nee maar bij handboeken welquote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:30 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Deed de zoekfunctie het dan op plaza?
Werkt er overdag nog iemand op het vers, of ben jij de enige?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:24 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Ik zie ze nu.
Had geen tijd om eerder te beantwoorden.
Het is een franchise en ze krijgen de vers 's ochtends. Naar aanleiding van je eerder verhaal:
Dit gaat het worden:
Als de doordeweeks chef er niet is, geef ik leiding aan de afdeling. Als hij er wel is, doen we het samen.
Als de doordeweeks chef én ik er niet zijn neemt de eerste verkoper het over.
Als ik er ben, geef ik leiding, zal vooral in het weekend zijn.
Toen ik meeliep ergens anders, liep ik de winkelronde mee en was ik aanwezig bij het dagelijks teamoverleg. Waar ik mij verteld heb wat mij opviel bij de winkelronde. En zij vonden zaken die ik aandrooeg en de oplossingen daarbij goed.
Ook hebben ze mij laten zien hoe uren in de computer worden gezet en pallijsten etc. Worden uitgeprint en waar ze staan. Ook met de pda gewerkt.
Dus, wat denk je ervan?
En jullie worden ingewerkt door de huidige afdelingschefs terwijl ze juist ontslagen worden omdat ze hun werk niet goed doen? Of concludeer ik dat verkeerd?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:39 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Nee excuus, dat wordt ook een nieuw iemand.
Dus de huidige gaan eruit, waarvoor wij in de plaats komen:p
Uhm, ik zal de weekenden gaan draaien dan werken er een aantal verkopers. Voor de rest zijn er doordeweeks ook medewerkers ja.quote:[img]http://i.fokzine.net/p/0s.gif[/imgtopic/1990310/1/25#128375115]vrijdag 28 juni 2013 21:59[/url] schreef JesseW het volgende:[/bzeggen. ]
Werkt er overdag nog iemand o vers, of ben jij de enige?
Ik wil je functie niet de grond in boren maar ik vertaal jou verhaal even naar de praktijk in mijn filiaal:
Winkelronde en het dagelijks teamoverleg, als je de stand-up bedoeld, worden ook door 1e medewerkers gedaan. Pallijsten worden zelfs door aankomend verkoopmedewerkers uitgedraaid en ook iedereen die geen vakkenvuller of kassamedewerker is werkt met een PDA.
[..]
En jullie worden ingewerkt door de huidige afdelingschefs terwijl ze juist ontslagen worden omdat ze hun werk niet goed doen? Of concludeer ik dat verkeerd?
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:06 schreef UncleSam het volgende:
Er is een nieuwe "Frustraties van" https://www.facebook.com/frustratiesvanvulploegmedewerkers
Door? Gewoon gevonden of heb je een eigen gemaakt?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:06 schreef UncleSam het volgende:
Er is een nieuwe "Frustraties van" https://www.facebook.com/frustratiesvanvulploegmedewerkers
Dit geldt toch niet voor mensen die minder dan 12u/week werken?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:43 schreef Schuimpjes het volgende:
Wat zijn de vastgestelde toeslagen?
Maandag t/m Vrijdag;
6:00-7:00 25%,
20:00-21:00 33,33%,
21:00-6:00 50%
Klopt. Nou ja, als je contract hoger dan 12 u/w is, dan krijg je ze ook als je minder dan die 12 uur werkt.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:40 schreef Studeur het volgende:
[..]
Dit geldt toch niet voor mensen die minder dan 12u/week werken?
Klopt.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:40 schreef Studeur het volgende:
[..]
Dit geldt toch niet voor mensen die minder dan 12u/week werken?
Oh, dat heb ik even gemistquote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:39 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Nee excuus, dat wordt ook een nieuw iemand.
Dus de huidige gaan eruit, waarvoor wij in de plaats komen:p
Houdbaar is bij ons 50 per uur.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:19 schreef Hallyu het volgende:
Even tussen al dit Jumbo gedoe door. Wat is bij jullie de gemiddelde vulnorm? Ik neem aan ook gewoon (fris e.d. uitgezonderd) een colli (ben het enkelvoud nu alweer vergeten) per minuut?
Dat vindt je TL vast een heel goed idee.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:43 schreef Studeur het volgende:
Dan wordt het toch wel aantrekkelijk om 1 avondje extra te gaan werken... werk nu 9u/week
Maar dat snapt je TL/asm ook. Geen idee of ze dat willenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:43 schreef Studeur het volgende:
Dan wordt het toch wel aantrekkelijk om 1 avondje extra te gaan werken... werk nu 9u/week
Mij werd verteld dat ik gegarandeerd het aantal uren per periode werk wat op mijn contract staat. Dan werk je toch niet minder?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Klopt. Nou ja, als je contract hoger dan 12 u/w is, dan krijg je ze ook als je minder dan die 12 uur werkt.
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat vindt je TL vast een heel goed idee.
zal idd wel niet zomaar lukkenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:43 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Maar dat snapt je TL/asm ook. Geen idee of ze dat willen
(Ik ga dit probleem zelf ook hebben gok ik.)
Lees je contract ff naquote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:45 schreef Studeur het volgende:
[..]
[..]
zal idd wel niet zomaar lukkenmiss als ik 16 was maar ik denk dat ik geen verhoging van contracturen meer kan krijgen.
Wat ik me ook afvraag, ik ben nu 18 en werk op zondag, dat kost ze veel meer dan 16-jarigen. Mogen ze mij zomaar van de zondag afhalen?
Dat kan wel, op een paar manieren. Je contract is, bijvoorbeeld, 32 uur per periode. Als je in week 1 en 2 allebei al 12 uur maakt, dan kunnen ze je voor de derde en vierde week vier en vier uur inplannen; dat is namelijk over een periode niet onder contract.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:44 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Mij werd verteld dat ik gegarandeerd het aantal uren per periode werk wat op mijn contract staat. Dan werk je toch niet minder?
Ja. Op zondag werken is geen recht.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:45 schreef Studeur het volgende:
Mogen ze mij zomaar van de zondag afhalen?
Zie mijn editquote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat kan wel, op een paar manieren. Je contract is, bijvoorbeeld, 32 uur per periode. Als je in week 1 en 2 allebei al 12 uur maakt, dan kunnen ze je voor de derde en vierde week vier en vier uur inplannen; dat is namelijk over een periode niet onder contract.
En voor bijvoorbeeld een fulltimer die een groot deel van de week vakantie opneemt maar wel de zaterdagavond werkt, krijgt toch de toeslag.
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:46 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Lees je contract ff naAls ze je gewoon op je andere beschikbare tijden indelen lijkt me dat het kan.
Moet ik maar mn best blijven doen op zondag danquote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja. Op zondag werken is geen recht.
Zo lang ze je contracturen inplannen, lijkt mij het geen probleem.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:46 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Lees je contract ff naAls ze je gewoon op je andere beschikbare tijden indelen lijkt me dat het kan.
Dan zit je alsnog op 12 uur. En het geldt pas bij meer dan 12 uurquote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:43 schreef Studeur het volgende:
Ik zit het inderdaad ook te volgen, puur uit interesse, maar het schiet niet echt opquote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:52 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Dan zit je alsnog op 12 uur. En het geldt pas bij meer dan 12 uur![]()
Overigens ben ik benieuwd wat de CAO-onderhandelingen gaan brengen.
De toeslagen zijn toch een groot issue deze onderhandelingen. En er zijn nu al 3 rondes geweest zonder eigenlijk ook maar een loonbod of wat dan ook. De bonden gaan voor nog 1 ronde gebeurd er dan niks..... wat gaat er dan gebeuren....
Ik dacht dat het vanaf 12 uur was? Dus 12u en hoger?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:52 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
De toeslagen zijn toch een groot issue deze onderhandelingen. En er zijn nu al 3 rondes geweest zonder eigenlijk ook maar een loonbod of wat dan ook. De bonden gaan voor nog 1 ronde gebeurd er dan niks..... wat gaat er dan gebeuren....
Je moet dus eigenlijk 12 uur en 15 minuten werken xD. Dan krijg je toeslagquote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:54 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ik dacht dat het vanaf 12 uur was? Dus 12u en hoger?
En dan heb je nog je pauze die je niet doorbetaald krijgt, gaat er weer wat vanafquote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:54 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Je moet dus eigenlijk 12 uur en 15 minuten werken xD. Dan krijg je toeslag
Nee meer dan 12 uur. Dus 4 shifts van 3 uur kunnen precies.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:54 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ik dacht dat het vanaf 12 uur was? Dus 12u en hoger?
Ik zeg niet voor niets werken, uren die je dus echt werkt.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:55 schreef d4v1d het volgende:
[..]
En dan heb je nog je pauze die je niet doorbetaald krijgt, gaat er weer wat vanaf
Niet echt van toepassing als je shifts van 3 uur werktquote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:55 schreef d4v1d het volgende:
[..]
En dan heb je nog je pauze die je niet doorbetaald krijgt, gaat er weer wat vanaf
Da's waar.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:56 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Niet echt van toepassing als je shifts van 3 uur werkt![]()
Het aantal avondpauzes in mijn winkel is per avond op 1 hand te tellen hoor. Alleen op zaterdag een paar meer, maar die zijn we ook al aan het afbouwen.
Ik heb het eigenlijk niet echt gevolgd. Wanneer is de bedoeling dat de nieuwe CAO komt?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:52 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Zo snel mogelijk. De huidige CAO is al verlopen maar blijft van kracht tot er een nieuwe CAO is.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:57 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik heb het eigenlijk niet echt gevolgd. Wanneer is de bedoeling dat de nieuwe CAO komt?
quote:Per winkelgroep worden in de komende weken twee nieuwe zaken uitgerold
• een verruiming van de autorisaties per functie
• het automatisch op positie plaatsten van medewerkers
Op de dag van uitrol worden de medewerkers in een winkel allemaal geplaatst naar de juiste positie in EOP (de rol die ze officieel hebben). Voor een groot deel van de medewerkers die op nu een andere positie staan zal door de verruiming van autorisaties geen noodzaak meer zijn hen op een andere positie te plaatsten. Voor de medewerkers waar nog wel extra autorisaties nodig zijn, dient de SM deze zelf handmatig de rol te delegeren in LOKAUT.
Vanaf de dag van uitrol is het:
• niet meer nodig nieuwe medewerkers in Plaza op een positie te plaatsen (dit gebeurt elke nacht automatisch)
• niet meer mogelijk medewerkers op een andere positie te plaatsten (dit wordt elke nacht overschreven)
Weet jij toevallig of de rang senior-medewerker vervalt op Plaza? Collega begon er over te klagen, maar ben vergeten er naar te kijken..quote:
Lijkt mij onwaarschijnlijk. Misschien is zijn tijdelijke autorisatie verlopen?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:11 schreef einschtein het volgende:
[..]
Weet jij toevallig of de rang senior-medewerker vervalt op Plaza? Collega begon er over te klagen, maar ben vergeten er naar te kijken..
Hij had opeens de rang senior-medewerker niet meer, waardoor verschillende apps weg zijn. (WAP, WORP e.d.)
Nee, dat is dezelfde worpen-man waar ik het paar dagen geleden over had. Hij is écht senior-medewerker, werkt al tig-miljoen-jaar bij de AH.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:13 schreef mujentas het volgende:
[..]
Lijkt mij onwaarschijnlijk. Misschien is zijn tijdelijke autorisatie verlopen?
Als je winkelgroep over is naar de nieuwe autorisaties worden alle medewerkers terug gezet in hun functie. Misschien dat hij volgens MEDW geen senior medewerker.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:11 schreef einschtein het volgende:
[..]
Weet jij toevallig of de rang senior-medewerker vervalt op Plaza? Collega begon er over te klagen, maar ben vergeten er naar te kijken..
Hij had opeens de rang senior-medewerker niet meer, waardoor verschillende apps weg zijn. (WAP, WORP e.d.)
Lees mijn vorige reply.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:15 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Als je winkelgroep over is naar de nieuwe autorisaties worden alle medewerkers terug gezet in hun functie. Misschien dat hij volgens MEDW geen senior medewerker.
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:15 schreef einschtein het volgende:
[..]
Nee, dat is dezelfde worpen-man waar ik het paar dagen geleden over had. Hij is écht senior-medewerker, werkt al tig-miljoen-jaar bij de AH.
Leek mij ook al stug ja, maar ben vergeten er naar te kijken.
Hij is waarschijnlijk Medewerker Verkoopklaar (oud recht) vroeger stonden die er als Senior Medewerker Verkoop in. Missschien dat die nu naar Medewerker Verkoopklaar zijn gezet omdat daarvan de autorisaties zijn uitgebreid.quote:
Oh, die vent die eigenlijk met pensioen moetquote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:15 schreef einschtein het volgende:
[..]
Nee, dat is dezelfde worpen-man waar ik het paar dagen geleden over had. Hij is écht senior-medewerker, werkt al tig-miljoen-jaar bij de AH.
Leek mij ook al stug ja, maar ben vergeten er naar te kijken.
Het wordt pas in de komende weken aangepast. Momenteel is er nog niets veranderd volgens mij.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:17 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
[..]
Hij is waarschijnlijk Medewerker Verkoopklaar (oud recht) vroeger stonden die er als Senior Medewerker Verkoop in. Missschien dat die nu naar Medewerker Verkoopklaar zijn gezet omdat daarvan de autorisaties zijn uitgebreid.
Dat verschilt per winkelgroep, volgens mij zijn ze deze week gestart maar zeker weten doe ik dat nietquote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:19 schreef mujentas het volgende:
[..]
Het wordt pas in de komende weken aangepast. Momenteel is er nog niets veranderd volgens mij.
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:17 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
[..]
Hij is waarschijnlijk Medewerker Verkoopklaar (oud recht) vroeger stonden die er als Senior Medewerker Verkoop in. Missschien dat die nu naar Medewerker Verkoopklaar zijn gezet omdat daarvan de autorisaties zijn uitgebreid.
Dat zou zo maar kunnen, ja.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:17 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
[..]
Ja, inderdaad. Het is voor de rest een aardige en goeie vent hoor en een ton aan ervaring, maar voor de rest, meh.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:18 schreef mujentas het volgende:
[..]
Oh, die vent die eigenlijk met pensioen moet![]()
Misschien is de SM hem aan het trollen?
Wij zijn in ieder geval pas begin augustus aan de beurt (de winkelgroep dan, want de veranderingen gelden alleen voor WWM).quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:20 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Dat verschilt per winkelgroep, volgens mij zijn ze deze week gestart maar zeker weten doe ik dat niet
Wij half augustus.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:21 schreef mujentas het volgende:
[..]
Wij zijn in ieder geval pas begin augustus aan de beurt (de winkelgroep dan, want de veranderingen gelden alleen voor WWM).
Ik ben benieuwd wat de verandering allemaal gaat inhouden. Ik kan het nergens echt exact vinden, maargoed.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:26 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Wij half augustus.Dus nog even wachten tot die tijd met de uitgebreide autorisaties redden we het goed. Sommige zullen toch uitbereiding nodig hebben zoals onze talenten die bezig zijn voor teamleider.
Er komen ook deze ronde weer uren bij op verkoopklaar. (tenkoste van de kassa) Dus in dat opzicht bijzonder....quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:28 schreef exelletor het volgende:
Leuke avond gehad. Berberana bijna leeg, bonduelle heel de actiekop leeg(uiteindelijk fruitshoot opgegaan), pringles leeg, roze koeken weg, haring weg. Kersen? Jaa, die waren er nog doordat ze het s middags niet goed gevuld hebben.Gelukkig hebben we een heel actiekop met Red Bull om het te compenseren, naast een display. En dan nog het nieuws dat er meer gekort gaat worden op de uren en dat de vulnormen weer omhoog gaan...
Misschien omdat de uren bij ons alleen paar keer per week gehaald worden, maar zaterdag verpest het steeds. Ik vind het nog steeds bijzonder, want half jaar terug zijn de normeringen onder andere bij ons vastgesteld, omdat wij het zo goed zouden doen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:30 schreef ikbenschipper het volgende:
Er komen ook deze ronde weer uren bij op verkoopklaar. (tenkoste van de kassa) Dus in dat opzicht bijzonder....
Dat is toch raarquote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:33 schreef exelletor het volgende:
[..]
Misschien omdat de uren bij ons alleen paar keer per week gehaald worden, maar zaterdag verpest het steeds. Ik vind het nog steeds bijzonder, want half jaar terug zijn de normeringen onder andere bij ons vastgesteld, omdat wij het zo goed zouden doen.
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:33 schreef exelletor het volgende:
[..]
Misschien omdat de uren bij ons alleen paar keer per week gehaald worden, maar zaterdag verpest het steeds. Ik vind het nog steeds bijzonder, want half jaar terug zijn de normeringen onder andere bij ons vastgesteld, omdat wij het zo goed DEDEN.
Qua uren zit er wel verbetering in, qua winkelbeeld alleen maar verslechtering.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:35 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
, zit er wel verbetering in of is het elke week erger of hetzelfde?
Je weet natuurlijk niet hoe andere winkels het doen. De mensen die bij ons langs kwamen hadden het over iets van vijf filialen, verspreid door heel het land... En ze hebben ons natuurlijk gefilmd, dus waarschijnlijk zullen ze bij het terugkijken van de beelden gedacht hebben van "hier kunnen nog wat uren vanaf".quote:Dat is toch raarAls er bij jullie de normering is gemeten zouden jullie toch iedere week de normering moeten halen......
Wederom het bewijs dat er iets in de organisatie niet helemaal klopt.....
Ze dachten natuurlijk, die exelletor kan best wel een stapje harder lopenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:41 schreef exelletor het volgende:
[..]
Qua uren zit er wel verbetering in, qua winkelbeeld alleen maar verslechtering.
[..]
Je weet natuurlijk niet hoe andere winkels het doen. De mensen die bij ons langs kwamen hadden het over iets van vijf filialen, verspreid door heel het land... En ze hebben ons natuurlijk gefilmd, dus waarschijnlijk zullen ze bij het terugkijken van de beelden gedacht hebben van "hier kunnen nog wat uren vanaf".
Ja haha. Dat zullen ze dan wel gedacht hebben. Zou ik ook denken als ze winkels blijkbaar de urennormen niet echt halen. Maar ja wij gaan voor loonsom voorlopig en zijn dan wel op de goede weg. Hopelijk in 2014 terug in klasse dan komen er weer wat indirecte uren terug die we vanwege een te lage omzet (300 euro) hebben moeten inleveren.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:41 schreef exelletor het volgende:
[..]
Qua uren zit er wel verbetering in, qua winkelbeeld alleen maar verslechtering.
[..]
Je weet natuurlijk niet hoe andere winkels het doen. De mensen die bij ons langs kwamen hadden het over iets van vijf filialen, verspreid door heel het land... En ze hebben ons natuurlijk gefilmd, dus waarschijnlijk zullen ze bij het terugkijken van de beelden gedacht hebben van "hier kunnen nog wat uren vanaf".
Ik las het hier ook al ergens. Ik heb nog geen bevestiging ontvangen. Maar kan me niet voorstellen dat er dan uren bijkomenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:43 schreef Schuimpjes het volgende:
Hoorde van de week van een collega dat per januari het spiegelen weer wordt ingevoerd cq. er uren voor worden vrijgemaakt. Iemand die dit kan bevestigen?
Dus ongeveer hetzelfde als bij einschtein, rond de 50. Heb al een jaar niks meer met vers te maken gehad, dus zou dat na moeten checken, maar bij ons is houdbaar op het moment toch zeker 60 cpu bij de meeste paden. (73 colli, 73 minuten de tijd e.d.)quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:42 schreef mujentas het volgende:
[..]
Oh, dat heb ik even gemist
[..]
Houdbaar is bij ons 50 per uur.
Wat doen jullie op vlees/kip en panklaar/maaltijden?
Ik sta er ook nog eens op die beelden, ja.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:43 schreef mujentas het volgende:
Ze dachten natuurlijk, die exelletor kan best wel een stapje harder lopen
Ik ga niet op mijn vrije dag een mooie paaspresentatie voor in de winkel maken en al helemaal niet met de huidige omgang van het MT met medewerkers. En kijk, wanneer je iets moois probeert neer te zetten(hoeft niet eens iets moois te zijn - bijvoorbeeld berberana dozen even open maken voordat ze op de kop gaan), steeds wordt aangekeken met "waar is dit nou voor nodig?", dan houdt het voor mij ook een keer op.quote:Gemotiveerde medewerkers die er tegenaan willen en hun werk leuk vinden, heb je die in dat filiaal? Dat kan een verschil maken.
Hier dus ook 60, maar gaat dus binnenkort omhoog. Vers 60-150, afhankelijk van de paden.quote:maar bij ons is houdbaar op het moment toch zeker 60 cpu bij de meeste paden.
Ja, wij moeten eigenlijk ook naar de 60 toe (op houdbaar). Is best te doen, zeker omdat bij ons iedereen alleen maar hoeft te vullen. Wij hebben iemand rondlopen die de containers opruimt en nieuwe brengt.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:51 schreef Hallyu het volgende:
[..]
Dus ongeveer hetzelfde als bij einschtein, rond de 50. Heb al een jaar niks meer met vers te maken gehad, dus zou dat na moeten checken, maar bij ons is houdbaar op het moment toch zeker 60 cpu bij de meeste paden. (73 colli, 73 minuten de tijd e.d.)
Maar sinds een half jaar hebben we dus een nieuwe SM en heb al een paar maanden het gevoel dat de vulnorm was opgeschroefd. Wist bijvoorbeeld zeker dat het plus minus 50 was bij de koffie, terwijl die nu uds hoger ligt. Maar de teamleiders blijven het ontkennen. Heb nooit de letterlijke cpu van alle paden geweten van toen, dus kan het niet zeker weten.
Ik vul zelf bijna nooit meer, maar als ik weer moet vullen merk ik dat ik harder moeten werken voor hetzelfde resultaat als een/twee jaar geleden. (Of ik ben gewoon uit vorm...)
Vind ik persoonlijk nog wel meevallen.quote:
Zuivel 80, alleen diepvries is 60. 150 is wel inclusief navullen, wat af en toe niet meevalt.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:57 schreef mujentas het volgende:
[..]
Vind ik persoonlijk nog wel meevallen.
Op vlees/kip en panklaar/maaltijden doe ik toch wel 250. Alleen zuivel ligt wel rond de 60 denk ik.
Is opzich ook zeker te doen. Maar paar jaar terug werd er bij ons voor geen meter gecontroleerd op fifo of spiegelend vullen. En nu met nieuwe ASM,SM, teamleiders van een ander filiaal die veel strenger daarop controleren + die vulnorm is opeens omhoog is dat voor mij wel stuk harder werken op houdbaar dan ik gewend ben zeg maar. haha.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:54 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ja, wij moeten eigenlijk ook naar de 60 toe (op houdbaar). Is best te doen, zeker omdat bij ons iedereen alleen maar hoeft te vullen. Wij hebben iemand rondlopen die de containers opruimt en nieuwe brengt.
Wij hanteren eigenlijk niet echt normen voor vers en diepvries. Wij vullen vers overdag na en 's morgens nog een keer voordat we de nieuwe levering gaan vullen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:59 schreef exelletor het volgende:
[..]
Zuivel 80, alleen diepvries is 60. 150 is wel inclusief navullen, wat af en toe niet meevalt.
Denk dat het 's middags wel veel drukker is, maar dat is per winkel verschillend.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:05 schreef d4v1d het volgende:
Wat kan ik verwachten op een zaterdag van 12 tot 5? Ik heb nu alleen nog avonden gewerkt.
Gewoon qua. drukte (in vergelijking met avonden dus)
Een aardappelschilmesje heb ik standaard in mijn schort, maar met de hand kan het ook heel gemakkelijk; korte zijkant iets indrukken zodat je met je vinger onder de tape kan en eraf trekken.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:13 schreef d4v1d het volgende:
Ik ben nog een beetje onhandig met dozen openmaken, duurt altijd nog evenZag ik donderdag in m'n laatste uur opeens iemand met een mesje staan. Had iemand me dat niet eerder kunnen zeggen?
![]()
![]()
Toen ik nog @ bakkerij stond mochten we geen mesjes gebruiken, dat zat nog vast in m'n kop. Kon je gewoon een tik op de zijkant van de doos geven en dan kon je plakband er makkelijk afhalen. Alleen met sommige dozen gaat dat nu nietquote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:15 schreef Hallyu het volgende:
[..]
Een aardappelschilmesje heb ik standaard in mijn schort, maar met de hand kan het ook heel gemakkelijk; korte zijkant iets indrukken zodat je met je vinger onder de tape kan en eraf trekken. Moeilijk uit te leggen haha.
Met de meeste dozen van verkoopklaar gaat dat gewoon goed, maar weet natuurlijk niet precies wat voor soort dozen je allemaal tegenkomt bij deli enzo.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:16 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Toen ik nog @ bakkerij stond mochten we geen mesjes gebruiken, dat zat nog vast in m'n kop. Kon je gewoon een tik op de zijkant van de doos geven en dan kon je plakband er makkelijk afhalen. Alleen met sommige dozen gaat dat nu niet
Sommige dozen zitten zo vol dat je er geen deuk in krijgt. Of dat je het komende kwartier pijn aan je hand hebtquote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:17 schreef Hallyu het volgende:
[..]
Met de meeste dozen van verkoopklaar gaat dat gewoon goed, maar weet natuurlijk niet precies wat voor soort dozen je allemaal tegenkomt bij deli enzo.
Over het algemeen is het enige wat problemen geeft op de manier met indrukken NON-FOOD. En dan vooral hetgeen niet tot onze core-business hoort (zoals kleding).quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:18 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Sommige dozen zitten zo vol dat je er geen deuk in krijgt. Of dat je het komende kwartier pijn aan je hand hebt
Maargoed, morgen een mesje fixen dan
Gister bij de diepvries had ik ook een paar van die dozen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:20 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Over het algemeen is het enige wat problemen geeft op de manier met indrukken NON-FOOD. Hetgeen niet tot onze core-business hoort.
Het is een verdwaalde collo die dat heeft, ik heb in die 10 jaar die ik heb gewerkt als medewerker verkoopklaar en teamleider verkoopklaar nooit een mesje bij me gehad, ging me schort alleen maar stuk van.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:20 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Gister bij de diepvries had ik ook een paar van die dozen
Lijkt mij het handigst om in je broekzak met het handvat naar beneden te steken.. ofzo.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:22 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Het is een verdwaalde collo die dat heeft, ik heb in die 10 jaar die ik heb gewerkt als medewerker verkoopklaar en teamleider verkoopklaar nooit een mesje bij me gehad, ging me schort alleen maar stuk van.
Soms vragen vulploegmedewerkers me nu nog wel eens of ik even een mesje voor ze te leen heb. Dan stel ik altijd de vraag. "Waar zou ik dat in mijn pak opbergen" ze je ze denken en sommige zeggen het "Ja dat is niet heel handig inderdaad"
Waarom zou je als ASM een aardappelschilmesje bij je hebbenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:25 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Lijkt mij het handigst om in je broekzak met het handvat naar beneden te steken.. ofzo.
Als je er over nadenkt wordt het wel moeilijk om een goede plaats te verzinnen
Waarom zit er geen borstzakje op?
Oh, tijd voor een lijstje in de OP met functie + naam?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:25 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Waarom zou je als ASM een aardappelschilmesje bij je hebben?
Hij kan in het pennenvakje in je mouw. Bij jou. Enige gechikte plek in mijn ogen. Ook wel eens een medewerker gehad die ze eigen stanley mes meenam en die in ze broekzak deed (kon hij inschuivenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:25 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Lijkt mij het handigst om in je broekzak met het handvat naar beneden te steken.. ofzo.
Als je er over nadenkt wordt het wel moeilijk om een goede plaats te verzinnen
Waarom zit er geen borstzakje op?
Geen flauw ideequote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:25 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Waarom zou je als ASM een aardappelschilmesje bij je hebben?
Schuimpjes - Teamleider Verkoopklaarquote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:26 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Oh, tijd voor een lijstje in de OP met functie + naam?Geen idee dat die asm was
Dat geeft denk ik een raar beeld als ik op mijn derde dag als vakkenvuller met een stanleymes aankomquote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:27 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Hij kan in het pennenvakje in je mouw. Bij jou. Enige gechikte plek in mijn ogen. Ook wel eens een medewerker gehad die ze eigen stanley mes meenam en die in ze broekzak deed (kon hij inschuiven)
[..]
Geen flauw ideeDaarom stel ik ze ook altijd een weder vraag
Was toch echt al wel een paar keer langs gekomen in de afgelopen topics volgens mijquote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:26 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Oh, tijd voor een lijstje in de OP met functie + naam?Geen idee dat die asm was
Ik pleur hem wel even op de wiki vast.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:28 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Schuimpjes - Teamleider Verkoopklaar
Ikbenschipper - ASM
d4v1d - Medewerker Verkoopklaar
Watdoeteenvulploegmedewerker - Afdelingschef Verslijn
Aanvullen maar
Een mesje tevoorschijn halen, snijden en weer opbergen kost meer tijd dan zelf even snel het plastic er af trekken.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:27 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Hij kan in het pennenvakje in je mouw. Bij jou. Enige gechikte plek in mijn ogen. Ook wel eens een medewerker gehad die ze eigen stanley mes meenam en die in ze broekzak deed (kon hij inschuiven)
[..]
Geen flauw ideeDaarom stel ik ze ook altijd een weder vraag
Krullie. - Kassamedewerkster. En soms bakker!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:28 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ikbenschipper - ASM
Aanvullen maar
Laten we dan meteen de regio erbij doenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:28 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ikbenschipper - ASM - Amsterdam/Hilversum e.o.
Aanvullen maar
Straks kom ik hier mijn asm nog tegenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:30 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Laten we dan meteen de regio erbij doen
Schuimpjes - Teamleider Verkoopklaar - Arnhem/Nijmegenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:30 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Laten we dan meteen de regio erbij doen
Met jou omschrijving zou ik als ik je ASM zou zijn wel weten dat jij het bentquote:
Ssstquote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:31 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Met jou omschrijving zou ik als ik je ASM zou zijn wel weten dat jij het bent
Ja daarvoor heb je wel voldoende over jezelf verteldquote:
Hoho, Watdoeteenvulploegmedewerker is overgelopen. Hij heeft zijn eigen topic.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:28 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ikbenschipper - ASM
Aanvullen maar
True..quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:32 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ja daarvoor heb je wel voldoende over jezelf verteldDe afgelopen weken.
Ik spreek je ook nergens op aanquote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:33 schreef d4v1d het volgende:
[..]
True..
Ik ben nog niet op mijn gedrag in andere topics op FOK! aangesproken![]()
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:35 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ik spreek je ook nergens op aanzeg alleen dat als je ASM in dit topic zou zitten hij zonder je regio inmiddels wel een beeld zou hebben dat jij het zou zijn.
Zijn niet erg veel mensen die 3 weken bij AH werken, een ASM wissel hebben gehad. Van brood naar vkk zijn gegaan en dat in de afgelopen 3 weken
Daar heb ik dus geen beeld bij.... Die heb ik nog nooit gezienquote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:34 schreef Hallyu het volgende:
De meeste hebben zo'n mooi Albert Heijn stanley mesje waarvan het mesje standaard naar binnen zitten, maar dat vind ik maar rotdingen.
Shit, jij bent al de tweede die mij vandaag cola over mijn bureau laat spugenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:32 schreef mujentas het volgende:
[..]
Hoho, Watdoeteenvulploegmedewerker is overgelopen. Hij heeft zijn eigen topic.
quote:Schuimpjes - Teamleider Verkoopklaar - Arnhem/Nijmegen
Ikbenschipper - ASM - Amsterdam/Hilversum e.o.
d4v1d - Medewerker Verkoopklaar - Utrecht
Krullie. - Caissière
Hallyu - Medewerker Verkoopklaar - Helmond
Beeld krijgen wie waar in welke functie werkt. Kan vragen stellen soms vergemakkelijke. (@ afgekeken van postnl topicquote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:35 schreef Krullie. het volgende:
Wat willen jullie nou doen met de namen en functies dan?
Nu willen we ook weten wie nummer 1 wasquote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:36 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Shit, jij bent al de tweede die mij vandaag cola over mijn bureau laat spugen
[..]
Vandaag was dat nog iemand uit mijn klas die via Twitter een docent volkomen belachelijk maaktequote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:37 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Beeld k
[..]
Nu willen we ook weten wie nummer 1 was
Waar kwam dat vandaan?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:39 schreef Krullie. het volgende:
Oké. PostNL, dat is toch o.a. waar gehandicapte mensen post sorteren, enzovoort?
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:39 schreef Krullie. het volgende:
Oké. PostNL, dat is toch o.a. waar gehandicapte mensen post sorteren, enzovoort?
Ja en waar Albert Heijn mee samenwerkt in PostNL Servicepunten..quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:39 schreef Krullie. het volgende:
Dat beeld heb ik ervan.quote:
Ja, moeilijk uit te leggen. Is in ieder geval een plastic, doorzichtig stanley mes met een AH logo erop.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:36 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Daar heb ik dus geen beeld bij.... Die heb ik nog nooit gezien
Klinkt handigquote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:42 schreef Hallyu het volgende:
[..]
Ja, moeilijk uit te leggen. Is in ieder geval een plastic, doorzichtig stanley mes met een AH logo erop.
In principe moet je bij een normaal stanley mes met zo'n schuif ding het mesje eruit duwen en kan je hem vastzetten. En als je klaar bent kan je hem weer terug in zijn omhulsel schuiven. Alleen bij deze AH variant, blijft het mes niet hangen dus moet je het schuifje vasthouden wanneer je het mes wil gebruiken. Laat je het los, schiet het mesje vanzelf weer terug.
Klinkt veilig. Ga ik na me vakantie eens opzoeken. Aangezien sommige vulploegers de neiging hebben die dingen door de winkel te laten slingeren.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:42 schreef Hallyu het volgende:
[..]
Ja, moeilijk uit te leggen. Is in ieder geval een plastic, doorzichtig stanley mes met een AH logo erop.
In principe moet je bij een normaal stanley mes met zo'n schuif ding het mesje eruit duwen en kan je hem vastzetten. En als je klaar bent kan je hem weer terug in zijn omhulsel schuiven. Alleen bij deze AH variant, blijft het mes niet hangen dus moet je het schuifje vasthouden wanneer je het mes wil gebruiken. Laat je het los, schiet het mesje vanzelf weer terug.
Tsja, zo zou jij ook gaan kijken naar talloze reorganisaties, ontslagen en niet zeker weten of je er binnenkort nog werkt.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:41 schreef Krullie. het volgende:
[..]
Dat beeld heb ik ervan.
En van die oudere mensen zonder normale baan die dan post bezorgen met zo'n levensmoe-achtige blik.
Jup, zijn inderdaad veilig.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:44 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Klinkt veilig. Ga ik na me vakantie eens opzoeken. Aangezien sommige vulploegers de neiging hebben die dingen door de winkel te laten slingeren.
Aardappelschilmesjes zijn gewoon assortiment en kunnen dus besteld worden en vervolgens op diverse verbruik worden afgeboekt.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:47 schreef Hallyu het volgende:
[..]
Jup, zijn inderdaad veilig.
Maar ik blijf liever bij mijn oude vriend, het aardappelschilmesje.
Weet eigenlijk niet of we die dingen nog steeds binnen krijgen...
C'est moi. Ik heb de PSD's thuis nog wel, dus aanpassen is geen probleem. Ben alleen maandag pas thuis. Dusse.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:32 schreef d4v1d het volgende:
Als iemand mij het font kan vertellen
[ afbeelding ]
Dan maak ik er morgen even een.
(Wie heeft die dingen origineel gemaakt?)
Klopt inderdaad je moet ze nog wel altijd via momo bestellen maar ze zijn met een plaatje wel zichtbaarquote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:49 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ik zal morgen eens in de TIB webshop (Hulde!) kijken voor die mesjes. Zag van de week ook gewoon kantoorbenodigdheden die via Momo te bestellen zijn daarin staat.
Jup, die rode. Die gebruik ik ook. Maar ik bedoelde die stanley mesjes. Wist niet of we die de laatste tijd nog binnen hadden gekregen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:49 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Aardappelschilmesjes zijn gewoon assortiment en kunnen dus besteld worden en vervolgens op diverse verbruik worden afgeboekt.
Ik zal morgen eens in de TIB webshop (Hulde!) kijken voor die mesjes. Zag van de week ook gewoon kantoorbenodigdheden die via Momo te bestellen zijn daarin staat.
Kan wel even wachten dan.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:49 schreef einschtein het volgende:
[..]
C'est moi. Ik heb de PSD's thuis nog wel, dus aanpassen is geen probleem. Ben alleen maandag pas thuis. Dusse.
"Ben maandag pas thuis."quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:51 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Kan wel even wachten dan.
Pm me de psd's als je zelf geen zin hebt
Precies de reden dat ik het maar ondingen vind en ze liever niet gebruik.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:51 schreef einschtein het volgende:
Ik vind die stanley mesjes persoonlijk niet handig. Ze zijn wel veilig, maar aan de andere kant: hoe vaak gaat het fout?
Als je vaak een mesje gebruikt, dan moet je steeds je stanley mesje pakken en die uitschuiven. Dat uitschuiven is irritant. Overigens past het stanley mesje ook niet handig in de vakjes bij je linker boven arm. Ze moeten dus in de zak.
Tot die tijd doen we het dan maar even zonder mooie layoutquote:
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:53 schreef mujentas het volgende:
Je moet toch wel van niveau PostNL zijn om jezelf te verwonden met een aardappelschilmesje.
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:53 schreef mujentas het volgende:
Je moet toch wel van niveau PostNL zijn om jezelf te verwonden met een aardappelschilmesje.
Gelukkig had ik nu geen cola in mijn mond, anders....quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:53 schreef mujentas het volgende:
Je moet eens weten hoe klanten stuiteren als er een keer zo'n mesje per ongeluk ergens is blijven liggenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:53 schreef mujentas het volgende:
Over het gedrag van sommige klanten blijf ik mij sowieso verbazen. Zal in Amsterdam nog wel erger worden, denk ik.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:55 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Je moet eens weten hoe klanten stuiteren als er een keer zo'n mesje per ongeluk ergens is blijven liggen
Ja met gemak. Maar dat doe ik liever nooit, vooral omdat de beweging naar mijn linkerarm om het mesje te pakken na meer dan 2 jaar zo'n beetje automatisme is geworden. Had een keer mijn mesje uitgeleend aan een jongen die ik moest inwerken. Je wil niet weten hoevaak ik die avond naar mijn pennen heb gegrepen met daarna snel de realisatie dat mijn mes daar helemaal niet was.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:57 schreef d4v1d het volgende:
En als je een vuldolly hebt dan nemen de dozen vast niet het hele oppervlak in en kan je hem er dus naast leggen lijkt mij.
Bereid je er inderdaad maar op voor ja. Haast haast en heel veel haast.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:57 schreef Krullie. het volgende:
[..]
Over het gedrag van sommige klanten blijf ik mij sowieso verbazen. Zal in Amsterdam nog wel erger worden, denk ik.
Met een pen kan je ook best een collo open maken als je je best doet.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:00 schreef Hallyu het volgende:
[..]
Ja met gemak. Maar dat doe ik liever nooit, vooral omdat de beweging naar mijn linkerarm om het mesje te pakken na meer dan 2 jaar zo'n beetje automatisme is geworden. Had een keer mijn mesje uitgeleend aan een jongen die ik moest inwerken. Je wil niet weten hoevaak ik die avond naar mijn pennen heb gegrepen met daarna snel de realisatie dat mijn mes daar helemaal niet was.
Ja, met gemak! Maar je wilt niet weten hoeveel pennen ik daarmee heb gemold (met als resulaat blauwe handen) voordat ik overgestapt was naar een mesje.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:02 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Met een pen kan je ook best een collo open maken als je je best doet.
Ja, al een keertje is de ware Shaneequa bijna bij mij naar boven gekomen maar ik weet mij altijd poeslief te gedragen en te beheersen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:01 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Bereid je er inderdaad maar op voor ja. Haast haast en heel veel haast.
Klopt gebeurd ook wel eens dan ja. Maar soms is het handig om te improviseren.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:03 schreef Hallyu het volgende:
[..]
Ja, met gemak! Maar je wilt niet weten hoeveel pennen ik daarmee heb gemold (met als resulaat blauwe handen) voordat ik overgestapt was naar een mesje.![]()
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:02 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Met een pen kan je ook best een collo open maken als je je best doet.
Ieeeuw. Leuk werk?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:03 schreef Hallyu het volgende:
[..]
Ja, met gemak! Maar je wilt niet weten hoeveel pennen ik daarmee heb gemold (met als resulaat blauwe handen) voordat ik overgestapt was naar een mesje.![]()
Want..... Overigens is die speld bij de dozen waar je een mesje voor nodig hebt ook niet echt een optie.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:04 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Of de speld van je naamkaartje. Moet alleen even de (a)sm niet langslopen
Die AH pennen zijn niet echt geschikt om een doos open te maken. Daar zijn ze gewoon niet stevig genoeg voor.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:04 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Klopt gebeurd ook wel eens dan ja. Maar soms is het handig om te improviseren.
Want? Hier zijn ze heel strikt op naamkaartjesquote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:05 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Want..... Overigens is die speld bij de dozen waar je een mesje voor nodig hebt ook niet echt een optie.
Bij mij zit er geen speld op![]()
Ik leen vaak even een mesje van een in de beurt staande vuller, voor die enkele keer dat ik een vervelende doos wil open maken..
Het kan maar niet handig neequote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:07 schreef Hallyu het volgende:
Met een speld heb ik nooit geprobeerd. Lijkt me ook niet echt handig.
Doe mij maar kassaquote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:07 schreef Hallyu het volgende:
Met een speld heb ik nooit geprobeerd. Lijkt me ook niet echt handig.
[..]
Ja hoor.
Ik ook, maar als je hem daarvoor heel even gebruikt dan neem ik aan dat je hem zo weer op speld.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:09 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Want? Hier zijn ze heel strikt op naamkaartjes
Hoe zie je dat iemand een potentieeltje is? Houding, overkomen, uitstraling, betrokkenheid, sociaal-zijn?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:11 schreef ikbenschipper het volgende:
Heb trouwens ook al zin na me vakantie ga ik weer beginnen met het opleiden van een potentieel teamleider verkoopklaar. Vind ik één van de leukste dingen van mijn werk. Ook als het goed is doorpakken met een potentieel TL VA en hopelijk beginnen met een 2de Talent VA.
Opleiden I love it.
Zouden meer collega's moeten doen, talenten spotten en begeleiden. Dan hadden we misschien een minder groot tekort aan teamleiders
[..]
Het kan maar niet handig nee
Het is jammer dat ik te "braaf" ben en minder snel een grote mond zou opentrekken. Daardoor worden bij ons filiaal al die jongetjes van 17 "gepromoveerd" tot vulploegleider en potentieel teamleider terwijl ik met mijn drie jaar hard werken en binnenkort vast contract nog steeds ben waar ik begon. Sowieso worden naar mijn mening, de meisjes nogal vergeten. Ik ben ook eerder zo iemand die je eerst gewoon een kans moet geven en daarnaa er voor de volle 200% voor gaat.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:11 schreef ikbenschipper het volgende:
Heb trouwens ook al zin na me vakantie ga ik weer beginnen met het opleiden van een potentieel teamleider verkoopklaar. Vind ik één van de leukste dingen van mijn werk. Ook als het goed is doorpakken met een potentieel TL VA en hopelijk beginnen met een 2de Talent VA.
Opleiden I love it.
Zouden meer collega's moeten doen, talenten spotten en begeleiden. Dan hadden we misschien een minder groot tekort aan teamleiders
[..]
Jij noemt inderdaad al een aantal aspecten die iemand moet hebben. Soms kan dat met de jaren komen. Nu een jongen bij ons die ik een jaar geleden niet als TL zou hebben gezien, nu wil ik het wel gaan proberen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:13 schreef Krullie. het volgende:
[..]
Hoe zie je dat iemand een potentieeltje is? Houding, overkomen, uitstraling, betrokkenheid, sociaal-zijn?
Aan de hand van het uiterlijk, of bedoel je dat niet?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:13 schreef Krullie. het volgende:
[..]
Hoe zie je dat iemand een potentieeltje is?
Jongens van 17? Dat vind ik echt lachwekkend, daar zou ik niet naar luisteren/iets van aannemen. Dat is hier - naar mijn weten - niet zo.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:14 schreef Hallyu het volgende:
[..]
Het is jammer dat ik te "braaf" ben en minder snel een grote mond zou opentrekken. Daardoor worden bij ons filiaal al die jongetjes van 17 "gepromoveerd" tot vulploegleider en potentieel teamleider terwijl ik met mijn drie jaar hard werken en binnenkort vast contract nog steeds ben waar ik begon. Sowieso worden naar mijn mening, de meisjes nogal vergeten. Ik ben zo iemand die je eerst gewoon een kans moet geven en daarnaa er voor de volle 200% voor gaat.
Mesje lijkt me ook handiger ja.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:12 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ik ook, maar als je hem daarvoor heel even gebruikt dan neem ik aan dat je hem zo weer op speld.
Zou me wel afvragen of je een mesje dan niet handiger zou vinden
Ja of nét 18. Maar daar luister ik ook niet naarquote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:18 schreef Krullie. het volgende:
[..]
Jongens van 17? Dat vind ik echt lachwekkend, daar zou ik niet naar luisteren/iets van aannemen. Dat is hier - naar mijn weten - niet zo.
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:18 schreef Krullie. het volgende:
[..]
Jongens van 17? Dat vind ik echt lachwekkend, daar zou ik niet naar luisteren/iets van aannemen. Dat is hier - naar mijn weten - niet zo.
Heb bij mij een jongen die op zijn 17de benoemd is als teamleider. Leeftijd zegt echt niet alles. Wel als opmerking dat hij al vanaf zijn 14de bij AH werkt.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:19 schreef Hallyu het volgende:
[..]
Ja of nét 18. Maar daar luister ik ook niet naar, ik heb meer ervaring en kennis dan hun. Die moeten mij echt niet proberen de les te lezen, terwijl ik het beter kan en weet dan hun.
Inderdaad. Sommigen zijn vroeg volwassenen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:21 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Heb bij mij een jongen die op zijn 17de benoemd is als teamleider. Leeftijd zegt echt niet alles.
Aldus de e-penis, maar dan in het echte levenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:18 schreef Krullie. het volgende:
[..]
Snap ik. Je moet het inderdaad kunnen en het moet in je zitten. Klinkt gek, maar ik vind het vooral belangrijk dat iemand simpelweg leuk is. Ik heb nu zo'n 'leidster', vrouw van midden 20. Haar hele uitstraling is niks. Echt zo'n blote-billengezicht, geen make-up, lijkt wel alsof ze Christelijk is en veel te serieus qua werk. Redelijk onzeker ook, kan je geen leuk gesprek mee voeren, zeg maar. Raar dat zij zich dan toch omhoog heeft kunnen werken.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:16 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Jij noemt inderdaad al een aantal aspecten die iemand moet hebben. Soms kan dat met de jaren komen. Nu een jongen bij ons die ik een jaar geleden niet als TL zou hebben gezien, nu wil ik het wel gaan proberen.
Zijn houding en gedrag is volkomen veranderd.
Je moet om te beginnen je eigen werk goed doen. Maar daarnaast is het belangrijk dat je ook nieuwe medewerkers kan begeleiden en sturing kan geven op een opbouwende manier. Leidinggeven moet voor een deel in je zitten. Je kan een deel aanleren. Maar de basis moet je gewoon "kunnen".
Betrokkenheid is ook een belangrijk aspect, net als sociale omgang. Met dat laatste kan je namelijk een team enorm voor je winnen.
Ja, maar daar is die 3 jaar werkervaring. Hier is een jongen tot teamleider benoemd die er pas net een jaar werkte en echt totaal geen teamleider materiaal is. Verschrikkelijk. Hij is ook een persoonlijke vriend van de SM, weet zeker dat dat er iets mee te maken heeft.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:21 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Heb bij mij een jongen die op zijn 17de benoemd is als teamleider. Leeftijd zegt echt niet alles. Wel als opmerking dat hij al vanaf zijn 14de bij AH werkt.
Blijkbaar heeft ze het gesprek dat ze heeft gevoerd met 2 andere SM's van de winkelgroep wel goed doorstaan. Dus ze zal het wel kunnen alleen komt het er op de werkvloer wat rot uit.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:23 schreef Krullie. het volgende:
[..]
Redelijk onzeker ook, kan je geen leuk gesprek mee voeren, zeg maar.
De e-vagina in het echt.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:22 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Aldus de e-penis, maar dan in het echte leven
Dit. Gewoon dit. Heb ik precies hetzelfde.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:25 schreef Krullie. het volgende:
[..]
De e-vagina in het echt.Ik kan sowieso niet tegen mensen die mij vertellen wat te doen, dat bepaal ik liever zelf. Maar als een 17-jarige puistenkop dat doet - bij wijze van - dan ben ik weg.
Gewoon niet te veel van aantrekken. Gewoon je ding doen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:24 schreef Hallyu het volgende:
[..]
Hier is dus ook zo'n vulploegleider van 17 die wel de potentie heeft, goede jongen. Maar met zichtbaar minder ervaring en kennis dan mij. Dan kan ik hem gewoon niet serieus nemen als "leider" wanneer ik toevallig moet vullen.
Het zijn voor die gasten wel interessante casussen hoe ze jou dan gemotiveerd gaan krijgen als zij de shift hebben. Net als het leerzaam is hoe je gasten waarmee je voorheen op gelijk niveau werkte nu sturing gaat geven. Lastige periode, daar gaan ze het op redden of niet.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:24 schreef Hallyu het volgende:
[..]
Ja, maar daar is die 3 jaar werkervaring. Hier is een jongen tot teamleider benoemd die er pas net een jaar werkte en echt totaal geen teamleider materiaal is. Verschrikkelijk. Hij is ook een persoonlijke vriend van de SM, weet zeker dat dat er iets mee te maken heeft.
Hier is dus ook zo'n vulploegleider van 17 die wel de potentie heeft, goede jongen. Maar met zichtbaar minder ervaring en kennis dan mij. Dan kan ik hem gewoon niet serieus nemen als "leider" wanneer ik toevallig moet vullen.
Misschien raakt ze wel onzeker van mijn aanwezigheid.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:24 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft ze het gesprek dat ze heeft gevoerd met 2 andere SM's van de winkelgroep wel goed doorstaan. Dus ze zal het wel kunnen alleen komt het er op de werkvloer wat rot uit.
I try. haha.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:27 schreef mujentas het volgende:
[..]
Gewoon niet te veel van aantrekken. Gewoon je ding doen.
Dat lukt je anders maar slecht voor mijn gevoel.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:29 schreef Hallyu het volgende:
[..]
I try. haha.
Maar jullie leiden me af, ik probeer al een uur lang naar te bed te gaan.![]()
Slaap lekker.
Oh gvd, ik ook eigenlijkquote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:29 schreef Hallyu het volgende:
[..]
I try. haha.
Slaap lekker.
Dit ja. Ik moet al weer om 06:00 uur opquote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:29 schreef Hallyu het volgende:
[..]
I try. haha.
Slaap lekker.
Ksst.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:32 schreef ikbenschipper het volgende:
Ik zal aan jullie denken als ik morgen me nog een keer omdraai
Ik ook. Geen zin. Drink nu ook cola, moet ik veel naar de wc zo.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:31 schreef mujentas het volgende:
[..]
Dit ja. Ik moet al weer om 06:00 uur op
Jup, dit. Heel herkanbaar. Het is voor mij vooral moeilijk, omdat ik er - met mijn drie jaar - nu ook gewoon langer werk dan de meeste aangestelde vulploegleiders en die ene teamleider dan.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:28 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Het zijn voor die gasten wel interessante casussen hoe ze jou dan gemotiveerd gaan krijgen als zij de shift hebben. Net als het leerzaam is hoe je gasten waarmee je voorheen op gelijk niveau werkte nu sturing gaat geven. Lastige periode, daar gaan ze het op redden of niet.
Zag je ook wel bij een jongen bij ons die van buiten de winkel kwam maar wel voor teamleider zou gaan (wel ah ervaring anders doe ik het eigenlijk al nooit) Die had die problemen (omdat hij van buiten de winkel kwam) dan weer minder.
Wat wou je daarmee zeggen??? Oeps dat ik nu een beetje haatquote:
Oh, er is een tekort aan teamleiders? Hm, maybe dat ik maar eens de stap moet zetten, of in ieder geval poging tot.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:11 schreef ikbenschipper het volgende:
Opleiden I love it.
[..]
Misschien moet je zelf aangeven dat je ook wil en het kan. Of zo. Misschien werkt dat soms wel zo.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:33 schreef Hallyu het volgende:
Heel slecht.![]()
[..]
Jup, dit. Heel herkanbaar. Het is voor mij vooral moeilijk, omdat ik er - met mijn drie jaar - nu ook gewoon langer werk dan de meeste aangestelde vulploegleiders en die ene teamleider dan.
Maar nu ga ik echt.
Ja er is een tekort aan part-time teamleiders.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:34 schreef einschtein het volgende:
[..]
Oh, er is een tekort aan teamleiders? Hm, maybe dat ik maar eens de stap moet zetten, of in ieder geval poging tot.
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:33 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Wat wou je daarmee zeggen??? Oeps dat ik nu een beetje haat
Als je het wil moet je het zelf aangeven. Soms zullen je teamleiders er naar vragen maar er zelf naar vragen werkt natuurlijk in je voordeel, assertiviteit word als teamleider verwacht.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:34 schreef Krullie. het volgende:
[..]
Misschien moet je zelf aangeven dat je ook wil en het kan. Of zo. Misschien werkt dat soms wel zo.
Bij ons worden mensen alleen gedegradeerd in plaats van gepromoveerdquote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:34 schreef einschtein het volgende:
[..]
Oh, er is een tekort aan teamleiders? Hm, maybe dat ik maar eens de stap moet zetten, of in ieder geval poging tot.
Dan zijn ze niet geschikt neem ik aanquote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:37 schreef mujentas het volgende:
[..]
Bij ons worden mensen alleen gedegradeerd in plaats van gepromoveerd
Jup, ik weet het. Ik weet dat ik dat ook moet doen. Maar dat is dan net het enige puntje waar het bij mij misloopt. Voel me niet op mijn gemak om zoiets aan mijn SM te vragen. Toch maar een keer doen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:36 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Als je het wil moet je het zelf aangeven. Soms zullen je teamleiders er naar vragen maar er zelf naar vragen werkt natuurlijk in je voordeel, assertiviteit word als teamleider verwacht.
Aha. Misschien vindt zij het wel moeilijk. Lijkt mij best stom dat als je eenmaal de stap zet om zoiets te vragen, je bij voorbaat al wordt afgewezen, of zo. Terwijl je d'r misschien al 3 jaar werkt.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:36 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Als je het wil moet je het zelf aangeven. Soms zullen je teamleiders er naar vragen maar er zelf naar vragen werkt natuurlijk in je voordeel, assertiviteit word als teamleider verwacht.
Dat is natuurlijk wel discutabel. Maar over het algemeen mogen mensen het een tijdje proberen om vervolgens weer gedegradeerd te worden.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:37 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Dan zijn ze niet geschikt neem ik aan
Want?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:38 schreef Hallyu het volgende:
[..]
Jup, ik weet het. Ik weet dat ik dat ook moet doen. Maar dat is dan net het enige puntje waar het bij mij misloopt. Voel me niet op mijn gemak om zoiets aan mijn SM te vragen. Toch maar een keer doen.
Zoiets vragen is niet makkelijk.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:41 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Want?
Het is net als jou een man of vrouw van vlees en bloed. Die zal vast niet bijten.
Misschien komt daar dus mijn open deur op kantoor vandaan. En werk ik op basis van sociale contacten.
Om mensen makkelijk binnen te laten lopen.
Tegenwoordig komen ze binnen en vragen ze of ze TL kunnen worden. 2 jaar geleden voor ik en me collega er zaten was er een tekort en moest talent zelf benaderd worden....
Dus bleken ze niet aan het profiel te voldoen wat jullie voor ogen hadden.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:40 schreef mujentas het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel discutabel. Maar over het algemeen mogen mensen het een tijdje proberen om vervolgens weer gedegradeerd te worden.
Ze hebben er bij ons niet erg veel moeite mee in ieder geval. Wat niet zegt dat ze er allemaal even geschikt voor zijn.quote:
Hmm. Ikzelf zou er wel moeite mee hebben. Beter word ik gewoonweg gevraagd.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:44 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ze hebben er bij ons niet erg veel moeite mee in ieder geval. Wat niet zegt dat ze er allemaal even geschikt voor zijn.
Inmiddels 27, tuurlijk is gevraagd worden makkelijker. Maar ja daar ben ik in mijn winkel tenzij ik uitzonderlijk talent zie wel mee gestopt aangezien we onze huidige potentie al moeilijk zelf kunnen gaan houden.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:46 schreef Krullie. het volgende:
[..]
Hmm. Ikzelf zou er wel moeite mee hebben. Beter word ik gewoonweg gevraagd.Maar hoe oud ben jij?
Ga gewoon langs de winkel en vraag een formulierquote:Op zaterdag 29 juni 2013 02:42 schreef tuut-chips het volgende:
Hmm, volgens werk.ah.nl zijn er geen vacatures bij mijn plaatselijke AH. Is het de moeite waard om het toch te proberen of is die site aardig up-to-date?
Je verdwijnt online nog meer gok ik.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 02:51 schreef tuut-chips het volgende:
Ja dat is zo. Ben alleen bang in de vloedgolf van zomervakantiesollicitanten te verdwijnen.
Morgen maar eens langs gaan.
vragen werkt goed inderdaad, mijn ASM wist namelijk nog goed hoe ik 3 jaar geleden begon met werken, ik had een brief geschreven en nu gaan we beginnen om me klaar te stomen voor het traject TLVA in februari.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:40 schreef Krullie. het volgende:
[..]
Aha. Misschien vindt zij het wel moeilijk. Lijkt mij best stom dat als je eenmaal de stap zet om zoiets te vragen, je bij voorbaat al wordt afgewezen, of zo. Terwijl je d'r misschien al 3 jaar werkt.
Kom op Haye (of zo), vragen! Misschien word je wel een nieuwe teamleidster!
ohmyquote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:02 schreef d4v1d het volgende:
https://www.klacht.nl/albert-heijn/
Dit is goud
Nee, vooral omdat ze nooit echt waardering voor mijn werk hebben laten blijken, zoals dat die nieuwe SM een aantal maanden terug opeens allemaal jongens vulploegleider heeft gemaakt zonder ook naar mij te kijken. Geeft mij niet echt het vertrouwen dat ik daar dan ook geschikt voor ben (ookal vind ik zelf van wel), daarnaast ben ik heel bescheiden van mezelf.quote:
Ik heb drie jaar geleden gewoon een sollicitatiebrief gehaald voordat ze aan die zomersollicitaties begonnen, ben toen ook gewoon meteen aangenomen. Dus gewoon langs gaan en zo'n brief halen, want ze hebben rond deze tijd sowieso mensen nodig.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 02:51 schreef tuut-chips het volgende:
Ja dat is zo. Ben alleen bang in de vloedgolf van zomervakantiesollicitanten te verdwijnen.
Morgen maar eens langs gaan.
een nette brief schrijven met je motivatie plus cv wil ook wel eens goed doenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:47 schreef Hallyu het volgende:
[..]
Nee, vooral omdat ze nooit echt waardering voor mijn werk hebben laten blijken, zoals dat die nieuwe SM een aantal maanden terug opeens allemaal jongens vulploegleider heeft gemaakt zonder ook naar mij te kijken. Geeft mij niet echt het vertrouwen dat ik daar dan ook geschikt voor ben (ookal vind ik zelf van wel), daarnaast ben ik heel bescheiden van mezelf.![]()
Toch maar een keer navraag doen.
Volgens mij staan ze onder relatiegeschenkenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:17 schreef UncleSam het volgende:
Ff over die mesjes, ik keek in TIB, daar word ik verwezen naar een 'formulier op plaza'. Maar in FORM kan ik er niets over vinden. Iemand die weet waar ze te bestellen zijn?
Het is inderdaad een relatiegeschenk. Te bestellen per 50 voor ¤27,50. Alleen de (A)SM kan deze dus bestellen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:31 schreef mujentas het volgende:
[..]
Volgens mij staan ze onder relatiegeschenken
Kijk eens op de AH facebook. Kan je ook lachen..quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:48 schreef monsterd. het volgende:
Ik ben nu trouwens de klachten over Albert Heijn aan het lezen, wat een pareltjes zitten ertussen
quote:S.V.P. deze mail door sturen naar de betreffende persoon en ter attentie van de directie danken .
Beste Evert Neerhoff hier een bericht van mij en een vriendelijk verzoek
Het gaat over de geluid overlast die wij hebben van het AH filiaal op de Hertogenlaan Kerkrade ,er zijn metingen gedaan door een firma in opdracht van AH
die heeft AH voor geslagen om van onder de vloer een isolatie aan te brengen
zodat het geluid van de winkel niet zo naar de boven gelegen woningen door klinkt.
Ik wil niets over het meetresultaat zeggen !!!!
MAAR HET STORENDE GELUIT VAN DE KOELINGS VENTILATOREN IN DE KOELBOXEN IS DE HELE NACHT GOED TE HOREN.
DAT WEET OOK DE MAN DIE DE METING HEEFT UITGEVOERD EN OOK DE AMTENAAR VAN DE GEMEENTE DIE BIJ DE METING AANWESICH WAS,
DAAR OM DOET DEZE OOK DE VOOR SCHLAG VAN DE ISOLATIE AAN TE BRENGEN ONDER DE VLOER
Deze voor slag heb ik al voor 2 jaar terug aan de uitvoerder van de renovatie gezegd
maar deze zij toen tegen mij dat hij volgens de opdracht moest werken ,en het maar een kleinigheid zou zijn deze isolatie aan te brengen na de renovatie ?????
Het is natuurlijk ook een opzie de koel boxen die onder mijn slaapkamer opgesteld zijn
naar achteren in de winkel te verplaatsen naast de andere koelingen en de frisdranken naar voren onder de slaapkamer als het niet anders kan ,en is de koeling luidingen die van achteren uit het magazijn komt ook een heel stuk korter en kan effectiever werken
het zal toch niets uitmaken als 1 van de 835 filialen van AH een kleine aan passing heeft wegens geluidshinder in de boven gelegen woningen
de verwarming/koeling ventilatoren zijn een stuk zachter geworden van geluidoverlast ,draaien nu met minder omwentelingen /toeren tal
is te hopen dat de zomers niet te warm worden voor de koeling en
de winters niet zo koud voor de verwarming zodat de ventilatoren
op deze toeren kunnen blijven draaien .
Het is bekend dat AH toch een nieuwe XXL AH aan het opzetten is op het
business park Roda-Stadion ,dat was voor 2/3 jaren terug ook al een plan in plaats van de renovatie in het filiaal aan de Hertogenlaan ,maar toe waren er noch genoeg inkomsten in dit filiaal en heeft men besloten voor de renovatie alhier
Mijn vraag is nu ,als het nieuwe filiaal bij het Roda-Stadion open gaat ,gaat deze winkel in de Hertogenlaan dan dicht ???
Hiermede verblijf ik in afwachting op uw antwoord
met de vriendelijke groeten van W.H.F.Otten
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:59 schreef TommieAH het volgende:
[..]
Kijk eens op de AH facebook. Kan je ook lachen..
[..]
Heel leuk om te zien zoiets!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 14:12 schreef Questionmarks het volgende:
https://www.facebook.com/AHvanEtten/photos_stream
Verbouw van C1000 naar AH hier in de buurt. Leuk om te zien.
Leuk om te zien indd! Mooi muurtje achter de servicebalie trouwens.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 14:12 schreef Questionmarks het volgende:
https://www.facebook.com/AHvanEtten/photos_stream
Verbouw van C1000 naar AH hier in de buurt. Leuk om te zien.
Natuurlijk heel leuk voor de mensen die voor het werk aan boodschappen doen en zo dus gratis ontbijtje kunnen scoren. Maar zoals je zegt, trek je ook een heel ander slag volk aan.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:16 schreef TommieAH het volgende:
Kwam dit via via toevallig tegen.. Dat is vragen om 1 potje ES Tomatenpuree (0,07 cent) te kopen en dan zwervers aan te trekken. [ afbeelding ]
Het lijkt me toch wel dat ergens in de kleine lettertjes iets in de richting van 'bij besteding van ¤.... aan boodschappen' staat?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:16 schreef TommieAH het volgende:
Kwam dit via via toevallig tegen.. Dat is vragen om 1 potje ES Tomatenpuree (0,07 cent) te kopen en dan zwervers aan te trekken. [ afbeelding ]
Ik met mijn zenuwtrekjes heb hem alweer half kapot gemaaktquote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:14 schreef d4v1d het volgende:
Hmm, ik heb het stanleymesje van mijn TL nog in mijn broekzak zitten kom ik net achter![]()
![]()
Hij heeft vast wel een ander nog
Wut, werk jij bij de jumbo?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:11 schreef JesseW het volgende:
[..]
Het lijkt me toch wel dat ergens in de kleine lettertjes iets in de richting van 'bij besteding van ¤.... aan boodschappen' staat?
Nice,quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:25 schreef bigbass het volgende:
Wat een bende was het vandaag... Maargoed, ben de dag weer door gekomen en heb goede hoop dat ik toch wat extra dagen mag maken deze zomer hoewel ik eigenlijk te duur ben. Mijn SM moet het nog goedkeuren, maar als ik mijn ASM mag geloven zijn er geen of weinig andere opties dan mij te laten werken als bijna de hele afdeling op vakantie is :p
Dan kook je dus makkelijk he.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:42 schreef Krullie. het volgende:
Ik heb ook een lange dag gehadtotaal kapot. Hoe doen mensen met echte banen dat ooit, dan moet je nog koken en alles, zou ik dan helemaal geen zin in hebben.
Daar doe ik alsnog 3 kwartier over omdat ik alles moet klaarzetten, goed moet lezen hoe het moet e.d.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:44 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Dan kook je dus makkelijk he.
Uitgebreid koken is voor me vakanties
En een tartaartje in de pan, gebakken aardappeltjes en bloemkool is bijvoorbeeld gewoon heel snel klaar hoor
Wat dat betreft ben ik blij dat ik niet meer in de binnenstad woon... Ik at bijna nooit meer thuis. Was niet meer te betalen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:42 schreef Krullie. het volgende:
Ik heb ook een lange dag gehadtotaal kapot. Hoe doen mensen met echte banen dat ooit, dan moet je nog koken en alles, zou ik dan helemaal geen zin in hebben.
Goed lezen hoe het moet is iets wat je alleen de eerste 4x doet. Daarna weet je dat een stukje vlees een kleine 10 minuten moet, pasta of rijst 8 en groente ongeveer 10. Als je alles voorgesneden koopt heb je dus in een kwartier alles op tafelquote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:46 schreef Krullie. het volgende:
[..]
Daar doe ik alsnog 3 kwartier over omdat ik alles moet klaarzetten, goed moet lezen hoe het moet e.d.
Halfuurtje maximaal ben ik klaar met koken. Ik kook dan wel voor mij alleen he.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:46 schreef Krullie. het volgende:
[..]
Daar doe ik alsnog 3 kwartier over omdat ik alles moet klaarzetten, goed moet lezen hoe het moet e.d.
Je noemt het inderdaad al ik ga niet moeilijk doen met aardappelen schillen enzo. Die komen netjes kant en klaar uit een zakje gesneden en wel. Net als groentes. Overigens is een bloemkool schoonmaken misschien 3 minuten werk, wat wel echt een stuk goedkoper is dan bloemkoolroosjes kopen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:49 schreef bigbass het volgende:
[..]
Goed lezen hoe het moet is iets wat je alleen de eerste 4x doet. Daarna weet je dat een stukje vlees een kleine 10 minuten moet, pasta of rijst 8 en groente ongeveer 10. Als je alles voorgesneden koopt heb je dus in een kwartier alles op tafel
En echt koken doe je dan inderdaad als je vrij hebt.
Kijk eens op AH Plaza >> Handboeken >> Management >> Personeel NL >> Beloning >> Salaristabellen AH Winkelsquote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:53 schreef ForumGek het volgende:
Zijn hier ook (A)SM's aanwezig? Ik ben wel benieuwd naar het (bruto)salaris van iemand en waarvan dit afhankelijk is. Grootte winkel, dienstjaren en zijn er nog onderhandelmogelijkheden ? Dit i.v.m. doorgroeien van TLVA/VK naar (A)SM.
Dat ze maar opschieten met die landelijke uitrolquote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:54 schreef mujentas het volgende:
KPN komt volgende week langs om wat voorbereidingen te doen voor de wifi hotspot
Wat maakt dat voor jou nog uit?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:11 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Dat ze maar opschieten met die landelijke uitrol.
Bedankt, het gaat alleen niet om mij dus kan niet in AH Plaza kijkenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:03 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Kijk eens op AH Plaza >> Handboeken >> Management >> Personeel NL >> Beloning >> Salaristabellen AH Winkels
Hier staat heel veel informatie over salarissen en verhogingen.
Volgens mij is er geen onderhandelingsruimte. Maar vraag het Ikbenschipper eens
Met de wat?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:53 schreef JesseW het volgende:
Zijn er AH winkels hier die mee gaan doen met de Copa Super Mercado actie van Unilever?
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:54 schreef mujentas het volgende:
KPN komt volgende week langs om wat voorbereidingen te doen voor de wifi hotspot
Nope, hier nietquote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:53 schreef JesseW het volgende:
Zijn er AH winkels hier die mee gaan doen met de Copa Super Mercado actie van Unilever?
Nice! Lekker ruim en modern.quote:Op zondag 30 juni 2013 00:58 schreef Questionmarks het volgende:
[ afbeelding ]
Lekker breed, hou ik wel van. Is foto van verbouwing c1000 > AH Steenwijk.
Ik had het al over de nieuwe actie die bij ons al in de winkel staat.quote:Op zondag 30 juni 2013 00:02 schreef d4v1d het volgende:
Hier was volgensmij alles zo'n beetje op. (Rond 5 uur hoorde ik zoiets)
Wel lekker breed ja, voor zo'n kleine winkel. Mis wel de info kaartjes bij port, misschien komen ze nog... Ben benieuwd wat er bij ons gaat gebeuren, hoewel de verbouwing naar DNAH nog even op zich laat wachten.quote:Lekker breed, hou ik wel van. Is foto van verbouwing c1000 > AH Steenwijk.
DNAH is gewoon de nieuwe formule die Albert Heijn gebruikt bij de ombouw van zijn winkels. De oudere winkels zijn nog van de Baarn-II type(werd uitgerold eind jaren 90) en daarvoor had je weer andere formules(zoals Baarn-I). Echt alles is anders, denk niet alleen aan de vloer, de stellingen en de kassa's, maar ook aan prijskaartjes ontwerp(de houders en de prijskaartjes zelf), assortimentsgroepen en padindeling. Een aantal elementen van DNAH kunnen overigens ook gewoon in Baarn-II winkels toegepast worden, maar het is aan de (A)SM en OM om ze wel of niet toe te passen.quote:Op zondag 30 juni 2013 01:47 schreef d4v1d het volgende:
Wat houd dnah eigenlijk precies in?Gewoon een lijstje met dingen die anders zijn (to the point dus.). Heeft iemand die?
Bewust pas ik in tegenstelling tot collegas geen nieuwe prijskaarthouders toe. Omdat de systemen achter de schermen hier niet mee om kunnen gaan en ik initieel dus verkeerd materiaal kan gaan ontvangen.quote:Op zondag 30 juni 2013 02:03 schreef exelletor het volgende:
[..]
DNAH is gewoon de nieuwe formule die Albert Heijn gebruikt bij de ombouw van zijn winkels. De oudere winkels zijn nog van de Baarn-II type(werd uitgerold eind jaren 90) en daarvoor had je weer andere formules(zoals Baarn-I). Echt alles is anders, denk niet alleen aan de vloer, de stellingen en de kassa's, maar ook aan prijskaartjes ontwerp(de houders en de prijskaartjes zelf), assortimentsgroepen en padindeling. Een aantal elementen van DNAH kunnen overigens ook gewoon in Baarn-II winkels toegepast worden, maar het is aan de (A)SM en OM om ze wel of niet toe te passen.
Zoals werd aangegeven "present".quote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:53 schreef ForumGek het volgende:
Zijn hier ook (A)SM's aanwezig? Ik ben wel benieuwd naar het (bruto)salaris van iemand en waarvan dit afhankelijk is. Grootte winkel, dienstjaren en zijn er nog onderhandelmogelijkheden ? Dit i.v.m. doorgroeien van TLVA/VK naar (A)SM.
Dat is toch alleen maar makkelijker in plaats van moeilijker? Je houdt per jaar gewoon één salaris over, die kan rechtstreeks naar je spaarrekening.quote:Op zondag 30 juni 2013 02:42 schreef ikbenschipper het volgende:
Een nadeel van dit is at je dus net als een ieder per 4 weken betaald krijgt, daar moet je dus soms heel goed rekening mee houden bij je vaste lasten.
Jazeker, maar alleen als de ondernemer bereid is hier in te investeren.quote:Op zondag 30 juni 2013 00:03 schreef d4v1d het volgende:
Komt die wifi trouwens ook in franchise winkels?
Bij ons worden ze heel beperkt toegepast, maar wat mij betreft kunnen ze naar de hele winkel uitgerold worden. Maar aan wat voor materiaal moet ik zoal denken, heb altijd gedacht dat je alleen de actiehouders hoefde te bestellen en dat je daarmee klaar was.quote:Op zondag 30 juni 2013 02:27 schreef ikbenschipper het volgende:
Bewust pas ik in tegenstelling tot collegas geen nieuwe prijskaarthouders toe. Omdat de systemen achter de schermen hier niet mee om kunnen gaan en ik initieel dus verkeerd materiaal kan gaan ontvangen.
Wij hebben geen koeldeuren, maar ik kan mij zo voorstellen dat de productiviteit hierdoor keihard achteruit gaat?quote:Op zondag 30 juni 2013 12:30 schreef d4v1d het volgende:
[ afbeelding ]
Dit doen bij ons dus niet alleen klanten.
Prima als je hem even open laat als je een nieuwe colli pakt, maar als je richting het magazijn gaat en langs de betreffende deur loopt, hoeveel moeite is het om even die deur dicht te doen? Desnoods tik je er even met je voet tegen aanquote:Op zondag 30 juni 2013 12:36 schreef mujentas het volgende:
[..]
Wij hebben geen koeldeuren, maar ik kan mij zo voorstellen dat de productiviteit hierdoor keihard achteruit gaat?
Niets?quote:Op zondag 30 juni 2013 12:40 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Prima als je hem even open laat als je een nieuwe colli pakt, maar als je richting het magazijn gaat en langs de betreffende deur loopt, hoeveel moeite is het om even die deur dicht te doen? Desnoods tik je er even met je voet tegen aanJe laat de koelcel in het magazijn toch ook niet open staan?
En wat zit er dan bij jullie voor de koeling?
Bij ons niets. De deuren voor de koelingen zijn er pas sinds een jaar of 2 en worden niet direct bij iedere winkel geplaatst.quote:Op zondag 30 juni 2013 12:40 schreef d4v1d het volgende:
En wat zit er dan bij jullie voor de koeling?
ohquote:Op zondag 30 juni 2013 12:44 schreef mujentas het volgende:
[..]
Niets?
Wij hebben TD meubels zonder iets er voor, gewoon open dus.
Bedankt!quote:Op zondag 30 juni 2013 02:42 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Zoals werd aangegeven "present".
Je hebt Sm 1 t/m 6 en ASM 1 en 2. Er is een Winkelmanagement CAO waarin de minimum en maximum van iedere schaal worden bepaald. Daarbinnen word iemand ingeschaald. Onderhandelen kan je uiteraard over de schaal waar je in word ingedeeld tot zover ze hierin mee willen gaan.
De inschaling van je functie hangt af van de omzet van de winkel. Ieder jaar ontvang je op basis van je functioneren "normtredes" tot de max van je schaal.
Aangezien iedereen ongeveer de minimum en maxima van een (A)SM kunnen zien op plaza doe ik niet moeilijk erover. Een dergelijke functie verdiend best goed met bruto 3080 per vier weken. (ASM2), en dan zit ik nog niet aan me max. Een nadeel van dit is at je dus net als een ieder per 4 weken betaald krijgt, daar moet je dus soms heel goed rekening mee houden bij je vaste lasten.
Dit, hier precies hetzelfde. Alleen doen wij elke week gewoon bij de assortimentsgroep waarvan een worp is de oude houders met de nieuwe vervangen. Dus geleidelijk. Meerderheid is nu al nieuwe houders in ieder geval.quote:Op zondag 30 juni 2013 11:55 schreef UncleSam het volgende:
In mijn Baarn winkel hebben we alle oude prijskaarthouders vervangen door dnah houders. Ook de actiekaarthouders die je op de plank klikt van de actiekoppen en bancarella's.
De nieuwe bonus houders schuif je heel gemakkelijk over de prijskaart heen, en prijs wijzigingen zijn sneller te lopen.
Ja dat klopt. Alleen je vaste lasten gaan e begin van de maand af terwijl je de ene keer je salaris op de 8ste (vlak erna krijgt) en de andere keer de 28ste. Je moet er wel rekening mee houden dat je vaste lasten er nog af moeten.quote:Op zondag 30 juni 2013 02:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is toch alleen maar makkelijker in plaats van moeilijker? Je houdt per jaar gewoon één salaris over, die kan rechtstreeks naar je spaarrekening.
Dat is dus maar net hoe je het onderhandeld en hoe graag ze je willen hebben. En welke indruk ze van je capaciteiten hebben..quote:Op zondag 30 juni 2013 13:23 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Bedankt!
Zeker niet slecht inderdaad, al begin je waarschijnlijk als ASM1 in de laagste schaal en dat is +-2300 zie ik, dat is niet gigantisch maar ook niet heel gek. Is het loon van een ASM ook incl. vakantietoeslag? En je hebt dan natuurlijk ook gunstige(re) winstdeling/12e maand en een zeer gezond pensioenfonds e.d. Dat is allemaal echt wel goed geregeld bij AH/Ahold. En evt. doorgroeien naar Ahold valt ook binnen de mogelijkheden op termijn.
Meeste winkels hebben deuren gekregen in sommige was het vanwege hoogtes e.d. niet mogelijk. Je hebt in DNAH natuurlijk wel meer ZB4 meubels.quote:Op zondag 30 juni 2013 13:59 schreef Hallyu het volgende:
Bij onze Baarn II winkel zijn een jaar terug denk ik deuren voor de gekoelde schappen geplaats? Met vullen merk ikzelf niet veel verschil in snelheid.
[..]
daarentegen is langloop hangen weer meer werk.quote:Dit, hier precies hetzelfde. Alleen doen wij elke week gewoon bij de assortimentsgroep waarvan een worp is de oude houders met de nieuwe vervangen. Dus geleidelijk. Meerderheid is nu al nieuwe houders in ieder geval.
En aangezien ik bijna altijd de pineut ben die de prijswijzigingen moet doen en moet helpen promo hangen, ben ik hier erg blij mee! Veel fijnere houders. Werkt ook sneller.
Denk aan bonushouders die ze naar alle winkels insturen. Baarn2 winkels met nieuwe houder krijgen dus de verkeerde.quote:Op zondag 30 juni 2013 11:33 schreef exelletor het volgende:
[..]
Bij ons worden ze heel beperkt toegepast, maar wat mij betreft kunnen ze naar de hele winkel uitgerold worden. Maar aan wat voor materiaal moet ik zoal denken, heb altijd gedacht dat je alleen de actiehouders hoefde te bestellen en dat je daarmee klaar was.
Ik heb toevallig een paar collega's die gisteren daar hebben meegeholpen, ziet er strak uit!quote:Op zondag 30 juni 2013 00:58 schreef Questionmarks het volgende:
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk was er nog wat ruimte over. Ook kunnen er hier natuurlijk verkooptafels staanquote:Op zondag 30 juni 2013 00:58 schreef Questionmarks het volgende:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |