nee maar bij handboeken welquote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:30 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Deed de zoekfunctie het dan op plaza?
Werkt er overdag nog iemand op het vers, of ben jij de enige?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:24 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Ik zie ze nu.
Had geen tijd om eerder te beantwoorden.
Het is een franchise en ze krijgen de vers 's ochtends. Naar aanleiding van je eerder verhaal:
Dit gaat het worden:
Als de doordeweeks chef er niet is, geef ik leiding aan de afdeling. Als hij er wel is, doen we het samen.
Als de doordeweeks chef én ik er niet zijn neemt de eerste verkoper het over.
Als ik er ben, geef ik leiding, zal vooral in het weekend zijn.
Toen ik meeliep ergens anders, liep ik de winkelronde mee en was ik aanwezig bij het dagelijks teamoverleg. Waar ik mij verteld heb wat mij opviel bij de winkelronde. En zij vonden zaken die ik aandrooeg en de oplossingen daarbij goed.
Ook hebben ze mij laten zien hoe uren in de computer worden gezet en pallijsten etc. Worden uitgeprint en waar ze staan. Ook met de pda gewerkt.
Dus, wat denk je ervan?
En jullie worden ingewerkt door de huidige afdelingschefs terwijl ze juist ontslagen worden omdat ze hun werk niet goed doen? Of concludeer ik dat verkeerd?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:39 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Nee excuus, dat wordt ook een nieuw iemand.
Dus de huidige gaan eruit, waarvoor wij in de plaats komen:p
Uhm, ik zal de weekenden gaan draaien dan werken er een aantal verkopers. Voor de rest zijn er doordeweeks ook medewerkers ja.quote:[img]http://i.fokzine.net/p/0s.gif[/imgtopic/1990310/1/25#128375115]vrijdag 28 juni 2013 21:59[/url] schreef JesseW het volgende:[/bzeggen. ]
Werkt er overdag nog iemand o vers, of ben jij de enige?
Ik wil je functie niet de grond in boren maar ik vertaal jou verhaal even naar de praktijk in mijn filiaal:
Winkelronde en het dagelijks teamoverleg, als je de stand-up bedoeld, worden ook door 1e medewerkers gedaan. Pallijsten worden zelfs door aankomend verkoopmedewerkers uitgedraaid en ook iedereen die geen vakkenvuller of kassamedewerker is werkt met een PDA.
[..]
En jullie worden ingewerkt door de huidige afdelingschefs terwijl ze juist ontslagen worden omdat ze hun werk niet goed doen? Of concludeer ik dat verkeerd?
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:06 schreef UncleSam het volgende:
Er is een nieuwe "Frustraties van" https://www.facebook.com/frustratiesvanvulploegmedewerkers
Door? Gewoon gevonden of heb je een eigen gemaakt?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:06 schreef UncleSam het volgende:
Er is een nieuwe "Frustraties van" https://www.facebook.com/frustratiesvanvulploegmedewerkers
Dit geldt toch niet voor mensen die minder dan 12u/week werken?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:43 schreef Schuimpjes het volgende:
Wat zijn de vastgestelde toeslagen?
Maandag t/m Vrijdag;
6:00-7:00 25%,
20:00-21:00 33,33%,
21:00-6:00 50%
Klopt. Nou ja, als je contract hoger dan 12 u/w is, dan krijg je ze ook als je minder dan die 12 uur werkt.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:40 schreef Studeur het volgende:
[..]
Dit geldt toch niet voor mensen die minder dan 12u/week werken?
Klopt.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:40 schreef Studeur het volgende:
[..]
Dit geldt toch niet voor mensen die minder dan 12u/week werken?
Oh, dat heb ik even gemistquote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:39 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Nee excuus, dat wordt ook een nieuw iemand.
Dus de huidige gaan eruit, waarvoor wij in de plaats komen:p
Houdbaar is bij ons 50 per uur.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:19 schreef Hallyu het volgende:
Even tussen al dit Jumbo gedoe door. Wat is bij jullie de gemiddelde vulnorm? Ik neem aan ook gewoon (fris e.d. uitgezonderd) een colli (ben het enkelvoud nu alweer vergeten) per minuut?
Dat vindt je TL vast een heel goed idee.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:43 schreef Studeur het volgende:
Dan wordt het toch wel aantrekkelijk om 1 avondje extra te gaan werken... werk nu 9u/week
Maar dat snapt je TL/asm ook. Geen idee of ze dat willenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:43 schreef Studeur het volgende:
Dan wordt het toch wel aantrekkelijk om 1 avondje extra te gaan werken... werk nu 9u/week
Mij werd verteld dat ik gegarandeerd het aantal uren per periode werk wat op mijn contract staat. Dan werk je toch niet minder?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Klopt. Nou ja, als je contract hoger dan 12 u/w is, dan krijg je ze ook als je minder dan die 12 uur werkt.
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat vindt je TL vast een heel goed idee.
zal idd wel niet zomaar lukkenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:43 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Maar dat snapt je TL/asm ook. Geen idee of ze dat willen
(Ik ga dit probleem zelf ook hebben gok ik.)
Lees je contract ff naquote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:45 schreef Studeur het volgende:
[..]
[..]
zal idd wel niet zomaar lukkenmiss als ik 16 was maar ik denk dat ik geen verhoging van contracturen meer kan krijgen.
Wat ik me ook afvraag, ik ben nu 18 en werk op zondag, dat kost ze veel meer dan 16-jarigen. Mogen ze mij zomaar van de zondag afhalen?
Dat kan wel, op een paar manieren. Je contract is, bijvoorbeeld, 32 uur per periode. Als je in week 1 en 2 allebei al 12 uur maakt, dan kunnen ze je voor de derde en vierde week vier en vier uur inplannen; dat is namelijk over een periode niet onder contract.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:44 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Mij werd verteld dat ik gegarandeerd het aantal uren per periode werk wat op mijn contract staat. Dan werk je toch niet minder?
Ja. Op zondag werken is geen recht.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:45 schreef Studeur het volgende:
Mogen ze mij zomaar van de zondag afhalen?
Zie mijn editquote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat kan wel, op een paar manieren. Je contract is, bijvoorbeeld, 32 uur per periode. Als je in week 1 en 2 allebei al 12 uur maakt, dan kunnen ze je voor de derde en vierde week vier en vier uur inplannen; dat is namelijk over een periode niet onder contract.
En voor bijvoorbeeld een fulltimer die een groot deel van de week vakantie opneemt maar wel de zaterdagavond werkt, krijgt toch de toeslag.
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:46 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Lees je contract ff naAls ze je gewoon op je andere beschikbare tijden indelen lijkt me dat het kan.
Moet ik maar mn best blijven doen op zondag danquote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja. Op zondag werken is geen recht.
Zo lang ze je contracturen inplannen, lijkt mij het geen probleem.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:46 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Lees je contract ff naAls ze je gewoon op je andere beschikbare tijden indelen lijkt me dat het kan.
Dan zit je alsnog op 12 uur. En het geldt pas bij meer dan 12 uurquote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:43 schreef Studeur het volgende:
Ik zit het inderdaad ook te volgen, puur uit interesse, maar het schiet niet echt opquote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:52 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Dan zit je alsnog op 12 uur. En het geldt pas bij meer dan 12 uur![]()
Overigens ben ik benieuwd wat de CAO-onderhandelingen gaan brengen.
De toeslagen zijn toch een groot issue deze onderhandelingen. En er zijn nu al 3 rondes geweest zonder eigenlijk ook maar een loonbod of wat dan ook. De bonden gaan voor nog 1 ronde gebeurd er dan niks..... wat gaat er dan gebeuren....
Ik dacht dat het vanaf 12 uur was? Dus 12u en hoger?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:52 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
De toeslagen zijn toch een groot issue deze onderhandelingen. En er zijn nu al 3 rondes geweest zonder eigenlijk ook maar een loonbod of wat dan ook. De bonden gaan voor nog 1 ronde gebeurd er dan niks..... wat gaat er dan gebeuren....
Je moet dus eigenlijk 12 uur en 15 minuten werken xD. Dan krijg je toeslagquote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:54 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ik dacht dat het vanaf 12 uur was? Dus 12u en hoger?
En dan heb je nog je pauze die je niet doorbetaald krijgt, gaat er weer wat vanafquote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:54 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Je moet dus eigenlijk 12 uur en 15 minuten werken xD. Dan krijg je toeslag
Nee meer dan 12 uur. Dus 4 shifts van 3 uur kunnen precies.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:54 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ik dacht dat het vanaf 12 uur was? Dus 12u en hoger?
Ik zeg niet voor niets werken, uren die je dus echt werkt.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:55 schreef d4v1d het volgende:
[..]
En dan heb je nog je pauze die je niet doorbetaald krijgt, gaat er weer wat vanaf
Niet echt van toepassing als je shifts van 3 uur werktquote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:55 schreef d4v1d het volgende:
[..]
En dan heb je nog je pauze die je niet doorbetaald krijgt, gaat er weer wat vanaf
Da's waar.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:56 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Niet echt van toepassing als je shifts van 3 uur werkt![]()
Het aantal avondpauzes in mijn winkel is per avond op 1 hand te tellen hoor. Alleen op zaterdag een paar meer, maar die zijn we ook al aan het afbouwen.
Ik heb het eigenlijk niet echt gevolgd. Wanneer is de bedoeling dat de nieuwe CAO komt?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:52 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Zo snel mogelijk. De huidige CAO is al verlopen maar blijft van kracht tot er een nieuwe CAO is.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:57 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik heb het eigenlijk niet echt gevolgd. Wanneer is de bedoeling dat de nieuwe CAO komt?
quote:Per winkelgroep worden in de komende weken twee nieuwe zaken uitgerold
• een verruiming van de autorisaties per functie
• het automatisch op positie plaatsten van medewerkers
Op de dag van uitrol worden de medewerkers in een winkel allemaal geplaatst naar de juiste positie in EOP (de rol die ze officieel hebben). Voor een groot deel van de medewerkers die op nu een andere positie staan zal door de verruiming van autorisaties geen noodzaak meer zijn hen op een andere positie te plaatsten. Voor de medewerkers waar nog wel extra autorisaties nodig zijn, dient de SM deze zelf handmatig de rol te delegeren in LOKAUT.
Vanaf de dag van uitrol is het:
• niet meer nodig nieuwe medewerkers in Plaza op een positie te plaatsen (dit gebeurt elke nacht automatisch)
• niet meer mogelijk medewerkers op een andere positie te plaatsten (dit wordt elke nacht overschreven)
Weet jij toevallig of de rang senior-medewerker vervalt op Plaza? Collega begon er over te klagen, maar ben vergeten er naar te kijken..quote:
Lijkt mij onwaarschijnlijk. Misschien is zijn tijdelijke autorisatie verlopen?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:11 schreef einschtein het volgende:
[..]
Weet jij toevallig of de rang senior-medewerker vervalt op Plaza? Collega begon er over te klagen, maar ben vergeten er naar te kijken..
Hij had opeens de rang senior-medewerker niet meer, waardoor verschillende apps weg zijn. (WAP, WORP e.d.)
Nee, dat is dezelfde worpen-man waar ik het paar dagen geleden over had. Hij is écht senior-medewerker, werkt al tig-miljoen-jaar bij de AH.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:13 schreef mujentas het volgende:
[..]
Lijkt mij onwaarschijnlijk. Misschien is zijn tijdelijke autorisatie verlopen?
Als je winkelgroep over is naar de nieuwe autorisaties worden alle medewerkers terug gezet in hun functie. Misschien dat hij volgens MEDW geen senior medewerker.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:11 schreef einschtein het volgende:
[..]
Weet jij toevallig of de rang senior-medewerker vervalt op Plaza? Collega begon er over te klagen, maar ben vergeten er naar te kijken..
Hij had opeens de rang senior-medewerker niet meer, waardoor verschillende apps weg zijn. (WAP, WORP e.d.)
Lees mijn vorige reply.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:15 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Als je winkelgroep over is naar de nieuwe autorisaties worden alle medewerkers terug gezet in hun functie. Misschien dat hij volgens MEDW geen senior medewerker.
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:15 schreef einschtein het volgende:
[..]
Nee, dat is dezelfde worpen-man waar ik het paar dagen geleden over had. Hij is écht senior-medewerker, werkt al tig-miljoen-jaar bij de AH.
Leek mij ook al stug ja, maar ben vergeten er naar te kijken.
Hij is waarschijnlijk Medewerker Verkoopklaar (oud recht) vroeger stonden die er als Senior Medewerker Verkoop in. Missschien dat die nu naar Medewerker Verkoopklaar zijn gezet omdat daarvan de autorisaties zijn uitgebreid.quote:
Oh, die vent die eigenlijk met pensioen moetquote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:15 schreef einschtein het volgende:
[..]
Nee, dat is dezelfde worpen-man waar ik het paar dagen geleden over had. Hij is écht senior-medewerker, werkt al tig-miljoen-jaar bij de AH.
Leek mij ook al stug ja, maar ben vergeten er naar te kijken.
Het wordt pas in de komende weken aangepast. Momenteel is er nog niets veranderd volgens mij.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:17 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
[..]
Hij is waarschijnlijk Medewerker Verkoopklaar (oud recht) vroeger stonden die er als Senior Medewerker Verkoop in. Missschien dat die nu naar Medewerker Verkoopklaar zijn gezet omdat daarvan de autorisaties zijn uitgebreid.
Dat verschilt per winkelgroep, volgens mij zijn ze deze week gestart maar zeker weten doe ik dat nietquote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:19 schreef mujentas het volgende:
[..]
Het wordt pas in de komende weken aangepast. Momenteel is er nog niets veranderd volgens mij.
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:17 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
[..]
Hij is waarschijnlijk Medewerker Verkoopklaar (oud recht) vroeger stonden die er als Senior Medewerker Verkoop in. Missschien dat die nu naar Medewerker Verkoopklaar zijn gezet omdat daarvan de autorisaties zijn uitgebreid.
Dat zou zo maar kunnen, ja.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:17 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
[..]
Ja, inderdaad. Het is voor de rest een aardige en goeie vent hoor en een ton aan ervaring, maar voor de rest, meh.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:18 schreef mujentas het volgende:
[..]
Oh, die vent die eigenlijk met pensioen moet![]()
Misschien is de SM hem aan het trollen?
Wij zijn in ieder geval pas begin augustus aan de beurt (de winkelgroep dan, want de veranderingen gelden alleen voor WWM).quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:20 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Dat verschilt per winkelgroep, volgens mij zijn ze deze week gestart maar zeker weten doe ik dat niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |