abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128365366
Bible belt-arts moet naar ouders om mazelenprik'

Artsen moeten ouders die hun kinderen niet laten vaccineren tegen infectieziekten als de mazelen daarop aanspreken. Dat stelt Paul Mertens, die is gepromoveerd op onderzoek naar uitbraken van infectieziekten, vrijdag in het Nederlands Dagblad. Volgens hem moeten ze gewezen worden op 'hun verantwoordelijkheid voor de samenleving'.

"Het is doodzonde dat er kinderen doodgaan of verstandelijk gehandicapt raken door mazelen, terwijl dat niet nodig is", zegt Mertens, docent aan het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam, in de krant. "Jeugdartsen moeten niet in hun consultatiebureau blijven zitten, maar actief de ouders opzoeken die hun kinderen niet laten inenten."

De artsen moeten volgens Mertens respectvol met ouders in gesprek gaan 'zonder dat mensen zich opgejaagd voelen'. "Maar ouders moeten gewezen worden op hun verantwoordelijkheid voor de samenleving. Je laat je niet alleen voor jezelf vaccineren, maar ook om als groep beschermd te zijn. Het is een daad van naastenliefde."

Sinds eind mei verspreidt de mazelen zich in de bible belt. Vorige week waren meer dan honderd mensen besmet met de ziekte. Het RIVM verwachtte toen dat de infectie zich nog veel verder gaat verspreiden.
pi_128365596
Er worden meer kinderen ziek die al een inenting hebben gehad, waarom dit zwakzinnige Atheistiche religie opdringen op mensen die daar niet mee eens zijn en dan ook nog eens het verhaal erger laat maken dan het is?

Maar goed, ik heb mazelen gehad en vele andere normale ziektes gehad toen ik nog een kind was en ben zelf ook nooit ingeënt vanwege mijn geloof wat mijn vader goed heeft uitgelegd wat het inhoud als je wordt ingeënt en ik weet wat de gevolgen zijn als je wordt ingeënt.

Atheïsten moeten niet denken dat wij hoopje chemicaliën zijn waar zij in geloven dat ze geëvolueerd zijn, laten hun doen hoe best voor hun zijn en laten ons doen wat best voor ons zijn.

Het wordt steeds deprimerende hoe zij andere mensen hun religie op te dringen waar zij in geloven, kap er toch eens mee zou ik zeggen.
pi_128365649
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 17:37 schreef Hollander1000 het volgende:
Er worden meer kinderen ziek die al een inenting hebben gehad, waarom dit zwakzinnige Atheistiche religie opdringen op mensen die daar niet mee eens zijn en dan ook nog eens het verhaal erger laat maken dan het is?
...wat?
quote:
Maar goed, ik heb mazelen gehad en vele andere normale ziektes gehad toen ik nog een kind was en ben zelf ook nooit ingeënt vanwege mijn geloof wat mijn vader goed heeft uitgelegd wat het inhoud als je wordt ingeënt en ik weet wat de gevolgen zijn als je wordt ingeënt.
Dat weet je niet. Verder zijn mazelen voor een kind geen probleem, het is pas vervelend als je het krijgt tegen volwassenheid. En het probleem is natuurlijk niet dat de bible belters ziek worden, zoiets kan je alleen maar aanmoedigen. Het vervelende is dat ze andere mensen ook bij hun ellende betrekken.
quote:
Atheïsten moeten niet denken dat wij hoopje chemicaliën zijn waar zij in geloven dat ze geëvolueerd zijn, laten hun doen hoe best voor hun zijn en laten ons doen wat best voor ons zijn.
Wie heeft het over atheïsme? :')
quote:
Het wordt steeds deprimerende hoe zij andere mensen hun religie op te dringen waar zij in geloven, kap er toch eens mee zou ik zeggen.
Beetje dom.
Conscience do cost.
pi_128365719
Volgens mij is deze arts ook gelovig, gezien het feit dat hij in het ND deze uitspraken doet.
pi_128365730
Gast.. :')
Wat zijn die gevolgen dan van inenten? Behalve dan dat je die ziektes niet krijgt?
pi_128365811
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 17:37 schreef Hollander1000 het volgende:

Aan je grammaticale kwaliteiten en 'argumenten' te zien hebben die ziektes die je hebt gehad door niet ingeënt te zijn helaas wel je hersenen aangetast. Dat verklaart ook meteen waarom je zonder problemen in een religieus sprookje gelooft.

Verder kan atheïsme per definitie geen religie zijn.
Woordenboek:
religie - het geloof in God of in goden.
atheïsme - niet geloven dat er goden bestaan.

Letterlijk het tegenovergestelde van een religie dus.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 17:47:53 #7
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_128365887
Ik heb toch wel ergens het idee dat zijn vader niet heel goed op de hoogte is van infectieziekten, inentingen en evolutie. :')
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_128365931
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 17:47 schreef Semisane het volgende:
Ik heb toch wel ergens het idee dat zijn vader niet heel goed op de hoogte is van infectieziekten, inentingen en evolutie. :')
Nee joh, zijn vader weet het natuurlijk veel beter dan al die wetenschappers met hun over eeuwen opgebouwde kennis. Dat zijn tenslotte toch allemaal maar duivelaanbidders die proberen de goede christenen, zoals de vader van TS, van het rechte pad te krijgen. :')
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_128366085
Leg mij dan eens uit, waarom waren mensen toen gezonder met de mazelen, de bof of de rode hond?

Hier een mooi artikel :)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Betere alternatieven
Infecties en bacteriën zijn vaak niet lichaamsvreemd en zelfs nuttig. Door niet te vaccineren hebben de kinderen de kans om een eigen immuniteit op te bouwen, welke een langdurige werking heeft.
Wanneer de natuur zijn gang kan gaan en de mens zorgt ervoor dat zijn immuniteit optimaal is, dan kan het lichaam goed reageren op ziektekiemen. De aanwezigheid van antistoffen in het lichaam is een onvoldoende maatstaf voor immuniteit.
Een immuniteit kun je op peil houden door een gezonde voeding te nuttigen; geen suikers, geen antibiotica en geen cortisonen te gebruiken; voldoende te bewegen liefst in open lucht en door regelmatig te ontspannen.
In plaats van te vaccineren zijn het kuurmatig gebruik maken van katsklauw of echinacea en de inname van voedingssupplementen zoals spirulina, groene theecapsules en andere antioxidanten betere alternatieven.
Voor verre reizen lijkt het alsof heel wat vaccinaties nodig zijn. Nochtans is enkel de gele koorts verplicht. De andere worden aanbevolen, maar zijn niet verplicht. Indien gele koorts vereist is, heb je als reiziger de volgende keuze: of je kiest een andere vakantiebestemming of je laat je uitzonderlijk toch vaccineren.
Om op vakantie beschermt te zijn tegen ‘vreemde’ ziekten is het handig om steriele naalden mee te nemen en enkel gekookt water of water in een volledig afgesloten fles te gebruiken.

Het heeft geen zin om op het moment van een verwonding een tetanusvaccins te laten zetten. Tegen de tijd dat het vaccin werkzaam is, is de wonde in het beste geval al genezen. Het kan zelfs voor zware problemen zorgen wanneer men iemand vaccineert die een wonde heeft die besmet is door de tetanuskiem (incubatie-vaccinatie).
Belangrijk is dat de wonde goed verzorgd wordt door het goed te laten bloeden (vuil komt zo naar buiten), het veelvuldig te spoelen met water en zuurstofwater en indien het kan de wonde 24 uur open te laten. Zuurstof zorgt er immers voor dat de tetanuskiem verdwijnt. Bij prikwonden (door een nagel, een snijwonde of een splinter) is het homeopathische middel Ledum 200K een redmiddel.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geloven jullie maar wat jullie willen, maar ga niet andere mensen opdringen voor jullie religie.
dat doen wij ook niet.
pi_128366106
quote:
zegt Paul Mertens
Wij van wc-eend...
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
pi_128366113
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 17:55 schreef Hollander1000 het volgende:
Leg mij dan eens uit, waarom waren mensen toen gezonder met de mazelen, de bof of de rode hond?
Toen? Welke mensen? Waarom stel je dat ze gezonder waren?
pi_128366145
quote:

Geloven jullie maar wat jullie willen, maar ga niet andere mensen opdringen voor jullie religie.
dat doen wij ook niet.
Nogmaals:

Woordenboek:

pi_128366176
Natuurlijke immuniteit is prima, maar met kunstmatige immuniteit kun je voorkomen dat je 100% natuurlijk dood gaat met je natuurlijk nog niet onwikkelde immuniteit tegen het natuurlijke mazelenvirus.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 18:00:00 #14
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_128366269
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 17:56 schreef UltraR het volgende:

[..]

Nogmaals:

Woordenboek:

Atheïsme is religie, want je moet in geloven dat God niet bestaat.
Bewijs eens dat God niet bestaat?
  vrijdag 28 juni 2013 @ 18:00:41 #15
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_128366294
quote:
Wie en wanneer?

quote:
Hier een mooi artikel :)
In het geval van mazelen wordt er mede om een geheel andere reden ingeënt. Maar goed, het heeft waarschijnlijk geheel geen zin om met jou een discussie te voeren. Je komt niet bepaald over als iemand die zijn overtuigingen zou kunnen los laten.

quote:
dat doen wij ook niet.
Mede om dit soort uitspraken zal naar mijn verwachting enige discussie zinloos zijn. Veel succes in je leven knul.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_128366308
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 18:00 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Atheïsme is religie, want je moet in geloven dat God niet bestaat.
Geloven en religie zijn twee totaal verschillende dingen. Verder geloof ik niet dat god niet bestaat, ik constateer simpelweg dat er geen bewijs is voor zijn bestaan en er dus geen reden is om wel in hem te geloven.
pi_128366335
Wel grappig trouwens dat TS blijkbaar zowel bevindelijk gereformeerd als kwakzalverlover lijkt te zijn.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 18:03:28 #18
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_128366398
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 18:00 schreef Semisane het volgende:

[..]

Wie en wanneer?
Voordat dat men vaccinaties hebben uitgevonden.

[..]

quote:
In het geval van mazelen wordt er mede om een geheel andere reden ingeënt. Maar goed, het heeft waarschijnlijk geheel geen zin om met jou een discussie te voeren. Je komt niet bepaald over als iemand die zijn overtuigingen zou kunnen los laten.
Als je zelf niet weet waar je over praat, waarom dan hardop zeggen en zelf niet beargumenteren welke ander redenen is?

[..]

quote:
Mede om dit soort uitspraken zal naar mijn verwachting enige discussie zinloos zijn. Veel succes in je leven knul.
Knul, verdiep je eerst even in voordat je antwoord geeft, succes met je leven.
pi_128366500
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 17:30 schreef Hollander1000 het volgende:
Bible belt-arts moet naar ouders om mazelenprik'

Artsen moeten ouders die hun kinderen niet laten vaccineren tegen infectieziekten als de mazelen daarop aanspreken. Dat stelt Paul Mertens, die is gepromoveerd op onderzoek naar uitbraken van infectieziekten, vrijdag in het Nederlands Dagblad. Volgens hem moeten ze gewezen worden op 'hun verantwoordelijkheid voor de samenleving'.
Erop gewezen worden is geheel prima, zolang het maar daarbij blijft.

quote:
"Het is doodzonde dat er kinderen doodgaan of verstandelijk gehandicapt raken door mazelen, terwijl dat niet nodig is", zegt Mertens, docent aan het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam, in de krant.
Wat vindt Mertens nou van abortus? Ik ben even benieuwd.

quote:
"Jeugdartsen moeten niet in hun consultatiebureau blijven zitten, maar actief de ouders opzoeken die hun kinderen niet laten inenten."
Moeten de kinderen van die ouders ook een Davidster dragen om aan de maatschappij duidelijk te maken dat zij niet ingeënt zijn? Ik weet het allemaal niet hoor.

quote:
De artsen moeten volgens Mertens respectvol met ouders in gesprek gaan 'zonder dat mensen zich opgejaagd voelen'. "Maar ouders moeten gewezen worden op hun verantwoordelijkheid voor de samenleving. Je laat je niet alleen voor jezelf vaccineren, maar ook om als groep beschermd te zijn. Het is een daad van naastenliefde."
Peer pressure? Lees ik het goed?

quote:
Sinds eind mei verspreidt de mazelen zich in de bible belt. Vorige week waren meer dan honderd mensen besmet met de ziekte. Het RIVM verwachtte toen dat de infectie zich nog veel verder gaat verspreiden.
Angstzaaierij 101.
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
  vrijdag 28 juni 2013 @ 18:07:08 #20
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_128366535
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 18:01 schreef UltraR het volgende:

[..]

Geloven en religie zijn twee totaal verschillende dingen. Verder geloof ik niet dat god niet bestaat, ik constateer simpelweg dat er geen bewijs is voor zijn bestaan en er dus geen reden is om wel in hem te geloven.
Om een religie te hebben, moet je een geloof hebben om een religie te kunnen onderbouwen.
Bijv: Als Christen ben je een gelovige, maar om je geloof te kunnen bekrachtigen moet je een religie hebben om de leefwijze wat Jezus op ons hebt opgedragen.

Dat is toch niet zo moeilijk?
pi_128366626
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 18:07 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Om een religie te hebben, moet je een geloof hebben om een religie te kunnen onderbouwen.
Bijv: Als Christen ben je een gelovige, maar om je geloof te kunnen bekrachtigen moet je een religie hebben om de leefwijze wat Jezus op ons hebt opgedragen.

Dat is toch niet zo moeilijk?
Jij bent degene die het blijkbaar moeilijk vind. Nogmaals ten overvloede: religie - het geloof in God of goden.
Hoe kan niet geloven in god of goden dan ooit een religie zijn? In dat geval zou 'uit' een tv-kanaal zijn en het 'niet verzamelen van postzegels' een hobby.

Let op: Atheisme zegt verder niets over wat er dan wel gebeurd zou zijn als het god niet was. Atheisme heeft niets, maar dan ook helemaal niets, met bijvoorbeeld de evolutietheorie te maken. Alles wat atheisme is is de constatering dat er geen bewijs bestaat voor het bestaan van een god en er daarom geen aanleiding is er in te geloven.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 18:10:56 #22
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_128366660
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 18:06 schreef man1986 het volgende:

[..]

Erop gewezen worden is geheel prima, zolang het maar daarbij blijft.

[..]

Wat vindt Mertens nou van abortus? Ik ben even benieuwd.

[..]

Moeten de kinderen van die ouders ook een Davidster dragen om aan de maatschappij duidelijk te maken dat zij niet ingeënt zijn? Ik weet het allemaal niet hoor.

[..]

[..]

Angstzaaierij 101.
Daar gaat het niet over, je gaat weer naar een ander onderwerp.
Abortus is volgens de Bijbelse leer gewoon MOORD!!! klaar en simpel.

Abortus is toegepast dankzij aan Ernst Haeckel professor door valse embryo te tonen om evolutie te bewijzen dat een embryo een visje is.

Dat is al paar Honderd jaar geleden ontkracht.
pi_128366672
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 18:03 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Voordat dat men vaccinaties hebben uitgevonden.
Wie heeft jou wijs gemaakt dat mensen toen gezonder waren? Vaker ziek op jonge leeftijd, eerder dood. Is maar wat je gezond vindt.
pi_128366690
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 18:06 schreef man1986 het volgende:
Nee, geen peer pressure, het zijn namelijk geen peers die de druk uitoefenen.
quote:
[..]

Angstzaaierij 101.
Ja, maar wel waar. Vandaag nog een persoon opgenomen met een ernstig verlopende mazelen.
pi_128366692
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 17:56 schreef UltraR het volgende:

[..]

Nogmaals:

Woordenboek:
religie theïsme - het geloof in God of in goden.

fixed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')