abonnement Unibet Coolblue
pi_138718086
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 00:11 schreef Tjik het volgende:
Hallo!
Ik ben me een beetje aan het oriënteren om eventueel (als mijn vriend ook vóór is :p) naar Tenerife te gaan deze zomer.
Nu lees ik net dat het zuiden, vlakbij de luchthaven, echt niks is. En het zuidwesten (Adeje, Cristianos, Americas) heel massaal is en geen dorpskern hebben, met hotels hutje mutje etc. maar verder wel veel te zien en te doen. Welke van deze drie is dan de beste optie?
We houden van een locatie waar je veel kan zien (mooi landschap/uitzicht) en doen. Liefst een leuk authentiek stadje. Al zoekend las ik dan weer veel over Puerto de la Cruz in het noorden. Wat dan weer perfect klinkt. Maar dan zegt men weer dat het weer daar veel minder is. Of is dat anders in het hoogseizoen?
Je wilt goed weer, minder toeristisch en een mooie omgeving?

Misschien is Los Gigantes wat voor jou.

Als je echt tussen die 3 wilt kiezen dan zou ik voor Los Christianos gaan. Die hebben wel een dorpskern, en ook een kerk. Waar veel bruiloften zijn, erg leuk om te zien ook :@ Er wonen ook veel locals, bij de boulevard is het wel druk qua toeristen. Hoewel ik nooit een hotel in Los Christianos heb, vind ik dat wel het mooiste en gezelligiste.

Puerto de la Cruz is ook best toeristisch en druk. Maar zit zeker wel aan de mooie groene kant van Tenerife. Wij gaan er elk jaar wel een dagje naar toe. De ene keer hebben we regen, de andere keer stralend weer. Is dus geen touw aan vast te knopen ;)

En anders een auto huren, of een scooter. Je steekt de grote snel weg over, en je komt in hele leuke kleine gezellige dorpjes O+
pi_138721548
quote:
99s.gif Op donderdag 10 april 2014 09:44 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Je wilt goed weer, minder toeristisch en een mooie omgeving?

Misschien is Los Gigantes wat voor jou.

Als je echt tussen die 3 wilt kiezen dan zou ik voor Los Christianos gaan. Die hebben wel een dorpskern, en ook een kerk. Waar veel bruiloften zijn, erg leuk om te zien ook :@ Er wonen ook veel locals, bij de boulevard is het wel druk qua toeristen. Hoewel ik nooit een hotel in Los Christianos heb, vind ik dat wel het mooiste en gezelligiste.

Puerto de la Cruz is ook best toeristisch en druk. Maar zit zeker wel aan de mooie groene kant van Tenerife. Wij gaan er elk jaar wel een dagje naar toe. De ene keer hebben we regen, de andere keer stralend weer. Is dus geen touw aan vast te knopen ;)

En anders een auto huren, of een scooter. Je steekt de grote snel weg over, en je komt in hele leuke kleine gezellige dorpjes O+
Dat is precies wat we zoeken! Dank je voor je reactie. Klinkt allemaal erg goed ^^
Heb nu al zin om er heen te gaan *O*
  donderdag 10 april 2014 @ 16:37:24 #128
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_138731332
Ben ook weer terug.
Hotel net tussen Los Christianos en Americas in.

Los Christianos vind ik gezelliger!
Adeje ligt er dan weer wat verder van af maar wel erg leuk.

Wij hadden vorige week... hmmmmmmmmmmmmm weer, 3 dagen storm en geen zon, dat is wel jammer maar lekker veel gewandeld en niet eens een excursie gedaan in de 11 dagen, te druk met terrashangen :D

Tenerife O+
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_141176413
Volgende week vrijdag is het zover *O*
pi_141207989
Volgende week woensdag. :)
pi_141286711
Hey allemaal, eind juli gaan we voor het eerst naar Tenerife. We zullen verblijven in een privé villa in Puerto de la Cruz. Wat raden jullie allemaal aan om zeker te gaan doen? We hebben ook nog een vraagje over de vlucht. Hoeveel kg handbagage mag je meenemen als je vliegt met overstap? We vliegen eerst met KLM naar Madrid en vervolgens mer Aireurope naar tenerife norte. Alvast bedankt. :)
pi_141696917
Schopje..
  maandag 30 juni 2014 @ 09:05:10 #133
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_141714671
Dat van die handbagage moet je natuurlijk even bij de vliegmaatschappij checken. Ik heb zelf in ieder geval nooit met die maatschappijen gevlogen,

Doen op Tenerife: Een rondje eiland (als je een auto hebt), en vergeet de hoofdstad niet. Dat is een opvallend prettige stad om te zijn vind ik zelf.
Opvallende keuze voor een eerste keer Tenerife trouwens, dat je in het noorden zit. Daar kan het weer nogal eens anders zijn dan in het zuiden. Wel het mooiste stuk van Tenerife daar, zonder meer :)
Maar goed, dus ook een keer naar het zuiden rijden :Y
Zeker als het butweer is en je eigenlijk op het strand wil liggen. Afstanden zijn daar niks, met een 40 minuten over de TF1 lig je op een zonnig strand ;)
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  maandag 30 juni 2014 @ 09:11:57 #134
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_141714748
En ik vind nog steeds dat we een algemeen Canarische Eilanden topic moeten hebben. }:|
Aangezien ik tegenwoordig meer op GC zit O-)
Volgende week weer *O*
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_141717558
Wat is het toxh weer heerlijk hier in tenerife O+
  donderdag 3 juli 2014 @ 18:26:31 #136
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_141859730
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 09:11 schreef jajablahblah het volgende:
En ik vind nog steeds dat we een algemeen Canarische Eilanden topic moeten hebben. }:|
Aangezien ik tegenwoordig meer op GC zit O-)
Volgende week weer *O*
oh wacht TRV / Gran Canaria
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_142737497
Zal even posten over mijn eerste ervaringen: Gister aangekomen, dagje hier nu. Vind het een erg mooi en leuk eiland tot nu toe. Lekker de buurt verkent gister en gelopen naar stadje Puerto de la cruz. Erg gezellig met leuke winkeltjes en restaurants. Ook al de uitstapjes geboekt: we gaan naar Loro Parque, Siam park en een 5 uur durige boot vaart langs Masca en dolfijnen en walvissen, snorkelen etc. Heb er nu al zin in. Vandaag rustig bij ons huis gebleven en naar playa teresitas geweest. Dat strand is zeker de moeite waard. Mooi zand, lekker water en vandaag niet druk. Was ook erg lekker weer daar. Morgen gaan we naar de Teide toe. Schijnt erg mooi te zijn, ben benieuwd. Laat jullie nog wel weten hoe de rest is.
:)
pi_142744063
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 00:09 schreef larsvh12 het volgende:
Zal even posten over mijn eerste ervaringen: Gister aangekomen, dagje hier nu. Vind het een erg mooi en leuk eiland tot nu toe. Lekker de buurt verkent gister en gelopen naar stadje Puerto de la cruz. Erg gezellig met leuke winkeltjes en restaurants. Ook al de uitstapjes geboekt: we gaan naar Loro Parque, Siam park en een 5 uur durige boot vaart langs Masca en dolfijnen en walvissen, snorkelen etc. Heb er nu al zin in. Vandaag rustig bij ons huis gebleven en naar playa teresitas geweest. Dat strand is zeker de moeite waard. Mooi zand, lekker water en vandaag niet druk. Was ook erg lekker weer daar. Morgen gaan we naar de Teide toe. Schijnt erg mooi te zijn, ben benieuwd. Laat jullie nog wel weten hoe de rest is.
:)
Leuk :)

Als het tot de mogelijkheden behoort zou ik een uitstapje naar La Gomera niet overslaan
pi_142755826
Ik denk dat we de uitstapjes die ik nu gepost heb, het worden. Het is ook allemaal best prijzig. En een keer een rustdag is ook wel fijn. Vandaag Teide was erg mooi. Wel erg druk. Eerst zo'n 15 min rondjes gereden en heel goed kijken of er een keer iemand wegrijd. Zeg maar file parkeren. We hadden uiteindelijk geluks, vooraan bij dat gebouw met kassa en de gondel een plekje. Toen 30 min in de rij gestaan voor een kaartje, toen weer 40 min voor dat we de gondel in konden, en TOEN stonden we eindelijk bovenin. Het was erg mooi en leuk. Wel beetje jammer dat het zo druk was, maar wel te verwachten. Die gondel was by the way ook niet niks, 26 euro pp. Al met al leuk dagje. Zo even wat eten, en vanavond lopen we er weer uit op Puerto centrum. Morgen staat Loro Parque op de planning.
pi_142757468
Is tenerife ook in de winter te doen, of valt dat tegen? Het zuiden bedoel ik vooral..
pi_142861631
Vandaag boot vaart gehad naar Masca. We hebben heel veel dolfijnen gezien, ze kwamen ook erg dichtbij. Walvissen hebben we van een afstand gezien. Was echt de moeite waard die tocht. Ook met wat mensen gepraat die vaker naar Tenerife gaan. (huisje vrienden) Ze zeiden dat als je in het hoogseizoen met mooi weer naar Siam park gaat, je minimaal 45 min/uur in de rij staat, en soms wel 1,5/2 uur. Ze hadden ons dus aangeraden om een fastpass te kopen, omdat je anders niet eens alle 8 glijbanen kan doen. Met de fastpass sta je volgens hun 5 tot maximaal 15 min in de rij. We gaan dus maar die fastpasses kopen, want anders heb je veel entree betaald voor een heel mooi bekend waterpark. Met die fastpass kan je er volgens hun dus optimaal van genieten en alles meerdere keren doen.
pi_142868830
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 19:50 schreef Xetran het volgende:
Is tenerife ook in de winter te doen, of valt dat tegen? Het zuiden bedoel ik vooral..
tussen 20 en 28 graden, is erg verschillend.

Eiland van de eeuwige lente ;)
pi_142868912
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 21:06 schreef larsvh12 het volgende:
Vandaag boot vaart gehad naar Masca. We hebben heel veel dolfijnen gezien, ze kwamen ook erg dichtbij. Walvissen hebben we van een afstand gezien. Was echt de moeite waard die tocht. Ook met wat mensen gepraat die vaker naar Tenerife gaan. (huisje vrienden) Ze zeiden dat als je in het hoogseizoen met mooi weer naar Siam park gaat, je minimaal 45 min/uur in de rij staat, en soms wel 1,5/2 uur. Ze hadden ons dus aangeraden om een fastpass te kopen, omdat je anders niet eens alle 8 glijbanen kan doen. Met de fastpass sta je volgens hun 5 tot maximaal 15 min in de rij. We gaan dus maar die fastpasses kopen, want anders heb je veel entree betaald voor een heel mooi bekend waterpark. Met die fastpass kan je er volgens hun dus optimaal van genieten en alles meerdere keren doen.
valt mee hoor. Afgelopen vakantie was de rij van de fastpass net zolang als de normale rij :')

Ik heb het langst staan wachten bij de tower pf power, 1 uur. En we hebben alles kunnen doen. Het was erg druk en we hadden nog tijd over ;)
pi_142869528
Rij van de fastpass net zo druk? Lol?! De entree is al evenveel als bijvoorbeeld, de efteling of walibi, en een fastpass is ook nog is 15 euro pp meer. Lijkt me niet dat iedereen dit wil en er voor over heeft.Tower of power zal trouwens wel druk zijn ja omdat dat toch de thriller van het park is. Volgens mij zijn het overigens bijna allemaal wel heftige glijbanen.

[ Bericht 46% gewijzigd door larsvh12 op 30-07-2014 11:55:46 ]
pi_142888315
Erg heet nu in Puerto de la cruz met continue zon. Hebben lang op strand gelegen. Playa jardin en dan die woeste baai. Oh wat een woeste golven zeg, niet normaal.. Maar las op verschillende sites dat de fastpass op alle slides geldig is behalve tower of power, klopt dit? Dan maar om 10:00 gelijk er zijn en als eerste die pakken. Dan zal er niet meteen een rij van een uur zijn.
pi_142936624
Voor mensen die nog nieuwschierig zijn:
We waren er bij openingstijd, gelijk een rij om binnen te komen en foto te maken. Vervolgens gelijk in Mekong rapids en Kinnaree geweest zonder wachtrij. Wat een heerlijke glijbanen, vooral die laatste, misschien wel mijn favoriet! Toen maar gelijk fastpass bandjes gekocht. Je mocht in elke glijbaan 1x, met uitzondering op de tower of power. Ook had je een bonus vakje die je nog voor een glijbaan naar keuze mocht gebruiken. Bij de fastpass rij kon je gelijk doorlopen de glijbaan in btw, geen rijen. Achteraf heel blij dat we fastpass bandjes hebben gekocht. Het was echt enorm druk met overal rijen van 45 min tot 1,5 uur. Toen fastpass bandje op was, zijn we nog op laatste een keer van een paar junglesnakes geweest (die zijn als enige relatief rustig) en de dragon en de niga racers. Waren op laatste allemaal vrij rustig. Voor de tower of power hebben we wel 45/60 min in de rij gestaan. Wilde we toch een keertje in. Was samengevat dus een hele leuke dag, waarbij we (bijna) alle glijbanen meerdere keren hebben gedaan. Ik raad iedereen trouwens aan om in het hoogseizoen (of lokale vakanties) fastpass bandjes te kopen. Het is dan wel 15 euro extra, maar het is veel relaxter. Voor elke glijbaan een uur in de rij verpest je goede humeur ook een beetje. Nu nog een paar dagen genieten hier en zondag terug.
  zondag 10 augustus 2014 @ 22:18:37 #147
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_143280826
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 19:13 schreef jajablahblah het volgende:
Ik tip gewoon www.autoreisen.es nog eens een keer :P
Blijkbaar autoreisen al vaker besproken aan je reactie te zien haha maar kan er niet veel over terug vinden...

Heb je ook info over of het dezelfde prijs is als je daar een auto huurt of van te voren op internet reserveerd?!
  maandag 11 augustus 2014 @ 08:57:05 #148
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_143292354
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 22:18 schreef jvo91 het volgende:

[..]

Blijkbaar autoreisen al vaker besproken aan je reactie te zien haha maar kan er niet veel over terug vinden...

Heb je ook info over of het dezelfde prijs is als je daar een auto huurt of van te voren op internet reserveerd?!
Ik boek altijd van tevoren.
Hoe eerder je boekt, hoe goedkoper het is (kwam ik zelf een keer achter ;( ).
Ik vind zelf het grote voordeel dat je geen zenuwengedoe met een check hebt bij inleveren. Bij andere verhuurders heb ik dat altijd wel gehad, hier mik je de sleutel op een balie en klaar.
Auto's hebben vaak ook al wel hier en daar een deukje, dus je ziet er toch niks van ;)
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  woensdag 13 augustus 2014 @ 21:03:20 #149
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_143391557
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 19:13 schreef jajablahblah het volgende:
Ik tip gewoon www.autoreisen.es nog eens een keer :P
Wij hebben daar vorig jaar gehuurd op Gran Canaria en de prijzen van de website & ter plekke kwamen niet overeen. Het was daar duurder dan via de website :)
Wel prima service!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_153072586
Dit jaar weer mensen die richting Tenerife gaan?

Wij hebben zelf geboekt voor midden Augustus. Zuid Nederland heeft dan nog Bouwvak dus ben benieuwd hoe druk het precies is(en ja ik weet dat het druk is).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')