Deze rit wordt verreden op zaterdag 29 juni 2013. De route vertrekt vanaf Porto Vecchio met een nagenoeg vlak parcours komt het peloton na 212 kilometer aan in Bastia.
De eerste etappe in de Tour de France 2013 zal een nerveuze rit worden. Zeker omdat deze rit als een sprinters etappe te boek staat. Mannen als Mark Cavendish en Marcel Kittel zullen er alles aan doen om de eerste gele trui te veroveren.
De start is op het eiland Corsica dat voor het eerst deel uit maakt van het Tourparcours.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
Dat met die bus is wel een leuke toevoeging, moeten ze vaker doen
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”