abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 juli 2013 @ 13:09:21 #276
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128718173
Hoppetee, weer een vaca gevonden.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_128718320
quote:
7s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:05 schreef Skv het volgende:

[..]

Toch gebeurt het veel en heb je je er als sollicitant maar naar te schikken. Werkgevers hebben een luxepositie op deze arbeidsmarkt.
Ik wil die discussie best aangaan hoor, waarom ik per se op internet te vinden zou moeten zijn. Dat slaat namelijk he-le-maal nergens op.
pi_128718393
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:13 schreef Modus het volgende:

[..]

Ik wil die discussie best aangaan hoor, waarom ik per se op internet te vinden zou moeten zijn. Dat slaat namelijk he-le-maal nergens op.
Dat moet ook niet. Je verkleint je markt alleen. Sommige werkgevers willen graag zo iets zien.
Sterker nog, bij sommige marketing, sales of social media funties is hoe dikker actief hoe groter de pre. Ze willen je netwerk zien.
pi_128718775
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:16 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dat moet ook niet. Je verkleint je markt alleen. Sommige werkgevers willen graag zo iets zien.
Sterker nog, bij sommige marketing, sales of social media funties is hoe dikker actief hoe groter de pre. Ze willen je netwerk zien.
Ja voor bepaalde functies kan ik me er nog wel íets bij voorstellen maar nog steeds niet veel, maar dat het per definitie zou moeten omdat je anders wat te verbergen zou hebben ofzo... 8)7.
pi_128718867
YAY, net telefoontje gehad. Ik heb de werk/leerplek gekregen. O+ Waarschijnlijk kan ik één maand voor het schooljaar ook al beginnen als vakantiekracht. Supertof. O+
  maandag 8 juli 2013 @ 13:31:02 #281
67670 Skv
Cynist.
pi_128718887
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:27 schreef Modus het volgende:

[..]

Ja voor bepaalde functies kan ik me er nog wel íets bij voorstellen maar nog steeds niet veel, maar dat het per definitie zou moeten omdat je anders wat te verbergen zou hebben ofzo... 8)7.
Ik denk dat geldt:
Beter een sterke online weergave dan geen weergave
Beter geen weergave dan een slechte online weergave

Werkgevers zullen sowieso je naam opzoeken om te kijken wat voor persoon je bent en welk beeld ze tevoren van je kunnen krijgen. Ik kies er voor om dan een sterk plaatje neer te zetten dan helemaal niks.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 8 juli 2013 @ 13:33:32 #282
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128718958
En een functieaanbod voor centralist. Vast enorme boutwerktijden, maar lijkt me wel dankbaar werk. Ben het tenslotte ook een beetje beu met klanten te werken die geen echte problemen hebben :P Niet geschoten is altijd mis en dat is alweer nummer 3 op mijn UWV-lijstje :P
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Redactie Frontpage maandag 8 juli 2013 @ 13:34:15 #283
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_128718983
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:30 schreef Myraela het volgende:
YAY, net telefoontje gehad. Ik heb de werk/leerplek gekregen. O+ Waarschijnlijk kan ik één maand voor het schooljaar ook al beginnen als vakantiekracht. Supertof. O+
Gefeliciteerd ^O^
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_128719185
quote:
7s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:31 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik denk dat geldt:

Werkgevers zullen sowieso je naam opzoeken om te kijken wat voor persoon je bent en welk beeld ze tevoren van je kunnen krijgen. Ik kies er voor om dan een sterk plaatje neer te zetten dan helemaal niks.
Ze zijn ws te dom om te begrijpen dat het raar is dat de hele wereld tegenwoordig zijn hele hebben en houden maar op internet flikkert. Of ze zijn zelf ook zulke types. "Ja je moet met je tijd meegaan he!!1??" Nee, daar heb je een vrije keuze in. Nou ja, een heleboel mensen niet, denk ik eik. Hun identiteit is altijd afhankelijk van de heersende maatschappelijke opinie.
pi_128719298
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:40 schreef Modus het volgende:
Ze zijn ws te dom om te begrijpen dat het raar is dat de hele wereld tegenwoordig zijn hele hebben en houden maar op internet flikkert. Of ze zijn zelf ook zulke types.
Ze zijn wel zo slim dat ze werk beschikbaar hebben en mogen bepalen wie ze aannemen.
pi_128719415
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:43 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ze zijn wel zo slim dat ze werk beschikbaar hebben en mogen bepalen wie ze aannemen.
Dat is geen kwestie van dom/slim maar simpelweg een machtsverhouding. Waar overigens de hele relatie werkgever/werknemer op gebaseerd is. Het gaat ook niet om gelijk hebben binnen bedrijven, het gaat om beslissingsbevoegdheid hebben.
pi_128719653
quote:
7s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:31 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik denk dat geldt:

Als ze mij op Facebook zoeken vinden ze een aantal personen met dezelfde naam. Zelfs als ze weten welke daarvan ik ben, vinden ze een afgesloten profiel. Moet ik het dan maar openbaar maken? Bekijk het even. :{w
pi_128719730
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:53 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Als ze mij op Facebook zoeken vinden ze een aantal personen met dezelfde naam. Zelfs als ze weten welke daarvan ik ben, vinden ze een afgesloten profiel. Moet ik het dan maar openbaar maken? Bekijk het even. :{w
Facebook kan je wat mij betreft het beste pot dicht hebben staan. Alleen vrienden er op en alle berichten alleen met toestemming plaatsen om te voorkomen dat grapjassen je taggen, posten, whatever in situaties die je niet wilt hebben.

Linkedin zou ik altijd hebben staan met de basis informatie en een foto.
pi_128719814
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:56 schreef Godtje het volgende:

[..]

Facebook kan je wat mij betreft het beste pot dicht hebben staan. Alleen vrienden er op en alle berichten alleen met toestemming plaatsen om te voorkomen dat grapjassen je taggen, posten, whatever in situaties die je niet wilt hebben.

Linkedin zou ik altijd hebben staan met de basis informatie en een foto.
Ik heb geen Linkedin, maar als ik het wel zou hebben zou ik het ook dicht hebben staan. Ik bepaal graag zelf met wie ik wat deel.
pi_128719823
Waar komt het idee toch ineens vandaan dat je je CV openbaar online moet hebben? Dat er een site is met die mogelijkheid, wil niet zeggen dat mensen er ook gebruik van moet maken.
pi_128719829
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:59 schreef TeleportingKing het volgende:
Ik heb geen Linkedin, maar als ik het wel zou hebben zou ik het ook dicht hebben staan. Ik bepaal graag zelf met wie ik wat deel.
ja, dat punt hadden we al gehad. Je goed recht je kan alleen je markt beperken.
  maandag 8 juli 2013 @ 14:04:36 #292
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_128719981
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:28 schreef MissionPhailed het volgende:
Paar uur geleden gesprek gehad bij een gemeente in Oost-Brabant. Functie klinkt interessant en vandaag volgt al uitsluitsel. Degene met wie ik sprak meldde wél dat een uitkeringsgerechtigde ook meegenomen was in de sollicitatieprocedure en vanwege wettelijke regels voorrang zal krijgen indien die persoon geschikt is voor de werkbetrekking. Hopelijk is het een tokkie wiens houding totáál niet strookt met die van de gemeente :+
Kut, genoemde uitkeringstrekker is het geworden. Regelgeving in het kader van werkloosheidsbestrijding in de gemeente waar ik het sollicitatiegesprek had speelt zeker een rol aldus degene die me telefonisch inlichtte. Dan zit er niets anders op dan volgende week maandag te beginnen bij DHL via Randstad met werktijden veelal tussen 7:00 uur (ik háát vroeg opstaan :') ) en 16:00 uur. Te hopen valt dat er op termijn toch nog een werkbetrekking in mijn vakgebied in zicht komt zodat ik kan overstappen.
  maandag 8 juli 2013 @ 14:14:07 #293
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128720326
quote:
5s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:59 schreef Modus het volgende:
Waar komt het idee toch ineens vandaan dat je je CV openbaar online moet hebben? Dat er een site is met die mogelijkheid, wil niet zeggen dat mensen er ook gebruik van moet maken.
Zou ik niet doen, is teveel info zo online :).
Ik heb wel behoorlijk wat vacatures via linkedin gekregen. Maar als je sowieso geen netwerk hebt heeft linkedin eigenlijk ook geen zin.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_128720328
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:00 schreef Godtje het volgende:

[..]

ja, dat punt hadden we al gehad. Je goed recht je kan alleen je markt beperken.
Als je in de (social) media zit of iets produceert en een portfolio hebt, kan ik me voorstellen dat het handig is om je online te presenteren. Maar lang niet iedereen zit in een sector waar dat relevant is.
  maandag 8 juli 2013 @ 14:18:14 #295
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128720476
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:14 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Als je in de (social) media zit of iets produceert en een portfolio hebt, kan ik me voorstellen dat het handig is om je online te presenteren. Maar lang niet iedereen zit in een sector waar dat relevant is.
voor de baantjes waar jij op solliciteert maakt het idd niets uit.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 8 juli 2013 @ 14:21:19 #296
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128720585
Ben nu alweer twee keer benaderd door een wat schimmig bedrijfje in Eindhoven waar de recruiters voorheen vulmedewerker waren bij een supermarkt of attractiemedewerker bij Toverland :P Ze sturen me onvolledige functieomschrijvingen en vragen nu of ik een cv wil toesturen voor hun bestand. Ik heb gegoogled op ervaringen, omdat ik 't niet vertrouw, maar vind niks.

Kan zo'n bedrijf nog rare dingen doen met mijn cv?
  maandag 8 juli 2013 @ 14:25:10 #297
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_128720723
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:18 schreef Maanvis het volgende:

[..]

voor de baantjes waar jij op solliciteert maakt het idd niets uit.
Maar het helpt wel om dat ding zo snel mogelijk bij te vullen ook als je bijbaantjes doet als student. Mensen die ik via mijn bijbaan leer kennen zou ik liever op mijn LinkedIn hebben dan op mijn facebook.

LinkedIn zou je ook als student moeten zien als een superoverzichtelijke digitale kaartenbak. Die moet alleen wel gevuld worden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_128720733
Het ligt ook aan de sector waar je werk in zoekt of hebt of Linkedin handig is. Mijn neef (maritiem, off shore, die hoek) krijgt wekelijks via LinkedIn meerdere banen aangeboden. Banen die ook daadwerkelijk bestaan, niet waar een recruiter het allemaal mooier laat zijn dan het is ;)

Ik heb tot nu toe nog niets aan mijn eigen LinkedIn account gehad. Moet ik ook zeggen dat ik nog studeer dus sowieso ook nog niet zulke goede connecties heb en dat natuurlijk heel belangrijk is.

Gefeliciteerd iedereen met een baan, traineeship of leer-werk plek!! *O*
pi_128720763
quote:
5s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:59 schreef Modus het volgende:
Precies. Ik zie de meerwaarde van Linkedin niet zo. Als je solliciteert stuur je sowieso al je cv mee. Alsof die recruiters dan nog eens je hele netwerk gaan doorspitten.
  Redactie Frontpage maandag 8 juli 2013 @ 14:27:54 #300
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_128720811
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:21 schreef SEMTEX het volgende:
Ben nu alweer twee keer benaderd door een wat schimmig bedrijfje in Eindhoven waar de recruiters voorheen vulmedewerker waren bij een supermarkt of attractiemedewerker bij Toverland :P Ze sturen me onvolledige functieomschrijvingen en vragen nu of ik een cv wil toesturen voor hun bestand. Ik heb gegoogled op ervaringen, omdat ik 't niet vertrouw, maar vind niks.

Kan zo'n bedrijf nog rare dingen doen met mijn cv?
Als ik dat zo lees: ik zou het niet doen. Het minste wat ze kunnen doen is volledige functieomschrijvingen sturen lijkt me. Niet alles en iedereen hoeft je cv te hebben toch?
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')