abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 juli 2013 @ 09:26:46 #1
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_128489666
De grote vakantie begint bijna! Eerst nog even heerlijk genieten van je verkleuterde peuter en dan is het zo ver! Hij/zij mag naar school!

Eerst misschien een paar daagjes wennen en dan gelijk voor de volle dagen? Of misschien om de dag een middagje thuis?
Hoe bereid je je kind voor op school?
Wat voor leuke spulletjes schaf je voor je hompie aan?
En wat geef je mee als lunchpakketje voor je uk?
Wat trek je je kleintje aan op de eerste dag?
Wat is handig en wat leek zo handig voor op school maar is het juist helemaal niet?

En ook, hoe maak je veilig speelafspraakjes?

[ Bericht 23% gewijzigd door RockabeIIa op 02-07-2013 09:32:00 ]
I'm so glamourous I piss glitter!
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 09:54:43 #2
5428 crew  miss_sly
pi_128490266
*O* Geweldig topic!

Onze dame gaat meteen de eerste dag na de vakantie wennen! De maandagochtend tot de lunch. Ze kijkt er zelf enorm naar uit.

Eigenlijk zou ze gewoon al fulltime aan de bak kunnen/mogen, omdat ze natuurlijk in de vakantie al 4 jaar wordt, maar omdat we twee weken later nog een weekje op vakantie gaan, hebben we met de juf afgesproken dat ze vier ochtenden komt wennen voor onze vakantie en dan na de vakantie fulltime gaat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_128490425
Geniaal topic! meld!

Mijnes gaat de eerste dag na de vakantie beginnen (in ons geval is dat begin september) en ze gaat dan direct meedraaien, dus niet eerst wennen. Gezien haar energie-level gaan we na overleg met school echter wel voor de eerste maanden halve dagen. Sowieso zijn de woensdag en vrijdag hier 's middags vrij. En op de andere drie dagen gaat ze 's middags met de gastouder mee zodat ze daar nog uit kan blazen.

Binnenkort kennismaken op school met de juf en dan zullen we wel horen hoe het zit met fruitmoment en lunches en wat nog meer.
:)
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 10:10:52 #4
5428 crew  miss_sly
pi_128490638
De school waar S heengaat, heeft continuerooster. Vier dagen van 8.45-14.45 en op woensdag van 8.45-12.30. zoals het er nu uitziet, zal ze vanaf na onze vakantie, dus half september ongeveer, in ieder geval de vier dagen gaan. Indien moe kan ik haar op woensdag thuishouden.

Hier moeten we dus een lunchtrommel en fruittrommel en twee drinkbekers hebben. En gymschoenen, zei de juf. Die blijven op school liggen, in een grote bak. Wel opletten dat ze niet te klein worden :P
  dinsdag 2 juli 2013 @ 10:12:15 #5
190853 RockabeIIa
pi_128490678
Hier mag pas vanaf 10 september gewend worden. Ik had em het liefst gelijk na de grote vakantie naar school, hij wil zelf al 2 jaar naar school... maar nog iets langer wachten dus, dit ivm de schoolverzekering.

Ik ga vandaag eens een leuke aftelkalender maken. Mag ie elke dag een sticker plakken of er een kruisje in tekenen, zoiets. Dat heb ik destijds ook met mijn oudste gedaan. Hier duurt het nog wel 3 maanden maar goed, dan is hij er iig mee bezig. En zijn broer ook ;) Die vindt het ook erg spannend dat ze straks allebei naar dezelfde school gaan.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 10:17:49 #6
190853 RockabeIIa
pi_128490819
Voor mijn oudste heb ik destijds een rugzakje met naam laten maken bij Bulbby

Dit was een speciaal kleuterrugzakje, maar hij was echt al snel te klein. Er past amper een flinke broodtrommel, banaan en 2 bekers/pakjes drinken in. Plus, 25 euro vond ik best duur voor zo'n zakkie (die na 1 dag al vuil was omdat meneer er mee over de grond liep te slepen :') )

Dit keer toch maar op zoek naar een wat grotere ;)
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 10:21:34 #7
5428 crew  miss_sly
pi_128490920
Ja, dat is wel een goede. Ik heb een heel leuk rugzakje voor S, maar geen idee of het groot genoeg is voor twee trommels en twee bekers. Meer hoeft er niet in, toch? Of zie ik nu iets over het hoofd?

En nu we het toch over drinkbekers hebben: waarmee gaan jullie die vullen?
  dinsdag 2 juli 2013 @ 10:25:10 #8
190853 RockabeIIa
pi_128491022
Ik ben bij B eerst begonnen met drinkbekers en uiteraard was ik dat gesop in de tas vrij gauw zat. Nu krijgt ie gewoon 2 pakjes drinken mee; 1 melk/melkproduct en 1 fruitsap.
Daarnaast krijgt ie in zijn brooddoos naast een boterham meestal een zakje knijpfruit of knijpyoghurt en fruit naar keuze (druiven, banaan of appel).
pi_128491054
Water :)

En ik vraag me ook af wat je nog meer meegeeft. Reservekleding lijkt me niet toch?
Wij hebben dit rugzakje voor de oudste :)

ik denk dat ie wel groot genoeg is.
pi_128491294
En ik ben geïntrigeerd door deze drinkfles :D maar vraag me af hoe lek- en morsvrij ie echt is en hij s best aan de prijs.
Die Mepal dingen ben ik zelf niet zo'n fan van op de een of andere manier heb ik altijd een lekkende te pakken :{

http://www.bever.nl/conti(...)10029?id_colour=1828
pi_128492852
*O* Mijn dame gaat na de grote vakantie ook naar school *O* Ze heeft er al helemaal zin in. Elke keer als we bij school zijn vraagt ze wanneer ze mag.

Ze mag 2 september om 9.30 op school komen. Onze school heeft ook continurooster. Dagelijks van 8.30 tot 14.45 en op woensdag van 8.30 tot 12.15.

In principe gaat Tess meteen de hele dag en ook door naar de BSO. Maar ik ben maandag de hele dag vrij dus als het echt niet gaat kan ze mee naar huis. M. werkt op dinsdag halve dagen, ik ben woensdag en vrijdag vrij. Donderdag zal ze wel de hele dag naar school moeten en daarna ook nog naar de BSO. Amber gaat op dezelfde dagen naar de BSO.

Bij ons krijgen ze een gymtas. Ik moet schoenen en gymkleren gaan kopen. Daarnaast een rugtasje en 2 broodtrommels. 1 voor het 10-uurtje en een voor de lunch.

Ik koop geen drinkbekers meer. Zelfs de allerbeste drinkbekers gaan lek. Ik heb bij Amber meermaals een natte en vieze tas teruggekregen.

Tess gaat vanaf de zomervakantie nog 1 dag naar het KDV en 1 dag naar de BSO. Dan kan ze daar alvast gaan wennen.

MIgnonne, wat een superschattig rugtasje!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_128492899
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:25 schreef mignonne het volgende:

En ik vraag me ook af wat je nog meer meegeeft. Reservekleding lijkt me niet toch?

[ afbeelding ]

ik denk dat ie wel groot genoeg is.
[ afbeelding ]
Vraag op school even of er genoeg reservekleding is.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_128492969
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:30 schreef Vicky het volgende:

[..]

Vraag op school even of er genoeg reservekleding is.
ohja goeie, die gaat op de lijst met vragen!

En goeie van die gymkleren ook, dat ga ik ook navragen. God moet ik dat ook nog gaan aanschaffen/passen/bijhouden straks :') :D ff checken of ze kleding aanmoeten of ondergoed ofzo
pi_128493023
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:32 schreef mignonne het volgende:

[..]

ohja goeie, die gaat op de lijst met vragen!

En goeie van die gymkleren ook, dat ga ik ook navragen. God moet ik dat ook nog gaan aanschaffen/passen/bijhouden straks :') :D ff checken of ze kleding aanmoeten of ondergoed ofzo
onderbouw moet gymkleding meenemen, en dan schoenen zonder veters maar met klitteband. Vanaf de middenbouw moeten we een gymshirt kopen op school en moeten ze in een donkerblauwe gymbroek gymen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_128493117
ja, regels regels, ik ga ns ff kijken of ik wat op de website van school kan vinden. of ik schiet mn buurvrouw even aan, ik dacht dat zij zelf kleding voor haar zoon heeft maar niet helemaal zeker.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 11:37:47 #16
1762 YPPY
Yppiaans
pi_128493147
Bij ons gymmen de kleuters in hun ondergoed. Gelukkig, die kunnen zichzelf amper aan- en uitkleden.

De mepal bekers doen het hier fantastisch, ook als mevrouw ze zelf dicht draait. :)

Zet de naam in de gymschoenen! Aangezien er drie soorten bestaan ofzo en ze allemaal natuurlijk dezelfde hebben en ze dan de verkeerde aantrekken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 2 juli 2013 @ 11:39:26 #17
100412 mefke79
komt goed!
pi_128493208
Driekus mag ook na onze vakantie *O*
Hij gaat tot half augustus naar de gewone opvang. Daarna hebben we een maandje geen opvang ivm vakantie en dan start hij op 15/9 op de kdv-groep die bij de school hoort. Wij hebben gekozen voor een integraal kindcentrum op montessoribasis en daar mogen ze vanaf 3 al heen op opvangbasis. Dus eerst twee weken op opvangbasis, twee dagen in de week. Na zijn verjaardag stap hij dan officieel over naar school en bso, maar in de praktijk is het enige verschil dat hij wel vijf mag/kan. Als het aan mij ligt doen we dat nog niet, ik wil hem graag nog een jaartje om de vrijdag naar opa en oma laten gaan. Tenzij natuurlijk blijkt dat hij heel graag gaat. Ook continurooster trouwens, maandag, dinsdag en donderdag 8.30 tot 14.30 en woensdag en vrijdag 8.30 tot 12.30.
Ik heb nog geen idee of lunchtrommels etc nodig zijn, horen we dan wel.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_128493236
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:37 schreef YPPY het volgende:

Zet de naam in de gymschoenen! Aangezien er drie soorten bestaan ofzo en ze allemaal natuurlijk dezelfde hebben en ze dan de verkeerde aantrekken.
en op broodtrommels/bekers/tassen en jassen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 2 juli 2013 @ 11:41:02 #19
381212 Gulara
From the future
pi_128493276
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:25 schreef mignonne het volgende:

Wanneer je water geeft kan je evt ook een lege beker meegeven, kan ze het zelf vullen in de klas.

Meestal zijn er wel bakken met reservekleding voor ongelukjes.
pi_128493300
Ik heb action bekers voor Mahre en die zijn gewoon goed, eentje lekt nu na 2 jaar! Maar voor die 0,79 cent vind ik het prima, zakje erom en over 3 weken in de prullebak krijgt ze nieuwe voor het komende jaar! Die dure bekers lekken bij mij ook heel snel!

Maar leuk dit topic!
Ninthe is nog een jaar thuis en mag dan ook, en ze roept al zeker een half jaar dat ze ook wil. Vanaf september gaat ze 1 ochtend naar de peuterspeelzaal die in de school is. Zij denkt dus dat ze naar school gaat!
pi_128493354
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:41 schreef Gulara het volgende:

[..]

Wanneer je water geeft kan je evt ook een lege beker meegeven, kan ze het zelf vullen in de klas.

Meestal zijn er wel bakken met reservekleding voor ongelukjes.
Ook goeie! thanks.
Gaat ook op de bespreeklijst xD
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 11:45:08 #22
5428 crew  miss_sly
pi_128493434
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:39 schreef Vicky het volgende:

[..]

en op broodtrommels/bekers/tassen en jassen
hoe heb je dat gedaan? stickers, stift. textielstift?
  dinsdag 2 juli 2013 @ 11:48:02 #23
100412 mefke79
komt goed!
pi_128493556
Naamstickers? Ik heb ze nog liggen van de flessen voor het kdv.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 11:51:54 #24
5428 crew  miss_sly
pi_128493690
Op het kinderdagverblijf is het nooit nodig geweest om haar naam ergens op te zetten, dus ik heb nog niets.
pi_128493772
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

hoe heb je dat gedaan? stickers, stift. textielstift?
zwarte markeerstift.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')