quote:Op maandag 15 juli 2013 15:01 schreef Arn0 het volgende:
Het lijkt wel een BH. Hopelijk krijg ik dit wél open.
quote:Op maandag 15 juli 2013 15:14 schreef Tchock het volgende:
Het is een BH, het is een zonnebril, het is de visualisatie van de beat uit Do I Wanna Know?, het is het Arctic Monkeys-logo, het is de naam van het album...
Tof gedaan.
En nog steeds niet. Lijkt echt een last-minute dingetje. Geen kans dat deze vòòr maandag in de winkels ligt.quote:Op maandag 15 juli 2013 00:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jammer dat 2013 er ook op staat.Maar alsnog erg vet.
Do I Wanna Know? is nog steeds nergens te verkrijgen of bestellen, trouwens. [..]
Ervaringen uit het verledenquote:Op maandag 15 juli 2013 00:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
En ik hoe moeten we raden? Het enige wat ik weet is dat het geen Primal Scream-cover is
quote:I wrote "I was here", 2013
on the bathroom mirror, 2013
2013
2013
2013
2013
2013
201… 3
I wrote Mark for Jenny, 2013
with a drawing compass, 2013
2013
2013
2013
2013
2013
201… 3
2013
Oooh
2013
Oooh
2013
Oooh
201… 3
OMG, IDST idee dusquote:Op woensdag 17 juli 2013 00:55 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
En nog steeds niet. Lijkt echt een last-minute dingetje. Geen kans dat deze vòòr maandag in de winkels ligt.
[..]
Ervaringen uit het verleden. Maar vooruit, gezien de vele smeekbedes - *insert krekels - de tekst is zo'n beetje dit:
[..]
Zo vaakquote:Op woensdag 17 juli 2013 01:12 schreef AMDB het volgende:
[..]
Oh fuck you, ik heb dat liedje 3x geluisterd ofzo
Maarrrrr... Hoe klinkt het nummer?quote:Op woensdag 17 juli 2013 00:55 schreef Aisumasen het volgende:
Ervaringen uit het verleden . Maar vooruit, gezien de vele smeekbedes - *insert krekels - de tekst is zo'n beetje dit:
Jij maakt mij zo nieuwsgierigquote:Op woensdag 17 juli 2013 00:55 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
En nog steeds niet. Lijkt echt een last-minute dingetje. Geen kans dat deze vòòr maandag in de winkels ligt.
[..]
Ervaringen uit het verleden. Maar vooruit, gezien de vele smeekbedes - *insert krekels - de tekst is zo'n beetje dit:
[..]
Inderdaad, we hebben het er wel eens - of zelfs heel vaak ten tijde van de release - over gehad, en ik kan me de oude theorieën niet meer voor de geest halen, maar ik geloof dat het meest plausibele is dat ze simpelweg - behalve een paar nieuwe songs - overdubs voor de Josh Homme-liedjes gedaan hebben in maart/april 2009 in New York. (Saillant detail: ik ben langs desbetreffende studio gelopen in die periode, pas 2 maanden later erachter komende dat Arctic Monkeys daar op dat moment aan het opnemen was).quote:Op woensdag 17 juli 2013 12:23 schreef sander26 het volgende:
Ik zit trouwens met een prangende vraag waar ik het antwoord nergens over heb kunnen vinden, ook al is het ongetwijfeld hier ook destijds besproken.![]()
Crying Lightning en Potion Approaching zijn beide geproduceerd en opgenomen door Homme in de twee desert-sessies, eind 2008. Dat zouden dus de uiteindelijke versies moeten zijn zoals we ze allemaal kennen op Humbug.
Maar in de Oceanië tour, begin 2009, werden beide nummers anders gespeeld. CL had een andere solo en PA andere tekst in het middenstuk en heette aanvankelijk zelfs 'Go-Kart'. Zijn beide tracks later her-bewerkt?
In het boekje van Humbug staat dat ene Claudius Mittendorfer op beide tracks 'iets' gedaan heeft namelijk. Kan het zijn dat Homme andere versies heeft opgenomen en dat deze later - tijdens de New York sessies - vervangen zijn?
Of hebben de Monkeys voor de Oceanië tour beide nummers omgegooid, in de veronderstelling dat ze op deze manier beter waren, en zijn ze er later toch weer op teruggekomen?
Jij weet dit vast wel Aisu!
Precies, ik las dat dus gisteren in de Humbug-booklet, en toen kwam deze vraag weer bij mij boven borrelen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:02 schreef Aisumasen het volgende:
Je zit wel een goed spoor met het noemen van Claudius Mittendorfer, iets waar ik nog niet eerder aan gedacht heb. Hij was de engineer op 'Crying Lightning' en 'Potion Approaching', wat dus precies die 2 nummers uit de woestijn-sessies zijn waar later nog aan gesleuteld werd. Hij wordt niet genoemd voor de sessies van de andere nummers.
Dit moet het wel zijn, ja. Toch zou ik graag eens willen weten hoe het nou écht zit!quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:02 schreef Aisumasen het volgende:
Ik denk dat voor veel nummers simpelweg de basis is gelegd met Josh Homme in de woestijn, en alles wat nog afgemaakt, aangepast of zelfs volledig opgenomen moest worden gedaan is in de sessies in New York met James Ford een half jaar later.
'IDST' klinkt in vergelijking als een verloren Lennon/McCartney-compositie. Een voortzetting van de "gewoon een beetje lol hebben"-sfeer op recente B-kanten. Deze lijkt erop geschreven om nog maar 5 maanden mee te kunnenquote:Op woensdag 17 juli 2013 12:13 schreef sander26 het volgende:
[..]
Maarrrrr... Hoe klinkt het nummer?![]()
IDST vind ik zo'n beetje het slechtste wat ze ooit hebben gemaakt. Ik zou het wel een teleurstelling vinden als 2013 ook zoiets is.
There goes my anticipation for next Monday.quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:20 schreef Aisumasen het volgende:
'IDST' klinkt in vergelijking als een verloren Lennon/McCartney-compositie. Een voortzetting van de "gewoon een beetje lol hebben"-sfeer op recente B-kanten. Deze lijkt erop geschreven om nog maar 5 maanden mee te kunnen .
quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:20 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
'IDST' klinkt in vergelijking als een verloren Lennon/McCartney-compositie. Een voortzetting van de "gewoon een beetje lol hebben"-sfeer op recente B-kanten. Deze lijkt erop geschreven om nog maar 5 maanden mee te kunnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |