Van dr. Palevsky heb ik nog niet eerder gehoord. Ik neem even zijn onderstaande quotes van hem over met mijn eigen commentaar erbij:
quote:
Op zondag 7 juli 2013 18:05 schreef Hollander1000 het volgende:Als jou dokter tegen je zegt dat vaccinaties belangrijk zijn en dat je ze moet nemen, weet dan dat 60% van de kinderen van doktoren van over de hele wereld het minst gevaccineerd zijn. Een groot deel van deze doktoren hebben hun kinderen helemaal niet gevaccineerd.
Dit had ik niet verwacht eigenlijk, want ik ging er altijd ervan uit dat het juist mensen met beperkte kennis en toegang tot de medische wereld (armen, derde wereld, etc) waren zich niet lieten vaccineren. De zogenaamde 'religie-argument' dus. Maar mensen in de medische sector (doktoren etc) zijn dus juist diegenen die zich niet zo snel laten inenten. Een verrassende feit dus als het zou kloppen.
quote:
Op zondag 7 juli 2013 18:05 schreef Hollander1000 het volgende: Vraag aan je huisarts of de dokter in het ziekenhuis of hij weet wat er precies in vaccinaties zit. Hij zal het je niet kunnen vertellen.
Weer iets wat ik niet eerder wiste. Een dokter dient te
weten wat hij of zij aan de patiënt voorschrijft. Als de dokter dat niet weet, dan kun je niet zeggen dat zo'n dokter het belang van de patiënt behartigt.
quote:
Op zondag 7 juli 2013 18:05 schreef Hollander1000 het volgende:Ook onze huidige doktoren krijgen de informatie van de Amerikaanse Ziektebestrijdingorganisatie de CDC. In deze onderzoeken blijven ze verkondigen dat ze alle kinderziektes met 99% hebben uitgeroeid. Ze vergeten wederom te melden dat 90% al was verdwenen, voordat vaccinatieprogramma’s zijn gestart.
Hier wist ik al eerder wat van door andere bronnen op na te lezen. Voor mij begon het eerst als een vermoeden dat de afname van ziekteverwekkende epidemieën niet geheel aan vaccinatie te danken was. Het komt dus voor mij niet als een verrassing dat geheel onafhankelijke factoren bij hebben gedragen aan een drastische afname van ziekteverwekkers in onze samenleving. En vaccinatie speelt daar dus niet noodzakelijk de hoofdrolspeler in.
quote:
Op zondag 7 juli 2013 18:04 schreef Hollander1000 het volgende:De redenen waren overwegend toe te schrijven aan de uitvoering van het beleid voor de openbare gezondheidszorg, zoals:
• Schoon water
• Verbeterde leefomstandigheden
• Verbeterde sanitair
• Verbeterde voeding
Eigenlijk zegt dr. Palevsky hierboven wat ik al eerder constateerde, namelijk:
quote:
Op zaterdag 29 juni 2013 15:15 schreef man1986 het volgende:De verscheidene oorzaken die hebben bijgedragen aan verhoogde levensomstandigheden van de samenleving dienen niet over het hoofd gezien te worden. Inenting is er een van, maar zo zijn er talrijke andere voorbeelden te benoemen waarom wij momenteel niet door plagen bedreigd worden.
Ik noem maar een paar positieve bijdragen:
Verbeterde hygiene (sanituur, toegenomen correct gebruik van toilet en douche, gebruik van zeep en schoonmaakmiddelen) , verbeterde dieet (schonere water en voedzame eten) etc.Al deze en meer hebben bijgedragen aan een verbeterde leefomgeving met minder kans op ziektekiemen om zich te manifesteren in ons systeem. Draagt vaccinatie daaraan bij? Vast en zeker, maar om ons daarop blind te staren doet onze verdere ontwikkelingen zoals de hierboven genoemd teniet.
Dr. Palevsky geeft ons dus genoeg voer om over na te denken voordat we 'verplichte vaccinatie' gaan eisen voor onze samenleving.
Ik denk dat er rondom dit onderwerp zich aardig wat propaganda speelt. Vaccinatie is
big business en er zijn zeker zeer invloedrijke betrokkenen te benoemen die zich graag in willen spelen op deze lucratieve markt. Door er een bepaalde kunstmatige controverse te creëren in de media tussen deze tegenovergestelde fracties in de samenleving ontstaat er een kunstmatige probleem of conflict. Deze conflict wordt dan op zijn beurt gebruikt in het belang van diegenen die een bepaalde positie willen promoten.
Het zal mij ook niet veel verbazen als er nog meer van zulke artikelen zoals "artsen spreken zich uit tegen religieuze ouders" zullen verschijnen op tv en kranten. Er wordt naar mijn mening opzettelijk een controverse gecreerd zodat een bepaalde positie doorgevoerd kan worden in het voordeel van maar één partij.
Wat wij als lezers op moeten letten is dat er in zulke eenzijdige 'artikelen' altijd geprobeerd zal worden om de betrokken ouders in kwaad daglicht te stellen (via peer pressure, druk vanuit autoriteit etc.). En tegelijkertijd zal vaccinatie in het positief daglicht gesteld worden. Hierbij wordt er in zulke 'artikelen' geen ruimte gegeven voor dokters zoals Palevsky en anderen. Toeval denk je?
Palevsky en vele andere doktoren vertegenwoordigen niet de wensen van de media en zullen daarom hun stem niet kunnen laten horen. Tenzij de burger daar zelf op zoek gaat. Daar zelf onderzoek naar verricht. De media laat alleen één kant van het verhaal zien en dat is meestal de politiek correcte versie. Wil je alle argumenten horen van beide kanten, dan zal een 'krantenartikel' hier en een 'nieuwsbericht' daar je niet gaan helpen om het geheel beeld te zien. Daarvoor dient men ook de positie van de andere partij kennen en niet een stereotypering ervan zoals we dat jammer genoeg vaak op tv en kranten terugzien.
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton