Jij bent vreemd met het concept dat er nog iets van die knapen zelf verwacht mag worden he? Zoals inzet bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hele stoere taal.
Maar neem iemand alles af en verneder hem tot het bot en je maakt hem iemand die niets te verliezen heeft. En dan heb je pas echt een gevaarlijk iemand.
Nee, natuurlijk vind ik dat ook. Alleen... als alles afgenomen is en ze geen toekomst meer hebben als het gaat om meedraaien in de maatschappij... ja, dan zal de inzet sowieso 0 zijn, want geen zin meer.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:53 schreef 3-voud het volgende:
Jij bent vreemd met het concept dat er nog iets van die knapen zelf verwacht mag worden he? Zoals inzet bijvoorbeeld.
Dat is jouw probleem. Jij wil overal voor zorgen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk vind ik dat ook. Alleen... als alles afgenomen is en ze geen toekomst meer hebben als het gaat om meedraaien in de maatschappij... ja, dan zal de inzet sowieso 0 zijn, want geen zin meer.
Probeer dus gewoon te zorgen dat ze hun opleiding afmaken en het pad huisje boompje beestje opkomen. Dat biedt geen garantie, maar de kans dat ze dan op hun 30e diep in het criminele milieu zitten is dan heel veel kleiner dan wanneer je ze in jeugddetentie flikkert.
Dat is een raar verwijt van iemand die met de handen over elkaar staat te ouwebeppen dat de overheid het probleem morgen even snel op moet lossen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 16:04 schreef 3-voud het volgende:
Dat is jouw probleem. Jij wil overal voor zorgen.
Natuurlijk. We moeten 13 jarigen zelf hun opleiding laten organiseren.quote:Laat ze zelf maar ergens voor zorgen. Ze veroorzaken zelf die problemen terwijl ze weten hoe de samenleving er tegenaan kijkt. Val je buiten de boot, lig je buiten de boot. Wij kennen hier kansen en hulp, maar door types zoals jij zijn die onuitputtelijk.
Weet je wat ik altijd heel erg grappig vind? Zo'n succesvolle ondernemer die bloedserieus denkt dat hij alles op kan lossen omdat hij een succesvol ondernemer is. Die zo'n praatje houdt van "als ik aan de macht ben, dan is de overheid efficiënt en wordt alles weer helemaal top!".quote:Hoe maak je van die gasten figuren die overal schijt aan hebben omdat niets wat op ze afkomt aan gevolgen, indruk op ze kan maken? Lees je eigen posts...
Die heb je gekopieerd van iemand die ook al niet wist wat ie moest zeggen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 16:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is een raar verwijt van iemand die met de handen over elkaar staat te ouwebeppen dat de overheid het probleem morgen even snel op moet lossen.
Nee, maar als meerderen dit denken over jou, dan zal er wel iets van waarheid bij zitten, denk je niet?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 16:40 schreef 3-voud het volgende:
Die heb je gekopieerd van iemand die ook al niet wist wat ie moest zeggen.
Hou het handje goed vast, jongen!quote:voor de rest meh.
Opvallend genoeg is die schaamte wel weer volop aanwezig als het gaat om de meisjes/dochters die zich misdragen (althans, in hun ogen dan). Dan zijn niet alleen de ouders/directe familie wél geïnteresseerd, maar ook kunnen ze dan rekenen op de sociale controle (lees: roddelcircuit/tamtam) van hun gemeenschap.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:27 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik denk dat je observatie correct is.
Maar om terug te komen op mijn eerdere bijdrage: opvoeding is troef. In de landen waar ik gewoond heb en nu woon, zie je zelden zulke ettertjes als in Nederland. Niet bij arme families, niet bij rijke families. Dat komt omdat men zich kapotschaamt als de kroost zich niet weet te gedragen. Die schaamte kennen we in Nederland niet meer. Men is er IMHO vaak trots op.
Eens! Niets meer aan toe te voegen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:25 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dat doen ze niet. Bovendien laat ons rechtssysteem dat uiteraard niet toe. Je kunt ze niks maken.
Wat ik altijd al gezegd heb en ook topics over geopend heb: 2 jaar verplichte dienstplicht. Wonen op de kazerne. Dat is tucht, heropvoeding, opleiding en integratie.
Het directe gevolg van die straatratten is dat jonge vrouwen/meisjes niet ongestoord over straat kunnen, dat oudjes van hun tas beroofd worden en dat hun vrijheid ernstig beperkt wordt. Maar hé, die arme arme jongens, DAT zijn de slachtoffers. DAAR moeten we rekening mee houden. DIE moeten kans op kans op kans op kans krijgen. Het is verdomme te bizar voor woorden.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het kostenplaatje zou niet de leidraad moeten zijn. Effectiviteit wel. En als dat meer kost, dan kost dat meer. Het gaat om bescherming van de samenleving en om het corrigeren van crimineel gedrag.
Probleem is ook dat de ernst van de problematiek willens en wetens wordt afgezwakt. Ik zie jou dat ook doen, moet ik zeggen. Zaken afdoen als "lichte delicten" en "overtredingen" terwijl ze veel ernstiger zijn en een enorme impact hebben. Zie de voorbeelden in de OP. Terreur is een beter woord.
Ook de terminologie die voor jeugdgroepen wordt gebruikt (hinderlijk / overlastgevend / crimineel) is absurd. Je ziet gewoon crimineel gedrag bij "hinderlijke" groepen, je ziet ernstig crimineel gedrag bij "overlastgevende" groepen. Het is absurd dat dat helemaal niet wordt onderkend.
De oplossingen hoeven niet zo complex te zijn; er moet alleen op een andere manier worden gedacht. Er wordt nu veel te veel gedacht vanuit de criminele jongere die weer terug moet in de maatschappij. Ik zeg niet dat je daar totaal geen oog voor moet hebben, maar het moet niet langer de prioriteit zijn. De werkelijke prioriteit is het beschermen van de samenleving: mensen moeten veilig in hun wijk kunnen wonen. Diegenen die dat verzieken, moeten maar op de blaren zitten. Ja, ook als dat hun complete leven verwoest. Eigen schuld.
En wees dan verder maar creatief met de invulling van de leerplicht, in combinatie met (her)opvoeding en een tucht-achtig beleid in jeugdgevangenissen. Je moet ze breken, dat jonge criminele tuig. Niet zij zijn de baas, de overheid is dat. Dat moeten ze goed voelen.
Bronquote:Dochter familie Smit per sms getreiterd
Een van de dochters van Rene Smit, de man die vorige week besloot zijn familie na jaren van intimidatie te verhuizen naar Badhoevedorp, ontving deze week een bericht met de tekst: 'Hahaha, ik zag je op tv, je durft niet meer over straat'.
Dat heeft Rene Smit aan AT5 gemeld. Stadsdeelvoorzitter Achmed Baâdoud heeft meteen de politie ingeschakeld, er is inmiddels met de afzender en zijn moeder gesproken over de kwestie.
De familie uit Nieuw-West kondigde vorige week aan te verhuizen naar Badhoevedorp na een reeks van vervelende incidenten in de buurt. Eén dochter werd door jongens uit de buurt mishandeld en bestolen, de andere dochter werd onder bedreiging van een pistool van haar fiets beroofd.
Burgemeester Van der Laan kondigde in gesprek met AT5 aan een gesprek met de familie te zullen aangaan. 'Dit gesprek zal waarschijnlijk op 17 juli plaatsvinden', aldus Rene Smit. Hij heeft nog niks gehoord over het plan van Baâdoud om burgerwachten in de omgeving van het huis van de familie in te zetten.
Ondanks alle aandacht en steun de afgelopen staat het besluit van de familie Smit om te vertrekken uit Amsterdam, nog altijd vast.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |