Waar zijn jou bronnen , geef mij die eens? Ik heb mijn bronnen aangekaart.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:57 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Kijk UltraR, deze gast citeert uit dezelfde bullshit bronnen als jij zonder dat ik hoef te googelen.
Voor de Koran kan ik niet spreken , maar de Tora is GEEN boek om te vertellen hoe alles is ontstaan. De Tora biedt ons ook GEEN wetenschappelijke verklaring.Daar is de Tora helemaal niet voor bedoeld. Het is ook niet strijdig met de moderne wetenschappelijke theorieen en de Tora behoeft evenmin bewijs dat afkomstig is uit het laboratorium.quote:Hoeft niet, maar zeker als het om bijbel en koran gaat doet het dat wel. Die boeken staan vol met zaken die wetenschappelijk gezien onmogelijk zijn en enkel verdedigd kunnen worden met het argument 'god heeft dat zo getoverd'
Weer eentjequote:Qur’an 2:106—Whatever verse we shall abrogate, or cause to forget, we will bring a better than it, or one like unto it. Dost thou not know that God is almighty?
Qur’an 16:101—When We substitute one revelation for another—and God knows best what He reveals they say, “Thou art but a forger”: but most of them understand not.
Islam is gekaapt volgens de topic starter, waarom lees ik deze verzen in de Koran dat Moslims kunnen aanpassen omdat hun God dat ook mag?
Nog een vers, met zelfs Mohammed interpretatie.
Surah 9:29, we read:
Fight those who believe not in Allah nor the Last Day, nor hold that forbidden which hath been forbidden by Allah and His Messenger, nor acknowledge the Religion of Truth, from among the People of the Book, until they pay the Jizyah with willing submission, and feel themselves subdued.
Hier wordt gezegd dat ze moeten vechten tegen ons vanwege ons geloof.
Sahih al-Bukhari 6924—Muhammad said: “I have been ordered to fight the people till they say: La ilaha illallah (none has the right to be worshipped but Allah), and whoever said La ilaha illahllah, Allah will save his property and his life from me.”
Sahih Muslim 30—Muhammad said: “I have been commanded to fight against people so long as they do not declare that there is no god but Allah.”
Tot nu toe bewijst het dat de islam niet is gekaapt, de ware aard van de Islam laat pas zien als moslims in de meerderheid zijn, tot die tijs mogen ze liegen en ons misleiden wat ook hun God zegt.
Dit gaat gebeuren als de islam de overhand hebt.
Qur’an 5:51—O you who believe! do not take the Jews and the Christians for friends; they are friends of each other; and whoever amongst you takes them for a friend, then surely he is one of them; surely Allah does not guide the unjust people.
Qur’an 9:30—And the Jews say: Uzair is the son of Allah; and the Christians say: The Messiah is the son of Allah; these are the words of their mouths; they imitate the saying of those who disbelieved before; may Allah destroy them; how they are turned away!
Qur’an 98:6—Those who reject (Truth), among the People of the Book and among the Polytheists, will be in Hell-Fire, to dwell therein. They are the worst of creatures.
Sahih Muslim 4366—Muhammad said: “I will expel the Jews and Christians from the Arabian Peninsula and will not leave any but Muslim.”
Al-Bukhari, Al-Adab al-Mufrad 1103—Muhammad said: “Do not give the People of the Book the greeting first. Force them to the narrowest part of the road.”
Dat is voldoende bewijs dat de islam zich moet verdedigen als ze in de minderheid zijn, zodra ze in de meerderheid zijn dan worden deze verzen toegepast wat we nu al zien in islamniche landen.
Nee, dat doe jij niet, dat hebben zij al voor je gedaan op een ander website, jij neemt het gewoon klakkeloos over.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 16:59 schreef UltraR het volgende:
[..]
Laat me raden. Ik heb het uit de context gehaald?
Het is een oud documentje dat ik heb gemaakt dat ik op m'n pc heb staan. Ik weet niet meer welke site het was, maar het was wel gewoon tijdens het lezen van de koran online. Maar heb naar aanleiding van de opmerkingen van mathemaat en jou even gekeken op quran.com en quranexplorer.com. En de formulering is daar idd anders, maar de inhoud van de meeste versen die ik citeerde blijft toch echt gewoon hetzelfde hoor. Vechten tegen en dood aan de ongelovigen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, dat doe jij niet, dat hebben zij al voor je gedaan op een ander website, jij neemt het gewoon klakkeloos over.
Goed zo, alleen maar 2 à 3 verzen controleren en doen alsof bijna alles het grond moet houden.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:26 schreef UltraR het volgende:
[..]
Het is een oud documentje dat ik heb gemaakt dat ik op m'n pc heb staan. Ik weet niet meer welke site het was, maar het was wel gewoon tijdens het lezen van de koran online. Maar heb naar aanleiding van de opmerkingen van mathemaat en jou even gekeken op quran.com en quranexplorer.com. En de formulering is daar idd anders, maar de inhoud van de meeste versen die ik citeerde blijft toch echt gewoon hetzelfde hoor. Vechten tegen en dood aan de ongelovigen.
Maar dat bedoelen ze natuurlijk niet zo gemeenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:26 schreef UltraR het volgende:
[..]
Vechten tegen en dood aan de ongelovigen.
Ik vind je erg zwak moet ik zeggen. Ik heb ze allemaal gecontroleerd en alleen van Bukhari 52:177 over de Joden kan ik geen duidelijk objectieve bron vinden. Verder verschillen ze hier en daar qua woordgebruik maar blijft de inhoud vrijwel onveranderd. Geef jij dan eens aan welke verzen volgens jou volkomen onjuist zijn en hoe de correcte versies dan zijn?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:36 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Goed zo, alleen maar 2 à 3 verzen controleren en doen alsof bijna alles het grond moet houden.
Je kunt zulke opsommingen op Thereligionofpeace website en consorten letterlijk terug vinden inderdaad, vaker dan niet met alternatieve formuleringen dan zoals ze zijn opgenomen in erkende - officiele - Engelse vertalingen zoals Pickthal, Shakir Of Maulana Ali.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:26 schreef UltraR het volgende:
[..]
Het is een oud documentje dat ik heb gemaakt dat ik op m'n pc heb staan. Ik weet niet meer welke site het was, maar het was wel gewoon tijdens het lezen van de koran online. Maar heb naar aanleiding van de opmerkingen van mathemaat en jou even gekeken op quran.com en quranexplorer.com. En de formulering is daar idd anders, maar de inhoud van de meeste versen die ik citeerde blijft toch echt gewoon hetzelfde hoor. Vechten tegen en dood aan de ongelovigen.
Dat vers houdt je van me tegoed, kom ik op terug.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je kunt zulke opsommingen op Thereligionofpeace website en consorten letterlijk terug vinden inderdaad, vaker dan niet met alternatieve formuleringen dan zoals ze zijn opgenomen in erkende - officiele - Engelse vertalingen zoals Pickthal, Shakir Of Maulana Ali.
Jij zegt inhoud van de meeste verzen die je citeerde blijft hetzelfde? Toch daag ik jou uit om ook maar 1 vers van de Koran te citeren die geweld en dood als voorkeur heeft boven vrede en vrienschap, de Koran zit vol met verzen over krijgswet wanneer je in oorlog bent en hoe je zo snel mogelijk vrede dient te sluiten, wat herhaaldelijk wordt gemotiveerd, er is geen enkel vers in de spreekt hoe je het beste oorlog kunt voeren als je in een staat van vrede bent, om maar even te vergeten dat het verbreken van vrede door de moslim verboden is in die verzen.
Maar helaas lijkt het zowel voor de moslim als de niet-moslim te veel gevraagd om nog even door te lezen en niet te stoppen bij een vers wat je uitkomt, laat staan stoppen midden in een vers.
'Ongelovige' in de Koran is nogal een loos begrip qua vertaling,gezien vaker dan niet de hypocriet, atheist, polytheist, jood, christen, natuuraanbidder, tirans en monsters allemaal worden vertaald als 'ongelovige'.
Jij gaat er automatisch van uit dat er sprake is van vervolging, heb je mij niet horen zeggen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:56 schreef UltraR het volgende:
[..]
Dat vers houdt je van me tegoed, kom ik op terug.
Maar die vertaling van ongelovige vind ik nogal oninteressant. Of is het wel in orde dat 1 van die groepen die je noemt, afgezien van de laatste twee, vervolgd zouden worden door moslims?
De Koran is helemaal niet leidend voor wat Moslims geloven, net zo min als de Bijbel leidend is voor wat Christenen geloven.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:55 schreef Meki het volgende:
[..]
In de koran staat geen geweld - ik ken arabisch en je mag pas geweld gebruiken als je wordt aangevallen. De Koran is tijdsgebonden
Als echt geweld werd gepredikt zomaar zonder enige aanleiding en zonder redena was ik geen moslim meer.
Of jij maakt een denkfout natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:04 schreef Molurus het volgende:
[..]
De Koran is helemaal niet leidend voor wat Moslims geloven, net zo min als de Bijbel leidend is voor wat Christenen geloven.
Het is 1 van de meest gemaakte denkfouten in deze context.
Dat zul je even moeten uitleggen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Of jij maakt een denkfout natuurlijk.
Nou.. als je het over het handelen van moslims en christenen had, zou ik je helemaal gelijk geven, maar als we spreken over wat moslims geloven is er niets zoveel leidends geweest voor moslims dan de Koran.quote:
Er zit nogal wat variatie in als je het mij vraagt. En niet alleen in het handelen maar ook in de overtuigingen van moslims.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou.. als je het over het handelen van moslims en christenen had, zou ik je helemaal gelijk geven, maar als we spreken over wat moslims geloven is er niets zoveel leidends geweest voor moslims dan de Koran.
Wat betreft het geloven in Allah en Mohammed zit er weinig tot geen variatie in het geloven.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:11 schreef Molurus het volgende:
[..]
Er zit nogal wat variatie in als je het mij vraagt. En niet alleen in het handelen maar ook in de overtuigingen van moslims.
Dergelijke variatie kun je nooit verklaren vanuit 1 onveranderlijk boek.
Dat is makkelijk... we beperken het geloof even tot het geloof in twee namen. De rest valt onder 'handelen'.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat betreft het geloven in Allah en Mohammed zit er weinig tot geen variatie in het geloven.
Als je het hebt over hoe men omgaat met het geloof kom je wmb dichterbij het handelen.
Dan zie ik graag concrete voorbeelden van variatie in de moslimwereld, wat niet terug te voeren is op het handelen van moslims?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:15 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat is makkelijk... we beperken het geloof even tot het geloof in twee namen. De rest valt onder 'handelen'.
Je ziet hetzelfde bij christenen.. 'de opstanding is de kern', is wat je vaak hoort. Maar daarmee schuif je de enorme verschillen, niet alleen in handelen maar ook in overtuigingen, wel heel makkelijk aan de kant.
Sja, kun jij een voorbeeld geven van geloofsovertuigingen die niet zijn uit te leggen als 'handelen'? Bedoel... iets zeggen kan al gelden als handelen. Waar wil je heen met dit onderscheid?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan zie ik graag concrete voorbeelden van variatie in de moslimwereld, wat niet terug te voeren is op het handelen van moslims?
Je zult ook geen christenen vinden die beweren dat dat is toegestaan op basis van de Bijbel. Desalniettemin zijn er enorme verschillen in geloofsovertuigingen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:20 schreef Triggershot het volgende:
Als je het hebt over dat er groepen zijn die claimen dat Allah bijvoorbeeld wel handen heeft en anderen weer niet, dan is dat wel degelijk twee claims die beiden zich beroepen op de Koran, wat op z'n beurt weer vanuit eigen referentiekader kan verklaard worden welke interpretaties en verzen als rationeler wordt ervaren. Maar je zult geen groep vinden die claimt dat polytheïsme is toegestaan op basis van de Koran.
En daarom zeg ik ook dat de Koran niet leidend is geweest in het handelen van de Koran, maar het geloof wel, een concreet voorbeeld wat ik gaf is afkeur van polytheisme in de Koran. Je zult wel variatie in de moslimwereld zien door mensen die wel alcohol nuttigen - handelen - ondanks de Koran, maar je zult geen variatie zien in het geloven als het gaat om polytheïsme of atheïsme ondanks de Koran in de moslimwereld.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:24 schreef Molurus het volgende:
[..]
Sja, kun jij een voorbeeld geven dat *niet* terug te voeren is op handelen? Bedoel... iets zeggen kan al gelden als handelen. Waar wil je heen met dit onderscheid?
Nogmaals, noem eens iets? Vrij wel alles wat mij te binnen schiet is op basis van een ander methodologie als je naar de stromingen kijkt in de moslimwereld, maar ik laat mij graag verbazen door je concrete voorbeelden waar je zo vastberaden herhaaldelijk over spreekt.quote:Je zult ook geen christenen vinden die beweren dat dat is toegestaan op basis van de Bijbel. Desalniettemin zijn er enorme verschillen in geloofsovertuigingen.
Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten. Zowel moslims als christenen zouden veel mondiger kunnen en moeten zijn. Zowel in hun kritiek naar hun eigen gemeenschap als naar de buitenwereld.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:24 schreef deelnemer het volgende:
Ik kan alleen maar toejuichen dat de spreker zich keert tegen de geweld uit eigen kring. Moeten wij hier ook doen, want het westen speelt hierin ook een grote rol en is zelf een bron van geweld.
Volgens mij begrijp je me niet helemaal... hoe ga je constateren wat iemand gelooft zonder dat je dat afleest aan enige vorm van handelen van die persoon?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En daarom zeg ik ook dat de Koran niet leidend is geweest in het handelen van de Koran, maar het geloof wel, een concreet voorbeeld wat ik gaf is afkeur van polytheisme in de Koran. Je zult wel variatie in de moslimwereld zien door mensen die wel alcohol nuttigen - handelen - ondanks de Koran, maar je zult geen variatie zien in het geloven als het gaat om polytheïsme of atheïsme ondanks de Koran in de moslimwereld.
Sja, alle voorbeelden die ik kan bedenken zou jij kunnen uitleggen als handelen, dat klopt. Maar daarmee blijft die 'islamitische kern' in nevelen gehuld. Het lijkt me meer een cop-out dan een steekhoudend argument.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:29 schreef Triggershot het volgende:
Nogmaals, noem eens iets? Vrij wel alles wat mij te binnen schiet is op basis van een ander methodologie als je naar de stromingen kijkt in de moslimwereld, maar ik laat mij graag verbazen door je concrete voorbeelden waar je zo vastberaden herhaaldelijk over spreekt.
Daarom ook mijn eerdere beperking, wat betreft het geloof in Allah en Mohammed zie ik geen variatie, alle andere zaken zoals het gebed, hadj, vasten, staatsbestuur is er ruimte voor variatie. Als iemand zegt dat hij in Allah gelooft heb ik nog steeds geen idee wat voor moslim het is, hoe iemand bidt of vast kan een insider al genoeg aan aflezen tot welke methodische stroming hij behoort.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je me niet helemaal... hoe ga je constateren wat iemand gelooft zonder dat je dat afleest aan enige vorm van handelen van die persoon?
Dan is het voor mij überhaupt een raadsel waarop jouw bewering berust dat de Koran niet leidend is geweest voor het geloven, terwijl variatie op basis van de Koran iets is wat zelfs empirisch vastgesteld kan worden.quote:Sja, alle voorbeelden die ik kan bedenken zou jij kunnen uitleggen als handelen, dat klopt. Maar daarmee blijft die 'islamitische kern' in nevelen gehuld. Het lijkt me meer een cop-out dan een steekhoudend argument.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |