Want?quote:Op zondag 30 juni 2013 23:01 schreef vladesk het volgende:
[..]
Feyenoord en Anderlecht hebben gelijk budget (35 miljoen euro)
beetje gelijkwaardig dus
maar Anderlecht kan gewoon niets doen in CL, die zijn al blij als ze 3 of 4 punten halen (net zoals elke Belgische club)
bij een beneliga kan de doelstelling tenminste zijn doorgaan naar de volgende ronde ipv 3de plaats
Want clubs zullen hogere budgetten hebben vanwege stijgende tv rechten en betere sponsorcontractenquote:
??quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:37 schreef PowerLoungen het volgende:
Nu deParo erbij en het feest is compleet
Dat roep je al weken maar dat gaat niet gebeuren, want 17 van de 18 stemt tegen. Hardleers kutbelgje.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:25 schreef vladesk het volgende:
[..]
Want clubs zullen hogere budgetten hebben vanwege stijgende tv rechten en betere sponsorcontracten
Het is niet omdat een meerderheid iets vindt, dat daarom ook een juiste beslissing is. Verder is racisme onnodigquote:Op dinsdag 2 juli 2013 22:53 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dat roep je al weken maar dat gaat niet gebeuren, want 17 van de 18 stemt tegen. Hardleers kutbelgje.
stop eens op Belgen te bashen jullie Nederlanders zijn niet veel slimmerquote:Op zondag 30 juni 2013 17:42 schreef Van_Poppel het volgende:
Krijgen we weer honderd miljoen topics over de beneliga.Die achterbakse Belgen hebben blijkbaar nog niet door dat we ons niet door hun laten laten oplichten.
Moet je altijd ons Kutbelg noemen, Zielige Nederlanderquote:Op dinsdag 2 juli 2013 22:53 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dat roep je al weken maar dat gaat niet gebeuren, want 17 van de 18 stemt tegen. Hardleers kutbelgje.
Een benebeker zou alleen interessant zijn als die gemengd wordt vanaf de laatste 8 clubs ofzo, niet van bij de startquote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:23 schreef capuchon_jongen het volgende:
We kunnen in ieder geval beginnen met een gezamelijke beker.
Deelnemers:
16 Belgische ploegen uit JPL
18 Nederlandse ploegen uit de eredivisie
Beste 16 uit de Nederlandse jupiler league
Beste 16 uit de Belgische 2de Klasse
Eerste ronde 64 ploegen de winnaars gaan door.
2de ronde 1/32
1/16
1/8
1/4
Finale
Antwerp tegen FC Groningen zou nog eens leuk staan of KV Oostende - VVVquote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:32 schreef vladesk het volgende:
[..]
Een benebeker zou alleen interessant zijn als die gemengd wordt vanaf de laatste 8 clubs ofzo, niet van bij de start
Ja boeiende match idd Oostende - VVVquote:Op donderdag 4 juli 2013 02:25 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Antwerp tegen FC Groningen zou nog eens leuk staan of KV Oostende - VVV
die beneliga komt er gewoon helemaal niet. nog beterquote:Op donderdag 4 juli 2013 10:49 schreef vladesk het volgende:
[..]
Ja boeiende match idd Oostende - VVV
Benebeker suckt, gewoon beneliga!
Het is niet de vraag of de beneliga er komt, het is de vraag wanneer hij komt.quote:Op donderdag 4 juli 2013 10:52 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
die beneliga komt er gewoon helemaal niet. nog beter
Zolang de Nederlandse clubs en supporters geen beneliga willen, komt hij er niet.quote:Op donderdag 4 juli 2013 10:53 schreef vladesk het volgende:
[..]
Het is niet de vraag of de beneliga er komt, het is de vraag wanneer hij komt.
Binnen een jaar of 10-15 beginnen we te lachen als we horen dat vroeger de competities gescheiden waren
Ik geloof niet in jouw lariekoek.quote:Op donderdag 4 juli 2013 10:53 schreef vladesk het volgende:
[..]
Het is niet de vraag of de beneliga er komt, het is de vraag wanneer hij komt.
Binnen een jaar of 10-15 beginnen we te lachen als we horen dat vroeger de competities gescheiden waren
De Nederlandse clubs - of toch het linkerrijtje - wil wel een beneliga hoor, of denk je dat ze tegen miljoenen euro's zeggen "neen danku?"quote:Op donderdag 4 juli 2013 13:01 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Zolang de Nederlandse clubs en supporters geen beneliga willen, komt hij er niet.
Kun je niet lezen soms? Ajax, PSV en Feyenoord hebben aangegeven niets voor dat gedrocht te voelen. Alleen het idee van de invoering van een beneliga maakt hun al misselijk.quote:Op donderdag 4 juli 2013 13:04 schreef vladesk het volgende:
[..]
De Nederlandse clubs - of toch het linkerrijtje - wil wel een beneliga hoor, of denk je dat ze tegen miljoenen euro's zeggen "neen danku?"
als zij kunnen kiezen tussen spelen tegen roda rkc en go ahead of tegen brugge anderlecht standard en miljoenen euro's meer kunnen verdienen, dan is hun keuze rap gemaakt denk ik
quote:"De voorzitter van Standard Luik suggereerde dat wij een BeNeLiga zouden ondersteunen, maar daar is mij niks van bekend", liet Overmars weten. "Ik werk nu een half jaar bij Ajax en in die tijd is hier niet één woord over gewisseld. We zitten helemaal niet te wachten op een BeNeLiga. De Nederlandse competitie is de laatste jaren spannender dan ooit. Kijk alleen al naar de ontknopingen van de laatste seizoenen."
"Bovendien heeft FC Twente zich bij de traditionele topclubs gevoegd, Vitesse haakt nu aan, AZ is vier jaar geleden kampioen geworden. Die brede top is goed voor de ontwikkeling van het voetbal hier. Ik vind dat het Nederlandse voetbal op de goede weg is, met steeds meer clubs die zich richten op Nederlands talent. Het Belgische voetbal zit nu een beetje in de lift, vooral dankzij hun nationale elftal. Maar dan nog zal de behoefte aan een BeNeLiga bij hen tien keer zo groot zijn als bij ons", besloot Overmars.
Ik geloof daar weinig van, als Ajax daar voordeel uit kan halen dan doen ze dat gewoonquote:Op donderdag 4 juli 2013 13:07 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Kun je niet lezen soms? Ajax, PSV en Feyenoord hebben aangegeven niets voor dat gedrocht te voelen. Alleen het idee van de invoering van een beneliga maakt hun al misselijk.
[..]
Kunnen jij hun gedachten soms lezen? Als Ajax zegt geen beneliga te willen, dan geloof ik dat. Er is nog geen enkel onderzoek, waaruit blijkt dat de beneliga echt veel meer oplevert. Tot nu toe is het luchtfietserij. Als je zoiets wilt invoeren, moet je eerst een gedegen onderzoek uitvoeren.quote:Op donderdag 4 juli 2013 13:11 schreef vladesk het volgende:
[..]
Ik geloof daar weinig van, als Ajax daar voordeel uit kan halen dan doen ze dat gewoon
Trouwens, het volk is niet zo anti beneliga zoals je mij wil doen gelovenquote:Op donderdag 4 juli 2013 13:14 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Kunnen jij hun gedachten soms lezen? Als Ajax zegt geen beneliga te willen, dan geloof ik dat. Er is nog geen enkel onderzoek, waaruit blijkt dat de beneliga echt veel meer oplevert. Tot nu toe is het luchtfietserij. Als je zoiets wilt invoeren, moet je eerst een gedegen onderzoek uitvoeren.
Een flutpoll op een voetbalsite (waar ook Belgen kunnen stemmen en manipuleren) kun je moeilijk representatief vinden. Verder bedoel ik dat er eerst een onderzoek uitgevoerd moet worden, waar wordt doorberekend wat een beneliga precies oplevert en kost. Zonder zo'n onderzoek gaan de Nederlandse clubs sowieso nooit akkoord met een beneliga.quote:Op donderdag 4 juli 2013 13:16 schreef vladesk het volgende:
[..]
Trouwens, het volk is niet zo anti beneliga zoals je mij wil doen geloven
Kijk naar deze poll: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=179624
Poll
Ik ben een voorstander van een Beneliga
Ja
60%
Nee
39%
Totaal aantal stemmen: 537
Natuurlijk moet er een onderzoek komen, maar met een beetje logisch nadenken komen we ook al heel ver. Een grotere markt staat gelijk aan meer televisieopbrengsten en betere sponsorcontractenquote:Op donderdag 4 juli 2013 13:19 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Een flutpoll op een voetbalsite (waar ook Belgen kunnen stemmen en manipuleren) kun je moeilijk representatief vinden. Verder bedoel ik dat er eerst een onderzoek uitgevoerd moet worden, waar wordt doorberekend wat een beneliga precies oplevert en kost. Zonder zo'n onderzoek gaan de Nederlandse clubs sowieso nooit akkoord met een beneliga.
Nu krijgen de Nederlandse clubs 1 miljard voor 10 jaar TV-rechten. Murdoch zal minstens 2 miljard moeten geven wil je substantieel meer TV-geld krijgen. Het zijn vooral de Belgen die hun zakken gaan vullen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 13:22 schreef vladesk het volgende:
[..]
Natuurlijk moet er een onderzoek komen, maar met een beetje logisch nadenken komen we ook al heel ver. Een grotere markt staat gelijk aan meer televisieopbrengsten en betere sponsorcontracten
Hoe kom je erbij dat Heerenveen een degradatiekandidaat wordt? In Nederland zijn 6 clubs met meer dan 20.000 toeschouwers, in België 4. Bij de Nederlandse 6 zit oa Heerenveen en Groningen, die zullen in een beneliga in de verste verte geen degradatiekandidaat zijn indien zij gewoon een degelijk beleid voeren.quote:Verder betwijfel ik het of de Nederlandse clubs meer sponsorinkomsten gaan ontvangen. Univé (sponsor van Heerenveen) zit bijvoorbeeld alleen op de Nederlandse markt. Zij geven liever geld aan een Nederlandse subtopper dan aan een degradatiekandidaat in de beneliga. Er zijn nauwelijks sponsoren die zowel op de Nederlandse als Belgische markt actief zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |