Nee, geen roest. De lak die eronder zit ziet er nog zeer goed uit, het is echt de blanke lak...quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
nee loslatende lak is niet zozeer iets wat bij specifiek e46 vaker voorkomt.
zie je al roest wat er door komt. je kunt het eens navragen bij bedrijven gespecialeerd in lakherstel. ik vrees dat ze toch gaan zeggen dat opschuren en opnieuw in de lak zetten de enige optie is.
Goed is het natuurlijk niet. Het ding wordt dan amper warm. Ik zou daarvoor gewoon de fiets pakken en je Bimmer gebruiken voor de langere stukken: slijtage is nu enorm.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:10 schreef 12345r het volgende:
Meteen nog ff een vraagje; Hoe denken jullie over korte stukken rijden met de auto?
Ik rij inmiddels al een jaar lang dagelijks zo'n 4km heen naar mijn werk en 4km terug (ja, lui ) en daar daarbuiten 1x per week een ritje van 50km en heeeel af en toe echt een lange rit.. Tot nu toe zonder problemen, maar ik lees allerlei verhalen dat een 328 bij korte stukken veel roet op bouwt bij de kleppen wat uiteindelijk kan leiden tot een vastloper Het is dus een 328 (benzine) uit 99.
Hoe kan ik dat precies herkennen?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 10:55 schreef jitzzzze het volgende:
subframe achter wil losscheuren, of was dat voor 2000?
Als het echt los zit dan hoor je het klapperen tijdens bochten en als je over hobbels en drempels rijd. Maar als het dus nog niet zo los zit, maar beginnend is, zal je niets horen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:39 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Hoe kan ik dat precies herkennen?
Ik Google er nu op, maar volgens mij komt het voornamelijk voor bij E46's met een wat hoger vermogen. Waar ik vanavond ga kijken zit een 1.9 in.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:58 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Als het echt los zit dan hoor je het klapperen tijdens bochten en als je over hobbels en drempels rijd. Maar als het dus nog niet zo los zit, maar beginnend is, zal je niets horen.
Advies: Google er even op, want er was een vrij harde datum waarna het niet meer voor zou komen. En als je het echt zeker wilt weten moet je hem op een brug zetten en eronder kijken.
Dan hoop dat ik er voor die tijd hier een nog een E46 kenner langskomtquote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:30 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Ik Google er nu op, maar volgens mij komt het voornamelijk voor bij E46's met een wat hoger vermogen. Waar ik vanavond ga kijken zit een 1.9 in.
6-cilindersquote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:30 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Ik Google er nu op, maar volgens mij komt het voornamelijk voor bij E46's met een wat hoger vermogen. Waar ik vanavond ga kijken zit een 1.9 in.
Dat is balen, wat moet je fixen? En kan je niet zelf e.e.a. doen?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
Het schijnt ook bij de lagere vermogens wel voor te komen.
Vandaag voor de APK op pad trouwens, dat ging dus mooi niet door. Diverse zaken niet oké. Balen! En dat wordt de portemonnee trekken...
Ik zat net even in de TIS te kijken naar het vervangen van de Hardy schijf. Het kan allemaal wel, maar het is wel een ochtend vullend programma. Het is niet spannend, maar je hebt er wel eventjes werk aan.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 17:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
Maar daar moet je wel net makkelijk bij kunnen. Ik heb begrepen dat dat niet altijd handig is? Als het echt peanuts is laat ik het ze er binnenkort wel bij doen, ben ik overal meteen vanaf.
Maar die remleiding gaat veel kosten inderdaad. Toen ie op de brug stond was al duidelijk te zien dat het ding zo onmogelijk irritant weggewerkt zit, dat daar wel uren in gaan zitten.
Dat is bij mijn wagen wel zo, vervangen betekend de tank een stukje laten zakken.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 17:08 schreef daNpy het volgende:
Zit de remleiding niet erg vevelend (boven de tank) en is het daarom zo duur? Vervangen is natuur een eitje als je een nieuwe op maat koopt. Zelf buigen is enorm ruk iig.
Maar die op maat krijg je er met geen mogelijkheid in waar ie hoort, tenzij je alles wat in de weg zit weghaalt. Maar dan ben je ook een vermogen kwijt.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 17:08 schreef daNpy het volgende:
Zit de remleiding niet erg vevelend (boven de tank) en is het daarom zo duur? Vervangen is natuur een eitje als je een nieuwe op maat koopt. Zelf buigen is enorm ruk iig.
Conclusie: dat doe ik binnenkort met een maatje van me wel. Anders kost me dat ook nog eens 150 euro arbeidsloon. Ik ben er wel even klaar mee . Vooral omdat ik ook nog in de risicokmstand van de brandstofpomp zit. Maar ja, iets anders heb ik ook niet voor dit geld en hij brengt geen drol meer op. Weinig keuze dus.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 17:11 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik zat net even in de TIS te kijken naar het vervangen van de Hardy schijf. Het kan allemaal wel, maar het is wel een ochtend vullend programma. Het is niet spannend, maar je hebt er wel eventjes werk aan.
Je hebt een E36 toch?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 17:14 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Maar die op maat krijg je er met geen mogelijkheid in waar ie hoort, tenzij je alles wat in de weg zit weghaalt. Maar dan ben je ook een vermogen kwijt.
Gelukkig ben ik de komende week op reis; hopelijk kunnen ze e.e.a. in 'grijze' uurtjes doen.
[..]
Conclusie: dat doe ik binnenkort met een maatje van me wel. Anders kost me dat ook nog eens 150 euro arbeidsloon. Ik ben er wel even klaar mee . Vooral omdat ik ook nog in de risicokmstand van de brandstofpomp zit. Maar ja, iets anders heb ik ook niet voor dit geld en hij brengt geen drol meer op. Weinig keuze dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |