abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128352865
Syrië blijft het nieuws voeden.
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_128352894
Nog even reageren:

quote:
2s.gif Op woensdag 26 juni 2013 17:16 schreef wikwakka2 het volgende:
Leer eens hoe je een apostrof dient te gebruiken.

Daarbij is Syrië een relatief kleine olieproducent, dus speelt olie hier niet echt een rol.
Dient? Daarbij is Syrië een knooppunt van oliepijpleidingen vanuit diverse olie-wingebieden in het Midden-Oosten, en bevestigen recente vondsten dat er in de Middellandse Zee tussen Athene en Alexandrië gigantische hoeveelheden olie en gas zitten. Genie-oil van Dick Cheney, Rupert Murdoch en Jacob Rothschild boren ook niet naar water op de Golan hoogten.
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_128353841
Volgens DEZE bron bereid 'Washington' voor augustus een groot offensief voor van Al Qaida in Syrië. En volgens DEZE bron wordt Al Nusra geleid door de CIA.
pi_128369910
quote:
Tsja, dat wisten we allang. Ik blijf het schokkend vinden hoe de USA tegen de wil van haar bevolking in die terroristen blijft steunen. Zeker omdat hoe langer dit conflict doorgaat, hoe meer Irak en Libanon fucked worden (en later mss Turkije ook nog).
pi_128370186
We moeten gewoon logisch nadenken

Wat zijn de voor- en nadelen voor het Westen als Assad valt?
  vrijdag 28 juni 2013 @ 19:54:25 #7
365082 IPA35
Patriarch
pi_128370240
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 19:44 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Tsja, dat wisten we allang. Ik blijf het schokkend vinden hoe de USA tegen de wil van haar bevolking in die terroristen blijft steunen. Zeker omdat hoe langer dit conflict doorgaat, hoe meer Irak en Libanon fucked worden (en later mss Turkije ook nog).
Tsja waarom oorlog voeren tegen malle Salafisten als je ze ook kunt sturen/richten en gebruiken tegen je vijanden? Dit is plan B, voorheen stuurde men hun eigen soldaten om het vuile werk op te knappen. Na de 'sucessen' in Irak en Afghanistan heeft men de steun van de bevolking verloren dus gebruikt men nu dezelfde types die ze bevechten in Afghanistan als proxy tegen de andere landen op het lijstje.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_128370309
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 19:52 schreef vladesk het volgende:
We moeten gewoon logisch nadenken

Wat zijn de voor- en nadelen voor het Westen als Assad valt?
Mogelijk einde van Hezbollah. Israel kan dan rustig slapen. Af en toe Libanon binnenvallen als ze er zin in hebben. Verzwakking van Iran.
pi_128370340
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 19:56 schreef Peunage het volgende:

[..]

Mogelijk einde van Hezbollah. Israel kan dan rustig slapen. Af en toe Libanon binnenvallen als ze er zin in hebben. Verzwakking van Iran.
Nice... dus moeten de rebellen winnen
pi_128370400
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 19:57 schreef vladesk het volgende:

[..]

Nice... dus moeten de rebellen winnen
Voor het Westen wel. Hezbollah doet op zich niks fout als verzetsbeweging.
pi_128370676
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 19:56 schreef Peunage het volgende:
Zie jij geen gevaar voor het Westen in Salafisten?

Sowieso, als de rebellen winnen komt burgeroorlog 2: FSA tegen de Jihadi's. Daar wordt geen geheim over gemaakt.
pi_128370835
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 20:06 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Zie jij geen gevaar voor het Westen in Salafisten?

Sowieso, als de rebellen winnen komt burgeroorlog 2: FSA tegen de Jihadi's. Daar wordt geen geheim over gemaakt.
Sowieso zijn sjiieten geen gevaar voor het Westen. Het zijn altijd de salafisten die bijvoorbeeld terroristische aanvallen plegen hier in het Westen of ontzettend radicaliseren.

Dus ja, de jihadi's zijn absoluut een gevaar voor het Westen. Maar als je van Syrië een soort Saudi-Arabië maakt heb je niet zo veel last van de salafisten. Het Westen dealt met de overheid, en die houden de salafisten onder de duim.
pi_128370922
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 20:10 schreef Peunage het volgende:
Sowieso zijn sjiieten geen gevaar voor het Westen. Het zijn altijd de salafisten die bijvoorbeeld terroristische aanvallen plegen hier in het Westen of ontzettend radicaliseren.
Die mening delen wij dan. Daarom vraag ik ook mbt Salafisten. Shia is 5-10% van Islam. Die hebben wel iets anders aan hun hoofd dan het Westen bedreigen/aanvallen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 20:10 schreef Peunage het volgende:
Dus ja, de jihadi's zijn absoluut een gevaar voor het Westen. Maar als je van Syrië een soort Saudi-Arabië maakt heb je niet zo veel last van de salafisten. Het Westen dealt met de overheid, en die houden de salafisten onder de duim.
Right. Ik weet het antwoord niet. Ik denk wel dat het goed is als Syrie ontwikkeld; want een gebrek aan scholing creert onwetendheid, intolerantie en haat. En als de "rebellen" winnen (en zeker als de Jihadis na Assad ook de FSA te grazen nemen), denk ik dat Syrie heel wat jaartjes teruggaat (voor zover dat al niet gebeurd is).
  vrijdag 28 juni 2013 @ 20:14:17 #14
365082 IPA35
Patriarch
pi_128370974
Domme baardapen, lopen te fucken met de verkeerden _O- .

http://video.yandex.ru/users/grimsley/view/6/#hq
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 28 juni 2013 @ 21:03:15 #15
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_128372888
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:38 schreef Duizend-Bommen het volgende:
Nog even reageren:

[..]

Dient? Daarbij is Syrië een knooppunt van oliepijpleidingen vanuit diverse olie-wingebieden in het Midden-Oosten, en bevestigen recente vondsten dat er in de Middellandse Zee tussen Athene en Alexandrië gigantische hoeveelheden olie en gas zitten. Genie-oil van Dick Cheney, Rupert Murdoch en Jacob Rothschild boren ook niet naar water op de Golan hoogten.

Inderdaad.

Overigens is naast de gasexploratie en olie-exploratie op de Israëlisch bezette Syrische Golanhoogten, ook de gaspijpleiding vanuit Qatar, VAE, Koeweit en Saoedi-Arabië onmogelijk zonder de medewerking van Syrië.

Hiermee wil Qatar ook Rusland direct omzeilen. Rusland is nu hoofdleverancier van gas aan Midden-Europa (incl. Duitsland en Polen).
  vrijdag 28 juni 2013 @ 21:05:03 #16
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_128372948
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:11 schreef Duizend-Bommen het volgende:
Volgens DEZE bron bereid 'Washington' voor augustus een groot offensief voor van Al Qaida in Syrië. En volgens DEZE bron wordt Al Nusra geleid door de CIA.
Jabhat al Nusra wordt vanuit Al Qa'ida in Irak geleid, een Saoedische proxy met Amerikaanse kennis en wapens waarschijnlijk. Ook wordt Al Nusra-Front bevoorraad met Libische huurlingen-jihadisten uit de pro-Saoedische, pro-Qatarese, pro-Amerikaanse Oost-Libische salafistische stamgroepen. Al Qa'ida in Irak stamt af van Al Qa'ida in Afghanistan, Al Qa'ida daar werd door de Saoedische en Pakistaanse geheime diensten op direct bevel van de CIA opgericht. De naam Al Qa'ida stamt van de CIA en betekent "het bestand [van moedjahedien-strijders]". Dit uit de Sovjet-Afghaanse oorlog 1982-1989. Tegelijkertijd bewapenden de Amerikanen toen het regime van Saddam Hoessein met gifgas en raketten in de Iraaks-Iraanse oorlog tegen het revolutionaire sjitiische Iran (1980-1989 Eerste Golf of Iraaks-Iraanse Oorlog).
pi_128373764
Mensen zoeken het weer te ver. Wapenhandel en nog eens wapenhandel. Daar draait alles om. Oorlogen creëren, verspreiden en lekker business doen. Einde verhaal.
pi_128373971
Een simpel voorbeeldje: John Kerry is Amerika's minister van buitenlandse zaken. Overheid functies leveren natuurlijk weinig op dus wat doet ome John naast minister van buitenlandse zaken zijn? Ome John verkoopt kogelvrije vesten en nog wat ander spul. En wie mocht er lekker aan de FSA kogelvrije vesten verkopen? Ome John natuurlijk. Wie zit er nu lekker geld te tellen? Juist. Wapenhandel zoals ik al zei, daar draait het om.
pi_128374744
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 21:34 schreef gembird het volgende:
Een simpel voorbeeldje: John Kerry is Amerika's minister van buitenlandse zaken. Overheid functies leveren natuurlijk weinig op dus wat doet ome John naast minister van buitenlandse zaken zijn? Ome John verkoopt kogelvrije vesten en nog wat ander spul. En wie mocht er lekker aan de FSA kogelvrije vesten verkopen? Ome John natuurlijk. Wie zit er nu lekker geld te tellen? Juist. Wapenhandel zoals ik al zei, daar draait het om.
Ja, ik denk zeker dat dit mee speelt.

Overigens ben ik het niet eens met een complottheorie die hier soms uit voort komt: dat de USA dit allemaal heeft veroorzaakt. Ik denk dat mensen als Kerry gewoon opportunisten zijn en niet dat ze dit conflict veroorzaakt hebben. Dan geeft men de macht van de USA te veel credit.
pi_128375252
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 21:52 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ja, ik denk zeker dat dit mee speelt.

Overigens ben ik het niet eens met een complottheorie die hier soms uit voort komt: dat de USA dit allemaal heeft veroorzaakt. Ik denk dat mensen als Kerry gewoon opportunisten zijn en niet dat ze dit conflict veroorzaakt hebben. Dan geeft men de macht van de USA te veel credit.
Dat hebben ze ook niet, maar ze zien nu een kans om geld te verdienen en zullen deze benutten. Ik denk altijd zo. Coca Cola levert zelfs producten in afgedankte Afrikaanse dorpen midden in de rimboe omdat alle centjes tellen. Als Coca Cola al zo gretig is dan moet je je eens voorstellen hoe gretig een overheid wel niet is.

Amerika wil een Syrië in puinhoop zien zodat zij wapens kunnen verkopen en omdat wij in een kapitalistische wereld leven kan ik dit wel begrijpen. Ze willen misschien Syrie zelfs zien branden zodat daarna Amerikaanse bedrijven tegen een aardig som Syrië kunnen opknappen.

Het is een smerig spelletje, want de VN kan net zo goed Syrië bevrijden en rust creëren, maar een wijs persoon liet mij ooit weten dat er met vrede geen geld valt te verdienen dus ik kan wel begrijpen waarom deze kapitalisten niet willen ingrijpen.
pi_128375543
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 22:01 schreef gembird het volgende:

[..]

Dat hebben ze ook niet, maar ze zien nu een kans om geld te verdienen en zullen deze benutten. Ik denk altijd zo. Coca Cola levert zelfs producten in afgedankte Afrikaanse dorpen midden in de rimboe omdat alle centjes tellen. Als Coca Cola al zo gretig is dan moet je je eens voorstellen hoe gretig een overheid wel niet is.

Amerika wil een Syrië in puinhoop zien zodat zij wapens kunnen verkopen en omdat wij in een kapitalistische wereld leven kan ik dit wel begrijpen. Ze willen misschien Syrie zelfs zien branden zodat daarna Amerikaanse bedrijven tegen een aardig som Syrië kunnen opknappen.

Het is een smerig spelletje, want de VN kan net zo goed Syrië bevrijden en rust creëren, maar een wijs persoon liet mij ooit weten dat er met vrede geen geld valt te verdienen dus ik kan wel begrijpen waarom deze kapitalisten niet willen ingrijpen.
Ja. Ik denk wel dat het belangrijk is te realiseren dat dit de Amerikaanse elite is, niet de Amerikaanse burger. Met dit soort statements kan al heel snel haat worden opgroepen tov Amerikaanse burgers die niets met deze ellende te maken willen hebben: zoals uit die eerder geposte bron blijkt is 80% van de Amerikanen tegen steun aan de "rebellen".

Verder denk ik niet dat het goed is om de VN in te zetten. Dan komen weer de complottheorien van: het gaat om de olie/pijpleidingen. En dan vangt de VN alle haat en zelfmoordaanslagen op. Laat ze het maar lekker uitzoeken in Syrie. Momenteel zijn twee broers (Shia en Soenni) elkaar aan het afmaken. Als een derde (de VN) erbij komt zullen de broers (Shia en Soenni) de derde (VN) afmaken voordat ze hun eigen strijd weer voortzetten. Zo gaat dat in het Midden Oosten.
pi_128379375
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 22:01 schreef gembird het volgende:
de VN kan net zo goed Syrië bevrijden en rust creëren
Nee, dat kunnen ze niet. Naast het feit dat de VN niet over een eigen leger beschikt, worden ze ook tegengehouden door Russische/Chinese veto.
  Moderator zaterdag 29 juni 2013 @ 00:04:21 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_128380465
dubbel

de oude OP was sowieso beter
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')