Het gaat erom dat je er netjes bij loopt. Als jij jezelf netjes kunt kleden in een spijkerbroek is dat prima, tenzij het kledingvoorschrift van de klant voorschrijft dat je in pantalon komt. Dat staat, bij EW tenminste, altijd in de ritinfo vermeldt. Kom je dan niet in pantalon, dan riskeer je een waarschuwing. Er zijn genoeg bedrijven die bellen als je weg bent om te melden dat jij niet volgens hun voorschrift gekleed bent en er worden regelmatig controle's gehouden op grote adressen door EW zelf. Let wel: je werkt niet voor jezelf, niet voor EW maar voor de klant. EW vertrouwd er op dat jij dit doet, en geeft jou de vrijheid om binnen de kaders je eigen gang te gaan. Meen jij dat het kledingvoorschrift niet voor jou geldt en jij je eigen gang kunt gaan, vind ik het niet meer dan terecht dat je eruit gegooid wordt.
Zelf wist ik op den duur wel hoe ik gekleed moest gaan. Voor Almere volstaat een spijkerbroek, maar voor Breda en Nieuwegein weer niet. Kwam ik een dag uitsluitend bij particulieren, bij een nieuwe klant of een klant die een pantalon wenste, dan trok ik altijd een pantalon aan. Soms ging ik zelfs in pak.
#26 || Luciano da Silva