Bij ons krijgen we iedere week een mailtje met hoeveel tijd we zeg maar minder krijgen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
k. ff in de gaten houden, want voor vandaag gaat de vlieger van een rustige dag al weer niet op, want het was druk bij ons. Zat zelf achter een kast die ik niet zo vaak doe en zeker bij de tweede wijk goed op moet letten in welk vakje de post hoorde, maar toch was ik mooi op tijd klaar. Daarna nog een collega geholpen
Ik snap dit wel, maar ik heb verhalen gehoord over postbezorgers die het bonter maakten dan in dit geval (zoals mensen die wekelijks bewust de post dagen later bezorgden, of een stuk van hun wijk dagen later als ze op een dag geen zin meer hadden) en dat werd dan oogluikend toegestaan door tc's. Zij werden niet of pas na maanden ontslagen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:08 schreef superkimmi het volgende:
hier is trouwens vn de week iemand op staande voet ontslagen. Ze viel tijdens het werken en ipv te bellen met de tc nam ze de post gewoon mee naar huis om haar volgende dag (3 dagen later) te doen..
Je kan vallen ntuurlijk, maar bel gewoon even, in het ergste geval moet de tc zelf dan de rest wegbrengen, maar dan houdt je iig je baan
Ik vond het ook te druk vandaag! Maar ik heb dan wel weer zo'n 30 minuten met een 'gewone' postbode staan praten die in mijn vaste zaterdagse wijk woont...quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:10 schreef SKBlondie het volgende:
Wat een hoop post vandaag zeg. Gall&Gall, Kampioen (even), mailing van KPN, Brabantwater, paar andere dikke gidsen en nog eens 3 hah. Ben gebroken na 2 wijken (8 oranje + 3 grijze tassen) te hebben weggebracht. Snap niet dat ze soms zoveel spul op zaterdag zetten. Bijna iedereen heeft dan 2 wijken en fouten vallen niet meer te herstellen. Dit terwijl er juist op dinsdag vaak geen reet te doen is (voor een piekdag).
Is dat laatste iets Pools ofzo?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
Iemand nog komkommer nodig? Het is namelijk komkommertijd
C1000: Maandag en dinsdag een komkommer voor 25 cent
AH: Twee komkommers voor 59 cent
Poiesz: Twee komkommers voor 99 cent
Neenquote:
Zal nog wel even duren voordat ze daar naar toe uitbreidenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:56 schreef Atmosphere82 het volgende:
Oh zo, vandaar dat ik het niet ken. Ik woon in het zuiden van het land!
Moest er ook aan wennen hoor ..vooral de uitspraak(die ik in het begin letterlijk uitsprak...o o o wat een lol hadden ze hierquote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:56 schreef Atmosphere82 het volgende:
Oh zo, vandaar dat ik het niet ken. Ik woon in het zuiden van het land!
Oh, dat laatste wist ik ook niet? Ik ben in mijn leven pas enkele keren in Friesland geweest, en dan ben ik alleen nog maar door die provincie heen gereden.quote:Op zondag 30 juni 2013 05:48 schreef peter2671 het volgende:
Mogguh
[..]
Moest er ook aan wennen hoor ..vooral de uitspraak(die ik in het begin letterlijk uitsprak...o o o wat een lol hadden ze hier) Ja hoe zeg je het...ik denk dat 'Pois' wel aardig in de buurt komt
http://www.poiesz-supermarkten.nl/onze-winkels
Dichtsbijzijnde winkels hier zijn in Stiens, Witmarsum en Bolsward.
Kom er eigenlijk zowat nooit
Ach JUMBO is van oorsprong een Tilburgs winkeltje en nu ook een grote keten
Het is al jaren geleden dat ik op maandag heb gewerkt. Ik vond het nooit echt leuk, zowel de voorbereiding niet als het uitvoeren. Af en toe één brief voor een straat, niet fijn.quote:Op zondag 30 juni 2013 19:37 schreef Puurheid het volgende:
Als zaterdagpostbezorger morgen eens op een maandag werken, benieuwd hoe weinigpost ik kan verwachten.
Is inderdaad heel erg weinig, maximaal een bundel per wijk. Meeste bezorgers doen er dan 4 op een dag.quote:Op zondag 30 juni 2013 19:37 schreef Puurheid het volgende:
Als zaterdagpostbezorger morgen eens op een maandag werken, benieuwd hoe weinigpost ik kan verwachten.
Maar met die paar dagen sneeuw heb je wel al snel dat je er zo een uur per dag langer over doet, bovendien duurt het soms wel 2 weken voordat de sneeuw ook echt weer weg is, de gewone wegen zijn dan natuurlijk wel allang weer schoon maar alle stoepen/opritten/kleine wegen niet. Dat is dan juist 1 grote ijsbaan. En nee, de gedachtegang is dat er in de zomer minder post is, en dat je dan dus meer huizen kunt overslaan en er dus ook sneller mee klaar bent.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:00 schreef Snoepje5 het volgende:
Want in de zomer heeft iedereen ineens een motor in hun reet om snel door de wijk te vliegen?
Winter lijkt mij toch niet langzamer gaan, alleen als er een paar dagen even sneeuw ligt.
Ik heb er 6 a 7 geloof ik, wijk waarin ik bepaalde delen al wel eens gelopen heb. Dus hopelijk kan ik alle straatjes vindenquote:Op zondag 30 juni 2013 21:11 schreef SKBlondie het volgende:
[..]
Is inderdaad heel erg weinig, maximaal een bundel per wijk. Meeste bezorgers doen er dan 4 op een dag.
Ja en ze hadden hier toegezegd dat de tijden hetzelfde zouden blijven, toen er voor de normtijden getekend werd. En nu dit. Ze beloven nu wel extra tijd rond kerst, maar dat is afwachtenquote:Op zondag 30 juni 2013 21:58 schreef gelestipjes het volgende:
Hier gaat er in de zomer 15% van de uitvoeringstijden af. Zou toch zweren dat er in de winter nog gezegd werd "Nee, we betalen de extra tijd niet, ondanks de sneeuw, want dat valt onder het zoet-zuur principe. In de zomer maak je dat wel weer goed want dan hou je tijd over"
Vooral gedurende de bouwvak is er zeker wel minder post dan normaal, maar goed, op dagen dat je ook huis aan huis hebt zul je er vast niet ineens veel korter over gaan doen aangezien je nog wel gewoon overal moet stoppen. Je moet hooguit een keer minder terugfietsen naar het depot.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:43 schreef Snoepje5 het volgende:
Is er ook minder post in de zomer dan?
Kan het me nauwelijks voorstellen.
Folders ed komen net zo goed, wordt niet minder.
Briefen van bedrijven komen net zo goed, ieder bedrijf werkt gewoon door in de vakantie.
Wat zou er dan minder aan post zijn in de zomer?
Klinkt bekend.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:49 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ik snap dit wel, maar ik heb verhalen gehoord over postbezorgers die het bonter maakten dan in dit geval (zoals mensen die wekelijks bewust de post dagen later bezorgden, of een stuk van hun wijk dagen later als ze op een dag geen zin meer hadden) en dat werd dan oogluikend toegestaan door tc's. Zij werden niet of pas na maanden ontslagen.
Het blijft een apart bedrijf vind ik...
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:25 schreef Peterselieman het volgende:
staat dat voor bewust onderbetaald?
Als Brabander ben je aardig welkom in Friesland...zolang je maar geen Hollander bentquote:Op zondag 30 juni 2013 20:13 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Oh, dat laatste wist ik ook niet? Ik ben in mijn leven pas enkele keren in Friesland geweest, en dan ben ik alleen nog maar door die provincie heen gereden.
Ga je gang.quote:Op maandag 1 juli 2013 08:14 schreef Kadooosh het volgende:
Pakje dat woensdag verstuurd was nu nog bezorgdatum onbekend(1091) . Kies volgende keer wel voor GLS.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |