abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128404964
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 19:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

k. ff in de gaten houden, want voor vandaag gaat de vlieger van een rustige dag al weer niet op, want het was druk bij ons. Zat zelf achter een kast die ik niet zo vaak doe en zeker bij de tweede wijk goed op moet letten in welk vakje de post hoorde, maar toch was ik mooi op tijd klaar. Daarna nog een collega geholpen
Bij ons krijgen we iedere week een mailtje met hoeveel tijd we zeg maar minder krijgen.
Dit is tijdens werkoverleg gezegd, daar moet je het mee doen.
Haal je de tijden niet, moet je het aangeven.

Tevens gaan we binnenkort weer over op bob.....
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 29 juni 2013 @ 22:25:15 #52
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128405098
staat dat voor bewust onderbetaald? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 29 juni 2013 @ 22:49:33 #53
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_128406000
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 19:08 schreef superkimmi het volgende:
hier is trouwens vn de week iemand op staande voet ontslagen. Ze viel tijdens het werken en ipv te bellen met de tc nam ze de post gewoon mee naar huis om haar volgende dag (3 dagen later) te doen..

Je kan vallen ntuurlijk, maar bel gewoon even, in het ergste geval moet de tc zelf dan de rest wegbrengen, maar dan houdt je iig je baan
Ik snap dit wel, maar ik heb verhalen gehoord over postbezorgers die het bonter maakten dan in dit geval (zoals mensen die wekelijks bewust de post dagen later bezorgden, of een stuk van hun wijk dagen later als ze op een dag geen zin meer hadden) en dat werd dan oogluikend toegestaan door tc's. Zij werden niet of pas na maanden ontslagen.
Het blijft een apart bedrijf vind ik...

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 18:10 schreef SKBlondie het volgende:
Wat een hoop post vandaag zeg. Gall&Gall, Kampioen (even), mailing van KPN, Brabantwater, paar andere dikke gidsen en nog eens 3 hah. Ben gebroken na 2 wijken (8 oranje + 3 grijze tassen) te hebben weggebracht. Snap niet dat ze soms zoveel spul op zaterdag zetten. Bijna iedereen heeft dan 2 wijken en fouten vallen niet meer te herstellen. Dit terwijl er juist op dinsdag vaak geen reet te doen is (voor een piekdag).
Ik vond het ook te druk vandaag! Maar ik heb dan wel weer zo'n 30 minuten met een 'gewone' postbode staan praten die in mijn vaste zaterdagse wijk woont... ;)
Tsja, anders blijf ik niet op de hoogte van de stand van zaken en hoor ik geen horrorverhalen over onze nieuwe vestiging meer. :)

quote:
14s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
Iemand nog komkommer nodig? Het is namelijk komkommertijd :+

C1000: Maandag en dinsdag een komkommer voor 25 cent
AH: Twee komkommers voor 59 cent
Poiesz: Twee komkommers voor 99 cent
Is dat laatste iets Pools ofzo? ;)
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 29 juni 2013 @ 22:55:58 #54
Maffe Fries
pi_128406255
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 22:49 schreef Atmosphere82 het volgende:
Is dat laatste iets Pools ofzo? ;)
Neen :P

Een supermarktketen met de oorsprong in Fryslân die inmiddels ook in Groningen, Drenthe, Overijssel en de Noordoostpolder zit. Ruim 60 vestigingen in totaal.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 22:56:34 #55
341900 Atmosphere82
pi_128406282
Oh zo, vandaar dat ik het niet ken. Ik woon in het zuiden van het land! ;)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 29 juni 2013 @ 22:59:43 #56
Maffe Fries
pi_128406399
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 22:56 schreef Atmosphere82 het volgende:
Zal nog wel even duren voordat ze daar naar toe uitbreiden ;)
  zaterdag 29 juni 2013 @ 23:01:18 #57
341900 Atmosphere82
pi_128406475
Oh!
  zondag 30 juni 2013 @ 05:48:23 #58
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_128413257
Mogguh :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 22:56 schreef Atmosphere82 het volgende:
Moest er ook aan wennen hoor ..vooral de uitspraak(die ik in het begin letterlijk uitsprak...o o o wat een lol hadden ze hier :+ ) Ja hoe zeg je het...ik denk dat 'Pois' wel aardig in de buurt komt :)
http://www.poiesz-supermarkten.nl/onze-winkels
Dichtsbijzijnde winkels hier zijn in Stiens, Witmarsum en Bolsward.
Kom er eigenlijk zowat nooit

Ach JUMBO is van oorsprong een Tilburgs winkeltje en nu ook een grote keten ^O^
Kringloper
pi_128415845
Gisteren was het hier goed te doen qua hoeveelheid en folders. En maar 1 foutje gevonden, dus dat is keurig. ^O^
pi_128429843
Als zaterdagpostbezorger morgen eens op een maandag werken, benieuwd hoe weinig ;) post ik kan verwachten.
  zondag 30 juni 2013 @ 20:13:34 #61
341900 Atmosphere82
pi_128431076
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 05:48 schreef peter2671 het volgende:

[..]

Moest er ook aan wennen hoor ..vooral de uitspraak(die ik in het begin letterlijk uitsprak...o o o wat een lol hadden ze hier :+ ) Ja hoe zeg je het...ik denk dat 'Pois' wel aardig in de buurt komt :)
http://www.poiesz-supermarkten.nl/onze-winkels
Dichtsbijzijnde winkels hier zijn in Stiens, Witmarsum en Bolsward.
Kom er eigenlijk zowat nooit

Ach JUMBO is van oorsprong een Tilburgs winkeltje en nu ook een grote keten ^O^
Oh, dat laatste wist ik ook niet? Ik ben in mijn leven pas enkele keren in Friesland geweest, en dan ben ik alleen nog maar door die provincie heen gereden. ;)

quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 19:37 schreef Puurheid het volgende:
Als zaterdagpostbezorger morgen eens op een maandag werken, benieuwd hoe weinig ;) post ik kan verwachten.
Het is al jaren geleden dat ik op maandag heb gewerkt. Ik vond het nooit echt leuk, zowel de voorbereiding niet als het uitvoeren. Af en toe één brief voor een straat, niet fijn.
pi_128433785
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 19:37 schreef Puurheid het volgende:
Is inderdaad heel erg weinig, maximaal een bundel per wijk. Meeste bezorgers doen er dan 4 op een dag.
pi_128436457
Hier gaat er in de zomer 15% van de uitvoeringstijden af. Zou toch zweren dat er in de winter nog gezegd werd "Nee, we betalen de extra tijd niet, ondanks de sneeuw, want dat valt onder het zoet-zuur principe. In de zomer maak je dat wel weer goed want dan hou je tijd over"
pi_128439507
Want in de zomer heeft iedereen ineens een motor in hun reet om snel door de wijk te vliegen? :')

Winter lijkt mij toch niet langzamer gaan, alleen als er een paar dagen even sneeuw ligt.
pi_128439874
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:00 schreef Snoepje5 het volgende:
Want in de zomer heeft iedereen ineens een motor in hun reet om snel door de wijk te vliegen? :')

Winter lijkt mij toch niet langzamer gaan, alleen als er een paar dagen even sneeuw ligt.
Maar met die paar dagen sneeuw heb je wel al snel dat je er zo een uur per dag langer over doet, bovendien duurt het soms wel 2 weken voordat de sneeuw ook echt weer weg is, de gewone wegen zijn dan natuurlijk wel allang weer schoon maar alle stoepen/opritten/kleine wegen niet. Dat is dan juist 1 grote ijsbaan. En nee, de gedachtegang is dat er in de zomer minder post is, en dat je dan dus meer huizen kunt overslaan en er dus ook sneller mee klaar bent.
pi_128440318
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 21:11 schreef SKBlondie het volgende:

[..]

Is inderdaad heel erg weinig, maximaal een bundel per wijk. Meeste bezorgers doen er dan 4 op een dag.
Ik heb er 6 a 7 geloof ik, wijk waarin ik bepaalde delen al wel eens gelopen heb. Dus hopelijk kan ik alle straatjes vinden ;)

Met sneeuw en rondom kerst ben je inderdaad toch echt wel langer bezig, sneeuw, kerstkaartjes... vallende ijsschotsen van de daken. :')
pi_128441751
Is er ook minder post in de zomer dan?

Kan het me nauwelijks voorstellen.

Folders ed komen net zo goed, wordt niet minder.
Briefen van bedrijven komen net zo goed, ieder bedrijf werkt gewoon door in de vakantie.

Wat zou er dan minder aan post zijn in de zomer?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 juni 2013 @ 23:47:28 #68
Maffe Fries
pi_128441932
hoogzomer liggen redelijk wat bedrijven plat en is er gewoon minder post. Bij het sorteren merk je dat doordat je sneller klaar bent en ook op straat ben je vaak iets eerder klaar, alleen is dat verschil een stuk kleiner dan bij het sorteren.
pi_128442178
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 21:58 schreef gelestipjes het volgende:
Hier gaat er in de zomer 15% van de uitvoeringstijden af. Zou toch zweren dat er in de winter nog gezegd werd "Nee, we betalen de extra tijd niet, ondanks de sneeuw, want dat valt onder het zoet-zuur principe. In de zomer maak je dat wel weer goed want dan hou je tijd over"
Ja en ze hadden hier toegezegd dat de tijden hetzelfde zouden blijven, toen er voor de normtijden getekend werd. En nu dit. Ze beloven nu wel extra tijd rond kerst, maar dat is afwachten :') en natuurlijk een veel kortere periode.
Het zou anders misschien teveel zoet worden, maar daar geloof ik niet zo in. Volgens mij zou het, zeker als je een slechte winter hebt, uiteindelijk toch alsnog wel uitkomen op zuur....
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_128442859
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:43 schreef Snoepje5 het volgende:
Is er ook minder post in de zomer dan?

Kan het me nauwelijks voorstellen.

Folders ed komen net zo goed, wordt niet minder.
Briefen van bedrijven komen net zo goed, ieder bedrijf werkt gewoon door in de vakantie.

Wat zou er dan minder aan post zijn in de zomer?
Vooral gedurende de bouwvak is er zeker wel minder post dan normaal, maar goed, op dagen dat je ook huis aan huis hebt zul je er vast niet ineens veel korter over gaan doen aangezien je nog wel gewoon overal moet stoppen. Je moet hooguit een keer minder terugfietsen naar het depot.
  maandag 1 juli 2013 @ 05:32:37 #71
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_128448293
Druk weekend achter de rug en vandaag klusjes in/om het huis...waar ik telkens niet aan toe kom...omdat er meestal wel weer een ander klusje te doen is :')

Afgelopen zaterdag besefte ik mij pas, dat ik de op één na laatste ben van de 'vaste' club(buiten de postbodes om) die er nog is van ons team.
De laatste blijft(voorlopig ;) ) omdat die zich nu belangrijk vind omdat die afentoe(wanneer het uitkomt ;) ) als postverdeler wordt ingezet :')

En we hebben al strakke tijden en dat word nu dus meer uitgebreid(ook naar anderen zie ik wel).
Word er niet beter op :N
Afgelopen zaterdag met iemand samen gewerkt die pepers in de kont had..en maar stressen en na elke bundel uitpuffen |:( Ik werd er zelf helemaal onrustig van }:|
En dan mij en een ander die mee kwam helpen vertellen waar ik op moest letten :')
Maarja, dat zijn degenen die PostNL graag ziet. Nadeel is dat dergelijke mensen vaak er pas later achterkomen dat en je het verpest voor je collega's en jezelf er geen haar beter van word en je door je 'snelheid' er meer taken bij krijgt zodat de TC het nog rustiger aan kan doen en met jou prestaties wegloopt :O

[ Bericht 4% gewijzigd door peter2671 op 01-07-2013 06:45:56 ]
Kringloper
  maandag 1 juli 2013 @ 06:13:38 #72
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_128448333
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 22:49 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Ik snap dit wel, maar ik heb verhalen gehoord over postbezorgers die het bonter maakten dan in dit geval (zoals mensen die wekelijks bewust de post dagen later bezorgden, of een stuk van hun wijk dagen later als ze op een dag geen zin meer hadden) en dat werd dan oogluikend toegestaan door tc's. Zij werden niet of pas na maanden ontslagen.
Het blijft een apart bedrijf vind ik...
Klinkt bekend.
Net zoals de verhalen en ook zelf gezien dat de post door postbodes(na de voorbereiding) zelf worden opgehaald bij het VBL.
Wordt gedoogd door PostNL(totdat er stront aan de knikker komt zoals bijvoorbeeld met pech staan oid. Krijg je waarschijnlijk te horen dat zelf post meenemen IST VERBOTEN JAA!!!!! En PostNL weet dan niets van onderlinge afspraken en verschuilt zich achter de officiële regels...dus is berisping/ ontslag terecht en Post-NL wast de handen in onschuld...) ^O^

quote:
10s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 22:25 schreef Peterselieman het volgende:
staat dat voor bewust onderbetaald? :P
_O-
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 20:13 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Oh, dat laatste wist ik ook niet? Ik ben in mijn leven pas enkele keren in Friesland geweest, en dan ben ik alleen nog maar door die provincie heen gereden. ;)

Als Brabander ben je aardig welkom in Friesland...zolang je maar geen Hollander bent ;)
Dat hebben de meeste Brabanders met de meeste Friesen wel gemeen :+

[ Bericht 10% gewijzigd door peter2671 op 01-07-2013 06:33:07 ]
Kringloper
pi_128448850
Pakje dat woensdag verstuurd was nu nog bezorgdatum onbekend :') (1091) . Kies volgende keer wel voor GLS.
pi_128449751
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 08:14 schreef Kadooosh het volgende:
Pakje dat woensdag verstuurd was nu nog bezorgdatum onbekend :') (1091) . Kies volgende keer wel voor GLS.
Ga je gang.
Voor 500 euro kunt u hier een bericht achterlaten, dat is echt fanta-stisch!
  maandag 1 juli 2013 @ 09:38:50 #75
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_128449845
ik doe er in de zomer op daldagen meestal iets korter over, maar op piekdagen niet. Zeker de donderdag blijft net zo druk. Hier bestond de donderdag namelijk vooral uit wekelijkse post (tijdschrijften, tv-gidsen) en die bundels blijven gewoon net zo dik xD
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')