaraan. Al een paar dagen niet meer dan 2 keer 130 op het KDV. Thuis drinkt ze wel drie keer minstens 150. Maar ik kom dus maar net (of soms net niet) op het minimum. Maar ze blijft verder super vrolijk. Is alert en knuffelt erop los. Maar toch zou ik het fijn vinden als ze weer wat meer drinkt. Ze is al zo'n kleintje
  donderdag 4 juli 2013 @ 22:15:10 #299
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128599223
:W Eindejaars-etentje van vriends werk gehad :9

Het wennen ging goed! E had heerlijk liggen slapen in de hangmat O+ Toen ik aankwam was ze wel hard aan het krijsen, want de leidsters snapten de Calma-speen niet dus de fles duurde te lang :D Maargoed, dit was ook maar 1,5 uur ofzo. Morgen ca 6 uur ( :X ) en volgende week voor het echie.

Ik kan echt wel janken (i kid you not), want ik moet gelijk 3 hele dagen werken :'(
  donderdag 4 juli 2013 @ 22:17:04 #300
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128599324
Oh en wat een vreselijke familieverhalen zijn er nog bij gekomen :o ;(

En Tally en Tico, sorry maar ik moest hardop lachen om de streken van jullie dochters :D :@
  donderdag 4 juli 2013 @ 22:17:23 #301
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128599343
En vol...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')