SPOILER: voor de luie FOK!kers (TL;DR)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beginnen met een cursus Nederlands.quote:
Omdat hij niet in dezelfde stad als ik woon. Bovendien kan ik niet weten of die thuis is omdat ik hem niet kan bereiken.quote:Op donderdag 27 juni 2013 17:41 schreef Doublepain het volgende:
Hoezo zoek je je huisbaas niet op?
Gewoon persoonlijk aanspreken
Degene die het contract heeft getekend.quote:
Mocht ik eruit moeten dan zou ik tijdelijk een andere woonruimte moeten betrekken wat vaak duurder is dan normaal. Bovendien zou ik dan vaker moeten verhuizen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 17:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
En een schadevergoeding voor welke overlast?
Waarom zou jij er uit moeten? Je hebt niet opgezegd. Klaar. Dat die nieuwe huurder straks een probleem heeft is vervelend, maar dat is tussen hem / haar en je huurbaas.quote:Op donderdag 27 juni 2013 17:49 schreef Drommeldaris het volgende:
Mocht ik eruit moeten dan zou ik tijdelijk een andere woonruimte moeten betrekken wat vaak duurder is dan normaal. Bovendien zou ik dan vaker moeten verhuizen.
En tot wanneer liep jouw huur contract?quote:Op donderdag 27 juni 2013 17:49 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Degene die het contract heeft getekend.
[..]
Mocht ik eruit moeten dan zou ik tijdelijk een andere woonruimte moeten betrekken wat vaak duurder is dan normaal. Bovendien zou ik dan vaker moeten verhuizen.
Ik heb een contract voor onbepaalde tijd. Eventueel kan de huisbaas de huur opzeggen met een termijn van drie maand wanneer ik geen student meer ben maar dit ben ik nog.quote:Op donderdag 27 juni 2013 17:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
En tot wanneer liep jouw huur contract?
Want dat nieuwe contract is niet geldig. (van die nieuwe huurders) zover ik het uit je verhaal begrijp.
.quote:Zoals een goede huurder betaamd geef ik het voornemen om binnenkort te verhuizen door aan mijn huisbaas. In de mail staat duidelijk dat er nog geen vooruitzicht is op een appartement en dus nog niks zeker is.
1. Persoonlijk vind ik het netjes om mijn huisbaas op de hoogte te houden van de ontwikkelingen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 17:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
.
1. Ik vind niet dat een goed huurder dat doet. Die zegt gewoon met inachtneming van de opzegtermijn zijn huur op. En doet geen "vooraankondiging".
2. Een voornemen tot verhuizen zou je kunnen opvatten als "ik ga verhuizen". Je huisbaas heeft dat zo begrepen en heeft een andere huurder gezocht. Ben erg benieuwd wat de exacte tekst van je mail was.
Kun je de tekst van die mail niet even (geanonimiseerd) plaatsen? Dat maakt het beoordelen of de verhuurder het redelijkerwijs kon zien als opzegging van de huur wat makkelijker.quote:Op donderdag 27 juni 2013 17:56 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
1. Persoonlijk vind ik het netjes om mijn huisbaas op de hoogte te houden van de ontwikkelingen.
2. Ik heb een streefdatum gegeven maar heb hierbij ook aangegeven dat het dus niet zeker is of ik deze datum ook ga halen.
Dat je er een datum in hebt gezet is behoorlijk dom.quote:Op donderdag 27 juni 2013 17:56 schreef Drommeldaris het volgende:
1. Persoonlijk vind ik het netjes om mijn huisbaas op de hoogte te houden van de ontwikkelingen.
2. Ik heb een streefdatum gegeven maar heb hierbij ook aangegeven dat het dus niet zeker is of ik deze datum ook ga halen.
quote:Op donderdag 27 juni 2013 17:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kun je de tekst van die mail niet even (geanonimiseerd) plaatsen? Dat maakt het beoordelen of de verhuurder het redelijkerwijs kon zien als opzegging van de huur wat makkelijker.
Op basis van deze mail heeft mijn huisbaas mijn kamer per augustus verhuurd terwijl ik aangeef dat het ook september zou kunnen worden. Op basis hiervan zou ik in ieder geval de maand augustus nog kunnen blijven toch?quote:Hallo x,
-Inleiding & persoonlijke info- Momenteel is de planning dat ik per 1 augustus een appartement ga betrekken. Echter zou deze datum ook kunnen verschuiven naar 1 juli en in het uiterste geval 1 september.
1 augustus is het doel dus ik stel ook voor dat de kamer voor die datum op kamernet o.i.d. gezet word.
Met vriendelijke groet,
TS
Maar je hebt de huur dus wél opgezegd. En nog per 1 augustus ook.quote:Op donderdag 27 juni 2013 18:02 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
[..]
Op basis van deze mail heeft mijn huisbaas mijn kamer per augustus verhuurd terwijl ik aangeef dat het ook september zou kunnen worden. Op basis hiervan zou ik in ieder geval de maand augustus nog kunnen blijven toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |