abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128328701
Hallo FOK!kers,

Ik zal het verhaal zo kort mogelijk houden. Mijn vriendin en ik hebben besloten samen te wonen en hiervoor een appartement te gaan zoeken. Zoals een goede huurder betaamd geef ik het voornemen om binnenkort te verhuizen door aan mijn huisbaas. In de mail staat duidelijk dat er nog geen vooruitzicht is op een appartement en dus nog niks zeker is.

Later vroeg ik naar foto's van mijn kamer in lege staat. Deze was ik van plan te verspreiden op Facebook zodat ik in het geval wanneer ik snel een appartement kon betrekken niet extra huur zal hoeven te betalen. Mijn huisbaas mailed mij terug waarin hij zegt dat hij mijn kamer reeds verhuurd heeft. Ik attendeer hem hierbij op de eerste mail waarin ik niet zeg ik ga verhuizen maar het voornemen heb om te verhuizen. Op deze mail reageert hij niet.

Circa een week later bezichtigen ik en mijn vriendin een appartement. Wij geven bij de makelaar aan interesse te hebben in het appartement en niet veel later word ons gemaild dat we binnenkort de contracten kunnen tekenen. Op de dag van het tekenen van de contracten belt de makelaar af omdat er iemand ziek zou zijn. Ik stuur hierop diverse mails om een nieuwe afspraak te maken welke niet beantwoord worden door de makelaar. Een paar dagen later besluit ik te bellen om te kijken wat het probleem is. Hierop geeft de makelaar aan geen mails te hebben ontvangen (ik krijg wel ontvangstbevestigingen :') ). Ook wist de makelaar aan te geven dat de eigenaar het pand niet langer wil verhuren.

Hierop heb ik weer mijn huisbaas gemaild om de situatie uit te leggen. Ik vraag hem om de contactgegevens van de nieuwe huurder om te kijken of onderling wat te regelen is. Hierop reageert mijn huisbaas niet. Een paar dagen later besluit ik mijn huisbaas te bellen, hierop kreeg ik de voicemail ervoor waarbij ik dan ook heb ingesproken. Ook daar werd niet op gereageerd.

Wat kan ik doen? Kan ik op de een of andere manier de huisbaas in gebreke stellen omdat hij zich niet als een goede huisbaas gedraagd? Kan ik hiermee A op mijn kamer blijven of B een schadevergoeding ontvangen voor de overlast?

SPOILER: voor de luie FOK!kers (TL;DR) 2 links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 17 juni 2013 schreef Murdera:
Had ik maar jouw benen. :@
  donderdag 27 juni 2013 @ 17:35:52 #2
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_128328719
Reageerd :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_128328795
Gewoon blijven zitten dus. Je hebt niet opgezegd, klaar.
pi_128328830
Reageerd. :')
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_128328831
quote:
0s.gif
Op donderdag 27 juni 2013 17:35 schreef Drommeldaris het volgende:
Wat kan ik doen?
Beginnen met een cursus Nederlands.

Verder is het natuurlijk tijd voor de FOK!knokploeg.

En pics van je vriendin.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2013 17:38:59 ]
pi_128328859
Huisbaas :')
pi_128328953
Hoezo zoek je je huisbaas niet op?

Gewoon persoonlijk aanspreken
pi_128329060
quote:
14s.gif
Op donderdag 27 juni 2013 17:41 schreef Doublepain het volgende:
Hoezo zoek je je huisbaas niet op?

Gewoon persoonlijk aanspreken
Omdat hij niet in dezelfde stad als ik woon. Bovendien kan ik niet weten of die thuis is omdat ik hem niet kan bereiken.
pi_128329131
Gewoon niks? Je hebt je kamer niet opgezegd.
pi_128329180
Welke nieuwe huurder?!
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_128329199
En een schadevergoeding voor welke overlast?
pi_128329235
je hebt inderdaad niets opgezegd.. geweldige figuren die huisjesmelkers.

Neem maar alvast contact op met juridisch loket.
pi_128329249
quote:
0s.gif
Op donderdag 27 juni 2013 17:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Welke nieuwe huurder?!
Degene die het contract heeft getekend.

quote:
0s.gif
Op donderdag 27 juni 2013 17:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
En een schadevergoeding voor welke overlast?
Mocht ik eruit moeten dan zou ik tijdelijk een andere woonruimte moeten betrekken wat vaak duurder is dan normaal. Bovendien zou ik dan vaker moeten verhuizen.
pi_128329308
quote:
2s.gif
Op donderdag 27 juni 2013 17:49 schreef Drommeldaris het volgende:
Mocht ik eruit moeten dan zou ik tijdelijk een andere woonruimte moeten betrekken wat vaak duurder is dan normaal. Bovendien zou ik dan vaker moeten verhuizen.
Waarom zou jij er uit moeten? Je hebt niet opgezegd. Klaar. Dat die nieuwe huurder straks een probleem heeft is vervelend, maar dat is tussen hem / haar en je huurbaas.
pi_128329326
quote:
2s.gif
Op donderdag 27 juni 2013 17:49 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

Degene die het contract heeft getekend.

[..]

En tot wanneer liep jouw huur contract?

Want dat nieuwe contract is niet geldig. (van die nieuwe huurders) zover ik het uit je verhaal begrijp.
pi_128329377
quote:
0s.gif
Op donderdag 27 juni 2013 17:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

En tot wanneer liep jouw huur contract?

Want dat nieuwe contract is niet geldig. (van die nieuwe huurders) zover ik het uit je verhaal begrijp.
Ik heb een contract voor onbepaalde tijd. Eventueel kan de huisbaas de huur opzeggen met een termijn van drie maand wanneer ik geen student meer ben maar dit ben ik nog.
  donderdag 27 juni 2013 @ 17:53:10 #17
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_128329386
quote:
Zoals een goede huurder betaamd geef ik het voornemen om binnenkort te verhuizen door aan mijn huisbaas. In de mail staat duidelijk dat er nog geen vooruitzicht is op een appartement en dus nog niks zeker is.
.

1. Ik vind niet dat een goed huurder dat doet. Die zegt gewoon met inachtneming van de opzegtermijn zijn huur op. En doet geen "vooraankondiging".
2. Een voornemen tot verhuizen zou je kunnen opvatten als "ik ga verhuizen". Je huisbaas heeft dat zo begrepen en heeft een andere huurder gezocht. Ben erg benieuwd wat de exacte tekst van je mail was.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_128329497
quote:
0s.gif
Op donderdag 27 juni 2013 17:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

.

1. Ik vind niet dat een goed huurder dat doet. Die zegt gewoon met inachtneming van de opzegtermijn zijn huur op. En doet geen "vooraankondiging".
2. Een voornemen tot verhuizen zou je kunnen opvatten als "ik ga verhuizen". Je huisbaas heeft dat zo begrepen en heeft een andere huurder gezocht. Ben erg benieuwd wat de exacte tekst van je mail was.
1. Persoonlijk vind ik het netjes om mijn huisbaas op de hoogte te houden van de ontwikkelingen.
2. Ik heb een streefdatum gegeven maar heb hierbij ook aangegeven dat het dus niet zeker is of ik deze datum ook ga halen.
  donderdag 27 juni 2013 @ 17:58:09 #19
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_128329577
quote:
2s.gif
Op donderdag 27 juni 2013 17:56 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

1. Persoonlijk vind ik het netjes om mijn huisbaas op de hoogte te houden van de ontwikkelingen.
2. Ik heb een streefdatum gegeven maar heb hierbij ook aangegeven dat het dus niet zeker is of ik deze datum ook ga halen.
Kun je de tekst van die mail niet even (geanonimiseerd) plaatsen? Dat maakt het beoordelen of de verhuurder het redelijkerwijs kon zien als opzegging van de huur wat makkelijker.
pi_128329579
quote:
2s.gif
Op donderdag 27 juni 2013 17:56 schreef Drommeldaris het volgende:
Dat je er een datum in hebt gezet is behoorlijk dom.
pi_128329736
quote:
0s.gif
Op donderdag 27 juni 2013 17:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kun je de tekst van die mail niet even (geanonimiseerd) plaatsen? Dat maakt het beoordelen of de verhuurder het redelijkerwijs kon zien als opzegging van de huur wat makkelijker.
quote:
Hallo x,

-Inleiding & persoonlijke info- Momenteel is de planning dat ik per 1 augustus een appartement ga betrekken. Echter zou deze datum ook kunnen verschuiven naar 1 juli en in het uiterste geval 1 september.
1 augustus is het doel dus ik stel ook voor dat de kamer voor die datum op kamernet o.i.d. gezet word.

Met vriendelijke groet,
TS
Op basis van deze mail heeft mijn huisbaas mijn kamer per augustus verhuurd terwijl ik aangeef dat het ook september zou kunnen worden. Op basis hiervan zou ik in ieder geval de maand augustus nog kunnen blijven toch?
pi_128329789
Dom ts. Heel erg dom.
  donderdag 27 juni 2013 @ 18:04:20 #23
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_128329791
quote:
2s.gif
Op donderdag 27 juni 2013 18:02 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

[..]

Op basis van deze mail heeft mijn huisbaas mijn kamer per augustus verhuurd terwijl ik aangeef dat het ook september zou kunnen worden. Op basis hiervan zou ik in ieder geval de maand augustus nog kunnen blijven toch?
Maar je hebt de huur dus wél opgezegd. En nog per 1 augustus ook.

Dit is dus de reden dat ik de letterlijke tekst wou zien.
pi_128329811
Je geeft letterlijk aan dat hij de kamer vanaf 1 August weer kan verhuren.
  donderdag 27 juni 2013 @ 18:05:31 #25
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_128329826
Het kan 1 juli zijn, maar ook 1 september of 1 augustus

Van mij kon je ook de tering krijgen :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop