abonnement Unibet Coolblue
pi_128443512
Ik was mezelf bewust van het nut dat je je roaming altijd moest uitzetten op je smartphone.
Dit deed ik dan ook altijd. Mijn provider is BEN en in het verleden toen roaming per ongeluk eens aanstond (dit was 2 maanden geleden) kreeg ik keuring een SMS met de waarschuwing dat ik internet gebruikte en daar geen abonnement voor had.

Deze week lukte het uploaden van een filmpje naar facebook niet. Ik keek wat rond in mijn telefoon en dat de fout te zien. Mobielen net werken stond uit. Toen ik die aandeed werkte het internet weer.
Waarschijnlijk lag onze eigen wifi eruit en had ik dit niet door.

Stom zo bleek later want 5 dagen later (Vrijdag) krijg ik een waarschuwings sms van BEN om 16:23
Je rekening loopt zo snel op dat Ben je abbo mogelijk wordt geblokkeerd.

Wtf ... even bellen .. ja internet roaming inderdaad zo bleek.
Hoe hoog zijn de kosten nu vroeg ik? 128¤ zo vertelde de Ben mevrouw mij.
Ok dat is balen, gooi hem gelijk uit, ze bood mij aan internet voortaan te blokkeren, en ik stemde daar graag mee in.

17:00 ping ping ..
Je ben abbo is geblokeerd vanwege hoge kosten er is een e-mail gestuurd.. Ja gvd, ik gelijk bellen. Klantenservice al dicht....

Ik bekijk die mail, of ik even 700¤ wil overmaken naar ben om de blokkade eraf te halen ...

Ik ga kijken op mijn online factuur ...
Staat daar dat ik 1gb data verbruikt heb en de rekening middels is opgelopen tot 1050¤!!!

Dus deze knakker gaat morgen gelijk bellen met Ben.
Nu werd ik gewezen op een EU wet door een vriend waarin telecom providers verplicht zijn je te waarschuwen als je roamings kosten boven de 50¤ oplopen.

Ik kan behalve deze http://ec.europa.eu/news/environment/100630_nl.htm pagina daar geen officieel wets artikel over vinden.

Daar nu de vraag, kan iemand mij dat linken. Ik wil me goed voorbereiden voordat ik morgen bel.
Kan iemand mij daarmee helpen?

dank.

[ Bericht 1% gewijzigd door rednitro op 01-07-2013 00:33:14 ]
  maandag 1 juli 2013 @ 00:26:59 #2
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_128443665
Wat een kutverhaal

Heb je een internetbundel? En je bent in het buitenland neem ik aan? Want anders kan je niet roamen namelijk
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_128443842
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 00:22 schreef rednitro het volgende:

Nu werd ik gewezen op een EU wet door een vriend waarin telecom providers verplicht zijn je te waarschuwen als je roamings kosten boven de 50¤ oplopen.

Ze hebben je toch ook gewaarschuwd? ;)

Bekijk het van de positieve klant, je hebt 1,25 van hun leasebakken betaald voor ze deze maand :)
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
pi_128444005
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 00:30 schreef Maax het volgende:

[..]

Ze hebben je toch ook gewaarschuwd? ;)

Bekijk het van de positieve klant, je hebt 1,25 van hun leasebakken betaald voor ze deze maand :)
Aangepast, dat was maanden geleden.
pi_128444094
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 00:26 schreef Catch22- het volgende:
Wat een kutverhaal

Heb je een internetbundel? En je bent in het buitenland neem ik aan? Want anders kan je niet roamen namelijk
Nee niet in het buitenland.
Mobielen gegevens, zo heet de functie op mijn telefoon, die stond aan.
Ik noem het voor het gemak maar even roaming omdat ik dacht dat dat het was.
pi_128444112
Nou ok, in de praktijk gaat het zo: Als je geluk heb vind je iemand die over z'n hart strijkt en de rekening verlaagd word.

Heb je geen geluk, dan moet je betalen. En dan kan je wel een artikel aan jou kant hebben gevonden maar zolang je niet betaald heb je een probleem. Ze sluiten dan gewoon je nummer af.
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
pi_128444119
Ik zo zo snel mogelijk naar je telefoon instellingen gaan en mobiele gegevens en roaming uitzetten. Helemaal als je geen internet abo erbij hebt genomen.

Die waarschuwing heb je gekregen maar ze hebben je slecht voorgelicht/geholpen zo te lezen. Ambtenaren en medewerkers van telefoon/energie maatschappijen zijn ontzettende luie mensen die bijna altijd hun taken dagen uitstellen en helemaal geen oog voor de klant hebben.

Gelijk zelf dus actie ondernemen en nooit op dat soort mensen vertrouwen want je hebt geen poot om op te staan als je zegt dat het zou gedeblokkeerd worden maar ze zijn het vergeten tenzij het via een email is vastgelegd.
pi_128444317
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 00:36 schreef Maax het volgende:
Nou ok, in de praktijk gaat het zo: Als je geluk heb vind je iemand die over z'n hart strijkt en de rekening verlaagd word.

Heb je geen geluk, dan moet je betalen. En dan kan je wel een artikel aan jou kant hebben gevonden maar zolang je niet betaald heb je een probleem. Ze sluiten dan gewoon je nummer af.
Ik ben natuurlijk niet van plan te betalen.
Als er een wets artikel over is dat zij mij hadden moeten waarschuwen dan lijkt het mij dat ik sterk sta als ik dreig het hogerop te zoeken.
Betalen is geen optie, ik ga echt geen 1050¤ neerleggen terwijl zij verplicht zijn mij te waarschuwen.
Het is ook onvoorstelbaar dat dit komt door 1 filmpje te uploaden.

Dat ze me eventueel afgesloten houden boeit ook niet.
Dan ga ik gewoon naar simpel.nl en sluit daar een abo af terwijl ik de rekening bij Ben aanvecht.
Daarom zoek ik ook dat wetsartikel, als ik hun daarmee om hun oren sla, lijkt het mij dat ze niet anders kunnen dan het bedrag omlaag te brengen naar 50¤.

Iemand hier al eerder ervaring mee gehad? Vind ik ook interessant om te horen dan weet ik wat me te wachten staat.

quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 00:36 schreef Noisiv het volgende:
Ik zo zo snel mogelijk naar je telefoon instellingen gaan en mobiele gegevens en roaming uitzetten.
is gedaan ja.
pi_128445094
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 00:41 schreef rednitro het volgende:

[..]

Ik ben natuurlijk niet van plan te betalen.
Als er een wets artikel over is dat zij mij hadden moeten waarschuwen dan lijkt het mij dat ik sterk sta als ik dreig het hogerop te zoeken.
Betalen is geen optie, ik ga echt geen 1050¤ neerleggen terwijl zij verplicht zijn mij te waarschuwen.
Het is ook onvoorstelbaar dat dit komt door 1 filmpje te uploaden.

Dat ze me eventueel afgesloten houden boeit ook niet.
Dan ga ik gewoon naar simpel.nl en sluit daar een abo af terwijl ik de rekening bij Ben aanvecht.
Daarom zoek ik ook dat wetsartikel, als ik hun daarmee om hun oren sla, lijkt het mij dat ze niet anders kunnen dan het bedrag omlaag te brengen naar 50¤.

Iemand hier al eerder ervaring mee gehad? Vind ik ook interessant om te horen dan weet ik wat me te wachten staat.

[..]

is gedaan ja.
Dat wetsartikel is er niet. Alleen voor kosten in het buitenland.

Je kan dus dreigen wat je wilt, je wint er niks mee. Ben wint.

Wat kan er gebeuren? Je word afgesloten, je rekening word naar het incassobureau gestuurd. Deze stuurd je een aantal dreigbrieven, hier ga je niet op in. Incassokosten erbij, hoppa, nog hoger.
Daarna naar de deurwaarder en die kunnen je dwingen te betalen (beslagname, loonbeslag etc.). Echter gaat dit via de rechter dus komen er ook proceskosten bij.

Vergeet niet dat als je nog looptijd in je abbonment hebt zitten dat je die ook moet betalen. Dus zit je nog 16 maanden vast aan het abbonement en betaal je normaal 40 euro per maand, dan moet je 16x40 extra lappen. ¤640.

Dus betaal je niet? Dan kan je dit te wachten staan:
De rekening á ¤1050.
De overgebleven maanden.
Incasso kosten. (Eurootje of 200?)
Proceskosten (Eurootje of 1000?)

Dus lang verhaal kort: Bel ze op. Strijken ze niet over hun hart? Betalen. Je. Wint. Het. Niet.

En ja, ik heb dit ook al eens meegemaakt. Ik heb ook gesparteld als een vis op het droge maar ik heb toch moeten betalen. En ja, ik had ook liever mijn centjes in mijn zak gehouden :'(
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
  maandag 1 juli 2013 @ 01:03:18 #10
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_128445206
Je hebt geen dataabonnement en wel data gebruikt dus? Dat is heel wat anders dan roamen. RoAmen is als je op een ander netwerk dan je eigen data verbruikt. Binnen nederland is dat niet mogelijk. Virtuele providers daargelaten, maar dan nog heb je een eigen netwerk
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_128445307
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 00:59 schreef Maax het volgende:

[..]

Dat wetsartikel is er niet. Alleen voor kosten in het buitenland.

Als dat zo is (en dat lijkt er inderdaad te staan) dan is dat erg zuur.
Ja ik weet dat je dan geen andere optie heb dan te betalen omdat het anders hard oploopt.
Afwachten dan maar.
  maandag 1 juli 2013 @ 01:07:20 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_128445378
Alle data die je in het binnenland gebruikt is zonder waarschuwing voor je eigen rekening voor zover ik het weet. Dat jij niet weet hoe je met een smartphone om moet gaan is niet de provider's schuld, bot gezegd. Als Ben zelf op je smartphone de dataverbinding aan heeft gezet zonder jouw medeweten dan heb je misschien nog wel een kans
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_128445465
Internet in t buitenland (roaming) is automatisch geblokt op 75 euro dacht ik?

Het gaat hier echter niet om roaming maar gewoon data gebruik. Dat is niet gelimiteerd.

Maar wat voor een vaag abonnement heb je dat die kosten zo hoog zijn?
pi_128445500
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 01:09 schreef Sandersson het volgende:
Internet in t buitenland (roaming) is automatisch geblokt op 75 euro dacht ik?

Het gaat hier echter niet om roaming maar gewoon data gebruik. Dat is niet gelimiteerd.

Maar wat voor een vaag abonnement heb je dat die kosten zo hoog zijn?
Gewoon een simpel abbo van 12,50¤.
iets met 500 belminuten en 200 sms'jes.
  maandag 1 juli 2013 @ 01:16:57 #15
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_128445805
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 01:09 schreef Sandersson het volgende:
Internet in t buitenland (roaming) is automatisch geblokt op 75 euro dacht ik?

Het gaat hier echter niet om roaming maar gewoon data gebruik. Dat is niet gelimiteerd.

Maar wat voor een vaag abonnement heb je dat die kosten zo hoog zijn?
buitenbundel tarieven zijn idioot hoog.

Kan je voor de toekomst je data niet gewoon laten uitzetten aan hun kant? Of een dataabo nemen?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_128446687
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 01:16 schreef Catch22- het volgende:

[..]

buitenbundel tarieven zijn idioot hoog.

Kan je voor de toekomst je data niet gewoon laten uitzetten aan hun kant? Of een dataabo nemen?
1GB aan data. Dham dat haal ik nog niet eens in een maand tijd. .....

Heb een Ben 500 MB abbo.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
  maandag 1 juli 2013 @ 01:47:15 #17
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_128446825
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 01:43 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

1GB aan data. Dham dat haal ik nog niet eens in een maand tijd. .....

Heb een Ben 500 MB abbo.
sja. Als hij een filmpje van 10 minuten drie keer upload en een week zijn data gebruikt gaat t hard.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_128446862
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 01:47 schreef Catch22- het volgende:

[..]

sja. Als hij een filmpje van 10 minuten drie keer upload en een week zijn data gebruikt gaat t hard.
Daar heb je wel een punt. Ik up- en download inderdaad weinig grote bestanden.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
  Moderator maandag 1 juli 2013 @ 07:22:09 #19
155227 crew  Guppy
dus
pi_128448499
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 01:48 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Daar heb je wel een punt. Ik up- en download inderdaad weinig grote bestanden.
En je hebt een databundel. TS niet. Die heeft alleen belminuten en smsjes. Hij kan dus internetten als hij wifi heeft, maar niet op het mobiele netwerk. Tenzij hij bereid is hoge kosten te maken.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 1 juli 2013 @ 07:30:42 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_128448537
Je hebt dus geen databundel maar wel mobiel internet gebruikt. Dom.
En sowieso niet handig een smartphone zonder databundel te nemen, juist voor dit soort gevallen.

Waarbij ik wel moet opmerken dat 1GB wel verdomd veel is, ik kom met de WiFi alleen boven de 1GB als ik een hele voorraad foto's en video's heb overgezet met Airdroid.

Overigens snap ik nog niet dat je dagenlang mobiel internet gebruikt terwijl je normaal alleen via WiFi internet, je ziet toch dat daar een ander tekentje staat, en als je WiFi weer beschikbaar is schakelt hij daar toch weer op over?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_128448566
TS kent WiFi niet ;(
I feel kinda Locrian today
  maandag 1 juli 2013 @ 07:38:12 #22
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_128448587
Huh? Laat me dit even op een rijtje zetten. Jij hebt je mobiele telefoon ingesteld om het 3G/data netwerk te gebruiken, maar je hebt geen data abonnement afgesloten.

Nu klaag je over de te hoge kosten.

Maar wat dacht je dan? Dat je toch een mobiel data abonnement had afgesloten? Of dacht je dat het goedkoop zou zijn?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  maandag 1 juli 2013 @ 07:39:30 #23
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_128448596
sowieso zijn het natuurlijk belachelijke prijzen die ze rekenen
  maandag 1 juli 2013 @ 07:41:02 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_128448610
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 07:39 schreef hugecooll het volgende:
sowieso zijn het natuurlijk belachelijke prijzen die ze rekenen
Afgezien daarvan moet je voor 1GB toch echt behoorlijk je best doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_128448651
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 07:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Afgezien daarvan moet je voor 1GB toch echt behoorlijk je best doen.
Inderdaad. Een filmpJE van 1GB?
I feel kinda Locrian today
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')