abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128340097
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_128340291
Haha viz in een tutu :D Maar serieus ik heb vroeger op ballet gezeten... :@ tot mijn 6e ofzo. Volgens mij was het meer een idee van mijn moeder. Als ik het nu mensen vertel kunnen ze het niet voorstellen.

Lekker effectieve avond: tas ingepakt, huis gepoetst, naar de sportschool geweest en op de terugweg op de fiets een boot verkocht :D
Dus nu heb ik genoeg gedaan vandaag en kan ik gaan slapen :)
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:12:54 #3
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_128340327
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:45 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Dat is het mooie van push-ups, hoef je geen mat voor neer te leggen.

Heb drinken ingeschonken, handdoeken in wasmand gemieterd, en 24 push-ups gedaan (ging voor 30 maar Beetle deed lastig, kattekont in de neus helpt niet) voordat ik dit postte.

Anders de bedrand-tip gebruiken? hoef je niet tot de grond ^O^
Bedrand? :o Ik kan alleen een beetje vanaf de knietjes he, en ik ben een mietje en de kale grond doet dan zeer :+ Maarja het is wel goed. Net als dips vanaf tafelrandjes enzo.

*mental image van Quentin Blake-achtige tekening van V1z-achtige dude in jurk met Haar* :D
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_128340447
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:12 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Bedrand? :o Ik kan alleen een beetje vanaf de knietjes he, en ik ben een mietje en de kale grond doet dan zeer :+ Maarja het is wel goed. Net als dips vanaf tafelrandjes enzo.

*mental image van Quentin Blake-achtige tekening van V1z-achtige dude in jurk met Haar* :D
Aanrecht kan ook. Is nog lichter eigenlijk. Het enige waar je goed op moet letten is dat je je rug en benen recht houdt. Dus niet met je kont in de lucht steekt.
pi_128340572
Hehehe, ik heb ook van die rare knieen die het niet tof vinden als ik mn pushups niet op een matje doe. :D Je bent niet de enige Maria! :D

En, even ter informatie, vandaag niet gesnaaid!
Had na het eten nog trek en ben toen maar naar de supermarkt gaan wandelen om kwark te halen. En slagroom voor de taarten die ik morgen moet gaan bakken. Maar niet gesnaaid dus.

Dat maakt de eindstand:
O: flinke bak kwark met wat havermout, lepeltje honing en wat walnoten
B: Half uurtje fietsen
L: 3 boterhammen, 2 met jamon serrano, 1 met jonge kaas
T: plakje roggeknar
D: stamppot broccoli met zoete aardappel + griekse vega burger
B: op en neer naar de supermarkt wandelen.

Goede topictitel overigens! *O*
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:21:26 #6
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_128340754
Had ook nog trek
T. Een wortel, veel thee en 2boterhammen met pindakaas en nutella
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_128340908
Ik moet eigenlijk nog kwark of tonijn eten. Niet zoveel trek meer..
Mijn D was al een salade nicoise met 250 gram tonijn. Na trainen heb ik al 2 bananen gegeten, maar wat eiwitten moeten denk ik nog wel.

Wat wel raar was vandaag: ik kan veel meer pushen als ik minder rusttijd tussen de setjes en oefeningen hou. Sneller achter elkaar door rammen. Komt dat door hoger in hartslag ofzo?
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:26:29 #8
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128341000
Ik vind het leuk, jongens op ballet. Denk dat dat ook wel goed is voor een soepel lichaam?
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:27:40 #9
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128341071
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:17 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Hehehe, ik heb ook van die rare knieen die het niet tof vinden als ik mn pushups niet op een matje doe. :D Je bent niet de enige Maria! :D

En, even ter informatie, vandaag niet gesnaaid!
Had na het eten nog trek en ben toen maar naar de supermarkt gaan wandelen om kwark te halen. En slagroom voor de taarten die ik morgen moet gaan bakken. Maar niet gesnaaid dus.

Dat maakt de eindstand:
O: flinke bak kwark met wat havermout, lepeltje honing en wat walnoten
B: Half uurtje fietsen
L: 3 boterhammen, 2 met jamon serrano, 1 met jonge kaas
T: plakje roggeknar
D: stamppot broccoli met zoete aardappel + griekse vega burger
B: op en neer naar de supermarkt wandelen.

Goede topictitel overigens! *O*
idem hier.

Kunnen 'normale' mensen wel zonder matje dan? :')
And eternity in an hour.
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:28:57 #10
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_128341139
Billy Elliot van het Slankietopic! *O* Nee leuk toch! :Y

Kont in de lucht is my nemesis :') :D Bij planken steekt er altijd wel wat uit, of het nu bips is of buikje oO<
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_128341144
Push ups zonder matje? Waarom niet?

Dan nog steeds maar een stuk of 3, maar toch. :')
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:34:17 #12
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128341393
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:29 schreef Goodbye het volgende:
Push ups zonder matje? Waarom niet?

Dan nog steeds maar een stuk of 3, maar toch. :')
ik heb te puntige knieën, doet au.
And eternity in an hour.
pi_128341803
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:26 schreef _Dido_ het volgende:
Ik vind het leuk, jongens op ballet. Denk dat dat ook wel goed is voor een soepel lichaam?
Mwah, weet niet of ik soepeler ben. Heb wel goede balans, maar dat kan ook door surfen komen.
Bij wat voetbalvrienden sta ik bekend als de tank, dus er is weinig gracieus meer van over denk ik :D
pi_128342124
Mijn vriendje heeft gewoon als avondeten een pizza en 3/4e zak kroepoek gegeten _O- echt jezus wat een gast.

Ik he gebodybalanced en ik vond het lekkerrrr!!
pi_128342286
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:49 schreef Perruche het volgende:
Mijn vriendje heeft gewoon als avondeten een pizza en 3/4e zak kroepoek gegeten _O- echt jezus wat een gast.

Ik he gebodybalanced en ik vond het lekkerrrr!!
Dat is best gevarieerd, nog uit 2 keukens ook!
pi_128342387
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:53 schreef the85mc het volgende:

[..]

Dat is best gevarieerd, nog uit 2 keukens ook!
Verder issie wel lief gelukkig en hij vond mijn eten ook heel lekker maar donderdag is zijn pizza dag :').
pi_128342585
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:54 schreef Perruche het volgende:

[..]

Verder issie wel lief gelukkig en hij vond mijn eten ook heel lekker maar donderdag is zijn pizza dag :').
Hij kwam bij mij over als leuke kerel :Y
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:28 schreef MariaEtcetera het volgende:
Billy Elliot van het Slankietopic! *O* Nee leuk toch! :Y

Kont in de lucht is my nemesis :') :D Bij planken steekt er altijd wel wat uit, of het nu bips is of buikje oO<
Die film staat in m'n top 10
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? donderdag 27 juni 2013 @ 23:20:07 #18
70532 loveli
N
pi_128343737
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:34 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

ik heb te puntige knieën, doet au.
Tenen gebruiken ipv knieën, opgelost.
crap in = crap out
  donderdag 27 juni 2013 @ 23:22:36 #19
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128343875
Kniebeschermers om.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_128344752
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:24 schreef the85mc het volgende:
Ik moet eigenlijk nog kwark of tonijn eten. Niet zoveel trek meer..
Mijn D was al een salade nicoise met 250 gram tonijn. Na trainen heb ik al 2 bananen gegeten, maar wat eiwitten moeten denk ik nog wel.

Wat wel raar was vandaag: ik kan veel meer pushen als ik minder rusttijd tussen de setjes en oefeningen hou. Sneller achter elkaar door rammen. Komt dat door hoger in hartslag ofzo?
Dat idee heb ik ook wel eens dat ik wat meer kracht krijg na wat setjes achter elkaar. Ik doe altijd 3 rondjes achter elkaar en mijn kracht lijkt dat toe te nemen. Als ik de oefeningen los doe is het zwaarder.

Zo bijna alle was weggewerkt (echt heel veel) boodschappen gedaan, auto weggebracht. Vriendin geholpen met haar gastouderkindjes. En zo naar bed. Morgenochtend de rest en zondag aan de poets voor de openhuizenavond. Weet nog steeds mijn rooster niet voor volgende week. Baal ik enorm van, zo kan ik echt niets plannen!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 00:02:29 #21
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128346369
O: zoute stokjes, roggebrood met haring, melbatoastjes met zelfgemaakte eiersalade
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_128346521
quote:
11s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 00:02 schreef uniekhoorn het volgende:
O: zoute stokjes, roggebrood met haring, melbatoastjes met zelfgemaakte eiersalade
:D
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_128346843
Knie push-ups doe ik met een dubbelgevouwen doek of dubbel matje onder m'n knieën, anders doet 't pijn! :') :@

Uit eten was heerlijk O+ 2 pints bier op, en wat poppadums vooraf en als hoofd hadden we ieder een naan en daarbij samen 2 hoofdgerechten en een bijgerecht. En dat was écht ruim genoeg :%

Lekker lang gezeten en zitten ouwehoeren O+ en nu zo lekker slapen! Bedankt allemaal nog voor de lieve feli's O+
Ja doei.
pi_128347059
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 00:11 schreef motorbloempje het volgende:
Knie push-ups doe ik met een dubbelgevouwen doek of dubbel matje onder m'n knieën, anders doet 't pijn! :') :@

Uit eten was heerlijk O+ 2 pints bier op, en wat poppadums vooraf en als hoofd hadden we ieder een naan en daarbij samen 2 hoofdgerechten en een bijgerecht. En dat was écht ruim genoeg :%

Lekker lang gezeten en zitten ouwehoeren O+ en nu zo lekker slapen! Bedankt allemaal nog voor de lieve feli's O+
Nog gefeliciteerd!!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_128347345
Zo genoeg geleerd over hoe ingewikkeld voortplanting is. Nu slapen; morgen falen ;(
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')