abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128527024
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_128527145
Ohjee, ik moet over 4,5 week weer werken. Mijn moeder zal het meest oppassen maar ik geef nu nog fulltime de borst. Ouders gaan eind volgende week bijna 3 weken op vakantie dus heb nog maar zeer weinig tijd om te oefenen en A te laten wennen.
Ben bang dat ik nu heel snel moet afbouwen met bv. ;(
pi_128527465
Waarom venco? Kan je op werk niet gewoon kolven?
pi_128527636
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:13 schreef Zolena het volgende:
Waarom venco? Kan je op werk niet gewoon kolven?
Nope, ik werk onregelmatig en alleen. Plus steeds korte diensten van bijv 5 uurtjes.
pi_128527767
Maar je hebt toch ook gewoon recht op pauze? En zou een periode van 5 uurtjes niet te overbruggen zijn zonder kolven? Dan zou je alleen moeten kijken of je op een ander moment kunt kolven voor de voedingen die hij krijgt als je werkt..
pi_128528080
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:24 schreef L0t.. het volgende:
Maar je hebt toch ook gewoon recht op pauze? En zou een periode van 5 uurtjes niet te overbruggen zijn zonder kolven? Dan zou je alleen moeten kijken of je op een ander moment kunt kolven voor de voedingen die hij krijgt als je werkt..
Ja dat laatste dacht ik ook...maar ik moet eigenlijk zien te regelen dat ik vaste dagen krijg want qua oppas is het anders heel moeilijk.
  woensdag 3 juli 2013 @ 09:42:19 #7
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_128528239
goedenmorgen

is het bij jullie ook van dat heerlijke weer ;(

succes venco, ik kolf ook maar 1x per dag op m'n werk en dat gaat hartstikke goed eigenlijk,
heb wel een flinke voorraad aangelegd.
W
Z
E
pi_128528240
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:20 schreef vencodark het volgende:

[..]

Nope, ik werk onregelmatig en alleen. Plus steeds korte diensten van bijv 5 uurtjes.
Vijf uur zonder kolven ging hier goed. Maar ik begrijp dat het met onregelmatige diensten niet heel handig is.
pi_128528290
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:42 schreef Zolena het volgende:

[..]

Vijf uur zonder kolven ging hier goed. Maar ik begrijp dat het met onregelmatige diensten niet heel handig is.
Ik gok met die 5 uur hè. Kan best dat zij mij 15 uur over 2 dagen weet te verdelen.
pi_128528358
Nee, dat bedoel ik , met onregelmatige diensten is het wel onhandig en kolven werkt voor iedereen ook anders, dus dat het bij mij lukte betekent niet dat het bij jou goed gaat.
Niks naarder dan op het werk met ploftieten zitten.

Maar is er niet te overleggen met de planning dat je misschien de komende tijd handig ingepland wordt qua kolven?
pi_128528378
Dan heb je op een werkdag van 7 uur toch gewoon recht op 1 uur en 45 minuten kolftijd? Tot je kindje 9 maanden oud is...
Komt goed Venco, er valt vast wel iets te regelen :)

Ik ben ziek. Mama's kunnen niet ziek zijn. Het heerst geloof ik. Mini heeft het ook niet naar dr zin, heeel snel huillie. Dit wordt een lange dag, vannacht ook 2 uur wakker gelegen van de buik/maagpijn... Bluhhh

[ Bericht 1% gewijzigd door SupremeEvil op 03-07-2013 09:57:48 ]
pi_128528838
Beterschap, SE! Kun je een beetje hulp regelen vandaag zodat je zelf een beetje kunt uitzieken?

Wat een vervelende situatie zo, venco. Weten dat je er recht op hebt, en dat het niet jouw probleem zou moeten zijn, maar die van je baas, maakt het er nog niet makkelijker op om je recht ook echt te halen. Zeker in de huidige economische situatie zitten ze niet echt te wachten op werknemers die 'lastig' doen en voor je het weet mag je aansluiten bij het andere clubje hier. Lullig, oneerlijk etc. maar ik kan me voorstellen dat het je beslissing niet makkelijker maakt... Succes!
pi_128529384
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:47 schreef Zolena het volgende:
Nee, dat bedoel ik , met onregelmatige diensten is het wel onhandig en kolven werkt voor iedereen ook anders, dus dat het bij mij lukte betekent niet dat het bij jou goed gaat.
Niks naarder dan op het werk met ploftieten zitten.

Maar is er niet te overleggen met de planning dat je misschien de komende tijd handig ingepland wordt qua kolven?
Ja, dat moet ik wel weten. Normaal maakt ze het rooster slechts 1 week van tevoren maar nu ik ook rekening moet houden met een oppas, zal ook mijn cheffin daar rekening mee moeten houden.
  woensdag 3 juli 2013 @ 10:31:30 #14
381212 Gulara
From the future
pi_128529549
Lastig venco, maar hopelijk is er gewoon iets te regelen.

SE beterschap.

Mooie stats Danic.

Omen, vervelend zo'n nacht. Hopelijk gaat het vannacht beter.

Bah al die stomme werkperikelen. :( Hier nog geen werk. Als ik thuis ben mee aan de slag. Gelukkig geen zorgen om de crisis, maar wel of ik in m'n vakgebied kan (en wil) werken. Nou ja we gaan het zien.

Vriendinnen tsja. Iedereen die ik in Australië ken, ken ik nog geen jaar. Maar ik heb een leuk clubje mensen om me heen. Sinds kort ook een aantal vrouwen met baby's. Het is allemaal nog een beetje aftasten, maar ik heb er alle vertrouwen in. Al met al mag ik helemaal niet klagen over m'n sociale leven.

Nacht ging redelijk. Tussen 6-9 hee hij drie keer gedronken, want huilen en honger(?) Het was zeker onrustiger dan wannneer hij ingebakerd ligt. Maar vanochtend werd ik wakker en naast me lag een jongetje die gezellig aan het kletsen was met de knuffel in z'n armen. O+
pi_128529654
Nee heb niemand om me te helpen, ben verhuisd en ken hier niemand. Beetje sociaal isolement, want ook al een jaar geen werk. Kan ook geen werk vinden, as maandag afspraak uwv over het starten van bedrijf... (freelance dtp, geen winkel oid)
  woensdag 3 juli 2013 @ 10:39:11 #16
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128529755
Oh bah Omen, niet leuk wakker worden uit een nachtmerrie... en dan ook nog hoofdpijn :{

SE oei... sterkte en beterschap daar! En wat vervelend van dat isolement :{
Ook voor de andere moeders zonder vriendinnen-met-baby's; heeft jullie cb geen koffie-ochtenden? De mijne wel, en ik kreeg ook van de GGD een folder aangeboden van moeders met moeders oid.

Mijn meisje was uitgeteld gisteravond, en heeft heerlijk geslapen vanaf een uur of 21:00 bij mij op schoot, en tot 04:00 in haar bedje. Daarna tussen ons in in het grote bed *; Het ligt niet ideaal maar ik vind het zo gezellig!
pi_128530256
LB: Toen die van ons zo klein was deden we haar in zo'n snuggel nestje. Tussen ons in, heel knus. Of op het aankleedkussen met een dekentje :)

SE: Klinkt rottig :*

Omen: Vervelend :*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_128530280
Beterschap SE! Jammer dat je dan niet gewoon je bed in kunt kruipen he.. :*

Heerlijk LB! Moet bekennen dat J eigenlijk bijna altijd bij ons in bed slaapt :@ Vind het idd ook zo gezellig en handig met de nachtvoedingen. Ze slaapt ook zo lekker tussen ons in, al moet ik natuurlijk wel uitkijken dat ze straks helemaal niet meer in haar eigen bedje wil slapen..
pi_128530382
Lot: Hier nog steeds hoor :@

( een paar maanden niet, toen sliep ze alleen in dr eigen wieg en bed)
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  woensdag 3 juli 2013 @ 10:59:52 #20
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128530389
Mja, ik kom altijd in de knoei met mn arm :') die laat ik zeg maar in de voedingshouding liggen, maar da's niet echt comfortabel...

Hoe doe jij dat dan als je de borst geeft aan de kant van het bed? Leg je haar daarna dan weer tussen jullie in? Ik geef 1 nachtvoeding, op haar kamertje, daar geef ik dan links, en in bed gaat ze verder met rechts omdat ze dan aan de goeie kant ligt :D
pi_128530461
Even iets heel anders. Één van onze katten plast sinds een aantal weken steeds binnen. Eerste maanden geen last van gehad maar nu is het zowat elke dag raak. Hij krijgt natuurlijk een stuk minder aandacht dan voorheen want er is gewoon veel minder tijd voor 'm nu J. er is. Ik vind het sneu voor 'm maar ook bloedirritant. Vannacht hadden we 'm bij wijze van hoge uitzondering bij ons laten slapen om hem te laten merken dat 'ie er nog steeds bij hoort. Hij was superblij, kon maar niet stoppen met spinnen maar toen we vanochtend wakker werden had 'ie dus wel mooi tegen de tv in de slaapkamer aangeplast :{.
Meer mensen die hier last van hebben (gehad) en evt. de gouden oplossing?
pi_128530543
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 10:59 schreef LadyBlack het volgende:
Mja, ik kom altijd in de knoei met mn arm :') die laat ik zeg maar in de voedingshouding liggen, maar da's niet echt comfortabel...

Hoe doe jij dat dan als je de borst geeft aan de kant van het bed? Leg je haar daarna dan weer tussen jullie in? Ik geef 1 nachtvoeding, op haar kamertje, daar geef ik dan links, en in bed gaat ze verder met rechts omdat ze dan aan de goeie kant ligt :D
Ik leg haar dan weer tussen ons in of ze slaapt gewoon aan de bedzijde verder als ik in slaap val tijdens het voeden. We hebben een groot bed en vriend en ik liggen dan tegen elkaar aangepropt aan 1 kant van het bed :') Er blijft dan nog een groot stuk naast haar over en zolang ze nog niet beweegt durf ik dat wel aan. Zodra ze gaat rollen kan dat natuurlijk niet meer.
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:09:20 #23
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128530667
Ohja, een groot bed scheelt wel. Wij liggen gedrieën op 1m40 ;)

En dat van je kat, inderdaad sneu én vervelend!! Geen tips tegen het plassen helaas. Behalve misschien elke dag even uitgebreid poes knuffelen?

Ik voel me ook best heel schuldig tegenover onze bejaarde dove kat... hij ziet mij zitten met baby op schoot dus kan er niet bij, en het heeft geen zin om lief tegen m te praten want dat hoort ie niet :{ Dus hij loopt dan echt alleen rond ;(
pi_128530689
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:02 schreef L0t.. het volgende:
Even iets heel anders. Één van onze katten plast sinds een aantal weken steeds binnen. Eerste maanden geen last van gehad maar nu is het zowat elke dag raak. Hij krijgt natuurlijk een stuk minder aandacht dan voorheen want er is gewoon veel minder tijd voor 'm nu J. er is. Ik vind het sneu voor 'm maar ook bloedirritant. Vannacht hadden we 'm bij wijze van hoge uitzondering bij ons laten slapen om hem te laten merken dat 'ie er nog steeds bij hoort. Hij was superblij, kon maar niet stoppen met spinnen maar toen we vanochtend wakker werden had 'ie dus wel mooi tegen de tv in de slaapkamer aangeplast :{.
Meer mensen die hier last van hebben (gehad) en evt. de gouden oplossing?
Die van mij heeft z'n kop open liggen van jeuk door OF stress OF voedselintolerantie. Ik hoop het laatste, maar volgens de dierenarts zou het ook goed het eerste kunnen zijn door de geboorte. Zij raadden me aan een soort verstuiver voor het stopcontact te nemen dat feromonen verspreid waar de kat dan rustig van wordt. Ik heb geen idee wat het kost en of het helpt, want ik ben nu met een kap bezig, maar misschien kun je jouw dierenarts bellen om het na te vragen. Zehebben overigens ook kalmeringsmiddelen voor katten (druppels).
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:11:19 #25
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128530725
Ach spirit da's ook sneu ;(
pi_128530793
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:10 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Die van mij heeft z'n kop open liggen van jeuk door OF stress OF voedselintolerantie. Ik hoop het laatste, maar volgens de dierenarts zou het ook goed het eerste kunnen zijn door de geboorte. Zij raadden me aan een soort verstuiver voor het stopcontact te nemen dat feromonen verspreid waar de kat dan rustig van wordt. Ik heb geen idee wat het kost en of het helpt, want ik ben nu met een kap bezig, maar misschien kun je jouw dierenarts bellen om het na te vragen. Zehebben overigens ook kalmeringsmiddelen voor katten (druppels).
Mohh zielig ;( Zal straks eens langs de dierenwinkel lopen om te kijken wat zo'n verstuiver kost, zal wel weer een fortuin zijn :')
pi_128530813
Ja ach, hij heeft het vroeger ook gehad en toen kon het ook beide oorzaken hebben. Met een paar dagen kap op krijgt de wond tijd om te helen en dan is het zo over. Ik hoop alleen echt dat het niet door Isa komt want dan hebben we wel een probleem :{
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:14:53 #28
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128530849
Ik denk ook dat de kat er wel aan zal wennen joh, het blijft niet zo handenbindend als het nu is toch...
pi_128530876
Als ik google kom ik uit bij feliway, kost tussen de 25 en 30 euro
Sarcasme. Herken het.
pi_128530903
Onze kat had dat ook. Nooit geplast en toen kwam Floris.
We zijn naar de dierenarts geweest met m, kreeg.tabletjes omdat zn urine wel vies was. Nou ja toen was dat over, maar het plassen niet. Werd van kwaad tot erger. Van alles.geprobeerd, maar werd dus niet beter. We gingen ons alleen maar aan m ergeren en ik had zoiets van ga maar lekker naar buiten, kun je iig niet binnen plassen.
Nou ja dat werd gewoon zielig voor ze. Het werd uiteindelijk iets minder, maar toen werd ik zwanger van Elise. Toen ervoor gekozen ze weg te doen, omdat we geen zin hadden in het hele riedeltje opnieuw :@

Idd die feromonen geprobeerd, ging ie gewoon.op een andere plek verder :') (was een spray die wij hadden)
Bach rescue druppels hielpen wel even, maar zodra je stopte begon hij weer.
Dat was ook wel de reden dat we gekozen hebben ze weg te doen, blijkbaar hadden ze t niet meer naar hun zin bij ons. Dan kunnen we ze wel volproppen met medicatie of wat dan ook. Maar dat lost het niet op. Voor wie doe je het dan. Voor het beestje is het niet het beste.
Beide katten zijn weggegaan toen, waren broer.en zus. Enige 2 uit het nestje O+
pi_128530922
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:15 schreef Spirit82 het volgende:
Als ik google kom ik uit bij feliway, kost tussen de 25 en 30 euro
Ja had 'm ook net gevonden, dat vind ik nog wel acceptabel om het eens te proberen.

En hoop idd dat 'ie er over een tijdje gewoon aan gewend raakt dat ze er is en zich weer fijn voelt..
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:17:48 #32
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128530953
Oh sonnetje.... dat lijkt me echt heel erg ;(
pi_128530994
Ja Son, dat hoop ik toch niet zeg -O- Snap je keuze wel heel goed hoor, maar ik moet er niet aan denken om die rooie rat weg te moeten doen ;(
Sarcasme. Herken het.
pi_128531145
Ja was ook niet leuk ;( en dat inclusief hormonen :')
(even opgezocht, zijn van september 2010 tot januari 2012 bezig geweest)
Ik had ze al gezien toen ze 3 dagen oud waren en toen was ik al verkocht. Ze zijn ook super super lief.
Maar ze zijn wel op een goede.plek gekomen. Mensen die zo goed als.altijd thuis zijn, geen kinderen (of alleen in het weekend, grote kinderen ook).
pi_128531180
;( Zijn ze naar bekenden gegaan?
pi_128531243
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:25 schreef L0t.. het volgende:
;( Zijn ze naar bekenden gegaan?
Dat niet. Hebben wel aan bekenden gevraagd of.ze iemand wisten die katten wilden hebben enzo. Uiteindelijk via marktplaats, wel hier in het dorp.
Hebben ze zelf weggebracht :)
pi_128531524
Sproeit je kat of plast hij? Bij sproeien spuiten ze een straaltje urine recht naar achter en dat stinkt heel erg.
Bij sproeien heeft t met afbakenen te maken. Elke plek goed schoonmaken met sop en daarna detol eroverheen spuiten. Dat hielp hier.
Bij plassen zou ik kijken naar de locatie van je kattenbak, kan je kat daar nog wel rustig zitten?
Hier heeft t sproeien een maand geduurd. Toen was t ineens over..

F.leur heeft al 3 dagen tot half 9 uitgeslapen, eerst was t standaard half 7. Echt fijn.

Wij hebben F nooit bij ons in bed laten slapen, ivm stikgevaar onder de deken..
Eerst t wiegje naast ons bed, en zodra ze ging doorslapen in haar eigen bed op eigen kamertje. Ik denk toch dat kindjes daar rustiger slapen, en mama's dan ook ;) maar ieder zn ding natuurlijk!
pi_128531678
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 10:59 schreef LadyBlack het volgende:

Als de baby links ligt kan je met allebei de borsten geven in principe hoor. Een beetje op je buik en linkertiet gaan liggen en de rechtertepel dan in de mond stoppen.
Het is even oefenen, maar na een paar keer is het heel makkelijk.
En je linkertiet moet wel een beetje leeg zijn, anders lig je er niet lekker op.
pi_128531739
Ik zie 'm het niet doen maar het stinkt in ieder geval enorm, ga er vanuit dat het sproeien is. Zou mooi zijn als het hier ook vanzelf weer over gaat.
pi_128531997
Hier slaapt Nin standaard bij ons in bed, we hebben een breed bed en onze kussens liggen helemaal aan de zijkanten. Tussen onze kussens is dan haar plekje, met knuffeltje enzo. Ik voed 's nachts zittend in het bed en leg haar daarna weer terug. Binnenkort ook maar eens liggend proberen/oefenen!

Wat sneu, die katten verhalen! Hier zijn ze er bij tijd en wijle ook minder van gecharmeerd dat ze nu wat minder aandacht krijgen. 1 van de katten plast nu wel eens buiten op het balkon in de plantenbak :')
pi_128532090
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:40 schreef Troeta het volgende:

[..]

Als de baby links ligt kan je met allebei de borsten geven in principe hoor. Een beetje op je buik en linkertiet gaan liggen en de rechtertepel dan in de mond stoppen.
En je linkertiet moet wel een beetje leeg zijn, anders lig je er niet lekker op.
Wauw, ik kan mij niet voorstellen dat dat prettig voedt! :o
Heel soms geef ik liggend voeding maar dan lig ik gewoon op mijn zij en hij drinkt gewoon aan de kant waar hij ligt. En zelfs dit vind ik niet heel comfortabel.
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:53:15 #42
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128532120
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:40 schreef Troeta het volgende:

[..]

Ik ga het eens proberen! :D
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:53:30 #43
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128532127
Idd wel balen van de katten. Hopelijk werken die feromonen of is het gewoon even wennen..

Silvijn heeft nog nooit bij ons in bed geslapen. Toen hij mini was durfden we het niet aan, en daarna werd hij in zijn wiegje naast ons bed al van elke beweging wakker. En nu ben ik eigenlijk wel heel blij dat hij gewoon in zijn eigen kamertje slaapt!
pi_128532257
Ik ben echt nog niet toe aan in haar eigen kamertje slapen :@ Zo 'ver weg' :').
En zie het ook echt niet zitten met de nachtvoedingen. Ze komt soms nog 3 keer per nacht, als ik dan elke keer ook helemaal op haar kamertje zou moeten gaan zitten zou ik helemaal niet meer slapen. Al zou het natuurlijk kunnen dat ik dat ook wel een beetje in stand houd door haar zo dicht bij ons te laten steeds. Over een tijdje misschien toch maar eens kijken hoe het gaat als ik haar echt op haar eigen kamertje laat slapen. Maar nu nog niet :P.
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:59:51 #45
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128532363
Hoe oud is ze ook alweer Lot? Silvijn sliep vanaf 3,5 maand op zijn eigen kamertje en dat vond ik ook een hele stap. Tot die tijd altijd in mini wiegje naast mij. Als overgang hebben we nog een tijdje zijn wiegje in het ledikant gezet, om te wennen.
pi_128532365
Dat hoor ik vaker dat mensen liggend voeden niet heel fijn vinden, maar ik vond het juist heerlijk.
Legde d'r in de cosleeper en zo kon ik allebei de kanten geven.
Kon ze daarna lekker blijven liggen als ze in slaap gevallen was.

Ze is weer beter trouwens, ben echt opgelucht! maar nu gedraagt ze zich als een verwend nest! :o
pi_128532505
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:59 schreef Spees_Eend het volgende:
Hoe oud is ze ook alweer Lot? Silvijn sliep vanaf 3,5 maand op zijn eigen kamertje en dat vond ik ook een hele stap. Tot die tijd altijd in mini wiegje naast mij. Als overgang hebben we nog een tijdje zijn wiegje in het ledikant gezet, om te wennen.
Ze is morgen 12 weken. Ik moet over 2 weken weer werken, ga eens kijken hoe het dan gaat, misschien dat we dan wel gaan starten met op haar eigen kamertje slapen.

Gelukkig Troeta! En na zo zielig geweest te zijn mag je ook wel even verwend worden ;)
pi_128532521
We hebben nu maar 1 slaapkamer dus A moet wel bij ons in de kamer. Hij slaapt wel vanaf dag 1 in zijn eigen bedje en dat gaat ook goed. We hopen in januari te kunnen verhuizen naar ons nieuwe huis in aanbouw. Vanaf dan gaat ie naar zijn eigen kamer. Dat zal dan wel wennen zijn voor ons allemaal.
pi_128532720
Hier staat die wieg nu in de woonkamer, zodat ze daar overdag eventueel in kan liggen. Maar meestal wordt ze na een half uur dan alweer wakker, dus vaak ligt ze er eigenlijk niet in. Verder heeft ze geen eigen kamer, dus in het bed bij ons is gewoon ook echt haar bed/slaapplek. Ze slaapt trouwens heel goed 's nachts, krijgt rond 4 uur een voeding en slaapt dan meteen ook weer verder. Dus we zijn alle 3 elke ochtend gewoon uitgerust enzo :)
pi_128533205
Hier ook geen eigen kamer. Overdag slaapt ze in haar ledikantje, in de box of op mij. Snachts slaapt ze in haar ledikant maar meestal vanaf een uur of 6 tussen ons in zodat we allemaal nog wat slaap kunnen pakken.

Gisteren heb ik een muziekmobile voor in de box gekocht. Ze vindt het geweldig en wil alleen nog maar in de box onder dat ding. Net tijdens de fles wilde ze niet drinken, zat alleen maar naar die mobile te staren en te spartelen O+ nu ligt ze er dus weer onder :') Enige nadeel is dat ik dat kreng iedere minuut op moet winden :P
Sarcasme. Herken het.
pi_128533292
Troeta heerlijk een verwend nestje :D mag best even toch?

Feliway hebben wij ook geprobeerd toen een van onze katten gepest werd, nou dat doe ik niet meer hoor. Duur en werkte niet. Het ging wel beter maar toen bleek dat dat ding al leeg was :')

Hier was het ook even wennen maar meer dat ze aandacht gingen vragen. Met vier katten en een baby op 62m2 (wel 2 kattenbakken) gaat nu harmonieus. De twee aandachtvragendate katten slapen wel op ons bed, dus voelen zich misschien nog steeds koning in huis, ik weet het niet.

Ik kan niet wachten tot F zijn eigen kamertje heeft, maar zo redden we het ook. Zou het fijn vinden als ik niet elk snikje hoor, het kost me moeite om niet in te grijpen namelijk, maar het lukt me wel (gelukkig, want soms komt hij zelf wel snel weer in slaap).
Zeker die 45 minuten slaapcyclus trouwens, hij wordt exact op de minuut onrustig en bijna wakker, maar slaapt soms zelf gewoon weer in. Vaak niet ;)
pi_128533500
Ik word trouwens regelmatig wakker met mijn kussen in de houdgreep, alsof ik A vastheb. Dan duurt het een paar tellen voor ik doorheb dat het A helemaal niet is. :') Vorige keer ging ik zelfs heel voorzichtig rechtop zitten zodat ik het kussen goed bij zijn nekje ondersteunde. :')
En dat terwijl A 's nachts nooit bij ons ligt maar ergens ben ik misschien bang dat ik toch een keer in slaap val tijdens de voeding. :?
  woensdag 3 juli 2013 @ 12:34:44 #53
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128533616
Ik heb net liedjes voor E zitten zingen, met interactie (haar hobbelen op mijn schoot enzo), en ze werd helemaal enthousiast! Het is dat ze nog niet 'nog een keer!' kan zeggen, maar dr hele lijf schreeuwde dat :D O+
pi_128533728
Hahaha dat heeft F met klapzoenen, hij gaat nu ook wild met zijn hoofd schudden als hij moet lachen!

Venco je kussen :D
pi_128533822
O+ Wat lief LB en Suiker!

:D Venco
  woensdag 3 juli 2013 @ 12:45:02 #56
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128533939
Ik wals even binnen hoor ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, LB, wat een schattig meisje heb je O+. En als E gaat schaterlachen moet ik iedere x huilen hoor, ik word er zo week van :')
pi_128534057
Wat een onzin soesa, maar wat jammer dat hij daar zo'n punt van maakt.
Ik geef je groot gelijk en snap niet dat iemand overweegt om niet te komen omdat het feest niet op de feitelijke verjaardag plaatsvindt.
Het is te hopen dat hij maar iig je moeder zich realiseert dat het om hun kleindochter gaat en niet om hem. :*
  woensdag 3 juli 2013 @ 12:50:34 #58
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128534120
Noujaaaazeg Soesa :{

Wat Mango zegt, het gaat helemaal niet om hem :? ik hoop voor jou dat je moeder m nog om weet te praten, of dat zij dan iig zondag komt en hij maar lekker niet :6
pi_128534312
Soesa, wat een gedoe zeg. Je moeder zal toch wel wijzer zijn?
Succes! -O-
pi_128534349
Pff, het spuug druipt weer langs zijn gezicht en hals. ;(
Haha, hij heeft de hik ineens en tijdens een gil werd ie daardoor afgekapt. Het is zonde. :')
pi_128534394
Oh dat slaat echt nergens op Soesa, groot gelijk en ik hoop dat je moeder wel gewoon op zondag wil komen.

Venco je kussen _O-
pi_128534546
Soesa ik raak gewoon licht gefrustreerd als ik het lees. Het klinkt als een hele rare kerel! Kun je niet met je moeder bellen zonder hem erbij? Of denk je dat ze het met hem eens is?
  woensdag 3 juli 2013 @ 13:11:59 #63
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128534999
Oh, jullie reacties doen mij goed. Thanks :)

Suiker, dit past wel in zijn straatje zeg maar. Maar toch :{ . Zo hebben zij ook al een cadeau maar willen ze niet zeggen wat het is :'). Handig ook voor mij, om dingen af te stemmen met andere opa's en oma's...

Nouja. Het zal wel
pi_128535190
Soesa wat stom! :( HIJ leest anderen de les, niet jij. Vervelend dat je moeder niets zei. Aan wiens kant staat zij denk je? Of durft ze niet tegen hem in te gaan?

Lief al die kleintjes in het grote bed O+ Venco :D
Mijn man schrok een van de eerste weken wakker en ging L onder zijn kussen zoeken, helemaal in paniek. En ik heel droog: daar ligt ie niet hoor :')
pi_128535211
Je zal maar zo iemand in je kring hebben, die altijd op de echte verjaardag aan de deur staat omdat ie weigert op een andere dag te komen. :{w
Ben je na 2x toch ook mooi klaar mee?
pi_128535244
Kyara, *O* voor de goede nacht

Zolena, ik duim voor je man dat hij de baan krijgt.

Danic niet fijn dat je tot 2016 in onzekerheid zit. Ik hoop dat je mag blijven. :*

Venco ik hoop dat je iets kan regelen met je werk wat betreft het kolven. Je hebt er recht op. Maar ik snap dat het lastig is :*

SE :*

Riley heeft eigenlijk altijd in haar eigen bedje gelegd op haar eigen kamertje gelegd (vanaf dat ze een week of twee was). We maakten elkaar echt wakker van de geluiden.En bv lukte me nooit om in bed te geven, dus deed ik sowieso altijd beneden.

Lot, heel irritant. Ik heb ook geen tips. Alleen wat LB zegt. Elke dag even een knuffeltijd voor je kat inlassen?

LB wat lief die interactie met het zingen O+

Suiker wat lief met die klapzoenen O+

Tante Soesa, wat een rare reactie van de vriend van je moeder zeg. Ik hoop heel erg dat je moeder (vooral zij) nog komt hoor :*
pi_128535317
Ik had dat tot kort geleden nog, dan droomde ik dat M tussen ons in lag en werd ik wakker van mijn man die zich omdraaide, waarop ik hem in paniek begon te duwen :o
NEEE hij ligt hier! Mijn man zei dan alleen maar: niet. :')
pi_128535481
Haha die babypletverhalen zijn echt mooi :D

Die klapzoenen doe ik ook al vanaf dag één. Dan zeg ik hoeeeee (van laag naar hoog) en dan komt de klapperrrrrr. Nu vindt ie het leuk O+
pi_128535643
Zo heb ik al allerlei wilde dromen gehad sinds mijn bevalling. Zo fiets ik met hem terwijl hij los op het stuur ligt, ik ondersteun alleen zijn hoofdje. Of hij is ontvoerd en ik blijf zoeken. :')
pi_128535657
Soesa, wat stom zeg!
Bah, ik word er plaatsvervangend verdrietig van (vooral ook om wat je zegt over je moeder). En gaat hij even bepalen wanneer je t mag vieren :') al wil je t in december vieren :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh en ik zit te twijfelen vrij te nemen op de verjaardag van mn kinderen. T idee dan de hele dag te moeten werken ;( (werk op donderdag en maandag en ze zijn precies die dagen jarig).
Vind t helemaal niet leuk ze dan niet te zien ;(
  woensdag 3 juli 2013 @ 13:59:47 #71
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128537199
Oh bah Son, ook al zo'n gedoe ;(. Ik dacht dat jij altijd zo close met je zus was. Verdrietig dat het zo moet :* Mijn familie is een zooitje hoor want met mijn vader heb kinderen contact meer en met mijn zusje amper. Jammer dat het dan nu ook nog eens met mijn moeder zo moet lopen.

Ja, mijn man zou eerst ook gewoon werken maar die heeft nu toch vrij genomen. Even een dag lekker met z'n 3en! Het lijkt mij ook niks om dan niet bij E te zijn nee.

:o mijn baby roept net: hai en zwaait :o
  woensdag 3 juli 2013 @ 13:59:51 #72
381212 Gulara
From the future
pi_128537202
Soesa wat achterlijk! :o Als je het durft zou ik er nog eens een goed gesprek met hem aan wagen, want dat hele "de les lezen" is ook echt belachelijk.
Het zou wel heel stom zijn als je moeder niet zou komen. :*

Sonnetje ook al familieperikelen. Ik zou trouwens vrij nemen en iets leuks gaan doen als dat kan. :)
pi_128537817
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:31 schreef vencodark het volgende:
Ik word trouwens regelmatig wakker met mijn kussen in de houdgreep, alsof ik A vastheb. Dan duurt het een paar tellen voor ik doorheb dat het A helemaal niet is. :') Vorige keer ging ik zelfs heel voorzichtig rechtop zitten zodat ik het kussen goed bij zijn nekje ondersteunde. :')
En dat terwijl A 's nachts nooit bij ons ligt maar ergens ben ik misschien bang dat ik toch een keer in slaap val tijdens de voeding. :?
:D Ik zie het helemaal voor me :*

Wat een hork, Soesa! Ik hoop maar dat je moeder verstandig is...
SPOILER
Ik ben de laatste dagen telkens zo duizelig... Net als in het begin van mijn zwangerschap eigenlijk. Toen at ik ook amper iets vanwege de misselijkheid, dus was het makkelijk te verklaren, maar dat is nu niet het geval... wat zou het kunnen zijn?
pi_128538548
Jemig Son en Shandaly ook al zo'n rotsituatie :*
Shan ik ben ook al een week heel duizelig, ik had zelf bedacht dat het misschien een virusje oid is
pi_128538934
Nou, ik wou het net zeggen Fieder! Jeumig! Wat stom he, familie...
Wat raar Soesa! Ik zou zeggen, nou dan kom je maar niet. Maar daar krijg je vast weer gedoe van, en je mama komt dan ook niet alleen ofzo?

Ik ook al met mn schoonmoeder die denkt dat ze mini niet mag vasthouden e.d. Nou viert mn schoonzusje haar verjaardag wel op de dag zelf, vanaf 20u... Op een woensdag... Ja ehh, niet zo handig. Dus ik en mini gaan niet, en mn vriend gaat omdat hij wel moet maar niet van harte zegmaar...

Er heerst trouwens wel iets, net de dokter gebeld en ik moet langskomen voor een onderzoekje. Assistente zei dat er veel mensen belden over misselijkheid en braken e.d. Ben benieuwd, waarschijnlijk krijg ik gewoon weer wat domperidon en gedoe bij de apotheek want geef nog bv :+

Nu een kopje kamillethee en Forbrydelsen... Mn ondertiteling loopt niet gelijk...
pi_128539296
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 14:36 schreef SupremeEvil het volgende:
Nu een kopje kamillethee en Forbrydelsen... Mn ondertiteling loopt niet gelijk...
Heh.. dat heb ik met een heel seizoen Grey's Anatomy... maar da's gelukkig gewoon engels, dus ik zet de ondertiteling gewoon uit. Hoe is je Deens? ;)
pi_128539330
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:59 schreef Tante_Soesa het volgende:
Oh bah Son, ook al zo'n gedoe ;(. Ik dacht dat jij altijd zo close met je zus was. Verdrietig dat het zo moet :* Mijn familie is een zooitje hoor want met mijn vader heb kinderen contact meer en met mijn zusje amper. Jammer dat het dan nu ook nog eens met mijn moeder zo moet lopen.

Ja, mijn man zou eerst ook gewoon werken maar die heeft nu toch vrij genomen. Even een dag lekker met z'n 3en! Het lijkt mij ook niks om dan niet bij E te zijn nee.

:o mijn baby roept net: hai en zwaait :o
SPOILER
En je meisje O+

En wat betreft de verjaardagen, denk dat ik Elise dr verjaardag vrij neem en bij Floris sowieso een halve dag. Even kijken of het nog kan (ben natuurlijk lekker laat :')).
/emotionele dweil modus

Jeetje Shandaly ook zo'n gezeur! Stom!
En SE, fijn als mensen dat begrijpen :') En beterschap!
En irritant idd als ondertiteling achter loopt!

Fijn he familie :')

Ik moet nog een kado hebben voor mn uk!
pi_128539368
Hej jeg taler ikke Dansk :')

Na even zoeken heb ik er een gevonden die aardig klopt :)
  woensdag 3 juli 2013 @ 14:46:26 #79
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128539376
Shandaly, kan ook een bloedarmoede of bloeddrukverhaal zijn he? Misschien even laten controleren?
  woensdag 3 juli 2013 @ 14:47:38 #80
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128539421
En wat ontzettend naar, al die familieverhalen ;(
  woensdag 3 juli 2013 @ 14:49:58 #81
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128539539
Oh familie... :')

alleen ben ik degene die gewoon geen zin meer heeft in het gezeik, semi grappige kwetsende opmerkingen enz enz... fb flink geruimd liever geen contact dan je steeds klote voelen als er weet 1 zogenaamd lollig moet doen. Ik heb momenteel genoeg gezeik...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_128539694
Tsja, zal t daarna wel te horen krijgen... Dat mini en ik er niet zijn en of we dan geen oppas hadden kunnen regelen. Vriend zei 'een woord erover en ik ga weer naar huis' dus die heeft t ook wel aardig gehad...

Gelukkig is het contact met mijn kant van de familie wel goed, mijn ouders hebben ook een ipad dus we facetimen regelmatig. Zo kunnen ze mini toch wat vaker zien.

Wij kopen een puky pukylino loopfietsje, wel via marktplaats :P Hadden afgelopen weekend even gekeken in een speelgoedwinkel of ze al bij de grond kon, ze reed er bijna mee weg :+
  woensdag 3 juli 2013 @ 15:06:39 #83
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128540256
Lekkere familieverhalen -O-

Mijn meisjes vandaag weer gewogen en ze zijn nu 5,5 en 5,9 kg. Mooie sprong op de curve! De vpk heeft nog even haar pc voor me aangeslingerd om de gegevens in te kunnen voeren en de grafiekjes te bekijken O+ en het was niet eens inloopspreekuur maar gewoon tussendoor.

We wisten wel dat het verschil weer kleiner was aangezien we ze weer vaker door elkaar halen :@
pi_128541380
Mijn baby is hangerig en heeft 38.6 koorts. -O-
In volgorde van waarschijnlijkheid: tandjes (zou eens tijd worden), waterpokken (heerst op kdv) of iets anders.
Ik ben maar even samen op bed gaan liggen.
pi_128542482
Beterschap voor M! Hopelijk zijn het tandjes, voel je al iets in zijn mondje?

En familieperikelen zijn gewoon klote, je hebt je familie helaas niet voor het uitkiezen en omdat ze zo dichtbij staan weten ze je vaak extra hard te raken..

Fijn Kyara, toch weer een geruststelling voor je lijkt me!
  woensdag 3 juli 2013 @ 15:53:12 #86
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128542553
Kyara, goede cijfers! En fijn om te lezen dat het met Nena al een stuk beter gaat.
Succes iedereen met de familietrubbels en Mango met de zieke!
  woensdag 3 juli 2013 @ 16:04:46 #87
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_128543027
^O^ voor de goede cijfers van de dames van kyara

hier heest ook wat, Zoë is zaterdag begonnen met spugen geen koorts blijft genoeg drinken
gister ging het hartstikke goed en nu spuugt ze net weer 2 keer, niet zo veel als eerst maar toch.
andere kindjes op het kdv hadden er ook last van.
en nu voel ik me ook ineens niet zo lekker grieperige spierpijn bah
beterschap voor alle zieken
oooh en familie

SPOILER
W
Z
E
pi_128543805
Oh wat een familieverhalen allemaal zeg. :{

Kyara meisjes gegroeid *O*

Mangomini beterschap + snel een tandje.

Se beterschap :*
  woensdag 3 juli 2013 @ 16:27:13 #89
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128544080
Jullie reacties zijn lief!

Mango, beterschap voor M!

Kyara, goeie stats! Ze groeien lekker, die dames van je :)

SE, rot hè, als je zelf beroerd bent. Ik ben zelf nu ook niet helemaal mezelf dus E kijkt babytv :'). Ze geniet er iig wel van O+ Jij ook al familiegedoe... Stom!

Rebel, oei, dat zou ik ook niet kunnen waarderen nee. Sterker nog, ik heb iets soortgelijks meegemaakt. De vader van mijn vader (had ik geen contact meer mee) overleed en dat moest ik bij mijn zusje op Facebook lezen...:X. Ik zag die man niet meer maar toch, had het graag even voor de rest van de wereld geweten...
pi_128544942
RA beterschap! En dat is een vreselijk verhaal }:|
Mango beterschap :* ik hoop op tandjes!
Kyara wat fijn *O* daar hoopte je op toch? Is er wel iets waardoor je ze altijd kan herkennen? n moedervlek ofzo :+
pi_128545146
Oeh, A probeerde ineens uit alle macht zich van rug naar buik te draaien. Het lukte niet maar hij deed wel erg zijn best. In de gaten houden dus. :D
  woensdag 3 juli 2013 @ 17:03:08 #92
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128545717
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 16:44 schreef Fieder het volgende:
Kyara wat fijn daar hoopte je op toch? Is er wel iets waardoor je ze altijd kan herkennen? n moedervlek ofzo
D heeft een grote aardbeienvlek op haar bil. Maar haar gezichtje is ook wat fijner dan dat van J. Maar daar moet je dan iets langer naar kijken ipv in het voorbijgaan.
  woensdag 3 juli 2013 @ 17:08:08 #93
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128545927
Ik ben met E in de draagdoek wezen winkelen in het centrum *O* Was tot nu toe alleen maar met de auto naar een winkelcentrum geweest, maar nu heb ik de bus gepakt :) Ging prima, heb eindelijk een paar dingen kunnen kopen zonder online een gokje te wagen :')

Het duurde wel iets te lang, ondanks dat ik de fles extra kunstvoeding vlak ervoor had gegeven, maar ze heeft alleen wat gepiept op het stukje van de bushalte naar huis :)
pi_128547849
quote:
17s.gif Op woensdag 3 juli 2013 17:03 schreef Kyara het volgende:

[..]

D heeft een grote aardbeienvlek op haar bil. Maar haar gezichtje is ook wat fijner dan dat van J. Maar daar moet je dan iets langer naar kijken ipv in het voorbijgaan.
Die aardbeienvlek verdwijnt ooit eens en dan? :P

Zoë had hem net boven haar bil en die is nu bijna weg. Maar dan heb je dus nog twee jaar om ze er aan te herkennen ;)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_128547997
Familie verhalen.. Tja in elke familie is er bijna wel wat. Zo ook in die van ons maar ik besteed er zo weinig mogelijk aandacht aan. Scheelt een hoop frustratie :)
Einde van de maand een familie weekendje en daar heb ik dan weer reuze zin in (zijn wel leuke familie leden die mee gaan).

Met Féline gaat het hartstikke goed. Alleen denk ik dat ze niet zo goed tegen de omneo kan. Hiervoor gaf ik hyperallogeen en merk dat als ze een dagje meer omneo krijgt dan normaal (zoveel mogelijk borstvoeding) dan krijst ze het uit van de pijn. Dus weer over op de h.a. :)
Ook heb ik het idee dat ze al bezig is met voorbereiden van de tandjes (kwijlen, handjes bijten, spuitluiers.....) en smeren we dentintox. Voor de rest slaapt ze overdag steeds meer en 's nachts tijdelijk (hopelijk) minder maar is het een ontzettend vrolijk meisje O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  woensdag 3 juli 2013 @ 18:23:09 #96
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128548956
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 17:49 schreef Tally het volgende:

[..]

Die aardbeienvlek verdwijnt ooit eens en dan? :P

Zoë had hem net boven haar bil en die is nu bijna weg. Maar dan heb je dus nog twee jaar om ze er aan te herkennen ;)
dan weten we het wel hoor ;)
  woensdag 3 juli 2013 @ 18:25:25 #97
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128549037
quote:
17s.gif Op woensdag 3 juli 2013 18:23 schreef Kyara het volgende:

[..]

dan weten we het wel hoor ;)
:D knap!

Ik heb me wel eens afgevraagd of ik eigenlijk niet per ongeluk tweelingzus ben en zij mij. Dat ze ons op een moment door elkaar hebben gehaald en het nooit meer is teruggedraaid :+
pi_128549100
Haha maar nu zie je het verschil echt wel toch, ook als jullie je kaal zouden scheren en dan alleen naar je gezicht kijkend?
  woensdag 3 juli 2013 @ 18:29:17 #99
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128549160
OMG, de visual! Ja, je ziet het wel. Althans, mensen die het willen zien. Ik zou mijn familieleden die het na al die jaren nog niet zien, niet de kost willen geven. Als mijn zus S vast heeft of naast mijn vriend staat, is de verwarring bij hen compleet!
pi_128549274
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 18:25 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik heb me wel eens afgevraagd of ik eigenlijk niet per ongeluk tweelingzus ben en zij mij. Dat ze ons op een moment door elkaar hebben gehaald en het nooit meer is teruggedraaid :+
:D
  woensdag 3 juli 2013 @ 18:46:04 #101
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128549736
lol spees :D

Ik merk ook wel dat als mensen die getraind zijn op baby's ook sneller verschillen zien. En idd de moeite nemen om goed te kijken.
pi_128550865
Voor al die familieverhalen. :*

Kyara jouw meisjes vind ik moeilijk uit elkaar te houden. Maar ik vind ze allebei O+
En mooie stats van je meisje.
pi_128551158
@Kyara
En je krijgt vast van mensen elke keer de vraag 'wie is nou wie?' Heb je dan wel eens gewoon een naam geroepen omdat je het zo snel ook niet zag :+ ? Die mensen weten toch niet beter en zien t de volgende keer weer niet :P

Mooie stats ja! D. komt er ook wel :)
pi_128551401
oh son, dat had ik niet verwacht zeg. Wat misschien nergens op slaat, want alleen maar foto's gezien en jouw verhalen gelezen over d'r....maar verdrietig dat je je zus moet missen en je neefje en nichtje ook in zo'n situatie zitten.
Gelukkig hebben jullie goed contact met je ex-zwager, al is dat een rare situatie.

Kan me voorstellen dat je beduusd was Soesa, wil je leuk je uitnodiging geven voor het fantastische feest van je meisje, krijg je dat over je heen.
Is hij misschien gelovig? Want mijn vriends opa wil ook nooit zijn verjaardag voor de datum zelf vieren. Maar ja, het gaat meer om de lompe reactie. Is hij altijd zo'n botte hork? Of is er misschien iets met hem?
Apart ook dat je moeder niks zei, misschien wilde ze hem niet afvallen waar jij bij was ofzo. Hoop dat ze gewoon wel met jou praat volgende keer.

Maarre de wereld van kinderverjaardagen is apart hoor. Gewoon vieren hoe jij het wil vieren, want voor anderen doe je het toch nooit goed.
Hier vieren we het ook in 2x, want druk en klikt niet heel erg en wat aparte figuren in iedereens famillie...en dan komen er nog mensen later nog op visite, want ze houden niet van drukte of andere mensen.
Nouja, ze mogen komen als ik toch thuis ben en ze krijgen koffie en een koekje, ga niet weer taart halen.
En dan is er nog de concurentie tussen alle nichtjes en neefjes wie het leukste is, nou..ik doe er niet aan mee allemaal, het is alleen maar vermoeiend.

rebelangel, dat is ook niet leuk allemaal..en dat je je vader nooit hebt gekend ook. :{

Worden dat de eerste tandjes mango? Nena heeft er eigenlijk ook nog maar 2, das ook weinig he?

whaha, dat zou echt iets voor mij zijn om niet te weten wie wie is als ik een tweeling zou hebben.
  woensdag 3 juli 2013 @ 19:47:01 #105
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128551948
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:25 schreef SupremeEvil het volgende:
@Kyara
En je krijgt vast van mensen elke keer de vraag 'wie is nou wie?' Heb je dan wel eens gewoon een naam geroepen omdat je het zo snel ook niet zag :+ ? Die mensen weten toch niet beter en zien t de volgende keer weer niet :P

Mooie stats ja! D. komt er ook wel :)
Was ook wel grappig bij het cb, daar werd meteen opgeschreven "blauw is D en groen is J"

Nee, nooit wat geroepen. Wel werd ik op mijn werk knettergek van telefoongesprekken. Men wist dat ik weer terug was van verlof en dan kreeg je van dit soort gesprekken:

alles goed gegaan? Wat is het geworden?
2 meisjes
wow, een tweeling, wat leuk
ja inderdaad
zijn het je eersten?
nee, ik heb nog een zoontje
oh wat leuk, hoe oud?
17 maanden
:o nou dat zal wel druk zijn :o

(en dan allemaal mensen die je wat proberen te verkopen, dus nogal afgemeten antwoorden van mijn kant. dus op een gegeven moment hen ik maar over gegaan op "het is een meisje" en dan snel van onderwerp switchen)
pi_128552029
Soms is A gillerig, driftig en chagrijnig tijdens de voeding, soms zomaar ineens. Wat kan zoiets nou zijn? Daarbij kam hij soms amper een uurtje zonder de borst. Dat is toch overdreven/opvallend eigenlijk?
  woensdag 3 juli 2013 @ 19:55:36 #107
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128552268
Krampjes? En clusteren of regelen?
pi_128552440
quote:
17s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:55 schreef Kyara het volgende:
Krampjes? En clusteren of regelen?
Ja, dat betwijfel ik dus. Dat ineens huilen klinkt steeds alsof hij het beu is. Dan strekt hij zijn benen en heeft moeite met aanhappen. Iets lijkt hem niet te bevallen dan.
pi_128552558
Boertje dwars, reflux?
  woensdag 3 juli 2013 @ 20:09:31 #110
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128552848
Mindere melktoestroom? Is t na de tsr?
  woensdag 3 juli 2013 @ 20:15:36 #111
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128553086
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:49 schreef vencodark het volgende:
Soms is A gillerig, driftig en chagrijnig tijdens de voeding, soms zomaar ineens. Wat kan zoiets nou zijn? Daarbij kam hij soms amper een uurtje zonder de borst. Dat is toch overdreven/opvallend eigenlijk?
Als regelen/clusteren/kramp het niet lijkt te zijn, herken ik dit wel. Heel vermoeiend. Misschien staat hier iets voor je tussen?
pi_128554445
Het kan reflux zijn want hij spuugt geregeld wat uit. Na een boertje is hij vaak ook huilerig nog dus dat is het niet. Het kan ook het clusteren maar zoals net: hij ligt eerst rustig te drinken, dan wordt hij onrustig. Ik houd hem rechtop, even rustig en toch weer huilen, rood hoofd en rechtop gaan staan. Of dan babbelt hij gezellig en ineens is hij het beu. Dit soms de hele dag door maar 's avonds is hij duidelijk onrustiger.
pi_128555066
Voelde me net een beetje een slechte moeder. Ik haal Riley uit bed en draag haar naar beneden en net toen ik door de deur wilde lopen bewoog ze haar hoofdje zo dat die tegen de muur kwam. Gelukkig was ze snel getroost en heeft ze maar een heel klein rood plekje. Maar wat voel ik me schuldig. :'(
  woensdag 3 juli 2013 @ 21:16:53 #114
381212 Gulara
From the future
pi_128555929
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:45 schreef vencodark het volgende:
Het kan reflux zijn want hij spuugt geregeld wat uit. Na een boertje is hij vaak ook huilerig nog dus dat is het niet. Het kan ook het clusteren maar zoals net: hij ligt eerst rustig te drinken, dan wordt hij onrustig. Ik houd hem rechtop, even rustig en toch weer huilen, rood hoofd en rechtop gaan staan. Of dan babbelt hij gezellig en ineens is hij het beu. Dit soms de hele dag door maar 's avonds is hij duidelijk onrustiger.
Ja herkenbaar. En zeker niet altijd, soms gaat het een tijdje goed. Nooit 's nachts volgens mij.
  woensdag 3 juli 2013 @ 21:17:45 #115
381212 Gulara
From the future
pi_128555964
Ach Omen. :* Kan ons allemaal gebeuren, maar wel rot idd.
pi_128556038
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:58 schreef Omentielvo het volgende:
Voelde me net een beetje een slechte moeder. Ik haal Riley uit bed en draag haar naar beneden en net toen ik door de deur wilde lopen bewoog ze haar hoofdje zo dat die tegen de muur kwam. Gelukkig was ze snel getroost en heeft ze maar een heel klein rood plekje. Maar wat voel ik me schuldig. :'(
Heb ik ook al een paar keer gehad. :@ Net de bocht te ruim nemen ofzo.

Oh en gister had ik een neef en nicht van mans kant bij ons nog op kraamvisite. Die hebben voor het gemak foto's van ons kind op hun instagram gezet terwijl ik dat echt niet wilt hebben. Heb geeneens foto's op Facebook. Had een tijdje terug hun moeder er ook al op aangesproken.
Vraaaag zoiets dan ook! :(
pi_128556072
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:16 schreef Gulara het volgende:

[..]

Ja herkenbaar. En zeker niet altijd, soms gaat het een tijdje goed. Nooit 's nachts volgens mij.
Hier ook nooit 's nachts. :) (Godzijdank).
pi_128556267
Troeta, ja kan raar lopen he in een jaar :')
Maar goed heeft ook wel een oorzaak, maar dat zet ik maar niet open en bloot op het internet :) (vandaar het verhaal zelf ook onder een spoiler, iets meer bedekt zeg maar).
Maar goed leuk is anders natuurlijk.

Venco, lastig!
Oh en vervelend van die foto's! Helemaal als je zelf al geen foto's plaatst!

Omen, ben je niet gelijk een slechte moeder door joh :*
(ik heb t ook wel eens, ook toen Elise klein was, dat ze opeens dr hoofd naar achter gooide :@ terwijl ze normaal gewoon sterk in dr nek was).
pi_128556287
Venco dat is niet leuk inderdaad. Zulke dingen vraag je inderdaad eerst
pi_128556378
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:23 schreef Omentielvo het volgende:
Venco dat is niet leuk inderdaad. Zulke dingen vraag je inderdaad eerst
Ja, ik dacht dat ze van hun moeder wel al wisten dat ik het niet wil hebben.
pi_128557537
Ik vraag het ook altijd even maar bij ons vraagt nooit iemand het. Misschien omdat er tachtigduizend foto's van F op Facebook staan :+ :')
  woensdag 3 juli 2013 @ 21:56:04 #122
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128557876
Vind dat niet kunnen, social media zonder toestemming.

Moet trouwens wel wennen aan altijd van alles in huis te moeten hebben met baby! Voorheen was het bij ons regelmatig: ow het brood is op, dan maar een cracker. Of een week lang geen fruit in huis. En aardappels al helemaal niet. En nu moet je ineens altijd groente, fruit, aardappels en brood met babyproof beleg in huis hebben. Wennen! Hadden jullie dat ook?
pi_128558058
Ja! Ik moet ook bedenken dat hij ook avondeten nodig heeft en zo. Broodbeleg vraagt hij nog niet om dus boter voldoet :+
pi_128558263
Ik heb net gewoon een echte volwassen fiets besteld, zo een waar een stoeltje op kan! Tot zover mijn salaris, en einde tijdperk studentenbarrels...
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:06:15 #125
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128558525
Ik wissel boter af met een dun laagje jam of heel af en toe smeerkaas met minder zout. Veel verder kom ik eigenlijk niet..
pi_128558729
Appelstroop doen wij, behalve boter. Maar dat hebben we altijd wel in huis want vergaat nooit.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mineola op 03-07-2013 22:18:32 ]
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:15:04 #127
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128558955
Oh ja, goeie, en perenstroop. Eten wij zelf nooit. Zo zie je hoe diep ik er al over na had gedacht :')

Leuk van je fiets trouwens! Toch wel van de ANWB hè ;)
pi_128559097
Ja natuurlijk, en gelijk dat regenpak en die fietstassen erbij gedaan hè! Je kan het maar beter in huis hebben :7
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:20:01 #129
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128559178
Je hebt toch wel het dames- én herenmodel?!
pi_128559249
Ach omentielvo, je zal hem nog veel ergere dingen aan doen...is dat een troost? :P

Moest ik ook heel erg aan wennen spees eend, maar nu is het echt een gewoonte om dat soort dingen in huis te hebben en een voorraad potjes is ook gewoon handig. Kan je ook op brood smeren.

Niet leuk allemaal son, moet ik mijn tekst ook even weghalen anders?
pi_128559320
Ik beleg brood met kipfilet, roomkaas op yoghurtbasis, leverpastei, stroop idd en biologische jam.

Bij ons weten de meesten wel dat we niet willen hebben dat er foto's van M op fb verschijnen. Het wordt altijd vantevoren overlegd. Maar wij zaten tegen de kraamvisite al ijverig te verkondigen dat er geen foto's verspreid mochten worden.
Desalniettemin gebeurt het wel nog wel eens, irritant ja.
pi_128559365
Potjes op brood! Goed bedacht.
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:24:46 #133
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128559410
Ja, als je met vlees gaat beginnen ( doen wij nog niet) dan wordt de keuze al wat ruimer. Hoe is het met je patiëntje?
pi_128559532
Zetpil erin, dus KO, kijken wat de nacht brengt.
Hij was wel wat hangerig maar toch vrolijk, en at goed, dus lijkt me niet dat hij zich heel beroerd voelt.

/disclaimer: ik sluit niet uit dat hij zich toch beroerd voelt. Voor het geval dat ik vannacht wegens Fokwet kots kan ruimen. :@
pi_128559701
oh, ik heb daar echt geen problemen mee...zal mijn meisje hier eens spammen:D

Sterkte mango, hoop op een rustige nacht!
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:29:41 #136
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_128559707
Poef weg

[ Bericht 97% gewijzigd door becky27 op 04-07-2013 06:15:50 ]
pi_128559783
ahhhh zo lief becky, die beentjes en wat een lieve dokter/verpleegster
pi_128559846
Dat gespartel becky O+

En Troeta, mooi blij ei heb je! Ik zie wel gelijkenis met haar broer!
pi_128559976
Ja, als ze slaapt lijkt ze zo ontzettend op hem, maar vond Mex er als baby wel heel anders uitzien.
Zal eens foto opzoeken van 11 maanden van hem.
pi_128560002
Troeta, nee hoor dat hoeft niet :)
Dank je :)

Hier op brood voornamelijk Philadelphia voor de dame. Appel/perenstroop lust ze niet (plus dat dat ook zo'n troep geeft, dus mooi meegenomen dat ze t niet wil :P).
Pindakaas lust ze ook (dat krijgt oudste vooral).
Meestal geef ik losse plakjes worst aan ze. Oudste wil t liefst droge boterhammen of crackers dus ach.
Jam moet ik eigenlijk ook eens halen, ze is nu alweer wat ouder. Leverpastei doe ik niet, omdat ze daar zo van gaan stinken (ik blijf dat ruiken, ook na schoonmaken bluh).
Hier ook altijd wel een voorraad potjes in huis idd. En bananen.

Nena O+
Ik vind haar zo leuk he!

Mango beterschap voor je mannetje!

Hier worden eigenlijk nooit door anderen foto's van de kinderen geplaatst. Vond t alleen minder geslaagd dat m'n zus mijn pasgeboren baby op Twitter plaatste (ik had amper zelf een update op fb geplaatst, plus dat haar account gewoon openbaar is).
pi_128560332
Troeta wat is ze vrolijk

Becky dat filmpje O+
pi_128560610
Zo is het echt net Nena

En zo niet, vind ik dan...en grappig om te zien dat hij met 11 maanden pas achter dit ding ging lopen.

Appel/perenstroop vind ik zelf heel vies..ooit eens gehaald voor Mex, nou kon die pot zo weggooien.
Misschien nena een keer laten proeven, die lust ook veel dingen.
pi_128560812
Slapend is het gewoon hetzelfde kind!
Maar wakker zijn het ogen en wangen waarin ze op elkaar lijken geloof ik.

Ik vind jouw M zo leuk, hij doet me (als baby) heel erg aan mijn M nu denken. Blije bollo O+
pi_128560900
oooh, nu ben ik benieuwd naar hem! Heb nog nooit een foto gezien geloof ik?
Bollies zijn zo leuk:D
pi_128561066
Staat ergens in dit of het vorige fototopic (sorry, nu vanaf mobiel en al in bed)
> vorige fototopic post #53
pi_128564185
Troeta als ik me F over een paar maanden voorstel zie ik een rossige Mex voor me! O+
  donderdag 4 juli 2013 @ 07:43:55 #147
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128569402
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:15 schreef Spees_Eend het volgende:
Leuk van je fiets trouwens! Toch wel van de ANWB hè ;)
_O-

Goeiemorgen :W

Vanmiddag dan toch echt het wennen op het kinderdagverblijf... ik ben zo benieuwd! Heb E de afgelopen dagen veel in de draagdoek-hangmat gelegd (hebben ze daar ook), dat vindt ze gelukkig fantastisch! En steeds het doekpopje erbij dus die is al lekker afgesabbeld. Krijgt ze die straks ook mee :)
pi_128569522
Succes LB, het zal voor jou ook wennen zijn :* Zal vast goed gaan :). Hoe lang gaat ze wennen?
  donderdag 4 juli 2013 @ 08:09:34 #149
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128569545
Weet ik nog niet precies. We gaan eind van de middag mee met het eindejaarsetentje van mijn vriends werk, maar hij moet nog kijken hoe laat we daar moeten zijn :')

Maar mijn mission is clear: voedingsbh en schoenen scoren oO<
  donderdag 4 juli 2013 @ 08:19:14 #150
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_128569620
lb ik heb steeds het idee dat jouw mini pas net geboren is.
en nu gaat ze al wennen op het kdv :D
tijd vliegt voorbij.

en wat is nena een leukerd zeg.

zoë is toch weer ziek gisteravond koorts en vanochtend ook nog een beetje (8> blijft vandaag thuis met haar.
W
Z
E
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')