lichte hoofdpijn, zo ff paracetamol nemen. te lang wakker.quote:
Ik heb er alleen mee geëxperimenteerd toen ik al af was van m'n depressie. Ik ervoer wel perioden van opleving, als wat gebeurt wanneer je over je slaap heen bent. Prikkels lijken aanvankelijk minder te worden, maar uiteindelijk wel intenser.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 23:04 schreef Purplesparks het volgende:
iemand anders ook ooit getest of slaaponthouding tijdelijk zorgde voor minder angst en minder gevoel van depressie? Bij mij werkt dat absoluut, helaas is het niet een langdurige oplossing.
geen last meer gehad van depressie's afgelopen jaren. maar irrationele angsten blijven wel aanwezig. Al jaren bezig met therapie en medicatie etc om dat tot een acceptabel punt te krijgen. Met Baclofen tijdelijk gelukt. Maar bij slaaponthouding ongeveer vanaf 40 a 50 uur wakker wordt dat ook enorm minder. Niet echt een oplossing maar ik ben denker in logica/rekenen etc en ik probeer ergens een verband te vinden hoe ik dat kan ervaren zonder de werkelijke slaaponthouding.quote:Op zondag 30 juni 2013 00:32 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik heb er alleen mee geëxperimenteerd toen ik al af was van m'n depressie. Ik ervoer wel perioden van opleving, als wat gebeurt wanneer je over je slaap heen bent. Prikkels lijken aanvankelijk minder te worden, maar uiteindelijk wel intenser.
Een stabiel ritme werkt beter om de golven van angst en depressie te bevaren, mijns inziens. Kan je niet slapen, rust dan. Gebruik de tijd om te mediteren en daarmee de werking van je psyche te observeren. Dat heeft mij er bovenop geholpen.
Angstig zijn kost nou eenmaal veel energie, door spanning en stress. Na 40-50 uur wakker zijn ben je daar te moe voor. Vroeger gebruikte ik het voor presentaties geven, door de nacht ervoor ongeveer 2-4 uur te slapen.quote:Op zondag 30 juni 2013 00:37 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
geen last meer gehad van depressie's afgelopen jaren. maar irrationele angsten blijven wel aanwezig. Al jaren bezig met therapie en medicatie etc om dat tot een acceptabel punt te krijgen. Met Baclofen tijdelijk gelukt. Maar bij slaaponthouding ongeveer vanaf 40 a 50 uur wakker wordt dat ook enorm minder. Niet echt een oplossing maar ik ben denker in logica/rekenen etc en ik probeer ergens een verband te vinden hoe ik dat kan ervaren zonder de werkelijke slaaponthouding.
nou inderdaad, maar dat logisch nadenken en constant rekenen lukt niet meer goed door slaaptekort. Dus dat is een onderdeel van het probleem. Ironisch dat dat hetgene is waarmee ik probeer om een oplossing te komen. Of het te begrijpen.quote:Op zondag 30 juni 2013 00:39 schreef Gray het volgende:
[..]
Angstig zijn kost nou eenmaal veel energie, door spanning en stress. Na 40-50 uur wakker zijn ben je daar te moe voor. Vroeger gebruikte ik het voor presentaties geven, door de nacht ervoor ongeveer 2-4 uur te slapen.
Nee hoor, je bent duidelijk. Ik ben het ook tegengekomen tijdens m'n experiment. Zelf ben ik wel een enorme beelddenker, maar of je daar nou altijd blij mee moet zijn...quote:Op zondag 30 juni 2013 00:46 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
nou inderdaad, maar dat logisch nadenken en constant rekenen lukt niet meer goed door slaaptekort. Dus dat is een onderdeel van het probleem. Ironisch dat dat hetgene is waarmee ik probeer om een oplossing te komen. Of het te begrijpen.
Visueel iets proberen te voorstellen van een bepaald beeld/plaatje in mn hoofd hoe je het maar wil noemen kan ik nauwelijks, sowieso het beeld niet vasthouden of details voorstellen. Na 50 uur wakker begin ik dat juist ook weer meer te doen. Alleen begint vanaf dat punt ongeveer ook het eerste van de basis van hallucinaties.(bepaalde korte flitsen vanuit ooghoeken) Nog geen werkelijke beelden. Hopelijk kom ik niet al te onduidelijk over.
Natuurlijk! Als je denkt dat aan bepaalde voorwaarden voldoen moet worden om vrijheid te ervaren, doe dat vooral! Er is niets dat je verkeerd kan doen om daar te komen. Ook niets dat je goed kan doen overigens.quote:Op zondag 30 juni 2013 01:27 schreef Purplesparks het volgende:
Neeh dat is wel zo hoewel ik het waarschijnlijk toch bljjf doen. Net zoals alcohol niet een oplossing zou mogen zijn vind ik het wel helpen. Mijn eigen bewuste keuze. Ook mijn eigen verantwoordelijkheid bij wat voor consequenties dan ook. Maar naast dat wakker blijven gedeelte, dat blijf ik dus ook proberen om ergens dat verband of manier te vinden waardoor ik mijzelf van de angsten kan afhelpen. dat in combinatie met andere dingen die 'tijdelijk' geholpen hebben etc. Want door die dingen weet ik dat het mogelijk is om niet of ieder geval minder last te hebben van irrationele angsten. Alleen de oplossing nog vinden(Als dat ooit al zou lukken, maar dit geeft mij toch het idee dat ikzelf nog een bepaalde vorm van controle erover heb, ook al schiet ik er waarschijnlijk uiteindelijk niks mee op..)
komt wel goed, iig lekker slapenquote:Op zondag 30 juni 2013 01:35 schreef Gray het volgende:
[..]
Natuurlijk! Als je denkt dat aan bepaalde voorwaarden voldoen moet worden om vrijheid te ervaren, doe dat vooral! Er is niets dat je verkeerd kan doen om daar te komen. Ook niets dat je goed kan doen overigens.
Lastig, hm?
Ik ga nu wel slapen trouwens, want m'n lichaam smeekt erom. Morgen weer een dag. Of niet. Whatever.
ah geen rationele verklaring. Gevoel dat je slecht stemt zonder dat je weet waarom ?quote:
Neh als ik ''leuke'' dingen doe en ik geniet er niet van dan voel ik me klote.quote:Op zondag 30 juni 2013 04:21 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
ah geen rationele verklaring. Gevoel dat je slecht stemt zonder dat je weet waarom ?
Op stap geweest? oid?quote:Op zondag 30 juni 2013 04:22 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Neh als ik ''leuke'' dingen doe en ik geniet er niet van dan voel ik me klote.
maar als je straks geslapen hebt daarna voel jeje niet meer klote toch?quote:
Minder of helemaal inderdaad. Maar neemt niet weg dat ik dan nog steeds slecht kan genieten eigenlijk.quote:Op zondag 30 juni 2013 04:27 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
maar als je straks geslapen hebt daarna voel jeje niet meer klote toch?
Jah is het ook zondag, zondagen zijn er niet voor om te genietenquote:Op zondag 30 juni 2013 04:28 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Minder of helemaal inderdaad. Maar neemt niet weg dat ik dan nog steeds slecht kan genieten eigenlijk.
Stapavond was niet klote.quote:Op zondag 30 juni 2013 04:30 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
Jah is het ook zondag, zondagen zijn er niet voor om te genietenMaar volgende week weer stapkans. Waardoor was deze stapavond klote dan?
Niks, tis alleen klote dat ik nergens van kan genieten dus.quote:Op zondag 30 juni 2013 04:34 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
oooh verkeerd opgevat dan sorry, wat dan wel?
quote:Op zondag 30 juni 2013 04:22 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Neh als ik ''leuke'' dingen doe en ik geniet er niet van dan voel ik me klote.
Nogal vicieus die cirkel... Niks doen is kut want dan doe ik niks met mijn leven... Lost niks op... Voel me dan alsnog kut..
Wel dingen doen... Er dan niet echt van genieten uiteindelijk en mij daarom kut voelne.
Je voelt je kut dus eigenlijk omdat je je apathisch voelt over hetgene wat je doet.(als ik dat goed spelde)quote:Op zondag 30 juni 2013 04:36 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Niks, tis alleen klote dat ik nergens van kan genieten dus.
[..]
20.quote:Op zondag 30 juni 2013 04:38 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
Je voelt je kut dus eigenlijk omdat je je apathisch voelt over hetgene wat je doet.(als ik dat goed spelde)
(tussendoor even, hoe oud ben?)
zoiets gokte ik al, weinig afwisseling in je leven of dat wel?quote:Op zondag 30 juni 2013 04:44 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
20.
Joah... Voel me er niet bij betrokken ofzo, weet ik het.
Neh weinig.quote:Op zondag 30 juni 2013 04:45 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
zoiets gokte ik al, weinig afwisseling in je leven of dat wel?
patroon accepteren, of doorbreken. Stappen en andere dingen waren in het begin nog interessant etc nieuwe ervaringen. Dat is er nu vanaf.quote:
Ermee leven of dus nieuwe shit doen...quote:Op zondag 30 juni 2013 04:50 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
patroon accepteren, of doorbreken. Stappen en andere dingen waren in het begin nog interessant etc nieuwe ervaringen. Dat is er nu vanaf.
jah, als je echt weer eens levend wil voelen, ga parachutespringen ofzo als je dat nog nooit gedaan hebt?(Ik nog niet, maar wil dat ook nog altijd eens gaan doen).quote:Op zondag 30 juni 2013 04:56 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ermee leven of dus nieuwe shit doen...
Pfff, wat nou als ik dat zelfs klote ga vinden... Naja niet geschoten is mis... Ik zal kijken of dat nog ergens kan in NL ofzo deze ''zomer''quote:Op zondag 30 juni 2013 04:57 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
jah, als je echt weer eens levend wil voelen, ga parachutespringen ofzo als je dat nog nooit gedaan hebt?(Ik nog niet, maar wil dat ook nog altijd eens gaan doen).
Denk je werkelijk als je zoiets nooit beleeft hebt dat wanneer je paar km hoog in de lucht in vrije val naar beneden je niks gaat voelen?quote:Op zondag 30 juni 2013 04:58 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Pfff, wat nou als ik dat zelfs klote ga vinden... Naja niet geschoten is mis... Ik zal kijken of dat nog ergens kan in NL ofzo deze ''zomer''
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |