abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128347343
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 00:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik heb het nagezocht; het getal 15.000 had betrekking op vijf jaar. De deelraadvoorzitter versprak zich inderdaad. Het blijft nog altijd bijzonder vaak: gemiddeld 5 keer per persoon per jaar.
En de cijfers betroffen aanhoudingen en geen aanklachten.
pi_128347457
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 00:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat moet niet kunnen inderdaad en vergt een ferme, harde aanpak! Wegwezen met de mensen die ons het leven zuur maken!
Waar heb ik het over wegwezen? Ik ben slechts van mening dat mensen die wangedrag en crimineel gedrag vertonen veel zwaarder (en effectiever) gestraft moeten worden dan nu het geval is. Ik heb ook uitgelegd waarom ik dat vind.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 00:25 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

En de cijfers betroffen aanhoudingen en geen aanklachten.
Wat doet dat ertoe? Waar het werkelijk om gaat - en dat is precies wat die linksige meneer bij KvdB ziet en ervaart - is dat de jongeren worden opgepakt vanwege hun daden, maar binnen no-time weer op straat rondlopen. Het corrigerend effect is nagenoeg nul; ze vervallen zo weer in hetzelfde gedrag.
pi_128347558
daarom nogmaals... de 2de kamer moet de wet wijzigen, zodat je voor delicten waar een straf korter dan 1 jaar op staat in voorarrest word genomen, zodat je dus als je word opgepakt na het opmaken van het proces verbaal naar het huis van bewaring gaat en niet terug de straat op.

zo simpel als wat is het
pi_128347608
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 00:23 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jij onderschat de complexiteit van het geheel. Er zijn al zoveel verschillende criminele jeugdgroepen en daarvan zijn een aantal al doorgedrongen tot de zware criminaliteit. Qua aanpak moet je de groepen niet over één kam scheren maar doelgericht aanpakken. Van der Laan is op dat punt best goed bezig.
Ach ja, het is natuurlijk veel leuk om als een soort dominee een bulderende preek af te steken en net te doen alsof jíj wel degene bent die nu echt bereid is de problemen aan te pakken.
pi_128347650
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 00:23 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jij onderschat de complexiteit van het geheel. Er zijn al zoveel verschillende criminele jeugdgroepen en daarvan zijn een aantal al doorgedrongen tot de zware criminaliteit. Qua aanpak moet je de groepen niet over één kam scheren maar doelgericht aanpakken. Van der Laan is op dat punt best goed bezig.

http://www.parool.nl/paro(...)ak-zwakbegaafd.dhtml

De overlast gevende jongeren beginnen tegenwoordig ook steeds makkelijker met wapens te zwaaien en ook steeds eerder zwaardere misdaden begaan hier moet eerder tegen opgetreden worden en dan moeten die groepen aangepakt en ontbonden worden, zwaarder straffen heeft dan weinig nut omdat die jongeren niet aan de zwaarte van de straf denken als ze hun misdaden begaan. Oudere criminelen vaak ook niet maar die zijn dan ten minste langer van de straat. preventief helpt zwaarder straffen helemaal niets.
Ik schreef niet alleen zwaarder, maar ook effectiever straffen. Ik ben het dus met je eens. Hoewel effectiever en zwaarder in de praktijk regelmatig op hetzelfde zullen neerkomen. Hoe je het ook doet; de jongeren moeten negatieve consequenties van hun wangedrag ondervinden. Hoe eerder hoe beter. Des te beter je dergelijk gedrag in de kiem smoort, des te beperkter zijn de problemen als die jongens wat ouder worden.

Er lijkt in Nederland wel een raar soort taboe opgeworpen als het aankomt op strenger en effectiever straffen. Alles moet zo kort mogelijk, de criminele jongere moet zo snel mogelijk weer terug in de maatschappij; alsof dat een doel op zich is. Het échte doel moet zijn: bescherming van burgers, het bewaken van de leefbaarheid in wijken én het effectief corrigeren van wangedrag en crimineel gedrag. Uit alles blijkt dat de softe aanpak faalt en dat de jonge criminelen en overlastgevers voor niks en niemand bang zijn. Ze zijn de baas op straat en die positie buiten ze gretig uit. Hoe je het ook doet, je zult orde en gezag moeten herstellen.
pi_128349861
Ach, dit soort ongein is nu al zolang bezig, en aangezien links Nederland het probleem onvoldoende blijft erkennen zie ik weinig verandering de aankomende jaren.

Keihard straffen gewoon. Zoals hierboven al is gezegd: veiligheid van normale mensen gaat boven alles.

Walgelijke paupers.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 03:51:40 #182
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_128349877
Je pakt recidivisten keer op keer op en laat ze telkens weer vrij. Zucht. Heb een filmpje gezien waar die vader zijn verhaal deed. Een redelijke man en dat zijn dochter van 14 jaar is mishandeld. Triest.

Als er op deze manier wordt gehandeld, dan die walgelijke buurt verlaten en ergens anders je heil zoeken. Goed besluit van dat gezin, hoewel het aan de andere kant echt de omgedraaide wereld is. Walgelijke gang van zaken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jellereppe op 28-06-2013 04:01:15 ]
pi_128349886
Woon jij zelf op de molenlaan in rotterdam ofzo?
  vrijdag 28 juni 2013 @ 04:01:36 #184
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_128349891
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 03:58 schreef arjan1212 het volgende:
Woon jij zelf op de molenlaan in rotterdam ofzo?
Nee.
pi_128349962
Altijd weer die Finnen he :r o|O
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_128350402
Van wie was die uitspraak ook alweer, dat het net zo goed Finnen kunnen zijn?
pi_128351072
Ik heb me altijd één ding afgevraagd over de discussie over strenger straffen. Het zal dan wel niet helpen, volgens geciteerde promovendi, maar volgens mij helpt het de maatschappij wel deze elementen langdurig te verwijderen. En het lijkt me handig dat -de maatschappij- eens centraal te stellen bij je onderzoeksvraag, in plaats van kans op recidive of dader gerelateerde zaken.
pi_128351103
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 23:28 schreef Elfletterig het volgende:
Stadsdeelvoorzitter: "600 jongeren worden jaarlijks 15.000 keer opgepakt en weer heengezonden."

8)7

Dat is dus gemiddeld 25 keer per persoon, per jaar! Vijf-en-fucking-twintig keer.
Dat vind ik ronduit schokkend.
pi_128351263
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:01 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Dat vind ik ronduit schokkend.
Het is dan ook over vijf jaar, dus het is "maar" vijf keer per jaar per stuk tuig. :)
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  † In Memoriam † vrijdag 28 juni 2013 @ 09:12:37 #190
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_128351284
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 00:28 schreef Elfletterig het volgende:

Wat doet dat ertoe? Waar het werkelijk om gaat - en dat is precies wat die linksige meneer bij KvdB ziet en ervaart - is dat de jongeren worden opgepakt vanwege hun daden, maar binnen no-time weer op straat rondlopen. Het corrigerend effect is nagenoeg nul; ze vervallen zo weer in hetzelfde gedrag.
Sterker: het vergroot het aanzien onder hun mede crimineeltjes.

Linkse wollensokkengedachte zou dan zijn: Oh, vergroot het oppakken hun aanzien? Dan maar niet oppakken. Stuur ze een corrigerende brief met foto met wijzend vingertje.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_128351330
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:11 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Het is dan ook over vijf jaar, dus het is "maar" vijf keer per jaar per stuk tuig. :)
Knap, inclusief het uitzitten van je straf.
pi_128351346
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:12 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Sterker: het vergroot het aanzien onder hun mede crimineeltjes.

Linkse wollensokkengedachte zou dan zijn: Oh, vergroot het oppakken hun aanzien? Dan maar niet oppakken. Stuur ze een corrigerende brief met foto met wijzend vingertje.
Het probleem onder dit probleem, is dat de VU dit met een beetje fantasie in een leuk rapportje op het bureau van de burgemeester neerlegt.

Dan wordt het als feit gepresenteerd, wat de grondslag vormt onder wet- en regelgeving. En natuurlijk onder het populaire mom van beschaving en progressiviteit.

[ Bericht 4% gewijzigd door Chooselife op 28-06-2013 09:23:04 ]
  vrijdag 28 juni 2013 @ 09:27:34 #193
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_128351505
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 00:33 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik schreef niet alleen zwaarder, maar ook effectiever straffen. Ik ben het dus met je eens. Hoewel effectiever en zwaarder in de praktijk regelmatig op hetzelfde zullen neerkomen. Hoe je het ook doet; de jongeren moeten negatieve consequenties van hun wangedrag ondervinden. Hoe eerder hoe beter. Des te beter je dergelijk gedrag in de kiem smoort, des te beperkter zijn de problemen als die jongens wat ouder worden.

Er lijkt in Nederland wel een raar soort taboe opgeworpen als het aankomt op strenger en effectiever straffen. Alles moet zo kort mogelijk, de criminele jongere moet zo snel mogelijk weer terug in de maatschappij; alsof dat een doel op zich is. Het échte doel moet zijn: bescherming van burgers, het bewaken van de leefbaarheid in wijken én het effectief corrigeren van wangedrag en crimineel gedrag. Uit alles blijkt dat de softe aanpak faalt en dat de jonge criminelen en overlastgevers voor niks en niemand bang zijn. Ze zijn de baas op straat en die positie buiten ze gretig uit. Hoe je het ook doet, je zult orde en gezag moeten herstellen.
Ik denk dat er geen Nederlander is die niet tegen effectiever straffen is, zeker als effectiever ook goedkoper betekent want dan is ook Teeven het met je eens.

Maar goed, 'effectiever straffen' is een vrij nietszeggende term als je er geen concrete uitwerking bij hebt. Bedenk wel: het gaat hier om leerplichtige jongeren van tussen de 12 en 18 jaar. De meerderheid van het overlast wordt veroorzaakt door hinder en lichte delicten (eerder overtredingen dan misdrijven), die (zeker omdat het in groepsverband gebeurt) wel als zeer overlastgevend ervaren worden. De jeugdgroeperingen vraagstukken zijn een van de meest complexe maar ook lastigste vraagstukken om op te lossen. De materie is dusdanig complex en veelomvattend dat je met 'simpele' oplossingen niet ver komt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_128351740
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:27 schreef Ryon het volgende:
De meerderheid van het overlast wordt veroorzaakt door hinder en lichte delicten (eerder overtredingen dan misdrijven), die (zeker omdat het in groepsverband gebeurt) wel als zeer overlastgevend ervaren worden.
Intimidatie, berovingen en mishandeling zijn veruit het meest overlast gevend. Van zware criminaliteit heb je in het dagelijks leven nauwelijks last.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:00:16 #195
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_128352122
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:40 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Intimidatie, berovingen en mishandeling zijn veruit het meest overlast gevend. Van zware criminaliteit heb je in het dagelijks leven nauwelijks last.
Nou ja, het is het welbekende rijtje van hinderlijk en doelloos rondhangen, uitjouwen, drugsgebruik, openbare dronkenschap, urineren in portieken, lawaai maken, licht vandalisme en winkeldiefstal dat door de meeste buurtbewoners als zeer overlastgevend ervaren wordt. Hier kan je jongeren (als zij als individu gepakt worden) hoogtens een boete voor geven.

Straatroven (mobiele telefoons en handtasjes) en mishandeling komen bij de niet criminele groeperingen ook wel voor, maar een stuk sporadischer. Wat het lastig maakt voor de politie om op te treden. Daarnaast vindt een aanzienlijk deel van de beroving en mishandeling ook intern plaats. Waardoor er zelden aangifte gedaan wordt, terwijl pizzabezorgers en jongeren wel van hun kleding ontdaan worden. Bij de criminele groeperingen is het schering en inslag. Maar daar merk je juist de overlast van de zware criminaliteit. Deze groeperingen bestaan vaak ook uit oudere jongens (18+) welke directe banden (of zelfs onderdeel zijn van) van een (etnische) maffia. Die voorzien de jongere gasten in middelen (geld, meisjes en drugs) om hun praktijken lonend te maken. Een gejatte telefoon moet je namelijk ook bij een contact persoon kunnen wegzetten en drugsrunners poepen ook niet zelf de cocaïne uit.

Wat je als burgemeester niet wil is dat een jeugdgroepering die overlast geeft uiteindelijk door een criminele groep wordt opgenomen of het zelf wordt. Flikker je de hele zooi in jeugddetentie dan gaat dat wel gebeuren. Vandaar dat er gekozen wordt voor een aanpak met jeugdzorg en jongerenwerkers i.p.v duizend-en-een jaar aan detentiestraffen opleggen. Ook de hardliners die zich met de materie bezighouden komen er al snel
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_128352392
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 08:59 schreef Chooselife het volgende:
Ik heb me altijd één ding afgevraagd over de discussie over strenger straffen. Het zal dan wel niet helpen, volgens geciteerde promovendi, maar volgens mij helpt het de maatschappij wel deze elementen langdurig te verwijderen. En het lijkt me handig dat -de maatschappij- eens centraal te stellen bij je onderzoeksvraag, in plaats van kans op recidive of dader gerelateerde zaken.
Hoe dan ook, je spant wel het paard achter de wagen.

Als je mensen gaat straffen en opsluiten, dan ben je als land al veel te ver afgegleden. Hoe heeft het zo ver kunnen komen dat deze jonge criminelen niet eerder zijn aangepakt? Wie of wat hebben gefaald, en wat kunnen we doen om dit te voorkomen?

MI ligt de sleutel bij de familie. Hun ouders hebben die koters op de wereld gezet, zij moeten hun verantwoordelijkheid nemen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_128352442
Nederland moet vooral op die multiculturele partijen blijven stemmen. ^O^
Bats boem lucht dicht
pi_128352498
Zijn Moslims de daders?
History became legend, legend became myth.
pi_128352526
Ik ben benieuwd wat er gebeurd zou zijn als deze man één van de daders neer geknuppeld zou hebben in zijn eigen huis. Zou dit dan ook vallen onder het 'risico van het beroep' zoals Teeven dat omschreef? Ik ben bang dat de beste man gewoon vervolgd zou worden en het tuig vrij uit.

Er zijn naar mijn mening net iets teveel rotte appels onder de Marokkanen, waardoor zij zich niet op hun teentjes getrapt moeten voelen als er over een Marokkanen-probleem gesproken wordt.
pi_128352545
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:21 schreef valek het volgende:
Zijn Moslims de daders?
Nee joh,de Finnen.
Bats boem lucht dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')