abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 juni 2013 @ 09:51:57 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_128270323
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FOK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers Hieronder de deelnemers en de tickers!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
pi_128270424
Morgen.

Ik ga niet sporten. Ik ga in een joggingbroek en een XL-trui op de bank zitten en ik doe niks. Voel me zo belabberd. Erger dan de afgelopen week.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_128270507
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 09:51 schreef Stormqueen het volgende:
Was niet met afkicken, maar juist toen ik begon :P
Oh. Nou ja, ook kut ;)

Ik blijf vandaag thuis en doe rustig aan. Ik ga de kledingkast van mijn vriend maar eens opruimen.

Met een lijstje voor vandaag natuurlijk:
O: smoothie
S: Jillian
T: 2 crackers met oude kaas
L: 2 tosti's uit mijn nieuwe contactgrill O+
T: komkommer, wortel en nog iets dat ik even vergeten ben
A: 1 taco, 1 wrap met gehaktprut met veel groente en een beetje saus en kaas
T: alweer aardbeien
Spoilers!
pi_128270509
quote:
2s.gif Op woensdag 26 juni 2013 09:56 schreef Lonaa het volgende:
Morgen.

Ik ga niet sporten. Ik ga in een joggingbroek en een XL-trui op de bank zitten en ik doe niks. Voel me zo belabberd. Erger dan de afgelopen week.
:*
Spoilers!
  woensdag 26 juni 2013 @ 10:01:21 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128270548
Beterschap Lonaa!

Ik ben (eindelijk) aan een grote schoonmaak bezig. Ik liep enorm achter, vieze rommelige bende hier. :@
Dus nu is de keuken schoon, het toilet heeft een grote beurt gehad en nu is de badkamer aan de beurt.
Straks nog overzal zuigen en de woonkamer dweilen en dan lijkt het er weer een beetje op. :+
pi_128270748
Beterschap Lonaa. Gister was nog niet een veel betere dag, maar ik beloof plechtig vandaag *niet* te gaan snoepen (is makkelijke belofte want ik ga 3 gangen uit eten vanavond :P. Kan ik er niets aan doen toch, dat ik dat toetje eet, hoort bij de package deal ;))
  woensdag 26 juni 2013 @ 10:15:00 #7
319308 Tink89
To live is to dance
pi_128270863
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 09:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ik blijf vandaag thuis en doe rustig aan. Ik ga de kledingkast van mijn vriend maar eens opruimen.
Kannie dat niet zelf dan? :X Succes! Opruimen is ook kcal's verbranden :D

En ik ga idd naar Canada ja, Toronto, Quebec, Montreal, Ottawa, Niagara en wat natuurgebieden om precies te zijn.

En edit: Financiering van het nieuwe huis is helemaal rond, alles geregeld enz. Dus daar hoeven we ons iig geen zorgen over te maken onderweg *O*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_128270945
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 10:15 schreef Tink89 het volgende:

[..]

En ik ga idd naar Canada ja, Toronto, Quebec, Montreal, Ottawa, Niagara en wat natuurgebieden om precies te zijn.
Dat kan ie vast wel maar ik kan het beter ;) En dan kan ik weer eens wat van zijn oude zooi weggooien zonder dat hij het door heeft. En ik heb er meer tijd voor, hij werkt minimaal 80 uur per week.

Wat een geweldige vakantie O+
Spoilers!
  Moderator woensdag 26 juni 2013 @ 10:19:45 #9
5428 crew  miss_sly
pi_128270996
quote:

[..]

En edit: Financiering van het nieuwe huis is helemaal rond, alles geregeld enz. Dus daar hoeven we ons iig geen zorgen over te maken onderweg *O*
Ik vond Montreal zo'n geweldige stad <3
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_128271238
Mijn smoothie is bruin.
pi_128271480
Dat meten, dat snap ik dus echt niet.

Hoe kan je nu uitgaan van absolute waarden voor (bijvoorbeeld) buikomvang zonder rekening te houden met de lengte van de persoon in kwestie. Een mollig persoon van 1m65 kan een betere score hebben dan een slank iemand van 2 meter...

Ik ben 2 meter lang - en nog lang niet slank of zelfs maar in de buurt daarvan - en scoor aan buikomvang momenteel 118 cm.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_128271633
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 10:36 schreef Sometimes het volgende:
Dat meten, dat snap ik dus echt niet.

Hoe kan je nu uitgaan van absolute waarden voor (bijvoorbeeld) buikomvang zonder rekening te houden met de lengte van de persoon in kwestie. Een mollig persoon van 1m65 kan een betere score hebben dan een slank iemand van 2 meter...

Ik ben 2 meter lang - en nog lang niet slank of zelfs maar in de buurt daarvan - en scoor aan buikomvang momenteel 118 cm.
Er zijn wel speciale mannen en vrouwen waarden. De 80/88 cm waar hier over gesproken word is de ideale vrouwenwaarde, de mannenwaarde ligt natuurlijk wat hoger want die hebben geen smalle taille zoals vrouwen dat hebben.

Maar ik denk in principe wel dat het redelijk overeenkomt. Gemiddelde man is tussen de 1.75 en 1.95, en denk dat daar wel dezelfde taille gemiddeldes voorkomen. Als je daar een beetje van afwijkt (zoals jij) zal je misschien ook superslank iets hoger zitten, ben je wat kleiner daaronder, maar verder lijkt me het wel een redelijk universele maat. Darmen nemen namelijk niet opeens meer plek in als je langer bent.
  woensdag 26 juni 2013 @ 10:51:19 #13
319308 Tink89
To live is to dance
pi_128271816
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 10:43 schreef Zeester het volgende:

[..]

Er zijn wel speciale mannen en vrouwen waarden. De 80/88 cm waar hier over gesproken word is de ideale vrouwenwaarde, de mannenwaarde ligt natuurlijk wat hoger want die hebben geen smalle taille zoals vrouwen dat hebben.

Maar ik denk in principe wel dat het redelijk overeenkomt. Gemiddelde man is tussen de 1.75 en 1.95, en denk dat daar wel dezelfde taille gemiddeldes voorkomen. Als je daar een beetje van afwijkt (zoals jij) zal je misschien ook superslank iets hoger zitten, ben je wat kleiner daaronder, maar verder lijkt me het wel een redelijk universele maat. Darmen nemen namelijk niet opeens meer plek in als je langer bent.
Precies, een lange, slanke vrouw heeft volgens mij een vergelijkbare taille als een korte, slanke vrouw hoor. Het zou toch raar zijn dat je, omdat je langer of korter bent, opeens een dikkere of dunnere buik mag hebben? :?

En voor mannen geldt dat volgens mij ook. Je mag wel meer wegen als je langer bent, dat is het hele principe van bmi, maar je buik mag niet opeens 10 cm dikker zijn. Doordat je, als je klein bent, al sneller een bolletje wordt, komt dat toch ook neer op het principe van bmi? Je kilo's worden minder verdeeld en dus wordt je buik sneller dikker. Dat betekent dat kleine mensen minder mogen wegen dan grote mensen en dat is logisch...
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 26 juni 2013 @ 11:05:18 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_128272211
quote:

[..]

mijn collega ook zaterdag! Ik hoorde iets over zomerfeesten met guns n roses?
disclaimer
  woensdag 26 juni 2013 @ 11:07:03 #15
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_128272260
Goedemorgen,

Er zijn alweer mooie lijstjes gepost en de vakanties komen ook alweer in zicht.

Ik heb vanochtend mijn contract getekend. Ik ga eindelijk weer werken na een half jaar thuiszitten! Vanaf maandag ga ik weer aan de slag.

Lijstje van gisteren:
O: 150 gr magere yoghurt met cruesli
L: 3 meergranenbth, 2 met kaas 30+ en 1 met casselerrib, glas optimeldrink
T: smoothie perzik, banaan en ananas
D: aardappelschijfjes, coleslaw en varkenshaas met champignons
T: cherrytomaatjes

Lijstje van vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt 0% met banaan
T: 2 eieren met rauwe ham
T: volkorenbeschuit met aardbeien
D: Stamppot andijvie met hamblokjes en pangafilet
T: volkorenbeschuit met slankie

Ik zit vandaag nog wat laag met caloriën, maar dat vind ik niet erg. Morgenavond uit eten met de schoonouders, dus dat wordt dan een wat hoger dagje
pi_128272314
quote:
2s.gif Op woensdag 26 juni 2013 09:56 schreef Lonaa het volgende:
Morgen.

Beterschap!

Ik heb het ook te pakken.. Ben er nog niet helemaal uit of ik echt ziek ben of alleen een fikse verkoudheid heb.
My salvation lies in your love..
  woensdag 26 juni 2013 @ 11:10:06 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_128272346
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:07 schreef Sugarsnap het volgende:
Goedemorgen,

Er zijn alweer mooie lijstjes gepost en de vakanties komen ook alweer in zicht.

Ik heb vanochtend mijn contract getekend. Ik ga eindelijk weer werken na een half jaar thuiszitten! Vanaf maandag ga ik weer aan de slag.

Lijstje van gisteren:
O: 150 gr magere yoghurt met cruesli
T: smoothie perzik, banaan en ananas
D: aardappelschijfjes, coleslaw en varkenshaas met champignons
T: cherrytomaatjes

Lijstje van vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt 0% met banaan
T: 2 eieren met rauwe ham
T: volkorenbeschuit met aardbeien
D: Stamppot andijvie met hamblokjes en pangafilet
T: volkorenbeschuit met slankie

Ik zit vandaag nog wat laag met caloriën, maar dat vind ik niet erg. Morgenavond uit eten met de schoonouders, dus dat wordt dan een wat hoger dagje
gefeliciteerd met je baan!! *O*

Maar zeg dat niet meer van de vakanties... dat is heel erg als je net terug bent... :')
disclaimer
  woensdag 26 juni 2013 @ 11:10:44 #18
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_128272369
beterschap Banana en Lonaa!

Thnx, SQ, en dat is waar. Wij moeten nog 5,5 week totdat we een weekje gaan kamperen
pi_128272592
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 10:43 schreef Zeester het volgende:

[..]

Ik keek naar de tabel in het vorige topic (pagina 2 van de 7), daar staan ook de waarden voor mannen in.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 10:51 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Precies, een lange, slanke vrouw heeft volgens mij een vergelijkbare taille als een korte, slanke vrouw hoor. Het zou toch raar zijn dat je, omdat je langer of korter bent, opeens een dikkere of dunnere buik mag hebben? :?

En voor mannen geldt dat volgens mij ook. Je mag wel meer wegen als je langer bent, dat is het hele principe van bmi, maar je buik mag niet opeens 10 cm dikker zijn. Doordat je, als je klein bent, al sneller een bolletje wordt, komt dat toch ook neer op het principe van bmi? Je kilo's worden minder verdeeld en dus wordt je buik sneller dikker. Dat betekent dat kleine mensen minder mogen wegen dan grote mensen en dat is logisch...
Het vetgedrukte stuk betekent dat proportionering anders is bij verschillende lengtes. Dat vind ik op z'n minst onlogisch.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_128272731
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:09 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Beterschap!

Ik heb het ook te pakken.. Ben er nog niet helemaal uit of ik echt ziek ben of alleen een fikse verkoudheid heb.
Ja, wacht maar, zo begon ik ook bijna 2 weken geleden.
Beetje keelpijn, neus vol, beetje hoesten. En toen vermenigvuldigde de hoeveelheid snot in mijn hoofd zich x 1000 in 24 uur ofzo.
  woensdag 26 juni 2013 @ 11:31:06 #21
319308 Tink89
To live is to dance
pi_128273070
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:17 schreef Sometimes het volgende:

Het vetgedrukte stuk betekent dat proportionering anders is bij verschillende lengtes. Dat vind ik op z'n minst onlogisch.
Even voor de duidelijkheid:

Ik snap je punt niet. Voor alle lengtes is buikvet ongezond. Kleine mensen mogen in absolute kilo's minder aankomen dan lange mensen. Dat geldt ook voor bmi (dat is immers je gewichte gedeeld door je lengteinmetersinhetkwadraat). Voor buikvet geldt dit ook.

Als je in lengte klein bent, krijg je van tien kilo aankomen een dikkere buik dan iemand die 2,10 m. is. Dan is de verdeling toch hetzelfde? Iemand van 1.60m moet geen 100 kilo wegen en heeft bij 100 kilo dan ook een dikke buik. Iemand van 2.10m zal bij diezelfde 100 kilo een veel minder dikke buik en ook een veel lager bmi hebben. 100 kilo wegen is voor iemand van 2.10m dus minder ongezond dan voor iemand van 1.60m.

Wat is daar nou onlogisch aan?
pi_128273103
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:17 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Ik keek naar de tabel in het vorige topic (pagina 2 van de 7), daar staan ook de waarden voor mannen in.

[..]

Ik denk dat als je langer bent, het logischer is dat je aan het hogere deel van het spectrum moet zitten. Als je als vrouw 1.55 bent, en je hebt een taille van net 79, denk ik dat je nog steeds wel wat kilootjes kwijt kunt, maar ben je 1.80 en heb je 79, dan zal je in verhouding slanker zijn. Maar het is niet voor niets een breed spectrum met cm's die ok zijn.
pi_128273158
Ja dan zou je als je langer bent dus helemaal lang en uitgerekt moeten zijn om dezelfde taille te hebben als iemand die korter is. Zo bedoelt Sometimes het denk ik.
My salvation lies in your love..
  woensdag 26 juni 2013 @ 11:34:25 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_128273191
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:31 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid:
[ afbeelding ]

Ik snap je punt niet. Voor alle lengtes is buikvet ongezond. Kleine mensen mogen in absolute kilo's minder aankomen dan lange mensen. Dat geldt ook voor bmi (dat is immers je gewichte gedeeld door je lengteinmetersinhetkwadraat). Voor buikvet geldt dit ook.

Als je in lengte klein bent, krijg je van tien kilo aankomen een dikkere buik dan iemand die 2,10 m. is. Dan is de verdeling toch hetzelfde? Iemand van 1.60m moet geen 100 kilo wegen en heeft bij 100 kilo dan ook een dikke buik. Iemand van 2.10m zal bij diezelfde 100 kilo een veel minder dikke buik en ook een veel lager bmi hebben. 100 kilo wegen is voor iemand van 2.10m dus minder ongezond dan voor iemand van 1.60m.

Wat is daar nou onlogisch aan?
Dat iemand van 2 meter met en buikomtrek van 80 cm slanker is dan iemand van 1.50 met een buikomtrek van 80 cm snap je toch wel?
disclaimer
  woensdag 26 juni 2013 @ 12:33:50 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128275382
Zo, kind een buurman en buurman marathon en ik een scho(o)n(er) huis. :s)

Voordeel is dat je te druk bent om te eten. *O* Moet ik vaker doen. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')