abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128421203
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 15:05 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Een local

Ze is Turks en werkt bij de politie. :)
Ik bedoel die kleine. :')
pi_128421480
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 15:13 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ik bedoel die kleine. :')
die kleine werkt niet bij de politie

ik zat aan een Erasmus-achtig uitwisselingsprogramma te denken vandaar, maar 't is idd tijdelijk :)
pi_128421521
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 15:20 schreef Beathoven het volgende:

[..]

die kleine werkt niet bij de politie

ik zat aan een Erasmus-achtig uitwisselingsprogramma te denken vandaar, maar 't is idd tijdelijk :)
;)
pi_128423863
Jongste peiling.

pi_128423910
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 09:56 schreef Che_ het volgende:

[..]

Ok? Is dit representatief voor heel Turkije? Die gevallen in jouw omgeving? Duidt dit op de afgrond van de economie?

Ik kijk liever naar feiten en statistieken.
Een serieus tekort op de betalingsbalans wijst wel degelijk oP teveel schulden. Overigens kan ik de anecdotes van beathoven aanvullen met een hele lijst van eigen voorbeelden.
pi_128423959
Dubbel
pi_128423970
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:26 schreef De_Guidance het volgende:
Jongste peiling.

[ afbeelding ]
Als deze cijfers kloppen is dat een catastrofe voor Erdogan.
pi_128424833

'Diren ayol' klinkt wel komisch :')
pi_128425610
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:27 schreef HiZ het volgende:

[..]

Een serieus tekort op de betalingsbalans wijst wel degelijk oP teveel schulden. Overigens kan ik de anecdotes van beathoven aanvullen met een hele lijst van eigen voorbeelden.
Veel plezier met aanvullen.
pi_128425752
quote:
Jongste peiling.

[ afbeelding ]
Tering, wat een falende oppositie. :').
pi_128425992
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:29 schreef HiZ het volgende:

[..]

Catastrofe. :').

Van 50 naar 44. En CHP 'maar' van 25 naar 30.

AKP blijft de grootste partij. En gezien het feit dat het nog eventjes duurt voordat de verkiezingen er zijn maak ik de volgende aanname: het zal CHP niet lukken om deze percentage vast te houden (en wellicht lukt het de AKP wel om hoger dan 44,2% uit te komen).
pi_128426031
quote:
Jongste peiling.

[ afbeelding ]
Zoiets als dit ijkt wel redelijk met de afspiegeling aan geluiden op straat. Alleen zou t nog weleens te hoog kunnen zijn. Ik ga speculeren want het zijn maar peilingen en daar zijn er meer van.

Een eerdere peiling berekende de Akp rond de 49% en dat was rondom t hoogtepunt van de rellen en alles wat de regering aan olie op het vuur gooide. Paar procent eraf dus. De poll werd hier op de uni sterk betwijfeld. Naderhand is de situatie op straat "lichtelijk" verbeterd maar wellicht heeft het oppakken van advocaten een extra dreun gegeven.

De Akp begon in de begindagen rond de 38% (corrigeer me als ik ernaast zit). Ik weet zo ff niet welk schandaal er aan vooraf ging ten koste van Erdogan maar iets daarna heeft zn populariteit sterk verhoogt.

Ik ben in een oud topic ook een poll tegengekomen waar ze rond dit percentage van 38% zaten. De AKP is geen partij met "geboren" stemmers als in geboren CDA stemmers. Het zou voor een partij die ooit deze vaste basis van 38% had niet heel vreemd zijn als de extra kiezers, die niet rotsvast verbonden zijn op een gegeven moment weer uitstappen.

Wat ik dan wel weer vreemd vind is dat de Akp onmogelijk direct stemmers schijnt te kunnen verliezen aan CHP vanwege de hoek (wel aan MHP). Maar toch groeit de CHP hier. Blijkbaar zijn er dan toch mensen die van Akp naar Chp switchen of van Akp naar kleine partijen onder de kiesdrempel of men moet alles uit de "niet-stemmers" en de toen nog niet gerechtigde stemmers van voorgaande jaren halen.
pi_128426048
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 17:25 schreef zarGon het volgende:

[..]

Catastrofe. :').

Van 50 naar 44. En CHP 'maar' van 25 naar 30.

AKP blijft de grootste partij. En gezien het feit dat het nog eventjes duurt voordat de verkiezingen er zijn maak ik de volgende aanname: het zal CHP niet lukken om deze percentage vast te houden (en wellicht lukt het de AKP wel om hoger dan 44,2% uit te komen).
Mja, een grondwetswijziging voor een presidentieel systeem komt er zo waarschijnlijk ook niet. En dat is eigenlijk wel beter denk ik.
pi_128426124
Kan ook dat linkse mensen hun stem willen bundelen in de CHP Beathoven.
Je hebt vaak veel kleine linkse en centrum-linkse partijen die CHP te nationalistisch vinden.
pi_128426177
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 17:26 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Mja, een grondwetswijziging voor een presidentieel systeem komt er zo waarschijnlijk ook niet. En dat is eigenlijk wel beter denk ik.
Gezien de afgelopen periode... Ja, het is beter.

Ben wel benieuwd wat Erdoğan gaat worden wanneer zijn termijn afloopt.
pi_128426239
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 17:29 schreef zarGon het volgende:

[..]

Gezien de afgelopen periode... Ja, het is beter.

Ben wel benieuwd wat Erdoğan gaat worden wanneer zijn termijn afloopt.
  zondag 30 juni 2013 @ 17:37:09 #192
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128426485
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:27 schreef HiZ het volgende:
Overigens kan ik de anecdotes van beathoven aanvullen met een hele lijst van eigen voorbeelden.
Ja en nu?

Lachwekkend dit.
pi_128426542
Geef m een symbolische rol als sultan net als ons koningshuis. Mag ie in Topkapi gaan wonen en Adnan Oktar kan dan z'n hofnar spelen met die blondines van m in de harem. Zo nu en dan wat staatsbezoekjes en lintjes knippen. Mooi opgelost
  zondag 30 juni 2013 @ 17:39:17 #194
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128426561
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:29 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja man _O- _O-.Troll

Catastrofe voor de relschoppers toch die heel Turkije vertegenwoordigen...
pi_128426577
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 17:20 schreef zarGon het volgende:

[..]

Tering, wat een falende oppositie. :').
Ja, echt he. Erdogan die zoveel fouten heeft gemaakt in een korte periode en dan blijven ze alsnog dik winnen. Vooral MHP is kansloos.

Nou ja van mij hoeft CHP niet veel groter te worden, MHP nog een paar % afsnoepen van AKP, zodat AKP niet meer alleenheerser kan zijn en het zal al een stuk beter worden.
pi_128426734
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 17:39 schreef Che_ het volgende:

[..]

Ja man _O- _O-.Troll

Catastrofe voor de relschoppers toch die heel Turkije vertegenwoordigen...
De relschoppers hebben niets te maken met de schulden. Dat speelde allemaal al voor Gezi park. Dat valt niet eens te koppelen in één zin. Niet onredelijk worden.
  zondag 30 juni 2013 @ 17:45:32 #197
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128426768
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 17:44 schreef Beathoven het volgende:

[..]

De relschoppers hebben niets te maken met de schulden. Dat speelde allemaal al voor Gezi park. Dat valt niet eens te koppelen in één zin. Niet onredelijk worden.
Schulden...wat. :')
pi_128426895
Gezllig in Kadikoy :D

http://12numara.org/canli

Hup, oversteken naar Taksim :D

Edit: Ik post dit hier omdat het indirect ook een protest is tegen AKP (ze roepen nu ook hukumet istifa)
pi_128427009
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 17:39 schreef Theoden het volgende:

[..]

Ja, echt he. Erdogan die zoveel fouten heeft gemaakt in een korte periode en dan blijven ze alsnog dik winnen. Vooral MHP is kansloos.

Nou ja van mij hoeft CHP niet veel groter te worden, MHP nog een paar % afsnoepen van AKP, zodat AKP niet meer alleenheerser kan zijn en het zal al een stuk beter worden.
Hier zat ik ook over te denken en zelf kom ik er niet zo snel uit als jij. CHP en MHP hebben een kansloos politiek. Wat ik daarmee wil zeggen is dat ze telkens hetzelfde zeggen (MHP schreuwt al volgens mij al 10 jaar hetzelfde). De afgelopen 10 jaar heb ik CHP vooral zien muggenziften en tegenwerken in plaats van constructief bijdragen.

En daarbij, de hervormingen konden snel doorgevoerd worden dankzij - jawel - een partij die de grote meerderheid had. Anders krijg je te maken met coalities en waar dat voor kan zorgen zien we hier in Nederland: consessies, stilstand (weinig vooruitgang in ieder geval) omdat iedereen een beetje zijn zin krijgt.

Ik weet eerlijk gezegd niet of het uiteindelijk (!) nuttig is voor een toekomstig Turkije als een CHP en een MHP die meer te zeggen krijgen... Zoals ik al zei, ik ben niet per se pro-Erdoğan, maar eerder anti-oppositie. Ik mag de CHP en MHP gewoon niet, omdat ze niets klaarkrijgen.
pi_128427014
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 17:45 schreef Che_ het volgende:

[..]

Schulden...wat. :')
Verkeerde deel gequote
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')