abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128353715
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:04 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat niet altijd zo. Niets is zwart of wit. Maar haar geschiedenis zegt wel heel veel in dit geval. Zeker aangezien ze het jou ook al geflikt heeft.

Maar zag dat ze het jou ook pas na tig maanden heeft verteld. ach dan zou je haar dit ook wel mogen vertellen na zoveel tijd.
Het spreekt absoluut niet in haar voordeel.

Tuurlijk mag/kan ik het vertellen. Ik denk gewoon niet dat ze het kan relativeren of iets dergelijks. Ik denk dat het een veel grotere impact zal gaan hebben dan "nodig" is. Het was de grootste fout van m'n leven, maar ik denk niet zij veel waarde gaat hechten aan die woorden.
pi_128353729
Zeg je het om schoon schip te maken, of zeg je het om van je eigen schuldgevoel af te zijn?
In het laatste geval moet je je mond houden, niet haar belasten met jouw fouten.

(Zo schuldig hoef je je ook weer niet te voelen, zij heeft het tenslotte ook geflikt.)
pi_128353783
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:07 schreef Willempie1989 het volgende:

[..]

Tuurlijk mag/kan ik het vertellen. Ik denk gewoon niet dat ze het kan relativeren of iets dergelijks. Ik denk dat het een veel grotere impact zal gaan hebben dan "nodig" is. Het was de grootste fout van m'n leven, maar ik denk niet zij veel waarde gaat hechten aan die woorden.
Je kan zelf natuurlijk ook de knoop doorhakken. Als je weet dat ze overmatig gaat reageren en een hele heisa maakt om "iets kleins", dan zou het dus kunnen dat ze de relatie beëindigt. Lijkt mij dat je dan dus het beste je mond kunt houden. Eerlijk duurt het langst, maar je hebt niks aan eerlijkheid als het je hele huidige leven om zeep helpt.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 11:11:42 #154
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128353833
quote:

Wat livors zegt. .. wat is het doel om het te vertellen. Om eerlijkheid in de reltaie te gooien (wat ik niet gok) of omdat je een schuldgevoel hebt waar je vanaf wilt (wat ik gok)
mbt het laatste ja dan idd voor je houden, want dat is je eigen stomme probleem.
mbt het eerste, dan vertellen ongeacht consequenties of hoe je denkt dat ze reageert. Je hebt een fout gemaakt en je moet de gevolgen daarvan dragen of ze nu leuk of niet leuk zijn.
pi_128354133
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:30 schreef Willempie1989 het volgende:
Ik weet niet of het zo zit Smack10. Ze heeft het destijds zelf opgebiecht en ik ben er dus niet achter gekomen. Verder denk ik niet dat ze eigenlijk vreemd gaat. Soms heb ik wel een vermoeden.

Verder heb ik het nog niet opgebiecht. Ik zit nog steeds af te vragen of ik dat niet gewoon wel moet doen, kan het mezelf niet vergeven of het "een plekje geven". Toch is de keerzijde al eerder gemeld. Het is misschien ook bijna abnormaal dat ik hier zo mee zit, maar dat weet ik niet.

Thanks voor de reacties.
Dit bedoel ik met een onevenwichtige relatie, zij mag fouten maken maar jij bent bang om eerlijk uit te komen voor je fouten..

Begint het een beetje te dagen?
pi_128354162
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:10 schreef livors het volgende:

[..]

Je kan zelf natuurlijk ook de knoop doorhakken. Als je weet dat ze overmatig gaat reageren en een hele heisa maakt om "iets kleins", dan zou het dus kunnen dat ze de relatie beëindigt. Lijkt mij dat je dan dus het beste je mond kunt houden. Eerlijk duurt het langst, maar je hebt niks aan eerlijkheid als het je hele huidige leven om zeep helpt.
Dat slaat toch nergens op?

Ik bedoel, wil je verder met een dramaqueen? Nou, veel plezier :')
pi_128354220
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:10 schreef livors het volgende:

[..]

Mond houden omdat zij anders heisa gaat maken? Dan kan je beter weggaan van zo iemand.
pi_128354300
quote:

[..]

Jullie hebben beide iets stoms gedaan. Maar ok, jij hebt haar vergeven voor iets ergers dan wat jij hebt gedaan. In principe moet zij jou dus ook vergeven. Als zij dat niet doet, dan heb je dus een vriendin die vind dat zij wel overal mee weg kan komen en jij niet.

Zo iemand wil je toch niet?
pi_128354395
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:23 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dat slaat toch nergens op?

Ik bedoel, wil je verder met een dramaqueen? Nou, veel plezier :')
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:25 schreef Gwniemand het volgende:

[..]

Mond houden omdat zij anders heisa gaat maken? Dan kan je beter weggaan van zo iemand.
Hij houdt van haar, dus hij zal dat stukje druk maken om niks wel geaccepteerd hebben. Het is niet aan mij om te adviseren haar te verlaten. Ik denk alleen dat als hij met haar oud wil worden en hij weet van te voren al dat deze boodschap dat zal verknallen, dat je dan eieren voor je geld moet kiezen.

Neemt natuurlijk niet weg dat je het "geheim" dan mee je graf in moet nemen. (Hopen dat ze nooit op Fok komt)
pi_128354884
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:28 schreef Gwniemand het volgende:

[..]

Jullie hebben beide iets stoms gedaan. Maar ok, jij hebt haar vergeven voor iets ergers dan wat jij hebt gedaan. In principe moet zij jou dus ook vergeven. Als zij dat niet doet, dan heb je dus een vriendin die vind dat zij wel overal mee weg kan komen en jij niet.

Haar geval ligt iets anders, ex, eerste weken van onze relatie. Een random chick in een dronken bui maakt het voor haar en voor mij denk ik wel erger.

Ze heeft redelijk geboet voor haar fout en heeft een aantal keer gezegd dat ze het liever niet had opgebiecht. Het was voor haar puur ventilatie van haar schuldgevoel volgens mij. Dat is het voor mij ook (als antwoord op bovenstaande vragen) grotendeels. Tuurlijk eerlijkheid binnen een relatie ook van belang, maar in deze denk ik dat ik met eerlijkheid ook wat kapot maak. Egoïstisch en krom.
pi_128354910
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:28 schreef Gwniemand het volgende:

[..]

Dit bedoel ik, maar ik ben bang dat TS wel zo iemand wil omdat hij in de waan leeft dat alleen hij haar gelukkig kan maken..

De vraag is dan natuurlijk waarom ze dan vreemdging ;)

En kom nu niet met een zielig verhaal TS over haar jeugd en misbruikt ofzo.. :N
pi_128354983
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:48 schreef Willempie1989 het volgende:

[..]

Haar geval ligt iets anders, ex, eerste weken van onze relatie. Een random chick in een dronken bui maakt het voor haar en voor mij denk ik wel erger.

Ze heeft redelijk geboet voor haar fout en heeft een aantal keer gezegd dat ze het liever niet had opgebiecht. Het was voor haar puur ventilatie van haar schuldgevoel volgens mij. Dat is het voor mij ook (als antwoord op bovenstaande vragen) grotendeels. Tuurlijk eerlijkheid binnen een relatie ook van belang, maar in deze denk ik dat ik met eerlijkheid ook wat kapot maak. Egoïstisch en krom.
Kan je eens antwoord geven op mijn lange post? :)

quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 00:50 schreef Smack10 het volgende:

[..]

TS was verliefd op een meid en spreekt af met die meid, terwijl zij nog een relatie heeft (nogal logisch want ze heeft altijd iemand nodig voor aandacht en om voor haar problemen klaar te staan).

De meid gaat vreemd met TS en ze krijgen uiteindelijk een relatie, TS is helemaal blij natuurlijk want hij was verliefd op die open/spontane meid.

De meid verteld tegen TS dat hij zo anders is dan haar anderen ex-en (ze verteld dit trouwens tegen elke nieuwe vriend). TS gelooft dit en voelt zich speciaal, maar natuurlijk gaat de relatie niet zonder problemen omdat mevrouw nogal van aandacht houdt en voornamelijk aan zichzelf denkt. Ze gaat dus vreemd en TS komt hierachter (hij weet niet van andere eventuele slippertjes).

De meid gooit het vreemdgaan op "moeilijke gebeurtenissen in haar verleden" waardoor ze moeite heeft met zich te hechten o.i.d. De relatie is echter zeer intens omdat de meid TS nodig heeft om zich niet shit te voelen. TS krijgt een gevoel dat hij er voor haar moet zijn. Het wordt een soort verslaving voor TS (de spanning en problemen van haar en dat hij haar moet "voeden").

De meid geeft TS het gevoel niet zonder hem te kunnen maar TS beseft zich niet dat ze zo een ander vindt die haar aandacht geeft en constant bij haar is om er voor haar te zijn.

TS is bang om dit kwijt te raken maar gaat langzaam kapot aan de relatie omdat het zo slopend is en ook het vreemdgaan van haar kan hij niet verwerken/vergeten waardoor hij zich wel wil losmaken van de situatie maar niet weet hoe en zich schuldig voelt t.o.v. haar om haar niet in de steek te laten. Daardoor is hij aandacht van anderen gaan opzoeken en in de situatie gekomen waarin hij iemand heeft gezoend.

Is dit een beetje te begrijpen :) ?
pi_128355002
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:48 schreef Willempie1989 het volgende:

[..]

Ex is ex....vreemd gaan is vreemd gaan. Ongeacht de situatie.

Waarom gaan jullie eigenlijk vreemd, zijn jullie dan niet gelukkig met elkaar? ! Wat stelt jullie relatie nou eigenlijk voor?
pi_128355038
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:49 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dit bedoel ik, maar ik ben bang dat TS wel zo iemand wil omdat hij in de waan leeft dat alleen hij haar gelukkig kan maken..

De vraag is dan natuurlijk waarom ze dan vreemdging ;)

En kom nu niet met een zielig verhaal TS over haar jeugd en misbruikt ofzo.. :N
Ik denk dat het een beetje uitzichtloos is..... 2 mensen die duidelijk weinig waarde hechten aan een relatie en toch maar bij elkaar blijven.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 11:55:54 #165
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_128355110
Je hebt te lang gewacht.
Nu moet jij lijden en kan je haar niet meer bij betrekken om er samen uit te komen.

Succes
pi_128355572
Heb je het nou al eens verteld, slappe zak / troll :') ?
pi_128355598
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:49 schreef Smack10 het volgende:

[..]

*lang verhaal*
Ik ben inderdaad heel erg bang om haar kwijt te raken, dus dat klopt. Ook iets dat me onzeker maakt.

Haar vreemdgaan heb ik echter wel een plekje kunnen geven uiteindelijk. Toen ik echter de drempel over ging en het zelf flikte, was dat het eerste waar ik aan dacht voor het gebeurde. Het was niet echt wraak, het voelde meer dat ik "dan ook wel mocht". Wellicht een drogreden op het moment.

Verder klopt je verhaal in grove lijnen. Met de nadruk op grove lijnen. Er missen belangrijke nuances in je verhaal, het maakt het ietwat zwart-wit. Logisch natuurlijk.

Thanks voor je hulp/reacties.
pi_128355631
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:55 schreef Ambicioso het volgende:
Je hebt te lang gewacht.
Nu moet jij lijden en kan je haar niet meer bij betrekken om er samen uit te komen.

Succes
Jij zegt dus zwijgen?
  vrijdag 28 juni 2013 @ 12:16:26 #169
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_128355732
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:12 schreef Willempie1989 het volgende:

[..]

Jij zegt dus zwijgen?
Dat doe je de hele tijd toch al?
De enige reden waarom je het nu wil zeggen is omdat JIJ het niet meer aan kan qua schuldgevoel.

Deal with it. Je hebt het verprutst dus nu moet je er zelf onder lijden, niet zij. Als je het zegt wordt jullie relatie sowieso verneukt en krijg je nog een super lang nasleep.

Opties zijn dus:

1. Niets zeggen, relatie behouden, zelf kut voelen.
2. Uitmaken.
pi_128355957
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:16 schreef Ambicioso het volgende:

[..]

Dat doe je de hele tijd toch al?
De enige reden waarom je het nu wil zeggen is omdat JIJ het niet meer aan kan qua schuldgevoel.

Deal with it. Je hebt het verprutst dus nu moet je er zelf onder lijden, niet zij. Als je het zegt wordt jullie relatie sowieso verneukt en krijg je nog een super lang nasleep.

Opties zijn dus:

1. Niets zeggen, relatie behouden, zelf kut voelen.
2. Uitmaken.
Klopt. En er is natuurlijk een angst dat het uitkomt en je moet eerlijk zijn in een relatie natuurlijk, wat optie 3 is.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 12:24:39 #171
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_128355994
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:23 schreef Willempie1989 het volgende:

[..]

Klopt. En er is natuurlijk een angst dat het uitkomt en je moet eerlijk zijn in een relatie natuurlijk, wat optie 3 is.
Met optie 3 help je jezelf helemaal naar de klote. Dan gaat ze jou proberen een kans te geven wat toch niet werkt. Voor je het weet ben je dan 2 jaar verder met alleen maar gezeik en ellende. Dan kan je beter voor optie 2 gaan.
pi_128356328
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:11 schreef Willempie1989 het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad heel erg bang om haar kwijt te raken, dus dat klopt. Ook iets dat me onzeker maakt.

Haar vreemdgaan heb ik echter wel een plekje kunnen geven uiteindelijk. Toen ik echter de drempel over ging en het zelf flikte, was dat het eerste waar ik aan dacht voor het gebeurde. Het was niet echt wraak, het voelde meer dat ik "dan ook wel mocht". Wellicht een drogreden op het moment.

Verder klopt je verhaal in grove lijnen. Met de nadruk op grove lijnen. Er missen belangrijke nuances in je verhaal, het maakt het ietwat zwart-wit. Logisch natuurlijk.

Thanks voor je hulp/reacties.
Heb je het een plekje kunnen geven of heb je er alles aan gedaan om het te vergeten/vergeven maar doordat dit zo moeilijk was het uiteindelijk ook hebt gedaan en (onbewust) wraak hebt genomen omdat je dacht dat je je dan beter zou voelen (maar dit natuurlijk niet gebeurde).

Overigens zeg jij dat het erger is om een random chick te zoenen in een dronken bui dan met je ex neuken tijdens een relatie?

Waar haal je dat vandaan want ik zie dat totaal anders eigenlijk...
pi_128358571
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:35 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Heb je het een plekje kunnen geven of heb je er alles aan gedaan om het te vergeten/vergeven maar doordat dit zo moeilijk was het uiteindelijk ook hebt gedaan en (onbewust) wraak hebt genomen omdat je dacht dat je je dan beter zou voelen (maar dit natuurlijk niet gebeurde).

Overigens zeg jij dat het erger is om een random chick te zoenen in een dronken bui dan met je ex neuken tijdens een relatie?

Waar haal je dat vandaan want ik zie dat totaal anders eigenlijk...
Dat moet dan wel heel onbewust zijn gebeurd, ik denk niet dat ik het nodig had voor de verwerking. Ik dacht eigenlijk al haast niet meer aan haar vreemdgaan.

Ik kan mijn situatie moeilijk relativeren en ben misschien harder voor mezelf dan voor haar.
pi_128358617
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:24 schreef Ambicioso het volgende:

[..]

Met optie 3 help je jezelf helemaal naar de klote. Dan gaat ze jou proberen een kans te geven wat toch niet werkt. Voor je het weet ben je dan 2 jaar verder met alleen maar gezeik en ellende. Dan kan je beter voor optie 2 gaan.
Schaadt dat niet nog meer? Eerlijkheid en geluk in de relatie ofzo...?
  vrijdag 28 juni 2013 @ 13:57:00 #175
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_128358631
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 13:56 schreef Willempie1989 het volgende:

[..]

Schaadt dat niet nog meer? Eerlijkheid en geluk in de relatie ofzo...?
Wat schaadt nog meer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')