abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 juni 2013 @ 20:55:27 #1
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_128432903
Het zit er in of niet;
Sommige kids kunnen er wat van. Mijn 2e, hij is 3 jaar, is er zo 1, 1 die alles durft, niet maalt om een beetje pijn en gewoon zijn oudere broer en andere kinderen, ondanks dat ze ouder en sterker zijn, de baas is en blijkbaar makkelijk ergens mee weg komt...

Ik hoor inmiddels met regelmaat dat het vaak de tweede uit een gezin is die geen grenzen heeft of aanvoelt en die alles uitprobeert en geen angsten kent.

Hoe staat het bij jullie? Of heb je er maar 1 en voldoet ie ook aan bovenstaande omschrijving?

Ts begint met enig fotomateriaal:

En deze spreekt voor zichzelf, ik denk dat ie van zijn 9 levens er al ongeveer 3-4 verspeeld heeft:

Er komen vast nog meer foto's en verhalen omhoog borrelen...

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 30-06-2013 23:24:06 ]
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 30 juni 2013 @ 21:12:45 #2
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128433852
:X Wat een boef, het straalt er echt van af! Ik heb helaas nog geen verhalen maar leuk topic idee :)!
pi_128434528
Hier is de tweede ook echt een waaghalsje. Nog maar anderhalf, maar loopt zo tussen voetballende 9-jarigen door(of jat hun bal), klimt omhoog waar hij kan en heeft zijn eerste litteken als te pakken.
Ik ben erg nieuwsgierig wat hij nog mee gaat maken. Zeker in contrast met zijn grote broer die erg voorzichtig was..
Al heeft Daan wel een grens/angst. Die ligt wel een stuk anders dan bij de oudste.
pi_128434877
Herkenbaar +1!

Mijn tweede is een durfal, nergens bang voor, wil altijd maar sneller en hoger, haalt spinnen voor grote broer weg
en pijn is voor watjes...
Ohja, het is een meisje en ze is 3 jaar en een paar maanden oud :')
pi_128435075
Die eerste foto! :D _O-

Ik kan er verder nog niks van zeggen, ben heel benieuwd hoe onze tweede zich gaat ontwikkelen.
  † In Memoriam † zondag 30 juni 2013 @ 21:42:19 #6
7074 moussy
kuttekop
pi_128435510
hier is het andersom, nr 1 doet alles, flikt ook altijd van alles, nr 2 jankt al als ie een scheet laat :')
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 30 juni 2013 @ 21:50:04 #7
190853 RockabeIIa
pi_128435967
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 21:42 schreef moussy het volgende:
hier is het andersom, nr 1 doet alles, flikt ook altijd van alles, nr 2 jankt al als ie een scheet laat :')
Ik zag em nie aankomen :D
pi_128436152
Hier ook! Nummer 2 trekt zich van niets en niemand wat aan! Loopt de school van oudste binnen nadat ze er een paar van groep 8 verbaasd laat staan omdat ze die aan de kant duwde... Klimt, klauterden vreet van alles uit, haalt letterlijk alles uit de kast! Ik moet er vaak om lachen omdat het nog niet echt gevaarlijk is geweest maar ik hou mijn hart vast. Ik zie een moment aan komen dat Mahre gillend thuiskomt omdat Ninthe ergens in achter/onder/tussen zit!
pi_128439428
Ben nu al benieuwd naar alle verhalen hier...
Die eerste foto! Ohh :D

Mijn dochter doet een beetje van beide... (maar over het algemeen is ze vooral een schijtebakkes)

Kleine beestjes zijn eng, "ik schrok een beetje" hoor ik dagelijks, en regen op de veluxramen is echt te eng, en bij sesamstraat zijn alle figuurtjes met een beetje wenkbrauwen of zwaardere stem eng... vooral koekiemonster :') )

Maar in Walibi wel in de grootste achtbanen willen en teleurgesteld als ze alleen maar in de slangenachtbaan mag.... Rups op de kermis is the bom... en in walibi was ze ook dolgelukkig toen ze in de Sombrero's mocht
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  zondag 30 juni 2013 @ 23:23:13 #10
190853 RockabeIIa
pi_128440805
Ik moet bij deonderste foto nog bij vertellen dat ik hem de dag erop (ik nog steeds onder de indruk en half in shock) aan hem vroeg of hij nu nooit meer iets in het stopcontact zou steken. Als antwoord kreeg ik wat gebrabbel over iets met een lange stok :'(
Maar volgens mij heeft ie zijn lesje, qua stroom, geleerd, Hij durft het toch niet meer :) Niet zo raar ook, zijn hand stond wel een half uur verkrampt :X
  zondag 30 juni 2013 @ 23:50:08 #11
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_128442064
Een waaghals is Roy absoluut maar niet altijd de tijd om er eerst een foto van te maken.

Roy gaat met zijn bed de hele kamer door.. al springend in zijn bed, zijn bed meenemen zodat hij op het peuterbed kan klimmen en zo in het raam kan gaan staan :X

https://www.facebook.com/photo.php?v=599160283451911&set=vb.100000738353216&type=2&theater
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 1 juli 2013 @ 04:30:18 #12
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_128448230
o god, ik heb nu nachtdienst en geen foto's, maar ik heb echt een Daredevil.... Evie klimt op alles sinds ze zo ongeveer 1,5 jaar was, springt overal vanaf, hoe gekker hoe mooier. En ik heb legio foto's van zulke acties....
En uhhh Lien doet natuurlijk alles na wat dr zus ook doet. Dus ook die klimt inmiddels op de schutting...
*fingers crossed*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 1 juli 2013 @ 08:16:22 #13
381212 Gulara
From the future
pi_128448864
quote:
6s.gif Op zondag 30 juni 2013 20:55 schreef RockabeIIa het volgende:
Het zit er in of niet;
Sommige kids kunnen er wat van. Mijn 2e, hij is 3 jaar, is er zo 1, 1 die alles durft, niet maalt om een beetje pijn en gewoon zijn oudere broer en andere kinderen, ondanks dat ze ouder en sterker zijn, de baas is en blijkbaar makkelijk ergens mee weg komt...

Ik hoor inmiddels met regelmaat dat het vaak de tweede uit een gezin is die geen grenzen heeft of aanvoelt en die alles uitprobeert en geen angsten kent.

Hoe staat het bij jullie? Of heb je er maar 1 en voldoet ie ook aan bovenstaande omschrijving?

Er komen vast nog meer foto's en verhalen omhoog borrelen...
Muhaha! Ik heb dit topic al zo'n drie keer geopend, maar ik zie nu pas je oudste die onder de schoenzool van je waaghals zit geplakt! _O- :o
  maandag 1 juli 2013 @ 08:17:40 #14
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128448876
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 08:16 schreef Gulara het volgende:

[..]

Muhaha! Ik heb dit topic al zo'n drie keer geopend, maar ik zie nu pas je oudste die onder de schoenzool van je waaghals zit geplakt! _O- :o
:D :D :D +1!
  maandag 1 juli 2013 @ 09:21:12 #15
11682 Moonah
Jolie femme
pi_128449603
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:23 schreef RockabeIIa het volgende:

Maar volgens mij heeft ie zijn lesje, qua stroom, geleerd, Hij durft het toch niet meer :) Niet zo raar ook, zijn hand stond wel een half uur verkrampt :X
:o Whoow... :{
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 08:16 schreef Gulara het volgende:

[..]

Ik ook! :D
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 1 juli 2013 @ 11:12:08 #16
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_128451921
Oh! Die had ik ook gemist.

Ja, onze tweede is ook wat onverstoorbaarder. Had voor z'n 3e al 3 X in de droge sloot gelegen achter ons huis (hekje barricaderen hielp niet) kon fietsen zonder zijwielen toen hij 2 was, probeert alles hoger, sneller en beter te doen en hij houdt wel van een lolletje.

Dusch.

Ik hou mijn hart vast voor de familienaam nu hij aankomend jaar naar de brugklas gaat. :P gelukkig doet hij geen écht gevaarlijke dingen. Niet iets in t stopcontact enzo :X daar luisterde hij altijd prima naar. Maar wel skaten en BMXen enzo ik zal eens kijken of ik nog een foto kan vinden
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_128452799
Ow geweldig die foto's in de op. Onze jongste is ook zo'n waaghals, gebruikt zijn wheelybug als keukentrapje, zit liever op tafel dan op zijn stoel, hangt aan alles wat maar mogelijk is. De leukste was vorige week dat hij op de vensterbank klom, "1,2, huppatee" roept en voorover op de bank sprint/valt.

Waar de oudste het voorbeeld is van eerst denken dan doen en alle gevaren en risico's inschat, de jongste is van eerst doen, niet denken, maar kusje erop en nog eens proberen.
  maandag 1 juli 2013 @ 11:51:13 #18
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_128453018
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:23 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik moet bij deonderste foto nog bij vertellen dat ik hem de dag erop (ik nog steeds onder de indruk en half in shock) aan hem vroeg of hij nu nooit meer iets in het stopcontact zou steken. Als antwoord kreeg ik wat gebrabbel over iets met een lange stok :'(
Hmm lijkt mij sterk. 1 schroef in het stopcontact is nog niet zo gevaarlijk..
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  maandag 1 juli 2013 @ 12:39:28 #19
190853 RockabeIIa
pi_128454779
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:51 schreef henkde_j het volgende:

[..]

Hmm lijkt mij sterk. 1 schroef in het stopcontact is nog niet zo gevaarlijk..
:')
Je hebt het over een kind van 3 hoor, dan kan er van alles mis gaan. Plus, het is 50/50 he, en dit was de pechzijde maar gelukkig vlogen de stoppen eruit.
  maandag 1 juli 2013 @ 12:40:40 #20
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_128454824
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 12:39 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

:')
Je hebt het over een kind van 3 hoor, dan kan er van alles mis gaan. Plus, het is 50/50 he, en dit was de pechzijde maar gelukkig vlogen de stoppen eruit.
Hmm raar dat de stoppen er uit vliegen wanneer er geen sluiting is..
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  maandag 1 juli 2013 @ 12:42:45 #21
190853 RockabeIIa
pi_128454907
Volgens mij moet je je es gaan inlezen.
Raar ook dat ze nog van die kinderbeveiligingdopjes verkopen. Kan toch niks gebeuren?
  maandag 1 juli 2013 @ 12:58:24 #22
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_128455522
Die foto in de OP :D

Toen was Aviva 13 maand. Het is er niet beter op geworden, zullen we maar zeggen...

Maar idd, Aviva is een klimgeit, en veel drukker. Maar Eli is dan ook echt een angsthaas, dus dat is ook niet echt een vergelijk.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  † In Memoriam † maandag 1 juli 2013 @ 13:27:20 #23
7074 moussy
kuttekop
pi_128456899
quote:
10s.gif Op zondag 30 juni 2013 21:50 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Ik zag em nie aankomen :D
:D misschien komt het omdat ie in telling nr 3 is :P Het is wel een treiterkop hoor, maar een enorme angsthaas ook!
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_128540106
Nummer 1 is bijna 9 en durft veel maar doet geen enge dingen of hangt niet de superheldin uit. Nummer 2 is 5 en een half jaar oud en echt nergens bang voor en zal ook niet uitkijken met wat of hij doet maar is wel degene die huilt om niks. Heeft ook zeker met zijn PDD-NOS te maken. Maar nummer 3 van mij is met zijn 3 jaar en 7 maanden echt de daredevil, de bengel, de grote ondeugd en ook zeker degene die denkt dat hij met een dolletje en een lief lachje overal onderuit komt. Afgelopen zomer zaten mijn man en ik buiten op de trap even te praten terwijl de kinderen binnen aan het spelen waren. Meneer klom op de rotan salontafel, rende daarover heen, nam een aanloop met wijd opengesperde armen en sprong zo over de bank door de schuifpui heen die open stond en godzijdank ving de hordeur en wij de ouders de klap op. Konden nog net hem opvangen voor hij tegen de tegels te pletter zou slaan. Hij denkt dat hij kan vliegen. Probeert geregeld ergens van af te springen met de mededeling "ik kan vliegen" om dan te vallen. Inmiddels denkt hij ook dat hij een superheld is. Loopt met een grote bandana om zijn schouders en maakt het vooral broer en zus erg lastig
pi_128541327
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 15:03 schreef Faja-Lobi het volgende:
Nummer 1 is bijna 9 en durft veel maar doet geen enge dingen of hangt niet de superheldin uit. Nummer 2 is 5 en een half jaar oud en echt nergens bang voor en zal ook niet uitkijken met wat of hij doet maar is wel degene die huilt om niks. Heeft ook zeker met zijn PDD-NOS te maken. Maar nummer 3 van mij is met zijn 3 jaar en 7 maanden echt de daredevil, de bengel, de grote ondeugd en ook zeker degene die denkt dat hij met een dolletje en een lief lachje overal onderuit komt. Afgelopen zomer zaten mijn man en ik buiten op de trap even te praten terwijl de kinderen binnen aan het spelen waren. Meneer klom op de rotan salontafel, rende daarover heen, nam een aanloop met wijd opengesperde armen en sprong zo over de bank door de schuifpui heen die open stond en godzijdank ving de hordeur en wij de ouders de klap op. Konden nog net hem opvangen voor hij tegen de tegels te pletter zou slaan. Hij denkt dat hij kan vliegen. Probeert geregeld ergens van af te springen met de mededeling "ik kan vliegen" om dan te vallen. Inmiddels denkt hij ook dat hij een superheld is. Loopt met een grote bandana om zijn schouders en maakt het vooral broer en zus erg lastig
:o en _O- tegelijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')