abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 juni 2013 @ 00:44:52 #151
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_128410314
O shit, jullie zijn nog steeds met elkaar in discussie enzo? :D

Ik heb de afgelopen 2 weken de situatie in Turkije niet echt meer gevolgd, kan iemand mij een korte update geven?
  zondag 30 juni 2013 @ 08:25:38 #153
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128413534
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 00:26 schreef expans het volgende:
X aantal topics geleden was Ambipur nog totaal onbekend aua economische status van Turkije en nu staat er een Prof. Dr. Titel voor d'r naam omdat ze via google 3 linkjes met informatie kan vinden en direct mensen napraat :')
_O- :D

Ambi, wat xaban idd al zei dus. En waarom betrek je er nu opeens andere dingen bij. Het rapport geeft aan dat minder dan 1 procent niet zijn schulden kan/wil betalen. Jij schijnt nogal moeite te hebben met deze cijfers aangezien je er niet op in wil gaan maar telkens lange, onzinnige discussies wil uitlokken. Ga gewoon een keer op de punten in voor de verandering. Jij hebt tenslotte het rapport gepost. Minder dan 1 procent dus. Is dit een verkeerd beeld? Zo ja, licht toe.
pi_128413690
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 08:25 schreef Che_ het volgende:

[..]

Ambi, wat xaban idd al zei dus. En waarom betrek je er nu opeens andere dingen bij. Het rapport geeft aan dat minder dan 1 procent niet zijn schulden kan/wil betalen. Jij schijnt nogal moeite te hebben met deze cijfers aangezien je er niet op in wil gaan maar telkens lange, onzinnige discussies wil uitlokken. Ga gewoon een keer op de punten in voor de verandering. Jij hebt tenslotte het rapport gepost. Minder dan 1 procent dus. Is dit een verkeerd beeld? Zo ja, licht toe.
Of de cijfers kloppen of niet met de vraag hoe diep dit onderzocht is laat ik erbuiten maar ik hoor hier de zorgen die men heeft. De oom van een vriendin hier heeft zichzelf van t leven beroofd omdat hij te hoge schulden had en zij was bang dat haar vader hetzelfde zou kunnen doen vanwege de schulden, helemaal omdat die oom niets liet merken vanwege zn trots en dr vader ook dezelfde trots heeft. We hebben t hier niet over zichtbaar arme gezinnen. Maar dit zijn twee voorbeelden in dezelfde doorsnee familie en vast geen uitzondering op de regel.

Een directer voorbeeld was van een kennis die ik totaal twee keer ontmoet heb en die mij een grote som geld vroeg voor zn trouwerij en met wanhopige berichten kwam, maar ik ga mezelf niet in de problemen steken om die van een ander op te lossen. Dan moet t huwelijk maar ff wachten en anders maar geen huwelijk.
  zondag 30 juni 2013 @ 09:56:50 #155
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128414054
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 09:00 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Of de cijfers kloppen of niet met de vraag hoe diep dit onderzocht is laat ik erbuiten maar ik hoor hier de zorgen die men heeft. De oom van een vriendin hier heeft zichzelf van t leven beroofd omdat hij te hoge schulden had en zij was bang dat haar vader hetzelfde zou kunnen doen vanwege de schulden, helemaal omdat die oom niets liet merken vanwege zn trots en dr vader ook dezelfde trots heeft. We hebben t hier niet over zichtbaar arme gezinnen. Maar dit zijn twee voorbeelden in dezelfde doorsnee familie en vast geen uitzondering op de regel.

Een directer voorbeeld was van een kennis die ik totaal twee keer ontmoet heb en die mij een grote som geld vroeg voor zn trouwerij en met wanhopige berichten kwam, maar ik ga mezelf niet in de problemen steken om die van een ander op te lossen. Dan moet t huwelijk maar ff wachten en anders maar geen huwelijk.
Ok? Is dit representatief voor heel Turkije? Die gevallen in jouw omgeving? Duidt dit op de afgrond van de economie?

Ik kijk liever naar feiten en statistieken.
  zondag 30 juni 2013 @ 10:08:34 #156
386116 Ambipur
Is dood.
pi_128414168
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 08:25 schreef Che_ het volgende:

[..]

Ja, dit is een verkeerd beeld. En staan meer dingen in dat rapport. Ik ben continu vrezend voor de komende jaren. De zeepbel had ik je al gezegd. Op 't moment dat Turkije een dipje heeft is 't over. Dat nu 1pr het niet kan betalen is logisch, immers het gaat goed. Dat heb ik vele malen geroepen. Het lijkt alsof het goed gaat. Zo leek het ook in de VS. Je hebt vast gelezen ( :') alsof ) dat er meer CC users bijkomen die het minimumloon verdienen en hun CC schuld sluiten met een andere CC).
Jij leest mijn posts niets, jij verdraait mijn woorden, je haalt er welgeteld 4 zinnen uit en hamert daar op door. Dat verslag heeft het continu over zorgen van straks. Waar ik het ook over heb. Ik ben bang voor straks.

Bedankt voor het verdraaien van mijn woorden, het niet lezen van dat verslag en het niet kunnen discussieren. As usual.
  zondag 30 juni 2013 @ 10:09:16 #157
386116 Ambipur
Is dood.
pi_128414179
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 09:56 schreef Che_ het volgende:

[..]

Ok? Is dit representatief voor heel Turkije? Die gevallen in jouw omgeving? Duidt dit op de afgrond van de economie?

:') Dan moet je eerst dat verslag geheel lezen.
  zondag 30 juni 2013 @ 10:12:42 #158
386116 Ambipur
Is dood.
pi_128414218
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 00:26 schreef expans het volgende:
X aantal topics geleden was Ambipur nog totaal onbekend aua economische status van Turkije en nu staat er een Prof. Dr. Titel voor d'r naam omdat ze via google 3 linkjes met informatie kan vinden en direct mensen napraat :')
Wtf ben jij? Lees eens nog een keer. Ik heb je al eerder gezegd, zonder een document, weet ik al hoe de werkelijke economische toestand is bij mensen. Dat ik documenten tegenkom die mijn mening ondersteunen is alleen maar prettig.
Dit is geen KLB, voor dit soort opmerkingen verwijs ik daarnaar door.
  zondag 30 juni 2013 @ 11:04:11 #159
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128414948
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 10:08 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ja, dit is een verkeerd beeld. En staan meer dingen in dat rapport. Ik ben continu vrezend voor de komende jaren. De zeepbel had ik je al gezegd. Op 't moment dat Turkije een dipje heeft is 't over. Dat nu 1pr het niet kan betalen is logisch, immers het gaat goed. Dat heb ik vele malen geroepen. Het lijkt alsof het goed gaat. Zo leek het ook in de VS. Je hebt vast gelezen ( :') alsof ) dat er meer CC users bijkomen die het minimumloon verdienen en hun CC schuld sluiten met een andere CC).
Jij leest mijn posts niets, jij verdraait mijn woorden, je haalt er welgeteld 4 zinnen uit en hamert daar op door. Dat verslag heeft het continu over zorgen van straks. Waar ik het ook over heb. Ik ben bang voor straks.

Bedankt voor het verdraaien van mijn woorden, het niet lezen van dat verslag en het niet kunnen discussieren. As usual.
Hoe kan ik woorden verdraaien als je tot nu toe niets hebt gezegd? In 2009 waren mensen die schulden niet afbetaalden hoger dan in 2010. Er valt helemaal nog niks te concluderen. Het is allemaal nog onder de 1 procent en het schommelt. Die statistieken geven weer dat er nog niets aan de hand is en geven ook geen schrikbarende cijfers weer. Er valt enkel te concluderen dat er meer CC's bijkomen terwijl het aantal niet-betalers niet explosief mee stijgt. Volkomen normaal wat er aan de hand is. Geen enkele reden om bang te zijn, tenzij je blindelings alleen het negatieve wil inzien.
  zondag 30 juni 2013 @ 11:07:44 #160
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128415017
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 10:12 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Wtf ben jij? Lees eens nog een keer. Ik heb je al eerder gezegd, zonder een document, weet ik al hoe de werkelijke economische toestand is bij mensen. Dat ik documenten tegenkom die mijn mening ondersteunen is alleen maar prettig.
Hoe weet jij wat de economische toestand is onder de bevolking zonder documenten _O-. Ben jij het nieuwe medium ofzo? Overigens gaf je idd zelf al aan dat je nauwelijks wat wist van de economische situatie daar dus hij heeft gelijk wat dat betreft. Sinds dat rapport lijk je opeens de economische toekomst te kunnen voorspellen terwijl de statistieken in datzelfde rapport je tegenspreken.
  zondag 30 juni 2013 @ 11:11:55 #161
386116 Ambipur
Is dood.
pi_128415092
En wederom negeer je mijn vraag: wat staat er nog meer in dat rapport.
Laat maar che. Jij hebt gelijk.
pi_128415333
Dus ambi je bent er fel op tegen dat er een economische crisis ontstaat in Turkije?
  zondag 30 juni 2013 @ 11:31:00 #163
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128415459
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 11:11 schreef Ambipur het volgende:
En wederom negeer je mijn vraag: wat staat er nog meer in dat rapport.
Laat maar che. Jij hebt gelijk.
Het gaat niet om gelijk. Jij hebt een een absurde manier van communiceren en discussievoeren.
Jij komt met dat rapport, jij hebt het helemaal gelezen zeg je. Als er dan vragen/stellingen zijn kun jij die gemakkelijk beantwoorden of tegenspreken en desnoods wat citeren of laten zien adhv statistieken. Je kunt niet verwachten dat iedereen hier dat hele rapport gaat lezen en aangezien je telkens om de vragen over die statistieken heen praat vermoed ik dat je het antwoord zelf niet weet. Anders ga je niet zolang zo moeilijk zitten doen om in feite niks.
pi_128415557
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 09:56 schreef Che_ het volgende:

[..]

Nou ja, het zijn praktijkvoorbeelden, feiten en geen fabels.

Het gaat over twee gezinnen met 2 en meer kinderen. Deze groepen lijken me wel vrij representatief voor t te onderzoeken probleem, maar dat zal beter onderzocht moeten worden door de overheid zelf. Hoe dit van buitenaf gezien te meten valt in eerlijke statistieken gezien de schaamte die er heerst is voor mij een grote vraag. Ik vermoed alleen dat t probleem wel iets groter is dan men aangeeft. Maar in deze tijd zijn er andere problemen die groter zijn waardoor dit ondergesneeuwd blijft.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 30-06-2013 11:42:51 ]
  zondag 30 juni 2013 @ 11:48:30 #165
386116 Ambipur
Is dood.
pi_128415781
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 11:31 schreef Che_ het volgende:

[..]

Het gaat niet om gelijk. Jij hebt een een absurde manier van communiceren en discussievoeren.
Jij komt met dat rapport, jij hebt het helemaal gelezen zeg je. Als er dan vragen/stellingen zijn kun jij die gemakkelijk beantwoorden of tegenspreken en desnoods wat citeren of laten zien adhv statistieken. Je kunt niet verwachten dat iedereen hier dat hele rapport gaat lezen en aangezien je telkens om de vragen over die statistieken heen praat vermoed ik dat je het antwoord zelf niet weet. Anders ga je niet zolang zo moeilijk zitten doen om in feite niks.
Jij haalt 1 alinea uit een rapport van tig alinea's. Daarom zeg ik: never mind. Laat maar zitten. Ik vermoed dat jij het rapport niet eens bekeken hebt (missch globaal). Daarom vraag ik jou, wat lees je nog meer? Misschien lees jij het anders dan ik.
Maar ik krijg daar geen antwoord op. Dus wederom, never mind. Ga maar met Xaban discussieren.
  zondag 30 juni 2013 @ 12:14:58 #166
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128416330
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 11:36 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Nou ja, het zijn praktijkvoorbeelden, feiten en geen fabels.

Het gaat over twee gezinnen met 2 en meer kinderen. Deze groepen lijken me wel vrij representatief voor t te onderzoeken probleem, maar dat zal beter onderzocht moeten worden door de overheid zelf. Hoe dit van buitenaf gezien te meten valt in eerlijke statistieken gezien de schaamte die er heerst is voor mij een grote vraag. Ik vermoed alleen dat t probleem wel iets groter is dan men aangeeft. Maar in deze tijd zijn er andere problemen die groter zijn waardoor dit ondergesneeuwd blijft.
Die statistieken zijn al genoemd toch. Minder dan 1 procent.
pi_128416435
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 12:14 schreef Che_ het volgende:

[..]

Die statistieken zijn al genoemd toch. Minder dan 1 procent.
Dat valt dus te betwijfelen, net als het waarheidsgehalte van de 5 harde leugens van de PM die als boegbeeld met zn verhalen zo'n beetje het visitekaartje is voor dit land.

En wat wil je trouwens horen? De cijfers of de voorbeelden? Je had t niet zo op statistiek toen je dat world audit "lijstje" bekritiseerde.
  zondag 30 juni 2013 @ 12:26:16 #168
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128416546
quote:
14s.gif Op zondag 30 juni 2013 12:20 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat valt dus te betwijfelen, net als het waarheidsgehalte van de 5 harde leugens van de PM die als boegbeeld met zn verhalen zo'n beetje het visitekaartje is voor dit land.

En wat wil je trouwens horen? De cijfers of de voorbeelden? Je had t niet zo op statistiek toen je dat world audit "lijstje" bekritiseerde.
Waarom valt dit te betwijfelen? Is dit rapport ook propaganda van de AKP?
pi_128418162
Het klimaat in Turkije is niet bepaald voordelig voor de geloofwaardigheid van statistieken. Bij sommige is het gewicht dat er aan hangt iets minder zwaar dan bij andere en daarom komen sommige wellicht iets dichter bij de realiteit. Zolang het anti-reclame is zal het er wat verder af staan.

Het feit dat normale politieke spelletjes al op t niveau van kinderachtige leugens zitten, dat een regeringspartij de oppositie controleert ipv andersom en dat men het gebruik van social media wil onderdrukken en photoshop inzet om fotos te manipuleren qua opkomst zegt veel over de toplaag en in dit hele verhaal plaats ik mn vraagtekens bij onderzoek naar kritische gegevens. Maar er speelt meer.

Zoals ik aangaf is dit een schaamte-case en vraag ik me af of iedereen wel zo vooraan staat om mee te werken. Als er maar een klein percentage de schulden wilde opbiechten dan zou zoiets niet eens gepubliceert kunnen worden als statistiek. Ik denk dat het werkelijke percentage een stuk hoger ligt dan een verwaarloosbare 1% en dat we dit nog wel te zien krijgen in de komende jaren.

[ Bericht 5% gewijzigd door Beathoven op 30-06-2013 13:53:19 ]
pi_128419026
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 10:12 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Hoi, ik ben expans, een mens.
Ik heb inmiddels genoeg posts van je gezien om je te kunnen vergelijken met Erdogan, eerst is het ja, daarna nee, en zodra mensen er dieper op in willen gaan is het eruit knijpen omdat je de discussie niet aankunt.
pi_128419876
over propaganda gesproken, even wat positieve propaganda voor meer vrouwen bij de politie,
gewoon omdat het kan. w/

pi_128419931
quote:
19s.gif Op zondag 30 juni 2013 14:30 schreef Beathoven het volgende:
over propaganda gesproken, even wat positieve propaganda voor meer vrouwen bij de politie,
gewoon omdat het kan. w/

[ afbeelding ]
Duo penotti ook nog. :P
pi_128420070
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 14:31 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Duo penotti ook nog. :P
Multicultureel verantwoord
pi_128420846
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 14:36 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Multicultureel verantwoord
Haha, inderdaad. Iets met uitwisselingen of gewoon echt inwoner van Eskisehir dat meisje?
pi_128420961
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 15:01 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Haha, inderdaad. Iets met uitwisselingen of gewoon echt inwoner van Eskisehir dat meisje?
Een local

Ze is Turks en werkt bij de politie. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')