abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128452286
Zwangerschap & geboorte

16 juli: Kiwisoep (meisje)
24 juli: Sylver (meisje)
31 juli Suusz (jongetje)

16 augustus: Hilliebillie
16 augustus: Cwen (meisje)
16 augustus: Hilzillah (jongetje)
17 augustus: Laiveneertiekje
18 augustus: Wizzy
21 augustus: Sull

06 september: sharpdressedman
13 september: Kleurdoos (meisje)
24 september: Spewey (jongetje)
27 september: Ymme (jongetje)
28 september: -Bubseltje- (meisje)

06 oktober: GotC & YUR (jongetje)
12 oktober: Jipster
16 oktober: Ferrari_rood
20 oktober: Rossdale (papa)

08 november: Bla_Bla_Bla (meisje)
12 november: Limone (meisje)
22 november: martine1984
23 november: Mabawa. (jongetje)
27 november: Purple010

05 december: Sethiwe
06 december: angelatje
***14 december: Soempie & Wiebelkont***
***20 december: ProjSkippy & KixAss456***

2014

03 januari: ikke_84
10 januari: Vanyel
11 januari: Flowerbox
24 januari: Lettersoep
24 januari: Lelie81
Eind januari: Linda2205 (tweeling)

06 februari: DJMomo
06 februari: RunForrestRun
21 februari: zandsculptuur
24 februari: nummer_zoveel
25 februari: Ikina

06 maart: klaprooss

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
Home is where the O+ is...
pi_128452296
Oeps... Nog aanpassingen in de OP?
  maandag 1 juli 2013 @ 11:30:44 #3
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_128452388
En erg benieuwd naar de groeiecho nog maar 16 dagen wachten :+.

Verder is de nesteldrang hier wel aanwezig ik moet gewoon alles binnen hebben of in ieder geval uitgezocht hebben :')
pi_128452390
@Cwen ben jij dan eigenlijk nog terug/vooruit gezet bij je termijnecho?
  maandag 1 juli 2013 @ 11:31:57 #5
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_128452424
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:30 schreef zandsculptuur het volgende:
@Cwen ben jij dan eigenlijk nog terug/vooruit gezet bij je termijnecho?
ik niet maar ik heb ook geen echte gehad. En aangepast is ie niet omdat er maar 5 dagen tussen zat.
pi_128452534
Ik ben 1 dag vooruit gezet t.o.v. mijn eigen berekening. Ik deed ovulatietesten en m'n eisprong was vrijdag op zaterdag. Innesteling ook gevoeld, dus hier geen verrassingen. Kindje heeft altijd wel wat voorgelopen op de groei, maar dat hebben ze in dit geval niet laten meewegen.

Het ligt heel erg aan je praktijk, hoe ze met jouw info en de metingen omgaan om de uiteindelijke termijn te bepalen. Een paar dagen maakt niet uit, maar bij een week in verschil kan het rond de UD toch nog lastig worden. Hilz is daar een mooi voorbeeld van!
pi_128452561
quote:
17s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:30 schreef -Bubseltje- het volgende:

Verder is de nesteldrang hier wel aanwezig ik moet gewoon alles binnen hebben of in ieder geval uitgezocht hebben :')
Lekker toch? Was hiet met 32 weken ook helemaal klaar :D
pi_128452580
bij mij zat er 2 weken verschil tussen de berekeningen en de echo's :')
pi_128452612
Spannend bubsel, wat kun je daar naar uitkijken he!
Hier duidelijk ff bijtanken na gisteren, alleen ff wat was draaien en vanmuddag wat kleine boodschappen. Heb besloten dat vriend morgen ook ff wat mag doen, en ik vandaag even bij ga komen!
  maandag 1 juli 2013 @ 11:39:30 #10
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128452644
Ik ben 2 dagen teruggezet. Vond dat niet eerlijk toentertijd en dacht gelijk dat er iets mis was :+ Nu loopt Bob weer voor, dus tsja. Ben ook wel benieuwd hoe het er nu voor staat, maarja, nog wel wat weekjes wachten tot de volgende echo!

Wb nesteldrang.. Ik heb er nog geen last van, helaas. Alleen zijn kleertjes mag niemand anders opvouwen. Want die doen het allemaal niet goed :6 :')
pi_128452726
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:37 schreef Kleurdoos het volgende:
bij mij zat er 2 weken verschil tussen de berekeningen en de echo's :')
Voor- of achteruit? En weten ze hoe dat kon?
pi_128452795
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:35 schreef Cwen het volgende:
Ik ben 1 dag vooruit gezet t.o.v. mijn eigen berekening. Ik deed ovulatietesten en m'n eisprong was vrijdag op zaterdag. Innesteling ook gevoeld, dus hier geen verrassingen. Kindje heeft altijd wel wat voorgelopen op de groei, maar dat hebben ze in dit geval niet laten meewegen.

Het ligt heel erg aan je praktijk, hoe ze met jouw info en de metingen omgaan om de uiteindelijke termijn te bepalen. Een paar dagen maakt niet uit, maar bij een week in verschil kan het rond de UD toch nog lastig worden. Hilz is daar een mooi voorbeeld van!
Ik zal het vanzelf wel zien ja ;). Eén dag vooruit zou ik op een heel mooie, symbolische datum uitkomen, maar nav mijn temperatuur rondom mijn eisprong denk ik juist één dag later (hoewel ik dan al op 6dpo positief getest zou hebben).
pi_128452865
quote:
17s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:30 schreef -Bubseltje- het volgende:

Herkenbaar Bubseltje :Y. Is inderdaad ook wel zo lekker, hoef je niet in de laatste weken te stressen.

Kiwi, super leuk zo'n babyshower. Goed geregeld ook dat je helemaal niks door had van te voren!

Hier ben ik van 1 aug, naar 31 juli gezet, was dus maar dagje verschil.

Even vraagje; hebben jullie ook zo'n (enorme) dorst?
Ik dronk voor mijn zwangerschap altijd wel iets te weinig. En het lijkt me nu ook wel gezond om meer water te drinken nu, maar ik heb voor mijn gevoel echt de hele dag dorst. Ik klok hele glazen water achter elkaar weg :{ . Vaak plassen moest ik natuurlijk al, maar dat is nu ook wel erg vaak ( +/- 4-5 keer per nacht). Het lijkt me op zich wel normaal met deze termijn, maar heb ook wel eens gehoord dat als je bv diabetes hebt ook erg veel dorst hebt?

Oja, en de buikbaby heeft ook laatste 1,5 maand, zo'n 4 keer per dag de hik.. Ook al zo'n zuipert :D Maar lijkt me los van elkaar staan toch?
pi_128452879
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:44 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

Ik zal het vanzelf wel zien ja ;). Eén dag vooruit zou ik op een heel mooie, symbolische datum uitkomen, maar nav mijn temperatuur rondom mijn eisprong denk ik juist één dag later (hoewel ik dan al op 6dpo positief getest zou hebben).
Spannend! Hoop op de mooie datum voor je ;). Wanneer mag je voor de eerste spiek?
pi_128452925
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:42 schreef Cwen het volgende:

[..]

Voor- of achteruit? En weten ze hoe dat kon?
cyclus van 48 dagen en een foute meting :+
nu loop ik aardig goed, volgens eigen berekening nu maar 2 dagen verschil, volgens de echo's loop ik een week voor.
pi_128452943
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:46 schreef Cwen het volgende:

[..]

Spannend! Hoop op de mooie datum voor je ;). Wanneer mag je voor de eerste spiek?
Die staat nu gepland voor de 18e, maar ik ga nog proberen of dat een weekje eerder kan (dat kan als er iemand heeft afgezegd). En anders gaan die twee weken vast reuze snel voorbij ;).
  maandag 1 juli 2013 @ 11:49:23 #17
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_128452969
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:39 schreef GotC het volgende:
Ik ben 2 dagen teruggezet. Vond dat niet eerlijk toentertijd en dacht gelijk dat er iets mis was :+ Nu loopt Bob weer voor, dus tsja. Ben ook wel benieuwd hoe het er nu voor staat, maarja, nog wel wat weekjes wachten tot de volgende echo!

Wb nesteldrang.. Ik heb er nog geen last van, helaas. Alleen zijn kleertjes mag niemand anders opvouwen. Want die doen het allemaal niet goed :6 :')
Mijn datum staat niet voor niks nog op de 28ste. Klopt ook beter met mijn cyclus :+
De 20 weken echo zat er percies tussen in.

Op wat kleine dingen na alles in huis, behalve de kleertjes. Als vanavond het ledikant en de commode gerepareerd zijn, kunnen we de boel gaan afmaken *O*.
pi_128452971
Weet niet meer wie het vroeg maar ik heb nog wel enkels. Het vocht valt nog reuze mee. Maar het is allemaal wel wat dikker, net als de rest van mn ontplofte lijf....

Gotc dat is ook een onderdeel van de nesteldrang hoor ;)
pi_128452989
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:46 schreef Suusz het volgende:

[..]

Herkenbaar Bubseltje :Y. Is inderdaad ook wel zo lekker, hoef je niet in de laatste weken te stressen.

Kiwi, super leuk zo'n babyshower. Goed geregeld ook dat je helemaal niks door had van te voren!

Hier ben ik van 1 aug, naar 31 juli gezet, was dus maar dagje verschil.

Ik dronk voor mijn zwangerschap altijd wel iets te weinig. En het lijkt me nu ook wel gezond om meer water te drinken nu, maar ik heb voor mijn gevoel echt de hele dag dorst. Ik klok hele glazen water achter elkaar weg :{ . Vaak plassen moest ik natuurlijk al, maar dat is nu ook wel erg vaak ( +/- 4-5 keer per nacht). Het lijkt me op zich wel normaal met deze termijn, maar heb ook wel eens gehoord dat als je bv diabetes hebt ook erg veel dorst hebt?

Oja, en de buikbaby heeft ook laatste 1,5 maand, zo'n 4 keer per dag de hik.. Ook al zo'n zuipert :D Maar lijkt me los van elkaar staan toch?
Suuz, ja, veel drinken kan op diabetes duiden maar het hoeft niet, er zijn ook zwangeren die in een bepaalde periode ineens meer drinken. Volgens mij had Suikertante dit ook.

Je kunt het aankaarten bij je vk en zij zouden je dan kunnen doorverwijzen. Of, als je iemand kent die zo'n apparaatje heeft, even 2 u na je ontbijt/lunch/diner laten prikken om te controleren.

En nee, hikkende baby houdt geen verband :D. Voelt gek hè?
pi_128453051
@Suusz hier ook meer dorst als niet zwanger, vanaf dag 1 al. En een hikkerd in mijn buik! Maar volgens mij is zovaak de hik heel gewoon maar gaan we het gewoon steeds beter voelen nu!
pi_128453056
en nesteldrang, check

box aan het schilderen, koelkast poetsen.. afwas, stofzuigen en dweilen is net klaar.. was draait en al 2 gevouwen :P
pi_128453058
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:48 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

cyclus van 48 dagen en een foute meting :+
nu loop ik aardig goed, volgens eigen berekening nu maar 2 dagen verschil, volgens de echo's loop ik een week voor.
Een grote meid dus! Wel fijn dat ze het goed hebben gezet.

Oh, en zand, dat schiet al op. Nog even geduld!
pi_128453188
ik maak sowieso geen kleine kindjes dus t lag al in de lijn der verwachting

o en behoefte aan waterijs!
pi_128453204
Wat heerlijk kleurdoos! Hee en niks anders gehoord gelezen als dat je nog bij de vk bent, geen bloedingen meer sindsdien?!
pi_128453277
Nee! Geen bloedingen! 9 juli heb ik mijn zogenaamde groeiecho, bietje laat :P Maar dan kijken ze inwendig hoe de placenta ligt, ligt deze niet voor de uitgang, dan mag ik mijn dochter er thuis uit knallen O+
  maandag 1 juli 2013 @ 11:59:30 #26
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128453327
Jullie zijn allemaal lekker bezig zeg wat betreft poetsen, kamertje etc! Blij dat mijn opvouwbehoefte ook onder nesteldrang valt. Verder ben ik elke dag na werk redelijk panklaar, maar dat komt gewoon door de drukte afgelopen tijd (examens+leren ervoor, 40 uur werken, drukke weekenden). Vanavond moet ik verplicht met een boek op de bank zitten. Zal je zien dat de nesteldrang dan inkickt :')

KD, ik heb ook een constante behoefte aan (water)ijs :9. Nom. Oh en gisteren had Yur het over apfelstrudel. Want!
pi_128453337
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:58 schreef Kleurdoos het volgende:
Nee! Geen bloedingen! 9 juli heb ik mijn zogenaamde groeiecho, bietje laat :P Maar dan kijken ze inwendig hoe de placenta ligt, ligt deze niet voor de uitgang, dan mag ik mijn dochter er thuis uit knallen O+
Fijn! Enne... Liuks! O+
pi_128453601
Wat goed!
  maandag 1 juli 2013 @ 12:06:24 #29
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_128453636
Kd fijn geen bloedingen meer *O*.

Wil ook wel poetsen enzo maar ben zo moe :O
pi_128453724
Cwen en kiwi, thanks. Vrijdag komt de verloskundige langs voor een check, geef het dan sowieso even aan :).

KD, fijn geen bloedingen meer, en hopen dat de placenta goed ligt dan :)
pi_128453817
Ik heb de bibbers voor donderdag, dan wordt er een datum gepland, die heel ws binnen een week zal zijn!
pi_128454424
Kd wat een goed nieuws!

Hier gelukkig geen nesteldrang, ze staan nu mn badkamer er uit te jakkeren. Een grote stofwolk hier. ...
  maandag 1 juli 2013 @ 12:30:12 #33
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128454478
Oeh spannend Kiwi! Je hebt wel een milde voorkeur voor een dag, toch?
pi_128455826
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 12:30 schreef GotC het volgende:
Oeh spannend Kiwi! Je hebt wel een milde voorkeur voor een dag, toch?
Liefst gewoon die dag zelf nog whaha
Nee hoor, geen voorkeur!
pi_128458686
hier klopte het precies. had een eisprong op dag 17 a 18 ongeveer, en precies vijf weken later had ik 1e echo, en was ik 7w zwanger. dus bij mij ging de -3 dagen wel op. Al krijg ik 15 juli pas een officiele termijn.

fijn nieuws, kleurdoos.

enne, dorst, ja, ENORM. maar ben dan ook strontverkouden, dus loop de hele dag naar lucht te happen.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128458940
Verkouden, check.
pi_128459468
Nieuw hoogtepunt deze zwangerschap: kotsen in de Gamma. Gelukkig had vriendlief wel een verfrolbak in z'n handen :')
pi_128459731
Meen je niet! Hihi stiekem is het best grappig ;)
  maandag 1 juli 2013 @ 14:38:11 #39
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128459809
Mabawa :D _O- Sorry meid, heel rot voor je, maar ik moest wel even hardop lachen :*
pi_128459868
mabawa tja dat geeft er weer een andere dimensie aan. En wat heb je met de verfbak gedaan? Terug gezet en een andere gepakt?
pi_128459885
Ja achteraf kan ik er ook wel om lachen hoor. :D
Op dat moment stonden de tranen me wel erg hoog, ik voelde me zo lullig.
pi_128459996
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 14:39 schreef ferrari_rood het volgende:
mabawa tja dat geeft er weer een andere dimensie aan. En wat heb je met de verfbak gedaan? Terug gezet en een andere gepakt?
Nee naar het toilet gegaan en omgespoeld. Toilet was bij de uitgang en ik werd eerst nog tegengehouden door de kassiere (terwijl manager me toestemming gaf) 'Of ik even die bak bij de balie wilde leggen, want het is niet acceptabel dat ik er zomaar mee naar het toilet ga' :')
pi_128460040
Ik had hem aan de kassiere gegeven haha
pi_128460053
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 14:42 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Nee naar het toilet gegaan en omgespoeld. Toilet was bij de uitgang en ik werd eerst nog tegengehouden door de kassiere (terwijl manager me toestemming gaf) 'Of ik even die bak bij de balie wilde leggen, want het is niet acceptabel dat ik er zomaar mee naar het toilet ga' :')
Wat zei je. Je mag hem wel hebben maar ik denk dat ik hem beter even schoon kan maken.
Ik voel je leed al haal ik tot nu toe wel de wc. Om vervolgens mensen naast je te horen praten ow die is ziek en dat je ze dan hoort denken wat is er aan de hand. En ik maar wachten tot iedereen weg is om de wc weer uit te komen.
pi_128460161
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 14:42 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

_O-
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128460196
Ik zei:'Geloof me. Dat wil je niet.' }:| < Zo kijkend.

Oh FR dat lijkt me echt vervelend. Het is gelukkig niet dagelijks, anders zou ik me er een stuk rotter om voelen denk ik zo.
pi_128460376
Niet leuk mabawa, maar je houdt er wel een leuke anekdote aan over :')
  maandag 1 juli 2013 @ 15:00:24 #48
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128460804
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:35 schreef Cwen het volgende:

Siii in eerste instantie van 15E naar 16e gezet en nu naar de 6e. :') Is op zn minst creatief te noemen.
pi_128460940
Bij jou wel groot verschil ja. Hier 2 dagen later als eigen berekening. Nouja we houden die van hen maar aan
pi_128461057
Ik ben 1 dag naar voren gezet. Maar ik hou mijn eigen berekening maar aan. Bij ean klopte die ook precies. Volgens z-huis de 15e volgens mezelf de 16e
pi_128461107
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 15:00 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Siii in eerste instantie van 15E naar 16e gezet en nu naar de 6e. :') Is op zn minst creatief te noemen.
Hou je er ook rekening mee dat Olli eerder rond de 6e zal komen of niet? Wist je wanneer je eisprong was? Geheugen is een zeef...
  maandag 1 juli 2013 @ 15:10:03 #52
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128461209
Oh jeetje Mabawa! Dat is idd niet de meest practische kotsplek :'( kut Kassa muts!

Blij geen bloed meer KD

Dorst, ook check.

En kiwi, je was toch niet vergeten dat je voorkeurs datum 9 juli was ;) vriendinnetje is definitief afgevallen als verjaarsbaby. Die ligt in ziekenhuis met trombosebeen. Dus je bent mn laatste hoop ;)
  maandag 1 juli 2013 @ 15:11:51 #53
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128461284
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 15:07 schreef Cwen het volgende:

[..]

Hou je er ook rekening mee dat Olli eerder rond de 6e zal komen of niet? Wist je wanneer je eisprong was? Geheugen is een zeef...
Ik hou er rekening mee dat het de 6e kan zijn. eisprong dacht ik gevoeld te hebben maar kan ook innesteling geweest zijn. Was de 1e keer na stoppen pil. Maar wel een korte cyclus en een vreemde negatieve test de week ervoor.
  maandag 1 juli 2013 @ 15:12:41 #54
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128461320
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:46 schreef Suusz het volgende:

[..]

Herkenbaar :Y Voor mijn zwangerschap moest ik mezelf echt helpen herinneren om even iets te drinken en nu drink ik 2 1,5 liter flessen bronwater per dag. Dorstgevoel wisselt wel, ik heb wel eens dagen gehad dat ik kon drinken en de dorst maar niet leek weg te gaan. Heb op zo'n dag op werk eens mijn glucose getest en die was goed :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  maandag 1 juli 2013 @ 15:17:25 #55
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128461502
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 12:11 schreef Kiwisoep het volgende:
Ik heb de bibbers voor donderdag, dan wordt er een datum gepland, die heel ws binnen een week zal zijn!
Oh, spannend! Het is gewoon al bijna zo ver! :D
  maandag 1 juli 2013 @ 15:18:29 #56
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128461545
Ohhh Mabawa :* Ik kan me voorstellen dat de tranen je hoog staan dan! Maar, idd, wel een leuke anekdote ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_128461597
Gotc sterkte met je werkperikelen.
  maandag 1 juli 2013 @ 15:21:47 #58
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128461662
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 15:18 schreef GotC het volgende:
Ohhh Mabawa :* Ik kan me voorstellen dat de tranen je hoog staan dan! Maar, idd, wel een leuke anekdote ;)

Ik ben nogal enorm in shock, ineens een bombshell gekregen op m'n werk, iets met m'n contract. Kan er helaas niet veel over zeggen nog, behalve dat er een aantal hoge mensen keihard voor me aan het knokken zijn (al een tijdje, maar waar ik nu pas over hoor). Bluh.
gatver! dat is klote! Dat wil je dus écht niet nu..
  maandag 1 juli 2013 @ 15:33:53 #59
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128462154
Oh nee, GotC. Wat een rot moment ook }:| Sterkte!
pi_128462242
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 15:10 schreef Hilzillah het volgende:
Oh jeetje Mabawa! Dat is idd niet de meest practische kotsplek :'( kut Kassa muts!

Blij geen bloed meer KD

Dorst, ook check.

En kiwi, je was toch niet vergeten dat je voorkeurs datum 9 juli was ;) vriendinnetje is definitief afgevallen als verjaarsbaby. Die ligt in ziekenhuis met trombosebeen. Dus je bent mn laatste hoop ;)
Oja natuurlijk. Ik ga mijn best doen hoor!!!
pi_128462248
werkgedoe..nee daar zit je nu echt niet op te wachten, klote, hoop dat het allemaal goed komt

kd geen bloedingen meer, fijn!

Dorst? in het begin wel heel erg..nu moet ik me zelf er weer aan helpen herrineren dat ik moet drinken.

kiwi spannend, ben heel benieuwd!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 1 juli 2013 @ 15:37:07 #62
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_128462283
Gotc -O- Nee en net nu hopelijk valt het mee :*
pi_128462355
Dat kun je nu ook niet gebruiken bla.
Kun je een betalingsregeling voorstellen zo van iedere maand 50 euro of welk bedrag je ook redelijk vindt. Anders krijg je wellicht nooit iets.
pi_128462409
@sylver
Ja en dan staan jullie ineens bovenaan!

Klote blabla, je wil niet constant om je eigen geld vragen ook.
Gotc; hopen dat je gauw meer hoort. Wat een klotesituatie
pi_128462511
quote:

SPOILER
Ohh, dit is zo bekend in je spoiler! Had ook zo'n situatie en heb nog een contract tot eind oktober , maar geen idee wat daarna gaat gebeuren... Het is echt ruk. Sterkte!!
pi_128463245
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 15:38 schreef ferrari_rood het volgende:
Dat kun je nu ook niet gebruiken bla.
Kun je een betalingsregeling voorstellen zo van iedere maand 50 euro of welk bedrag je ook redelijk vindt. Anders krijg je wellicht nooit iets.
Mwoa het is niet zo dat hij het geld niet heeft..hij denkt gewoon dat hij me wel aan het lijntje kan houden
En ik baal er van omdat ik dacht dat we elkaar wel konden vertrouwen...
  maandag 1 juli 2013 @ 16:34:04 #67
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128464845
Ohhh dat is zó irritant Bla! Dat soort mensen... :(

En thanks ladies :* Gelukkig sta ik 100% sterk, ze kunnen me echt niks maken of het moet een leuk kostenplaatje voor ze worden, maar argh! :(
  maandag 1 juli 2013 @ 16:57:56 #68
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_128465815
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 14:28 schreef Mabawa. het volgende:
Nieuw hoogtepunt deze zwangerschap: kotsen in de Gamma. Gelukkig had vriendlief wel een verfrolbak in z'n handen :')
Ja oehoe, lig ik hier helemaal stuk te gaan op m'n ligbedje met m'n mocktail. En hoi! De WIFI doet het op wonderbaarlijke wijze ineens hier en ik miste jullie.

*verder bijlezen gaat*.
pi_128466311
Skips! O+ Geniet geniet! Waar ergens op deze aardbol ben je? Ik wil oooook!!!

Bla, echt hemel, kan me voorstellen dat je hier pissig van wordt!

GotC dat soort dingen zijn nooit leuk, hopelijk een goede uitkomst!

Pfff kamertje schiet hier echt totaal niet op. Ik ben gewoon te futloos om veel te doen en (8> is nogal niet handig. Hulptroepen staan sowieso paraat maar we wilden het zo graag zelf doen :(
pi_128467348
Ja skippy geniet!

En mabawa als jullie nou de details zelf doen? Stiekem is dat het allerleukste. Maarre Gamma bezoekje voor babykamer? Ben benieuwd wst het gaat worden!
pi_128467522
Ja misschien moet ik er maar aan toegeven. :(
Moest even een ijzerzaagje en verfspulletjes enzo halen :) Heb verder nog niets aan spulletjes gehaald. Gelukkig want ik twijfel weer over de kleuren. Houdt dat getwijfel ooit nog op?
pi_128467664
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 14:28 schreef Mabawa. het volgende:
:D zie het zo voor me! Goed dat je niet bij de toiletpotten liep ;)

quote:

SPOILER
Vervelend GotC.. Hopelijk valt het mee. Heb je een vast contract?
Ik had helaas geen geluk. Bij mij in de organisatie was er nooit twijfel over mijn contract verlenging, alleen is er 3 weken geleden het besluit van hogeraf gekomen dat er geen tijdelijk contracten verlengd mogen worden vanwege economische redenen.. Dus samen met de andere collega's die ook net verlengd moesten worden viel dit negatief uit. Positieve eraan is dat ik wel een klein weekje eerder verlof had ipv van met 36 weken. Nu kan ik me lekker helemaal focussen op de buikbaby en straks over een paar maanden gaan we weer rustig rondkijken..

Projskippy, lekker genieten van je vakantie!
pi_128467692
Ooh skips, klinkt heerlijk!

En mawaba..hier is het grove werk ook door hulptroepen gedaan hoor, ik heb zelf alleen de leuke dingen gedaan ;)
En succes me de kleur twijfel hihi
pi_128467749
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 17:52 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ooh skips, klinkt heerlijk!

En mawaba..hier is het grove werk ook door hulptroepen gedaan hoor, ik heb zelf alleen de leuke dingen gedaan ;)
En succes me de kleur twijfel hihi
Zo ga ik het denk ik ook doen :7.
pi_128467756
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 17:50 schreef Suusz het volgende:

[..]

:D zie het zo voor me! Goed dat je niet bij de toiletpotten liep ;)

:') Toen ik me een beetje misselijk begon te worden grapte ik nog over de wcbrillen die in het gangpad op planken waren gemonteerd. Halve minuut erna trok ik die bak uit vriends handen.

Hoe gaat het met jou? Dit is je uitgerekende maand :D
pi_128467835
Kleurtwijfel... tot het op de muur zat wel. Meer omdat het geen hele gewone kleur is voor een babykamer (fotos in kamertopic). Nu nog wel dat ik kleuren en spullen zie dat ik denk... ahhh dat had ik ook wel gewild!
Dat is misschien meer groener gras aan de overkan wat ik zie.
pi_128467917
Wat rot Suusz van je werk. Nu eerst maar eens genieten van de komende baby, jeeee onze bevalmaand waarschijnlijk!
Hoe zit het met jullie, doen jullie nog een beetje wat op een dag?
  maandag 1 juli 2013 @ 18:07:27 #78
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_128468136
En zo onverwacht als de WIFI het deed, was 'ie ook ineens weer weg. Daar ging m'n reactie }:| .

Ik weet iig nog dat ik wilde zeggen:

GotC, wat rot. Hoop dat alles goed uitpakt.

Bla, is het iemand met wie je verder wel een goede band hebt? Zo nee, dan zou ik het op papier zetten en dreigen met een advocaat als het niet voor datum x betaald is.

Oh, en Skips bevindt zich in Turkije!
pi_128468235
Ja ik vind jullie kamertje zo lief Kiwi!
Ons kamertje is heel klein. 1 muur blijft geheel wit. Andere zou, volgens het originele plan, op de onderste helft beige worden. Dit dan icm met donkerblauw, in accessoires en muursticker.
Maar nu twijfel ik om ipv beige (zilver-)grijs te doen. Lastig...
pi_128468307
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 17:54 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

:') Toen ik me een beetje misselijk begon te worden grapte ik nog over de wcbrillen die in het gangpad op planken waren gemonteerd. Halve minuut erna trok ik die bak uit vriends handen.

Hoe gaat het met jou? Dit is je uitgerekende maand :D
Dat bedacht ik me ook vanmorgen ja, gaat echt super snel! Gaat eigenlijk erg goed, geen grote klachten buiten de gebruikelijke kleine kwaaltjes (maagzuur, pijn in rug, slechter slapen)..Buikbaby groeit verder goed gemiddeld, alle checks bij de verloskundige etc waren tot nu toe ook goed, dus mag zeker niet klagen!

quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 17:59 schreef Kiwisoep het volgende:
Wat rot Suusz van je werk. Nu eerst maar eens genieten van de komende baby, jeeee onze bevalmaand waarschijnlijk!
Hoe zit het met jullie, doen jullie nog een beetje wat op een dag?
Ja, die van jou sowieso. Ben heel benieuwd wat jouw datum gaat worden! Bij mij kan het een juli of een augustus baby worden :)
Kamertje en alle voorbereidingen zijn zo goed als klaar, dus daar hoef ik eigenlijk weinig meer aan te doen. Babywasjes, ziekenhuis tas inpakken, geboortekaartjes etc. moeten nog wel. Tot nu toe nog niet overdag geslapen. Maar vrees dat ik er straks ook aan moet geloven aangezien in 's nachts niet meer genoeg uurtjes maak.
En krijg jij nog wat uit je handen?
pi_128468646
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 18:07 schreef ProjSkippy het volgende:

Bla, is het iemand met wie je verder wel een goede band hebt? Zo nee, dan zou ik het op papier zetten en dreigen met een advocaat als het niet voor datum x betaald is.
Toch maar even weggehaald omdat het voelt als modder gooien ;)

[ Bericht 27% gewijzigd door Bla_Bla_Bla op 01-07-2013 19:57:00 ]
  maandag 1 juli 2013 @ 18:43:58 #82
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128469460
kut is dat bla, iemand die over jouw geld denkt te beschikken. Vooral die achterliggende gedachten dat hij je met een kluitje in het riet denkt te kunnen sturen!

Lekker Skip. Ik ben best heul jaloers op je! Lekker in de zon, helaas met wellus nietus wifi.

Suusz ook baanloos in de toekomst. Het zijn er veel! Je hoort niet anders tegenwoordig! Maar idd éérst je beebie. O+

Ik kan niet wachten tot het augustus is.. Ik wil met mijn Olli kroelen O+ O+
  maandag 1 juli 2013 @ 18:47:13 #83
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128469587
Suusz, wat klote van je werk..vooral omdat je altijd zicht had op verlenging. Maakt het extra zuur..
SPOILER
  maandag 1 juli 2013 @ 19:04:03 #84
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128470249
He bah, wat een rot situaties mbt werk zeg. Dat wil je er nu helemaal niet bij hebben.

En geldruzies zijn ook echt rot, Blabla. Zeker als je eigenlijk goed contact hebt en dacht alles in goed vertrouwen te kunnen doen.

quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 15:39 schreef Kiwisoep het volgende:
@sylver
Ja en dan staan jullie ineens bovenaan!
Wat een gek idee :o
pi_128471595
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 18:47 schreef GotC het volgende:
Suusz, wat klote van je werk..vooral omdat je altijd zicht had op verlenging. Maakt het extra zuur..
SPOILER
Als er van beide zijden getekend is, sta je heel erg sterk. Heel erg. Dus ik hoop dat ze het snel oplossen!
  maandag 1 juli 2013 @ 19:49:36 #86
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128472033
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 19:40 schreef Cwen het volgende:

[..]

Als er van beide zijden getekend is, sta je heel erg sterk. Heel erg. Dus ik hoop dat ze het snel oplossen!
Yup, beiden ondertekend. En een maand geleden door mij afgegeven en verwerkt door HR. Dus ze moeten kappen met zo idioot te doen :+

Anyway! Hoe gaat het verder hier? :*
  maandag 1 juli 2013 @ 19:52:51 #87
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_128472196
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 19:40 schreef Cwen het volgende:

[..]

Dat wilde ik net gaan zeggen inderdaad. ^O^

Edit: oh hai GotC! Nou, in dat geval moeten ze maar snel stoppen met dom doen en zwangere vrouwen onnodige stress geven :(.
pi_128472332
He bah werk stress is wel het laatste wat jullie nu kunnen gebruiken. Hopelijk is er snel weer wat nieuws.

Mn conditie is ook niet meer wat het geweest is. Ging vandaag ff op de fiets naar de stad. Normaal een stukje van een kleine 10 minuten wat ik met 2 vingers in mn neus doe. Nu ging ik op slakken tempo en was ik aan het einde van de straat al op.
pi_128472523
Wanneer hoor je eigenlijk iets cwen, of weet je dat niet?

Even een vraag, mag vitamine b gewoon onbeperkt geslikt worden tijdens de zwangerschap?
Mijn moeder zegt dat et dr verstandig leek als ik dat ging slikken. Maar dat zijn tabletten et vitamine b1, b2,b6 n b12 met magnesium en foliumzuur..vaak wel 200 tot 300 % van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid...
pi_128472693
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 20:00 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

Even een vraag, mag vitamine b gewoon onbeperkt geslikt worden tijdens de zwangerschap?
Mijn moeder zegt dat et dr verstandig leek als ik dat ging slikken. Maar dat zijn tabletten et vitamine b1, b2,b6 n b12 met magnesium en foliumzuur..vaak wel 200 tot 300 % van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid...
Waarschijnlijk hoor ik pas iets in oktober... Maar ik zou niet weten waarom ze 6 maanden (mei t/m oktober) zouden verlengen waarvan ik er sowieso 4 (en door de BI dus 5) niet zou werken, als ze me niet in dienst willen houden? Dus ik zie het wel, ga me er niet druk om maken.

Van vitamine B weet ik niet, maar in mijn zwangerschapsvitamines zit maar 50% van die B vitamines, m.u.v. B11 (foliumzuur).
  maandag 1 juli 2013 @ 20:07:42 #91
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128472739
quote:

Volgens mij kan een teveel aan vitamine b6 wel schadelijk zijn.
Maar kan je niet gewoon zo'n zwangerschaps-multivitamine gebruiken?
  maandag 1 juli 2013 @ 20:13:40 #92
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_128472919
quote:

Ik heb de kids-versie van het huismerk van Kruidvat. Die is geschikt voor zwangeren. Ik had eerst een complete mama-vitaminepil, maar die was zo groot dat ik ze met heel veel moeite wegkreeg waardoor ze me erg tegen gingen staan.

Ik slik nu los foliumzuur en los de vit. B. Volgens mij is dat ook het 'enige' wat er in het potje zit, maar ik zou het even na moeten kijken.
pi_128473001
Hmm, das wel klote zeg..
En nee klinkt indd niet logisch nee
pi_128473380
Jup. Dus ik zie het wel. M'n hele sector ligt op z'n gat en vacatures voor mijn specialisatie zijn er nauwelijks, dus afwachten. Maar denk dat het wel goed komt.

Is idd een speciale zwangerschapsvitamine niet iets voor je? Alhoewel, ik slikte de mijne trouw tot een week of 20, sindsdien zit de klad er een beetje in ;).

De kiddo is zo te voelen echt ruimtegebrek aan het krijgen, voel allemaal gewoel maar geen echte trappen meer behalve in het uiterste van m'n zij!
  maandag 1 juli 2013 @ 20:33:41 #95
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_128473757
Vit B kan je wel overdoseren. Ik zou er mee uitkijken.

Dump is geweest en alles is nu goed. Behalve de juniorzijde van het ledikant. Zitten weer krassen op, hadden ze ook moeten controleren vind ik, en mijn man had er ook niet bij stil gestaan. Dus ze mogen weer terug komen. De wieg is wel goed gelukkig het was iets wat hoorde.

Kregen de tip om uit te kijken met ringen en riemen, omdat het nogal snel beschadigd. Oppassen dus.
  maandag 1 juli 2013 @ 20:35:13 #96
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_128473840
Proj, je kan ook een pillen verdeler kopen, dan zijn het 2 kleinere stukjes scheelt best veel.
  maandag 1 juli 2013 @ 20:40:58 #97
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_128474086
Weet ik, maar dit waren van die capsules, dus die zijn niet deelbaar ;).

Andere merken complete mama-pillen heb ik daarna niet meer naar gekeken en zoals ik het nu slik bevalt het best :). Kan er ook niet mee overdoseren en het zijn mini-pilletjes. Omnomnom.
pi_128474196
Bubs, irritant. Nog niet klaar dus. Welke kamer heb je? Ik heb hoogglans, en nu naar drie jaar ook wat krassen en butsen op de commode idd.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  maandag 1 juli 2013 @ 20:51:21 #99
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_128474557
Het kamertje kan nu wel afgemaakt worden gelukkig. Twf Dover hebben we.
pi_128475016
Grappig dat jullie meer dorst hebben. Ik dronk niet zwanger 3- 3,5 ltr op een dag. Nu met moeite 1-1,5 ltr op een dag, krijg echt niwt meer weg.

Bubseltje balen dat het ledikantje nog niet goed is.

Skippy lekker genieten van je vakantie.

GotC wat rot van al die stress met je contract.
En de andere meiden met contractgedoe natuurlijk ook succes.

Kd zo te lezen heb je geen verplichte rust meer, maar fijn dat het zo goed gaat.

Mabawa wat een rotplek om over je nek te gaan en dan nog zo'n "fijne" reactie van de kassadame.

Hier gaat alles rustig zijn gangetje, begin nu een beetje te groeien, maar pas mijn eigen kleding nog wel.
  maandag 1 juli 2013 @ 21:09:54 #101
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128475416
Wut?? mn buik is naar beneden gelazerd... Hij hangt 'ineens' heel laag.. Indalen in 1 dag?
pi_128475640
Geen idee of dat kan hilz foto?????
Mijn baby schopt naar beneden dat is ook niet prettig
pi_128475986
Hihi foto!

En zwangerschapsvitamine kan wel, maar mijn moeder zei dat vitamine b juist goed zou zijn omdat ik zo belachelijk moe lijk de laatste tijd.en zij herkende dat en bij haar hielpen die tabletten erg goed.

Maarja..mischien maar beter even de vk vragen of het kwaad kan
pi_128476446
Hilz, dat kan heel goed! Hier nog niet, al zit ze sommige dagen duidelijk lager dan andere. Vorige keer bij de vk al bibi in plaats van bbbi, maar hoop dat ze binnenkort vast komt te liggen.

Bla, ik zou het idd even navragen. Is je ijzer al gecheckt?
pi_128476878
Ik zag nieuwe zwangeren voorbij komen *O*
Verder zon beetje alles vergeten :@

Vandaag naar de babydump in beverwijk geweest...wat een tegenvaller zeg -O- erg kleine winkel. Wel een tijdje bij de kinderwagens gekeken, maar we konden niet echt een goede keuze maken. Maar we weten nu wel waar we op moeten letten en wat onze criteria zijn.
Binnenkort gaan we bij babypark kijken
  maandag 1 juli 2013 @ 21:37:16 #106
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128476879

Hmmmz.. Op foto lijkt het dan weer mee te vallen.
Massa hysterie om niks :D
pi_128476935
Oja en heb een voedingskussen gekocht met balletjes :Y
pi_128477011
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 21:38 schreef angelatje het volgende:
Oja en heb een voedingskussen gekocht met balletjes :Y
Wil ik ook!!!
pi_128477027
Ook nog een vergelijkingsfoto erbij Hilz. Zo zie ik het verschil niet.
Maar een mooie buik is het wel.
pi_128477172
Ik denk wel dat je in 1 dag flink kunt indalen en dus gezakt kunt zijn hoor :)
pi_128477343
Mooie buik hoor, maar laag valt indd wel mee.

Ijzer niet gechecked, maar ben nooit duizelig ofzo
  maandag 1 juli 2013 @ 21:46:18 #112
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128477397
Mn enige vergelijkingsfoto is die gene met dat hysterische shirtje toen ik de avond vierdaagse ging lopen... Dat was begin juni :@

Photobucket tript... Kan hem daar niet uploaden. Staat wel nog ergens in het buiken topic

Dus niet
  maandag 1 juli 2013 @ 21:55:08 #113
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128477834
Hilz, hij zit wel lager alsin dat je buik lager nu ook gevuld is. Ehh.. als je begrijpt wat ik bedoel :P
  maandag 1 juli 2013 @ 22:02:50 #114
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128478297
Het is jammer dat ik geen foto heb van bv vanmorgen... Het lijkt (of het echt zo is begin ik nu te twijfelen :D ) wel alsof hij ineens 5 cm lager 'hangt'. Maar ik begrijp wat je bedoelt ;)
pi_128478567
:Y Volgens mij is je buik wat gaan hangen. Maar je bent wel mooi gegroeid in die maand
pi_128478595
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 21:39 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Wil ik ook!!!
volgens mij nu in de aanbieding bij de prenatal
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128479253
Ik zie het ook hoor hilzillah!
Woehoe morgen 38 weken!
  maandag 1 juli 2013 @ 22:22:43 #118
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128479465
Hangbuikzwijntje ehrm Vosje :D

Yay voor Kiwi!! (Alvast)

Ik ben heel slecht in het onthouden hoeveel weken ik ben :@
pi_128479755
Daarom heb ik een ticker.
pi_128479887
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 22:27 schreef ferrari_rood het volgende:
Daarom heb ik een ticker.
ik 3 apps... al zegt de een 7.7 en de ander diezelfde dag 8 :?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128480111
Dat is om het spannend te houden. Ik ben niet zo van de apps en mijn mobiel weigert nogal vaak. En ik weet mijn ud dat vind ik het belangrijkst
  maandag 1 juli 2013 @ 22:35:08 #122
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128480245
die kennis hoor je toch precies op te kunnen lepelen als iemand het vraagt FR! (dat hoor ik altijd als iemand het vraagt en ik antwoord met " x maanden en een beetje" :')
pi_128480414
Ik weet nu de weken wel. Is het te merken dat ik het zat ben? Maar ik kon bij Ean maar niet onthouden hoeveel wk ze was. En dan nog gecorrigeerd of niet. euh ja ik zeg nu ook gewoon 2 ipv 24mnd en x wk
  maandag 1 juli 2013 @ 22:40:51 #124
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128480609
dus ik ben niet de enige die het niet onthoud...

Is het nog wel een beetje vol te houden fr?
pi_128480655
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 22:40 schreef Hilzillah het volgende:
dus ik ben niet de enige die het niet onthoud...

Is het nog wel een beetje vol te houden fr?
:N momenteel niet.
pi_128481102
FR :*

Hilz, we gaan weer gelijk op! Mijn buik hangt ook lager - al steekt ie inmiddels meer uit. Morgen foto maken en kijken of Photobucket het nu wel doet!
pi_128481188
Angelatje, ik vond de babydump in Beverwijk ook heel erg tegenvallen. Kregen nog verkeerd advies ook :') Babypark is een hele mooie winkel, maar merk dat de spullen bij babydump toch steeds iets goedkoper zijn :P. Dus laatste maanden ben ik vaste klant bij babydump in Roelofsarendsveen

Fr, wat is een ticker? Hier ook 3 verschillende apps, leuk om bij te houden wat er elke week gebeurd, gewicht bij te houden, straks als weeen timer etc. En door de apps weet ik inderdaad ook altijd welke week ik ben :)
pi_128481243
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 22:49 schreef Suusz het volgende:
Angelatje, ik vond de babydump in Beverwijk ook heel erg tegenvallen. Kregen nog verkeerd advies ook :') Babypark is een hele mooie winkel, maar merk dat de spullen bij babydump toch steeds iets goedkoper zijn :P. Dus laatste maanden ben ik vaste klant bij babydump in Roelofsarendsveen

Fr, wat is een ticker? Hier ook 3 verschillende apps, leuk om bij te houden wat er elke week gebeurd, gewicht bij te houden, straks als weeen timer etc. En door de apps weet ik inderdaad ook altijd welke week ik ben :)
Dat wat onder mijn naam staat
baby
Ean
Als je daar op klikt zie je hoever ik ben/hoe oud ean is
pi_128481579
Och FR :*

Hilz, je bent in ieder geval goed gegroeid! Maar nog steeds mooi slank O+
  maandag 1 juli 2013 @ 22:57:07 #130
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128481666
oh fr wat klote... Nog steeds zo ziek?
  maandag 1 juli 2013 @ 22:57:52 #131
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128481720
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 22:55 schreef Mabawa. het volgende:
Och FR :*

Hilz, je bent in ieder geval goed gegroeid! Maar nog steeds mooi slank O+
O+ dank

ben benieuwd Cwen!
pi_128481733
Ng ff speciaal voor mabawa; thanks voor de knickers van de hema tip! Heb ook zo'n totaal stomme zwangerschapsonderbroek gekocht, niet eentje voor over je buik maar een met een bredere band onder je buik. Was ff de wanhoop nabij. Klinkt als zoiets stom maar kon het gewoon niet vinden. Waar kopen mensen met grotere maten een onderbroek? Mazzel dat ik mijn dikke zwangere billen in de L van de hema krijg want alleen de zw. Onderbroeken waren er in xl. Deze blijven tenminste allebei op je heupen zitten ipv dat ze rollen veroorzaken of de randjes onder je buij terugklappen zegmaar. Bluh ik ben zwaar sip om mijn zwangere kledingmaat. Dieptepunt van afgelopen week; lelijke zeeman oma-tenten kopen in L en die niet eens passen. Grr ik was ff goed over de ...

Okee nu genoeg, er zijn mensen die zouden kunnen lachen om mijn onderbroeken issue omdat het niks voorstelt hihi

FR vanaf hier ff een schouderklopje en een aai over je bol. Helpt het wel dat je nu een beetje hulp krijgt? Lijkt me zwaar met een rondrennende peuter. Gaat ze ook nog naar opvang oid?

Hilzillah, onderhand kijk ik de dagen van de kalender ;) En hou ik me bezig met onderbroekenissues. Tijd voor een baby lijkt me. Maar 9 juli zou wel precies 39 weken zijn, wat ze willen.... Ben benieuwd.
pi_128481848
O zal ik er nog ff bij zeggen dat ik zoooo blij ben met de jurkjes waar maat S in stast en die goed meerekken nu :)
They always make my day
  maandag 1 juli 2013 @ 23:01:00 #134
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128481904
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 22:58 schreef Kiwisoep het volgende:

Hilzillah, onderhand kijk ik de dagen van de kalender ;) En hou ik me bezig met onderbroekenissues. Tijd voor een baby lijkt me. Maar 9 juli zou wel precies 39 weken zijn, wat ze willen.... Ben benieuwd.
ik heb vandaag zeeman hipsters gekocht voor na het werpen. Maat l. hoop dat ze passen.

thumbs up voor de 9e hè ;)
pi_128482049
Ah fijn dat het een succes is Kiwi! Het fijne is dat je ze na gebruik gewoon weg kunt doen en niet meer hoef te denken aan de maat! :D
pi_128482213
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:01 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

ik heb vandaag zeeman hipsters gekocht voor na het werpen. Maat l. hoop dat ze passen.

thumbs up voor de 9e hè ;)
Onderbroeken, tja... Ik draag de hipsters van de HEMA standaard al, en in maat L, dus geen issues hier ;). Die passen nog en vast na de geboorte ook!
En de Zeeman hipsters... Die moest ik in XL :'(
pi_128482578
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:05 schreef Cwen het volgende:

[..]

Onderbroeken, tja... Ik draag de hipsters van de HEMA standaard al, en in maat L, dus geen issues hier ;). Die passen nog en vast na de geboorte ook!
Oh en dit. Ik ga me niet eens wagen aan andere want heb dikke billen en dan mag ik waarschijnlijk meerdere x-en gaan zoeken :')
pi_128482657
Oh enne Hilz

http://nelly.com/nl/baby/(...)=1786892184893948928

Misschien ken of zelfs heb je m al, maar ik moest aan je denken!
  maandag 1 juli 2013 @ 23:15:10 #139
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128482820
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:12 schreef Mabawa. het volgende:
Oh enne Hilz

http://nelly.com/nl/baby/(...)=1786892184893948928

Misschien ken of zelfs heb je m al, maar ik moest aan je denken!
Oh my gawd!!! Die is cute!! Prijs technisch gezien een pietsie boven het budget helaas :'(
  maandag 1 juli 2013 @ 23:16:48 #140
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128482930
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:05 schreef Cwen het volgende:

[..]

Dan heb ik ze denk ik te klein gekocht. heb een beetje dikkere billen gekregen dus dan past L vast niet. Morgen even ruilen. Ik pas nu alles ook nog. Alleen draag ik alleen strings. Lijkt me niet prettig. na bevalling
pi_128482934
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:15 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Oh my gawd!!! Die is cute!! Prijs technisch gezien een pietsie boven het budget helaas :'(
Ja dat is niet zo gek. Vond het ook overdreven voor een rompertje. Wie weet in de sale. ;)
pi_128482973
Haha blij dat jullie dus ook dat soort dingen hebben! Inderdaad de maat er maar gauw af gknipt hihi
  maandag 1 juli 2013 @ 23:18:31 #143
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128483035
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:16 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Ja dat is niet zo gek. Vond het ook overdreven voor een rompertje. Wie weet in de sale. ;)
Ik heb ooit eens jaren geleden een shirtje bij de zeeman gekocht omdat er een vos op stond. Maatje 86. dus ooit kan hij hem aan ;)
pi_128483087
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:18 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Ik heb ooit eens jaren geleden een shirtje bij de zeeman gekocht omdat er een vos op stond. Maatje 86. dus ooit kan hij hem aan ;)
_O-
Ik houd mn ogen voor je open ;)
pi_128483401
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:16 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Dan heb ik ze denk ik te klein gekocht. heb een beetje dikkere billen gekregen dus dan past L vast niet. Morgen even ruilen. Ik pas nu alles ook nog. Alleen draag ik alleen strings. Lijkt me niet prettig. na bevalling
Zou het even checken, maar ik vind ze echt bedrieglijk klein vallen. Zo gemeen :(.

Mabawa, hier weliswaar zo blank als maar zijn kan, maar ik heb flinke heupen en een flinke kont, dus hetzelfde punt idd.
  maandag 1 juli 2013 @ 23:26:02 #146
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128483420
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:19 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

_O-
Ik houd mn ogen voor je open ;)
Jaaaaaa! ik hou van vosjes outfits!
pi_128483476
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:25 schreef Cwen het volgende:

[..]

Zou het even checken, maar ik vind ze echt bedrieglijk klein vallen. Zo gemeen :(.

Mabawa, hier weliswaar zo blank als maar zijn kan, maar ik heb flinke heupen en een flinke kont, dus hetzelfde punt idd.
Lekker zacht O+
pi_128488524
Suusz, welke app's heb jij allemaal dan?

FR :*

Wat betreft ondergoed: is een boxershort van (8> geen optie? Of ben ik nou zo naief? Ik heb zelf vaak ondergoed zonder naden en die heb ik nu ook maar 2 maten groter gekocht, hoop dat die lekker zitten straks (zitten wel hoog)

Gister bij de verpleegkundige geweest op gesprek over de klinische bevalling. Beetje bijzonder mens, maar ik was wel heel blij met de info over een eventuele keizersnede (ivm stuitligging). Ze hebben het beleid, dat de baby helaas niet te lang op de OK kan blijven (die is koud ivm hygiëne), in principe gaat de baby na (een kort) huid op huidcontact naar de afdeling en gaat gelijk op de blote borst van (8> en als ik dan op de verkoever ben, komt de baby daar naartoe. In de weekenden en avonden ga je niet naar de verkoever maar naar de IC en daar is manlief en baby sowieso welkom O+ .
pi_128488874
Ik heb op iPhone babybump en sprout pregnancy. En op iPad nog de pampers app.

Hier afgelopen maand twee kilo aangekomen. Dat is drie cm buikomvang! :X
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128488942
Babybump heb ik ook, en de app van babycenter, progress en zwanger.nl
Ben helemaal geen appfan hoor ;).
  dinsdag 2 juli 2013 @ 08:48:49 #151
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128488995
Thanks voor alle lieve woorden dames :)

FR.. :*

Hillz, je bent mooi gegroeid afgelopen maand. En idd stuk lager!

Cwen, hoe gaat het nu met je BI trouwens? En wat een gedoe met jouw werk ook..je hoort ook pas laat iets over hoe nu verder :{

Ik ben me helemaal rotgeschrokken vannacht. Ging naar de wc en wat zie ik uit m'n ooghoek op het fonteintje 10 cm naast me landen, Mission Impossible stijl? Een donkerrode spin. Kreeg zo ongeveer een hartverlamming :X }:|

Oh en qua apps heb ik alleen I'm expecting. Had eerst een boel verschillende apps, maar gebruikte ze toch niet :z
pi_128489026
als die apps allemaal iets anders aangeven, dan gaan ze uit van een ander aantal dagen van je menstruatie cyclus
tenminste, dat ging er bij mij mis. Dus toen ik dat heb aangepast klopte het wel weer :)
pi_128489030
ieuw!! spinnen, bah!
pi_128489126
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 08:50 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
als die apps allemaal iets anders aangeven, dan gaan ze uit van een ander aantal dagen van je menstruatie cyclus
tenminste, dat ging er bij mij mis. Dus toen ik dat heb aangepast klopte het wel weer :)
Er zat ook een app.tussen die vond dat als je in week 1 ongesteld was, je eind week 2 je eisprong had en dus aan het begin van week 4 kon testen. Die heb ik er meteen maar weer afgegooid :').
  dinsdag 2 juli 2013 @ 09:03:54 #155
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_128489232
Ik heb ook een aantal apps I'm Pregnant, My Pregnancy, Zwanger.nl en nog een zwanger app.

Op de ipad heb ik die van Pampers.

Het is leuk om ze te lezen als ik weer een week verder ben, meer doe ik er eigenlijk niet mee :+
pi_128489546
Suudz dus ook stuitbaby?!
  dinsdag 2 juli 2013 @ 09:32:30 #157
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128489789
Goedemorgen deze zonnige morgen *O*

Ik ga ook eens kijken naar de apps. Lees wel altijd de 'week tot week' van brabbels.com en babybytes.nl
  dinsdag 2 juli 2013 @ 09:34:04 #158
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128489827
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 08:48 schreef GotC het volgende:

Oh en qua apps heb ik alleen I'm expecting. Had eerst een boel verschillende apps, maar gebruikte ze toch niet :z
Leuk hoor!! volgens de I'm expecting app is mn weight gain excessive! *troost chocola pakt*

En goedemorgen all! Ik heb vannacht over harry potter gedroomd. :D

En mijn poes is een semi baas! ze eet spinnen! (maar wel alleen als het haar uitkomt)
  dinsdag 2 juli 2013 @ 09:37:56 #159
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128489913
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 09:34 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Leuk hoor!! volgens de I'm expecting app is mn weight gain excessive! *troost chocola pakt*

En mijn poes is een semi baas! ze eet spinnen! (maar wel alleen als het haar uitkomt)
:D! Ik had laatst een meevaller wb gewicht. Had mezelf gewogen: 13kg aangekomen. Maar toen ik nog eens goed naar de weegschaal keek, bleek dat het 0punt wisselde tussen 0 en 2,3 kg. Na een reset nog een keer erop gaan staan en nu ben ik maar 11kg aangekomen! :+
Oh en chocola :9. Gisteren Ben&Jerry's op. Nom.

Jouw poes is idd een baas! _O_ (that doesn't sound right..)
  dinsdag 2 juli 2013 @ 09:40:04 #160
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128489958
Hahaha volgens die app mag ik nu 4-7kg zijn aangekomen! _O- /fail
Geef die chocola maar door Hillz!
  dinsdag 2 juli 2013 @ 09:40:54 #161
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_128489972
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 09:40 schreef GotC het volgende:
ik ben gemiddeld qua gewicht dat komt normaal nooit voor *O* *O*
pi_128490008
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 09:40 schreef GotC het volgende:
dan wil ik niet weten hoe mijn groei van de afgelopen 4 weken bestempeld wordt :(
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  dinsdag 2 juli 2013 @ 09:47:12 #163
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128490113
ik max 12, en ben er 17 bijgekomen :D maar vond mezelf een beetje 'te' slank in november... (dus ik dacht 'goh, ik wordt maar zwanger'. :D
pi_128490392
ik weeg niet meer ..komt allemaal wel goed als ik bevallen ben.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 10:00:41 #165
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_128490402
Leuke app, weight gain is low (nog -6.7 kilo) en ik zie dat ik vandaag exact 28 weken ben dus nog 84 days te gaan heb...

Wow, nog 84 dagen om eens aan de babykamer te beginnen, hoewel hij eerst in de co-sleeper naast me ligt wil ik toch wel dat de kamer af is, het begint ineens te kriebelen :')
  dinsdag 2 juli 2013 @ 10:20:20 #166
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128490888
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 09:59 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ik weeg niet meer ..komt allemaal wel goed als ik bevallen ben.
Ik sta er ook meer voor de lol af en toe op de weegschaal staan. Die kg's gaan er straks wel weer af :Y)

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 09:47 schreef Hilzillah het volgende:
ik max 12, en ben er 17 bijgekomen :D maar vond mezelf een beetje 'te' slank in november... (dus ik dacht 'goh, ik wordt maar zwanger'. :D
Ideale reden :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 09:42 schreef DJMomo het volgende:

[..]

dan wil ik niet weten hoe mijn groei van de afgelopen 4 weken bestempeld wordt :(
:D Gelukkig is iedereen uniek wat dat betreft! Ik was al 4kg aangekomen in het 1e trimester :+

quote:
17s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 09:40 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

ik ben gemiddeld qua gewicht dat komt normaal nooit voor *O* *O*
*O*!
  dinsdag 2 juli 2013 @ 10:47:57 #167
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128491702
Ik kwam in het begin op een gegeven moment ook een 0,5 kilo per week aan en mijn buik groeide niet zo hard :X Dacht al als dit zo blijft dan weeg ik straks 100 kilo :o
Maar ergens in de 20 weken (ergens tussen de 24 en 26 weken geloof ik) stabiliseerde het gelukkig. Tot ongeveer week 32, toen begon ik weer aan te komen, maar gelukkig niet meer een halve kilo per week :P

Ik zit nu op 16 kilo erbij.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 10:55:10 #168
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128491896
Het maakt mij ook niet zo veel uit hoeveel ik aankom eigenlijk. Net als wat GotC zegt.. Het gaat er toch allemaal wel weef af.

Weet je al wat je wil spewey? mbt kamertje?

Verrassing bubs! :D was jij nou diegene met een maagband / bypass? Of verwar ik je met iemand anders :@
pi_128492124
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:55 schreef Hilzillah het volgende:

Het gaat er toch allemaal wel weef af.

:D_!

voor niks gaat de zon op darling ;)

gemiddeld
3,5 kg baby
1 kg extra vocht
1,5 kg extra bloed
2,5 kg placenta/baarmoeder/vruchtwater
nog een beetje voor groei van je borsten etcetera en nog een kilo of 3 aan vetreserves.

In principe verbruik je extra kcal bij het geven van borstvoeding, zo'n 500 meer dan je normaal doet, maar niet iedereen valt daarmee af :+ heel fijn.

Als je echt meer aankomt dan de 'aanbevolen' 12 kg en je houdt niet enorm veel vocht vast dan kun je toch best actief iets gaan ondernemen lees: extra rondjes wandelen vanaf zo 3 maanden post partum ofzo, niet teveel snaaien en snoepen. Verder gezond en voldoende eten. anders verander je langzaam in een moeke ;(
:)
  dinsdag 2 juli 2013 @ 11:07:09 #170
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128492221
quote:

[..]

Leuke droom? :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:00 schreef Spewey het volgende:
Leuke app, weight gain is low (nog -6.7 kilo) en ik zie dat ik vandaag exact 28 weken ben dus nog 84 days te gaan heb...

Wow, nog 84 dagen om eens aan de babykamer te beginnen, hoewel hij eerst in de co-sleeper naast me ligt wil ik toch wel dat de kamer af is, het begint ineens te kriebelen :')
Gaat toch hard dan ineens, he :)
pi_128492245
Ik weeg + 14 kg jeej :'D
al lijk ik nu opeens af te vallen :o
Maar ik ben gestart met flink ondergewicht, dus ik zie er nu redelijk gezond uit :')
pi_128492246
Hier een moeke hihi
Nee serieus, ik zit nu op plus 20 ofzo (of meer). Maar echt te gek heb ik niet gedaan, bewegen is niet echt een optie. Maar normaal een superactief beroep, werk valt ineens af en dus ook stuk minder bewogen.
Zal ff buikfoto plaatsen :)
pi_128492288
quote:

[..]

Happy end? :+

Ik kwam iets van 12 kilo aan of zo. Weet het eigenlijk niet zo goed. En ik ben nu dunner dan voorheen. Maar dat heeft meer met m'n metabolisme dan met m'n leefstijl te maken. Ik eet dan wel niet veel, maar beweeg ook nauwelijks.
pi_128492350
Post Sjaak is het ook goed gekomen. -3kg dan before. Twee borstontstekingen hielpen aardig mee :')
Dus maak me geen zorgen hoor. Was allern verbaasd hoe hard t gaat!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  dinsdag 2 juli 2013 @ 11:15:04 #175
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128492444
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:07 schreef Kiwisoep het volgende:
Hier een moeke hihi
Nee serieus, ik zit nu op plus 20 ofzo (of meer). Maar echt te gek heb ik niet gedaan, bewegen is niet echt een optie. Maar normaal een superactief beroep, werk valt ineens af en dus ook stuk minder bewogen.
Zal ff buikfoto plaatsen :)
Dat scheelt natuurlijk ook een hoop :Y

Ik fietste altijd van en naar het werk (35 min enkele reis), maar vanaf week 34 ongeveer lukte dat niet meer (de terugweg was te vermoeiend na 10 uur werken) en kwam ik dus ook idd weer aan.
Het is moeilijk om ineens (veel) minder te gaan eten omdat je ineens minder actief bent, zeker als je niet flink aan het snoepen bent.

Maar als je straks weer terug gaat naar een drukke baan, of gewoon uberhaupt weer meer kan bewegen, dan gaan die kilo's er ook weer makkelijker af, lijkt mij :)
pi_128492469
Hier is het in eerste instantie ook prima goed gekomen hoor, +23 en + 25 ofzoiets. Maar bij beiden belahcelijk veel vocht. Iedere vrouw is anders, er zijn vrouwen die 20 kg aankomen en het gewoon weer verliezen en er niets extra's voor hoeven te doen, er zijn ook vrouwen die 8 kg aankomen en bij wie die laatste 5 kg heel hardnekkig blijken te zijn.

Ik zie dus toch nog best wel behoorlijk wat vrouwen op een nacontrole die dachten dat het allemaal wel weg zou zijn maar bij wie het dus toch wel hardnekkiger blijkt dan aanvankelijk gedacht. Zolang je gezond eet, normaal beweegt (of in elk geval voor je termijn normaal :P) en na je zwangerschap ook weer een normaal eet/beweegpatroon hebt is er niets aan de hand)
Jezelf laten gaan tijdens je zwangerschap wreekt zich doorgaans wel.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 11:16:19 #177
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128492476
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:11 schreef DJMomo het volgende:
Post Sjaak is het ook goed gekomen. -3kg dan before. Twee borstontstekingen hielpen aardig mee :')
Dus maak me geen zorgen hoor. Was allern verbaasd hoe hard t gaat!
Auw! :o
pi_128492544
bij D 19 kilo aangekomen en na 3 maanden was ik weer zo goed als de oude.
Dus nee inderdaad...het gaat niet vanzelf maar met een beetje moeite kom je al een eind.
Ik denk dat je je daar tijdens je zwangerschap niet te druk om moet maken (en nee dat betekend niet dat je je onbeperkt kuntvolvreten)
  dinsdag 2 juli 2013 @ 11:19:38 #179
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128492578
Ohja Kiwi, je houdt ook nog behoorlijk wat vocht vast, toch?

Was jij niet voorzitster bij de 'zonder-enkels'-club? ;)
pi_128492581
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:18 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
bij D 19 kilo aangekomen en na 3 maanden was ik weer zo goed als de oude.
Dus nee inderdaad...het gaat niet vanzelf maar met een beetje moeite kom je al een eind.
Ik denk dat je je daar tijdens je zwangerschap niet te druk om moet maken (en nee dat betekend niet dat je je onbeperkt kuntvolvreten)
Dat dus. Gewoon normaal doen tijdens je zwangerschap maar ga vooral alsjeblieft niet lijnen of enorm op je intake letten als je nog zwanger bent. En bij voorkeur ook niet als je borstvoeding geeft. Gewoon normaal eten en niet teveel snoepen/snacken.
pi_128492596
Ik ben alle drie de keren ongeveer 25 kilo aangekomen. Ik at verder niet raar of veel, het gebeurde gewoon, ik had er geen vat op.
Hoewel het heus wel wat met mijn lichaam gedaan heeft (het bindweefsel en vel is niet meer zo strak op dijbenen, buik en borsten) is het aardig goed gekomen. Ik ben wel een kilo of 10 zwaarder nu op mijn 42ste dan voor de kinderen op mijn 28ste maar om dat nu alleen aan de zwangerschappen te wijten? Lijkt me niet.
pi_128492624
Bij Elin + 25 ongeveer
Lex + (max) 10
en nu dus al 14 en gok op nog wel een kilo of 5..maar ik weeg nu 69..dus ik kan t goed gebruiken
pi_128492659
@mignonne, nu je toch hier bent..weet jij of teveel vitamine B kwaad kan tijdens de zwangerschap?
of plas je dat uit als het teveel is?
pi_128492687
Bij Elin had ik trouwens ook echt idiooooot veel vruchtwater, kan me nog herinneren dat ze toen aan een aandoening dachten, geen idee meer wat. Zal ook wel aardig wat wegen..

google zegt polyhydramnion
  dinsdag 2 juli 2013 @ 11:24:35 #185
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128492712
Ik kan me werkelijk waar niet druk maken om m'n gewicht. Ik eet niet heel raar en sport nog minstens 1x per week.
Volgend jaar wil ik wel weer actief gaan hardlopen etc, maar dat zie ik dan wel weer :Y).
pi_128492895
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:22 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
@mignonne, nu je toch hier bent..weet jij of teveel vitamine B kwaad kan tijdens de zwangerschap?
of plas je dat uit als het teveel is?
Dat hangt er een beetje vanaf welke vitamine B het is?
De meesten plas je wel weer uit ja, maar er zitten wel wat mitsen en maren aan.

Te hoge vit. B11 kan een tekort aan B12 maskeren, maar dan heb je het wel over forse tekorten b12. Het gaat wel om foliumzuur uit supplementen, niet uit natuurlijke voeding, van die laatste kun je niet teveel nemen.

Teveel aan B3 en B6 kan leiden tot vaatverwijding en zenuwaandoeningen. Ik weet niet in hoeverre dat invloed heeft op bijvoorbeeld de doorbloeding van de placenta en bij welke hoeveelheid het wel invloed heeft.
Teveel B5 geeft wat klachten zoals diarree, zolang je jezelf niet uitdroogt is dat vooral lastig maar niet erg.

Belangrijkst is vooral om niet teveel vitamine A binnen te krijgen.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 11:34:17 #187
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_128493024
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:55 schreef Hilzillah het volgende:
Het maakt mij ook niet zo veel uit hoeveel ik aankom eigenlijk. Net als wat GotC zegt.. Het gaat er toch allemaal wel weef af.

Weet je al wat je wil spewey? mbt kamertje?

Verrassing bubs! :D was jij nou diegene met een maagband / bypass? Of verwar ik je met iemand anders :@
Dat was ik idd ;)
pi_128493112
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:30 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat hangt er een beetje vanaf welke vitamine B het is?
De meesten plas je wel weer uit ja, maar er zitten wel wat mitsen en maren aan.

Te hoge vit. B11 kan een tekort aan B12 maskeren, maar dan heb je het wel over forse tekorten b12. Het gaat wel om foliumzuur uit supplementen, niet uit natuurlijke voeding, van die laatste kun je niet teveel nemen.

Teveel aan B3 en B6 kan leiden tot vaatverwijding en zenuwaandoeningen. Ik weet niet in hoeverre dat invloed heeft op bijvoorbeeld de doorbloeding van de placenta en bij welke hoeveelheid het wel invloed heeft.
Teveel B5 geeft wat klachten zoals diarree, zolang je jezelf niet uitdroogt is dat vooral lastig maar niet erg.

Belangrijkst is vooral om niet teveel vitamine A binnen te krijgen.
hm.. zo uit mijn hoofd was het een tablet met samenstelling van vitamine b1, b2, b6, b11 en b12..samen met foliumzuur en magnesium.

ik ga maar gewoon een multivitamine slikken denk ik
pi_128493171
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:36 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

hm.. zo uit mijn hoofd was het een tablet met samenstelling van vitamine b1, b2, b6, b11 en b12..samen met foliumzuur en magnesium.

ik ga maar gewoon een multivitamine slikken denk ik
Meestal moet je best wel je best doen om echt een teveel-teveel te hebben. Maar omdat je zwanger bent zou ik zelf denken dat je t best gewoon inderdaad maar een multivit voor zwangeren kunt nemen als je graag iets wilt slikken, dan weet je zeker dat je qua samenstelling en hoeveelheid goed zit.
pi_128493219
ja he, dat dacht ik zelf ook inderdaad. Oke bedankt voor je antwoord :)
pi_128493848
Haha ha Sylver, dat was ik. Nog nieuwe leden voor de zonder enkels club?! En idd straks weer aan het werk scheelt een hoop
Heb nu tot boven mijn knieeen deuken in mijn been nadat ik ze over elkaar heb gehouden dus ik vermoed daar ook vocht te verstoppen :)
  dinsdag 2 juli 2013 @ 12:05:22 #192
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128494159
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:04 schreef mignonne het volgende:

[..]

:D_!

voor niks gaat de zon op darling ;)

gemiddeld
3,5 kg baby
1 kg extra vocht
1,5 kg extra bloed
2,5 kg placenta/baarmoeder/vruchtwater
nog een beetje voor groei van je borsten etcetera en nog een kilo of 3 aan vetreserves.

In principe verbruik je extra kcal bij het geven van borstvoeding, zo'n 500 meer dan je normaal doet, maar niet iedereen valt daarmee af :+ heel fijn.

Als je echt meer aankomt dan de 'aanbevolen' 12 kg en je houdt niet enorm veel vocht vast dan kun je toch best actief iets gaan ondernemen lees: extra rondjes wandelen vanaf zo 3 maanden post partum ofzo, niet teveel snaaien en snoepen. Verder gezond en voldoende eten. anders verander je langzaam in een moeke ;(
Ik begrijp wel dat het er niet vanzelf afgaat :D Dat zou trouwens wel ideaal zijn! Maar na de bevalling en herstelperiode gaat de spreekwoordelijke broekriem aan. Sla sla en nog meer sla! (Ik ben trouwens gek op sla, dus is geen straf) En nu eet ik echt alles wat los en vast zit. Ook gezond natuurlijk. Maar wel veel snoepen enzo. Een flinke punt overgebleven bruidstaart bv O+

Droom was heel gek Sylver, Ik moest me met andere personages uit het boek verstoppen voor 'iets' en dat deden we door rondjes te vliegen om een vierkant blok. Beetje het spelletje wat je met kinderen speelt. Zorgen dat je net de hoek om bent als het kindje bij de andere hoek bent. :o :7

Een borstontsteking Momo.... AU!!!

Oh dus toch Bubs... Wist ook niet meer waar ik het gelezen had, dus kon het niet terugzoeken :@
Ik hoorde namelijk viaviaviaviavia welliswaar van iemand die werd van de operatielijst geschopt omdat ze nog kinderen wilde. En toen dacht ik ineens aan jou.

Oh en ik vergeen helemaal het belangrijkste O+ O+ Ik ben vriendintante geworden vandaag! O+ O+
Vriendinnetje is vanmorgen voor de 2e keer mamma geworden van Meisje J.osephine O+
pi_128494314
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:09 schreef -Spring het volgende:
Happy end? :+
Zo een had ik vannacht. Het was alleen niet met een jongen maar met een stel meiden, en gewoon openbaar, dus ik schaamde me kapot toen ik wakker werd :@ :').
  dinsdag 2 juli 2013 @ 12:11:54 #194
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_128494347
Is ook zo Hilz. Het is toch zwaarder voor het kindje. Maar 7 jaar geleden was dat geen reden iig.
pi_128494953
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 12:10 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

Zo een had ik vannacht. Het was alleen niet met een jongen maar met een stel meiden, en gewoon openbaar, dus ik schaamde me kapot toen ik wakker werd :@ :').
:D
pi_128494992
quote:

[..]

Ha!
Ik droomde vannacht over de vriend van mijn 'stief'zusje :') Voelde me ook nogal schuldig toen ik wakker werd. Maar het was wel heel leuk :P

Hilz! Gefeliciteerd!
  dinsdag 2 juli 2013 @ 12:33:43 #197
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128495105
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 12:11 schreef -Bubseltje- het volgende:
Is ook zo Hilz. Het is toch zwaarder voor het kindje. Maar 7 jaar geleden was dat geen reden iig.
Okay, dan is het me duidelijk :)

Ik heb nou nooit 'Happy end' dromen. Jammer... :D

Oh, en de Next kleertjes zijn binnen O+ Dat het maar een echt Olli mag worden... 56 ziet er toch wel heul groot uit :D
pi_128495369
Gefeliciteerd Hilzillah met je vriendinnichtje!
pi_128495488
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:16 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Auw! :o
Ja best ruk. Was toen ook wel snel klaar met dat borstvoeding gebeuren.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128495544
Klinkt inderdaad heel naar. Hopen dat dat nu beter gaat, of ga je niet meer proberen? Of horen deze vragen niet in dit topic? Ben wel benieuwd hoeveel van ons bv willen proberen te geven.
pi_128495729
Ik wil het weer proberen. Mss snapt dit kindje het wel. Probleem bij Sjaak was dat ie niet genoeg lange halen maakte. Waar ik banger voor ben, is of ik nog last krijg van de tepelkloof size grand Canyon die ik ook had opgelopen... Is nog steeds een litteken.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128495862
Bij tepelkloven even hulp inschakelen van een lactatiekundige. :Y

Sowieso als je borstvoeding wil geven is het heel slim om een cursus te volgen en al wat meer info tot je beschikking te hebben. En vooral dingen vragen in het OUD / Borstvoeding deel 165
pi_128496260
Cursus heb ik gedaan. Gewoon ff nieuwsgierig wie van de zwangeren wel of niet van plan is. Meesten schrijven natuurlijk nog niet in het bv topic. Maar ik kom me zeker melden hoor!
pi_128496280
Spinnen ieks. En volgens mij pakken onze katten ze alleen maar als ze er zin in hebben. Lees meestal niet.
Ik zag ook leuke dromen voorbij komen. Was het droomnacht? Ik heb heel wazig gedroomd schrok ook echt wakker maar ben inmiddels vergeten wat het was.

Momo ik hoop dat de bv nu beter gaat. Zonder ontstekingen en kloven want dat doet zo'n zeer.

En overaankomen euh tja ik eet nu gewoon wat ik wil gezond of ongezond geen idee of ik nu ben aangekomen of niet. Na de bevalling en de operatie gaat het sporten weer aan.

En bedankt allemaal voor de lieve reacties vandaag gaat het beter dan gisteren. Ik schrik gewoon nog telkens als er golven bloed meekomen en het doet ook gewoon echt zeer dan. Maar goed nog even en daarna echt nooit meer.
pi_128496345
Golven bloed, wat heb ik gemist?!
pi_128496392
Ik denk dat de littekens van mijn keelamandelen open gaan als ik spuug. In ieder geval op die plek doet het dan heel erg zeer.
pi_128496444
Ah dat heb ik ff gemist. Getsie. Die bloedsmaak zal de misselijkheid niet beter maken denk... Zit je iig ff niet mee. Wel een beetje steun aan je man/vriend nu?
pi_128496446
dat denk je? ik zou toch wel even zekerheid willen hebben als ik golven bloed zou spugen!
pi_128496540
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 13:10 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
dat denk je? ik zou toch wel even zekerheid willen hebben als ik golven bloed zou spugen!
Ik heb het al meerdere malen aangegeven maar volgens het z-huis niks ernstigs. Ik meld het vrijdag weer.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 13:10 schreef Kiwisoep het volgende:
Ah dat heb ik ff gemist. Getsie. Die bloedsmaak zal de misselijkheid niet beter maken denk... Zit je iig ff niet mee. Wel een beetje steun aan je man/vriend nu?
Laten we het erop houden dat hij het probeert.
pi_128496584
Proberen is een begin?
pi_128496592
pff ..nou kan me ondertussen helemaal voorstellen dat zwanger zijn voor jou niks leuks meer is :N
pi_128496677
Nou inderdaad blabla dat dacht ik ook. Helemaal bij wens van een groot gezin zou ik begrijpen dat je dat hierom bijstellen zou.
pi_128496770
Mijn vriend ziet gewoon dingen niet lijkt het, hij heeft het ook megadruk op zijn werk+de zorg van Ean en dan nog ietsjes verwend door zijn moeder vroeger.

Ik kan gewoon niet meer bukken zonder dat mijn maag in mijn keel zit. Als gevoel dan dus dingen opruimen is een opgave. Evenals de wasmachine leeghalen en vooral om de was naar boven te tillen. (wasmachine op begane grond) Nu hangt hij buiten want mooi weer maar bij regen gaat dat niet.

En nu hou ik er over op.
pi_128496990
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 12:54 schreef Pvoesss het volgende:
Bij tepelkloven even hulp inschakelen van een lactatiekundige. :Y

Sowieso als je borstvoeding wil geven is het heel slim om een cursus te volgen en al wat meer info tot je beschikking te hebben. En vooral dingen vragen in het OUD / Borstvoeding deel 165
Ja ga zeker vlot aan de bel trekken. Ook bij kraamzorg intake aangeven dat ik een bv expert wil. En weet mijn weg naar het topic en bv cursus te vinden waar ik ook mijn zorg tzt wil bespreken. :)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128497013
Oh mèn fr, wat beroerd. :N
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128497127
Ik wil borstvoeding geven. Ga nu geen cursus volgen, heb voor werk een cursus gehad en ook meerdere bv info-avonden voor aanstaande ouders bijgewoond in het ziekenhuis. Enne het was onderdeel van mijn werk om te helpen bij de eerste bv en laagdrempelig te overleggen met de lk :) Heb dus zo vaak kindjes 'aangelegd' en ook al is het bij jezelf anders, op zo'n cursus ga ik niets nieuws horen ;)

Heb er zin in. Vooral omdat ik heel benieuwd ben hoe het gaat lopen. Juist omdat ik zo stellig ben dat ik bv wil geven en het liefst zo lang mogelijk en de eerste dagen desnoods elk uur en en en en... ben ik stiekem best weleens bang dat ik daar keihard op terug zal komen. We zullen zien.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 13:48:25 #217
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128497703
Jeetje FR..golven bloed :{! Het ziekenhuis zal het wel beter weten, maar bijzonder dat ze zeggen dat het niks ernstigs is :X Zien ze niet wat dit met jou doet? Als persoon?
:*

Bv..ik wil het zeker proberen. Lees nu al regelmatig mee in het bv-topic, echt top hoe er daar hulp en tips worden gegeven! Verder hoop ik op wat kennis van m'n moeder aangezien zij verloskundige (en pro-bv) is geweest. Ik ben alleen niet zo stellig in het geven van bv als Mabawa ;).
  dinsdag 2 juli 2013 @ 13:49:46 #218
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128497749
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 12:05 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Droom was heel gek Sylver, Ik moest me met andere personages uit het boek verstoppen voor 'iets' en dat deden we door rondjes te vliegen om een vierkant blok. Beetje het spelletje wat je met kinderen speelt. Zorgen dat je net de hoek om bent als het kindje bij de andere hoek bent. :o :7
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 12:30 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Ha!
Ik droomde vannacht over de vriend van mijn 'stief'zusje :') Voelde me ook nogal schuldig toen ik wakker werd. Maar het was wel heel leuk :P

Hilz! Gefeliciteerd!
Haha, wat kan je toch raar dromen als je zwanger bent :+

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 12:05 schreef Hilzillah het volgende:
Oh en ik vergeen helemaal het belangrijkste O+ O+ Ik ben vriendintante geworden vandaag! O+ O+
Vriendinnetje is vanmorgen voor de 2e keer mamma geworden van Meisje J.osephine O+
Gefeliciteerd! *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 13:05 schreef Kiwisoep het volgende:
Cursus heb ik gedaan. Gewoon ff nieuwsgierig wie van de zwangeren wel of niet van plan is. Meesten schrijven natuurlijk nog niet in het bv topic. Maar ik kom me zeker melden hoor!
Ik wil het ook gaan proberen (heb alleen geen cursus gedaan, hoop dat dat de geen belemmering is)

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 13:09 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik denk dat de littekens van mijn keelamandelen open gaan als ik spuug. In ieder geval op die plek doet het dan heel erg zeer.
Ah getsie, dat maakt het extra rot ;(

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 13:14 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
pff ..nou kan me ondertussen helemaal voorstellen dat zwanger zijn voor jou niks leuks meer is :N
Idd -O-
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 13:30 schreef Mabawa. het volgende:
Heb er zin in. Vooral omdat ik heel benieuwd ben hoe het gaat lopen. Juist omdat ik zo stellig ben dat ik bv wil geven en het liefst zo lang mogelijk en de eerste dagen desnoods elk uur en en en en... ben ik stiekem best weleens bang dat ik daar keihard op terug zal komen. We zullen zien.
Zelfde hier :Y
Ik had de eerste week van XcUZ_Me meegelezen en ben nu wel een beetje bang dat het moeilijk gaat worden. Maar vond het heel gaaf om te lezen hoe ze vol bleef houden :)
pi_128497844
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 13:48 schreef GotC het volgende:
Jeetje FR..golven bloed :{! Het ziekenhuis zal het wel beter weten, maar bijzonder dat ze zeggen dat het niks ernstigs is :X Zien ze niet wat dit met jou doet? Als persoon?
:*

Bv..ik wil het zeker proberen. Lees nu al regelmatig mee in het bv-topic, echt top hoe er daar hulp en tips worden gegeven! Verder hoop ik op wat kennis van m'n moeder aangezien zij verloskundige (en pro-bv) is geweest. Ik ben alleen niet zo stellig in het geven van bv als Mabawa ;).
Ik mag er vrijwillig gaan liggen als ik het niet meer trek maar dat zie ik niet zitten.
En ik denk vrijdag te horen dat ik niet tot de 40wk hoef door te lopen. Dat had hij de vorige keer ook gezegd maar goed nu kan inleiden moeilijker.

Hilz surogaattante wat leuk. Wanneer mag je baby snuffelen?
pi_128497907
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 13:49 schreef Sylver_ het volgende:
Ik wil het ook gaan proberen (heb alleen geen cursus gedaan, hoop dat dat de geen belemmering is)
Ik denk dat het wel zou helpen om info te hebben die juist is.
Zo had ik een kraamhulp die van mening was dat vaker voeden dan om de 3 uur niet kan.
Dat je moest stoppen na een bepaald aantal minuten voeden etc.
En dat is gewoon onzin.5

Het is handig om te weten wat wel waar en niet waar is.
pi_128497953
Das wel een pak van je hart denk FR. Maar ook wel een contrast juist na jouw vorige zwschap denk ik.
Ik heb het gevoel dat ik de hele ochtend bukken-omhoog ben gegaan in mijn onderrug/heup/bekken. Auw. Is dat indalen?
  dinsdag 2 juli 2013 @ 13:56:19 #222
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128497976
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 13:54 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel zou helpen om info te hebben die juist is.
Zo had ik een kraamhulp die van mening was dat vaker voeden dan om de 3 uur niet kan.
Dat je moest stoppen na een bepaald aantal minuten voeden etc.
En dat is gewoon onzin.5

Het is handig om te weten wat wel waar en niet waar is.
Ik heb wel http://www.borstvoeding.com helemaal leeggezogen mbt tot info :P

Maak me wel een beetje zorgen om aanleggen, dat kan je geloof ik ook verkeerd doen waardoor het niet lukt?
pi_128498172
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 13:52 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik mag er vrijwillig gaan liggen als ik het niet meer trek maar dat zie ik niet zitten.
En ik denk vrijdag te horen dat ik niet tot de 40wk hoef door te lopen. Dat had hij de vorige keer ook gezegd maar goed nu kan inleiden moeilijker.

Hilz surogaattante wat leuk. Wanneer mag je baby snuffelen?
Maar je moet nog wel een week of 13. Is jouw slokdarm niet enorm aan het ontsteken door al het spugen? Daar moeten ze wel iets mee proberen hoor want golven bloed mee spugen is niet de bedoeling. Het lijkt me stug dat je amandel-littekens het zijn, tenzij je afgelopen week geopereerd bent ofzo.
Als je slokdarm ontstoken is en je doet daar niets mee kan er flink littekenweefsel ontstaan en dat kan later in je leven weer voor problemen zorgen. K zou het wel heel expliciet blijven aankaarten bij je gyn.
pi_128498230
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 13:55 schreef Kiwisoep het volgende:
Das wel een pak van je hart denk FR. Maar ook wel een contrast juist na jouw vorige zwschap denk ik.
Ik heb het gevoel dat ik de hele ochtend bukken-omhoog ben gegaan in mijn onderrug/heup/bekken. Auw. Is dat indalen?
Ik hoor het vrijdag wel. Ik wil ook vragen of hij gewichtsschatting wil doen en ben benieuwd naar de liggen. Ik heb nog niks van draaien gevoeld. Maar goed volgens mij is er ruimte zat dus voel ik dat ook helemaal niet.
Geen idee of dat indalen is. Kan het een draaipoging van je meisje zijn?
pi_128498276
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 14:01 schreef mignonne het volgende:

[..]

Maar je moet nog wel een week of 13. Is jouw slokdarm niet enorm aan het ontsteken door al het spugen? Daar moeten ze wel iets mee proberen hoor want golven bloed mee spugen is niet de bedoeling. Het lijkt me stug dat je amandel-littekens het zijn, tenzij je afgelopen week geopereerd bent ofzo.
Als je slokdarm ontstoken is en je doet daar niets mee kan er flink littekenweefsel ontstaan en dat kan later in je leven weer voor problemen zorgen. K zou het wel heel expliciet blijven aankaarten bij je gyn.
Dank je voor je mening.
Ik moet nog 15 wk en ga het zeker weer vrijdag aankaarten.
Operatie is al jaren geleden maar ik heb er wel flinke littekens aan overgehouden die sowieso erg gevoelig zijn.
pi_128498320
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 14:04 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Dank je voor je mening.
Ik moet nog 15 wk en ga het zeker weer vrijdag aankaarten.
Operatie is al jaren geleden maar ik heb er wel flinke littekens aan overgehouden die sowieso erg gevoelig zijn.
nouja ik bedoel meer van okay misschien hoef je niet door tot 40 weken maar dan moet je toch wel door tot een week of 38. Das ook nog best een eind. Succes ermee want het lijkt me loodzwaar -O-
  dinsdag 2 juli 2013 @ 14:07:39 #227
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128498407
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 13:56 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Ik heb wel http://www.borstvoeding.com helemaal leeggezogen mbt tot info :P

Maak me wel een beetje zorgen om aanleggen, dat kan je geloof ik ook verkeerd doen waardoor het niet lukt?
Belangrijk is dat je baby een grote hapt neemt en de tepel goed in zijn/haar mondje heeft. Ik heb wel een duidelijk foto maar die's wel een beetje privé :+. Je kraam helpt je er (als het goed is) goed bij en als je twijfelt zou ik al snel een lactatiekundige bellen. De eerste dagen kunnen idd lastig zijn, je baby en jij moeten het allebei leren.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 14:13:24 #228
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128498576
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 14:07 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Belangrijk is dat je baby een grote hapt neemt en de tepel goed in zijn/haar mondje heeft. Ik heb wel een duidelijk foto maar die's wel een beetje privé :+. Je kraam helpt je er (als het goed is) goed bij en als je twijfelt zou ik al snel een lactatiekundige bellen. De eerste dagen kunnen idd lastig zijn, je baby en jij moeten het allebei leren.
Ah bedankt! Ik zal idd als ik twijfel dan een lactatiekundige bellen :Y
  dinsdag 2 juli 2013 @ 14:14:21 #229
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128498614
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 13:55 schreef Kiwisoep het volgende:
Zou best kunnen, denk ik :)

Ik heb sinds een paar dagen met vlagen last van mijn lies en mijn schaamstreek voelt nogal beurs :X Volgens mij is dat ook het indalen?
pi_128498629
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 14:05 schreef mignonne het volgende:

[..]

nouja ik bedoel meer van okay misschien hoef je niet door tot 40 weken maar dan moet je toch wel door tot een week of 38. Das ook nog best een eind. Succes ermee want het lijkt me loodzwaar -O-
Is het ook. Althans ik vind het zelfs fysiek zwaarder dan met Ean. Ik heb nu door die breuk in mijn middenrif heel veel maagzuur. En daarom wil ook echt geen 3e meer. Dus vriend of ik mag onder mes.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 15:01:00 #231
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_128500341
Hier helaas geen borstvoeding. Mag niet met mijn vitamines helaas.
pi_128500598
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 15:01 schreef -Bubseltje- het volgende:
Hier helaas geen borstvoeding. Mag niet met mijn vitamines helaas.
Hoe bedoel je? :@
  dinsdag 2 juli 2013 @ 15:11:32 #233
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_128500771
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 15:07 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? :@
Ik moet vitamines bij slikken vrij hoge doses. Waaronder vitamine a, die dosis is veel te hoog voor de baby. Heb ik al met een lactatiekundige etc uitgezocht.
pi_128500901
Klopt inderdaad ik was gewoon nieuwsgierig omdat in principe voeden met maagband / verkleining vaak wel kan ondanks vitamines etc. Wel jammer dan als je het graag wilt geven.
pi_128500960
Vervelend FR, volhoudse!

Nog even paar pagina's teruglezen:
@Sull, ik heb als apps op mijn foon: I'm expecting, Babybump, Pregnancy (van Babycenter), en Happy Pregnancy (omdat daar ook weeëntimer op zit). En ik ontvang elke week de 'zwanger groeikalender' van Jonge gezinnen in mijn mail. Ben helemaal niet informatie hongerig hoor :+

Over aankomen, zo rond week 20, was het volgens het appje 'excessive'. Maar dit is al snel weer in de 'normal' range gekomen. Zit volgens mij prima gemiddeld met tot nu toe zo'n 12 kilo totaal aangekomen.

Over borstvoeding, hier ook de intentie om het te gaan doen. Heb bij de ziekenhuis info avond wat informatie gekregen en ga me ook vooral goed inlezen op internet ipv nog een aanvullende bv cursus.

Van het weekend wordt het lekker weer O+ ! Ben benieuwd of er nog meer leden bij het 'clubje zonder enkels' komen :D
  dinsdag 2 juli 2013 @ 15:24:40 #236
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128501270
Ik wil wel graag BV gaan geven. Een cursus heb ik er niet voor gevolgd. Mijn schoonmoeder is kraamverzorgster met een borstvoedings diploma. Het klinkt heel denigerend maar ben vergeten hoe het heet :@ Ze mag ook die cursus uitleg geven op de BV avonden iig.

Jeetje FR. Zwanger zijn is voor jou helemaal geen blijde verwachting! (Wel voor het kleintje natuurlijk maar alle toestanden er omheen.) Bied de schoonmaakmevrouw wel genoeg hulp? Als in, dat het werk voor jou minder wordt?

Ik heb net mijn foto studio een sopje gegeven en kast opnieuw ingedeeld. Billieboekenkast is naar Olli zijn kamer verhuisd dus het was nogal een chaos. Morgen komt mijn andere zwangere vriendin om buik foto's te maken. Gewoon voor de leuk, geen opdracht. En als tegenprestatie gaat ze mij ook fotograferen. Ik ben benieuwd! :D
pi_128501303
Haha ja want ik mis toch nog wel wat leden hoor!

Ben ook benieuwd hoe de bv zal verlopen, maar genoeg deskundigen om daarbij te ondersteunen! Zolang het voor baby en moeder fijn is wil ik doorzetten.
Sylver, pijn in lies en beneden klinkt dan weer heel anders haha. Maar ook supernaar. Misschien is het wel de ligging die het gevoel ook anders maakt?
pi_128501396
Kiwisoep, hier inderdaad een stuitligger. De verpleegkundige van gister maakte me alvast haarfijn duidelijk dat ik er niet op moest rekenen dat de baby nog zou draaien of dat ze een versie zouden proberen vanwege de baarmoederafwijking. Morgen eerst maar eens van de gyn horen. Ik hoop dat ze nog wel een poging wagen...

De apps gedownload, eens ff kijken of er wat bij zit. Pampers app niet te vinden op android tablet, helaas.

Gewicht nu met bijna 33 weken +10 kg, ik vrees nog voor de hitte en vocht vasthouden, maar ben tot op heden niet ontevreden.

Borstvoeng info avond geweest, ik zie de meerwaarde van een extra cursus niet zo, iemand nog overtuigende argumenten?
pi_128503180
Bij jou is er dus echt een reden waardoor de baby ligt zoals hijzij ligt, de baarmoederafwijking? Ben benieuwd dan inderdaad, of je bij de kleine kans hoort waarbij de baby nog zou draaien.

Ik weet niet wie het vroeg maar gisteren vermoedde ik inderdaad een draaipoging van ons meisje. Later deed ze het ook waar mijn vriend bij was, en lag ze letterlijk dwars. Zeer!!! Uiteindelijk ging ze 'gelukkig' ook weer terug. Men wat word je daar misselijk van. Ze had nog ff niet door dat ze ruimtegebrek had denk ik.
Stiekem vind ik nu dat ze niet meer hoeft te draaien, ik heb me nu voorbereid op een ks. Al weet ik wel dat een bevalling beter is, maar wat lijkt het me lullig als je straks daar ligt, nog ff laatste echo... en baby gedraaid. Zou je naar huis gestuurd worden, denk het wel he?
pi_128503366
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 15:24 schreef Hilzillah het volgende:
Ik wil wel graag BV gaan geven. Een cursus heb ik er niet voor gevolgd. Mijn schoonmoeder is kraamverzorgster met een borstvoedings diploma. Het klinkt heel denigerend maar ben vergeten hoe het heet :@ Ze mag ook die cursus uitleg geven op de BV avonden iig.

Jeetje FR. Zwanger zijn is voor jou helemaal geen blijde verwachting! (Wel voor het kleintje natuurlijk maar alle toestanden er omheen.) Bied de schoonmaakmevrouw wel genoeg hulp? Als in, dat het werk voor jou minder wordt?

Ik heb net mijn foto studio een sopje gegeven en kast opnieuw ingedeeld. Billieboekenkast is naar Olli zijn kamer verhuisd dus het was nogal een chaos. Morgen komt mijn andere zwangere vriendin om buik foto's te maken. Gewoon voor de leuk, geen opdracht. En als tegenprestatie gaat ze mij ook fotograferen. Ik ben benieuwd! :D
Ik vind dat ze in die tijd meer kan schoonmaken. En je moet er echt wel bij blijven anders doet ze niet veel heb ik het idee. Dus morgen mag vriend erbij blijven en ga ik met Ean zijn v-dag taart ophalen en boodschappen doen.

Wat fijn dat je moeder kraamverzorgster is. Die kan je dan mooi helpen en ook na de kraamtijd nog met vragen.

Ik ben al heel blij dat deze redelijk beweegt. En nu klink ik heel ondankbaar maar ik word er wel heel erg misselijk van. Ik denk dat er tegen mijn maag geduwd wordt.

Veel plezier morgen bij de foto's. Ik twijfel nog over een shoot deze keer. Bij ean was het niet zo'n succes dus nu weet ik het nog niet.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 16:18 schreef Kiwisoep het volgende:
Bij jou is er dus echt een reden waardoor de baby ligt zoals hijzij ligt, de baarmoederafwijking? Ben benieuwd dan inderdaad, of je bij de kleine kans hoort waarbij de baby nog zou draaien.

Ik weet niet wie het vroeg maar gisteren vermoedde ik inderdaad een draaipoging van ons meisje. Later deed ze het ook waar mijn vriend bij was, en lag ze letterlijk dwars. Zeer!!! Uiteindelijk ging ze 'gelukkig' ook weer terug. Men wat word je daar misselijk van. Ze had nog ff niet door dat ze ruimtegebrek had denk ik.
Stiekem vind ik nu dat ze niet meer hoeft te draaien, ik heb me nu voorbereid op een ks. Al weet ik wel dat een bevalling beter is, maar wat lijkt het me lullig als je straks daar ligt, nog ff laatste echo... en baby gedraaid. Zou je naar huis gestuurd worden, denk het wel he?
Ik vroeg dat. De volgende keer toch op handen en knieën gaan zitten?
Het schijn dan idd echt zeer te doen.
pi_128503536
Niks daarvan, ze liustert maar gewoon naar haar moeder ;)
  dinsdag 2 juli 2013 @ 16:37:37 #242
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_128503772
Klote FR dat het spugen nog zo bizar veel is ondanks alle medicatie. Ik prijs mezelf maar gelukkig dat de medicatie hier wel helpt, 1 keer maar in Spanje hoeven spugen.

M'n enkels ben ik nu 3 weken kwijt, ik vind deze benen met tenen maar stom :D

Morgen het vieze suikerdrankje, best zenuwachtig voor, heb een mega buik en altijd dorst..
pi_128503831
Snap dat je je zorgen maakt spewey. Maar dorst met dit weer is vrij logisch.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 16:42:58 #244
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128503935
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 16:24 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik vind dat ze in die tijd meer kan schoonmaken. En je moet er echt wel bij blijven anders doet ze niet veel heb ik het idee. Dus morgen mag vriend erbij blijven en ga ik met Ean zijn v-dag taart ophalen en boodschappen doen.

Wat fijn dat je moeder kraamverzorgster is. Die kan je dan mooi helpen en ook na de kraamtijd nog met vragen.

Ik ben al heel blij dat deze redelijk beweegt. En nu klink ik heel ondankbaar maar ik word er wel heel erg misselijk van. Ik denk dat er tegen mijn maag geduwd wordt.

Veel plezier morgen bij de foto's. Ik twijfel nog over een shoot deze keer. Bij ean was het niet zo'n succes dus nu weet ik het nog niet.

Balen is dat zeg! Dat je haar echt achter de vodden moet zitten. Ze is er toch verdorie niet voor niks. En als er in die tijd dan nog niks gedaan wordt schiet het ook niet op! Anders om een ander vragen?
pi_128503976
Ik wil d'r deze week nog een kans geven.
De huishoudelijk hulp die wij zelf een poosje gehad hebben werkte harder. Maar goed dat was niet geheel wit natuurlijk.
pi_128504149
Hier ook de wens voor bv, krijg van de verzekering een heel begeleidingspakket vergoed dus de lactatiekundige gaat ons sowieso begeleiden. Verder heb ik het boek 'Borstvoeding' van Stefan Kleintjes goed doorgelezen en volgens mij gaat het helemaal goedkomn zo.

GotC, wat de BI betreft, die is momenteel stabiel. Ik lig of loop op nieuwe manier, zit op een bal behalve als ik op visite ben en zolang ik maar heel rustig aan doe, gaat het goed. Alle gewrichten kraken en knakken als ik loop, maar hey, dat geeft niets :).

Sylver, dat klinkt wel een beetje als indalen ja!

Kiwi, ze wil dus wel draaien? Misschien toch nog proberen als ze het nogmaals aangeeft? En ja, als ze gedraaid blijkt ga je weer naar huis, want dan mag je gewoon bevallen.

Hilz, gefeliciteerd! *O*

Spewey, ik heb ook veel dorst met dit weer!

FR, wat balen. Probeer het een beetje los te laten, het is altijd schoner dan als ze niet poetst!

Qua gewicht ben ik nu 10,5 kg aangekomen bij 33.4, is al weken stabiel dus dat is fijn. Heb het alleen wel sneller warm nu! Enkels heb ik nog ;).

Vandaag weer goedgekeurd bij de vk, bloeddruk was zelfs aan de lage kant. Fijn! Mijn vk doet aan steriele waterinjecties als pijnbestrijding bij thuisbevallingen. Dat is nieuw! Ik weet dat Gulara ze gehad heeft en dat haar ervaring slecht was, maar het heeft tegelijkertijd wel m'n voorkeur t.o.v. ziekenhuis als ik toch echt pijn ervaar. Nog een puntje om over na te denken...
pi_128504242
Ik weet niet of ze het echt probeerde hoor maar het leek er ff op. Ze ging ook zelf weer terug dus ws ging het niet?
pi_128504281
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 16:51 schreef Kiwisoep het volgende:
Ik weet niet of ze het echt probeerde hoor maar het leek er ff op. Ze ging ook zelf weer terug dus ws ging het niet?
Zou best kunnen. Toch handen en voeten?
pi_128504498
Als ze weer een poging doet wel ja!
pi_128505838
En teveel geld uitgegeven in de volgende webshop... Maar ja, ik moest echt een nachthemd, en dat ze van die leuke babykleertjes in de aanbieding hadden, tja.... Daar kan ik ook niets aan doen? ;)
pi_128506189
Oh ja, en er zei iemand iets over de boxers van je man gebruiken als tent... Lijkt me persoonlijk niet handig, want ik krijg maandverband nooit goed zittend in een boxer. Dus kraamverband wrs ook niet... Maar wellicht vergis ik me?
  dinsdag 2 juli 2013 @ 17:51:14 #252
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128506226
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 16:44 schreef ferrari_rood het volgende: Ik wil d'r deze week nog een kans geven. De huishoudelijk hulp die wij zelf een poosje gehad hebben werkte harder. Maar goed dat was niet geheel wit natuurlijk.
Dat is het nadeel. Deze krijgt klusjes van een 'baas' een zwart uitbetaalde wordt eruit geknikkert als ze haar best niet doet.

Wat heb je allemaal voor kleertjes Cwen? en welke websjop? :D
pi_128506339
Kiwi, ik heb dat ook al gehad ja, dat ze dwars lag. Ik heb handen knieen geprobeerd en ook een duwtje in de goede richting, maar helaas. Ik vond het wel bijzonder om mee te maken.

Cwen, fijn dat het kan, nu nog bedenken wat je wil. Je kunt altijd een poging wagen natuurlijk, wie weet helpt het jou 2 uur!
pi_128506354
De shop heet Baby Butt, heb er 2 nachthemden vandaan:

en

Niet briljant, maar ook niet duur!

Kleertjes was alleen een mutsje en een vestje...

en
pi_128506397
Cwen, beter als die oma bloemen gevallen! En wat betreft de boxershort, dat net broekje is ook een soort boxermodel, als de pijpjes maar nauw aansluiten.
pi_128506448
Ja toch? Vind ze best leuk en alles is beter dan die bloemen!
Oh, in dat geval lijkt het me prima, dat past vast!

En ja, ik kan het altijd proberen, ga er vanuit dat het niet nodig is maar het is fijn om te weten dat het kan.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 18:02:09 #257
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128506557
Net terug van de vk, weer goed gekeurd *O* En ze is ingedaald :Y

Nu even teruglezen!
  dinsdag 2 juli 2013 @ 18:15:58 #258
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128506939
Bubseltje, hoe gaat dat dan tijdens de zwangerschap? Krijg je dan ook niet te veel vit. A?

Kiwi, klinkt best pijnlijk als ze dwars ligt! Kan me trouwens wel voorstellen dat het indalen iets anders voelt bij een stuitligging.

Balen dat je zo achter de schoonmaakster aan moet zitten, FR :{

Succes morgen, Spewey! Suikerdrankje lijkt me ook erg vies

Prima nachthemden, Cwen :Y En schattig mutsje en vestje :)
  dinsdag 2 juli 2013 @ 18:25:30 #259
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_128507228
Leuke spulletjes Cwen!

Sylver_ een sticker erbij *O*
Ik slik nu geen extra vit a, maar na de geboorte moet ik wel weer beginnen.
pi_128507248
Leuke nachthemden!
pi_128507266
En sull, bij jou is er nog ff iets meer ruimte denk ik hihi
  dinsdag 2 juli 2013 @ 18:33:54 #262
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128507451
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 18:25 schreef -Bubseltje- het volgende:
Leuke spulletjes Cwen!

Sylver_ een sticker erbij *O*
Ik slik nu geen extra vit a, maar na de geboorte moet ik wel weer beginnen.
Ah, check :)
pi_128510348
Leuke dingen gekocht Cwen! Ook maar eens spieken daar, moet ook nog twee fatsoenlijke nachthemden hebben.

Sylver, fijn dat alles goed was bij de verloskundige, en dat ze al is ingedaald! Klopte dus toch wat je voede :)
  dinsdag 2 juli 2013 @ 20:02:35 #264
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128510574
Cwen! Die nachthemden zijn geweldig! Die zou ik dus ook gewoon eigenwijs aantrekken als jurk :D
Vestje is ook een schatje O+

Sylver een sticker er bij! *O*
pi_128510637
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 20:02 schreef Hilzillah het volgende:
Cwen! Die nachthemden zijn geweldig! Die zou ik dus ook gewoon eigenwijs aantrekken als jurk :D
Vestje is ook een schatje O+

Sylver een sticker er bij! *O*
Thanks :D! Ik vind ze zelf ook zeer geschikt voor de kraamweek, zeker als het mooi weer is!
pi_128510656
O ik zie ook nu pas dat het speciale nachthemden zijn! Was het gauw binnen? Of tewel... kan ik nog?!
pi_128510803
Heb ze nog niet binnen, levertijd staat op 3-7 werkdagen. Het zijn idd voedingsnachthemden, dus wellicht heb je er dan alsnog iets aan? Anders wordt het wel kort dag, waarschijnlijk!
pi_128510989
Hmm inderdaad. Ging me om het zkh... jammer, leuke shop!!! Mss straks wat voedingsshirts ofzo... vul mijn mandje wel vast ;)
pi_128511544
Net bij de vk geweest, weer goedgekeurd gelukkig. Moet wel een suikertest en naar de diëtiste ivm te hoog bmi -O- vk liep wel erg uit...zaten nog 2 wachtenden voor ons. Maargoed hartje klopte heel mooi en mijn bloeddruk was goed *O*
pi_128511716
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 18:26 schreef Kiwisoep het volgende:
En sull, bij jou is er nog ff iets meer ruimte denk ik hihi
Daar ben ik niet zo zeker van hoor, de mijne is bij voorbaat al de helft van die van jou he! ;) Ik voel mijn baarmoeder en baby ook alleen maar links...
pi_128511895
Leuke leren slofjes ook in de shop! Nouja ik bestel maar niks ivm levertijd. Kan altijd nog...
Oja natuurlijk Sull, sorry. Heeft de afwijking aan je bm een naam?
pi_128512179
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 20:36 schreef Kiwisoep het volgende:
Leuke leren slofjes ook in de shop! Nouja ik bestel maar niks ivm levertijd. Kan altijd nog...
Oja natuurlijk Sull, sorry. Heeft de afwijking aan je bm een naam?
Uterus unicornis is de nederlandse benaming. En geeft verder niets hoor :)
pi_128513719
Hihi, had kraam pakket alvast aangevraagd, dan krijg je nl van fbto het zwangerschapsdagboek van Pauline oud kado. En die had ik bij sjaak ook, vond ik toen heel leuk om bij te houden. Ennieweej, zag dat het een nieuwe druk was, en was nieuwsgierig wat er gewijzigd was, dus even de vorige er ook bij gepakt. Schrijf ik bij 15w: mensen zijn teleurgesteld dat ze nog zo weinig buikje zien. En bij 20w: eindelijk komt er een buikje.

:')
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128513799
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 20:44 schreef Sull het volgende:

[..]

Uterus unicornis is de nederlandse benaming. En geeft verder niets hoor :)
Nouja, Nederlands... ;). Het is de medische term en het is eigenlijk Latijn :D

En ja, dat boekje is super!
pi_128513925
Nou Momo, dat haal je nu vast goed in!

Pfff ik realiseer me net dat ik al de hele avond harde buiken heb. Hoewel ik ergens twijfel of het wel harde buiken zijn kan het eigenlijk niet missen. Het komt en gaat en is echt een vervelend menstruatiegevoel. Hoeveel mag je er eigenlijk hebben met 19 weken?
Ik ga zo maar een lekkere warme douche nemen en naar bed.
pi_128514022
Via deze link kan je een gratis zwangerschapsagenda aanvragen. Ik moet 'm zelf alleen nog even ophalen, maar heb de mail klaar liggen ;). Ziet er iig leuk uit!

http://www.whysonline.nl/zwangeragenda/all_sections/
pi_128514027
quote:
[img]http:ookzizine.net/p/1s.gif[/img] Op dinsdag 2 juli 2013 21:21 schreef Cwen het volgende:

[..]

Nouja, Nederlands... ;). Het is de medische term en het is eigenlijk Latijn :D

En ja, dat boekje is super!
Ehm ja... je hebt helemaal gelijk! Nederlands is "halve baarmoeder" ;)

Ik heb dat dagboekje ook, leuk he!
pi_128514105
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 21:24 schreef Mabawa. het volgende:
Nou Momo, dat haal je nu vast goed in!

Pfff ik realiseer me net dat ik al de hele avond harde buiken heb. Hoewel ik ergens twijfel of het wel harde buiken zijn kan het eigenlijk niet missen. Het komt en gaat en is echt een vervelend menstruatiegevoel. Hoeveel mag je er eigenlijk hebben met 19 weken?
Ik ga zo maar een lekkere warme douche nemen en naar bed.
Volgens mij is het maximaal 8 per uur. Probeer rust te houden, misschien even lekker douchen of in bad?
pi_128514464
Oei mabawa, beetje druk geweest vandaag?

En hele serie van Pauline oud is super! Heb de eerste drie toen van zorgverzekering gekregen, en de vier de zelf bijgekocht toen. Ook leuk om nu te vergelijken O+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  dinsdag 2 juli 2013 @ 21:36:32 #280
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128514515
Bedankt voor de stickers dames :D

Angelatje, ook een sticker voor jou ;) Moet je ook een glucosetest met zo'n suikerdrankje?

Net even een beetje ingelezen in uterus unicornus, kende ik nog niet. Stuitligging gebeurt dan wel vaak las ik.

Mabawa, heb je vandaag misschien te veel gedaan? Ik meen me ook te herinneren dat het er maar 8 per uur 'mogen' zijn. Warme kruik of bad/douche zou wat moeten helpen en rust nemen idd :Y
pi_128514705
Ook ff ingelezen, en best een moeilijke naam hihi. Maar das niet niks Sull. Wisten jullie dat al? En spontaan zwanger geworden? Hopen dat je de zwangerschap gewoon kunt voldragen :)

Doe je kalm aan Mabawa?
pi_128514752
Ik sluit me aan bij de rest, Mabawa! Lekker in bad en naar bed, kruik erop. Voor de check: harde buik voelt als een bal in je buik, heel gespannen rondom als j erop duwt. Als het echt niet overgaat, kun je best even bellen met je vk.
pi_128515029
Ah oke 8 per uur. Daar kom ik niet overheen nog. Denk inderdaad toch weer iets teveel gedaan vandaag, terwijl dat helemaal niet de bedoeling was. Net ook nog even een was afgehaald, gevouwen en in de kast gestopt en een nieuwe opgehangen. Veel bukken enzo waar ik sowieso hb van krijg (omdraaien in bed en opspringen van de bank enzo) maar toen ik net lekker relax met een kop thee op de bank zat bleef het dus komen. Ben net na mn post gelijk even gaan douchen en lig nu op bed. Morgen weer werken bah. Morgenavond doe ik helemaal niks!
pi_128515050
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 21:40 schreef Kiwisoep het volgende:
Ook ff ingelezen, en best een moeilijke naam hihi. Maar das niet niks Sull. Wisten jullie dat al? En spontaan zwanger geworden? Hopen dat je de zwangerschap gewoon kunt voldragen :)

Doe je kalm aan Mabawa?
Tijdens het vruchtbaarheidstraject ontdekt, zwanger geworden van de 9e en laatste IUI poging. Risico's zijn er zeker, maar we zijn blij met elke week die ik voldraag, maar tot op heden gaat het super hoor!
pi_128515166
Jeetje dat wist ik niet. Nou inderdaad, iedere week bij jou in de buik is er eentje en je bent al ver!
pi_128515193
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 21:41 schreef Cwen het volgende:
Ik sluit me aan bij de rest, Mabawa! Lekker in bad en naar bed, kruik erop. Voor de check: harde buik voelt als een bal in je buik, heel gespannen rondom als j erop duwt. Als het echt niet overgaat, kun je best even bellen met je vk.
Ja stom dat weet ik dondersgoed natuurlijk. Waarom ben je ineens een noob als t om jezelf gaat? :@ Ik hou t wel even goed i n de gaten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mabawa. op 02-07-2013 22:14:20 ]
pi_128515443
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 21:52 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Ja stom dat weet ik dondersgoed natuurlijk. Waarom ben je ineens een noob als t om jezelf gaat? :@ Ik hou t wel even goed i n de gaten.
Probeer op tijd je activiteitenniveau aan te passen, voor je het weet zit je tjuis, daar heb je ook niets aan. Niet alleen 's avonds rustig aan doen dus!
pi_128516547
Mn werk is fysiek niet heel zwaar gelukkig. Heb ook geen drukke dag morgen. Maar eerste dag na vakantie is gewoon ff rot. Heb trouwens 2 weken geleden de eerste aanpassing gedaan mbt reistijden. Als het niet gaat dan trek ik echt aan de bel!!
pi_128516924
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 21:36 schreef Sylver_ het volgende:
Bedankt voor de stickers dames :D

Angelatje, ook een sticker voor jou ;) Moet je ook een glucosetest met zo'n suikerdrankje?

Net even een beetje ingelezen in uterus unicornus, kende ik nog niet. Stuitligging gebeurt dan wel vaak las ik.

Mabawa, heb je vandaag misschien te veel gedaan? Ik meen me ook te herinneren dat het er maar 8 per uur 'mogen' zijn. Warme kruik of bad/douche zou wat moeten helpen en rust nemen idd :Y
Ze had het nu alleen over een suikertest maar daar zou ze volgende keer op terugkomen, want dan ben ik 21 weken
  woensdag 3 juli 2013 @ 01:12:49 #290
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128524142
ik ging beginnen aan een kussen voor mijn schommelstoel.. Daar ben ik nu dus al 2 uur mee bezig hè :')
  woensdag 3 juli 2013 @ 07:30:45 #291
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128526162
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 16:37 schreef Spewey het volgende:
Klote FR dat het spugen nog zo bizar veel is ondanks alle medicatie. Ik prijs mezelf maar gelukkig dat de medicatie hier wel helpt, 1 keer maar in Spanje hoeven spugen.

M'n enkels ben ik nu 3 weken kwijt, ik vind deze benen met tenen maar stom :D

Morgen het vieze suikerdrankje, best zenuwachtig voor, heb een mega buik en altijd dorst..
Tip, drink het drankje in 1x op, zonder pauze als het ff kan. Ik vond alleen de nasmaak vies :) Ben benieuwd naar je waarden! Succes!

Mabawa, gaat het weer wat beter? Duidelijker signaal kan je niet krijgen van je lichaam denk ik, maar leuk is anders..
pi_128526204
Ik wil ook een schommelstoel!
  woensdag 3 juli 2013 @ 07:42:46 #293
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128526222
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 07:39 schreef Kiwisoep het volgende:
Ik wil ook een schommelstoel!
Ik ook, was het enige waar ik al jaren over droom voor in de kinderkamer..maar kan geen leuke vinden die niet gelijk 300+ euro is :(
pi_128526265
Dat is waarom er hier geen staat. Wilde zo'n mooie oude... Zo eentje waar je op slag verliefd op word. Vriend houdt daar niet van (strak en nieuw moet alles zijn). Dus hij ff mazzel. Al komt de wieg straks eerst naast ons bed te staan.
Genoeg over mij, is je kussen wel gelukt hilzillah? Genaaid?
Kan niet wachten, lijkt me zo gezellig!
Hoe is het afgelopen met dr harde buiken mabawa?
pi_128526492
Hier past helaas geen schommelstoel :(
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128526669
Spontane harde buiken zijn wel gestopt gelukkig. :) Alleen toen ik vannacht eruit moest om te plassen maar dat is niet zo erg.
Het is zover, ik moet weer werken. Ach nog 3 mnd en een beetje en dan heb ik verlof!

Ik wil ook een schommelstoel maar dat gaat hier waarschijnlijk niet passen :(

Fijne dag allemaal!
pi_128526994
Mabawa, fijn dat het gestopt is!

Leuk Hilzillah, een schommelstoel. Ga je die hier nog wel even showen?

Vandaag 33 weken!! *O* Straks naar de gynaecoloog, maar straks eerst als (examen)model bij de kappersopleiding high lights laten zetten!
  woensdag 3 juli 2013 @ 09:08:53 #298
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_128527346
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 07:30 schreef GotC het volgende:

[..]

Tip, drink het drankje in 1x op, zonder pauze als het ff kan. Ik vond alleen de nasmaak vies :) Ben benieuwd naar je waarden! Succes!

Dank! Had net je tip gelezen voor ik het drankje kreeg en Omfg wat was het smerig en dan heb je 1 beker leeg en giet ze de rest van het flesje er ook in en dan moet je nog een keer :r
Nu een uur stil zitten
  woensdag 3 juli 2013 @ 09:12:34 #299
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128527438
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:08 schreef Spewey het volgende:

[..]

Dank! Had net je tip gelezen voor ik het drankje kreeg en Omfg wat was het smerig en dan heb je 1 beker leeg en giet ze de rest van het flesje er ook in en dan moet je nog een keer :r
Nu een uur stil zitten
:D Lekker is anders ja!
Succes! Nog maar een uurtje ;)
pi_128527669
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:08 schreef Spewey het volgende:

[..]

Nu een uur stil zitten
Dat vond ik ook zo gemeen, dat je denkt dat je er bent en dan blijkt dat de rest van de fles ook nog moet... en dan heb je dus vanzelf een pauze er in zitten en is het viezer dan vies!
pi_128527687
En weer een topic vol!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')