abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128527024
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_128527145
Ohjee, ik moet over 4,5 week weer werken. Mijn moeder zal het meest oppassen maar ik geef nu nog fulltime de borst. Ouders gaan eind volgende week bijna 3 weken op vakantie dus heb nog maar zeer weinig tijd om te oefenen en A te laten wennen.
Ben bang dat ik nu heel snel moet afbouwen met bv. ;(
pi_128527465
Waarom venco? Kan je op werk niet gewoon kolven?
pi_128527636
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:13 schreef Zolena het volgende:
Waarom venco? Kan je op werk niet gewoon kolven?
Nope, ik werk onregelmatig en alleen. Plus steeds korte diensten van bijv 5 uurtjes.
pi_128527767
Maar je hebt toch ook gewoon recht op pauze? En zou een periode van 5 uurtjes niet te overbruggen zijn zonder kolven? Dan zou je alleen moeten kijken of je op een ander moment kunt kolven voor de voedingen die hij krijgt als je werkt..
pi_128528080
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:24 schreef L0t.. het volgende:
Maar je hebt toch ook gewoon recht op pauze? En zou een periode van 5 uurtjes niet te overbruggen zijn zonder kolven? Dan zou je alleen moeten kijken of je op een ander moment kunt kolven voor de voedingen die hij krijgt als je werkt..
Ja dat laatste dacht ik ook...maar ik moet eigenlijk zien te regelen dat ik vaste dagen krijg want qua oppas is het anders heel moeilijk.
  woensdag 3 juli 2013 @ 09:42:19 #7
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_128528239
goedenmorgen

is het bij jullie ook van dat heerlijke weer ;(

succes venco, ik kolf ook maar 1x per dag op m'n werk en dat gaat hartstikke goed eigenlijk,
heb wel een flinke voorraad aangelegd.
W
Z
E
pi_128528240
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:20 schreef vencodark het volgende:

[..]

Nope, ik werk onregelmatig en alleen. Plus steeds korte diensten van bijv 5 uurtjes.
Vijf uur zonder kolven ging hier goed. Maar ik begrijp dat het met onregelmatige diensten niet heel handig is.
pi_128528290
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:42 schreef Zolena het volgende:

[..]

Vijf uur zonder kolven ging hier goed. Maar ik begrijp dat het met onregelmatige diensten niet heel handig is.
Ik gok met die 5 uur hè. Kan best dat zij mij 15 uur over 2 dagen weet te verdelen.
pi_128528358
Nee, dat bedoel ik , met onregelmatige diensten is het wel onhandig en kolven werkt voor iedereen ook anders, dus dat het bij mij lukte betekent niet dat het bij jou goed gaat.
Niks naarder dan op het werk met ploftieten zitten.

Maar is er niet te overleggen met de planning dat je misschien de komende tijd handig ingepland wordt qua kolven?
pi_128528378
Dan heb je op een werkdag van 7 uur toch gewoon recht op 1 uur en 45 minuten kolftijd? Tot je kindje 9 maanden oud is...
Komt goed Venco, er valt vast wel iets te regelen :)

Ik ben ziek. Mama's kunnen niet ziek zijn. Het heerst geloof ik. Mini heeft het ook niet naar dr zin, heeel snel huillie. Dit wordt een lange dag, vannacht ook 2 uur wakker gelegen van de buik/maagpijn... Bluhhh

[ Bericht 1% gewijzigd door SupremeEvil op 03-07-2013 09:57:48 ]
pi_128528838
Beterschap, SE! Kun je een beetje hulp regelen vandaag zodat je zelf een beetje kunt uitzieken?

Wat een vervelende situatie zo, venco. Weten dat je er recht op hebt, en dat het niet jouw probleem zou moeten zijn, maar die van je baas, maakt het er nog niet makkelijker op om je recht ook echt te halen. Zeker in de huidige economische situatie zitten ze niet echt te wachten op werknemers die 'lastig' doen en voor je het weet mag je aansluiten bij het andere clubje hier. Lullig, oneerlijk etc. maar ik kan me voorstellen dat het je beslissing niet makkelijker maakt... Succes!
pi_128529384
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:47 schreef Zolena het volgende:
Nee, dat bedoel ik , met onregelmatige diensten is het wel onhandig en kolven werkt voor iedereen ook anders, dus dat het bij mij lukte betekent niet dat het bij jou goed gaat.
Niks naarder dan op het werk met ploftieten zitten.

Maar is er niet te overleggen met de planning dat je misschien de komende tijd handig ingepland wordt qua kolven?
Ja, dat moet ik wel weten. Normaal maakt ze het rooster slechts 1 week van tevoren maar nu ik ook rekening moet houden met een oppas, zal ook mijn cheffin daar rekening mee moeten houden.
  woensdag 3 juli 2013 @ 10:31:30 #14
381212 Gulara
From the future
pi_128529549
Lastig venco, maar hopelijk is er gewoon iets te regelen.

SE beterschap.

Mooie stats Danic.

Omen, vervelend zo'n nacht. Hopelijk gaat het vannacht beter.

Bah al die stomme werkperikelen. :( Hier nog geen werk. Als ik thuis ben mee aan de slag. Gelukkig geen zorgen om de crisis, maar wel of ik in m'n vakgebied kan (en wil) werken. Nou ja we gaan het zien.

Vriendinnen tsja. Iedereen die ik in Australië ken, ken ik nog geen jaar. Maar ik heb een leuk clubje mensen om me heen. Sinds kort ook een aantal vrouwen met baby's. Het is allemaal nog een beetje aftasten, maar ik heb er alle vertrouwen in. Al met al mag ik helemaal niet klagen over m'n sociale leven.

Nacht ging redelijk. Tussen 6-9 hee hij drie keer gedronken, want huilen en honger(?) Het was zeker onrustiger dan wannneer hij ingebakerd ligt. Maar vanochtend werd ik wakker en naast me lag een jongetje die gezellig aan het kletsen was met de knuffel in z'n armen. O+
pi_128529654
Nee heb niemand om me te helpen, ben verhuisd en ken hier niemand. Beetje sociaal isolement, want ook al een jaar geen werk. Kan ook geen werk vinden, as maandag afspraak uwv over het starten van bedrijf... (freelance dtp, geen winkel oid)
  woensdag 3 juli 2013 @ 10:39:11 #16
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128529755
Oh bah Omen, niet leuk wakker worden uit een nachtmerrie... en dan ook nog hoofdpijn :{

SE oei... sterkte en beterschap daar! En wat vervelend van dat isolement :{
Ook voor de andere moeders zonder vriendinnen-met-baby's; heeft jullie cb geen koffie-ochtenden? De mijne wel, en ik kreeg ook van de GGD een folder aangeboden van moeders met moeders oid.

Mijn meisje was uitgeteld gisteravond, en heeft heerlijk geslapen vanaf een uur of 21:00 bij mij op schoot, en tot 04:00 in haar bedje. Daarna tussen ons in in het grote bed *; Het ligt niet ideaal maar ik vind het zo gezellig!
pi_128530256
LB: Toen die van ons zo klein was deden we haar in zo'n snuggel nestje. Tussen ons in, heel knus. Of op het aankleedkussen met een dekentje :)

SE: Klinkt rottig :*

Omen: Vervelend :*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_128530280
Beterschap SE! Jammer dat je dan niet gewoon je bed in kunt kruipen he.. :*

Heerlijk LB! Moet bekennen dat J eigenlijk bijna altijd bij ons in bed slaapt :@ Vind het idd ook zo gezellig en handig met de nachtvoedingen. Ze slaapt ook zo lekker tussen ons in, al moet ik natuurlijk wel uitkijken dat ze straks helemaal niet meer in haar eigen bedje wil slapen..
pi_128530382
Lot: Hier nog steeds hoor :@

( een paar maanden niet, toen sliep ze alleen in dr eigen wieg en bed)
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  woensdag 3 juli 2013 @ 10:59:52 #20
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128530389
Mja, ik kom altijd in de knoei met mn arm :') die laat ik zeg maar in de voedingshouding liggen, maar da's niet echt comfortabel...

Hoe doe jij dat dan als je de borst geeft aan de kant van het bed? Leg je haar daarna dan weer tussen jullie in? Ik geef 1 nachtvoeding, op haar kamertje, daar geef ik dan links, en in bed gaat ze verder met rechts omdat ze dan aan de goeie kant ligt :D
pi_128530461
Even iets heel anders. Één van onze katten plast sinds een aantal weken steeds binnen. Eerste maanden geen last van gehad maar nu is het zowat elke dag raak. Hij krijgt natuurlijk een stuk minder aandacht dan voorheen want er is gewoon veel minder tijd voor 'm nu J. er is. Ik vind het sneu voor 'm maar ook bloedirritant. Vannacht hadden we 'm bij wijze van hoge uitzondering bij ons laten slapen om hem te laten merken dat 'ie er nog steeds bij hoort. Hij was superblij, kon maar niet stoppen met spinnen maar toen we vanochtend wakker werden had 'ie dus wel mooi tegen de tv in de slaapkamer aangeplast :{.
Meer mensen die hier last van hebben (gehad) en evt. de gouden oplossing?
pi_128530543
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 10:59 schreef LadyBlack het volgende:
Mja, ik kom altijd in de knoei met mn arm :') die laat ik zeg maar in de voedingshouding liggen, maar da's niet echt comfortabel...

Hoe doe jij dat dan als je de borst geeft aan de kant van het bed? Leg je haar daarna dan weer tussen jullie in? Ik geef 1 nachtvoeding, op haar kamertje, daar geef ik dan links, en in bed gaat ze verder met rechts omdat ze dan aan de goeie kant ligt :D
Ik leg haar dan weer tussen ons in of ze slaapt gewoon aan de bedzijde verder als ik in slaap val tijdens het voeden. We hebben een groot bed en vriend en ik liggen dan tegen elkaar aangepropt aan 1 kant van het bed :') Er blijft dan nog een groot stuk naast haar over en zolang ze nog niet beweegt durf ik dat wel aan. Zodra ze gaat rollen kan dat natuurlijk niet meer.
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:09:20 #23
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128530667
Ohja, een groot bed scheelt wel. Wij liggen gedrieën op 1m40 ;)

En dat van je kat, inderdaad sneu én vervelend!! Geen tips tegen het plassen helaas. Behalve misschien elke dag even uitgebreid poes knuffelen?

Ik voel me ook best heel schuldig tegenover onze bejaarde dove kat... hij ziet mij zitten met baby op schoot dus kan er niet bij, en het heeft geen zin om lief tegen m te praten want dat hoort ie niet :{ Dus hij loopt dan echt alleen rond ;(
pi_128530689
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:02 schreef L0t.. het volgende:
Even iets heel anders. Één van onze katten plast sinds een aantal weken steeds binnen. Eerste maanden geen last van gehad maar nu is het zowat elke dag raak. Hij krijgt natuurlijk een stuk minder aandacht dan voorheen want er is gewoon veel minder tijd voor 'm nu J. er is. Ik vind het sneu voor 'm maar ook bloedirritant. Vannacht hadden we 'm bij wijze van hoge uitzondering bij ons laten slapen om hem te laten merken dat 'ie er nog steeds bij hoort. Hij was superblij, kon maar niet stoppen met spinnen maar toen we vanochtend wakker werden had 'ie dus wel mooi tegen de tv in de slaapkamer aangeplast :{.
Meer mensen die hier last van hebben (gehad) en evt. de gouden oplossing?
Die van mij heeft z'n kop open liggen van jeuk door OF stress OF voedselintolerantie. Ik hoop het laatste, maar volgens de dierenarts zou het ook goed het eerste kunnen zijn door de geboorte. Zij raadden me aan een soort verstuiver voor het stopcontact te nemen dat feromonen verspreid waar de kat dan rustig van wordt. Ik heb geen idee wat het kost en of het helpt, want ik ben nu met een kap bezig, maar misschien kun je jouw dierenarts bellen om het na te vragen. Zehebben overigens ook kalmeringsmiddelen voor katten (druppels).
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:11:19 #25
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128530725
Ach spirit da's ook sneu ;(
pi_128530793
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:10 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Die van mij heeft z'n kop open liggen van jeuk door OF stress OF voedselintolerantie. Ik hoop het laatste, maar volgens de dierenarts zou het ook goed het eerste kunnen zijn door de geboorte. Zij raadden me aan een soort verstuiver voor het stopcontact te nemen dat feromonen verspreid waar de kat dan rustig van wordt. Ik heb geen idee wat het kost en of het helpt, want ik ben nu met een kap bezig, maar misschien kun je jouw dierenarts bellen om het na te vragen. Zehebben overigens ook kalmeringsmiddelen voor katten (druppels).
Mohh zielig ;( Zal straks eens langs de dierenwinkel lopen om te kijken wat zo'n verstuiver kost, zal wel weer een fortuin zijn :')
pi_128530813
Ja ach, hij heeft het vroeger ook gehad en toen kon het ook beide oorzaken hebben. Met een paar dagen kap op krijgt de wond tijd om te helen en dan is het zo over. Ik hoop alleen echt dat het niet door Isa komt want dan hebben we wel een probleem :{
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:14:53 #28
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128530849
Ik denk ook dat de kat er wel aan zal wennen joh, het blijft niet zo handenbindend als het nu is toch...
pi_128530876
Als ik google kom ik uit bij feliway, kost tussen de 25 en 30 euro
Sarcasme. Herken het.
pi_128530903
Onze kat had dat ook. Nooit geplast en toen kwam Floris.
We zijn naar de dierenarts geweest met m, kreeg.tabletjes omdat zn urine wel vies was. Nou ja toen was dat over, maar het plassen niet. Werd van kwaad tot erger. Van alles.geprobeerd, maar werd dus niet beter. We gingen ons alleen maar aan m ergeren en ik had zoiets van ga maar lekker naar buiten, kun je iig niet binnen plassen.
Nou ja dat werd gewoon zielig voor ze. Het werd uiteindelijk iets minder, maar toen werd ik zwanger van Elise. Toen ervoor gekozen ze weg te doen, omdat we geen zin hadden in het hele riedeltje opnieuw :@

Idd die feromonen geprobeerd, ging ie gewoon.op een andere plek verder :') (was een spray die wij hadden)
Bach rescue druppels hielpen wel even, maar zodra je stopte begon hij weer.
Dat was ook wel de reden dat we gekozen hebben ze weg te doen, blijkbaar hadden ze t niet meer naar hun zin bij ons. Dan kunnen we ze wel volproppen met medicatie of wat dan ook. Maar dat lost het niet op. Voor wie doe je het dan. Voor het beestje is het niet het beste.
Beide katten zijn weggegaan toen, waren broer.en zus. Enige 2 uit het nestje O+
pi_128530922
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:15 schreef Spirit82 het volgende:
Als ik google kom ik uit bij feliway, kost tussen de 25 en 30 euro
Ja had 'm ook net gevonden, dat vind ik nog wel acceptabel om het eens te proberen.

En hoop idd dat 'ie er over een tijdje gewoon aan gewend raakt dat ze er is en zich weer fijn voelt..
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:17:48 #32
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128530953
Oh sonnetje.... dat lijkt me echt heel erg ;(
pi_128530994
Ja Son, dat hoop ik toch niet zeg -O- Snap je keuze wel heel goed hoor, maar ik moet er niet aan denken om die rooie rat weg te moeten doen ;(
Sarcasme. Herken het.
pi_128531145
Ja was ook niet leuk ;( en dat inclusief hormonen :')
(even opgezocht, zijn van september 2010 tot januari 2012 bezig geweest)
Ik had ze al gezien toen ze 3 dagen oud waren en toen was ik al verkocht. Ze zijn ook super super lief.
Maar ze zijn wel op een goede.plek gekomen. Mensen die zo goed als.altijd thuis zijn, geen kinderen (of alleen in het weekend, grote kinderen ook).
pi_128531180
;( Zijn ze naar bekenden gegaan?
pi_128531243
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:25 schreef L0t.. het volgende:
;( Zijn ze naar bekenden gegaan?
Dat niet. Hebben wel aan bekenden gevraagd of.ze iemand wisten die katten wilden hebben enzo. Uiteindelijk via marktplaats, wel hier in het dorp.
Hebben ze zelf weggebracht :)
pi_128531524
Sproeit je kat of plast hij? Bij sproeien spuiten ze een straaltje urine recht naar achter en dat stinkt heel erg.
Bij sproeien heeft t met afbakenen te maken. Elke plek goed schoonmaken met sop en daarna detol eroverheen spuiten. Dat hielp hier.
Bij plassen zou ik kijken naar de locatie van je kattenbak, kan je kat daar nog wel rustig zitten?
Hier heeft t sproeien een maand geduurd. Toen was t ineens over..

F.leur heeft al 3 dagen tot half 9 uitgeslapen, eerst was t standaard half 7. Echt fijn.

Wij hebben F nooit bij ons in bed laten slapen, ivm stikgevaar onder de deken..
Eerst t wiegje naast ons bed, en zodra ze ging doorslapen in haar eigen bed op eigen kamertje. Ik denk toch dat kindjes daar rustiger slapen, en mama's dan ook ;) maar ieder zn ding natuurlijk!
pi_128531678
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 10:59 schreef LadyBlack het volgende:

Als de baby links ligt kan je met allebei de borsten geven in principe hoor. Een beetje op je buik en linkertiet gaan liggen en de rechtertepel dan in de mond stoppen.
Het is even oefenen, maar na een paar keer is het heel makkelijk.
En je linkertiet moet wel een beetje leeg zijn, anders lig je er niet lekker op.
pi_128531739
Ik zie 'm het niet doen maar het stinkt in ieder geval enorm, ga er vanuit dat het sproeien is. Zou mooi zijn als het hier ook vanzelf weer over gaat.
pi_128531997
Hier slaapt Nin standaard bij ons in bed, we hebben een breed bed en onze kussens liggen helemaal aan de zijkanten. Tussen onze kussens is dan haar plekje, met knuffeltje enzo. Ik voed 's nachts zittend in het bed en leg haar daarna weer terug. Binnenkort ook maar eens liggend proberen/oefenen!

Wat sneu, die katten verhalen! Hier zijn ze er bij tijd en wijle ook minder van gecharmeerd dat ze nu wat minder aandacht krijgen. 1 van de katten plast nu wel eens buiten op het balkon in de plantenbak :')
pi_128532090
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:40 schreef Troeta het volgende:

[..]

Als de baby links ligt kan je met allebei de borsten geven in principe hoor. Een beetje op je buik en linkertiet gaan liggen en de rechtertepel dan in de mond stoppen.
En je linkertiet moet wel een beetje leeg zijn, anders lig je er niet lekker op.
Wauw, ik kan mij niet voorstellen dat dat prettig voedt! :o
Heel soms geef ik liggend voeding maar dan lig ik gewoon op mijn zij en hij drinkt gewoon aan de kant waar hij ligt. En zelfs dit vind ik niet heel comfortabel.
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:53:15 #42
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128532120
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:40 schreef Troeta het volgende:

[..]

Ik ga het eens proberen! :D
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:53:30 #43
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128532127
Idd wel balen van de katten. Hopelijk werken die feromonen of is het gewoon even wennen..

Silvijn heeft nog nooit bij ons in bed geslapen. Toen hij mini was durfden we het niet aan, en daarna werd hij in zijn wiegje naast ons bed al van elke beweging wakker. En nu ben ik eigenlijk wel heel blij dat hij gewoon in zijn eigen kamertje slaapt!
pi_128532257
Ik ben echt nog niet toe aan in haar eigen kamertje slapen :@ Zo 'ver weg' :').
En zie het ook echt niet zitten met de nachtvoedingen. Ze komt soms nog 3 keer per nacht, als ik dan elke keer ook helemaal op haar kamertje zou moeten gaan zitten zou ik helemaal niet meer slapen. Al zou het natuurlijk kunnen dat ik dat ook wel een beetje in stand houd door haar zo dicht bij ons te laten steeds. Over een tijdje misschien toch maar eens kijken hoe het gaat als ik haar echt op haar eigen kamertje laat slapen. Maar nu nog niet :P.
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:59:51 #45
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128532363
Hoe oud is ze ook alweer Lot? Silvijn sliep vanaf 3,5 maand op zijn eigen kamertje en dat vond ik ook een hele stap. Tot die tijd altijd in mini wiegje naast mij. Als overgang hebben we nog een tijdje zijn wiegje in het ledikant gezet, om te wennen.
pi_128532365
Dat hoor ik vaker dat mensen liggend voeden niet heel fijn vinden, maar ik vond het juist heerlijk.
Legde d'r in de cosleeper en zo kon ik allebei de kanten geven.
Kon ze daarna lekker blijven liggen als ze in slaap gevallen was.

Ze is weer beter trouwens, ben echt opgelucht! maar nu gedraagt ze zich als een verwend nest! :o
pi_128532505
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:59 schreef Spees_Eend het volgende:
Hoe oud is ze ook alweer Lot? Silvijn sliep vanaf 3,5 maand op zijn eigen kamertje en dat vond ik ook een hele stap. Tot die tijd altijd in mini wiegje naast mij. Als overgang hebben we nog een tijdje zijn wiegje in het ledikant gezet, om te wennen.
Ze is morgen 12 weken. Ik moet over 2 weken weer werken, ga eens kijken hoe het dan gaat, misschien dat we dan wel gaan starten met op haar eigen kamertje slapen.

Gelukkig Troeta! En na zo zielig geweest te zijn mag je ook wel even verwend worden ;)
pi_128532521
We hebben nu maar 1 slaapkamer dus A moet wel bij ons in de kamer. Hij slaapt wel vanaf dag 1 in zijn eigen bedje en dat gaat ook goed. We hopen in januari te kunnen verhuizen naar ons nieuwe huis in aanbouw. Vanaf dan gaat ie naar zijn eigen kamer. Dat zal dan wel wennen zijn voor ons allemaal.
pi_128532720
Hier staat die wieg nu in de woonkamer, zodat ze daar overdag eventueel in kan liggen. Maar meestal wordt ze na een half uur dan alweer wakker, dus vaak ligt ze er eigenlijk niet in. Verder heeft ze geen eigen kamer, dus in het bed bij ons is gewoon ook echt haar bed/slaapplek. Ze slaapt trouwens heel goed 's nachts, krijgt rond 4 uur een voeding en slaapt dan meteen ook weer verder. Dus we zijn alle 3 elke ochtend gewoon uitgerust enzo :)
pi_128533205
Hier ook geen eigen kamer. Overdag slaapt ze in haar ledikantje, in de box of op mij. Snachts slaapt ze in haar ledikant maar meestal vanaf een uur of 6 tussen ons in zodat we allemaal nog wat slaap kunnen pakken.

Gisteren heb ik een muziekmobile voor in de box gekocht. Ze vindt het geweldig en wil alleen nog maar in de box onder dat ding. Net tijdens de fles wilde ze niet drinken, zat alleen maar naar die mobile te staren en te spartelen O+ nu ligt ze er dus weer onder :') Enige nadeel is dat ik dat kreng iedere minuut op moet winden :P
Sarcasme. Herken het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')