En je vriend zijn moeder heb je wel uitgenodigd bij het huwelijk zelf?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:52 schreef Ajniqi het volgende:
Ze zijn allemaal op het avondfeest gevraagd. En onder het gaan eten met de ouders hoort wel degelijk de vader en zijn nieuwe vrouw bij. Ik heb steeds aan mijn vriend gevraagd wat hij wou. we hebben alles samen beslist.
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:55 schreef motorbloempje het volgende:
Het ging al fout toen je je mening 'ging roepen'.
Dus zowel zijn moeder als zijn vader en hun partners krijgen exact hetzelfde pakket? En hoe zit het met jouw ouders?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:56 schreef Ajniqi het volgende:
Mijn vriend zijn ouders en hun nieuwe partners zijn allemaal uitgenodigd op het eten en het avondfeest. De kinderen van de nieuwe vrouw van zijn vader net als de kinderen van de nieuwe man van zijn moeder zijn uitgenodigd op het avondfeest. Ook de families van de nieuwe partners van zijn ouders. De nieuwe man van zijn moeder doet niet moeilijk over het feit dat we beperkt willen gaan eten smiddags
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:54 schreef Ajniqi het volgende:
Omdat hij enkel voor ruzie zorgt en naar zijn zoon nooit omziet. Niet als we gingen samen wonen, niet met zijn verjaardag, nooit, hij vroeg zelfs niet of het wel goed ging als we uit het ziekenhuis kwamen gisteren.
Rustig, schelden heeft geen zin hequote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:01 schreef Seven. het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Verwend nest, stel je niet aan. Het is wel je vriend zijn vader, geen wegwerpobject dat zich even niet gedraagt zoals je zelf wil. Hou je bakkes er maar gewoon over dicht en bemoei je er niet mee en stop met stoken. Je vriend bepaalt ZELF wel of hij wil breken met zijn vader.
Mijn ouders zijn nog samen. En mijn vriend zijn ouders en hun nieuwe partners worden wel heel de dag bij de trouw betrokken van s'morgens tot s'avonds! Het is de nieuwe partner van zijn vader dat wil dat al haar kinderen er ook bij zijn van s'morgens tot s'avond en niet enkel op het gemeentehuis en het avondfeest. Eerst komen we samen bij mijn ouders samen met de ouders van mijn vriend en hun nieuwe partners en gaan we zo naar het gemeentehuis met de getuigen, gaan we eten, gaan we foto's nemen en zo naar het avondfeest. En de ruzie is gekomen omdat de nieuwe vrouw van zijn vader eist da haar kinderen er bij moeten van s'morgens.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:59 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dus zowel zijn moeder als zijn vader en hun partners krijgen exact hetzelfde pakket? En hoe zit het met jouw ouders?
Ik vind het trouwens echt respectloos dat je de nieuwe partners niet bij heel de dag betrekt.
Aardig ben je zeg...quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:50 schreef Seven. het volgende:
Ik zou ook woedend zijn als mijn kind zou trouwen en niet het fatsoen zou hebben om mijn nieuwe partner uit te nodigen.
Hoe lang zijn zijn vader en zijn vrouw al samen? Ze zijn getrouwd nota bene, dat je haar kinderen er niet bij wil hebben snap ik best maar het is niet zo dat zij zomaar een neukertje is.
Allemaal door haar![]()
![]()
![]()
. Erg hoor.
Je bent een bemoeial, dit had je volledig aan je vriend over moeten laten.
Dit is fok, we zitten hier niet om aardig te zijnquote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:03 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Aardig ben je zeg...
Het is HUN bruiloft en ZIJ bepalen hoe de dag eruit ziet. Dat sommigen dat niet snappen ligt niet aan het bruidspaar.
Je zeikt niet over beslissingen door het bruidspaar, dat doe je gewoon niet. Punt.
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:46 schreef Ajniqi het volgende:
Ik ga bijna met mijn vriend trouwen. We wonen bijna 3 jaar samen. Normaal zou dit super leuk allemaal moeten zijn. Maar zijn ouders zijn gescheiden en zijn vader is opnieuw getrouwd. Wij houden het beperkt met smiddag te gaan eten met onze getuigen en ouders. En dus niet de kinderen van die nieuwe vrouw.
Hier is een heel grote ruzie door ontstaan omdat die nieuwe vrouw en haar kinderen dat niet begrijpen. Ze wijzen mij als de schuldige aan van alles, alsof ik alles alleen beslis en mijn vriend niets te zeggen heeft. Maar wij beslissen wel degelijk alles samen. De nieuwe vrouw is haar zeg komen doen bij ons en daar bleef het bij. Na meer dan een maand geen contact nam mijn vriend gisteren opnieuw met zijn vader contact op. Er ontstond een dictie.
Ik begon mijn mening te roepen zodat zijn vader het zou horen aan de andere kant van de lijn. Ik had dit niet mogen doen en had mij rustig moeten houden. Mijn vriend zei dat hij zich niet welkom voelde en van bij zijn mama thuis uit zo trouwen. Waarop zijn vader antwoord gaf dat hij dan niet zou komen en de telefoon neerlegde.
Had dan ook gewoon je mond gehouden, wel oud genoeg om te trouwen, maar niet volwassen genoeg om te begrijpen wanneer je een keer je mening voor je moet houden?
Nadat mijn vriend dit even liet bezinken belde hij met zijn oma, de moeder van vader.
Waarom gaat je vriend direct met oma bellen hierover?
Zij vader was daar al geweest en had haar overtuigd dat ik de schuldige was. Mijn vriend was boven in onze slaapkamer en ik hoorde hem roepen dat zijn vader een vuile leugenaar is.
Waarom is het dan een probleem dat paps niet naar de bruiloft wil komen?
Dat elke andere normale vader zou interesse tonen in de trouw van zijn zoon en met ideeën zou komen. Maar dat hij dat nooit deed. Toen hij de telefoon inlegde hoorde ik hem met de deuren slagen en huilen. Ik ben naar boven gegaan om hem te trosten. Dat lukte niet hij begon te hyperventileren en geraakte in shock. Ik deed mijn uiterste best maar ik kon hem niet helpen. Ik heb de 100 gebeld en die hebben hem mee naar het ziekenhuis genomen, zuurstof toegediend en iet om te kalmeren.
Ik ga er van uit dat je belgisch bent door je schrijfstijl, ik weet niet hoe het daar geregeld is, maar in Nederland ben je dan gewoon een aansteller die een paar kaar in een zakje moet blazen.
Toen hij rustig was mocht hij terug mee naar huis. Gelukkig heeft hij er niets aan overgehouden. Puur op gezondheidsvlak dan. Want de pijn die hij moet voelen door de worden van zijn vader zullen niet niets zijn.
Emotioneel geneuzel dat nergens voor nodig is bij je vraag
Wat kan ik doen om hem het beste te helpen? Het liefst van al zou ik willen breken met zijn vader. Maar ik weet dat mijn vriend dat nooit zal kunnen. Ik moet daar mee leren leven, en dat zal ik ook doen, ik zie hem zo graag. Maar hoe moet ik reageren als er weer zo iets gebeurd?
Laat je vriend dat even lekker zelf beslissen.
Weer de zoveelste ruzie? Telkens door die nieuwe vrouw.
Ooit bedacht dat 'die nieuwe vrouw' zich een keer niet buitengesloten wil voelen in een familie waar ze al vanaf dag 1 moeite mee had om binnen te komen?
Nou ja, dus zij is een kreng en jij had je er niet mee moeten bemoeien. Laat het lekker aan je vriend over. Opgelost, slotje.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:02 schreef Ajniqi het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn nog samen. En mijn vriend zijn ouders en hun nieuwe partners worden wel heel de dag bij de trouw betrokken van s'morgens tot s'avonds! Het is de nieuwe partner van zijn vader dat wil dat al haar kinderen er ook bij zijn van s'morgens tot s'avond en niet enkel op het gemeentehuis en het avondfeest. Eerst komen we samen bij mijn ouders samen met de ouders van mijn vriend en hun nieuwe partners en gaan we zo naar het gemeentehuis met de getuigen, gaan we eten, gaan we foto's nemen en zo naar het avondfeest. En de ruzie is gekomen omdat de nieuwe vrouw van zijn vader eist da haar kinderen er bij moeten van s'morgens.
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:03 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Aardig ben je zeg...
Het is HUN bruiloft en ZIJ bepalen hoe de dag eruit ziet. Dat sommigen dat niet snappen ligt niet aan het bruidspaar.
Je zeikt niet over beslissingen door het bruidspaar, dat doe je gewoon niet. Punt.
Bedankt. en ik ben zeker GEEN verwend nest! ik heb van jong heel hard moeten werken en mijn ouders ook!!!! En natuurlijk beslis ik niet dat mijn vriend met zijn vader moet breken! dat moet hij zelf beslissen!!! En mij uitmaken wat is dat goed voor? Ik wil hier gewoon wat raad krijgen. Om mijn eigen fouten ook in te zien (iedereen heeft fouten in zo'n situatie) en door mensen hun reactie er extra te kunnen over nadenken hoe ik het beste met de situatie kan omgaan wat mijn vriend ook beslist.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:03 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Aardig ben je zeg...
Ik had mij er niet mee moeten moeien? het is mijn trouw! of is dat niet duidelijk? och laat ook maar! jij snapt het toch nietquote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:07 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nou ja, dus zij is een kreng en jij had je er niet mee moeten bemoeien. Laat het lekker aan je vriend over. Opgelost, slotje.
Dat hebben we haar ook gezegd dat we begrijpen dat ze dat spijtig vindt. Maar dat was blijkbaar niet genoeg om het probleem op te lossen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:10 schreef Limburg82 het volgende:
Ligt volgens mij vooral aan de relatie die je hebt met de kids van de nieuwe vlam van pa.
Heb je daar nauwelijks contact mee, vind ik het niet meer dan logisch dat je ze niet de hele dag uitnodigt.
Aan de andere kant kan ik mij ook vanuit het perspectief van Pa en Stiefmoeder voorstellen dat ze er graag de "hele familie" bij willen hebben. Daar horen de kinderen van Stiefmoeder ook bij.
In ieder geval is het jammer dat dit jullie dag verpest.
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:10 schreef Ajniqi het volgende:
[..]
Ik had mij er niet mee moeten moeien? het is mijn trouw! of is dat niet duidelijk? och laat ook maar! jij snapt het toch niet
Verwend nest in de zin van je eigen willetje doordrukken, beginnen roepen als hij met zijn vader aan de telefoon is en noem maar op.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:09 schreef Ajniqi het volgende:
[..]
[..]
Bedankt. en ik ben zeker GEEN verwend nest! ik heb van jong heel hard moeten werken en mijn ouders ook!!!! En natuurlijk beslis ik niet dat mijn vriend met zijn vader moet breken! dat moet hij zelf beslissen!!! En mij uitmaken wat is dat goed voor? Ik wil hier gewoon wat raad krijgen. Om mijn eigen fouten ook in te zien (iedereen heeft fouten in zo'n situatie) en door mensen hun reactie er extra te kunnen over nadenken hoe ik het beste met de situatie kan omgaan wat mijn vriend ook beslist.
Heb je zand in je kut ofzo dat je zo aan het etteren bent?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:12 schreef Seven. het volgende:
[..]![]()
Dus eigenlijk was het jouw idee om zijn stiefbroertjes/zusjes er niet bij te betrekken?
Ik vraag hem ook niet om te kiezen tussen mij en zijn vader. Ik wil gewoon een oplossing zodat alles op de dag zelf vlot verloopt en geen ruzie op de dag zelf komt. Wij hebben meermaals gevraagd om te praten over het probleem. Omdat ik wil dat zijn vader er is op die dag samen met die vrouw, ik wil dat niet voor mijzelf ik wil dat voor mijn vriend.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:17 schreef HostiMeister het volgende:
Volgens mij speel je hier de grote onschuld, maar ben je (al dan niet onbewust) behoorlijk aan het stoken tussen jouw vriend en zijn pa. Lijkt me niet de meest tactische zet. Dat is iets tussen hun, je gaat niet tussen bloed zitten. Dat hoort gewoon niet.
Dit. Ik zou vooral doen waar je je ZELF goed bij voelt en niet de pleaser uit gaan lopen hangen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:18 schreef Catch22- het volgende:
Ik snap je wel hoor.
Als ik ga trouwens is mijn vader er ook niet bij. Als je je daar niet lekker bij voelt moet je hem niet vragen; het is jouw dag.
bedanktquote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:18 schreef Catch22- het volgende:
Ik snap je wel hoor.
Als ik ga trouwens is mijn vader er ook niet bij. Als je je daar niet lekker bij voelt moet je hem niet vragen; het is jouw dag.
Dan moet je ze allemaal uitnodigen. Probleem opgelost.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:20 schreef Ajniqi het volgende:
Ik wil gewoon een oplossing zodat alles op de dag zelf vlot verloopt en geen ruzie op de dag zelf komt.
Je vraagt het ook niet expliciet, je impliceert. Je gaat blijkbaar dingen roepen en van dat soort dingen. Dat maakt het voor hem niet makkelijker. Enige wat je moet doen is je vriend steunen in ZIJN beslissing, geen mening, geen oordeel, gewoon steunen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:20 schreef Ajniqi het volgende:
[..]
Ik vraag hem ook niet om te kiezen tussen mij en zijn vader. Ik wil gewoon een oplossing zodat alles op de dag zelf vlot verloopt en geen ruzie op de dag zelf komt. Wij hebben meermaals gevraagd om te praten over het probleem. Omdat ik wil dat zijn vader er is op die dag samen met die vrouw, ik wil dat niet voor mijzelf ik wil dat voor mijn vriend.
Zal ik proberen, bedankt voor de raadquote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:25 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Je vraagt het ook niet expliciet, je impliceert. Je gaat blijkbaar dingen roepen en van dat soort dingen. Dat maakt het voor hem niet makkelijker. Enige wat je moet doen is je vriend steunen in ZIJN beslissing, geen mening, geen oordeel, gewoon steunen.
ik pik jouwes er ff uit, voel je niet aangesproken, het gaat me over het idee dat het respectloos zou zijn om de nieuwe partners bij de hele dag te betrekken. want da's gelul. ten eerste is het hun huwelijk en niet dat van de ouders, ten tweede: thafuck man, je wil je huwelijk toch niet starten met een hele dag spitsroeden lopen!quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:59 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dus zowel zijn moeder als zijn vader en hun partners krijgen exact hetzelfde pakket? En hoe zit het met jouw ouders?
Ik vind het trouwens echt respectloos dat je de nieuwe partners niet bij heel de dag betrekt.
Bedankt ik zal er aan denkenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:28 schreef simmu het volgende:
[..]
ik pik jouwes er ff uit, voel je niet aangesproken, het gaat me over het idee dat het respectloos zou zijn om de nieuwe partners bij de hele dag te betrekken. want da's gelul. ten eerste is het hun huwelijk en niet dat van de ouders, ten tweede: thafuck man, je wil je huwelijk toch niet starten met een hele dag spitsroeden lopen!
overigens: ziehier waarom wij gewoon helemaal niet getrouwd zijnik kijk wel link uit! onze familie doet al moeite met de verjaardagen van onze kinderen. dat dienen we minimaal 4 x te vieren wat hun betreft. want mijn vader kan niet met mijn moeder, zijn vader kan niet met zijn moeder, de nieuwe aanhang kan met helemaal niemand
![]()
dus dat doen we niet.
ts: mijn advies; hoe moeilijk ook; sta erboven. hou je poot stijf met jullie (!) wensen. ga er niet tegenin, bemoei je er niet mee als je vriend ruzie heeft met zn pa. laat het gaan.
Bedankt.!quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:42 schreef kovenant het volgende:
redelijk herkenbaar.
je kan nooit iedereen tevreden houden hoe graag je dat ook zou willen.
doe je A is het niet goed voor B wil je voor B goed doen stoot je A voor de harses.
niet aan beginnen, mensen die anderen voor jou uitnodigen zijn niet welkom toch, jouw feestje jij bepaald.
zorg wel dat julli er samen achter staan
Wouw is dat niet een beetje.... weet niet goed... ik zal de tip wel in mijn achterhoofd houden bedankt!quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:44 schreef kovenant het volgende:
misschien een rare tip.
maar probeer een outsider te regelen want mochten er toch mensen op komen dagen die niet welkom zijn om ze de deur te weigeren.
niks mis mee..
Dat is allemaal jou probleem niet, serieus, je vriend is een volwassen man hoor.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:54 schreef Ajniqi het volgende:
Omdat hij enkel voor ruzie zorgt en naar zijn zoon nooit omziet. Niet als we gingen samen wonen, niet met zijn verjaardag, nooit, hij vroeg zelfs niet of het wel goed ging als we uit het ziekenhuis kwamen gisteren.
Ik snap het prima, het moet allemaal perfect. Prinsesjesdag. Alleen ben je volwassen en dan krijg je niet meer alles wat je wil. Iquote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:10 schreef Ajniqi het volgende:
[..]
Ik had mij er niet mee moeten moeien? het is mijn trouw! of is dat niet duidelijk? och laat ook maar! jij snapt het toch niet
Bedankt. Ik wil ook niet dat hij breekt omdat ik het zeg. Hij moet doen wat hij zelf wil. Misschien heb ik dat fout verwoord.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:04 schreef Kreator het volgende:
Het is jullie dag. Niemand anders kan bepalen wie wanneer welkom is. Dat moet je niet vragen aan zijn ouders, dat moet je vertellen. Punt. Geen onderscheid maken tussen zijn moeders gezin en zijn vaders gezin helpt wel natuurlijk.
Overigens heb ik het idee dat je graag wil dat hij breekt met zijn vader. Daar zou ik mee oppassen. Ik zou hem voorstellen met zijn vader te gaan praten, zonder dat jij erbij bent en zonder dat zijn vrouw erbij is. Dat het gewoon duidelijk is dat iedereen welkom is onder jullie voorwaarden en dat dat geen verzinsel is van jou om mensen buiten de deur te houden.
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:50 schreef Seven. het volgende:
Ik zou ook woedend zijn als mijn kind zou trouwen en niet het fatsoen zou hebben om mijn nieuwe partner uit te nodigen.
Jij moet daar helemaal niets over zeggen. Niet eens een mening over hebben. Het is zijn vader.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:11 schreef Ajniqi het volgende:
[..]
Bedankt. Ik wil ook niet dat hij breekt omdat ik het zeg.
Dat had ik inderdaad niet mogen doen. En natuurlijk ga ik dat niet zeggen dat van met zijn vader breken. Zoals je zegt, ik zal mijn best doen om naar hem te luisteren en hem bij te staan, wat hij ook beslist.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:16 schreef Kreator het volgende:
[..]
Jij moet daar helemaal niets over zeggen. Niet eens een mening over hebben. Het is zijn vader.
Je kunt luisteren en zijn verhaal aanhoren. Het is aan hem om er een mening over te hebben. Je ermee bemoeien (schreeuwen aan de telefoon) maakt het alleen maar slechter, ook voor jou.
En als je vriend dan normaal en rustig uitlegt dat voor iedereen hetzelfde geldt (geen kinderen van partners overdag; wel in het stadhuis en op het feest), dat ze dat ook nog wel snappen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:19 schreef Ajniqi het volgende:
[..]
Dat had ik inderdaad niet mogen doen. En natuurlijk ga ik dat niet zeggen dat van met zijn vader breken. Zoals je zegt, ik zal mijn best doen om naar hem te luisteren en hem bij te staan, wat hij ook beslist.
volgens mij moet je zeker ophouden met de dingen te willen bepalen hoe je vriend zich met zijn ouders opstelt...quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:46 schreef Ajniqi het volgende:
Maar hoe moet ik reageren als er weer zo iets gebeurd?
Ze snapt dat dus duidelijk niet.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:21 schreef Kreator het volgende:
[..]
En als je vriend dan normaal en rustig uitlegt dat voor iedereen hetzelfde geldt (geen kinderen van partners overdag; wel in het stadhuis en op het feest), dat ze dat ook nog wel snappen.
Als ze dat niet snappen, kun je alsnog je conclusie trekken.
Maar hij kan het nog wel een keer aan zijn vader uitleggen. Als ze daarna besluiten dat ze niet willen komen, is dat niet jullie probleem.quote:
Volgens mij is dat een goed idéé, maar ik wil hem niet terug overstuur maken, dus ik wacht tot hij klaar is om er terug over te praten. Bedankt voor de goede tips.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:51 schreef Kreator het volgende:
[..]
Maar hij kan het nog wel een keer aan zijn vader uitleggen. Als ze daarna besluiten dat ze niet willen komen, is dat niet jullie probleem.
Tjonge. De eerste alinea lezen was al te veel moeite. Opentrekken die scheur.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:14 schreef Seven. het volgende:
[..]
Verwend nest in de zin van je eigen willetje doordrukken, beginnen roepen als hij met zijn vader aan de telefoon is en noem maar op..
Boze TS.
Nou ja, als het kleine kinderen -zeg tussen de 5 en 12- zijn, kan ik me er nog wel iets van voorstellen. Niet heel veel, maar toch. Als het oudere kinderen of volwassenen zijn, lijkt het me vooral een egokwestie van pa en stiefma.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:53 schreef Kreator het volgende:
Maakt dat wat uit dan? Ze willen ze er niet bij hebben bij het eten.
de ouders worden wel uitgenodigd, alleen de kinderen van de stiefmoeders niet.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:59 schreef ItsyBitsySpider het volgende:
Als je je dineetje zo intiem wilt houden met alleen ouders en getuigen ( zeg een man of 10 incl julliezelf) vind ik dat je het best moet kunnen maken om die stiefmoeder daar niet bij uit te nodigen. Het zou een beetje lullig zijnals je bijv zijn moeders nieuwe vriend (stiefvader, indien hij die heeft ofc) wél uit zou nodigen.
Dan nodig je die stief- mensen gezellig savonds bij de andere mensen uit. Bij sommige gebeurtenissen wil je nou eenmaal alleen die echt bijzondere mensen aanwezig hebben...
Verder kan je denk ik alleen afwachten hoe het loopt. Ik zou hem gewoon alsnog een uitnodiging sturen voor het besloten deel, en de stiefmoeder+evt kids voor het avonddeel. Of ze komen kunnen ze dan zelf beslissen. Laat de mooie dag er in ieder geval niet beinvloeden door wie komen en wie wegblijven.
17, 19 en 21quote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:48 schreef Copycat het volgende:
Wat een hoop gedoe, vooral ingegeven door slechte leesvaardigheid.
Hoe oud zijn die kinderen, TS?
Je hebt gelijk johquote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:00 schreef kovenant het volgende:
[..]
de ouders worden wel uitgenodigd, alleen de kinderen van de stiefmoeders niet.
voor zover ik heb begrepen
Dan vind ik dat hun moeder niet moet zeuren.quote:
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:04 schreef ItsyBitsySpider het volgende:
[..]
Je hebt gelijk joh
Jemig en daar zijn ze boos om? Ik kan me eerlijk gezegd niet eens voorstellenwaarom je ze wél zou moeten uitnodigen... Had ik zelf ook niet gedaan denk. En ze mogen in de avond toch komen?
Hoe denken de kinderen er zelf over?
Ik kan het me an sich ook voorstellen dat bij een scheiding tussen ouders, men soms kiest de nieuwe partner van de ouders niet uit te nodigen, bij een besloten etentje met de naaste familie.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:00 schreef kovenant het volgende:
[..]
de ouders worden wel uitgenodigd, alleen de kinderen van de stiefmoeders niet.
voor zover ik heb begrepen
Waarschijnlijk ook door jou. Jij hebt je namelijk met de communicatie bemoeit bij het uitnodigen van de familie van je vriend. Dat is niet echt gebruikelijk, zeker niet als je relatie met die familie niet goed is.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:46 schreef Ajniqi het volgende:
Weer de zoveelste ruzie? Telkens door die nieuwe vrouw.
De nieuwe partner is wel uitgenodigd.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:13 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ik kan het me an sich ook voorstellen dat bij een scheiding tussen ouders, men soms kiest de nieuwe partner van de ouders niet uit te nodigen, bij een besloten etentje met de naaste familie.
Ook daartoe kunnen er soms ook gewoon goede gronden zijn en uiteindelijk is het een kwestie van de dingen taktisch en vriendelijk uitleggen.
Daarbij lijkt het echter hier ook flink te zijn misgegaan;
Mogelijk heeft die nieuwe partner van de vader enorm zitten stoken, maar ook is het uit de OP te halen dat de TS zélf mischien ook soms iets te aggressief is geweest, vermoedelijk met de beste bedoelingen...
Maar daar had ze misschien haar partner meer de kans kunnen geven de boel op zijn manier te proberen uit te praten en te regelen, en zelf een stapje terug doen.
Het belangrijkste probleem wat ik lees is dat haar Partner behoorlijke problemen bij die familie-ruzie heeft.
Zeker daar waar hij uiteindelijk zelfs erdoor in het ziekenhuis beland en extra zuurstof toegediend moet krijgen daar..
Imho zou de TS zich daarop moeten concentreren; Haar (toekomstige) man steunen en uiteindelijk hem ook de kans geven te bepalen hoe en wat er met die lastig familieleden te gebeurt.
Maar laat hem het wel bepalen, het is ook zijn familie.
dat weet ik (en stond ook al ind e post die ik bewust quotte).. maar is verder niet zo heel interssant (buiten dan onder fok!-users) omdat het conflict gewoon bestaat en als de Man van de TS in het ziekenhuis komt, is dat belangrijker dan gaan delibreren erover of de partner van de vader nu wel of niet uitgenodigd zou zijn en hoe 'politiek-correct`dat volgens fok!kers wel of niet zou zijn...quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De nieuwe partner is wel uitgenodigd.
Uit het ziekenhuis komt na een paniekaanval over de ruzie. Sorry hoor, maar daar zou ik ook niet naar omkijken.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:15 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dat weet ik.. maar is verder niet zo heel interssant (buiten dan onder fok!-users) omdat het conflict gewoon bestaat en als de Man van de TS in het ziekenhuis komt, is dat belangrijker dan gaan delibreren erover of de partner van de vader nu wel of niet uitgenodigd zou zijn en hoe 'politiek-correct`dat volgens fok!kers wel of niet zou zijn...
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:17 schreef Myraela het volgende:
[..]
Uit het ziekenhuis komt na een paniekaanval over de ruzie. Sorry hoor, maar daar zou ik ook niet naar omkijken.
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:15 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dat weet ik (en stond ook al ind e post die ik bewust quotte).. maar is verder niet zo heel interssant (buiten dan onder fok!-users) omdat het conflict gewoon bestaat en als de Man van de TS in het ziekenhuis komt, is dat belangrijker dan gaan delibreren erover of de partner van de vader nu wel of niet uitgenodigd zou zijn en hoe 'politiek-correct`dat volgens fok!kers wel of niet zou zijn...
Ik geloof dat een deel van de reacties het ook vrij kinderachtig vindt van pa en stiefmoeder.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:27 schreef koekii het volgende:
Niet gemeen bedoeld maar misschien moet je het maar even laten met het trouwen. Wat ik hier lees en de reacties van de anderen is het in één woord heel kinderachtig van jou. Je vriend is trouwens een ja knikker dat hij meteen van slag raakt als zijn vader 'besluit om niet naar de bruiloft' te komenZegt al genoeg over jullie gezamelijke beslissingen
![]()
Als mijn vader een nieuwe vrouw zou nemen zou die niet bij mij hoeven aankloppen hoor. Laat staan op mijn huwelijk komen. Opgesodemieterdquote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:59 schreef Seven. het volgende:
[..]
Mwah mwah, als ik ooit ga trouwen zou ik het ook leuk vinden als de chick van mijn pap er ook niet bij is. Vriend van mijn mam ook. Ik wil namelijk een leuke dag met leuke mensen, geen geruzie. Ik weet nog hoe het ging op mijn diplomering dus dan maar gewoon alleen mijn ouders apart. Of ze moeten mij echt garanderen dat het normaal normaal wordtquote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:52 schreef Seven. het volgende:
Waarom in godsnaam hebben jullie de vrouw van zijn vader niet uitgenodigd? En overleg je zoiets niet met de personen in kwestie als ze zo dichtbij je staan?
Er wordt wel vaker voor gekozen om een kleine groep voor het eten uit te nodigen en voor het feest 's avonds een groter gezelschap.quote:Op woensdag 26 juni 2013 04:38 schreef Geerd het volgende:
Snap er eigenlijk geen fuck vaniig succes ts!!!
Ohw wacht, klinkt beetje groep 3/5 acht tig, jij mag niet op mijn feesje komen heur![]()
Je bent 18?
Ik geloof niet dat jullie alles samen beslissen en heb het idee dat jij jouw mening er doorheen drukt. Zo van "X, zullen we dit doen? Ja toch, dat vind jij toch ook?".quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:46 schreef Ajniqi het volgende:
Ze wijzen mij als de schuldige aan van alles, alsof ik alles alleen beslis en mijn vriend niets te zeggen heeft. Maar wij beslissen wel degelijk alles samen.
Alles mag, maar naar het ziekenhuis moeten vanwege een ruzie met je vader is gewoon abnormaal, simpel. Tel daarbij op dat iedereen in jouw omgeving het idee hebt dat jij de beslissingen maakt en je kan niet anders dan tot de conclusie komen dat jouw vriend blijkbaar niet echt voor zichzelf op kan komen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:50 schreef Ajniqi het volgende:
Bedankt iedereen voor de vragen en de tips om mij verder te helpen.
De mensen die een beetje lachen met de situatie en zeggen dat ik kinderachtig ben of dergelijke. Daar heb ik niets aan.
En NEEN ik ben geen tienermeisje dat volwassen probeert te zijn. Ik ben een volwassen vrouw!
Uiteraard had ik niet mogen schreeuwen, dat weet ik nu ook. Iedereen maakt fouten in zulke situatie, dus ik ook.
De verwijten dat ik opleg aan mijn vriend wat hij moet doen. Die begrijp ik al helemaal niet. Als ik zo een tiran zou zijn, zou ik al geen hulp zoeken .
De grapjes over hoe zwak mijn vriend wel is. Die zijn echt totaal onaanvaardbaar. Mannen mogen niet huilen? Mogen niet instorten? Leven wij nog in de middeleeuwen? Na conflicten dat meer dan een jaar aanslepen zal het elke mens wel eens te veel kunne worden niet?
Nogmaals bedankt aan de mensen die tips gegeven hebben en op een normale manier mij gewezen hebben op mijn fouten dank u!
Niet iedereen maakt fouten in zo'n situatie. Met name de volwassen mensen niet...quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:50 schreef Ajniqi het volgende:
En NEEN ik ben geen tienermeisje dat volwassen probeert te zijn. Ik ben een volwassen vrouw!
Uiteraard had ik niet mogen schreeuwen, dat weet ik nu ook. Iedereen maakt fouten in zulke situatie, dus ik ook.
Je zoekt geen hulp, je zoekt bevestiging. Dat is een heel groot verschil.quote:De verwijten dat ik opleg aan mijn vriend wat hij moet doen. Die begrijp ik al helemaal niet. Als ik zo een tiran zou zijn, zou ik al geen hulp zoeken .
Want?quote:De grapjes over hoe zwak mijn vriend wel is. Die zijn echt totaal onaanvaardbaar.
In 'shock' raken en naar het ziekenhuis moeten omdat je de problemen veroorzaakt door je aanstaande niet kan oplossen is wat anders dan een traantje laten om de situatie.quote:Mannen mogen niet huilen? Mogen niet instorten? Leven wij nog in de middeleeuwen? Na conflicten dat meer dan een jaar aanslepen zal het elke mens wel eens te veel kunne worden niet?
Je vriend komt wel als een aansteller over als hij ineens naar het ziekenhuis moet vanwege een ruzie met zijn vader, terwijl zijn vader weinig om hem geeft zeg je zelf. Tenzij je vriend een aandoening heeft.quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:50 schreef Ajniqi het volgende:
De grapjes over hoe zwak mijn vriend wel is. Die zijn echt totaal onaanvaardbaar. Mannen mogen niet huilen? Mogen niet instorten? Leven wij nog in de middeleeuwen? Na conflicten dat meer dan een jaar aanslepen zal het elke mens wel eens te veel kunne worden niet?
Natuurlijk maken volwassen mensen ook fouten.quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:07 schreef Deshain het volgende:
[..]
Niet iedereen maakt fouten in zo'n situatie. Met name de volwassen mensen niet...
[..]
Je zoekt geen hulp, je zoekt bevestiging. Dat is een heel groot verschil.
[..]
Want?
[..]
In 'shock' raken en naar het ziekenhuis moeten omdat je de problemen veroorzaakt door je aanstaande niet kan oplossen is wat anders dan een traantje laten om de situatie.
Mijn vriend ziet zijn vader graag. Ondanks dat hij daar weinig aandacht van krijgt wil hij blijven vechten om zijn vader echt als vader te kunnen aanzien. en de ene mens is gevoeliger dan de andere. Sommige mensen kunnen makkelijk zo iets van hen afzetten. Andere niet.quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:10 schreef Deckard het volgende:
[..]
Je vriend komt wel als een aansteller over als hij ineens naar het ziekenhuis moet vanwege een ruzie met zijn vader, terwijl zijn vader weinig om hem geeft zeg je zelf. Tenzij je vriend een aandoening heeft.
Hij zou in feite een vriendin moeten hebben die hem wat bedaard en hem met beide benen op de grond zet dat dat soort shit niet realistisch is.quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:16 schreef Ajniqi het volgende:
[..]
Mijn vriend ziet zijn vader graag. Ondanks dat hij daar weinig aandacht van krijgt wil hij blijven vechten om zijn vader echt als vader te kunnen aanzien. en de ene mens is gevoeliger dan de andere. Sommige mensen kunnen makkelijk zo iets van hen afzetten. Andere niet.
Dit.quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:33 schreef Robbert. het volgende:
Ik snap eerlijk gezegd de reacties in dit topic niet zo.. Natuurlijk is het allemaal drama om niks en wordt er niet fatsoenlijk gecommuniceerd.
Maar waar haalt de stiefmoeder het lef vandaan om zo te gaan dramatiseren dat haar kinderen niet voor het hele feest zijn uitgenodigd. Ikzelf heb geen gescheiden ouders, maar ik kan mij best voorstellen dat je je er niet prettig bij voelt je stiefbroertjes- en zusjes uit te nodigen. Maar goed, ik weet ook niet de hele situatie en hoe het contact is met die hele stief-familie.
Ohja, je vriend heeft geen ballen.
Wie zijn bruiloft is dit? Juist ja, die van jullie en jullie moeten het doen zoals jullie dat willen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:02 schreef Ajniqi het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn nog samen. En mijn vriend zijn ouders en hun nieuwe partners worden wel heel de dag bij de trouw betrokken van s'morgens tot s'avonds! Het is de nieuwe partner van zijn vader dat wil dat al haar kinderen er ook bij zijn van s'morgens tot s'avond en niet enkel op het gemeentehuis en het avondfeest. Eerst komen we samen bij mijn ouders samen met de ouders van mijn vriend en hun nieuwe partners en gaan we zo naar het gemeentehuis met de getuigen, gaan we eten, gaan we foto's nemen en zo naar het avondfeest. En de ruzie is gekomen omdat de nieuwe vrouw van zijn vader eist da haar kinderen er bij moeten van s'morgens.
Dank jequote:Op woensdag 26 juni 2013 10:48 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Dit.
Begrijpend lezen is blijkbaar erg moeilijk voor de gemiddelde fokker. TS heeft meerdere keren aangegeven dat de stiefouders wel mogen komen. Maar toch blijft iedereen erover zeiken dat ze die niet uitgenodigd heeft. Sterker nog als ik in TS schoenen zou staan zou stiefmoeder bij deze van de lijst van genodigden af gaan. En als de vader daar moeite mee heeft en niet snapt waarom dan mag hij ook thuis blijven.
TS gewoon je bruiloft vieren zoals jullie hem willen.
Heb zoiets bij vrienden gezien, omdat de zus van de bruidegom lesbisch is was er ook gezeik met de bruiloft. Zou de zus komen bleven de ouders weg. Dus ze moesten kiezen tussen de ouders of de zus met partner.![]()
Klopt! Ik had niet mogen schreeuwen. We hebben we verschillende malen voor dat ik begon te schreeuwen rustig uitgelegd waarom. En dat we ook begrepen dat de stiefmoeder liever zou hebben dat haar kinderen een hele dag er bij zouden zijn. Maar de stiefmoeder is haar zeg komen doen en mij komen uitmaken. Ik ben toen rustig gebleven. Maar toen maandag zijn vader belde en weer mijn vriend zijn mond snoerde werd ik zo boos dat ik begon te schreeuwen. Had dat niet mogen doen klopt zeker en vast.quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:55 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wie zijn bruiloft is dit? Juist ja, die van jullie en jullie moeten het doen zoals jullie dat willen.
Jullie maken geen verschil tussen de kinderen van de nieuwe vrouw van zijn vader en de kinderen van de nieuwe man van zijn moeder.
Maar in plaats van schreeuwen en ruzie maken was het beter geweest om rustig uit te leggen waarom jullie deze keuze hebben gemaakt.
Stiefmoeder heeft 3 kinderen, hoeveel kinderen heeft de stiefvader van je vriend? Als dat er ook al minimaal 2 zijn dat is dat toch 5 extra personen erbij.quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:01 schreef Ajniqi het volgende:
[..]
Klopt! Ik had niet mogen schreeuwen. We hebben we verschillende malen voor dat ik begon te schreeuwen rustig uitgelegd waarom. En dat we ook begrepen dat de stiefmoeder liever zou hebben dat haar kinderen een hele dag er bij zouden zijn. Maar de stiefmoeder is haar zeg komen doen en mij komen uitmaken. Ik ben toen rustig gebleven. Maar toen maandag zijn vader belde en weer mijn vriend zijn mond snoerde werd ik zo boos dat ik begon te schreeuwen. Had dat niet mogen doen klopt zeker en vast.
De Stief vader heeft ook twee kinderen, van 17 en 18. Hij heeft daar niets over gezegd en vond dat normaal dat we dat zo deden. + de twee oudste kinderen van de stiefmoeder hebben een lief die moeten ook mee dan. De stiefmoeder vond ons argument dat we dan ook de kinderen van de stiefvader moesten vraag geen argument enkel haar kinderen moeten gevraagd worden! We hebben haar proberen rustig uit te legen dat wij dat ze toch wel op het avondfeest vragen dus we begrepen het drama niet. Haar kinderen komen nu gewoon niet en ze heeft letterlijk gezegd " ik kom, ik laat mijn ventje niet in de steek, ik zal wel mooi alsof doen op die dag"quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:07 schreef snakelady het volgende:
[..]
Stiefmoeder heeft 3 kinderen, hoeveel kinderen heeft de stiefvader van je vriend? Als dat er ook al minimaal 2 zijn dat is dat toch 5 extra personen erbij.
Ik snap het probleem van de stiefmoeder ook echt niet, je kan gewoonweg niet iedereen uitnodigen dat kost ten eerste veel geld en ten tweede, met het etentje wil je alleen de mensen die je dierbaar zijn.
jullie maken geen onderscheid tussen de kinderen van stiefvader en stiefmoeder dus ze moet eigen simpel gezegd niet zo zeiken.
Lekker in der eigen vet gaar laten koken...quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:30 schreef Ajniqi het volgende:
[..]
.... ze heeft letterlijk gezegd " ik kom, ik laat mijn ventje niet in de steek, ik zal wel mooi alsof doen op die dag"
Ik zou stiefmoeder er al helemaal niet meer bij willen hebben, wat een kenau dat wijf, bah. Maar goed, dat moet je uiteraard zelf weten.quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:30 schreef Ajniqi het volgende:
[..]
De Stief vader heeft ook twee kinderen, van 17 en 18. Hij heeft daar niets over gezegd en vond dat normaal dat we dat zo deden. + de twee oudste kinderen van de stiefmoeder hebben een lief die moeten ook mee dan. De stiefmoeder vond ons argument dat we dan ook de kinderen van de stiefvader moesten vraag geen argument enkel haar kinderen moeten gevraagd worden! We hebben haar proberen rustig uit te legen dat wij dat ze toch wel op het avondfeest vragen dus we begrepen het drama niet. Haar kinderen komen nu gewoon niet en ze heeft letterlijk gezegd " ik kom, ik laat mijn ventje niet in de steek, ik zal wel mooi alsof doen op die dag"
Sowieso een goed advies denk ik. Voor veel meer mensenquote:Op woensdag 26 juni 2013 11:35 schreef Postbus100 het volgende:
En vervolgens je schouders erover ophalen.
Toen ze weg was heb ik aan mijn vriend gevraagd of hij haar er nog bij wilt. Nee zei hij. En ik wil dat ook niet. Maar om het niet erger te maken, hebben we dat zo gelaten. Niet dat dat dus geholpen heeft..quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:33 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Ik zou stiefmoeder er al helemaal niet meer bij willen hebben, wat een kenau dat wijf, bah. Maar goed, dat moet je uiteraard zelf weten.
Volgens mij snap jij het niet.quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:45 schreef formerjellybean het volgende:
Ik vind het ergens raar je wilt respect voor je eigen huwelijk maar respecteerd de partner van de vriend zijn vader niet? Als je mensen bewust gaat uitsluiten dan kan je dit verwachten hoor .
Of je had er gewoon voor kunnen kiezen om dus in het klein te trouwen met vrienden zonder familie , dan had je dit gezeur niet gehad.
Ja, fuck dat, het is niet jullie schuld dat zij zo debiel doet. Nou moet ik wel eerlijk toegeven dat ik in zulke situaties heel rechtlijnig ben, en daar heel moeilijk vanaf stap. Ik zou dus tegen stiefmoeders zeggen van heel leuk en aardig dat je de schone schijn op wilt houden, maar niet op onze bruiloft, dus blijf maar lekker thuis.quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:39 schreef Ajniqi het volgende:
[..]
Toen ze weg was heb ik aan mijn vriend gevraagd of hij haar er nog bij wilt. Nee zei hij. En ik wil dat ook niet. Maar om het niet erger te maken, hebben we dat zo gelaten. Niet dat dat dus geholpen heeft..
De stiefmoeder wordt niet uitgesloten hoor. Ze is er een hele dag bij. Enkel haar kinderen (alsook de kinderen van de stiefvader) worden op het avondfeest gevraagd.quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:45 schreef formerjellybean het volgende:
Ik vind het ergens raar je wilt respect voor je eigen huwelijk maar respecteerd de partner van de vriend zijn vader niet? Als je mensen bewust gaat uitsluiten dan kan je dit verwachten hoor .
Of je had er gewoon voor kunnen kiezen om dus in het klein te trouwen met vrienden zonder familie , dan had je dit gezeur niet gehad.
Inderdaad. Moest het mijn stiefmoeder zijn zou het heel simpel zijn. Dan hoefde ze niet te komen. Maar ik wil dat niet beslissen in de plaats van mijn vriend. Hij weet mijn standpunt en hij weet dat ik ook daar veel rechtlijniger in ben dan hij zelf. Maar ik snap ook dat hij liever het zo wil laten om minder erg te voorkomen. En omdat hij bang was dat zijn vader niet zou komen dan. Maar zoals ik al zei dat heeft dus niets uitgehaald.quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:46 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Ja, fuck dat, het is niet jullie schuld dat zij zo debiel doet. Nou moet ik wel eerlijk toegeven dat ik in zulke situaties heel rechtlijnig ben, en daar heel moeilijk vanaf stap. Ik zou dus tegen stiefmoeders zeggen van heel leuk en aardig dat je de schone schijn op wilt houden, maar niet op onze bruiloft, dus blijf maar lekker thuis.
Aan de andere kant snap ik wel dat je daarmee de verhoudingen op scherp zet, maar ja, het is als het goed is maar 1 keer je trouwdag, dat vind ik dat je best eisen mag stellen. En daar hoef je je echt niet schuldig om te voelen, het is aan een ander hoe die daarmee omgaat.
Weet je wat het is, ik heb zoiets ook wel eens bijna mis zien gaan op de bruiloft van vrienden. Was wel een andere situatie dan bij jou, in dit geval wilde de moeder van de bruid zich teveel bemoeien met de bruiloft waardoor er bijzonder veel spanning ontstond tussen moeder en dochter. Het was wel uit goeie bedoelingen dat moeders zich zoveel er mee bemoeide, maar er was gewoon verschil in beleving. Moeder wilde het allerbeste, mooiste en meest luxueuze, terwijl dochter het allemaal niet zoveel boeide en er een soort budget bruiloft van wilde maken, die hield gewoon niet van een hoop tierlantijnen en dergelijke.quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:49 schreef Ajniqi het volgende:
[..]
Inderdaad. Moest het mijn stiefmoeder zijn zou het heel simpel zijn. Dan hoefde ze niet te komen. Maar ik wil dat niet beslissen in de plaats van mijn vriend. Hij weet mijn standpunt en hij weet dat ik ook daar veel rechtlijniger in ben dan hij zelf. Maar ik snap ook dat hij liever het zo wil laten om minder erg te voorkomen. En omdat hij bang was dat zijn vader niet zou komen dan. Maar zoals ik al zei dat heeft dus niets uitgehaald.
Zijn vader en stiefmoeder zijn al heel lang samen, ik weet niet juist hoelang. Maar mijn vriend en zijn echte broer (die getuigen is) hebben het altijd moeilijk gehad. Mijn vriend en zijn broer als ze nog thuis woonden gingen de ene week naar hun vader de andere naar hun moeder. De stiefbroers en zussen deden dat ook. Een echte band heb ik persoonlijk niet met de stiefbroer en te twee stiefzussen van de stiefmoeder. Ik heb eerder een betere band met de twee kinderen van zijn stiefvader. Maar ik wil daar geen onderscheid in maken net om zulke conflicten te voorkomen. Wat mijn vriend betreft denk ik dat hij daar ook geen onderscheid kan van maken. Maar het is wel duidelijk dat hij met zijn echte broer veel beter overeen komt. Ze hebben ook altijd samen voor elkaar opgekomen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:46 schreef _Dizzy_ het volgende:
Ik kan TS haar kant wel zien hoor, ze nodigt de vader en zijn nieuwe vrouw wel degelijk uit voor het eten, alleen niet de kinderen, geen idee hoeveel ze er heeft, maar dat is naast het punt. Het is al een dure aangelegenheid, en het is aan TS hoe zij de dag er uit wil laten zien. Ze betrekt de vrouw, en dat is meer dan voldoende. De kinderen hoeven daar niet bij te zijn, hierbij moet je ook in beschouwing nemen hoe goed TS de kinderen kent, hoelang ze al stief familie zijn enz.
Daar zijn wij dus ook bang voor (zowel ik als mijn vriend, als mijn ouders als zijn moeder en stiefvader) dat de stiefmoeder zo alsof zal doen dat het tot een conflict zal komen op de dag zelf.quote:Op woensdag 26 juni 2013 12:00 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Weet je wat het is, ik heb zoiets ook wel eens bijna mis zien gaan op de bruiloft van vrienden. Was wel een andere situatie dan bij jou, in dit geval wilde de moeder van de bruid zich teveel bemoeien met de bruiloft waardoor er bijzonder veel spanning ontstond tussen moeder en dochter. Het was wel uit goeie bedoelingen dat moeders zich zoveel er mee bemoeide, maar er was gewoon verschil in beleving. Moeder wilde het allerbeste, mooiste en meest luxueuze, terwijl dochter het allemaal niet zoveel boeide en er een soort budget bruiloft van wilde maken, die hield gewoon niet van een hoop tierlantijnen en dergelijke.
Dat botste tijdens de voorbereidingen al enorm natuurlijk, maar op de bruiloft ook. Moeder stond daar enorm haar best te doen om de schijn op te houden, tot op het belachelijke af, en dat wekte enorme irritatie op bij het bruidspaar, tot op het punt dat dochter dus moeder voor de keuze stelde, of nu normaal doen, of oprotten. Gelukkig kwam moeder nog net op het juiste moment tot de goeie keuze, die heeft zich de rest van de avond koest gehouden. Maar ik ben daardoor altijd huiverig in zulke situaties, dat sommige mensen hun trots dus niet in kunnen houden en juist daardoor irritant gaan doen. En dat wil je gewoon niet. Zeker niet op je bruiloft.
Als laatste rest mij niets anders dan je heel veel plezier en geluk toe te wensen, zowel op je bruiloft als daarna!
Ligt er maar net aan hoe de relatie is tussen je ouders. Als die nieuwe partner uitnodigen het conflict vermijdt, dan zou ik het ook doen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:50 schreef Seven. het volgende:
Wij hebben de kinderen sinds januari (de aankondiging) niet meer gehoord. Enkel van de oudste dochter een sms naar mij toe vol gescheld. Ik heb daar niet op gereageerd.quote:Op woensdag 26 juni 2013 12:26 schreef ItsyBitsySpider het volgende:
Zijn de kinderen er ook pissig om dan? Of zijn het alleen de vader & stiefmoeder die er een probleem mee hebben?
En we hadden dit eerst ook even alleen met zijn vader besproken. En die vond daar toen niets aan. Begreep dat volledig. Tot hij daarna naar huis ging, en er opeens heel anders over dacht.quote:Op woensdag 26 juni 2013 12:26 schreef ItsyBitsySpider het volgende:
Zijn de kinderen er ook pissig om dan? Of zijn het alleen de vader & stiefmoeder die er een probleem mee hebben?
nou ja het zijn ook wel lastige dingen hoorquote:Op woensdag 26 juni 2013 13:03 schreef Ajniqi het volgende:
[..]
En we hadden dit eerst ook even alleen met zijn vader besproken. En die vond daar toen niets aan. Begreep dat volledig. Tot hij daarna naar huis ging, en er opeens heel anders over dacht.
Wat een tokkies. Waarom willen ze op een bruiloft zijn waar ze niet welkom zijn?quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:02 schreef Ajniqi het volgende:
[..]
Wij hebben de kinderen sinds januari (de aankondiging) niet meer gehoord. Enkel van de oudste dochter een sms naar mij toe vol gescheld. Ik heb daar niet op gereageerd.
De kinderen van beide kanten worden voor het avondfeest uitgenodigd!quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:18 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nou ja het zijn ook wel lastige dingen hoor
ik weet niet hoe ik zou reageren als mijn kinderen niet uitgenodigd werden
mensen doen al moeilijk als een oudoom niet word uitgenodigd, laat staan stiefbroers en zussen
ik denk dat jullie dat nogal onderschat hebben of zo
De stiefouders worden wél uitgenodigd, alleen de stiefkinderen niet bij het diner, wel voor het feest!quote:Op woensdag 26 juni 2013 12:04 schreef Mishu het volgende:
Sowieso is stief niet je echte gezin en ik kan me voorstellen dat je bij trouwen alleen het echte oorspronkelijke gezin bij je wilt hebben.
Waarom respecteer ik zijn mening niet?quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:22 schreef Cracka-ass het volgende:
Trouwen lijkt me bij uitstek de gelegenheid om een leuke dag te hebben met de mensen die je lief hebt. Dat gaat nu hoe dan ook niet meer gebeuren.
Ik vind je vriend weldegelijk zwak. Zijn familie en zelfs jij als toekomstige vrouw vinden immers niet dat hij zelfstandig zijn boontjes kan doppen en respecteren zijn mening niet.
Ja maar het gaat er meer om dat die mensen daar een bepaald beeld bij hadden en het dan raar vinden om niet aanwezig te zijn bij iets waarbij ze verwachten aanwezig te zullen zijnquote:Op woensdag 26 juni 2013 13:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De kinderen van beide kanten worden voor het avondfeest uitgenodigd!
Schreeuwen had ik niet mogen doen klopt. Het is wel zo dat we eerst het verschillende malen rustig hebben uitgelegd. Mijn vriend heeft zelf gezegd tegen zijn stiefmoeder dat wij snappen dat ze dat niet leuk vindt. Maar dat het onze trouw is en wij samen beslissen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:40 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ja maar het gaat er meer om dat die mensen daar een bepaald beeld bij hadden en het dan raar vinden om niet aanwezig te zijn bij iets waarbij ze verwachten aanwezig te zullen zijn
het draait (volgens mij) ook vaak om: wat zullen mensen wel niet denken
Ik ben van mening dat je bruiloft jouw dag is en dat je vooral geen mensen uit moet nodigen omdat zij dat zelf een goed idee vinden maar alleen als jij dat een goed idee vind maar je kunt er niet om heen dat je dan op tenen gaat staan
het punt is dan: ga je er zachtjes op staan of op stampen (door te schreeuwen aan de telefoon, je vriend in een spagaat te dwingen etc)
ja en als je dat had vol gehouden was het waarschijnlijk minder geëscaleerd en zou je vriend nu niet hoeven brekenquote:Op woensdag 26 juni 2013 13:47 schreef Ajniqi het volgende:
[..]
Schreeuwen had ik niet mogen doen klopt. Het is wel zo dat we eerst het verschillende malen rustig hebben uitgelegd. Mijn vriend heeft zelf gezegd tegen zijn stiefmoeder dat wij snappen dat ze dat niet leuk vindt. Maar dat het onze trouw is en wij samen beslissen.
Uiteindelijk is het de vader van de vriend van TS die tekort schiet in deze.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:50 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja en als je dat had vol gehouden was het waarschijnlijk minder geëscaleerd en zou je vriend nu niet hoeven breken
er was vast wel gedoe geweest, maar dat is wel van een andere orde natuurlijk
natuurlijk maar hoe je daar zelf op in gaat zorgt voor de ontstane situatiequote:Op woensdag 26 juni 2013 14:00 schreef Mishu het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het de vader van de vriend van TS die tekort schiet in deze.
Ja hij heeft echt niets te zeggen. De kinderen van zijn nieuwe vrouw zijn daar meer baas dan hem.quote:Op woensdag 26 juni 2013 14:00 schreef Mishu het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het de vader van de vriend van TS die tekort schiet in deze.
Hij vergeet gewoon zijn eerdere kinderen omdat zijn nieuwe gezin beter is ofzo. Hoezo laat hij zich koeioneren door die nieuwe vrouw?
Stiefma heeft er dus alleen maar belang bij dat dit escaleert! Want zo speelt ze je schoonpa uit tegen jou en je aanstaande en heeft zij weer alle macht. Want hij kiest natuurlijk voor haar.quote:Op woensdag 26 juni 2013 14:22 schreef Ajniqi het volgende:
[..]
Ja hij heeft echt niets te zeggen. De kinderen van zijn nieuwe vrouw zijn daar meer baas dan hem.
Ik vrees ook zo iets ja...quote:Op woensdag 26 juni 2013 14:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Stiefma heeft er dus alleen maar belang bij dat dit escaleert! Want zo speelt ze je schoonpa uit tegen jou en je aanstaande en heeft zij weer alle macht. Want hij kiest natuurlijk voor haar.
Gehaaid mens.
Dank je we hebben in ieder geval gezegd dat we onze dag er niet gaan door laten verpestenquote:Op woensdag 26 juni 2013 14:41 schreef Zelus het volgende:
Die nieuwe vrouw is niet zijn moeder, hij heeft alle recht om haar niet uit te nodigen, helaas zijn de mensen die niet worden uitgenodigd vaak in staat om er een oorlog over te voeren.
Desondanks wens ik ts en aanstaande man een leuke trouwdag toe
Of beter gezegd, ik denk dat steeds meer en meer dat het zo is... Mijn vriend zei altijd "na 7 jaar weet ik nog steeds niet of zij mijn pa wel echt graag ziet..." Dat zegt ook wel al veel denk ik?quote:
Wanneer is het eigenlijk? En het zou tof zijn als je daarna een keer een update post over hoe het gegaan is. Ben stiekem wel een beetje benieuwdquote:Op woensdag 26 juni 2013 14:54 schreef Ajniqi het volgende:
[..]
Dank je we hebben in ieder geval gezegd dat we onze dag er niet gaan door laten verpestenook al is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Maar er zullen wel heel veel andere mensen zijn die wel echt blij zijn voor ons
Jemig.. Wie doet nou zoiets...quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:02 schreef Ajniqi het volgende:
[..]
Wij hebben de kinderen sinds januari (de aankondiging) niet meer gehoord. Enkel van de oudste dochter een sms naar mij toe vol gescheld. Ik heb daar niet op gereageerd.
3 augustus. Zal ik zeker doen voor de mensen die me geholpen hebben, heel graag zelfs!quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:19 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Wanneer is het eigenlijk? En het zou tof zijn als je daarna een keer een update post over hoe het gegaan is. Ben stiekem wel een beetje benieuwd
Ze is 19 jaar. De vader van mijn vriend zei dat het een kind is dat niet beter weet. Maar iemand van 19 is toch geen klein kind meer? en zou toch al iets of wat beter mogen weten, niet?quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:23 schreef ItsyBitsySpider het volgende:
[..]
Jemig.. Wie doet nou zoiets...
Van dichtbij ook mogen mee maken zij het wat extremer dan wat jij beschrijft, maar sommige mensen blijven gewoon dom in hun hele houding dat ze niet snappen dat het gaat om de dag van het bruidspaar.quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:33 schreef Ajniqi het volgende:
[..]
Ze is 19 jaar. De vader van mijn vriend zei dat het een kind is dat niet beter weet. Maar iemand van 19 is toch geen klein kind meer? en zou toch al iets of wat beter mogen weten, niet?
Tenzij ze heel erg beschermend en betuttelend opgevoed is zou je moeten denken dat ze wel beter moet weten ja...quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:33 schreef Ajniqi het volgende:
[..]
Ze is 19 jaar. De vader van mijn vriend zei dat het een kind is dat niet beter weet. Maar iemand van 19 is toch geen klein kind meer? en zou toch al iets of wat beter mogen weten, niet?
Dan denk je er dus hetzelfde over als TS en haar vriend.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:19 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Als ik ooit ga trouwen zou een nieuwe partner naar de bruiloft mogen komen. Echter moet ik er geen koters bij. Dat zorgt voor nog meer gezeik dan een nieuwe vrouw.
LEES NOU EERST EENS GOED!quote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:58 schreef Mascha2205 het volgende:
Waarom nodig je zijn nieuwe partner niet uit?? Hoe zou jij het vinden, ben je helemaal blij met je nieuwe partner, mag jouw 'liefde van je leven' niet mee naar een feest, niet zo maar een feest maar de bruiloft van je zoon! 0_0
Godverdomme ja, na 4 pagina's nog mensen die het niet snappen. Wat een ******!quote:
Dit dus, verwent nest.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:02 schreef TNA het volgende:
Gefeliciteerd TS, je eigen principes hebben je bruiloft bij voorbaat verpest.
ik zie het ook niet zo hoor...quote:
Ga je vorige post editen ofzo. Doodirritant als mensen twee keer achter elkaar iets postenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:52 schreef Seven. het volgende:
Waarom in godsnaam hebben jullie de vrouw van zijn vader niet uitgenodigd? En overleg je zoiets niet met de personen in kwestie als ze zo dichtbij je staan?
En dit vind je niet respectloos tegenover de rest dan?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:06 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dit is fok, we zitten hier niet om aardig te zijn.
TS is ook niet erg duidelijk over wie ze wel en niet uitgenodigd heeft, of het nu alleen om die kinderen gaat of de nieuwe partners.
Maar goed, als ik ga trouwen dan is dat met een paar getuigen in het buitenland en de rest kan lekker wachten tot wij besluiten een feestje te geven.
Waarom is dat respectloos?quote:Op donderdag 4 juli 2013 11:05 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
En dit vind je niet respectloos tegenover de rest dan?
Oh, en jij trouwen?
ze zegt dat het respectloos is om de rest niet uit te nodigen, maar ze zegt daarna wel dat ze als zij gaat trouwen alleen de getuigen erbij wil hebben, en dat de rest maar mooi mag wachten. Beetje hypocriet vind ik dat.quote:Op donderdag 4 juli 2013 12:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom is dat respectloos?
Maar goed, je opmerking was n.a.v. Seven haar bijdrage aan dit topic en die is vrij schandalig.
quote:Op donderdag 4 juli 2013 14:09 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
ze zegt dat het respectloos is om de rest niet uit te nodigen, maar ze zegt daarna wel dat ze als zij gaat trouwen alleen de getuigen erbij wil hebben, en dat de rest maar mooi mag wachten. Beetje hypocriet vind ik dat.
Wie trouwt er eigenlijk? Deze twee toch? Het is hun feest, hun beslissing.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:59 schreef Seven. het volgende:
[..]
Inderdaad en TS moet lekker zelf weten hoe ze het doet. Lees een post boven de jouwe, ik was aan het trollen en ik dacht dat TS een ander programma voor zijn stiefmoeder in gedachten had maar dat was niet zo (sorry TS).quote:Op donderdag 4 juli 2013 21:41 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Wie trouwt er eigenlijk? Deze twee toch? Het is hun feest, hun beslissing.
Precies en het gezeik dat neem je op de koop toe.quote:Op donderdag 4 juli 2013 21:42 schreef Seven. het volgende:
[..]
Inderdaad en TS moet lekker zelf weten hoe ze het doet. Lees een post boven de jouwe, ik was aan het trollen (sorry TS).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |