abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128552168
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 17:06 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dankje :) zelfgetekend patroon. Ik kon niet vinden wat ik wilde.
Wauw, wat knap!
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_128553452
oh dat valt heel erg mee hoor! ik ben absoluut geen naaiwonder ofzo ;)
Ik heb een passend jurkje genomen van de H&M en verder op deze manier een patroon ervan gemaakt.

http://meisjesmama.blogsp(...)aakt-patroontje.html

Het bestaat uit 2 losse bovenstukjes, een rugpand uit 1 stuk en 2 losse voorpanden van de rok, waarbij de ene helft van de rok wat minder breed is dan de ander. Mouwtjes zaten niet aan mijn jurkje die ik gebruikte als mal maar die zijn vrij eenvoudig aangetekend.
:)
pi_128554136
De eerste twee knikkerzakken zijn klaar *O* Vanmiddag ff koord gehaald op de markt. Dat was te koop in heul veel kleuren :o Dat werd dus roze ;)

En mn stofjes voor t trouwkussentje zijn ook gekocht dus dan gaan we vanavond maar es aan de slag.
  woensdag 3 juli 2013 @ 20:46:33 #29
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_128554483
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:26 schreef mignonne het volgende:
Als je een foto maakt van de spoel in place dan zien we hier zo of ie er goed inzit of niet. Maar mijn machine loopt helemaal vast als ie niet goed zit dat merk je gelijk. Ik heb ook een toyota.
Hij liep zonet een tijdje goed, maar halverwege begon 'ie ineens weer raar te doen. Bleek het garen aan de bovenkant van zo'n ding geschoten te zijn. Wat komt dat allemaal precies joh.

ANYHOW. Het lichaam van m'n nieuwe muppet zit in elkaar. Het hoofd had ik al eens met de hand genaaid en daar was ik een beetje zat van.

Ik ga naar huis.
pi_128555270
Awesome :D O+
  woensdag 3 juli 2013 @ 21:19:13 #31
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_128556039
Jaaaaa maar ik heb net z'n kop binnenstebuiten aan z'n romp vast lopen naaien dus ik kan weer opnieuw beginnen.
Ik ga naar huis.
pi_128559124
Ben zooo benieuwd naar de muppet! :D
pi_128560339
Oh vet! Heb je daar patronen van? Die mond is echt goed gemaakt!
  woensdag 3 juli 2013 @ 23:18:26 #34
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_128562390
Voor een eerste avond waarop ik daadwerkelijk een beetje weet hoe zo'n naaimachine werkt ben ik niet heel ontevreden. (Gister 5 uur lopen kutten en een naald gesloopt. :') )

Het is een test-muppet. Moet nog een arm en twee benen aan en ogen, neus, haar, dat soort grappen. Als dit lukt ga ik met een variant met een lange vacht aan de slag.
Ik ga naar huis.
  woensdag 3 juli 2013 @ 23:20:51 #35
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_128562522
:D Die is gaaf geworden al hoor ^O^
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_128562704
hij is echt super! :D
pi_128563791
Gaaf zeg!

Ik ben net bezig geweest met een jurkje wat ik voor zaterdag afgeleverd moest hebben. Het is een rood pin-up jurkje geworden met nekbandjes. De jurk is gemaakt van rode poplin. Helaas (dat terwijl ik wist dat de kans bestond) heb ik de poplin ietwat te heet gestreken en glimt deze op een plekje. Het is gelukkig niet gesmolten dus kan prima mee door gaan.

De foto's volgen nog, mijn volgende project staat ook op de rit. Een short met een aparte tailleband en een zwart shirtje met aan de zijkanten knoopsluitingen. Ook komt er op het zwarte shirtje een soort spiraal op geappliqueerd. We 'll see!
pi_128570038
Leuk nietzman!

Jij bent ook druk Jovanka.
pi_128604940
Ik ben het overigens vergeten te zeggen, maar ik ben gediplomeerd basismedewerker modemaat/kleding niveau 2'er. :)

Inmiddels ook bezig om papieren voor het Mondriaan in Den Haag in orde te krijgen. 10 juli heb ik de intake. Ik ga dezelfde opleiding doen alleen een niveau hoger. Ik ben erg benieuwd wat het gaat worden!
pi_128605311
Hi nietzman, het kan ook liggen aan de dikte van de naald. Standaard zit een 80 naald in een machine. Wil je meer dan 2lagen of dikkere stof gebruiken dan is het aan te raden dikkere naalden te gebruiken. Zelfs tot 110. Het kan zijn dan je lussen krijgt bij een verkeerde naald
  vrijdag 5 juli 2013 @ 00:14:35 #41
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_128605802
Ah okay. Volgens mij lag het deze keer gewoon aan m'n eigen incompetentie, volgens mij heb ik 'm nu een beetje door.

Ga dit weekend stukken 'vacht' aan elkaar naaien, dus wie weet waar ik dan tegenaan loop.

En m'n hele huis ligt vol met vervelende badstofpluisjes. Rommelige hobby hoor, al dat genaai.
Ik ga naar huis.
pi_128617906
Mooi geworden Nietzman!!
The best way to make your dreams come true is to get up
pi_128617950
Jeetje wat goed Jovanka, ik zal voor je duimen de 10e!
pi_128618007
Vraagje: iedere keer als ik iets wil maken van een soort satijn/voering stof achtig materiaal, dan trekt mijn naaimachine helemaal scheef (nou ja, het naaigedeelte he?). Ik gebruik naald 70, was mij aangeraden in de winkel maar het lijkt net of de geleider (dat ribbel gedeelte) onder de naald mijn stof aan flarden trekt? Heeft iemand enig idee wat ik fout doe??

Thanks!
pi_128618710
misschien is het te glad voor je geleider? Zou je kunnen proberen om het tussen stukjes patroon papier te naaien? Dat trek je er later zo tussenuit dan.
pi_128618979
Of met de boventransportvoet misschien?
En je kunt ook een beetje met de draadspanning en steeklengte experimenteren.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_128619273
Dankje Sandra!

Hoe ziet het stiksel van dat stukje stof eruit? Zijn er lusjes ontstaan aan een van de kanten?
pi_128624377
@Mignonne: goed idee zeg, ga ik proberen, dankjewel!

@Mry: bedoel je die ribbeltjes onder het voetje of het voetje zelf? Ik zal vanavond even kijken of ik daar een beetje mee kan spelen, ook met de draadspanning en steeklengtes, dankjewel!

@Jovanka: dankjewel! Nee er zijn geen lusjes maar de stof trekt vreselijk en scheurt bijna.

Het is me een keer gelukt om een Barbie jurkje te maken van zo'n gladde stof maar ik moest toen alle naden met een biaisband afwerken, het zag er niet uit haha.
pi_128625056
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:57 schreef Sandra6719 het volgende:
@Mry: bedoel je die ribbeltjes onder het voetje of het voetje zelf? Ik zal vanavond even kijken of ik daar een beetje mee kan spelen, ook met de draadspanning en steeklengtes, dankjewel!
Ik bedoel dat het de moeite waard kan zijn om een boventransportvoet voor je naaimachine te kopen. Het is bij de meeste merken een van de duurste voetjes, maar ik vind dat de naden er in o.a. gladde stoffen veel mooier van worden.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_128630747
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:11 schreef Mry het volgende:

[..]

Ik bedoel dat het de moeite waard kan zijn om een boventransportvoet voor je naaimachine te kopen. Het is bij de meeste merken een van de duurste voetjes, maar ik vind dat de naden er in o.a. gladde stoffen veel mooier van worden.
Ooooh, sorry ik ben af en toe zo'n muts haha!! Ik heb het even gegoogled, ziet er inderdaad uit alsof dit mijn probleem zal oplossen, ik zal hier eens naar informeren, dankjewel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')