abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128501065
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:01 schreef vladesk het volgende:

[..]

Feyenoord en Anderlecht hebben gelijk budget (35 miljoen euro)
beetje gelijkwaardig dus

maar Anderlecht kan gewoon niets doen in CL, die zijn al blij als ze 3 of 4 punten halen (net zoals elke Belgische club)

bij een beneliga kan de doelstelling tenminste zijn doorgaan naar de volgende ronde ipv 3de plaats
Want?
pi_128501321
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 15:19 schreef Typisch het volgende:

[..]

Want?
Want clubs zullen hogere budgetten hebben vanwege stijgende tv rechten en betere sponsorcontracten
pi_128503062
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 00:37 schreef PowerLoungen het volgende:
Nu deParo erbij en het feest is compleet
??
pi_128518651
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 15:25 schreef vladesk het volgende:

[..]

Want clubs zullen hogere budgetten hebben vanwege stijgende tv rechten en betere sponsorcontracten
Dat roep je al weken maar dat gaat niet gebeuren, want 17 van de 18 stemt tegen. Hardleers kutbelgje.
pi_128519473
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 22:53 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Dat roep je al weken maar dat gaat niet gebeuren, want 17 van de 18 stemt tegen. Hardleers kutbelgje.
Het is niet omdat een meerderheid iets vindt, dat daarom ook een juiste beslissing is. Verder is racisme onnodig
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 23:12:18 #156
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_128519684
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 17:42 schreef Van_Poppel het volgende:
Krijgen we weer honderd miljoen topics over de beneliga. :') Die achterbakse Belgen hebben blijkbaar nog niet door dat we ons niet door hun laten laten oplichten.
stop eens op Belgen te bashen jullie Nederlanders zijn niet veel slimmer :')
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 23:13:13 #157
Belg
pi_128519726
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 22:53 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Moet je altijd ons Kutbelg noemen, Zielige Nederlander
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 23:23:23 #158
Belg
pi_128520175
We kunnen in ieder geval beginnen met een gezamelijke beker.

Deelnemers:

16 Belgische ploegen uit JPL
18 Nederlandse ploegen uit de eredivisie
Beste 16 uit de Nederlandse jupiler league
Beste 16 uit de Belgische 2de Klasse

Eerste ronde 64 ploegen de winnaars gaan door.

2de ronde 1/32

1/16
1/8
1/4
Finale
pi_128520678
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 23:23 schreef capuchon_jongen het volgende:
We kunnen in ieder geval beginnen met een gezamelijke beker.

Deelnemers:

16 Belgische ploegen uit JPL
18 Nederlandse ploegen uit de eredivisie
Beste 16 uit de Nederlandse jupiler league
Beste 16 uit de Belgische 2de Klasse

Eerste ronde 64 ploegen de winnaars gaan door.

2de ronde 1/32

1/16
1/8
1/4
Finale
Een benebeker zou alleen interessant zijn als die gemengd wordt vanaf de laatste 8 clubs ofzo, niet van bij de start
  Moderator donderdag 4 juli 2013 @ 02:25:56 #160
Belg
pi_128567965
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 23:32 schreef vladesk het volgende:

[..]

Een benebeker zou alleen interessant zijn als die gemengd wordt vanaf de laatste 8 clubs ofzo, niet van bij de start
Antwerp tegen FC Groningen zou nog eens leuk staan of KV Oostende - VVV
pi_128572604
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 02:25 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Antwerp tegen FC Groningen zou nog eens leuk staan of KV Oostende - VVV
Ja boeiende match idd Oostende - VVV O+

Benebeker suckt, gewoon beneliga!
pi_128572675
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 10:49 schreef vladesk het volgende:

[..]

Ja boeiende match idd Oostende - VVV O+

Benebeker suckt, gewoon beneliga!
die beneliga komt er gewoon helemaal niet. nog beter
pi_128572708
quote:
9s.gif Op donderdag 4 juli 2013 10:52 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

die beneliga komt er gewoon helemaal niet. nog beter
Het is niet de vraag of de beneliga er komt, het is de vraag wanneer hij komt.

Binnen een jaar of 10-15 beginnen we te lachen als we horen dat vroeger de competities gescheiden waren
  donderdag 4 juli 2013 @ 13:01:45 #164
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_128576663
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 10:53 schreef vladesk het volgende:

[..]

Binnen een jaar of 10-15 beginnen we te lachen als we horen dat vroeger de competities gescheiden waren
Zolang de Nederlandse clubs en supporters geen beneliga willen, komt hij er niet.
pi_128576698
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 10:53 schreef vladesk het volgende:

[..]

Ik geloof niet in jouw lariekoek.
pi_128576743
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 13:01 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Zolang de Nederlandse clubs en supporters geen beneliga willen, komt hij er niet.
De Nederlandse clubs - of toch het linkerrijtje - wil wel een beneliga hoor, of denk je dat ze tegen miljoenen euro's zeggen "neen danku?"

als zij kunnen kiezen tussen spelen tegen roda rkc en go ahead of tegen brugge anderlecht standard en miljoenen euro's meer kunnen verdienen, dan is hun keuze rap gemaakt denk ik
  donderdag 4 juli 2013 @ 13:07:08 #167
311468 Van_Poppel
pi_128576857
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 13:04 schreef vladesk het volgende:

[..]

De Nederlandse clubs - of toch het linkerrijtje - wil wel een beneliga hoor, of denk je dat ze tegen miljoenen euro's zeggen "neen danku?"

als zij kunnen kiezen tussen spelen tegen roda rkc en go ahead of tegen brugge anderlecht standard en miljoenen euro's meer kunnen verdienen, dan is hun keuze rap gemaakt denk ik
Kun je niet lezen soms? Ajax, PSV en Feyenoord hebben aangegeven niets voor dat gedrocht te voelen. Alleen het idee van de invoering van een beneliga maakt hun al misselijk.

quote:
"De voorzitter van Standard Luik suggereerde dat wij een BeNeLiga zouden ondersteunen, maar daar is mij niks van bekend", liet Overmars weten. "Ik werk nu een half jaar bij Ajax en in die tijd is hier niet één woord over gewisseld. We zitten helemaal niet te wachten op een BeNeLiga. De Nederlandse competitie is de laatste jaren spannender dan ooit. Kijk alleen al naar de ontknopingen van de laatste seizoenen."

"Bovendien heeft FC Twente zich bij de traditionele topclubs gevoegd, Vitesse haakt nu aan, AZ is vier jaar geleden kampioen geworden. Die brede top is goed voor de ontwikkeling van het voetbal hier. Ik vind dat het Nederlandse voetbal op de goede weg is, met steeds meer clubs die zich richten op Nederlands talent. Het Belgische voetbal zit nu een beetje in de lift, vooral dankzij hun nationale elftal. Maar dan nog zal de behoefte aan een BeNeLiga bij hen tien keer zo groot zijn als bij ons", besloot Overmars.
pi_128576997
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 13:07 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Kun je niet lezen soms? Ajax, PSV en Feyenoord hebben aangegeven niets voor dat gedrocht te voelen. Alleen het idee van de invoering van een beneliga maakt hun al misselijk.

[..]

Ik geloof daar weinig van, als Ajax daar voordeel uit kan halen dan doen ze dat gewoon
  donderdag 4 juli 2013 @ 13:14:10 #169
311468 Van_Poppel
pi_128577093
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 13:11 schreef vladesk het volgende:

[..]

Ik geloof daar weinig van, als Ajax daar voordeel uit kan halen dan doen ze dat gewoon
Kunnen jij hun gedachten soms lezen? Als Ajax zegt geen beneliga te willen, dan geloof ik dat. Er is nog geen enkel onderzoek, waaruit blijkt dat de beneliga echt veel meer oplevert. Tot nu toe is het luchtfietserij. Als je zoiets wilt invoeren, moet je eerst een gedegen onderzoek uitvoeren.
pi_128577194
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 13:14 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Kunnen jij hun gedachten soms lezen? Als Ajax zegt geen beneliga te willen, dan geloof ik dat. Er is nog geen enkel onderzoek, waaruit blijkt dat de beneliga echt veel meer oplevert. Tot nu toe is het luchtfietserij. Als je zoiets wilt invoeren, moet je eerst een gedegen onderzoek uitvoeren.
Trouwens, het volk is niet zo anti beneliga zoals je mij wil doen geloven

Kijk naar deze poll: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=179624

Poll

Ik ben een voorstander van een Beneliga
Ja

60%

Nee

39%

Totaal aantal stemmen: 537
  donderdag 4 juli 2013 @ 13:19:51 #171
311468 Van_Poppel
pi_128577336
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 13:16 schreef vladesk het volgende:

[..]

Trouwens, het volk is niet zo anti beneliga zoals je mij wil doen geloven

Kijk naar deze poll: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=179624

Poll

Ik ben een voorstander van een Beneliga
Ja

60%

Nee

39%

Totaal aantal stemmen: 537
Een flutpoll op een voetbalsite (waar ook Belgen kunnen stemmen en manipuleren) kun je moeilijk representatief vinden. Verder bedoel ik dat er eerst een onderzoek uitgevoerd moet worden, waar wordt doorberekend wat een beneliga precies oplevert en kost. Zonder zo'n onderzoek gaan de Nederlandse clubs sowieso nooit akkoord met een beneliga.
pi_128577466
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 13:19 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Een flutpoll op een voetbalsite (waar ook Belgen kunnen stemmen en manipuleren) kun je moeilijk representatief vinden. Verder bedoel ik dat er eerst een onderzoek uitgevoerd moet worden, waar wordt doorberekend wat een beneliga precies oplevert en kost. Zonder zo'n onderzoek gaan de Nederlandse clubs sowieso nooit akkoord met een beneliga.
Natuurlijk moet er een onderzoek komen, maar met een beetje logisch nadenken komen we ook al heel ver. Een grotere markt staat gelijk aan meer televisieopbrengsten en betere sponsorcontracten
  donderdag 4 juli 2013 @ 13:33:41 #173
311468 Van_Poppel
pi_128577852
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 13:22 schreef vladesk het volgende:

[..]

Natuurlijk moet er een onderzoek komen, maar met een beetje logisch nadenken komen we ook al heel ver. Een grotere markt staat gelijk aan meer televisieopbrengsten en betere sponsorcontracten
Nu krijgen de Nederlandse clubs 1 miljard voor 10 jaar TV-rechten. Murdoch zal minstens 2 miljard moeten geven wil je substantieel meer TV-geld krijgen. Het zijn vooral de Belgen die hun zakken gaan vullen.

Verder betwijfel ik het of de Nederlandse clubs meer sponsorinkomsten gaan ontvangen. Univé (sponsor van Heerenveen) zit bijvoorbeeld alleen op de Nederlandse markt. Zij geven liever geld aan een Nederlandse subtopper dan aan een degradatiekandidaat in de beneliga. Er zijn nauwelijks sponsoren die zowel op de Nederlandse als Belgische markt actief zijn.

Verder komen er ook zeer veel extra nieuwe kosten. Alles moet bijvoorbeeld naar het Frans vertaald worden. Hierdoor wordt de overhead een stuk groter. Bovendien wordt het iedere week een veldslag tussen Nederlandse en Belgische hooligans. Het is niet voor niets dat er nauwelijks vriendschappelijke wedstrijden meer tussen Nederlandse en Belgische clubs mogen worden georganiseerd.

Verder is het belastingklimaat voor voetballers in België een stuk gunstiger. Daar hoeven voetballers veel minder belasting te betalen dan in Nederland. Verder mogen Belgische clubs goedkope Afrikaantjes op de kop tikken, terwijl ze in Nederland een half miljoen/jaar moeten verdienen. Dit is dus oneerlijke concurrentie.
pi_128578504
quote:
Verder betwijfel ik het of de Nederlandse clubs meer sponsorinkomsten gaan ontvangen. Univé (sponsor van Heerenveen) zit bijvoorbeeld alleen op de Nederlandse markt. Zij geven liever geld aan een Nederlandse subtopper dan aan een degradatiekandidaat in de beneliga. Er zijn nauwelijks sponsoren die zowel op de Nederlandse als Belgische markt actief zijn.
Hoe kom je erbij dat Heerenveen een degradatiekandidaat wordt? In Nederland zijn 6 clubs met meer dan 20.000 toeschouwers, in België 4. Bij de Nederlandse 6 zit oa Heerenveen en Groningen, die zullen in een beneliga in de verste verte geen degradatiekandidaat zijn indien zij gewoon een degelijk beleid voeren.

Verder zullen sponsors komen die in beide markten actief zijn, die zijn er meer dan genoeg...
pi_128649491
.

[ Bericht 17% gewijzigd door vladesk op 06-07-2013 03:36:23 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')