abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128236680
Ik ga bijna met mijn vriend trouwen. We wonen bijna 3 jaar samen. Normaal zou dit super leuk allemaal moeten zijn. Maar zijn ouders zijn gescheiden en zijn vader is opnieuw getrouwd. Wij houden het beperkt met smiddag te gaan eten met onze getuigen en ouders. En dus niet de kinderen van die nieuwe vrouw.

Hier is een heel grote ruzie door ontstaan omdat die nieuwe vrouw en haar kinderen dat niet begrijpen. Ze wijzen mij als de schuldige aan van alles, alsof ik alles alleen beslis en mijn vriend niets te zeggen heeft. Maar wij beslissen wel degelijk alles samen. De nieuwe vrouw is haar zeg komen doen bij ons en daar bleef het bij. Na meer dan een maand geen contact nam mijn vriend gisteren opnieuw met zijn vader contact op. Er ontstond een dictie.

Ik begon mijn mening te roepen zodat zijn vader het zou horen aan de andere kant van de lijn. Ik had dit niet mogen doen en had mij rustig moeten houden. Mijn vriend zei dat hij zich niet welkom voelde en van bij zijn mama thuis uit zo trouwen. Waarop zijn vader antwoord gaf dat hij dan niet zou komen en de telefoon neerlegde.

Nadat mijn vriend dit even liet bezinken belde hij met zijn oma, de moeder van vader. Zij vader was daar al geweest en had haar overtuigd dat ik de schuldige was. Mijn vriend was boven in onze slaapkamer en ik hoorde hem roepen dat zijn vader een vuile leugenaar is. Dat elke andere normale vader zou interesse tonen in de trouw van zijn zoon en met ideeën zou komen. Maar dat hij dat nooit deed. Toen hij de telefoon inlegde hoorde ik hem met de deuren slagen en huilen. Ik ben naar boven gegaan om hem te trosten. Dat lukte niet hij begon te hyperventileren en geraakte in shock. Ik deed mijn uiterste best maar ik kon hem niet helpen. Ik heb de 100 gebeld en die hebben hem mee naar het ziekenhuis genomen, zuurstof toegediend en iet om te kalmeren.

Toen hij rustig was mocht hij terug mee naar huis. Gelukkig heeft hij er niets aan overgehouden. Puur op gezondheidsvlak dan. Want de pijn die hij moet voelen door de worden van zijn vader zullen niet niets zijn.

Wat kan ik doen om hem het beste te helpen? Het liefst van al zou ik willen breken met zijn vader. Maar ik weet dat mijn vriend dat nooit zal kunnen. Ik moet daar mee leren leven, en dat zal ik ook doen, ik zie hem zo graag. Maar hoe moet ik reageren als er weer zo iets gebeurd?

Weer de zoveelste ruzie? Telkens door die nieuwe vrouw.

[ Bericht 1% gewijzigd door motorbloempje op 25-06-2013 13:50:37 ]
  dinsdag 25 juni 2013 @ 13:50:44 #2
277627 Seven.
We are Borg.
pi_128236859
Ik zou ook woedend zijn als mijn kind zou trouwen en niet het fatsoen zou hebben om mijn nieuwe partner uit te nodigen.

Hoe lang zijn zijn vader en zijn vrouw al samen? Ze zijn getrouwd nota bene, dat je haar kinderen er niet bij wil hebben snap ik best maar het is niet zo dat zij zomaar een neukertje is.

Allemaal door haar :'( :'( :'( :'( . Erg hoor.

Je bent een bemoeial, dit had je volledig aan je vriend over moeten laten.
Resistance is futile.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 13:52:19 #3
277627 Seven.
We are Borg.
pi_128236916
Waarom in godsnaam hebben jullie de vrouw van zijn vader niet uitgenodigd? En overleg je zoiets niet met de personen in kwestie als ze zo dichtbij je staan?
Resistance is futile.
pi_128236935
Ik krijg eerlijk gezegd de kots van dit soort families en hun jankverhalen :)

Succes met je huwelijk, gaat nog wat worden met zo'n heerlijke instelling!
pi_128236936
Ze zijn allemaal op het avondfeest gevraagd. En onder het gaan eten met de ouders hoort wel degelijk de vader en zijn nieuwe vrouw bij. Ik heb steeds aan mijn vriend gevraagd wat hij wou. we hebben alles samen beslist.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 13:53:16 #6
277627 Seven.
We are Borg.
pi_128236952
En waarom wil jij perse breken met zijn vader?
Resistance is futile.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 13:53:47 #7
277627 Seven.
We are Borg.
pi_128236974
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:52 schreef Ajniqi het volgende:
Ze zijn allemaal op het avondfeest gevraagd. En onder het gaan eten met de ouders hoort wel degelijk de vader en zijn nieuwe vrouw bij. Ik heb steeds aan mijn vriend gevraagd wat hij wou. we hebben alles samen beslist.
En je vriend zijn moeder heb je wel uitgenodigd bij het huwelijk zelf?
Resistance is futile.
pi_128237009
Omdat hij enkel voor ruzie zorgt en naar zijn zoon nooit omziet. Niet als we gingen samen wonen, niet met zijn verjaardag, nooit, hij vroeg zelfs niet of het wel goed ging als we uit het ziekenhuis kwamen gisteren.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 13:55:03 #9
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_128237018
:')

Het is me allemaal wat.
Dit, dus.
pi_128237047
Het ging al fout toen je je mening 'ging roepen'.
Ja doei.
pi_128237079
Mijn vriend zijn ouders en hun nieuwe partners zijn allemaal uitgenodigd op het eten en het avondfeest. De kinderen van de nieuwe vrouw van zijn vader net als de kinderen van de nieuwe man van zijn moeder zijn uitgenodigd op het avondfeest. Ook de families van de nieuwe partners van zijn ouders. De nieuwe man van zijn moeder doet niet moeilijk over het feit dat we beperkt willen gaan eten smiddags
  dinsdag 25 juni 2013 @ 13:57:01 #12
55929 Caipirinhia
lekkerrrrrrrrr....
pi_128237090
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:55 schreef motorbloempje het volgende:
Het ging al fout toen je je mening 'ging roepen'.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 13:57:28 #13
244933 trovey
Nachtoele
pi_128237106
Gewoon niemand uitnodigen, opgelost. :s)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_128237126
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:57 schreef trovey het volgende:
Gewoon niemand uitnodigen, opgelost. :s)
hadden we inderdaad beter gedaan
  dinsdag 25 juni 2013 @ 13:59:43 #15
277627 Seven.
We are Borg.
pi_128237173
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:56 schreef Ajniqi het volgende:
Mijn vriend zijn ouders en hun nieuwe partners zijn allemaal uitgenodigd op het eten en het avondfeest. De kinderen van de nieuwe vrouw van zijn vader net als de kinderen van de nieuwe man van zijn moeder zijn uitgenodigd op het avondfeest. Ook de families van de nieuwe partners van zijn ouders. De nieuwe man van zijn moeder doet niet moeilijk over het feit dat we beperkt willen gaan eten smiddags
Dus zowel zijn moeder als zijn vader en hun partners krijgen exact hetzelfde pakket? En hoe zit het met jouw ouders?

Ik vind het trouwens echt respectloos dat je de nieuwe partners niet bij heel de dag betrekt.
Resistance is futile.
pi_128237194
Een goed begin is het halve werk, nu is het al naar de klote eer ge begint :')
  dinsdag 25 juni 2013 @ 14:00:57 #17
55929 Caipirinhia
lekkerrrrrrrrr....
pi_128237218
Ajniqi, wat hoop je hier te horen van ons?
  dinsdag 25 juni 2013 @ 14:01:21 #18
277627 Seven.
We are Borg.
pi_128237237
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:54 schreef Ajniqi het volgende:
Omdat hij enkel voor ruzie zorgt en naar zijn zoon nooit omziet. Niet als we gingen samen wonen, niet met zijn verjaardag, nooit, hij vroeg zelfs niet of het wel goed ging als we uit het ziekenhuis kwamen gisteren.
:'( :'( :'( :'(

Verwend nest, stel je niet aan. Het is wel je vriend zijn vader, geen wegwerpobject dat zich even niet gedraagt zoals je zelf wil. Hou je bakkes er maar gewoon over dicht en bemoei je er niet mee en stop met stoken. Je vriend bepaalt ZELF wel of hij wil breken met zijn vader.
Resistance is futile.
pi_128237280
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:01 schreef Seven. het volgende:

[..]

:'( :'( :'( :'(

Verwend nest, stel je niet aan. Het is wel je vriend zijn vader, geen wegwerpobject dat zich even niet gedraagt zoals je zelf wil. Hou je bakkes er maar gewoon over dicht en bemoei je er niet mee en stop met stoken. Je vriend bepaalt ZELF wel of hij wil breken met zijn vader.
Rustig, schelden heeft geen zin he :*
pi_128237283
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:59 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dus zowel zijn moeder als zijn vader en hun partners krijgen exact hetzelfde pakket? En hoe zit het met jouw ouders?

Ik vind het trouwens echt respectloos dat je de nieuwe partners niet bij heel de dag betrekt.
Mijn ouders zijn nog samen. En mijn vriend zijn ouders en hun nieuwe partners worden wel heel de dag bij de trouw betrokken van s'morgens tot s'avonds! Het is de nieuwe partner van zijn vader dat wil dat al haar kinderen er ook bij zijn van s'morgens tot s'avond en niet enkel op het gemeentehuis en het avondfeest. Eerst komen we samen bij mijn ouders samen met de ouders van mijn vriend en hun nieuwe partners en gaan we zo naar het gemeentehuis met de getuigen, gaan we eten, gaan we foto's nemen en zo naar het avondfeest. En de ruzie is gekomen omdat de nieuwe vrouw van zijn vader eist da haar kinderen er bij moeten van s'morgens.
pi_128237305
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:50 schreef Seven. het volgende:
Ik zou ook woedend zijn als mijn kind zou trouwen en niet het fatsoen zou hebben om mijn nieuwe partner uit te nodigen.

Hoe lang zijn zijn vader en zijn vrouw al samen? Ze zijn getrouwd nota bene, dat je haar kinderen er niet bij wil hebben snap ik best maar het is niet zo dat zij zomaar een neukertje is.

Allemaal door haar :'( :'( :'( :'( . Erg hoor.

Je bent een bemoeial, dit had je volledig aan je vriend over moeten laten.
Aardig ben je zeg... :{

Het is HUN bruiloft en ZIJ bepalen hoe de dag eruit ziet. Dat sommigen dat niet snappen ligt niet aan het bruidspaar.

Je zeikt niet over beslissingen door het bruidspaar, dat doe je gewoon niet. Punt.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  dinsdag 25 juni 2013 @ 14:06:16 #22
277627 Seven.
We are Borg.
pi_128237405
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:03 schreef Brummetje_ het volgende:

[..]

Het is HUN bruiloft en ZIJ bepalen hoe de dag eruit ziet. Dat sommigen dat niet snappen ligt niet aan het bruidspaar.

Je zeikt niet over beslissingen door het bruidspaar, dat doe je gewoon niet. Punt.
Dit is fok, we zitten hier niet om aardig te zijn :') .

TS is ook niet erg duidelijk over wie ze wel en niet uitgenodigd heeft, of het nu alleen om die kinderen gaat of de nieuwe partners.

Maar goed, als ik ga trouwen dan is dat met een paar getuigen in het buitenland en de rest kan lekker wachten tot wij besluiten een feestje te geven.
Resistance is futile.
pi_128237442
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:46 schreef Ajniqi het volgende:
Ik ga bijna met mijn vriend trouwen. We wonen bijna 3 jaar samen. Normaal zou dit super leuk allemaal moeten zijn. Maar zijn ouders zijn gescheiden en zijn vader is opnieuw getrouwd. Wij houden het beperkt met smiddag te gaan eten met onze getuigen en ouders. En dus niet de kinderen van die nieuwe vrouw.

Hier is een heel grote ruzie door ontstaan omdat die nieuwe vrouw en haar kinderen dat niet begrijpen. Ze wijzen mij als de schuldige aan van alles, alsof ik alles alleen beslis en mijn vriend niets te zeggen heeft. Maar wij beslissen wel degelijk alles samen. De nieuwe vrouw is haar zeg komen doen bij ons en daar bleef het bij. Na meer dan een maand geen contact nam mijn vriend gisteren opnieuw met zijn vader contact op. Er ontstond een dictie.

Ik begon mijn mening te roepen zodat zijn vader het zou horen aan de andere kant van de lijn. Ik had dit niet mogen doen en had mij rustig moeten houden. Mijn vriend zei dat hij zich niet welkom voelde en van bij zijn mama thuis uit zo trouwen. Waarop zijn vader antwoord gaf dat hij dan niet zou komen en de telefoon neerlegde.

Had dan ook gewoon je mond gehouden, wel oud genoeg om te trouwen, maar niet volwassen genoeg om te begrijpen wanneer je een keer je mening voor je moet houden?

Nadat mijn vriend dit even liet bezinken belde hij met zijn oma, de moeder van vader.
Waarom gaat je vriend direct met oma bellen hierover?

Zij vader was daar al geweest en had haar overtuigd dat ik de schuldige was. Mijn vriend was boven in onze slaapkamer en ik hoorde hem roepen dat zijn vader een vuile leugenaar is.

Waarom is het dan een probleem dat paps niet naar de bruiloft wil komen?

Dat elke andere normale vader zou interesse tonen in de trouw van zijn zoon en met ideeën zou komen. Maar dat hij dat nooit deed. Toen hij de telefoon inlegde hoorde ik hem met de deuren slagen en huilen. Ik ben naar boven gegaan om hem te trosten. Dat lukte niet hij begon te hyperventileren en geraakte in shock. Ik deed mijn uiterste best maar ik kon hem niet helpen. Ik heb de 100 gebeld en die hebben hem mee naar het ziekenhuis genomen, zuurstof toegediend en iet om te kalmeren.

Ik ga er van uit dat je belgisch bent door je schrijfstijl, ik weet niet hoe het daar geregeld is, maar in Nederland ben je dan gewoon een aansteller die een paar kaar in een zakje moet blazen.

Toen hij rustig was mocht hij terug mee naar huis. Gelukkig heeft hij er niets aan overgehouden. Puur op gezondheidsvlak dan. Want de pijn die hij moet voelen door de worden van zijn vader zullen niet niets zijn.

Emotioneel geneuzel dat nergens voor nodig is bij je vraag

Wat kan ik doen om hem het beste te helpen? Het liefst van al zou ik willen breken met zijn vader. Maar ik weet dat mijn vriend dat nooit zal kunnen. Ik moet daar mee leren leven, en dat zal ik ook doen, ik zie hem zo graag. Maar hoe moet ik reageren als er weer zo iets gebeurd?

Laat je vriend dat even lekker zelf beslissen.

Ooit bedacht dat 'die nieuwe vrouw' zich een keer niet buitengesloten wil voelen in een familie waar ze al vanaf dag 1 moeite mee had om binnen te komen?
  dinsdag 25 juni 2013 @ 14:07:43 #24
277627 Seven.
We are Borg.
pi_128237453
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:02 schreef Ajniqi het volgende:

[..]

Mijn ouders zijn nog samen. En mijn vriend zijn ouders en hun nieuwe partners worden wel heel de dag bij de trouw betrokken van s'morgens tot s'avonds! Het is de nieuwe partner van zijn vader dat wil dat al haar kinderen er ook bij zijn van s'morgens tot s'avond en niet enkel op het gemeentehuis en het avondfeest. Eerst komen we samen bij mijn ouders samen met de ouders van mijn vriend en hun nieuwe partners en gaan we zo naar het gemeentehuis met de getuigen, gaan we eten, gaan we foto's nemen en zo naar het avondfeest. En de ruzie is gekomen omdat de nieuwe vrouw van zijn vader eist da haar kinderen er bij moeten van s'morgens.
Nou ja, dus zij is een kreng en jij had je er niet mee moeten bemoeien. Laat het lekker aan je vriend over. Opgelost, slotje.
Resistance is futile.
pi_128237497
quote:

[..]

quote:

[..]

Bedankt. en ik ben zeker GEEN verwend nest! ik heb van jong heel hard moeten werken en mijn ouders ook!!!! En natuurlijk beslis ik niet dat mijn vriend met zijn vader moet breken! dat moet hij zelf beslissen!!! En mij uitmaken wat is dat goed voor? Ik wil hier gewoon wat raad krijgen. Om mijn eigen fouten ook in te zien (iedereen heeft fouten in zo'n situatie) en door mensen hun reactie er extra te kunnen over nadenken hoe ik het beste met de situatie kan omgaan wat mijn vriend ook beslist.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 14:10:01 #26
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_128237524
Ligt volgens mij vooral aan de relatie die je hebt met de kids van de nieuwe vlam van pa.

Heb je daar nauwelijks contact mee, vind ik het niet meer dan logisch dat je ze niet de hele dag uitnodigt.

Aan de andere kant kan ik mij ook vanuit het perspectief van Pa en Stiefmoeder voorstellen dat ze er graag de "hele familie" bij willen hebben. Daar horen de kinderen van Stiefmoeder ook bij.

In ieder geval is het jammer dat dit jullie dag verpest.
pi_128237542
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:07 schreef Seven. het volgende:

[..]

Nou ja, dus zij is een kreng en jij had je er niet mee moeten bemoeien. Laat het lekker aan je vriend over. Opgelost, slotje.
Ik had mij er niet mee moeten moeien? het is mijn trouw! of is dat niet duidelijk? och laat ook maar! jij snapt het toch niet
pi_128237570
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:10 schreef Limburg82 het volgende:
Ligt volgens mij vooral aan de relatie die je hebt met de kids van de nieuwe vlam van pa.

Heb je daar nauwelijks contact mee, vind ik het niet meer dan logisch dat je ze niet de hele dag uitnodigt.

Aan de andere kant kan ik mij ook vanuit het perspectief van Pa en Stiefmoeder voorstellen dat ze er graag de "hele familie" bij willen hebben. Daar horen de kinderen van Stiefmoeder ook bij.

In ieder geval is het jammer dat dit jullie dag verpest.
Dat hebben we haar ook gezegd dat we begrijpen dat ze dat spijtig vindt. Maar dat was blijkbaar niet genoeg om het probleem op te lossen.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 14:12:33 #29
277627 Seven.
We are Borg.
pi_128237611
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:10 schreef Ajniqi het volgende:

[..]

Ik had mij er niet mee moeten moeien? het is mijn trouw! of is dat niet duidelijk? och laat ook maar! jij snapt het toch niet
_O-

Dus eigenlijk was het jouw idee om zijn stiefbroertjes/zusjes er niet bij te betrekken?
Resistance is futile.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 14:14:19 #30
277627 Seven.
We are Borg.
pi_128237661
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:09 schreef Ajniqi het volgende:

[..]

[..]

Bedankt. en ik ben zeker GEEN verwend nest! ik heb van jong heel hard moeten werken en mijn ouders ook!!!! En natuurlijk beslis ik niet dat mijn vriend met zijn vader moet breken! dat moet hij zelf beslissen!!! En mij uitmaken wat is dat goed voor? Ik wil hier gewoon wat raad krijgen. Om mijn eigen fouten ook in te zien (iedereen heeft fouten in zo'n situatie) en door mensen hun reactie er extra te kunnen over nadenken hoe ik het beste met de situatie kan omgaan wat mijn vriend ook beslist.
Verwend nest in de zin van je eigen willetje doordrukken, beginnen roepen als hij met zijn vader aan de telefoon is en noem maar op.

:* .

Boze TS. :D
Resistance is futile.
pi_128237735
Tja, ik heb iets dergelijks bij de hand gehad maar heb het goed opgelost. Mijn vrouw haar ouders waren ook gescheiden toen we gingen trouwen. Haar ouders kunnen niet meer samen door één deur dus was het niet mogelijk ze beiden uit te nodigen. Nu hebben wij dat opgelost door ze beiden niet uit te nodigen. Haar moeder wilde niet geconfronteerd worden met haar ex man terwijl mijn schoonvader erg niet zoveel moeite mee had. Die wilde wel een opoffering doen voor z'n dochter. In overleg met m'n vrouw hebben we toen besloten om ze beiden NIET uit te nodigen om problemen te voorkomen.
pi_128237745
Volgens mij speel je hier de grote onschuld, maar ben je (al dan niet onbewust) behoorlijk aan het stoken tussen jouw vriend en zijn pa. Lijkt me niet de meest tactische zet. Dat is iets tussen hun, je gaat niet tussen bloed zitten. Dat hoort gewoon niet. :{
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 25 juni 2013 @ 14:18:58 #33
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_128237803
Ik snap je wel hoor.

Als ik ga trouwens is mijn vader er ook niet bij. Als je je daar niet lekker bij voelt moet je hem niet vragen; het is jouw dag.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_128237855
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:12 schreef Seven. het volgende:

[..]

_O-

Dus eigenlijk was het jouw idee om zijn stiefbroertjes/zusjes er niet bij te betrekken?
Heb je zand in je kut ofzo dat je zo aan het etteren bent?

O ja TS:
shock
E 1. levensbedreigende toestand die ontstaat door zuurstoftekort in de weefsels door een te geringe bloedtoevoer ten gevolge van ondervulling van het slagaderlijk systeem of een sterke daling van het minuutvolume of een sterke dilatatie van belangrijke vaatgebieden; het gemeenschappelijk kenmerk van alle shockoorzaken is een cellulair zuurstoftekort.

Lijkt me stug...

Laat je boze stiefschoonmoeder lekker, jullie bepalen wie er wel of niet komen en dat is slikken of stikken voor je gasten. Helemaal als ze de familiekaart trekken, familie ben je toe veroordeeld, je kiest zelf toch wel uit met wie je omgaat?

Als je gaat lopen schreeuwen als je vriend een volwassen gesprek probeert te voeren verdien je overigens wel een klein corrigerend tikje. Je maakt het zo iedereen wel heel erg makkelijk om jou te identificeren als de wig tussen de relaties.
pi_128237856
quote:
18s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:17 schreef HostiMeister het volgende:
Volgens mij speel je hier de grote onschuld, maar ben je (al dan niet onbewust) behoorlijk aan het stoken tussen jouw vriend en zijn pa. Lijkt me niet de meest tactische zet. Dat is iets tussen hun, je gaat niet tussen bloed zitten. Dat hoort gewoon niet. :{
Ik vraag hem ook niet om te kiezen tussen mij en zijn vader. Ik wil gewoon een oplossing zodat alles op de dag zelf vlot verloopt en geen ruzie op de dag zelf komt. Wij hebben meermaals gevraagd om te praten over het probleem. Omdat ik wil dat zijn vader er is op die dag samen met die vrouw, ik wil dat niet voor mijzelf ik wil dat voor mijn vriend.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 14:20:54 #36
37295 Luigi
mario pls
pi_128237869
quote:
11s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:18 schreef Catch22- het volgende:
Ik snap je wel hoor.

Als ik ga trouwens is mijn vader er ook niet bij. Als je je daar niet lekker bij voelt moet je hem niet vragen; het is jouw dag.
Dit. Ik zou vooral doen waar je je ZELF goed bij voelt en niet de pleaser uit gaan lopen hangen.
pi_128237922
quote:
11s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:18 schreef Catch22- het volgende:
Ik snap je wel hoor.

bedankt
  dinsdag 25 juni 2013 @ 14:23:57 #38
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_128237962
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:20 schreef Ajniqi het volgende:
Ik wil gewoon een oplossing zodat alles op de dag zelf vlot verloopt en geen ruzie op de dag zelf komt.
Dan moet je ze allemaal uitnodigen. Probleem opgelost.
pi_128238012
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:20 schreef Ajniqi het volgende:

[..]

Ik vraag hem ook niet om te kiezen tussen mij en zijn vader. Ik wil gewoon een oplossing zodat alles op de dag zelf vlot verloopt en geen ruzie op de dag zelf komt. Wij hebben meermaals gevraagd om te praten over het probleem. Omdat ik wil dat zijn vader er is op die dag samen met die vrouw, ik wil dat niet voor mijzelf ik wil dat voor mijn vriend.
Je vraagt het ook niet expliciet, je impliceert. Je gaat blijkbaar dingen roepen en van dat soort dingen. Dat maakt het voor hem niet makkelijker. Enige wat je moet doen is je vriend steunen in ZIJN beslissing, geen mening, geen oordeel, gewoon steunen.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_128238041
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:25 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Je vraagt het ook niet expliciet, je impliceert. Je gaat blijkbaar dingen roepen en van dat soort dingen. Dat maakt het voor hem niet makkelijker. Enige wat je moet doen is je vriend steunen in ZIJN beslissing, geen mening, geen oordeel, gewoon steunen.
Zal ik proberen, bedankt voor de raad
pi_128238042
Stoere vent heb je, TS! :D
pi_128238144
quote:

[..]

ik pik jouwes er ff uit, voel je niet aangesproken, het gaat me over het idee dat het respectloos zou zijn om de nieuwe partners bij de hele dag te betrekken. want da's gelul. ten eerste is het hun huwelijk en niet dat van de ouders, ten tweede: thafuck man, je wil je huwelijk toch niet starten met een hele dag spitsroeden lopen!

overigens: ziehier waarom wij gewoon helemaal niet getrouwd zijn :') ik kijk wel link uit! onze familie doet al moeite met de verjaardagen van onze kinderen. dat dienen we minimaal 4 x te vieren wat hun betreft. want mijn vader kan niet met mijn moeder, zijn vader kan niet met zijn moeder, de nieuwe aanhang kan met helemaal niemand :D

dus dat doen we niet.

ts: mijn advies; hoe moeilijk ook; sta erboven. hou je poot stijf met jullie (!) wensen. ga er niet tegenin, bemoei je er niet mee als je vriend ruzie heeft met zn pa. laat het gaan.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_128238221
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:28 schreef simmu het volgende:

[..]

ik pik jouwes er ff uit, voel je niet aangesproken, het gaat me over het idee dat het respectloos zou zijn om de nieuwe partners bij de hele dag te betrekken. want da's gelul. ten eerste is het hun huwelijk en niet dat van de ouders, ten tweede: thafuck man, je wil je huwelijk toch niet starten met een hele dag spitsroeden lopen!

overigens: ziehier waarom wij gewoon helemaal niet getrouwd zijn :') ik kijk wel link uit! onze familie doet al moeite met de verjaardagen van onze kinderen. dat dienen we minimaal 4 x te vieren wat hun betreft. want mijn vader kan niet met mijn moeder, zijn vader kan niet met zijn moeder, de nieuwe aanhang kan met helemaal niemand :D

dus dat doen we niet.

ts: mijn advies; hoe moeilijk ook; sta erboven. hou je poot stijf met jullie (!) wensen. ga er niet tegenin, bemoei je er niet mee als je vriend ruzie heeft met zn pa. laat het gaan.
Bedankt ik zal er aan denken
pi_128238583
redelijk herkenbaar.

je kan nooit iedereen tevreden houden hoe graag je dat ook zou willen.
doe je A is het niet goed voor B wil je voor B goed doen stoot je A voor de harses.
niet aan beginnen, mensen die anderen voor jou uitnodigen zijn niet welkom toch, jouw feestje jij bepaald.

zorg wel dat julli er samen achter staan :P
pi_128238627
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:42 schreef kovenant het volgende:
redelijk herkenbaar.

je kan nooit iedereen tevreden houden hoe graag je dat ook zou willen.
doe je A is het niet goed voor B wil je voor B goed doen stoot je A voor de harses.
niet aan beginnen, mensen die anderen voor jou uitnodigen zijn niet welkom toch, jouw feestje jij bepaald.

zorg wel dat julli er samen achter staan :P
Bedankt.!
pi_128238670
misschien een rare tip.
maar probeer een outsider te regelen want mochten er toch mensen op komen dagen die niet welkom zijn om ze de deur te weigeren.

niks mis mee..
pi_128238893
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:44 schreef kovenant het volgende:
misschien een rare tip.
maar probeer een outsider te regelen want mochten er toch mensen op komen dagen die niet welkom zijn om ze de deur te weigeren.

niks mis mee..
Wouw is dat niet een beetje.... weet niet goed... ik zal de tip wel in mijn achterhoofd houden bedankt!
pi_128239116
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:54 schreef Ajniqi het volgende:
Dat is allemaal jou probleem niet, serieus, je vriend is een volwassen man hoor. :')

Mijn vader is de grootste klootzak die je je kan voorstellen, zowel tegen mij als tegen mijn moeder. Toch zal zelfs mijn moeder nooit zeggen dat ik maar met mijn vader moet breken. :') Wat ben jij voor een mens. Je kan iemands relatie met zijn/haar ouders niet bepalen.

En zoals jij tegen "die nieuwe vrouw" aankijkt, zo kijken zij waarschijnlijk tegen jou aan. Met je gezeur.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 15:02:51 #49
139330 TNA
For the stars that shine
pi_128239277
Gefeliciteerd TS, je eigen principes hebben je bruiloft bij voorbaat verpest.
pi_128239283
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:10 schreef Ajniqi het volgende:

[..]

Ik snap het prima, het moet allemaal perfect. Prinsesjesdag. Alleen ben je volwassen en dan krijg je niet meer alles wat je wil. I

Als ik je vriend was had ik er vanaf gezien. Als het niet normaal kan, laat dan maar.

Jij maakt liever ruzie dan gewoon schappelijk te zijn. Heb je je zin, is het alsnog niet goed.

Daarom mannen, trap er nooit in. Het huwelijk is vooral een vrouwelijke aangelegenheid.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 25 juni 2013 @ 15:04:46 #51
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_128239333
Het is jullie dag. Niemand anders kan bepalen wie wanneer welkom is. Dat moet je niet vragen aan zijn ouders, dat moet je vertellen. Punt. Geen onderscheid maken tussen zijn moeders gezin en zijn vaders gezin helpt wel natuurlijk.

Overigens heb ik het idee dat je graag wil dat hij breekt met zijn vader. Daar zou ik mee oppassen. Ik zou hem voorstellen met zijn vader te gaan praten, zonder dat jij erbij bent en zonder dat zijn vrouw erbij is. Dat het gewoon duidelijk is dat iedereen welkom is onder jullie voorwaarden en dat dat geen verzinsel is van jou om mensen buiten de deur te houden.
pi_128239406
Ik snap best dat je met een klein clubje wilt gaan eten s´middags.
Lijkt me normaal dat je dan ook die nieuwe man en vrouw van die ouders uitnodigt, maar om nou ook weer hun kinderen uit te gaan nodigen zou ik ook te ver vinden gaan hoor.
Zeker als je, zoals je eerder zei, al slecht contact hebt met vader en nieuwe vrouw, en hun kinderen dan ook niet goed kent.
Al zou jou vriend nou zijn opgegroeid met die halfbroertjes/zusjes en er goed contact mee hebben, dán zou ik het vrij normaal vinden om ze wel uit te nodigen.

Het is jullie dag, jullie bepalen wie wanneer welkom is.
pi_128239440
Hoewel ik het overdreven vindt hoe de stiefmoeder van je vriendin reageert krijg ik wel het idee dat jullie haar sowieso al niet mogen, maar dat je vriend eigenlijk gewoon verdrietig is dat zijn vader niet naar hem omkijkt :P

Nodig uit wie je uit wilt nodigen, geef aan dat iedereen die het daar niet mee eens is weg kan blijven en dat is dat.

En kap met jullie aanstellerige gedrag en geschreeuw en gezeik.

Gewoon géén discussie meer aangaan, als gesprekken over de gastenlijst dreigen te gaan afkappen.

En ga in therapie (iig je vriend) om te leren om te gaan met zijn gevoel tov zn vader
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_128239560
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 15:04 schreef Kreator het volgende:
Het is jullie dag. Niemand anders kan bepalen wie wanneer welkom is. Dat moet je niet vragen aan zijn ouders, dat moet je vertellen. Punt. Geen onderscheid maken tussen zijn moeders gezin en zijn vaders gezin helpt wel natuurlijk.

Overigens heb ik het idee dat je graag wil dat hij breekt met zijn vader. Daar zou ik mee oppassen. Ik zou hem voorstellen met zijn vader te gaan praten, zonder dat jij erbij bent en zonder dat zijn vrouw erbij is. Dat het gewoon duidelijk is dat iedereen welkom is onder jullie voorwaarden en dat dat geen verzinsel is van jou om mensen buiten de deur te houden.
Bedankt. Ik wil ook niet dat hij breekt omdat ik het zeg. Hij moet doen wat hij zelf wil. Misschien heb ik dat fout verwoord.
pi_128239679
quote:
:{ :{ :{
  Official ESF Kreviewer dinsdag 25 juni 2013 @ 15:16:18 #56
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_128239762
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 15:11 schreef Ajniqi het volgende:

[..]

Bedankt. Ik wil ook niet dat hij breekt omdat ik het zeg.
Jij moet daar helemaal niets over zeggen. Niet eens een mening over hebben. Het is zijn vader.
Je kunt luisteren en zijn verhaal aanhoren. Het is aan hem om er een mening over te hebben. Je ermee bemoeien (schreeuwen aan de telefoon) maakt het alleen maar slechter, ook voor jou.
pi_128239871
het is toch ook niet zo dat je de partner niet wilt uitnodigen,
maar dat alleen de kinderen van de nieuwe partner niet welkom zijn.
of heb ik dat verkeerd gebrepen
pi_128239911
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 15:16 schreef Kreator het volgende:

[..]

Jij moet daar helemaal niets over zeggen. Niet eens een mening over hebben. Het is zijn vader.
Je kunt luisteren en zijn verhaal aanhoren. Het is aan hem om er een mening over te hebben. Je ermee bemoeien (schreeuwen aan de telefoon) maakt het alleen maar slechter, ook voor jou.
Dat had ik inderdaad niet mogen doen. En natuurlijk ga ik dat niet zeggen dat van met zijn vader breken. Zoals je zegt, ik zal mijn best doen om naar hem te luisteren en hem bij te staan, wat hij ook beslist.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 15:21:40 #59
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_128239979
Zo moeilijk is het toch niet?

1. doen zoals jullie het willen
2. tegen mensen zeggen: we doen zoals wij het willen, het is onze dag, deal with it. En als het je niet zint, kom je gewoon niet.
3. de negatieve reacties negeren.
4. genieten.
KuikenGuppy
  Official ESF Kreviewer dinsdag 25 juni 2013 @ 15:21:42 #60
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_128239981
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 15:19 schreef Ajniqi het volgende:

[..]

Dat had ik inderdaad niet mogen doen. En natuurlijk ga ik dat niet zeggen dat van met zijn vader breken. Zoals je zegt, ik zal mijn best doen om naar hem te luisteren en hem bij te staan, wat hij ook beslist.
En als je vriend dan normaal en rustig uitlegt dat voor iedereen hetzelfde geldt (geen kinderen van partners overdag; wel in het stadhuis en op het feest), dat ze dat ook nog wel snappen.
Als ze dat niet snappen, kun je alsnog je conclusie trekken.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 15:31:59 #61
33189 RM-rf
1/998001
pi_128240453
quote:
Maar hoe moet ik reageren als er weer zo iets gebeurd?
volgens mij moet je zeker ophouden met de dingen te willen bepalen hoe je vriend zich met zijn ouders opstelt...

prima als hij bepaalde keuzes maakt, maar hij moet dat doen en hij moet dat communiceren en jij mag je daar met geen beding tussen willen mengen..
uit je Openingspost blijkt dat je dat nog altijd teveel doet...

Juist ook op een essentieel punt als bv de beslissing of jouw toekomstige man met zijn vader zou moeten breken... juist daar moet je je absoluut zover mogelijk buiten houden...
Dat is een keuze die je man zelf zal moeten nemen en die jij te accepteren hebt, zonder ook maar een minimale inmenging van jouw kant.

best mogelijk dat je man eventuieel zou kiezen om met zijn vader voorlopig geen contact te houden, maar laat hem dat volledig doen omdat _hij_ die keuze maakt en niet door jouw druk of wens ertoe.

Minimaal zou je kort kunnen proberen de boel enigszins te sussen door een toereiking aan die vader te doen door aan te geven dat je dat ook inziet en je zal proberen absoluut buiten de communicatie tussen hem en zijn zoon te houden.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_128241217
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 15:21 schreef Kreator het volgende:

[..]

En als je vriend dan normaal en rustig uitlegt dat voor iedereen hetzelfde geldt (geen kinderen van partners overdag; wel in het stadhuis en op het feest), dat ze dat ook nog wel snappen.
Als ze dat niet snappen, kun je alsnog je conclusie trekken.
Ze snapt dat dus duidelijk niet.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 25 juni 2013 @ 15:51:40 #63
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_128241267
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 15:50 schreef Ajniqi het volgende:

[..]

Ze snapt dat dus duidelijk niet.
Maar hij kan het nog wel een keer aan zijn vader uitleggen. Als ze daarna besluiten dat ze niet willen komen, is dat niet jullie probleem.
pi_128241339
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 15:51 schreef Kreator het volgende:

[..]

Maar hij kan het nog wel een keer aan zijn vader uitleggen. Als ze daarna besluiten dat ze niet willen komen, is dat niet jullie probleem.
Volgens mij is dat een goed idéé, maar ik wil hem niet terug overstuur maken, dus ik wacht tot hij klaar is om er terug over te praten. Bedankt voor de goede tips.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 16:03:30 #65
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_128241746
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:14 schreef Seven. het volgende:

[..]

Verwend nest in de zin van je eigen willetje doordrukken, beginnen roepen als hij met zijn vader aan de telefoon is en noem maar op.

:* .

Boze TS. :D
Tjonge. De eerste alinea lezen was al te veel moeite. Opentrekken die scheur.
The love you take is equal to the love you make.
pi_128242555
Sjonge jonge wat een hoop azijnzeikerds weer zeg.

Ze geeft toch aan dat partners wel welkom zijn maar alleen de kinderen van de nieuwe partners van zijn ouders tijdens het eten niet. Geheel begrijpelijk.

Met sommige dingen moet TS een beetje uitkijken. Maar hun zijn het bruidspaar niet de stiefmoeder van haar vriend.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 25 juni 2013 @ 16:48:51 #67
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_128243362
Wat een hoop gedoe, vooral ingegeven door slechte leesvaardigheid.

Hoe oud zijn die kinderen, TS?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 25 juni 2013 @ 16:53:11 #68
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_128243522
quote:
11s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 16:48 schreef Copycat het volgende:
Maakt dat wat uit dan? Ze willen ze er niet bij hebben bij het eten.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 16:56:05 #69
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_128243626
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 16:53 schreef Kreator het volgende:

Maakt dat wat uit dan? Ze willen ze er niet bij hebben bij het eten.
Nou ja, als het kleine kinderen -zeg tussen de 5 en 12- zijn, kan ik me er nog wel iets van voorstellen. Niet heel veel, maar toch. Als het oudere kinderen of volwassenen zijn, lijkt het me vooral een egokwestie van pa en stiefma.
pi_128243764
Als je je dineetje zo intiem wilt houden met alleen ouders en getuigen ( zeg een man of 10 incl julliezelf) vind ik dat je het best moet kunnen maken om die stiefmoeder daar niet bij uit te nodigen. Het zou een beetje lullig zijnals je bijv zijn moeders nieuwe vriend (stiefvader, indien hij die heeft ofc) wél uit zou nodigen.
Dan nodig je die stief- mensen gezellig savonds bij de andere mensen uit. Bij sommige gebeurtenissen wil je nou eenmaal alleen die echt bijzondere mensen aanwezig hebben...

Verder kan je denk ik alleen afwachten hoe het loopt. Ik zou hem gewoon alsnog een uitnodiging sturen voor het besloten deel, en de stiefmoeder+evt kids voor het avonddeel. Of ze komen kunnen ze dan zelf beslissen. Laat de mooie dag er in ieder geval niet beinvloeden door wie komen en wie wegblijven.
pi_128243790
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 16:59 schreef ItsyBitsySpider het volgende:
Als je je dineetje zo intiem wilt houden met alleen ouders en getuigen ( zeg een man of 10 incl julliezelf) vind ik dat je het best moet kunnen maken om die stiefmoeder daar niet bij uit te nodigen. Het zou een beetje lullig zijnals je bijv zijn moeders nieuwe vriend (stiefvader, indien hij die heeft ofc) wél uit zou nodigen.
Dan nodig je die stief- mensen gezellig savonds bij de andere mensen uit. Bij sommige gebeurtenissen wil je nou eenmaal alleen die echt bijzondere mensen aanwezig hebben...

Verder kan je denk ik alleen afwachten hoe het loopt. Ik zou hem gewoon alsnog een uitnodiging sturen voor het besloten deel, en de stiefmoeder+evt kids voor het avonddeel. Of ze komen kunnen ze dan zelf beslissen. Laat de mooie dag er in ieder geval niet beinvloeden door wie komen en wie wegblijven.
de ouders worden wel uitgenodigd, alleen de kinderen van de stiefmoeders niet.
voor zover ik heb begrepen
pi_128243875
quote:
11s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 16:48 schreef Copycat het volgende:
Wat een hoop gedoe, vooral ingegeven door slechte leesvaardigheid.

17, 19 en 21
pi_128243917
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 17:00 schreef kovenant het volgende:

[..]

Je hebt gelijk joh :O
Jemig en daar zijn ze boos om? Ik kan me eerlijk gezegd niet eens voorstellenwaarom je ze wél zou moeten uitnodigen... Had ik zelf ook niet gedaan denk. En ze mogen in de avond toch komen?
  dinsdag 25 juni 2013 @ 17:04:59 #74
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_128243954
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 17:03 schreef Ajniqi het volgende:

17, 19 en 21
Dan vind ik dat hun moeder niet moet zeuren.
En gefeliciteerd met je bruiloft!
pi_128243955
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 17:04 schreef ItsyBitsySpider het volgende:

[..]

Je hebt gelijk joh :O
Jemig en daar zijn ze boos om? Ik kan me eerlijk gezegd niet eens voorstellenwaarom je ze wél zou moeten uitnodigen... Had ik zelf ook niet gedaan denk. En ze mogen in de avond toch komen?

Hoe denken de kinderen er zelf over?
  dinsdag 25 juni 2013 @ 17:13:29 #76
33189 RM-rf
1/998001
pi_128244257
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 17:00 schreef kovenant het volgende:

[..]

Ik kan het me an sich ook voorstellen dat bij een scheiding tussen ouders, men soms kiest de nieuwe partner van de ouders niet uit te nodigen, bij een besloten etentje met de naaste familie.
Ook daartoe kunnen er soms ook gewoon goede gronden zijn en uiteindelijk is het een kwestie van de dingen taktisch en vriendelijk uitleggen.

Daarbij lijkt het echter hier ook flink te zijn misgegaan;
Mogelijk heeft die nieuwe partner van de vader enorm zitten stoken, maar ook is het uit de OP te halen dat de TS zélf mischien ook soms iets te aggressief is geweest, vermoedelijk met de beste bedoelingen...
Maar daar had ze misschien haar partner meer de kans kunnen geven de boel op zijn manier te proberen uit te praten en te regelen, en zelf een stapje terug doen.

Het belangrijkste probleem wat ik lees is dat haar Partner behoorlijke problemen bij die familie-ruzie heeft.
Zeker daar waar hij uiteindelijk zelfs erdoor in het ziekenhuis beland en extra zuurstof toegediend moet krijgen daar..

Imho zou de TS zich daarop moeten concentreren; Haar (toekomstige) man steunen en uiteindelijk hem ook de kans geven te bepalen hoe en wat er met die lastig familieleden te gebeurt.
Maar laat hem het wel bepalen, het is ook zijn familie.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 25 juni 2013 @ 17:36:56 #77
132191 -jos-
Money=Power
pi_128245070
quote:

Waarschijnlijk ook door jou. Jij hebt je namelijk met de communicatie bemoeit bij het uitnodigen van de familie van je vriend. Dat is niet echt gebruikelijk, zeker niet als je relatie met die familie niet goed is.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_128246084
OMG! :')
Stel het huwelijk aub uit totdat jullie volwassen zijn.
Ga dán trouwen zonder de familie. Dat kan namelijk ook!
´
  dinsdag 25 juni 2013 @ 18:08:44 #79
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_128246151
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 17:13 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ik kan het me an sich ook voorstellen dat bij een scheiding tussen ouders, men soms kiest de nieuwe partner van de ouders niet uit te nodigen, bij een besloten etentje met de naaste familie.
Ook daartoe kunnen er soms ook gewoon goede gronden zijn en uiteindelijk is het een kwestie van de dingen taktisch en vriendelijk uitleggen.

Daarbij lijkt het echter hier ook flink te zijn misgegaan;
Mogelijk heeft die nieuwe partner van de vader enorm zitten stoken, maar ook is het uit de OP te halen dat de TS zélf mischien ook soms iets te aggressief is geweest, vermoedelijk met de beste bedoelingen...
Maar daar had ze misschien haar partner meer de kans kunnen geven de boel op zijn manier te proberen uit te praten en te regelen, en zelf een stapje terug doen.

Het belangrijkste probleem wat ik lees is dat haar Partner behoorlijke problemen bij die familie-ruzie heeft.
Zeker daar waar hij uiteindelijk zelfs erdoor in het ziekenhuis beland en extra zuurstof toegediend moet krijgen daar..

Imho zou de TS zich daarop moeten concentreren; Haar (toekomstige) man steunen en uiteindelijk hem ook de kans geven te bepalen hoe en wat er met die lastig familieleden te gebeurt.
Maar laat hem het wel bepalen, het is ook zijn familie.
De nieuwe partner is wel uitgenodigd.
pi_128246290
Als mensen nou eens goed zouden lezen zou dat al een hoop schelen.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 25 juni 2013 @ 19:15:56 #81
33189 RM-rf
1/998001
pi_128248721
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 18:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De nieuwe partner is wel uitgenodigd.
dat weet ik (en stond ook al ind e post die ik bewust quotte).. maar is verder niet zo heel interssant (buiten dan onder fok!-users) omdat het conflict gewoon bestaat en als de Man van de TS in het ziekenhuis komt, is dat belangrijker dan gaan delibreren erover of de partner van de vader nu wel of niet uitgenodigd zou zijn en hoe 'politiek-correct`dat volgens fok!kers wel of niet zou zijn...
pi_128248804
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 19:15 schreef RM-rf het volgende:

[..]

dat weet ik.. maar is verder niet zo heel interssant (buiten dan onder fok!-users) omdat het conflict gewoon bestaat en als de Man van de TS in het ziekenhuis komt, is dat belangrijker dan gaan delibreren erover of de partner van de vader nu wel of niet uitgenodigd zou zijn en hoe 'politiek-correct`dat volgens fok!kers wel of niet zou zijn...
Uit het ziekenhuis komt na een paniekaanval over de ruzie. Sorry hoor, maar daar zou ik ook niet naar omkijken.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 19:19:42 #83
33189 RM-rf
1/998001
pi_128248883
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 19:17 schreef Myraela het volgende:

[..]

Uit het ziekenhuis komt na een paniekaanval over de ruzie. Sorry hoor, maar daar zou ik ook niet naar omkijken.
:? hoe bedoel je, jij vind het niet interessant dat de man van de TS kennelijk enorme fysieke problemen heeft door die ruzie?

tja, lijkt me nu net dat d'r partner nu net een van de onmisbare mensen is voor die bruiloft..
de rest kun je best missen, enkel die man niet.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 19:19:58 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_128248893
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 19:15 schreef RM-rf het volgende:

[..]

dat weet ik (en stond ook al ind e post die ik bewust quotte).. maar is verder niet zo heel interssant (buiten dan onder fok!-users) omdat het conflict gewoon bestaat en als de Man van de TS in het ziekenhuis komt, is dat belangrijker dan gaan delibreren erover of de partner van de vader nu wel of niet uitgenodigd zou zijn en hoe 'politiek-correct`dat volgens fok!kers wel of niet zou zijn...
:')
pi_128252837
Ik mis een beetje of er nog biologische broers of zussen zijn die wel mogen komen eten? Dat zou de woede kunnen verklaren.

Zo niet, is die vrouw van je schoonvader echt een achterlijke taart.
pi_128255169
Niet gemeen bedoeld maar misschien moet je het maar even laten met het trouwen. Wat ik hier lees en de reacties van de anderen is het in één woord heel kinderachtig van jou. Je vriend is trouwens een ja knikker dat hij meteen van slag raakt als zijn vader 'besluit om niet naar de bruiloft' te komen :') Zegt al genoeg over jullie gezamelijke beslissingen :') :')
  dinsdag 25 juni 2013 @ 21:29:50 #87
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_128255302
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 21:27 schreef koekii het volgende:
Niet gemeen bedoeld maar misschien moet je het maar even laten met het trouwen. Wat ik hier lees en de reacties van de anderen is het in één woord heel kinderachtig van jou. Je vriend is trouwens een ja knikker dat hij meteen van slag raakt als zijn vader 'besluit om niet naar de bruiloft' te komen :') Zegt al genoeg over jullie gezamelijke beslissingen :') :')
Ik geloof dat een deel van de reacties het ook vrij kinderachtig vindt van pa en stiefmoeder.
pi_128256178
TS ik begrijp je, maar je moet de boel niet verder opdrijven.

Het gaat er tenslotte om dat jullie beiden een mooie dag hebben en als er mensen niet willen komen, dan is dat maar zo. Ik geloof ook wel dat voor de rest jullie het allemaal wel goed en netjes hebben geregeld. Maar aangezien je zelf door de kamer zit te schreeuwen zodat de andere kant van de lijn het ook kan horen lijkt het er ook op da tje wel van een beetje drama houdt. Niet meer doen dus.
pi_128257136
Ts, jullie trouwen, jullie beslissen!!

Wij zijn 6 weken geleden getrouwd, en mn man heeft lange tijd getwijfeld over het wel-niet uitnodigen van zijn ma, maar dat was ook de enige twijfel, de rest die we er niet bij wilde hebben waren ook niet welkom!
Schoonma uiteindelijk wel uitgenodigd en dat was prima, zijn moeder, zijn keuze!

Zowel jouw man als zijn pa moeten ballen kweken, jouwvriend moet zeggen waar het op staat en wat hij wil, en je schoonpa heeft dat te slikken of ie wil of niet!

En jij moet er tussen vandaan blijven
S. 2014
J. 2016
pi_128263967
Iedereen kan nou wel zeggen dat de bruid heel direct moet reageren tegen de uitgenodigde gasten maar het zijn en blijven wel Belgen hè. Volgens mij zijn die niet zo direct als wij Hollanders. :@
pi_128264121
Ach, binnenkort mag ik ook naar een trouwpartij toe waar zich ook zulke situaties voordoen. En ook nog van een clubje dat redelijk bekend staat als agressieve zuipschuiten. Dat kan nog lachen worden.

Alhoewel je vader altijd je vader zal blijven zijn, is het helemaal niet nodig om naar zijn pijpen te dansen. Maar als hij dan niet komt is dat dan ook zijn keuze. Hoe dan ook het zal altijd gezeik en gezeur opleveren. Als het niet van de één is, dan wel van de ander. Maak je standpunt duidelijk en wijk er niet vanaf. Jouw feestje, jouw leven. Hoe jullie dat samen indelen is jullie eigen keuze en niet die van iemand anders. Maar verplicht komen opdraven onder jouw voorwaarden hoeft hij weer niet. En daar moeten jullie je dan ook bij kunnen neerleggen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_128264225
quote:

[..]

Als mijn vader een nieuwe vrouw zou nemen zou die niet bij mij hoeven aankloppen hoor. Laat staan op mijn huwelijk komen. Opgesodemieterd
pi_128267118
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:52 schreef Seven. het volgende:
Waarom in godsnaam hebben jullie de vrouw van zijn vader niet uitgenodigd? En overleg je zoiets niet met de personen in kwestie als ze zo dichtbij je staan?
Mwah mwah, als ik ooit ga trouwen zou ik het ook leuk vinden als de chick van mijn pap er ook niet bij is. Vriend van mijn mam ook. Ik wil namelijk een leuke dag met leuke mensen, geen geruzie. Ik weet nog hoe het ging op mijn diplomering dus dan maar gewoon alleen mijn ouders apart. Of ze moeten mij echt garanderen dat het normaal normaal wordt :') maar zeiden ze ook voor mijn diplomering totdat het moment daar was dus.. neuh, geloof ik niet in. Ik nodig ze gewoon allebei niet uit, weet ik nu al. Ts heeft ook wel een goede reden.
  woensdag 26 juni 2013 @ 04:28:18 #94
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_128267518
Als die kinderen van haar al zou oud zijn kan me voorstellen dat ze er zelf niet eens om zitten te springen om bij het huwlijk van TS te zijn.

Aan de andere kant zullen 3 (bijna) volwassen zich wel redelijk rustig houden denk ik.

En hoe zit het met zijn moeder. Heeft haar nieuwe partner ook kinderen? Kunnen je schoonouders nog samen door een deur?

Ik denk dat je niet te moeilijk moet doen en je vriend het gewoon af laten handelen. Het is zijn familie.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_128267548
Snap er eigenlijk geen fuck van :') iig succes ts!!!
Ohw wacht, klinkt beetje groep 3/5 acht tig, jij mag niet op mijn feesje komen heur _O-
Je bent 18?
Ik zwaai naar dieren.
pi_128267623
Vermoeiend allemaal zeg, TS klinkt als een labiele kleuter, haar vriend als een mietje, zijn vader als een lul en zijn stiefmoeder als een opdringerig zeikwijf. Fijne familie! :')
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_128267645
TS moet zich er minder druk om maken. Het is heel vervelend dat klopt maar het is jullie dag en jullie beslissen van hoe of wat. Kan iemand zich er niet in vinden is dat hun probleem
  woensdag 26 juni 2013 @ 07:12:22 #98
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_128267879
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 04:38 schreef Geerd het volgende:
Snap er eigenlijk geen fuck van :') iig succes ts!!!
Ohw wacht, klinkt beetje groep 3/5 acht tig, jij mag niet op mijn feesje komen heur _O-
Je bent 18?
Er wordt wel vaker voor gekozen om een kleine groep voor het eten uit te nodigen en voor het feest 's avonds een groter gezelschap.

Dat kan echt TS niet worden aangewreven aks kinderachtig.
  woensdag 26 juni 2013 @ 09:14:47 #99
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_128269377
quote:
Ze wijzen mij als de schuldige aan van alles, alsof ik alles alleen beslis en mijn vriend niets te zeggen heeft. Maar wij beslissen wel degelijk alles samen.
Ik geloof niet dat jullie alles samen beslissen en heb het idee dat jij jouw mening er doorheen drukt. Zo van "X, zullen we dit doen? Ja toch, dat vind jij toch ook?".

Dat komt denk ik voornamelijk omdat jouw verloofde een pushover is. Als hij na een ruzie al gaat hyperventileren en naar het ziekenhuis moet (!), dan klopt er iets niet hoor. 8)7

Ik denk dan ook dat het grootste probleem is dat zij het idee krijgen dat JIJ hebt beslist dat die kinderen niet mee mogen i.p.v. jouw verloofde. Het feit dat jij over zijn familie beslist maakt hen dus boos, niet de beslissing op zich. Denk ik hoor, op basis van de beperkte info die ik hier krijg.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_128269702
Later niet gaan miepen dat jij eens een keer ergens niet voor wordt uitgenodigd bij een feestje van een familielid van je vriend. :D
pi_128270298
Bedankt iedereen voor de vragen en de tips om mij verder te helpen.
De mensen die een beetje lachen met de situatie en zeggen dat ik kinderachtig ben of dergelijke. Daar heb ik niets aan.
En NEEN ik ben geen tienermeisje dat volwassen probeert te zijn. Ik ben een volwassen vrouw!
Uiteraard had ik niet mogen schreeuwen, dat weet ik nu ook. Iedereen maakt fouten in zulke situatie, dus ik ook.
De verwijten dat ik opleg aan mijn vriend wat hij moet doen. Die begrijp ik al helemaal niet. Als ik zo een tiran zou zijn, zou ik al geen hulp zoeken .
De grapjes over hoe zwak mijn vriend wel is. Die zijn echt totaal onaanvaardbaar. Mannen mogen niet huilen? Mogen niet instorten? Leven wij nog in de middeleeuwen? Na conflicten dat meer dan een jaar aanslepen zal het elke mens wel eens te veel kunne worden niet?
Nogmaals bedankt aan de mensen die tips gegeven hebben en op een normale manier mij gewezen hebben op mijn fouten dank u!
  woensdag 26 juni 2013 @ 10:00:25 #102
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_128270526
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 09:50 schreef Ajniqi het volgende:
Bedankt iedereen voor de vragen en de tips om mij verder te helpen.
De mensen die een beetje lachen met de situatie en zeggen dat ik kinderachtig ben of dergelijke. Daar heb ik niets aan.
En NEEN ik ben geen tienermeisje dat volwassen probeert te zijn. Ik ben een volwassen vrouw!
Uiteraard had ik niet mogen schreeuwen, dat weet ik nu ook. Iedereen maakt fouten in zulke situatie, dus ik ook.
De verwijten dat ik opleg aan mijn vriend wat hij moet doen. Die begrijp ik al helemaal niet. Als ik zo een tiran zou zijn, zou ik al geen hulp zoeken .
De grapjes over hoe zwak mijn vriend wel is. Die zijn echt totaal onaanvaardbaar. Mannen mogen niet huilen? Mogen niet instorten? Leven wij nog in de middeleeuwen? Na conflicten dat meer dan een jaar aanslepen zal het elke mens wel eens te veel kunne worden niet?
Nogmaals bedankt aan de mensen die tips gegeven hebben en op een normale manier mij gewezen hebben op mijn fouten dank u!
Alles mag, maar naar het ziekenhuis moeten vanwege een ruzie met je vader is gewoon abnormaal, simpel. Tel daarbij op dat iedereen in jouw omgeving het idee hebt dat jij de beslissingen maakt en je kan niet anders dan tot de conclusie komen dat jouw vriend blijkbaar niet echt voor zichzelf op kan komen.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_128270666
quote:
Niet iedereen maakt fouten in zo'n situatie. Met name de volwassen mensen niet...
quote:
Je zoekt geen hulp, je zoekt bevestiging. Dat is een heel groot verschil.
quote:
De grapjes over hoe zwak mijn vriend wel is. Die zijn echt totaal onaanvaardbaar.
Want?
quote:
Mannen mogen niet huilen? Mogen niet instorten? Leven wij nog in de middeleeuwen? Na conflicten dat meer dan een jaar aanslepen zal het elke mens wel eens te veel kunne worden niet?
In 'shock' raken en naar het ziekenhuis moeten omdat je de problemen veroorzaakt door je aanstaande niet kan oplossen is wat anders dan een traantje laten om de situatie.
pi_128270744
quote:

Je vriend komt wel als een aansteller over als hij ineens naar het ziekenhuis moet vanwege een ruzie met zijn vader, terwijl zijn vader weinig om hem geeft zeg je zelf. Tenzij je vriend een aandoening heeft.
pi_128270830
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 10:07 schreef Deshain het volgende:

[..]

Niet iedereen maakt fouten in zo'n situatie. Met name de volwassen mensen niet...

[..]

Je zoekt geen hulp, je zoekt bevestiging. Dat is een heel groot verschil.

[..]

Want?

[..]

In 'shock' raken en naar het ziekenhuis moeten omdat je de problemen veroorzaakt door je aanstaande niet kan oplossen is wat anders dan een traantje laten om de situatie.
Natuurlijk maken volwassen mensen ook fouten.
pi_128270908
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 10:10 schreef Deckard het volgende:

[..]

Je vriend komt wel als een aansteller over als hij ineens naar het ziekenhuis moet vanwege een ruzie met zijn vader, terwijl zijn vader weinig om hem geeft zeg je zelf. Tenzij je vriend een aandoening heeft.
Mijn vriend ziet zijn vader graag. Ondanks dat hij daar weinig aandacht van krijgt wil hij blijven vechten om zijn vader echt als vader te kunnen aanzien. en de ene mens is gevoeliger dan de andere. Sommige mensen kunnen makkelijk zo iets van hen afzetten. Andere niet.
pi_128271075
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 10:16 schreef Ajniqi het volgende:

[..]

Mijn vriend ziet zijn vader graag. Ondanks dat hij daar weinig aandacht van krijgt wil hij blijven vechten om zijn vader echt als vader te kunnen aanzien. en de ene mens is gevoeliger dan de andere. Sommige mensen kunnen makkelijk zo iets van hen afzetten. Andere niet.
Hij zou in feite een vriendin moeten hebben die hem wat bedaard en hem met beide benen op de grond zet dat dat soort shit niet realistisch is.
Een vader die zo met mij zou omgaan daar had ik ook niet echt moeite mee om die eerder wat links te laten liggen.
pi_128271392
Ik snap eerlijk gezegd de reacties in dit topic niet zo.. Natuurlijk is het allemaal drama om niks en wordt er niet fatsoenlijk gecommuniceerd.

Maar waar haalt de stiefmoeder het lef vandaan om zo te gaan dramatiseren dat haar kinderen niet voor het hele feest zijn uitgenodigd. Ikzelf heb geen gescheiden ouders, maar ik kan mij best voorstellen dat je je er niet prettig bij voelt je stiefbroertjes- en zusjes uit te nodigen. Maar goed, ik weet ook niet de hele situatie en hoe het contact is met die hele stief-familie.

Ohja, je vriend heeft geen ballen.
Blub
pi_128271749
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 10:33 schreef Robbert. het volgende:
Ik snap eerlijk gezegd de reacties in dit topic niet zo.. Natuurlijk is het allemaal drama om niks en wordt er niet fatsoenlijk gecommuniceerd.

Maar waar haalt de stiefmoeder het lef vandaan om zo te gaan dramatiseren dat haar kinderen niet voor het hele feest zijn uitgenodigd. Ikzelf heb geen gescheiden ouders, maar ik kan mij best voorstellen dat je je er niet prettig bij voelt je stiefbroertjes- en zusjes uit te nodigen. Maar goed, ik weet ook niet de hele situatie en hoe het contact is met die hele stief-familie.

Ohja, je vriend heeft geen ballen.
Dit.

Begrijpend lezen is blijkbaar erg moeilijk voor de gemiddelde fokker. TS heeft meerdere keren aangegeven dat de stiefouders wel mogen komen. Maar toch blijft iedereen erover zeiken dat ze die niet uitgenodigd heeft. Sterker nog als ik in TS schoenen zou staan zou stiefmoeder bij deze van de lijst van genodigden af gaan. En als de vader daar moeite mee heeft en niet snapt waarom dan mag hij ook thuis blijven.

TS gewoon je bruiloft vieren zoals jullie hem willen.

Heb zoiets bij vrienden gezien, omdat de zus van de bruidegom lesbisch is was er ook gezeik met de bruiloft. Zou de zus komen bleven de ouders weg. Dus ze moesten kiezen tussen de ouders of de zus met partner. o|O :r
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
  woensdag 26 juni 2013 @ 10:55:41 #110
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128271934
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:02 schreef Ajniqi het volgende:

[..]

Wie zijn bruiloft is dit? Juist ja, die van jullie en jullie moeten het doen zoals jullie dat willen.
Jullie maken geen verschil tussen de kinderen van de nieuwe vrouw van zijn vader en de kinderen van de nieuwe man van zijn moeder.

Maar in plaats van schreeuwen en ruzie maken was het beter geweest om rustig uit te leggen waarom jullie deze keuze hebben gemaakt. ;)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_128272023
quote:
6s.gif Op woensdag 26 juni 2013 10:48 schreef FrankV34 het volgende:

[..]

Dit.

Begrijpend lezen is blijkbaar erg moeilijk voor de gemiddelde fokker. TS heeft meerdere keren aangegeven dat de stiefouders wel mogen komen. Maar toch blijft iedereen erover zeiken dat ze die niet uitgenodigd heeft. Sterker nog als ik in TS schoenen zou staan zou stiefmoeder bij deze van de lijst van genodigden af gaan. En als de vader daar moeite mee heeft en niet snapt waarom dan mag hij ook thuis blijven.

TS gewoon je bruiloft vieren zoals jullie hem willen.

Heb zoiets bij vrienden gezien, omdat de zus van de bruidegom lesbisch is was er ook gezeik met de bruiloft. Zou de zus komen bleven de ouders weg. Dus ze moesten kiezen tussen de ouders of de zus met partner. o|O :r
Dank je
pi_128272084
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 10:55 schreef snakelady het volgende:

[..]

Wie zijn bruiloft is dit? Juist ja, die van jullie en jullie moeten het doen zoals jullie dat willen.
Jullie maken geen verschil tussen de kinderen van de nieuwe vrouw van zijn vader en de kinderen van de nieuwe man van zijn moeder.

Maar in plaats van schreeuwen en ruzie maken was het beter geweest om rustig uit te leggen waarom jullie deze keuze hebben gemaakt. ;)
Klopt! Ik had niet mogen schreeuwen. We hebben we verschillende malen voor dat ik begon te schreeuwen rustig uitgelegd waarom. En dat we ook begrepen dat de stiefmoeder liever zou hebben dat haar kinderen een hele dag er bij zouden zijn. Maar de stiefmoeder is haar zeg komen doen en mij komen uitmaken. Ik ben toen rustig gebleven. Maar toen maandag zijn vader belde en weer mijn vriend zijn mond snoerde werd ik zo boos dat ik begon te schreeuwen. Had dat niet mogen doen klopt zeker en vast.
  woensdag 26 juni 2013 @ 11:07:29 #113
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128272270
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:01 schreef Ajniqi het volgende:

[..]

Klopt! Ik had niet mogen schreeuwen. We hebben we verschillende malen voor dat ik begon te schreeuwen rustig uitgelegd waarom. En dat we ook begrepen dat de stiefmoeder liever zou hebben dat haar kinderen een hele dag er bij zouden zijn. Maar de stiefmoeder is haar zeg komen doen en mij komen uitmaken. Ik ben toen rustig gebleven. Maar toen maandag zijn vader belde en weer mijn vriend zijn mond snoerde werd ik zo boos dat ik begon te schreeuwen. Had dat niet mogen doen klopt zeker en vast.
Stiefmoeder heeft 3 kinderen, hoeveel kinderen heeft de stiefvader van je vriend? Als dat er ook al minimaal 2 zijn dat is dat toch 5 extra personen erbij.
Ik snap het probleem van de stiefmoeder ook echt niet, je kan gewoonweg niet iedereen uitnodigen dat kost ten eerste veel geld en ten tweede, met het etentje wil je alleen de mensen die je dierbaar zijn.
jullie maken geen onderscheid tussen de kinderen van stiefvader en stiefmoeder dus ze moet eigen simpel gezegd niet zo zeiken. ;)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_128272321
Het is jouw trouwfeest/plechtigheid.. weet ik veel hoe dat allemaal heet :D

Jij mag uitnodigen wie jullie willen.. en wie niet. Nu vind ik ook dat omdat het een redelijk officiele gebeurtenis is enzo dat je het niet kan maken sommige partners van ouders niet uit te nodigen en andere wel, maar volgens mij is dat inderdaad niet eens aan de orde.
Vind dat je gelijk hebt, vooral als je zegt het klein te willen vieren dan moet je de mensen uitnodigen die het dichtst bij je staan, en wie dat zijn dat hebben jullie te bepalen.

Maar zoals gezegd hoor jij niet te schreeuwen en is het soms handiger om je mond te houden, vooral als het gaat om vader en zoon.. ookal heb je nog zo'n groot gelijk, soms is het handiger dat maar niet te willen bewijzen.

Maar veel plezier met je trouwerij :) Hopen dat het nog een leuke dag wordt. Probeer het gewoon oprecht leuk te hebben, trouwdagen komen als het goed is wel vaker maar de dag waarop je daadwerkelijk getrouwd bent met hem niet :)
  woensdag 26 juni 2013 @ 11:12:19 #115
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128272407
Wat Vera zegt inderdaad, ik weet nog toen ik ging trouwen mijn beste vriendin die mijn getuige was het net had uitgemaakt met haar vriend, die mijn ex-man zijn getuige was.
We hebben ons er bewust niet mee bemoeid en mijn vriendin was gewoon de beste getuige ooit, haar ex had er vrij veel moeite mee en dat schoof hij niet onder stoelen en banken.
Wij hebben dat gewoon genegeerd en genoten van onze dag, dat is het enige wat je kan doen namelijk.
pi_128273027
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:07 schreef snakelady het volgende:

[..]

Stiefmoeder heeft 3 kinderen, hoeveel kinderen heeft de stiefvader van je vriend? Als dat er ook al minimaal 2 zijn dat is dat toch 5 extra personen erbij.
Ik snap het probleem van de stiefmoeder ook echt niet, je kan gewoonweg niet iedereen uitnodigen dat kost ten eerste veel geld en ten tweede, met het etentje wil je alleen de mensen die je dierbaar zijn.
jullie maken geen onderscheid tussen de kinderen van stiefvader en stiefmoeder dus ze moet eigen simpel gezegd niet zo zeiken. ;)
De Stief vader heeft ook twee kinderen, van 17 en 18. Hij heeft daar niets over gezegd en vond dat normaal dat we dat zo deden. + de twee oudste kinderen van de stiefmoeder hebben een lief die moeten ook mee dan. De stiefmoeder vond ons argument dat we dan ook de kinderen van de stiefvader moesten vraag geen argument enkel haar kinderen moeten gevraagd worden! We hebben haar proberen rustig uit te legen dat wij dat ze toch wel op het avondfeest vragen dus we begrepen het drama niet. Haar kinderen komen nu gewoon niet en ze heeft letterlijk gezegd " ik kom, ik laat mijn ventje niet in de steek, ik zal wel mooi alsof doen op die dag"
pi_128273137
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:30 schreef Ajniqi het volgende:

[..]

.... ze heeft letterlijk gezegd " ik kom, ik laat mijn ventje niet in de steek, ik zal wel mooi alsof doen op die dag"
Lekker in der eigen vet gaar laten koken...
pi_128273163
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:30 schreef Ajniqi het volgende:

[..]

De Stief vader heeft ook twee kinderen, van 17 en 18. Hij heeft daar niets over gezegd en vond dat normaal dat we dat zo deden. + de twee oudste kinderen van de stiefmoeder hebben een lief die moeten ook mee dan. De stiefmoeder vond ons argument dat we dan ook de kinderen van de stiefvader moesten vraag geen argument enkel haar kinderen moeten gevraagd worden! We hebben haar proberen rustig uit te legen dat wij dat ze toch wel op het avondfeest vragen dus we begrepen het drama niet. Haar kinderen komen nu gewoon niet en ze heeft letterlijk gezegd " ik kom, ik laat mijn ventje niet in de steek, ik zal wel mooi alsof doen op die dag"
Ik zou stiefmoeder er al helemaal niet meer bij willen hebben, wat een kenau dat wijf, bah. Maar goed, dat moet je uiteraard zelf weten.
pi_128273235
Tegen haar zeggen dat je het jammer vindt hoe ze erin staat, maar dat ze het zelf moet weten als ze 'alsof wil gaan doen'. En vervolgens je schouders erover ophalen.
Somebody that I used to know
  woensdag 26 juni 2013 @ 11:36:25 #120
37295 Luigi
mario pls
pi_128273262
quote:
2s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:35 schreef Postbus100 het volgende:
En vervolgens je schouders erover ophalen.
Sowieso een goed advies denk ik. Voor veel meer mensen :P.
pi_128273370
quote:
2s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:33 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Ik zou stiefmoeder er al helemaal niet meer bij willen hebben, wat een kenau dat wijf, bah. Maar goed, dat moet je uiteraard zelf weten.
Toen ze weg was heb ik aan mijn vriend gevraagd of hij haar er nog bij wilt. Nee zei hij. En ik wil dat ook niet. Maar om het niet erger te maken, hebben we dat zo gelaten. Niet dat dat dus geholpen heeft..
pi_128273576
Ik vind het ergens raar je wilt respect voor je eigen huwelijk maar respecteerd de partner van de vriend zijn vader niet? Als je mensen bewust gaat uitsluiten dan kan je dit verwachten hoor .

Of je had er gewoon voor kunnen kiezen om dus in het klein te trouwen met vrienden zonder familie , dan had je dit gezeur niet gehad.
pi_128273640
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:45 schreef formerjellybean het volgende:
Ik vind het ergens raar je wilt respect voor je eigen huwelijk maar respecteerd de partner van de vriend zijn vader niet? Als je mensen bewust gaat uitsluiten dan kan je dit verwachten hoor .

Of je had er gewoon voor kunnen kiezen om dus in het klein te trouwen met vrienden zonder familie , dan had je dit gezeur niet gehad.
Volgens mij snap jij het niet.

De partner van de vader is uitgenodigd voor het eten, alleen de kinderen niet. Wat is daar zo moeilijk aan?
pi_128273644
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:39 schreef Ajniqi het volgende:

[..]

Toen ze weg was heb ik aan mijn vriend gevraagd of hij haar er nog bij wilt. Nee zei hij. En ik wil dat ook niet. Maar om het niet erger te maken, hebben we dat zo gelaten. Niet dat dat dus geholpen heeft..
Ja, fuck dat, het is niet jullie schuld dat zij zo debiel doet. Nou moet ik wel eerlijk toegeven dat ik in zulke situaties heel rechtlijnig ben, en daar heel moeilijk vanaf stap. Ik zou dus tegen stiefmoeders zeggen van heel leuk en aardig dat je de schone schijn op wilt houden, maar niet op onze bruiloft, dus blijf maar lekker thuis.

Aan de andere kant snap ik wel dat je daarmee de verhoudingen op scherp zet, maar ja, het is als het goed is maar 1 keer je trouwdag, dat vind ik dat je best eisen mag stellen. En daar hoef je je echt niet schuldig om te voelen, het is aan een ander hoe die daarmee omgaat.
  woensdag 26 juni 2013 @ 11:46:58 #125
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_128273652
Ik kan TS haar kant wel zien hoor, ze nodigt de vader en zijn nieuwe vrouw wel degelijk uit voor het eten, alleen niet de kinderen, geen idee hoeveel ze er heeft, maar dat is naast het punt. Het is al een dure aangelegenheid, en het is aan TS hoe zij de dag er uit wil laten zien. Ze betrekt de vrouw, en dat is meer dan voldoende. De kinderen hoeven daar niet bij te zijn, hierbij moet je ook in beschouwing nemen hoe goed TS de kinderen kent, hoelang ze al stief familie zijn enz.
pi_128273661
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:45 schreef formerjellybean het volgende:

De stiefmoeder wordt niet uitgesloten hoor. Ze is er een hele dag bij. Enkel haar kinderen (alsook de kinderen van de stiefvader) worden op het avondfeest gevraagd.
pi_128273740
quote:
2s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:46 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Ja, fuck dat, het is niet jullie schuld dat zij zo debiel doet. Nou moet ik wel eerlijk toegeven dat ik in zulke situaties heel rechtlijnig ben, en daar heel moeilijk vanaf stap. Ik zou dus tegen stiefmoeders zeggen van heel leuk en aardig dat je de schone schijn op wilt houden, maar niet op onze bruiloft, dus blijf maar lekker thuis.

Aan de andere kant snap ik wel dat je daarmee de verhoudingen op scherp zet, maar ja, het is als het goed is maar 1 keer je trouwdag, dat vind ik dat je best eisen mag stellen. En daar hoef je je echt niet schuldig om te voelen, het is aan een ander hoe die daarmee omgaat.
Inderdaad. Moest het mijn stiefmoeder zijn zou het heel simpel zijn. Dan hoefde ze niet te komen. Maar ik wil dat niet beslissen in de plaats van mijn vriend. Hij weet mijn standpunt en hij weet dat ik ook daar veel rechtlijniger in ben dan hij zelf. Maar ik snap ook dat hij liever het zo wil laten om minder erg te voorkomen. En omdat hij bang was dat zijn vader niet zou komen dan. Maar zoals ik al zei dat heeft dus niets uitgehaald.
pi_128274145
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:49 schreef Ajniqi het volgende:

[..]

Inderdaad. Moest het mijn stiefmoeder zijn zou het heel simpel zijn. Dan hoefde ze niet te komen. Maar ik wil dat niet beslissen in de plaats van mijn vriend. Hij weet mijn standpunt en hij weet dat ik ook daar veel rechtlijniger in ben dan hij zelf. Maar ik snap ook dat hij liever het zo wil laten om minder erg te voorkomen. En omdat hij bang was dat zijn vader niet zou komen dan. Maar zoals ik al zei dat heeft dus niets uitgehaald.
Weet je wat het is, ik heb zoiets ook wel eens bijna mis zien gaan op de bruiloft van vrienden. Was wel een andere situatie dan bij jou, in dit geval wilde de moeder van de bruid zich teveel bemoeien met de bruiloft waardoor er bijzonder veel spanning ontstond tussen moeder en dochter. Het was wel uit goeie bedoelingen dat moeders zich zoveel er mee bemoeide, maar er was gewoon verschil in beleving. Moeder wilde het allerbeste, mooiste en meest luxueuze, terwijl dochter het allemaal niet zoveel boeide en er een soort budget bruiloft van wilde maken, die hield gewoon niet van een hoop tierlantijnen en dergelijke.

Dat botste tijdens de voorbereidingen al enorm natuurlijk, maar op de bruiloft ook. Moeder stond daar enorm haar best te doen om de schijn op te houden, tot op het belachelijke af, en dat wekte enorme irritatie op bij het bruidspaar, tot op het punt dat dochter dus moeder voor de keuze stelde, of nu normaal doen, of oprotten. Gelukkig kwam moeder nog net op het juiste moment tot de goeie keuze, die heeft zich de rest van de avond koest gehouden. Maar ik ben daardoor altijd huiverig in zulke situaties, dat sommige mensen hun trots dus niet in kunnen houden en juist daardoor irritant gaan doen. En dat wil je gewoon niet. Zeker niet op je bruiloft.

Als laatste rest mij niets anders dan je heel veel plezier en geluk toe te wensen, zowel op je bruiloft als daarna!
pi_128274201
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:46 schreef _Dizzy_ het volgende:
Ik kan TS haar kant wel zien hoor, ze nodigt de vader en zijn nieuwe vrouw wel degelijk uit voor het eten, alleen niet de kinderen, geen idee hoeveel ze er heeft, maar dat is naast het punt. Het is al een dure aangelegenheid, en het is aan TS hoe zij de dag er uit wil laten zien. Ze betrekt de vrouw, en dat is meer dan voldoende. De kinderen hoeven daar niet bij te zijn, hierbij moet je ook in beschouwing nemen hoe goed TS de kinderen kent, hoelang ze al stief familie zijn enz.
Zijn vader en stiefmoeder zijn al heel lang samen, ik weet niet juist hoelang. Maar mijn vriend en zijn echte broer (die getuigen is) hebben het altijd moeilijk gehad. Mijn vriend en zijn broer als ze nog thuis woonden gingen de ene week naar hun vader de andere naar hun moeder. De stiefbroers en zussen deden dat ook. Een echte band heb ik persoonlijk niet met de stiefbroer en te twee stiefzussen van de stiefmoeder. Ik heb eerder een betere band met de twee kinderen van zijn stiefvader. Maar ik wil daar geen onderscheid in maken net om zulke conflicten te voorkomen. Wat mijn vriend betreft denk ik dat hij daar ook geen onderscheid kan van maken. Maar het is wel duidelijk dat hij met zijn echte broer veel beter overeen komt. Ze hebben ook altijd samen voor elkaar opgekomen.
  woensdag 26 juni 2013 @ 12:02:47 #130
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_128274224
Jullie bepalen toch lekker zelf wie jullie uitnodigen.

Dat die vader niet wilt komen is chantage en daar moet je niet naar luisteren. HIJ gaat de bruiloft van zijn zoon missen. HIJ zou zich roten schuldig moeten voelen.
  woensdag 26 juni 2013 @ 12:04:54 #131
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_128274301
Sowieso is stief niet je echte gezin en ik kan me voorstellen dat je bij trouwen alleen het echte oorspronkelijke gezin bij je wilt hebben.
pi_128274327
quote:
2s.gif Op woensdag 26 juni 2013 12:00 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Weet je wat het is, ik heb zoiets ook wel eens bijna mis zien gaan op de bruiloft van vrienden. Was wel een andere situatie dan bij jou, in dit geval wilde de moeder van de bruid zich teveel bemoeien met de bruiloft waardoor er bijzonder veel spanning ontstond tussen moeder en dochter. Het was wel uit goeie bedoelingen dat moeders zich zoveel er mee bemoeide, maar er was gewoon verschil in beleving. Moeder wilde het allerbeste, mooiste en meest luxueuze, terwijl dochter het allemaal niet zoveel boeide en er een soort budget bruiloft van wilde maken, die hield gewoon niet van een hoop tierlantijnen en dergelijke.

Dat botste tijdens de voorbereidingen al enorm natuurlijk, maar op de bruiloft ook. Moeder stond daar enorm haar best te doen om de schijn op te houden, tot op het belachelijke af, en dat wekte enorme irritatie op bij het bruidspaar, tot op het punt dat dochter dus moeder voor de keuze stelde, of nu normaal doen, of oprotten. Gelukkig kwam moeder nog net op het juiste moment tot de goeie keuze, die heeft zich de rest van de avond koest gehouden. Maar ik ben daardoor altijd huiverig in zulke situaties, dat sommige mensen hun trots dus niet in kunnen houden en juist daardoor irritant gaan doen. En dat wil je gewoon niet. Zeker niet op je bruiloft.

Als laatste rest mij niets anders dan je heel veel plezier en geluk toe te wensen, zowel op je bruiloft als daarna!
Daar zijn wij dus ook bang voor (zowel ik als mijn vriend, als mijn ouders als zijn moeder en stiefvader) dat de stiefmoeder zo alsof zal doen dat het tot een conflict zal komen op de dag zelf.
We hebben gisteren gelukkig goed kunnen praten na dat we allebei bekomen zijn. En ik heb mijn fouten toegegeven en beloofd dat dit niet meer zal gebeuren (dat schreeuwen tegen zijn vader). En hij ging ook zijn best doen om wat mondiger te zijn tegen zijn vader om zijn (of onze) mening duidelijk te maken. Gelukkig zijn we samen zeker! bedankt!
pi_128274508
Deze zou ik alvast wel klaar zetten bij iedere bespreking met zijn vader

pi_128274842
PANIEK PANIEK !!!!!!!!!! WHAAAAAAAAAAA oO<
pi_128275112
quote:

Ligt er maar net aan hoe de relatie is tussen je ouders. Als die nieuwe partner uitnodigen het conflict vermijdt, dan zou ik het ook doen.
Wellicht is die nieuwe partner wel de persoon waar de vader mee vreemd ging waardoor het huwelijk verbroken is, weet jij veel.
pi_128275153
Zijn de kinderen er ook pissig om dan? Of zijn het alleen de vader & stiefmoeder die er een probleem mee hebben?
pi_128276346
quote:
14s.gif Op woensdag 26 juni 2013 12:26 schreef ItsyBitsySpider het volgende:
Zijn de kinderen er ook pissig om dan? Of zijn het alleen de vader & stiefmoeder die er een probleem mee hebben?
Wij hebben de kinderen sinds januari (de aankondiging) niet meer gehoord. Enkel van de oudste dochter een sms naar mij toe vol gescheld. Ik heb daar niet op gereageerd.
pi_128276384
quote:
14s.gif Op woensdag 26 juni 2013 12:26 schreef ItsyBitsySpider het volgende:
En we hadden dit eerst ook even alleen met zijn vader besproken. En die vond daar toen niets aan. Begreep dat volledig. Tot hij daarna naar huis ging, en er opeens heel anders over dacht.
pi_128276905
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:03 schreef Ajniqi het volgende:

[..]

En we hadden dit eerst ook even alleen met zijn vader besproken. En die vond daar toen niets aan. Begreep dat volledig. Tot hij daarna naar huis ging, en er opeens heel anders over dacht.
nou ja het zijn ook wel lastige dingen hoor
ik weet niet hoe ik zou reageren als mijn kinderen niet uitgenodigd werden

mensen doen al moeilijk als een oudoom niet word uitgenodigd, laat staan stiefbroers en zussen
ik denk dat jullie dat nogal onderschat hebben of zo
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  woensdag 26 juni 2013 @ 13:22:39 #140
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_128277086
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:02 schreef Ajniqi het volgende:

[..]

Wij hebben de kinderen sinds januari (de aankondiging) niet meer gehoord. Enkel van de oudste dochter een sms naar mij toe vol gescheld. Ik heb daar niet op gereageerd.
Wat een tokkies. Waarom willen ze op een bruiloft zijn waar ze niet welkom zijn?
pi_128277098
Trouwen lijkt me bij uitstek de gelegenheid om een leuke dag te hebben met de mensen die je lief hebt. Dat gaat nu hoe dan ook niet meer gebeuren.

Ik vind je vriend weldegelijk zwak. Zijn familie en zelfs jij als toekomstige vrouw vinden immers niet dat hij zelfstandig zijn boontjes kan doppen en respecteren zijn mening niet. :')
  woensdag 26 juni 2013 @ 13:32:50 #142
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_128277545
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:18 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

nou ja het zijn ook wel lastige dingen hoor
ik weet niet hoe ik zou reageren als mijn kinderen niet uitgenodigd werden

mensen doen al moeilijk als een oudoom niet word uitgenodigd, laat staan stiefbroers en zussen
ik denk dat jullie dat nogal onderschat hebben of zo
De kinderen van beide kanten worden voor het avondfeest uitgenodigd!
  woensdag 26 juni 2013 @ 13:33:44 #143
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_128277590
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 12:04 schreef Mishu het volgende:
Sowieso is stief niet je echte gezin en ik kan me voorstellen dat je bij trouwen alleen het echte oorspronkelijke gezin bij je wilt hebben.
De stiefouders worden wél uitgenodigd, alleen de stiefkinderen niet bij het diner, wel voor het feest!
pi_128277642
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:22 schreef Cracka-ass het volgende:
Trouwen lijkt me bij uitstek de gelegenheid om een leuke dag te hebben met de mensen die je lief hebt. Dat gaat nu hoe dan ook niet meer gebeuren.

Ik vind je vriend weldegelijk zwak. Zijn familie en zelfs jij als toekomstige vrouw vinden immers niet dat hij zelfstandig zijn boontjes kan doppen en respecteren zijn mening niet. :')
Waarom respecteer ik zijn mening niet?
pi_128277947
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De kinderen van beide kanten worden voor het avondfeest uitgenodigd!
Ja maar het gaat er meer om dat die mensen daar een bepaald beeld bij hadden en het dan raar vinden om niet aanwezig te zijn bij iets waarbij ze verwachten aanwezig te zullen zijn
het draait (volgens mij) ook vaak om: wat zullen mensen wel niet denken

Ik ben van mening dat je bruiloft jouw dag is en dat je vooral geen mensen uit moet nodigen omdat zij dat zelf een goed idee vinden maar alleen als jij dat een goed idee vind maar je kunt er niet om heen dat je dan op tenen gaat staan
het punt is dan: ga je er zachtjes op staan of op stampen (door te schreeuwen aan de telefoon, je vriend in een spagaat te dwingen etc)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_128278308
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:40 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ja maar het gaat er meer om dat die mensen daar een bepaald beeld bij hadden en het dan raar vinden om niet aanwezig te zijn bij iets waarbij ze verwachten aanwezig te zullen zijn
het draait (volgens mij) ook vaak om: wat zullen mensen wel niet denken

Ik ben van mening dat je bruiloft jouw dag is en dat je vooral geen mensen uit moet nodigen omdat zij dat zelf een goed idee vinden maar alleen als jij dat een goed idee vind maar je kunt er niet om heen dat je dan op tenen gaat staan
het punt is dan: ga je er zachtjes op staan of op stampen (door te schreeuwen aan de telefoon, je vriend in een spagaat te dwingen etc)
Schreeuwen had ik niet mogen doen klopt. Het is wel zo dat we eerst het verschillende malen rustig hebben uitgelegd. Mijn vriend heeft zelf gezegd tegen zijn stiefmoeder dat wij snappen dat ze dat niet leuk vindt. Maar dat het onze trouw is en wij samen beslissen.
pi_128278461
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:47 schreef Ajniqi het volgende:

[..]

Schreeuwen had ik niet mogen doen klopt. Het is wel zo dat we eerst het verschillende malen rustig hebben uitgelegd. Mijn vriend heeft zelf gezegd tegen zijn stiefmoeder dat wij snappen dat ze dat niet leuk vindt. Maar dat het onze trouw is en wij samen beslissen.
ja en als je dat had vol gehouden was het waarschijnlijk minder geëscaleerd en zou je vriend nu niet hoeven breken

er was vast wel gedoe geweest, maar dat is wel van een andere orde natuurlijk
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 26 juni 2013 @ 14:00:19 #148
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_128278911
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:50 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ja en als je dat had vol gehouden was het waarschijnlijk minder geëscaleerd en zou je vriend nu niet hoeven breken

er was vast wel gedoe geweest, maar dat is wel van een andere orde natuurlijk
Uiteindelijk is het de vader van de vriend van TS die tekort schiet in deze.

Hij vergeet gewoon zijn eerdere kinderen omdat zijn nieuwe gezin beter is ofzo. Hoezo laat hij zich koeioneren door die nieuwe vrouw?
pi_128278955
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 14:00 schreef Mishu het volgende:

[..]

natuurlijk maar hoe je daar zelf op in gaat zorgt voor de ontstane situatie
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_128279800
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 14:00 schreef Mishu het volgende:

[..]

Hij vergeet gewoon zijn eerdere kinderen omdat zijn nieuwe gezin beter is ofzo. Hoezo laat hij zich koeioneren door die nieuwe vrouw?
Ja hij heeft echt niets te zeggen. De kinderen van zijn nieuwe vrouw zijn daar meer baas dan hem.
  woensdag 26 juni 2013 @ 14:35:59 #151
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_128280307
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 14:22 schreef Ajniqi het volgende:

[..]

Ja hij heeft echt niets te zeggen. De kinderen van zijn nieuwe vrouw zijn daar meer baas dan hem.
Stiefma heeft er dus alleen maar belang bij dat dit escaleert! Want zo speelt ze je schoonpa uit tegen jou en je aanstaande en heeft zij weer alle macht. Want hij kiest natuurlijk voor haar.

Gehaaid mens.
  woensdag 26 juni 2013 @ 14:41:43 #152
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_128280557
Die nieuwe vrouw is niet zijn moeder, hij heeft alle recht om haar niet uit te nodigen, helaas zijn de mensen die niet worden uitgenodigd vaak in staat om er een oorlog over te voeren.

Desondanks wens ik ts en aanstaande man een leuke trouwdag toe :)
pi_128281046
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 14:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Stiefma heeft er dus alleen maar belang bij dat dit escaleert! Want zo speelt ze je schoonpa uit tegen jou en je aanstaande en heeft zij weer alle macht. Want hij kiest natuurlijk voor haar.

Gehaaid mens.
Ik vrees ook zo iets ja...
pi_128281115
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 14:41 schreef Zelus het volgende:
Die nieuwe vrouw is niet zijn moeder, hij heeft alle recht om haar niet uit te nodigen, helaas zijn de mensen die niet worden uitgenodigd vaak in staat om er een oorlog over te voeren.

Desondanks wens ik ts en aanstaande man een leuke trouwdag toe :)
Dank je we hebben in ieder geval gezegd dat we onze dag er niet gaan door laten verpesten :) ook al is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Maar er zullen wel heel veel andere mensen zijn die wel echt blij zijn voor ons :)
pi_128281221
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 14:53 schreef Ajniqi het volgende:

[..]

Ik vrees ook zo iets ja...
Of beter gezegd, ik denk dat steeds meer en meer dat het zo is... Mijn vriend zei altijd "na 7 jaar weet ik nog steeds niet of zij mijn pa wel echt graag ziet..." Dat zegt ook wel al veel denk ik?
pi_128282115
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 14:54 schreef Ajniqi het volgende:

[..]

Dank je we hebben in ieder geval gezegd dat we onze dag er niet gaan door laten verpesten :) ook al is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Maar er zullen wel heel veel andere mensen zijn die wel echt blij zijn voor ons :)
Wanneer is het eigenlijk? En het zou tof zijn als je daarna een keer een update post over hoe het gegaan is. Ben stiekem wel een beetje benieuwd :@
pi_128282271
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:02 schreef Ajniqi het volgende:

[..]

Jemig.. Wie doet nou zoiets...
  woensdag 26 juni 2013 @ 15:28:10 #158
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_128282449
Laat je zo min mogelijk meezuigen in dit soort familiehaterij. Probeer je beheersing te bewaren tegenover hen. En hou je poot stijf voor hoe jullie het willen. En dan is het graag of niet. Geen discussie en verwijten. Graag of niet.
pi_128282652
quote:
2s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:19 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Wanneer is het eigenlijk? En het zou tof zijn als je daarna een keer een update post over hoe het gegaan is. Ben stiekem wel een beetje benieuwd :@
3 augustus. Zal ik zeker doen voor de mensen die me geholpen hebben, heel graag zelfs!
pi_128282674
quote:
14s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:23 schreef ItsyBitsySpider het volgende:

[..]

Jemig.. Wie doet nou zoiets...
Ze is 19 jaar. De vader van mijn vriend zei dat het een kind is dat niet beter weet. Maar iemand van 19 is toch geen klein kind meer? en zou toch al iets of wat beter mogen weten, niet?
pi_128283716
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:33 schreef Ajniqi het volgende:

[..]

Ze is 19 jaar. De vader van mijn vriend zei dat het een kind is dat niet beter weet. Maar iemand van 19 is toch geen klein kind meer? en zou toch al iets of wat beter mogen weten, niet?
Van dichtbij ook mogen mee maken zij het wat extremer dan wat jij beschrijft, maar sommige mensen blijven gewoon dom in hun hele houding dat ze niet snappen dat het gaat om de dag van het bruidspaar.
Maar ineens komen de slechte persoonlijkheden naar boven drijven. Wat op zich ook goed is, omdat je dan met een schone lei zonder dat soort lui verder kan gaan.
pi_128292109
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:33 schreef Ajniqi het volgende:

[..]

Tenzij ze heel erg beschermend en betuttelend opgevoed is zou je moeten denken dat ze wel beter moet weten ja...
pi_128483066
Als ik ooit ga trouwen zou een nieuwe partner naar de bruiloft mogen komen. Echter moet ik er geen koters bij. Dat zorgt voor nog meer gezeik dan een nieuwe vrouw.
"Fools that will laugh on earth, most weep in hell.”
pi_128483491
Cool story bro.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 08:45:08 #165
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_128488965
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:19 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Als ik ooit ga trouwen zou een nieuwe partner naar de bruiloft mogen komen. Echter moet ik er geen koters bij. Dat zorgt voor nog meer gezeik dan een nieuwe vrouw.
Dan denk je er dus hetzelfde over als TS en haar vriend.

Zelf zou ik het ook niet willen. En als ze moeilijk gingen doen dan zou ik ze duidelijk maken dat ze niet verplicht zijn om te komen, ondanks dat ik er grote moeite mee zou hebben!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_128498071
Waarom nodig je zijn nieuwe partner niet uit?? Hoe zou jij het vinden, ben je helemaal blij met je nieuwe partner, mag jouw 'liefde van je leven' niet mee naar een feest, niet zo maar een feest maar de bruiloft van je zoon! 0_0
  dinsdag 2 juli 2013 @ 14:00:39 #167
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_128498148
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 13:58 schreef Mascha2205 het volgende:
Waarom nodig je zijn nieuwe partner niet uit?? Hoe zou jij het vinden, ben je helemaal blij met je nieuwe partner, mag jouw 'liefde van je leven' niet mee naar een feest, niet zo maar een feest maar de bruiloft van je zoon! 0_0
LEES NOU EERST EENS GOED!
  dinsdag 2 juli 2013 @ 14:01:44 #168
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_128498201
quote:
8s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 14:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

LEES NOU EERST EENS GOED!
Godverdomme ja, na 4 pagina's nog mensen die het niet snappen. Wat een ******!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_128498869
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 15:02 schreef TNA het volgende:
Gefeliciteerd TS, je eigen principes hebben je bruiloft bij voorbaat verpest.
Dit dus, verwent nest.
Twiddel
  dinsdag 2 juli 2013 @ 14:25:01 #170
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_128499021
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 14:20 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Dit dus, verwent nest.
Waarom is ze een verwend nest?
pi_128506378
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 14:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom is ze een verwend nest?
ik zie het ook niet zo hoor...
Bovendien hebben ze gewoon een goede reden imo, het wordt simpelweg te duur als al die kinderen ook mee moeten, totaal begrijpelijk.
compact en kleverig.
  donderdag 4 juli 2013 @ 10:59:35 #172
384601 HCFeestbeest
Behoort tot het patriciaat
pi_128572869
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:52 schreef Seven. het volgende:
Ga je vorige post editen ofzo. Doodirritant als mensen twee keer achter elkaar iets posten

Edit: volgens mij ben je die nieuwe vrouw van haar vriend z'n pa en doe je daarom als een of andere achterlijke mongool die zich overal mee bemoeit en 10x d'r punt herhaalt om aandacht te trekken :')
Gr gr. de KLB Keizer
  donderdag 4 juli 2013 @ 11:05:29 #173
384601 HCFeestbeest
pi_128573007
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:06 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dit is fok, we zitten hier niet om aardig te zijn :') .

TS is ook niet erg duidelijk over wie ze wel en niet uitgenodigd heeft, of het nu alleen om die kinderen gaat of de nieuwe partners.

Maar goed, als ik ga trouwen dan is dat met een paar getuigen in het buitenland en de rest kan lekker wachten tot wij besluiten een feestje te geven.
En dit vind je niet respectloos tegenover de rest dan?

Oh, en jij trouwen? :')
Gr gr. de KLB Keizer
pi_128574729
Als ik een sms vol gescheld zou krijgen zou ik er al helemaal niet meer aan denken om ze alsnog uit te nodigen voor het eten.
Stiefmoeder mag toch gewoon komen, en de kinderen later op de dag ook, ik zie het probleem niet... Die kinderen zijn oud genoeg om zichzelf een dagje te vermaken tot aan het feest..
  donderdag 4 juli 2013 @ 12:00:00 #175
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_128574783
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 11:05 schreef HCFeestbeest het volgende:

[..]

En dit vind je niet respectloos tegenover de rest dan?

Oh, en jij trouwen? :')
Waarom is dat respectloos?

Maar goed, je opmerking was n.a.v. Seven haar bijdrage aan dit topic en die is vrij schandalig.
pi_128575767
Even nog een late reactie zit het nu allemaal pas beetje te lezen.

Ik vind, maar dat ben ik dat je gelijk hebt om de kinderen niet uit te nodigen .....
En ik vind ook dat als andere het daar niet mee eens zijn zoals dus bv de vrouw van je vriends vader , dat dat toch echt haar probleem is . En verder vind ik dat zijn vader dan wel wat meer respect mag hebben voor zijn zoon en er niet zon drama van moet maken en moet accepteren dat zijn zoon en aanstaande schoondochter het zo willen .

TS het is echt jullie feest ! Jullie moeten het doen en organiseren zoals JULLIE dat willen zolang jullie het samen eens zijn is het goed .

Ik snap dat er nu beetje schaduw hangt over de dag maar schuif dat van je af het is jullie dag geniet er van je doet dit als het klopt maar 1 keer ! ;-)

Ik zou het overigens precies hetzelfde doen ouders plus partners en kinderen ja savonds op het feest dat is echt niet meer als normaal hoor.....
  donderdag 4 juli 2013 @ 14:09:08 #177
384601 HCFeestbeest
pi_128579160
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 12:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom is dat respectloos?

Maar goed, je opmerking was n.a.v. Seven haar bijdrage aan dit topic en die is vrij schandalig.
ze zegt dat het respectloos is om de rest niet uit te nodigen, maar ze zegt daarna wel dat ze als zij gaat trouwen alleen de getuigen erbij wil hebben, en dat de rest maar mooi mag wachten. Beetje hypocriet vind ik dat.
Gr gr. de KLB Keizer
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:38:21 #178
277627 Seven.
We are Borg.
pi_128597149
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:09 schreef HCFeestbeest het volgende:

[..]

ze zegt dat het respectloos is om de rest niet uit te nodigen, maar ze zegt daarna wel dat ze als zij gaat trouwen alleen de getuigen erbij wil hebben, en dat de rest maar mooi mag wachten. Beetje hypocriet vind ik dat.
:'( :'(

Relax, het is maar fok en ik verveelde me tijdens mijn lunchpauze. :* .
Resistance is futile.
pi_128597282
quote:

[..]

Wie trouwt er eigenlijk? Deze twee toch? Het is hun feest, hun beslissing.
Whatever...
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:42:45 #180
277627 Seven.
We are Borg.
pi_128597362
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:41 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Wie trouwt er eigenlijk? Deze twee toch? Het is hun feest, hun beslissing.
Inderdaad en TS moet lekker zelf weten hoe ze het doet. Lees een post boven de jouwe, ik was aan het trollen en ik dacht dat TS een ander programma voor zijn stiefmoeder in gedachten had maar dat was niet zo (sorry TS).
Resistance is futile.
pi_128597412
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:42 schreef Seven. het volgende:

[..]

Inderdaad en TS moet lekker zelf weten hoe ze het doet. Lees een post boven de jouwe, ik was aan het trollen (sorry TS).
Precies en het gezeik dat neem je op de koop toe.
Whatever...
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:46:17 #182
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_128597529
Wat een gedoe. Waarom moet je de kinderen van je vaders vriendin uitnodigen? Ik ken mijn zogenaamde stiefbroers nauwelijks.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')