Ik zou wel willen verhuizen maar niet zo ver weg,, ! Ik zou niet weten hoe ik mijn ouders kann overhalen te blijven!quote:Op maandag 24 juni 2013 18:06 schreef mvdejong het volgende:
Je kunt :
- Meeverhuizen met je ouders; de makkelijkste oplossing.
- In het huidige huis blijven wonen; als het een kooophuis is, dan zul je het van je ouders moeten kopen (ik denk niet dat je dat kunt), als het een huurhuis is, hangt het van de verhuurder af of je mag blijven zitten, maar dan moet je de volledige huur op zien te brengen.
- Verhuizen naar een andere (eigen) woning.
Waarom wil je niet ?
Ik ben bang (en hoop) voor je dat je ouders al gedacht hebben aan jouw gevoelens, maar dat ze desondanks toch besloten hebben te verhuizen. Zie het als een avontuur !quote:Op maandag 24 juni 2013 18:08 schreef LittleMonkey het volgende:
[..]
Ik zou wel willen verhuizen maar niet zo ver weg,, ! Ik zou niet weten hoe ik mijn ouders kann overhalen te blijven!
Ik zou het misschien zelf wel willen, maaar alsnog! je kan toch niet zo maar ineens je leven half opzeggen je vrienden enzoquote:Op maandag 24 juni 2013 18:10 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Ik ben bang (en hoop) voor je dat je ouders al gedacht hebben aan jouw gevoelens, maar dat ze desondanks toch besloten hebben te verhuizen. Zie het als een avontuur !
Het gebeurt je nu, en als je ergens gaat studeren, dan weer, en als je klaar bent met je studie en gaat werken, weer, en afhankelijk van je persoonlijk leven en je werk kan het je nog een paar keer gaan overkomen in je leven.quote:Op maandag 24 juni 2013 18:11 schreef LittleMonkey het volgende:
[..]
Ik zou het misschien zelf wel willen, maaar alsnog! je kan toch niet zo maar ineens je leven half opzeggen je vrienden enzo
Ik heb het al 5x in mijn leven gedaan.quote:Op maandag 24 juni 2013 18:11 schreef LittleMonkey het volgende:
[..]
Ik zou het misschien zelf wel willen, maaar alsnog! je kan toch niet zo maar ineens je leven half opzeggen je vrienden enzo
Grappigste is dat de originele keuken er nog in zit.quote:Op maandag 24 juni 2013 18:29 schreef Geerd het volgende:
[..]
Hoe vaak heb je de bende opgeknapt? 2,3 nieuwe keukens?
Oke dan gaaf, en de badkamer etc? vloer?quote:Op maandag 24 juni 2013 18:31 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Grappigste is dat de originele keuken er nog in zit.
Dat speelt zeker weten mee met mijn standpunt in de verhuizing.,Ze willen verhuizen uit nederlandquote:Op maandag 24 juni 2013 18:36 schreef TBakkert het volgende:
Waar ga je wonen, TS? En speelt dat ook mee in jouw standpunt in verband met de verhuizing?
Badkamer heb ik 1 keer opgeknapt voor 700 euro ongeveer 5 jaar geleden. Vloer is van beton. Enigste grote verbouwing zijn kozijnen en ramen en mijn dak.quote:Op maandag 24 juni 2013 18:31 schreef Geerd het volgende:
[..]
Oke dan gaaf, en de badkamer etc? vloer?
Jaa, het lijkt me gewoon zo moeilijk. Hier heb ik mijn vriendenn en doe ik alle dingen die ik wil, en als ik dan daar ben heb ik eerst niemand ! ..quote:Op maandag 24 juni 2013 18:15 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Het gebeurt je nu, en als je ergens gaat studeren, dan weer, en als je klaar bent met je studie en gaat werken, weer, en afhankelijk van je persoonlijk leven en je werk kan het je nog een paar keer gaan overkomen in je leven.
De tijd is voorbij dat iemand opgroeide, leefde en stierf in het gehucht waar hij of zij werd geboren, de meeste mensen wonen gedurende hun leven in behoorlijk verspreid liggende plaatsen, en regelmatig ook in het buitenland.
Je zult moeten leren weer nieuwe vrienden te maken. Goede vrienden blijven, zeker in deze tijd van telefoon en internet, nog wel met je in contact, zeker de eerste tijd.
Naar Duitsland?quote:Op maandag 24 juni 2013 19:41 schreef LittleMonkey het volgende:
[..]
Dat speelt zeker weten mee met mijn standpunt in de verhuizing.,Ze willen verhuizen uit nederland
Gaaf man, zit nu 5 min lopen van het werk heb geen auto nodig dus denk dat ik hier ook nog wel even blijf hangen.quote:Op maandag 24 juni 2013 19:41 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Badkamer heb ik 1 keer opgeknapt voor 700 euro ongeveer 5 jaar geleden. Vloer is van beton. Enigste grote verbouwing zijn kozijnen en ramen en mijn dak.
Waarom? Het is toch niet leukk om steeds opnieuw te beginnen?quote:Op maandag 24 juni 2013 18:18 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ik heb het al 5x in mijn leven gedaan.
Om de 2-3 jaar weer een andere stad...
Omdat dat juist wel positief zou zijn. Duitsland.quote:Op maandag 24 juni 2013 19:48 schreef LittleMonkey het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij !Nee naar Sokolka..
Bijna altijd voor mijn vaders werk.quote:Op maandag 24 juni 2013 19:44 schreef LittleMonkey het volgende:
[..]
Waarom? Het is toch niet leukk om steeds opnieuw te beginnen?
Je zal er sociaal inderdaad wel vaardig van worden, lijkt me. Of niet?quote:Op maandag 24 juni 2013 19:51 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Bijna altijd voor mijn vaders werk.
Soms is het leuk en soms niet... het zwaarste is als je in een studie terecht komt die al bezig is.
Als je in een studie terecht komt dat nog moet beginnen is iedereen nieuw en rol je er makkelijk in zoals ieder ander. Het is altijd goed gekomen... bij de een kost het alleen soms wat meer moeite.
Ben wel van mening dat het goed voor je ontwikkeling is.
Uhmmm waarom is dat dan positief !?quote:Op maandag 24 juni 2013 19:50 schreef TBakkert het volgende:
[..]
Omdat dat juist wel positief zou zijn. Duitsland.
Duitsland isquote:Op maandag 24 juni 2013 19:52 schreef LittleMonkey het volgende:
[..]
Uhmmm waarom is dat dan positief !?
Darn, nog helemaal in het oosten van Polen ook.quote:Op maandag 24 juni 2013 19:48 schreef LittleMonkey het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij !Nee naar Sokolka..
Het helpt wel ja, steeds opnieuw je vrienden kring opbouwen.quote:Op maandag 24 juni 2013 19:52 schreef TBakkert het volgende:
[..]
Je zal er sociaal inderdaad wel vaardig van worden, lijkt me. Of niet?
Jaa inderdaad, ze betalen daar ook veel minder, heb zo een soort idee al besproken. Of dat ik bij een vriendin ga in wonen tijdelijk, maar zelfs dat is niet goed ! Ik weet echt geen raad meer, dus moet ik waarschijnlijk wel meequote:Op maandag 24 juni 2013 19:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Darn, nog helemaal in het oosten van Polen ook.
Dat wordt dus op kamers gaan.... en daar kunnen ze vast wel een beetje financiële ondersteuning bij verlenen, want in Polen betalen ze voor een huis waarschijnlijk minder dan jij hier voor een kamer.
Wat me wel 'positief' lijkt, is dat je je niet te snel aan mensen gaat hechten. Ik kan me nu niet voorstellen dat ik straks geen contact meer heb met mijn beste vriend(ik ken hem nu al 13 jaar) die op 5 minuten lopen woont, maar stel dat het toch gebeurt, dan komt het harder aan dan dat je hem nog maar 2 à 3 jaar kent...quote:Op maandag 24 juni 2013 19:56 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Het helpt wel ja, steeds opnieuw je vrienden kring opbouwen.
Maar het is niet altijd leuk... het verliezen van goede vrienden en weer opnieuw beginnen met niets.
Je komt er dan ook achter dat de samenleving in verschillende steden op elkaar lijken... je herkent snel wat voor soort type mensen het zijn die je tegenkomt. Het grappige is dat je steeds dezelfde type mensen ziet terug komen.
In de toekomst zal je continu vrienden verlaten en weer nieuwe opbouwen.
Mijn ervaring is dat je oude vrienden in andere steden niet meer tegenkomt... maar dat hangt natuurlijk ook af hoeveel moeite je hier zelf in steekt.
pics en dan beoordeel ik of je bij mij mag inwonen.quote:Op maandag 24 juni 2013 19:59 schreef LittleMonkey het volgende:
[..]
Jaa inderdaad, ze betalen daar ook veel minder, heb zo een soort idee al besproken. Of dat ik bij een vriendin ga in wonen tijdelijk, maar zelfs dat is niet goed ! Ik weet echt geen raad meer, dus moet ik waarschijnlijk wel mee
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
Wanneer word je 18 en wanneer gaan ze weg?quote:Op maandag 24 juni 2013 19:59 schreef LittleMonkey het volgende:
[..]
Jaa inderdaad, ze betalen daar ook veel minder, heb zo een soort idee al besproken. Of dat ik bij een vriendin ga in wonen tijdelijk, maar zelfs dat is niet goed ! Ik weet echt geen raad meer, dus moet ik waarschijnlijk wel mee
Je wordt wel een soort van zelfstandig idd... je geluk niet laten afhangen van vrienden oid.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:00 schreef TBakkert het volgende:
[..]
Wat me wel 'positief' lijkt, is dat je je niet te snel aan mensen gaat hechten. Ik kan me nu niet voorstellen dat ik straks geen contact meer heb met mijn beste vriend(ik ken hem nu al 13 jaar) die op 5 minuten lopen woont, maar stel dat het toch gebeurt, dan komt het harder aan dan dat je hem nog maar 2 à 3 jaar kent...
quote:Op maandag 24 juni 2013 20:01 schreef TBakkert het volgende:
[..]
pics en dan beoordeel ik of je bij mij mag inwonen.Nee dankje, dan ga ik liever naar PolskaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LittleMonkey
Het was een grapje ja nu ben ik gekwetst.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:14 schreef LittleMonkey het volgende:
[..]
Nee dankje, dan ga ik liever naar Polska
Niet huilen het komt goed !quote:Op maandag 24 juni 2013 20:14 schreef TBakkert het volgende:
[..]
Het was een grapje ja nu ben ik gekwetst.
wat komt goed?quote:
Ze willen in de zomervakantie al weggaan, maar hebben uitgesteld tot Oktober, en ik word pas in maart 18quote:Op maandag 24 juni 2013 20:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wanneer word je 18 en wanneer gaan ze weg?
Overigens zou ik het als ouder wel teveel gevraagd vinden mijn kind van 17 verplicht te laten verhuizen, en helemaal als dat honderden kilometers verderop is.
Ik heb mijn huis al aangehouden omdat ik mijn (toen 17-jarige) niet wilde verplichten 80 km verderop te gaan wonen.
ooh...quote:
Geen opa en oma of oom en tante waar je van oktober tot maart kunt blijven?quote:Op maandag 24 juni 2013 20:20 schreef LittleMonkey het volgende:
[..]
Ze willen in de zomervakantie al weggaan, maar hebben uitgesteld tot Oktober, en ik word pas in maart 18Het lijkt me gewoon zooo niet leuk daar, ik weet niet of ik er zou kunnen wennen, en ik wil echt niet weg uit Nederland, maar ik moet dus echt mee, geen idee wat ik nog kan verzinnen ! ..
En dat is dus de reden dat ze willen verhuizen.. , Ik heb wel 1 oom en tante hier wonen, maar daar heb ik niks mee..quote:Op maandag 24 juni 2013 20:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geen opa en oma of oom en tante waar je van oktober tot maart kunt blijven?
Ik zou het een beetje nonsens vinden, je die 5 maanden verplicht t laten verhuizen, opleiding onderbreken en dat allemaal met de grote kans dat je in maart toch weer naar NL gaat en ze je dat niet kunnen verbieden.
Edit: tenzij je een kind bent wat een problemenmagneet is, dan zou je geen keuze hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |