abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128273844
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_128273876
Kwark met popcornsmaak?
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  Vis een optie? woensdag 26 juni 2013 @ 11:52:58 #3
70532 loveli
N
pi_128273877
Ben die kwark wel zat.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 26 juni 2013 @ 11:53:05 #4
70532 loveli
N
pi_128273885
Lol!
crap in = crap out
pi_128273896
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:53 schreef loveli het volgende:
Lol!
:D
  woensdag 26 juni 2013 @ 11:53:21 #6
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128273897
Reageer dan gewoon niet prob, net zo makkelijk!
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  Vis een optie? woensdag 26 juni 2013 @ 11:53:48 #7
70532 loveli
N
pi_128273909
quote:
14s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:53 schreef _Dido_ het volgende:
Reageer dan gewoon niet _Dido_, net zo makkelijk!
crap in = crap out
pi_128273928
Jongens, dit is internet!! w/
Be someone that makes you happy
pi_128273947
Dido ik heb niet tegen je en als ik op je reageer is dat op je handelen en gedrag en niet op jou als persoon.

Je vindt het niet leuk dat ik 'zo' tegen jou doe, maar dat komt vooral omdat je 'zo' tegen onder andere nieuwelingen doet en ik je daar dan op wijs.

Niets meer, niets minder.
Worry is a misuse of imagination
pi_128273974
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:52 schreef loveli het volgende:
Ben die kwark wel zat.
Ik meng hem met Spaanse sinaasappel yoghurt/kwark probeer die met 0% vet te nemen meestal maar had vandaag de romige :')
pi_128273986
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:54 schreef Nallie het volgende:
Jongens, dit is internet!! w/
Nee, dit is het kippehok :')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_128274014
Ik doe even een lijstje, zonder hamburger... misschien morgen :)

O: overnight oats met banaan
T: koffie verkeerd, paar druiven
L: 2 speltbh met geitenkaas, salade van tomaat, komkommer en kikkererwten met beetje yoghurtdressing en pompoenpitten
T: rijstwafel pindakaas
S: KT en cardio
D: curry van aubergine, courgette, linzen en zoete aardappel :9
T: het eeuwige bakje kwark (ontopic O+)
pi_128274022
Springtouw gevonden :9
  woensdag 26 juni 2013 @ 11:57:50 #14
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128274046
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:54 schreef Probability het volgende:
Dido ik heb niet tegen je en als ik op je reageer is dat op je handelen en gedrag en niet op jou als persoon.

Je vindt het niet leuk dat ik 'zo' tegen jou doe, maar dat komt vooral omdat je 'zo' tegen onder andere nieuwelingen doet en ik je daar dan op wijs.

Niets meer, niets minder.
ehm wat heeft dat met mijn reactie op Perr te maken? die opmerking was nergens voor nodig. En ik was niet de enige die zo deed, dus ga alsjeblieft een ander lastigvallen en laat mij met rust!
And eternity in an hour.
pi_128274183
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:57 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

ehm wat heeft dat met mijn reactie op Perr te maken? die opmerking was nergens voor nodig. En ik was niet de enige die zo deed, dus ga alsjeblieft een ander lastigvallen en laat mij met rust!
Je laat zelf op je knoppen drukken.. Misschien iets minder laten gebeuren.

En wie een bal kaatst kan hem terug verwachten.. Wie zegt dat het een tennisbal is? Het kan ook om een korfbal gaan om maar wat te noemen :)
pi_128274226
Ik kom allemaal degelijke jurkjes tegen tot op de knie.. Was de mode vroeger langer of kocht ik gewoon degelijke items :P?
  woensdag 26 juni 2013 @ 12:06:01 #17
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128274345
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 12:01 schreef Probability het volgende:

[..]

Je laat zelf op je knoppen drukken.. Misschien iets minder laten gebeuren.

En wie een bal kaatst kan hem terug verwachten.. Wie zegt dat het een tennisbal is? Het kan ook om een korfbal gaan om maar wat te noemen :)
ik ben volledig klaar met jou en je betuttelende gedoe. Wat denk je wel niet?

Tijd voor een abo!
And eternity in an hour.
pi_128274430
Zal ik de helft betalen?
pi_128274451
Beter dan patat dit
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
  woensdag 26 juni 2013 @ 12:10:13 #20
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128274511
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 12:08 schreef Probability het volgende:
Zal ik de helft betalen?
wil je weer grappig doen ten koste van mij? Reageer dan gewoon niet op me als je alleen maar kutopmerkingen kunt maken. Je weet dat dit niet de eerste keer is.
And eternity in an hour.
pi_128274590
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 12:10 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

wil je weer grappig doen ten koste van mij? Reageer dan gewoon niet op me als je alleen maar kutopmerkingen kunt maken. Je weet dat dit niet de eerste keer is.
Reageer dan zelf niet. Laat t lekker gaan!
pi_128274643
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 12:08 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
Beter dan patat dit
Geen friet?
Ja doei.
pi_128274686
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 12:13 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Geen friet?
Is fok.nl, niet fok.be :{w
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  woensdag 26 juni 2013 @ 12:14:20 #24
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128274692
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 12:12 schreef Nallie het volgende:

[..]

Reageer dan zelf niet. Laat t lekker gaan!
nee, dit pik ik niet. Een keertje oké maar systematisch? Ik maak andersom toch ook geen achterlijke opmerkingen over haar issues?
And eternity in an hour.
pi_128274699
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 12:14 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Is fok.nl, niet fok.be :{w
O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')