http://nos.nl/artikel/524(...)-over-slavernij.htmlquote:Minister Asscher heeft namens de Nederlandse regering spijt betuigd over de Nederlandse slavernij. Hij deed dat bij de nationale viering van het afschaffen van de slavernij, precies 150 jaar geleden.
"Ik kijk terug op deze schandvlek in onze geschiedenis", zei Asscher bij het nationaal monument slavernijverleden in Amsterdam. "Ik kijk terug en betuig diepe spijt en berouw over hoe Nederland is omgegaan met de menselijke waardigheid."
De minister kreeg na die opmerking applaus van de honderden aanwezigen. Onder hen zijn ook koning Willem-Alexander en koningin Máxima.
quote:Op maandag 1 juli 2013 14:47 schreef 3-voud het volgende:
Ik wil namens de Romeinen ook excuses aanbieden voor al hun slachtoffers.
Ja.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:22 schreef Boris_Karloff het volgende:
Hebben de mongolen al spijt betuigd voor hun invallen in Europa?
Nee nee, zo zit het niet. Ze hebben spijt betuigd, maar geen excuses aangeboden!quote:Op maandag 1 juli 2013 14:46 schreef Kowloon het volgende:
Tsja, in linkse kringen schijnt men er nogal mee te zitten. Lekker laten gaan. Wel jammer dat ze het dan nodig vinden om namens Nederland excuses aan te bieden.
Het was geen ernstige gebeurtenis, zo ging dat gewoon in die tijd. Zaken uit het verre verleden beoordelen met de ogen van nu werkt niet.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:48 schreef Keep_Walking het volgende:
Heeft niemand hier zoiets van "het was een ernstige gebeurtenis en daar mogen mensen oprecht voor schamen en respect voor hebben?"
150 jaar geleden werd de gewone man ook uitgebuit...quote:Op maandag 1 juli 2013 15:48 schreef Keep_Walking het volgende:
Heeft niemand hier zoiets van "het was een ernstige gebeurtenis en daar mogen mensen oprecht voor schamen en respect voor hebben?"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |