abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 11:55:05 #26
5428 crew  miss_sly
pi_128493812
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:54 schreef Vicky het volgende:

[..]

zwarte markeerstift.
Werkt dat afdoende, dat gaat er niet gemakkelijk af?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 2 juli 2013 @ 12:05:09 #27
1762 YPPY
Yppiaans
pi_128494149
Wij hebben stickers in roze/paars/roze-paars. Die plak ik ook in schoenen (met een doorzichtige sticker er over). Blijven zeker een half jaar zitten. Staat meteen het telefoonnummer van papa op, dus als ze verdwaalt, kan ze aan iemand d'r schoenen laten zien. Dat hebben we er duidelijk ingekregen, zijn we altijd bereikbaar. :-)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_128494714
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Werkt dat afdoende, dat gaat er niet gemakkelijk af?
in schoenen blijft het goed zitten.

Broodtrommels moest ik af en toe bijwerken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_128496482
Bij Chris zijn alleen de gymschoenen(vanaf middenbouw ook gymkleding) en rugtas gemerkt. Die rugtas nemen ze de pauze en overblijf mee de klas in, dan heeft ieder kind zijn eigen broodbakje te pakken.
Beide met merkstift gedaan en dat blijft wel zitten.

Ik begon met 2 brooddoosjes (pauze en overblijf, elk een boterham), maar na een half jaar ben ik het samen gaan doen in 1 doosje.

En de pop-up fles van Mepal, maar die lekt niet helemaal leeg, maar wel de restjes die nog in de dop zitten. Dat plakt wel als je er sap in hebt..
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 13:15:04 #30
5428 crew  miss_sly
pi_128496604
Bij S wordt er gegymd in ondergoed en met gymschoenen, dus verdere gymkleding hoef ik niet te kopen.
Op deze school worden 's ochtends de trommeltjes met fruit in de ene bak en de trommeltjes met brood in de andere bak gelegd. Tijdens de pauze en de lunch wordt er dan een bak gepakt en mogen ze om de beurt hun eigen spullen pakken. Twee trommeltjes en eventueel bekers is dus wel handig.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 13:28:28 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128497071
Ik gebruik voor 'de kleine lunch' zoals dat bij Sasha op school heet een klein voorraaddoosje voor het fruit (appel, sinaasappel, kiwi etc. etc. maar soms ook cherrytomaatjes). En een broodtrommeltje voor de lunch en idd twee bekers drinken. En als het me zo uit komt wordt dat nog wel eens een pakje idd en bijv. een liga voor de kleine lunch.

Voor Oscar zal dat hetzelfde gaan worden. Hij heeft sinds kort al een spiderman rugzak van papa gekregen, een van zijn mooiste bezittingen, dus die gaat mee naar school.
Hij gaat 10 juli 1 ochtendje wennen op school en as donderdag al even kort wennen bij de BSO ook.
En dan meteen aan het begin van het schooljaar gaat hij volledig mee en net als bij Sasha voorzie ik niet dat het nodig zal zijn om evt. halve dagen te doen.
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 13:44:48 #32
5428 crew  miss_sly
pi_128497566
Ik denk dat S het ook niet echt nodig heeft, qua energielevel en qua verwerken van indrukken, om halve dagen te gaan. Ik zie er wel een beetje tegenop om haar naar de BSO te laten gaan per 1 oktober. Ik zou het met mijn werktijden nog wel zo kunnen regelen dat ik altijd tijdens haar schooluren werk, maar dan komen we in de vakanties onherroepelijk in de problemen. Dus hebben we ook BSO geregeld, maar omdat we vrij laat zijn (door de verhuizing ook) konden we niet volledig kiezen. Voorlopig gaat ze dus op donderdag en vrijdag naar de BSO. Zo gauw er een plekje is, zal de donderdag vervallen en ze op dinsdag gaan. Vind ik een fijnere verdeling.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 13:52:28 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128497846
Ik twijfelde ook, bij Sasha heb ik hem de eerste week zelf opgehaald omdat ik het heel heftig vond. Maar omdat Oscar echt meteen aan het begin van het schooljaar mee gaat en er dus meer kindjes ook voor het eerst zullen zijn leek het me handiger om hem ook daar gelijk mee te laten draaien.

Bij de bso waar ze heen gaan hebben ze een Ienimini-groep, waar alle kindjes heen gaan die voor het eerst naar school gaan, en afhankelijk van hoe ze het verder doen kunnen ze daar max 7 maanden blijven, waarna ze over gaan naar de mini-groep voor alle groep 1 en 2 kinderen.
De ienimini is er alleen op dinsdag en donderdag en op maandag gaat hij dus naar de mini-bonz (zoals de groep heet) en dan zit hij bij Sasha dus dat zal ook zo zijn op de allereerste schooldag, dat durf ik dan ook nog wel aan. ;)
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 14:04:30 #34
5428 crew  miss_sly
pi_128498299
Ja, lijkt me erg fijn dat zijn broertje er ook is. Zal de overgang ook gemakkelijker maken.

Tja, en weet je, als het moet, dan moet het. Daar doe je toch weinig aan, he? Ik ben blij dat we het uit kunnen stellen tot oktober, maar als het niet anders had gekund, had ze ook meteen naar de BSO moeten gaan.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 15:39:49 #35
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_128501883
Wij hebben deze en die begint na een jaar dagelijks gebruik een beetje te lekken, maar nog niet heel erg. Voor ons is belangrijk dat hij in de vaatwasser kan want anders sta je elke avond nog zo'n fles af te wassen. Dat lijkt de eerste week geen probleem, maar mij kwam het al vrij snel mijn neus uit :+

dinsdag 2 juli 2013 @ 15:41:10 #36
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_128501926
Oh en onze peuter begint de dinsdag na de vakantie. Ze wordt half september pas 4 dus dan kan ze tot die tijd 3 ochtenden gaan wennen en gewoon 2 dagen per week lekker blijven spelen bij de kinderopvang. Zo groeit ze er dan langzaam in. Ging bij de oudste ook prima zo
pi_128502434
We hebben gewoon haar naam in gymschoenen geschreven, verder hebben ze hun eigen rugzakjes die ze zelf in de kast zetten, en de jassen gaan in luizenzakken met naam, we zijn nog nooit iets kwijtgeraakt tot nu toe! Overigens had ik een hele dure beker..die lekte als een malle. Nu doen we al maanden met een hemabeker van 1,50 en die heeft nog nooit gelekt! Ik heb sins kort ook een plastic bewaarhoesje in de tas gestopt, ze krijgen bijna dagelijks een tekening of knutselwerkje mee, die stoppen ze nu daar in, waardoor het netjes blijft :)
pi_128502546
oja, en we hebben een plat trommeltje voor het 10 uurtje, daar past dan een sultana/ontbijtkoek of stukjes fruit in en 1 pakje drinken. voor de lunch hebben we een gewone trommel en een drinkbeker, meestal met vruchtensap.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 16:03:01 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128502636
Ik heb maar meteen even daad bij woord gevoegd en een broodtrommel, beker en luizenzak besteld. Door alle vakantie en werkdrukte zou ik dat echt zo vergeten. :D
pi_128503358
Ah, hendig topic!

Wat stoppen jullie in dat 10 uur-doosje? Op L's school hebben ze op woensdag een fruitdag. Dat impliceert een beetje dat er de rest van de dagen dus geen fruit gegeten wordt. Lijkt mij. Of niet? Ik was eigenlijk van plan om elke dag fruit mee te geven maar vind het ook lullig als ze de enige is. En elke dag een Sultana vind ik ook niet de bedoeling.
pi_128503436
Wij hebben fruitdag op woensdag en vrijdag, maar ik geef r ook weleens fruit op andere dagen hoor, paar aardbeien of druifjes enzo :) anders een fruitreep/ontbijtkoek of sultana/liga
pi_128503704
Zo'n bewaarhoes is ook eens even een goed idee, KD. Een koker zou mss ook wel kunnen.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 16:59:44 #43
35189 Troel
scherp en bot
pi_128504516
Hier een Eastpak rugzak, maar dan de kleinere versie. Kan zeker de hele basisschooltijd mee :) Voor Ruben in het knalrood (ook vanwege epipen die erin zit, zodat hij altijd op valt), Jochem wil een zwarte :)
Verder hebben ze allebei een grote broodtrommel van Mepal, een kleine trommel van Mepal en een bijkleurende beker :) Kleine is voor het tienuurtje, de grote voor het overblijven :)

Verder is hier de afspraak dat je als je naar de basisschool gaat, je een bureautje met bureaustoel krijgt (en aangezien dat dus in de Plundra was heeft Jochem hem wat eerder gekregen).

Van school krijgt hij een gymtas die hij een van de eerste dagen gaat versieren en daar gaan gymkleren in, die blijven op school en gaan de laatste dag voor de vakantie mee terug. Schoenen inderdaad wel in de gaten houden ;)

Als hij echt vier wordt hoop ik dat hij van mijn opa een horloge krijgt, dat kreeg Ruben ook toen en dat maakt je wel echt echt echt groot natuurlijk ook al kun je nog niet klokkijken (en ik vind het gewoon een mooi aandenken zeg maar).

Overigens is hier alles beplakt met de goedgemerktstickers, gebruiken we al vanaf de geboorte, dus heb ik niet nieuw hoeven bestellen. Voor Ruben uiteindelijk wel de "ik mag geen noten" bijbesteld.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 2 juli 2013 @ 17:00:16 #44
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_128504532
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 16:23 schreef -Spring het volgende:
Ah, hendig topic!

Wat stoppen jullie in dat 10 uur-doosje? Op L's school hebben ze op woensdag een fruitdag. Dat impliceert een beetje dat er de rest van de dagen dus geen fruit gegeten wordt. Lijkt mij. Of niet? Ik was eigenlijk van plan om elke dag fruit mee te geven maar vind het ook lullig als ze de enige is. En elke dag een Sultana vind ik ook niet de bedoeling.
Bij ons is ook elke woensdag fruitdag. Maar dat komt meer omdat de meeste ouders de raarste dingen meegeven, van een rol koek tot een chocoladereep tot een plak cake :{
Tis meer om te stimuleren dat er iig 1x per week iets verantwoords meegaat. Liever vaker dus :)
I`m not weird. I`m limited edition.
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 17:10:06 #45
5428 crew  miss_sly
pi_128504792
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 16:23 schreef -Spring het volgende:
Ah, hendig topic!

Ik zou niet de overige dagen geen fruit erin stoppen, omdat het op woensdag fruitdag is :D
Wat TF zegt, klinkt me erg logisch in de oren.
Maar als je eens een dag wat anders er in wil stoppen, doe dat dan niet op woensdag :P
pi_128504928
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 17:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zou niet de overige dagen geen fruit erin stoppen, omdat het op woensdag fruitdag is :D
Wat TF zegt, klinkt me erg logisch in de oren.
Maar als je eens een dag wat anders er in wil stoppen, doe dat dan niet op woensdag :P
Daar was ik eigenlijk een beetje bang voor, dat er de andere dagen dan geen fruit gegeven wordt. :D En ik vroeg me af wat ik in hemelsnaam dan die andere dagen mee moest geven. :')
pi_128504988
En chocoladereep en cake. My gawd. Ik had er al een discussie over met mn schoonvader, die vond elke dag een Sultana best kunnen.
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 17:16:53 #48
5428 crew  miss_sly
pi_128505016
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 17:14 schreef -Spring het volgende:

[..]

Daar was ik eigenlijk een beetje bang voor, dat er de andere dagen dan geen fruit gegeven wordt. :D En ik vroeg me af wat ik in hemelsnaam dan die andere dagen mee moest geven. :')
Ik ga in principe voor fruit iedere dag, en dan zo nu en dan eens iets anders (erbij). Ze vindt het lekker en is het nu ook gewend iedere ochtend, dus prima zo.
pi_128505264
Voor het tien uurtje gaat mee knijpfruit of banaan of druiven of tomaatjes/komkommer, soms een liga milkbreak.

Eigenlijk nooit snoep/chocola.

Voor de lunch 1 boterham zoet en een boterham hartig beleg
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_128508227
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:33 schreef mignonne het volgende:
En ik ben geïntrigeerd door deze drinkfles :D maar vraag me af hoe lek- en morsvrij ie echt is en hij s best aan de prijs.
Die Mepal dingen ben ik zelf niet zo'n fan van op de een of andere manier heb ik altijd een lekkende te pakken :{

[ afbeelding ]

http://www.bever.nl/conti(...)10029?id_colour=1828
Meldt, hier 2 dames met zo'n beker. De oudste gebruikt hem al een half jaar of iets langer. Ze moeten even handigheid krijgen in het inknijpen van dat ding, maar als je em los laat dan is het ding ook gelijk dicht. Ze hadden hier vloerbedekking in de klas en dan moesten de kinderen met open beker bij de wasbak staan drinken.
Zo'n pop up tuit ding is zo slecht schoon te maken (althans dat is mijn indruk, maar geen ervaring, ik had alleen peuters op de psz waarbij ik er ranzige resten in zag zitten als ze de beker waren vergeten en wij ze voor het idee maar even omspoelden) en dit geval kan gewoon in de vaatwasser en is prima schoon te krijgen. Ik spoel 'em elke dag af en 1 keer per week gaat ie in de vaatwasser.

Wat mij betreft aanrader!
Ik had vandaag voor het eerst lekkage, maar ik denk dat de broodtrommel in de tas (die in de fietstas zat) tegen het indrukding heeft gedrukt, want andere oorzaak van de lekkage kon ik niet bedenken...
Fake it till you make it...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')