abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 juli 2013 @ 09:44:42 #176
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_128528293
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 08:00 schreef Individual het volgende:

[..]

Haha In 2012 waren daar minder dan 100 moorden. DC neem ik aan dat je bedoelt? Je overdrijft gelukkig maar met ruim een factor 100. http://articles.latimes.c(...)2-homicides-20130101

Gemiddeld zo'n 60 per dag in Venezuela, 21.600 totaal: http://www.insightcrime.o(...)a-21600-murders-2012

In vergelijking: 2.4 per 100.000 in Washinton DC (is 5 geweest) en 73 per 100.000 in Venezuela.. dat is 30x meer.
Toch wel erg triest gesteld met de wereld als je bedenkt dat Snowden naar zo'n land moet vluchten om nog z'n vrijheid te bewaren. :{
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 3 juli 2013 @ 09:44:58 #177
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_128528297
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:33 schreef Schurkenstaat het volgende:
Dat herenakkoord werd maar al te braaf gerespecteerd.

Ik denk dat MAD er ook wel mee te maken heeft.
reset
  woensdag 3 juli 2013 @ 09:45:47 #178
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_128528319
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Toch wel erg triest gesteld met de wereld als je bedenkt dat Snowden naar zo'n land moet vluchten om nog z'n vrijheid te bewaren. :{
The enemy of my enemy..
reset
  woensdag 3 juli 2013 @ 09:46:10 #179
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_128528325
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:44 schreef Individual het volgende:

[..]

Ik denk dat MAD er ook wel mee te maken heeft.
Dat is nooit aangetoond. Het kwam volgens mij meer voort uit een fundamenteel wederzijds respect voor elkaar.
  woensdag 3 juli 2013 @ 09:47:53 #180
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_128528365
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:45 schreef Individual het volgende:

[..]

The enemy of my enemy..
Voor venezuela ja, maar Snowden zou zelf veel liever in een Europees land zitten. Alleen wordt ie dan meteen uitgeleverd voor het bewijzen dat Amerika economische spionage pleegt in Europa :') Wat een wereld.

Voor Snowden is het dus meer The friend of my friend is my enemy :')
  woensdag 3 juli 2013 @ 09:49:19 #181
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_128528397
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:46 schreef Schurkenstaat het volgende:

[..]

Dat is nooit aangetoond. Het kwam volgens mij meer voort uit een fundamenteel wederzijds respect voor elkaar.
Dan was die wapenwedloop ook overbodig geweest.. het fundament van MAD.
reset
  woensdag 3 juli 2013 @ 09:59:30 #182
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_128528632
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:49 schreef Individual het volgende:

[..]

Dan was die wapenwedloop ook overbodig geweest.. het fundament van MAD.
MAD heeft vooral gezorgd dat de wereld niet vernietigd is als gevolg van de grillen van een regeringsleider met grootheidswaan en paranoia. Een individu met de hand aan de knop. Dat had niets meer met ratio te maken (geopolitiek, invloedssfeer, handelspositie, grondstoffen, marktvorm), maar meer met prestige en allerlei andere verderfelijke menselijke trekjes. Eigenlijk ook de manier waarop de Tweede Wereldoorlog is ontstaan (uitvoer van lebensraum, endlosung etc.).
pi_128532812
Hij heeft nu natuurlijk geen andere optie meer als toch maar in Rusland te blijven.
Alle andere opties zijn denk ik ook alleen maar temporair.

neem Venezuela. Dat land gaat binnen 5 jaar weer heel erg USA vriendelijk doen , omdat ze wel moeten. Die buschauffeur gaat er nog een grotere puinhoop van maken, als Chavez al deed.
Cuba is denk ik zijn enige ander optie, maar.............hij komt er niet meer naartoe..... Dat is vandaag wel duidelijk geworden.

Maar ja..... je Lot zal maar afhangen van Putin.... Die verruilt zijn dochter , als hij er een voordeel in ziet. Nu Asiel... binnen 2 jaar wordt hij tegen een rusische spion ingewisseld.

[ Bericht 0% gewijzigd door CANARIS op 03-07-2013 12:50:34 ]
pi_128537898
Wat deed Evo in Moskou?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_128538250
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 14:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat deed Evo in Moskou?
Wellicht hetzelfde als de buschauffeur.
pi_128538401
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Voor venezuela ja, maar Snowden zou zelf veel liever in een Europees land zitten. Alleen wordt ie dan meteen uitgeleverd voor het bewijzen dat Amerika economische spionage pleegt in Europa :') Wat een wereld.
Niet zo gek natuurlijk. De Duitsers spioneren zelf ook volop:
quote:
'Opsporingsdiensten tappen dataverkeer af bij Duitse internetexchange'
Dataverkeer dat via de in Frankfurt gelegen internetexchange DE-CIX loopt, zou door diverse inlichtingendiensten worden afgetapt. Het zou gaan om gemiddeld 5 procent van het datavolume op het knooppunt, met een theoretisch maximum van 20 procent.

Dat meldt The H op basis van informatie van zustersite Heise. De DE-CIX in Frankfurt is naar eigen zeggen de grootste internetexchange ter wereld met een totale doorvoersnelheid van 2,5Tbit/s en meer dan 500 peering partners. Het knooppunt heeft honderden dataverbindingen van 10Gbit/s en 200Gbit/s en wil de komende maanden extra 100Gbit/s-lijnen daar aan toe voegen.

Hoewel Duitsland strenge wetgeving heeft op het gebied van aftappen, zegt een anoniem gehouden medewerker van de DE-CIX dat een deel van het dataverkeer wordt afgetapt door Duitse inlichtingendiensten, evenals diensten uit andere landen. Sinds wanneer er verkeer wordt afgetapt en welke buitenlandse inlichtingendiensten betrokken zijn, is niet bekendgemaakt. Wel zou er gemiddeld 5 procent van het dataverkeer getapt worden, terwijl er een theoretisch maximum van 20 procent is.

Omdat er mogelijk Duitse wetgeving wordt overtreden wil de DE-CIX zelf weinig zeggen, maar het internetknooppunt zegt dat diensten als de NSA geen directe toegang hebben tot hun infrastructuur. Ook zouden de beheerders van de DE-CIX het opmerken als een groot deel van het internetverkeer wordt omgeleid.

Of er in Nederland data wordt afgetapt op de AMS-IX, is niet duidelijk. Het internetknooppunt heeft eerder ontkend dat inlichtendiensten directe toegang tot de netwerkapparatuur zou hebben, maar uit de serie onthullingen in het Prism-schandaal werd duidelijk dat inlichtingendiensten ook glasvezelverbindingen zouden aftappen.
En Heise is over het algemeen erg betrouwbaar.
pi_128539948
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juli 2013 14:21 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Wellicht hetzelfde als de buschauffeur.
En die reden was?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_128540702
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 14:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En die reden was?
Geen idee. Maar de buschauffeur was ook in Moskou.
pi_128540804
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 14:58 schreef Individual het volgende:
Ze hebben niet genoeg middelen (zoals de Stasi het dichste bij zat) om gewone mensen a la 1984 lastig te vallen.
Die middelen hebben ze wel - meer dan dat zelfs - ze worden echter niet op die manier ingezet. Althans, niet zover wij weten.
pi_128540912
Volgens mij ging de meeting over gas, maar het lijkt me dat ze wel wat meer info hadden dan dat

Al is een diplomatieke rel met Bolivia natuurlijk niet serieus te nemen :')
pi_128542741
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 15:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Volgens mij ging de meeting over gas, maar het lijkt me dat ze wel wat meer info hadden dan dat

Al is een diplomatieke rel met Bolivia natuurlijk niet serieus te nemen :')
Het is nu een rel geworden met meerdere Latijns Amerikaanse landen.

http://ca.reuters.com/article/topNews/idCABRE9620LM20130703
pi_128542883
Ik snap die Snowden niet, hij had toch kunnen weten dat hij eerst naar een land moest waar ze geen uitleveringsverdrag met de VS hebben en dan pas die zooi lekken?

Daarnaast snap ik ook niet waarom hij naar Nederland zou willen, wij zijn onofficieel de 51ste staat van de VS.
  woensdag 3 juli 2013 @ 16:12:30 #193
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128543333
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 16:02 schreef Nober het volgende:

Daarnaast snap ik ook niet waarom hij naar Nederland zou willen, wij zijn onofficieel de 51ste staat van de VS.
Als ik Snowden was dan zou ik asielaanvragen indienen bij zo veel landen als ik kon als schijnbeweging.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_128543380
quote:
Ik snap die Snowden niet, hij had toch kunnen weten dat hij eerst naar een land moest waar ze geen uitleveringsverdrag met de VS hebben en dan pas die zooi lekken?

Hij dacht vrij te zijn in Hongkong natuurlijk, gevalletje van de zaak verkeerd beordelen, Maar daar is hij toch al geen ster in als hij denkt dat lekken van clasified documents ongestraft blijft
pi_128543438
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juli 2013 16:12 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Als ik Snowden was dan zou ik asielaanvragen indienen bij zo veel landen als ik kon als schijnbeweging.
Waar kan hij heen dan na Moskow?

Ik wens hem ook veel succes als Putin iets nodig heeft van de VS en/of NATO, dan weet Snowden alvast wat als eerste op tafel komt
  woensdag 3 juli 2013 @ 16:15:06 #196
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_128543442
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 16:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hij dacht vrij te zijn in Hongkong natuurlijk, gevalletje van de zaak verkeerd beordelen, Maar daar is hij toch al geen ster in als hij denkt dat lekken van clasified documents ongestraft blijft
Hoezo? Hij ging ervanuit zijn naasten nooit meer te kunnen zien, al voordat ie daadwerkelijk de boel lekte, volgens zijn interview. Dus ik denk dat ie zeker wel wist waarmee hij bezig was.
pi_128543505
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juli 2013 16:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Hoezo? Hij ging ervanuit zijn naasten nooit meer te kunnen zien, al voordat ie daadwerkelijk de boel lekte, volgens zijn interview. Dus ik denk dat ie zeker wel wist waarmee hij bezig was.
Als hij HK niet meer uit kan ook lijkt me, maar goed hij is met de noorderzon vertrokken in HK en zit nu ergens op een achterafkamertje in Moskou. Lijkt me niet dat hij daar comfortabel zit
pi_128543593
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 16:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waar kan hij heen dan na Moskow?

Ik wens hem ook veel succes als Putin iets nodig heeft van de VS en/of NATO, dan weet Snowden alvast wat als eerste op tafel komt
IJsland, Peru? Ik weet niet precies welke landen er geen uitleveringsverdrag met de VS hebben.

Maar ik heb dan ook geen geheime informatie die ik zou kunnen lekken, mocht ik dat ooit wel krijgen en willen delen dan verhuis ik eerst naar een veilig land.
pi_128543732
De vraag is natuurlijk ook of de Russen hem willen laten gaan... Zolang zij Snowden hebben zal geen enkele hoog geplaatste officier van de FSB meer naar de VS overlopen daar de VS nog weleens tot een dergelijke ruil over willen gaan.
Snowden is de joker in het kaartspel :7
pi_128543814
quote:

Nee dat zijn Canada, Australie, Nieuw-Zeeland en het VK.
Daarna krijg je de tweede tier als Denemarken en Noorwegen, Nederland volgt daar pas op neem ik aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')