abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128206215
Geachte medeFOK!kers.

Het zit dus zo:

ik heb een huis gehuurd met mijn toenmalige vriendin in 2012.
Toen heb ik de borg betaald (1250) en daarna elke maand heb ik ook netjes de huur betaald.
Nu in 2013 woon ik daar niet meer sinds eind februarie en zij woont er nog wel.
zij betaald de huur nu en ik sta helemaal niet meer ingeschreven op dat adres.

alleen nu bij het punt. Ik wil graag de 1250 euro die ik heb betaald toen als borg weer terug zien.
De verhuurder zegt dit in zn laatste mailtje:

Feit is dat huis "adres" nu bewoond wordt door uw ex A. en dat borg dus niet betaald wordt totdat mevr A. huur opzegt. Er is overigens verder geen huurachterstand.

Wat zijn mijn rechten om mijn betaalde borg terug te krijgen?
want stel nou dat A. (mijn ex) besluit om een gat in de muur te maken, dan gaat dat van mijn borg af. Dus betaal ik voor haar???

Bedankt he ;)
  maandag 24 juni 2013 @ 19:12:42 #2
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_128206287
Zolang zij er woont krijg je dat niet. Je kn hoogstens de helft van haar vragen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 24 juni 2013 @ 19:19:04 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_128206604
Vraag haar netjes die 1250 euro (evt. in delen) terug.
  maandag 24 juni 2013 @ 19:21:38 #4
31922 florisje
er zit een aap in de koelkast!
pi_128206720
je verhuurder heeft hier toch helemaal niets mee te maken?

dit is echt iets tussen jou en je ex.
neem aan dat je alleen recht hebt op de helft van die 1250 euro.
geef haar een beetje korting en vraag 500 euro om er vanaf te zijn.

in het ergste geval moet je wachten tot zij eruit gaat.
knolraap en lof schorseneren en prei
  maandag 24 juni 2013 @ 19:27:05 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_128207016
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 19:12 schreef Catch22- het volgende:
Zolang zij er woont krijg je dat niet. Je kn hoogstens de helft van haar vragen.
Waarom de helft? Hij heeft het toen betaald, hij heeft het netjes achtergelaten, nu woont zij er alleen en mag zij die borg betalen lijkt me.
  maandag 24 juni 2013 @ 19:30:29 #6
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_128207175
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 19:27 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Waarom de helft? Hij heeft het toen betaald, hij heeft het netjes achtergelaten, nu woont zij er alleen en mag zij die borg betalen lijkt me.
Ik neem aan dat hij uitgaat van de helft vanuit de gedachte dat zij destijds ook de helft heeft betaald. Maar ja, als hij destijds de volle mep heeft betaald heeft hij nu inderdaad (m.i.) ook recht op het hele bedrag.
Ok stelletje hokboeren
pi_128207290
Destijds heb ik toen de volle mep betaald.
  maandag 24 juni 2013 @ 19:35:31 #8
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_128207353
Kickje WGR?

Heeft je ex een nieuw contract getekend of is ze verder op jouw contract?
Bij het eerste zou je de borg zo terug moeten krijgen, bij het tweede in ieder geval niet van de verhuurder aangezien het contract nog loopt.

Tenminste, dat is mijn gedachte.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_128207372
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 19:21 schreef florisje het volgende:
je verhuurder heeft hier toch helemaal niets mee te maken?

dit is echt iets tussen jou en je ex.
neem aan dat je alleen recht hebt op de helft van die 1250 euro.
geef haar een beetje korting en vraag 500 euro om er vanaf te zijn.

in het ergste geval moet je wachten tot zij eruit gaat.
Maar hoezo heeft de verhuurder hier niks mee te maken?
destijds heb ik de borg aan hun betaald en niet aan mn ex, dus omdat ik er nu niet meer inwoon ging ik ervanuit dat de verhuurder mijn borg terug zou storten
pi_128207479
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 19:35 schreef KaBuf het volgende:
Kickje WGR?

Heeft je ex een nieuw contract getekend of is ze verder op jouw contract?
Bij het eerste zou je de borg zo terug moeten krijgen, bij het tweede in ieder geval niet van de verhuurder aangezien het contract nog loopt.

Tenminste, dat is mijn gedachte.
ik weet niet wat kikje wgr is:P

Gaat via hetzelfde contract, maar lijkt mij als ik er niet meer ingeschreven staat dan vervalt dat contract toch?
  maandag 24 juni 2013 @ 19:38:55 #11
31922 florisje
pi_128207494
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 19:35 schreef igorkoek het volgende:

[..]

destijds heb ik de borg aan hun betaald en niet aan mn ex, dus omdat ik er nu niet meer inwoon ging ik ervanuit dat de verhuurder mijn borg terug zou storten
dat is wel heel naïef, lijkt me sterk dat je dit echt denkt.

voor je verhuurder geldt alleen maar dat het nog steeds verhuurd is en de borg dus niet terugbetaald kan worden.

als het echt een hele toffe verhuurder is zou je hem kunnen vragen om te bemiddelen maar het lijkt me eerlijk gezegd sterk dat ie daar aan mee wil werken.
  Redactie Frontpage maandag 24 juni 2013 @ 19:39:31 #12
38148 crew  Innisdemon
pi_128207535
Jij krijgt de borg van je ex, of je zegt de huur op, en dan kan je ex ook vertrekken.
Sim-pel
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  maandag 24 juni 2013 @ 19:39:46 #13
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_128207547
Je ex moet gewoon de borg overnemen.
Stel zij verhuist, dan krijgt zij als huurder immers ook de borg weer terug en dan niet de helft maar het hele bedrag.. jouw ¤1250..
Of ze moet het tegen die tijd volledig terugbetalen, hoe dan ook is het jouw geld.
pi_128207637
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 19:39 schreef Innisdemon het volgende:
Jij krijgt de borg van je ex, of je zegt de huur op, en dan kan je ex ook vertrekken.
Sim-pel
dit is wel een slime actie van jou, dat ik daar niet aan dacht.
ik dacht dus gewoon omdat ik daar niet meer woon ben ik niks verplicht, maar het contract loopt natuurlijk gewoon door. dus ik hoef alleen maar het contract te stoppen waardoor de huur ook stopt waardoor ik mijn borg terug krijg
  maandag 24 juni 2013 @ 19:42:07 #15
31922 florisje
pi_128207653
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 19:33 schreef igorkoek het volgende:
Destijds heb ik toen de volle mep betaald.
heb je afspraken over de verdeling van lasten op papier staan? of een iets in een samenlevingscontract ofzo?

als je echt wilt weten waar je 'recht' op hebt zul je dat moeten kunnen overleggen.
  maandag 24 juni 2013 @ 19:42:46 #16
45 SiGNe
pi_128207691
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 19:38 schreef igorkoek het volgende:

[..]

ik weet niet wat kikje wgr is:P

Gaat via hetzelfde contract, maar lijkt mij als ik er niet meer ingeschreven staat dan vervalt dat contract toch?
WGR is het subforum Werk, Geldzaken en Recht.

Om een contract op te zeggen moet je ergens voor tekenen, nu heeft je ex het contract overgenomen.
Staat zij overigens wel als huurder op het contract of staan jullie daar beiden nog op?
En hebben jullie de verhuurder verder niet ingelicht over de veranderde situatie?
pi_128207692
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 19:39 schreef Innisdemon het volgende:
Sim-pel
Dit. Maak het makkelijk en vraag gewoon die borg aan je ex om vervolgens het contract op haar naam te zetten. Dan wordt zij niet haar huis uitgezet. Maar het kán wel.
  maandag 24 juni 2013 @ 19:43:46 #18
31922 florisje
pi_128207723
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 19:41 schreef igorkoek het volgende:

[..]

dit is wel een slime actie van jou, dat ik daar niet aan dacht.
ik dacht dus gewoon omdat ik daar niet meer woon ben ik niks verplicht, maar het contract loopt natuurlijk gewoon door. dus ik hoef alleen maar het contract te stoppen waardoor de huur ook stopt waardoor ik mijn borg terug krijg
ik zou deze optie 'aanbieden' aan je ex.
en dit kan vast alleen als jullie bieden op het huurcontract stonden.

en hou er even rekening meer dat de verhuurder het misschien naar laatst bekende rekeningnummer overmaakt.
pi_128207811
we hebben de verhuurder niet op de hoogte gesteld van de verandering,

ik heb ook geen samenlevings contract of iets gehad wat erop wijst dat wij partners waren/zijn.

het contract staat nog zoals bekend bij hun met mij als hoofdhuurder en mijn ex als inwonende
pi_128207880
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 19:45 schreef igorkoek het volgende:
we hebben de verhuurder niet op de hoogte gesteld van de verandering,

ik heb ook geen samenlevings contract of iets gehad wat erop wijst dat wij partners waren/zijn.

het contract staat nog zoals bekend bij hun met mij als hoofdhuurder en mijn ex als inwonende
Dan zeg je tegen je ex dat je haar in wil laten schrijven als hoofdhuurder en dat zij de borg aan jou moet betalen. En anders ga je moeilijk doen.
pi_128207946
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 19:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dan zeg je tegen je ex dat je haar in wil laten schrijven als hoofdhuurder en dat zij de borg aan jou moet betalen. En anders ga je moeilijk doen.
Sowieso regelen dat het contract op haar naam komt te staan. Anders is TS aansprakelijk als zij iets sloopt in het huis.
pi_128207966
Ik zou niet alleen kijken naar die borg van 1250 euro, maar het lijkt er erg op dat jij ook aansprakelijk blijft voor andere huurderszaken (zolang jij hoofdhuurder bent). Ik zou ook niet raar opkijken wanneer de verhuurder bij jou kan aankloppen als er een huurachterstand ontstaat.
pi_128207972
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 19:49 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Sowieso regelen dat het contract op haar naam komt te staan. Anders is TS aansprakelijk als zij iets sloopt in het huis.
Ook daarom. Dat hij de situatie al vanaf februari zo heeft gelaten verbaast me ook nogal.
pi_128207996
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 19:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

dat wil ik heel graag, maar het is onmogelijk om in contact te komen met haar, tig keer langs geweest niemand doet open terwijl ze er wel is. mijn nummer heeft ze geblockt dus kan ook niet bellen, haar moeder kan ik bereiken maar die is onmogelijk om mee samen te werken want die schuift alles af op het feit dat ik daar zelf verantwoordelijk voor ben.
pi_128207998
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 19:49 schreef frederik het volgende:
Ik zou niet alleen kijken naar die borg van 1250 euro, maar het lijkt er erg op dat jij ook aansprakelijk blijft voor andere huurderszaken (zolang jij hoofdhuurder bent). Ik zou ook niet raar opkijken wanneer de verhuurder bij jou kan aankloppen als er een huurachterstand ontstaat.
Ja, natuurlijk is dat zo. TS is immers als huurder in het contract verbonden tot voldoening van de huursom. Dat zijn vriendin dat al vier maanden doet is verder niet belangrijk.
pi_128208079
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 19:50 schreef igorkoek het volgende:

[..]

dat wil ik heel graag, maar het is onmogelijk om in contact te komen met haar, tig keer langs geweest niemand doet open terwijl ze er wel is. mijn nummer heeft ze geblockt dus kan ook niet bellen, haar moeder kan ik bereiken maar die is onmogelijk om mee samen te werken want die schuift alles af op het feit dat ik daar zelf verantwoordelijk voor ben.
Dan stuur je haar een aangetekende brief (want ontvangstbevestiging) met het bericht dat ze moet antwoorden en dat je anders het huurcontract opzegt.
pi_128208105
quote:

[..]

Dat ben je dan ook. Stom om je uit te schrijven en denken dat daarmee alles geregeld is.
pi_128208175
het is maar goed dat ik dit gepost heb, want zelf had ik hier niet eens aan gedacht.
(contract opzeggen vanwege aansprakelijkheid)
pi_128208197
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 19:53 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dat ben je dan ook. Stom om je uit te schrijven en denken dat daarmee alles geregeld is.
ja echt he.
  maandag 24 juni 2013 @ 19:56:23 #30
45 SiGNe
pi_128208279
quote:

[..]

Aangetekende brief sturen waarin je een datum stelt.
Als ze voor die tijd contact heeft opgenomen, niks aan de hand.
Als ze geen contact met je opneemt sta je in je recht om de huur op te zeggen en je borg terug te krijgen en is het verder allemaal haar probleem.

Ik weet niet of je op je oude en nieuwe adres ook nog huursubsidie krijgt, daar kan je nu ook mee in de problemen komen want je mag natuurlijk geen huursubsidie voor 2 huizen krijgen.
Grote kans dat je het dan van 1 huis terug moet betalen.
pi_128208296
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 19:54 schreef igorkoek het volgende:
het is maar goed dat ik dit gepost heb, want zelf had ik hier niet eens aan gedacht.
(contract opzeggen vanwege aansprakelijkheid)
Afhankelijk van jouw goede wil zou je natuurlijk nog wel een briefje bij je ex in de bus kunnen gooien met je intenties om op te zeggen, als ze zelf de huur niet wil overnemen.
Onaangekondigd opzeggen krijg je ook nog last mee denk ik (leeg opleveren zal wat lastig worden ben ik bang als ze tegen gaat werken)
pi_128208470
Ik krijg geen huursubsidie, zij wel voor dat huis maar sinds 2 maanden.

dus wat ik begrijp zijn dit de volgende stappen

1. aangetekende brief opsturen met daarin de de vraag of ze het contract wil overnemen zo ja dan verwacht ik de borg terug van ?? de huisbaas of mijn ex??

2. bij geen reactie na 2 weken?? contract opzekken?
pi_128208471
mag je ex de huur eigenlijk wel overnemen? Een inwonende is nog geen medehuurder.
Dat deel zou ik denk ik ook even in je huurovereenkomst nakijken
pi_128208505
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:00 schreef frederik het volgende:
mag je ex de huur eigenlijk wel overnemen? Een inwonende is nog geen medehuurder.
Dat deel zou ik denk ik ook even in je huurovereenkomst nakijken
Voor de verhuurder is het wel zo praktisch, dan heeft hij meteen een nieuwe huurder en hoeft hij er verder niets voor te doen.
pi_128208557
Overigens zou het best kunnen dat ze al rechten heeft als huurder, omdat ze een paar maanden lang de huur betaalt.
pi_128208580
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:01 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Voor de verhuurder is het wel zo praktisch, dan heeft hij meteen een nieuwe huurder en hoeft hij er verder niets voor te doen.
Maar misschien wel een huurder die niet voldoet aan de wensen van de verhuurder (inkomen, leeftijd, achteraan op de wachtlijst)
pi_128208627
particulier huurhuis is het, dus geen wachtlijst, maar inkomen heeft ze niet (uitkering)
  maandag 24 juni 2013 @ 20:08:17 #38
132231 destrovel
Rolluikmuis
pi_128208839
Lees nu éérst eens waar het subforum waar je in wil posten over gaat, iets wat ook al in je andere topics is aangekaart.

Dit is FHF, voor minderbedeelde FOK!kers en mensen die hen willen helpen. Dit past beter in Werk, Geldzaken & Recht. Hoe je ooit hier terecht bent gekomen is me echt een raadsel :?
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
  One tough cookie maandag 24 juni 2013 @ 20:08:45 #39
169210 liesje1979
pi_128208862
Hoi, ik ga je topic verplaatsen naar WGR wat staat voor Werk, geldzaken en recht. Dit subforum (FHF) is bedoelt voor mensen die dingen willen weggeven of vragen.
Het is misschien handig je een beetje te verdiepen in de verschillende fora van FOK. Succes!
pi_128208867
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:08 schreef destrovel het volgende:
Lees nu éérst eens waar het subforum waar je in wil posten over gaat, iets wat ook al in je andere topics is aangekaart.

Dit is FHF, voor minderbedeelde FOK!kers en mensen die hen willen helpen. Dit past beter in Werk, Geldzaken & Recht. Hoe je ooit hier terecht bent gekomen is me echt een raadsel :?
FOK!kers Helpen FOK!kers met juridische problemen
pi_128208940
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:02 schreef Wombcat het volgende:
Overigens zou het best kunnen dat ze al rechten heeft als huurder, omdat ze een paar maanden lang de huur betaalt.
Volgens mij moet ze daarvoor medehuurder zijn. En dat is ze niet zolang ze geen verzoek daartoe heeft ingediend bij de verhuurder. Klik
  maandag 24 juni 2013 @ 20:15:11 #42
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_128209184
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:08 schreef destrovel het volgende:

Kijk nu eens naar hoe Liesje het zegt. Een stuk aardiger toch?
  maandag 24 juni 2013 @ 20:17:24 #43
132231 destrovel
Rolluikmuis
pi_128209300
Net even het topic gelezen, maar wauw...dacht je echt dat je met alleen je inschrijving bij de gemeente wijzigen klaar was ofzo? :|W

Wat je nu dus onmiddelijk moet doen:
- Zorgen dat jij van dat huurcontract af komt. Jij bent nu aansprakelijk voor wat er gebeurt terwijl je hier geen invloed op kan uitoefenen. Je vriendin kan je dus keihard naaien door gaten in muren te slaan en het hele huis af te breken.
Of je vriendin dat contract overneemt of de woning uit moet is niet jouw zaak. Stuur een aangetekende brief desnoods als ze niet opneemt, maar dit potentiële probleem is groter dan die borg van ¤1250.

- Mocht je dat nog niet hebben gedaan; huursubsidie voor die woning stopzetten en het teveel ontvangen terugbetalen.

quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:15 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Kijk nu eens naar hoe Liesje het zegt. Een stuk aardiger toch?
Daarom ben ik geen mod en liesje wel O+
Mijn UI is:
pi_128209502
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Volgens mij moet ze daarvoor medehuurder zijn. En dat is ze niet zolang ze geen verzoek daartoe heeft ingediend bij de verhuurder. Klik
In dit geval betaalt zij in de praktijk al een paar maanden huur.
quote:
Het is niet zo dat je zonder contract geen rechten zou hebben. De meeste rechten (waaronder huurbescherming) zijn namelijk wettelijk vastgelegd. Wel moet je, om daar aanspraak op te kunnen maken, aantonen dat je desbetreffende woning of kamer huurt. Kwitanties of bankafschriften van drie maanden huurbetaling worden algemeen als bewijs hiervoor gezien. Zorg dus in ieder geval dat je kunt bewijzen dat je betaald hebt (een verhuurder is verplicht je een kwitantie te geven als je daar om vraagt).
http://www.vssd.nl/steunpunt/FAQ/vraag4.html

Probleem is natuurlijk wel dat de verhuurder waarschijnlijk niet wist dat TS er niet meer woonde. Neemt niet weg dat de huur opeens door iemand met een andere naam betaald wordt. Weliswaar is zij de ex, en wist de verhuurder dat ze zijn vriendin was, maar ik kan me voorstellen dat in die situatie het zeker goed aannemelijk te maken is dat ze minstens als medehuurder werd gezien.
pi_128209573
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:21 schreef Wombcat het volgende:

[..]

In dit geval betaalt zij in de praktijk al een paar maanden huur.

[..]

http://www.vssd.nl/steunpunt/FAQ/vraag4.html

Probleem is natuurlijk wel dat de verhuurder waarschijnlijk niet wist dat TS er niet meer woonde. Neemt niet weg dat de huur opeens door iemand met een andere naam betaald wordt. Weliswaar is zij de ex, en wist de verhuurder dat ze zijn vriendin was, maar ik kan me voorstellen dat in die situatie het zeker goed aannemelijk te maken is dat ze minstens als medehuurder werd gezien.
Medehuurder kan ze volgens mij sowieso niet worden. Dat moet via de verhuurder, en anders wordt het op grond van 7:267 BW ook niet toegewezen als er geen duurzame huishouding met de hoofdhuurder is.
pi_128209666
en stel nou dat ze wel medehuurder is? ik kan het contract even niet zo snel vinden om met zekerheid te zeggen of ze alleen inwonende was of medehuurder. iig was ik de hoofdhuurder
pi_128209690
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:22 schreef Tchock het volgende:

[..]

Medehuurder kan ze volgens mij sowieso niet worden. Dat wordt op grond van 7:267 BW niet toegewezen als er geen duurzame huishouding met de hoofdhuurder is.
Die had ze natuurlijk wel in het verleden. En nu betaalt ze al een paar maanden huur.
Ik denk dat de verhuurder moeilijk hard kan maken dat hij niets wist dat ze er woonde, en door haar betaling te accepteren, lijkt het me dat hij accepteert dat ze medehuurder was (als de verhuurder nog niet wist dat de relatie uit was). Wist hij dat laatste wel, dan accepteert hij haar als huurder door de huur aan te nemen.
pi_128209746
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:25 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Die had ze natuurlijk wel in het verleden.
Nee, want ze hebben volgens de OP daar geen twee jaar samen gewoond.
quote:
En nu betaalt ze al een paar maanden huur.
Dat weet ik, maar medehuurder kan ze niet worden. Zie mijn vorige post. Dan zou ze dus hoofdhuurder moeten zijn geworden, terwijl het huurcontract op naam van TS staat. Kan dat?
quote:
Ik denk dat de verhuurder moeilijk hard kan maken dat hij niets wist dat ze er woonde, en door haar betaling te accepteren, lijkt het me dat hij accepteert dat ze medehuurder was (als de verhuurder nog niet wist dat de relatie uit was). Wist hij dat laatste wel, dan accepteert hij haar als huurder door de huur aan te nemen.
Bron?
pi_128209796
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:26 schreef Tchock het volgende:

Bron?
Zie een paar poste hierboven
quote:
Wel moet je, om daar aanspraak op te kunnen maken, aantonen dat je desbetreffende woning of kamer huurt. Kwitanties of bankafschriften van drie maanden huurbetaling worden algemeen als bewijs hiervoor gezien.
WGR / Ik wil mijn borg terug!!

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2013 20:28:26 ]
pi_128209831
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:27 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Zie een paar poste hierboven

[..]

Dat is als je ergens woont en betwist wordt dat jij huurder bent. In dit geval ís het al verhuurd, namelijk aan TS.
pi_128209840
jongens, op papier stond er wel dat ze er woonde samen met mij,

alleen stond ik erop als hoofdhuurder
pi_128209853
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:28 schreef igorkoek het volgende:
jongens, op papier stond er wel dat ze er woonde samen met mij,

alleen stond ik erop als hoofdhuurder
Stond ze als medehuurder of onderhuurder of wat staat er precies? Heb je sowieso je huurcontract nog?
pi_128209918
huurcontract heb ik wel ergens hier maar kan hem zo 1 2 3 niet vinden, maar laten we uitgaan van medehuurder?
  maandag 24 juni 2013 @ 20:30:22 #54
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128209925
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 19:35 schreef igorkoek het volgende:

[..]

ben jij oud genoeg om een huis te huren?
  maandag 24 juni 2013 @ 20:30:48 #55
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128209947
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:30 schreef igorkoek het volgende:
huurcontract heb ik wel ergens hier maar kan hem zo 1 2 3 niet vinden, maar laten we uitgaan van medehuurder?
zullen we het houden op bewoner? als jij namelijk betaald..
pi_128209975
quote:
9s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:30 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

ben jij oud genoeg om een huis te huren?
24j
pi_128209991
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:30 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Vanaf februari heeft zij betaald. Dan is ze wel medehuurder, lijkt me.
pi_128210010
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:30 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

ik heb betaald tot en met jan, vanaf feb heeft zij betaald. de borg heb ik destijds wel betaald
  maandag 24 juni 2013 @ 20:32:34 #59
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128210035
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:31 schreef Wombcat het volgende:

[..]

nee okay dacht dat ts nog betaalde
pi_128210201
als zij medehuurder is kan ik dan wel het contract stoppen van mij kant?
  maandag 24 juni 2013 @ 20:37:21 #61
45 SiGNe
pi_128210319
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:00 schreef igorkoek het volgende:
Ik krijg geen huursubsidie, zij wel voor dat huis maar sinds 2 maanden.

dus wat ik begrijp zijn dit de volgende stappen

1. aangetekende brief opsturen met daarin de de vraag of ze het contract wil overnemen zo ja dan verwacht ik de borg terug van ?? de huisbaas of mijn ex??

2. bij geen reactie na 2 weken?? contract opzekken?
Dan kan zij in de problemen komen, zij staat namelijk niet ingeschreven als hoofdhuurder en zal dus (waarschijnlijk in Januari) 2 maanden onterechte huursubsidie moeten terugbetalen.

1. Brief stuur je naar je ex met het bericht dat je wil dat zij het huurcontract van jou overneemt en daarbij ook de borgkosten overneemt, je kan evt nog een gunstige betaalregeling treffen zodat ze die ¤1250 niet in een keer hoeft te betalen.
Je geeft haar 2 weken tot 1 maand de tijd om te reageren.

2 Als ze niet heeft gereageerd kan je nog een keer een brief sturen met een ultimatum, dat ze echt MOET reageren en je anders maatregelen treft (huur opzeggen)

Ik denk dat je het dan juridisch ook goed geregeld hebt door haar een 2e brief te sturen.
Ze kan je dan niet aanklagen dat ze van niks wist.
Vandaar ook dat het een aangetekende brief moet zijn, dan kan ze niet zeggend at ze geen brief gekregen heeft.
pi_128210567
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:31 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Je wordt niet automatisch medehuurder door huur te betalen.
  maandag 24 juni 2013 @ 20:42:48 #63
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_128210633
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:17 schreef destrovel het volgende:

...

[..]

Daarom ben ik geen mod en liesje wel O+
Das waar :P
pi_128210656
wat als ze wel medehuurder is?
  maandag 24 juni 2013 @ 20:44:58 #65
45 SiGNe
pi_128210771
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:43 schreef igorkoek het volgende:
wat als ze wel medehuurder is?
Dan hoef jij je alleen uit te schrijven als hoofdhuurder en haar hoofdhuurder maken.
Borgkwestie blijft iets tussen jouw en je ex.
pi_128210833
en als ze dan weigert mijn borg te betalen? kan ik dan in mn eentje het contract helemaal stoppen ook al is ze medehuurder?
pi_128210846
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:41 schreef Tchock het volgende:

[..]

Je wordt niet automatisch medehuurder door huur te betalen.
Betalen geeft je wel rechten.
pi_128210848
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:44 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Dan hoef jij je alleen uit te schrijven als hoofdhuurder en haar hoofdhuurder maken.
Borgkwestie blijft iets tussen jouw en je ex.
Dit, inderdaad. Sterker nog: dat is dan al gebeurd.
pi_128210874
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:46 schreef igorkoek het volgende:
en als ze dan weigert mijn borg te betalen? kan ik dan in mn eentje het contract helemaal stoppen ook al is ze medehuurder?
Als ze origineel medehuurder was is ze hoofdhuurder geworden toen jij verhuisde. Dus dan kun je überhaupt niet het contract stopzetten.
pi_128211068
dus als zij medehuurder zou zijn (even nakijken) en ik ben verhuisd dan is het contract automatisch overgezet naar haar en heb ik er alsnog niks mee te maken?

dus stel het huis breekt zij af, dan heb ik daar niks meer mee te maken als zij medehuurder is? (even nakijken)
  maandag 24 juni 2013 @ 20:52:24 #71
45 SiGNe
pi_128211206
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:46 schreef igorkoek het volgende:
Als ze medehuurder is dan kan je het contract alleen opzeggen als zij ook tekent.
Je kan haar dan wel aanklagen voor een kantonrechter/civiele rechter
http://www.rechtspraak.nl(...)r/pages/default.aspx

Je hebt dan een financieel geschil met haar over de borg.
Je zal haar dan ook een aangetekende brief moeten sturen met jouw eis en tijd moeten geven om te reageren.
Reageert ze niet moet je naar een advocaat.
pi_128211220
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:49 schreef igorkoek het volgende:
dus als zij medehuurder zou zijn (even nakijken) en ik ben verhuisd dan is het contract automatisch overgezet naar haar en heb ik er alsnog niks mee te maken?

dus stel het huis breekt zij af, dan heb ik daar niks meer mee te maken als zij medehuurder is? (even nakijken)
De wet zegt:

quote:
Indien de huurovereenkomst ten aanzien van de huurder eindigt, wordt de medehuurder huurder.
Dus jij moet (als zij medehuurder is) je huurovereenkomst opzeggen, waarmee zij hoofdhuurder wordt.
  Manager PR/Moderator maandag 24 juni 2013 @ 20:54:41 #73
269689 crew  Viv
pi_128211343
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:49 schreef igorkoek het volgende:
Nee, er gebeurt helemaal niks automatisch! Je bent nu nog steeds hoofdhuurder en dus kan de verhuurder jou aanspreken op huurachterstanden en schade aan de woning.
  maandag 24 juni 2013 @ 20:54:58 #74
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_128211362
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_128211379
quote:
WTF? welke film
  maandag 24 juni 2013 @ 21:01:18 #76
132231 destrovel
Rolluikmuis
pi_128211736
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:55 schreef igorkoek het volgende:

[..]

WTF? welke film
Blijf jij nou maar bij het topic. Je eigen topic derailen is nu niet echt het beste plan :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn UI is:
pi_128211759
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:01 schreef destrovel het volgende:

[..]

Blijf jij nou maar bij het topic. Je eigen topic derailen is nu niet echt het beste plan :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_128211938
Dus morgen een aangetekende brief sturen naar mn ex 2 weken wachttijd, daarna nog een brief met 2 weken wachttijd bij geen gehoor van haar kant.

maar moet ik nu dan al mijn huurovereenkomst beeindigen? of pas na de 4 weken van de 2 aangetekende brieven?
pi_128212335
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:04 schreef igorkoek het volgende:
Dus morgen een aangetekende brief sturen naar mn ex 2 weken wachttijd, daarna nog een brief met 2 weken wachttijd bij geen gehoor van haar kant.

maar moet ik nu dan al mijn huurovereenkomst beeindigen? of pas na de 4 weken van de 2 aangetekende brieven?
In de brief ga je aangeven dat je haar tijd geeft voordat je de huurovereenkomst opzegt.
Wat denk je zelf wanneer je de huurovereenkomst moet opzeggen?
pi_128212825
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:04 schreef igorkoek het volgende:

Tevens, kopie per mail en gewone post, in elke versie de volgende woorden: "deze brief is tevens per mail/post/aangetekende post verstuurd."

quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:01 schreef destrovel het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
pi_128213237
Geachte mevrouw A.

Hierbij stel ik u op de hoogte dat ik een overeenkomst wil sluiten met u over het huurcontract
op de "adres" in den haag.

Zoals bekend staat deze nu op beide namen waarvan Dhr. koek hoofdhuurder is.
Dhr.koek wil dit contract ontbinden waardoor u dan Hoofdhuurder wordt.

Dit betekent voor u dat u de borg die destijds betaald is door Dhr koek moet overmaken naar:
koek

rekeningnummer Rabobank
De borg bedraagt Euro 1250.-.

Dit bedrag mag u overmaken in termijnen van 4 maanden waarvan elke maand 300 euro met als laatste maand 350 euro.

Ik verzoek u om binnen 2 weken te reageren op de volgende manieren beschreven als hieronder:

Telefoon: koek
E-mail: koek@live.nl

Hoogachtend. Dhr. koek
deze brief is tevens per mail/post/aangetekende post verstuurd

zoiets?
pi_128213301
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:12 schreef Wombcat het volgende:

[..]

In de brief ga je aangeven dat je haar tijd geeft voordat je de huurovereenkomst opzegt.
Wat denk je zelf wanneer je de huurovereenkomst moet opzeggen?
ik denk zelf de huurovereenkomst opzeggen bij overleg met mijn ex,.

maar ik doe het liefst vandaag nog
  Manager PR/Moderator maandag 24 juni 2013 @ 21:30:58 #83
269689 crew  Viv
pi_128213390
Stuur morgen een aangetekende brief aan je ex, waarin deze 3 dingen staan:

• Ze heeft 2 weken om een betalingsregeling met jou te treffen om de borg van 1250 euro aan jou te gaan betalen. (Ik denk dat ze met een uitkering en particuliere huur geen 300/350 euro kan missen?)
• Ze heeft 2 weken om te zorgen dat het huurcontract op haar naam komt te staan.
• Op 9 juli a.s. ga je de huurovereenkomst opzeggen als deze nog steeds op jouw naam staat.
pi_128213449
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:29 schreef igorkoek het volgende:

[..]

ik denk zelf de huurovereenkomst opzeggen bij overleg met mijn ex,.

maar ik doe het liefst vandaag nog
Zoek eerst eens uit wat er in je contract staat. :{ Je weet nog helemaal of je op kunt zeggen.
pi_128213504
Heb je trouwens rechtsbijstand?
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
pi_128213574
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:32 schreef Maax het volgende:
Heb je trouwens rechtsbijstand?
jep
  Manager PR/Moderator maandag 24 juni 2013 @ 21:35:17 #87
269689 crew  Viv
pi_128213680
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:33 schreef igorkoek het volgende:
jep
Ik zou de brief samen met je rechtsbijstand opstellen dan.
pi_128213735
Idd. Schakel die dan in. Daar betaal je ze voor.
pi_128213846
oke super. Morgen meteen even langs rechtsbijstand, enne daarna horen jullie nog wel. want morgen ook meteen op vakantie 2 weken. ;).

bedankt iedereen
pi_128213938
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:33 schreef igorkoek het volgende:

[..]

jep
Gelijk erheen gaan morgen, dan komt het wel goed :)

SPOILER
  maandag 24 juni 2013 @ 21:45:44 #91
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_128214371
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:39 schreef Maax het volgende:

[..]

Gelijk erheen gaan morgen, dan komt het wel goed :)

SPOILER
Op de spoiler: nee, je was te laat, TS had er al op geantwoord :P

:*
  maandag 24 juni 2013 @ 21:48:06 #92
31922 florisje
pi_128214539
Ja natuurlijk je rechtsbijstand inschakelen.

Maar die 300 per maand gaat ze natuurlijk nooit kunnen betalen van een uitkering.
Was die 1250 euro 2 maanden huur ofzo? Volgens mij woont ze dan ook veel te duur, tenzij ze inmiddels weer samenwoont, dan is de 300 misschien wel te doen.
pi_128214606
Huur is 625, borg is 2x huur dus.

en ze krijgt huursubsidie en wajong uitkering.
pi_128214644
ze woont ook veel te duur maar ze wil niet vertrekken??? al sla je me dood waarom niet
  maandag 24 juni 2013 @ 22:16:07 #95
31922 florisje
pi_128216572
volgens mij is die huur te hoog voor huursubsidie. ergens klopt er iets niet in het verhaal...
pi_128218436
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:45 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Op de spoiler: nee, je was te laat, TS had er al op geantwoord :P

:*
Maar ik vroeg of hij het had :*
pi_128219243
Ik vind de opties nog best aardig... Als mevrouw niet op je berichtjes telefoontjes bezoekjes reageert, gewoon de huur opzeggen en dit via aangetekende brief mededelen... Had ze de deur maar open moeten doen terwijl ze gewoon thuis was })
  maandag 24 juni 2013 @ 22:56:41 #98
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_128219376
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 22:41 schreef Maax het volgende:

[..]

Maar ik vroeg of hij het had :*
Kut :(

Jij wint, goed bezig! :@
pi_128222371
quote:
11s.gif Op maandag 24 juni 2013 22:56 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Kut :(

Jij wint, goed bezig! :@
pi_128244488
Amusant topic dit.

Wat doe jij in het dagelijkse leven als ik vragen mag?
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')