abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128401525
Demonstranten in Taksim herdenken de 18-jarige Medeni Yıldırım die gisteren tijdens ongeregeldheden tussen Koerden en het leger in Lice is omgekomen. Koerden protesteerde tegen de constructie van een nieuwe politie post, waarop het leger het vuur opende. Yildirim werd hierbij dodelijk getroffen, tien anderen raakten gewond.
De politie heeft betogers tot 9 uur de tijd gegeven Taksim te verlaten.
Stream: http://rt.com/on-air/taksim-square-protest-turkey/

Betogers die eerder op de avond richting Taksim liepen

[ Bericht 6% gewijzigd door aerdt op 29-06-2013 20:34:14 ]
  zaterdag 29 juni 2013 @ 20:53:40 #77
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128402157
Dit is dan wel ok, imo.
pi_128402169
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 20:53 schreef Che_ het volgende:
Dit is dan wel ok, imo.
Tja, ik begrijp je standpunt, maar het is wel weer typisch.
We hebben allemaal een kwetsbare plek.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 20:55:17 #79
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128402210
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 20:54 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Tja, ik begrijp je standpunt, maar het is wel weer typisch.
Wat is weer typisch?
pi_128402273
quote:
5s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 20:55 schreef Che_ het volgende:

[..]

Wat is weer typisch?
Dat je dit wel oké vindt terwijl er in vergelijkbare omstandigheden een dode is gevallen tijdens een protest.

Een mensenleven moet gewoon niet zo goedkoop zijn, ongeacht plek/tijd/politieke overtuiging.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 20:59:27 #81
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128402328
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 20:57 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Dat je dit wel oké vindt terwijl er in vergelijkbare omstandigheden een dode is gevallen tijdens een protest.

Een mensenleven moet gewoon niet zo goedkoop zijn, ongeacht plek/tijd/politieke overtuiging.
Wat bedoel je nou? Wat is er typisch aan dat ik dit ok vind?

Zit je weer dingen aan te nemen zonder dat je weet hoe en wat..
pi_128402498
Che heeft vreedzame en legale demonstraties nooit afgekeurd.
pi_128402632
Je hebt drie soorten demonstranten:
- Legale en vreedzame demonstranten, die hun gezicht niet bedekken, geen vlaggen dragen van illegale organisaties, geen agenten aanvallen, geen vernielingen aanrichten, geen autowegen blokkeren, geen openbare plekjes occuperen/ kamperen maar na een paar uur demonstreren vertrekken.
- Illegale/ geweldadige demonstranten, die het tegenovergestelde hiervan doen.
- Revolutionairen, die de democratisch verkozen leider willen onttronen, ophangen en zelf aan het roer willen.

De eerste groep heeft niemand wat op tegen, ongeacht de reden waarvoor ze demonstreren. De tweede groep verdient standaardstraffen (boete/ cel). De derde groep verdient speciale aandacht. Als de revolutie slaagt verliest de leider zijn kop, als die faalt horen de revolutionaire kopstukken eigenlijk onder de guillotine. Turkije kent geen doodstraf meer. Gezien de hoge kosten zou de straf voor een revolutiepoging hoger moeten zijn. Anders is het niet afschrikwekkend genoeg en blijven we aan de gang.
pi_128402773
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 11:31 schreef Che_ het volgende:
Wat ik uit de statistieken heb gezien van het rapport waar Ambipur het over had:

Van de meer dan 50.000.000 CC's in circulatie heeft maar iets van 400 duizend mensen hun schulden niet kunnen betalen. Dit gaat over 2011.
Nog niet eens 1% dus?
  zaterdag 29 juni 2013 @ 21:19:40 #85
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128402822
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 21:11 schreef Bilge het volgende:
- Legale en vreedzame demonstranten, die hun gezicht niet bedekken, geen vlaggen dragen van illegale organisaties, geen agenten aanvallen, geen vernielingen aanrichten, geen autowegen blokkeren, geen openbare plekjes occuperen/ kamperen maar na een paar uur demonstreren vertrekken.
- Revolutionairen, die de democratisch verkozen leider willen onttronen, ophangen en zelf aan het roer willen.

De eerste groep heeft niemand wat op tegen, ongeacht de reden waarvoor ze demonstreren. De tweede groep verdient standaardstraffen (boete/ cel). De derde groep verdient speciale aandacht. Als de revolutie slaagt verliest de leider zijn kop, als die faalt horen de revolutionaire kopstukken eigenlijk onder de guillotine. Turkije kent geen doodstraf meer. Gezien de hoge kosten zou de straf voor een revolutiepoging hoger moeten zijn. Anders is het niet afschrikwekkend genoeg en blijven we aan de gang.
Juist, precies zo. En imo vallen deze demonstranten in de eerste categorie.

Ik denk wel dat er waarschijnlijk een aantal tot na de deadline blijven, maar die zullen weer gebruik maken van de gelegenheid, helaas.
pi_128402850
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 20:53 schreef Che_ het volgende:
Dit is dan wel ok, imo.
Hoezo? Waarom moet het volk zich bemoeien met het uitbreiden van een politiepost?
pi_128402880
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 21:17 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Nog niet eens 1% dus?
Che is blijkbaar goed in selectief lezen.
pi_128402934
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 12:04 schreef Beathoven het volgende:

[..]

ach, ok.. de grote boze wereld en de uitzonderingen van het nieuws met relletjes hier en daar. dat relativeert het, nou dan kunnen er best wel wat doden en gewonden bij toch? :)

mooi land hier, niks aan 't handje.. niets te zien van alle ellende, zeker vanuit de NL pers is het stil.. dan zal het hier ook wel rustig zijn. Het is niet alleen de pers die met de vingers in de oren staat hoor ik wel.
Jezus mens, doe eens niet zo. Je legt woorden in m'n mond.
pi_128402946
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 21:21 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Meid kom jij dan eens met een samenvatting, had ik laatst ook om gevraagd. Geef je standpunt wat kracht.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 21:24:09 #90
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128402950
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 21:17 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Nog niet eens 1% dus?
Idd.

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 21:20 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Hoezo? Waarom moet het volk zich bemoeien met het uitbreiden van een politiepost?
Dit is het herdenken van de jongen die dood is gegaan. Afgaande op het stukje wat aerdt postte tenminste.

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 21:21 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Wat klopt er niet aan?
pi_128402993
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 21:20 schreef xaban06 het volgende:

[..]

De demonstranten hadden niet op die bouwplek mogen komen, maar ze dan meteen neerschieten is nogal onmenselijk. De precieze gang van zaken ken ik niet, correct me if i'm wrong. :P
pi_128403017
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 21:11 schreef Bilge het volgende:

En wie beslist wat een revolutie en wat een legitiem protest tegen een regering is? Hoogstwaarschijnlijk degene die aan de macht zijn.
Aangezien tegenwoordig elk protest een revolutie word genoemd (ik geef toe, met name door de media) word het dan wel heel erg makkelijk om de oppositie uit de weg te ruimen.
pi_128403026
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 21:24 schreef Che_ het volgende:

[..]

Idd.

[..]

Dit is het herdenken van de jongen die dood is gegaan. Afgaande op het stukje wat aerdt postte tenminste.

[..]

Wat klopt er niet aan?
En die pankartlar? Dire Lice Istanbul seninle. Diren tegen wat? Gaan ze nu protesteren tegen ieder uitbreiding of nieuw gebouw?
pi_128403061
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 21:24 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Meid kom jij dan eens met een samenvatting, had ik laatst ook om gevraagd. Geef je standpunt wat kracht.
En daarop had ik je tot 3x aan toe gezegd: yaptim. Ik gaf je link daar toe, heb je niet gelezen. Jij blaat en doet vervolgens niets.
pi_128403071
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 21:25 schreef Bilge het volgende:

[..]

De demonstranten hadden niet op die bouwplek mogen komen, maar ze dan meteen neerschieten is nogal onmenselijk. De precieze gang van zaken ken ik niet, correct me if i'm wrong. :P
Iemand doodschieten keur ik ook af, ik ken de details ook niet precies. Maar wel typisch, achterlijk volk soms.
pi_128403096
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 21:26 schreef Ambipur het volgende:

[..]

En daarop had ik je tot 3x aan toe gezegd: yaptim. Ik gaf je link daar toe, heb je niet gelezen. Jij blaat en doet vervolgens niets.
Helemaal niet? Ik zei je dumpt alleen een link, maak een samenvatting en toen reageerde je niet meer.
pi_128403112
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 21:24 schreef Che_ het volgende:

[..]

Idd.

[..]

[..]

Wat klopt er niet aan?
Woman, pls.. Je hebt t gelezen. Je haalt er dingen uit en de belangrijkste zaken vergeet je :')
pi_128403154
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 21:27 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Helemaal niet? Ik zei je dumpt alleen een link, maak een samenvatting en toen reageerde je niet meer.
Moet ik 't quoten? Heb gereageerd! Zit nu mobiel. Inatlastirma dan doe ik mn lap aaan.
Jij praat alleen maar, reageren, inhoudelijk dus doet je nooit. Anca laf at.
pi_128403184
Praat gewoon Nederlands. Beetje vervelend voor mensen die meelezen en de moderators zo.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 21:30:38 #100
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128403186
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 21:26 schreef xaban06 het volgende:

[..]

En die pankartlar? Dire Lice Istanbul seninle. Diren tegen wat? Gaan ze nu protesteren tegen ieder uitbreiding of nieuw gebouw?
Zoals ik zei zullen er wat mensen gebruik maken van de situatie. Imo is het herdenken van die gast op een vreedzame manier ok, dat bedoelde ik ermee te zeggen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 21:26 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Hou maar op weer.. je hebt gewoon de conclusie uit dat rapport gepost. Je hebt niets samengevat. En ontkracht die statistieken dan? Als je zo zeker bent van je zaak, niet steeds terugwijzen en leg het gewoon uit waarom het niet klopt volgens jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')