SPOILER: Transferbeleid 2012-2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
twitter:JLukoki twitterde op maandag 24-06-2013 om 14:33:46Stond er niet bij stil. Heel dom per direct verwyderd excuses❤ reageer retweet
Wat een debiel.quote:Op maandag 24 juni 2013 14:40 schreef Gramulanion het volgende:
twitter:JLukoki twitterde op maandag 24-06-2013 om 14:33:46Stond er niet bij stil. Heel dom per direct verwyderd excuses❤ reageer retweet
Beter gaat die naar heraclesquote:Op maandag 24 juni 2013 14:40 schreef Gramulanion het volgende:
Ik heb geen idee eerlijk gezegd, tegen Ajax is hij mij niet opgevallen en verder heb ik hem niet zien spelenquote:Op maandag 24 juni 2013 15:16 schreef Lindgren. het volgende:
Duarte lijkt me echt een prima aankoop.
Hij is niet zo goed als Maher maar wel een prima speler voor onsquote:Op maandag 24 juni 2013 15:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb geen idee eerlijk gezegd, tegen Ajax is hij mij niet opgevallen en verder heb ik hem niet zien spelen
Ik vind vooral de stap van Maher naar Duarte wat groot. Duarte zal zeker in een rol kunnen spelen die de Boer voor ogen heeft, maar ik zie hem niet echt iets toevoegen aan Ajax. Ook niet op termijn.quote:Op maandag 24 juni 2013 15:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb geen idee eerlijk gezegd, tegen Ajax is hij mij niet opgevallen en verder heb ik hem niet zien spelen
Dat zou ik wel heel apart vindenquote:Op maandag 24 juni 2013 15:56 schreef Kopsterk het volgende:
Velen zien hier Duarte als alternatief voor Maher, maar zou het niet kunnen dat Ajax Duarte wil halen voor de rechtsbuitenpositie?
Klopt. Is het hele seizoen nooit opgevallen.quote:Op maandag 24 juni 2013 15:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is dus absoluut niet waar.quote:Op maandag 24 juni 2013 16:00 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Klopt. Is het hele seizoen nooit opgevallen.
Voor twee seizoenen dantwitter:BvdPloegg twitterde op maandag 24-06-2013 om 15:51:23Mike Busse vertrekt van #Ajax naar Almere City, vertelt hij aan mij. De middenvelder speelde zes jaar in de jeugd en was nu transfervrij. reageer retweet
Wie?quote:Op maandag 24 juni 2013 16:02 schreef Ajacied422 het volgende:
Voor twee seizoenen dantwitter:BvdPloegg twitterde op maandag 24-06-2013 om 15:51:23Mike Busse vertrekt van #Ajax naar Almere City, vertelt hij aan mij. De middenvelder speelde zes jaar in de jeugd en was nu transfervrij. reageer retweet
Als rechtsbuiten ja. Lijkt me prima. Een oorspronkelijke '10' die het hele seizoen als ondersteunende linkshalf heeft gespeeld kopen als rechtsbuiten. Stijf links ook nog.quote:Op maandag 24 juni 2013 15:56 schreef Kopsterk het volgende:
Velen zien hier Duarte als alternatief voor Maher, maar zou het niet kunnen dat Ajax Duarte wil halen voor de rechtsbuitenpositie?
Heeft al contract getekend bij Sparta.quote:Op maandag 24 juni 2013 16:07 schreef LitmanenAFCA het volgende:
We moeten dat broertje van Duarte ook maar kopen
Dus dan kunnen we die niet kopen?quote:Op maandag 24 juni 2013 16:16 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Heeft al contract getekend bij Sparta.
Las daar overheen.quote:Op maandag 24 juni 2013 16:19 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dus dan kunnen we die niet kopen?
Hij heeft bij Sparta ook op die positie gespeeld volgens mij.quote:Op maandag 24 juni 2013 16:16 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Als rechtsbuiten ja. Lijkt me prima. Een oorspronkelijke '10' die het hele seizoen als ondersteunende linkshalf heeft gespeeld kopen als rechtsbuiten. Stijf links ook nog.
quote:Ajax legt Sam Hendriks vast
Ajax heeft overeenstemming bereikt met Sam Hendriks. De 18-jarige spits tekent in Amsterdam een contract dat ingaat op 1 juli 2013 en een looptijd heeft van 4 seizoenen, tot en met 30 juni 2017.
Hendriks werd geboren op 25 januari 1995 in Doetinchem. De jeugdinternational is afkomstig van De Graafschap. Daarvoor was hij actief voor VV VIOD uit Doetinchem.
Er waren veel clubs die voor Hendriks in de markt waren. Toch was de keuze voor Hendriks simpel: hij wilde naar Ajax. ,,Ajax werd direct concreet, dat sprak me aan”, aldus Hendriks die bij De Graafschap bekend stond als een echte ‘afmaker’. ,,Ik ben dan ook heel gelukkig dat ik hier vandaag een contract bij Ajax heb getekend.”
Directeur voetbalzaken Marc Overmars omschrijft Hendriks als een ‘heel talentvolle spits’ die komend seizoen zijn minuten zal maken met Jong Ajax in de Jupiler League. Overmars wilde bewust snel handelen bij het vastleggen van Hendriks. ,,Sam is onlangs perfect hersteld van een langdurige knieblessure en is inmiddels weer op het niveau van voor zijn blessure. We hebben hem daarom snel aangetrokken voordat hij straks echt zou doorbreken bij De Graafschap. In dat geval was het een heel ander verhaal geworden om hem te halen. Hij heeft nu bij ons rustig de tijd om zich verder te ontwikkelen.
godver waarom begin je niet gelijk een hele discussiequote:
,,Sam is onlangs perfect hersteld van een langdurige knieblessure en is inmiddels weer op het niveau van voor zijn blessure. We hebben hem daarom snel aangetrokken voordat hij straks echt zou doorbreken bij De Graafschap. In dat geval was het een heel ander verhaal geworden om hem te halen.''quote:Op maandag 24 juni 2013 16:47 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
[ afbeelding ] [ afbeelding ][ afbeelding ]
Beter nu dan over 2 - 3 jaar reacties met "Waarom is hij toen niet gescout blablabla"quote:Op maandag 24 juni 2013 17:19 schreef CaasS het volgende:
[..]
,,Sam is onlangs perfect hersteld van een langdurige knieblessure en is inmiddels weer op het niveau van voor zijn blessure. We hebben hem daarom snel aangetrokken voordat hij straks echt zou doorbreken bij De Graafschap. In dat geval was het een heel ander verhaal geworden om hem te halen.''
Stel je voor wat je anders had moeten betalen voor die jongen.![]()
Al betaal je zo nog minder voor hem natuurlijk. Kleine spits ook trouwens, komt nauwelijks boven Overmars uit.
Het is ook nooit goed hequote:Op maandag 24 juni 2013 17:19 schreef CaasS het volgende:
[..]
,,Sam is onlangs perfect hersteld van een langdurige knieblessure en is inmiddels weer op het niveau van voor zijn blessure. We hebben hem daarom snel aangetrokken voordat hij straks echt zou doorbreken bij De Graafschap. In dat geval was het een heel ander verhaal geworden om hem te halen.''
Stel je voor wat je anders had moeten betalen voor die jongen.![]()
Al betaal je zo nog minder voor hem natuurlijk. Kleine spits ook trouwens, komt nauwelijks boven Overmars uit.
Zet er expres achter ''al betaal je zo nog minder voor hem natuurlijk''. Vond het gewoon opvallend. Het lijkt zo net alsof het anders een probleem zou worden hem te halen. Beleid vind ik prima zo.quote:
quote:Spelers weer terug van vakantie
De spelers van landskampioen Ajax hebben zich maandag voor het eerst weer op sportcomplex de Toekomst gemeld. Verdeeld over de hele dag verschenen er in totaal 23 Ajacieden op de club voor de jaarlijkse intake. De internationals sluiten zich later bij de groep aan. Dinsdag staat de eerste (besloten) training van het seizoen 2013-2014 op het programma.
Onder anderen Nicolai Boilesen en Davy Klaassen arriveerden al vroeg in de ochtend in Amsterdam voor hun intake met de technische en medische staf. Met name voor deze twee spelers was het een heugelijke dag. Na lang blessureleed zijn beide spelers weer helemaal fit. Ze kunnen zich daardoor helemaal vanaf het begin voorbereiden op het nieuwe seizoen.
Naast Boilesen en Klaassen verschenen er nog 21 andere spelers op de Toekomst voor hun intake. Onder hen Riechedly Bazoer, die vorig seizoen overkwam van PSV en tot dusver nog geen officiële wedstrijden speelde voor Ajax. Ook de keepers Maurits Schmitz, Mickey van der Hart en Peter Leeuwenburgh hadden een afspraak, net als de verdedigers Sven Nieuwpoort, Joël Veltman, Kenny Tete, Dico Koppers, Ruben Ligeon en Stefano Denswil. Christian Poulsen, Illan Boccara, Joeri de Kamps, Fabian Sporkslede en Thulani Serero ondergingen ook verschillende tests tijdens de jaarlijkse intake. Van de aanvallers meldden Derk Boerrigter, Jody Lukoki, Tobias Sana, Lesley de Sa, Dejan Meleg en Gino van Kessel zich.
De eerste trainingsweek wordt zaterdag 29 juni afgesloten met een oefenwedstrijd tegen SDC Putten op Sportpark Putter Eng. Vervolgens verblijft de selectie van 1 tot en met 9 juli in Oostenrijk voor een trainingskamp. Op dat moment sluiten ook de internationals zich bij de groep aan. Daley Blind en Ricardo van Rhijn vormen hierop een uitzondering. Zij hoeven zich vanwege het jeugd-EK pas op 10 juli te melden. EK-ganger Danny Hoesen meldt zich wel op 1 juli op de club. Vanwege de geringe speeltijd op het EK in Israël sluit hij eerder bij de groep aan.
Wat Overmars daarmee wil zeggen, volgens mij, is dat ze hem nu voor Jong Ajax kunnen halen. Als hij nu een goed seizoen in de Jupiler league zou draaien voor de Graafschap dan wil hij waarschijnlijk daarna toch de stap naar de Eredivisie maken lijkt me, en niet in de Jupiler league blijven spelen. Terwijl een goed seizoen in de Jupiler League voor de Graafschap hem waarschijnlijk nog niet interessant genoeg maakt voor het eerste van Ajax. Dus ja, dan kan het lastig worden hem te halen. Nu kan je hem wel rustig brengen vanuit Jong Ajax.quote:Op maandag 24 juni 2013 17:25 schreef CaasS het volgende:
[..]
Zet er expres achter ''al betaal je zo nog minder voor hem natuurlijk''. Vond het gewoon opvallend. Het lijkt zo net alsof het anders een probleem zou worden hem te halen. Beleid vind ik prima zo.
Misschien wil hij geen auto van de zaakquote:Op maandag 24 juni 2013 17:34 schreef Godtje het volgende:
[..]
Waarom komt die niet in zijn Mercedes?
twitter:AFCAjax twitterde op maandag 24-06-2013 om 17:32:37Ajax heeft Marvin Höner (19) gecontracteerd. De Duitse jeugdinternational komt over van Arminia Bielefeld. http://t.co/Vtp6tWLyog reageer retweet
twitter:AFCAjax twitterde op maandag 24-06-2013 om 17:35:18Marvin Höner: 'Ik heb komend seizoen twee doelen: doelpunten maken en Nederlands leren' http://t.co/wsUVptnc62 http://t.co/6VMnHkjTTd reageer retweet
Voor de spelers is het gewoon een sponsorverplichting en geen keuze. Dacht ook voor de trainers.quote:Op maandag 24 juni 2013 17:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Misschien wil hij geen auto van de zaak
Ik heb geen idee, lijkt me ookquote:Op maandag 24 juni 2013 17:36 schreef Godtje het volgende:
[..]
Voor de spelers is het gewoon een sponsorverplichting en geen keuze. Dacht ook voor de trainers.
wie is die swag neger die een winterjas met bontkraag in de zomer draagt?quote:Op maandag 24 juni 2013 17:28 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Ja.quote:Op maandag 24 juni 2013 17:37 schreef 16meter het volgende:
[..]
wie is die swag neger die een winterjas met bontkraag in de zomer draagt?
denswil?
Van Kessel kan er echt vrij weinig van jammer genoegquote:Op maandag 24 juni 2013 17:41 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Hendriks ook al aldus ajax.nl. Heb je van Kessel ook nog. Spitsen genoeg iig.
Denk wel dat ze ook potentie in die jongens zien, en hopen dat ze een goede ontwikkeling doormaken en uiteindelijk bij het eerste terechtkomen.quote:Op maandag 24 juni 2013 17:41 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Gewoon spelers die alleen voor Jong aangetrokken worden lijkt me.
Ik vind ze vaak wel goed.quote:Op maandag 24 juni 2013 17:44 schreef Kaneelstokje het volgende:
Heb vaak mijn bedenkingen bij aankopen voor de jeugd.
Zie Toivomaki.
Lijkt me ook, je haalt geen buitenlander als opvullingquote:Op maandag 24 juni 2013 17:44 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Denk wel dat ze ook potentie in die jongens zien, en hopen dat ze een goede ontwikkeling doormaken en uiteindelijk bij het eerste terechtkomen.
En Fischer, Eriksen en Boilesen bijvoorbeeld.quote:Op maandag 24 juni 2013 17:44 schreef Kaneelstokje het volgende:
Zie Toivomaki.
Tuurlijk zullen ze wel potentie zien, maar zullen niet echt Fischer/Eriksen aankopen zijn waarvan ze het zeker weten.quote:Op maandag 24 juni 2013 17:44 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Denk wel dat ze ook potentie in die jongens zien, en hopen dat ze een goede ontwikkeling doormaken en uiteindelijk bij het eerste terechtkomen.
Toivomaki was transfer vrij, en 20 jaar. Hoezo jeugd.quote:Op maandag 24 juni 2013 17:44 schreef Kaneelstokje het volgende:
Zie Toivomaki.
En als je Eriksen verkoopt voor 15 miljoen heb je alles er al weer uit.quote:Op maandag 24 juni 2013 17:46 schreef CaasS het volgende:
Dat is het voordeel aan veel talenten halen voor weinig geld. Het maakt niks uit als de helft het niet red, want ze kosten toch niets.
Vertonghen.quote:Op maandag 24 juni 2013 17:44 schreef Kaneelstokje het volgende:
Zie Toivomaki.
quote:Op maandag 24 juni 2013 17:45 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ik vind ze vaak wel goed.
Zie Eriksen en Fischer
Dat waren al grote namen voordat ze naar Ajax kwamen. Het risico was daar iets minder, en de prijs iets hoger.quote:Op maandag 24 juni 2013 17:45 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
En Fischer, Eriksen en Boilesen bijvoorbeeld.
Heeft bij de jeugd gespeeld en is verhuurd geweest.quote:Op maandag 24 juni 2013 17:46 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Toivomaki was transfer vrij, en 20 jaar. Hoezo jeugd.
Er zijn er veel die talent hebben, maar niet iedereen red het en dat zal bij deze generatie ook zo zijn. Voordeel is dat ze het niet allemaal hoeven te redden.quote:Op maandag 24 juni 2013 17:48 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
[..]
Dat waren al grote namen voordat ze naar Ajax kwamen. Het risico was daar iets minder, en de prijs iets hoger.
[..]
Heeft bij de jeugd gespeeld en is verhuurd geweest.
Zeker weten doe je het nooit.quote:Op maandag 24 juni 2013 17:46 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Tuurlijk zullen ze wel potentie zien, maar zullen niet echt Fischer/Eriksen aankopen zijn waarvan ze het zeker weten.
Vooral het wennen aan een nieuw land was moeilijk voor hem. Dat moet je niet onderschatten.quote:Op maandag 24 juni 2013 17:49 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Zal hij toch beter moeten gaan spelen want tot nu toe is het niet veel
Terugval ook, hoeft niet altijd blessure gerelateerd te zijnquote:Op maandag 24 juni 2013 17:50 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Blessureleed kan altijd roet in het eten gooien natuurlijk.
Een voorbeeld van zo'n aankoop die wel geslaagd is, ja.quote:
Uiteraard. Maar het lijkt alsof er zo veel zijn die het niet redden.quote:Op maandag 24 juni 2013 17:49 schreef CaasS het volgende:
[..]
Er zijn er veel die talent hebben, maar niet iedereen red het en dat zal bij deze generatie ook zo zijn. Voordeel is dat ze het niet allemaal hoeven te redden.
Meestal hebben Denen daar geen moeite mee, maar hij heeft nu even kunnen wennen.quote:Op maandag 24 juni 2013 17:51 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Vooral het wennen aan een nieuw land was moeilijk voor hem. Dat moet je niet onderschatten.
Je ziet af en toe wel dat hij talent heeft maar hij moet toch die knop om gaan zetten en gaan knallenquote:Op maandag 24 juni 2013 17:51 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Vooral het wennen aan een nieuw land was moeilijk voor hem. Dat moet je niet onderschatten.
Ik heb er nog wel vertrouwen in wat hem betreftquote:Op maandag 24 juni 2013 17:52 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Meestal hebben Denen daar geen moeite mee, maar hij heeft nu even kunnen wennen.
Hopelijk zien we volgend seizoen waarom Ajax hem heeft gehaald.
Ja maar ieder mens is anders hčquote:Op maandag 24 juni 2013 17:52 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Meestal hebben Denen daar geen moeite mee, maar hij heeft nu even kunnen wennen.
Hopelijk zien we volgend seizoen waarom Ajax hem heeft gehaald.
Of spelers die op hun achttiende blijken te hebben gepiekt. Lang niet elk talent blijft maar beter en beter worden natuurlijk, soms zitten ze al vroeg op het niveau waar ze blijven.quote:Op maandag 24 juni 2013 17:50 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Blessureleed kan altijd roet in het eten gooien natuurlijk.
Deze voorbereiding is zijn kans dan.quote:Op maandag 24 juni 2013 17:53 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Je ziet af en toe wel dat hij talent heeft maar hij moet toch die knop om gaan zetten en gaan knallen
Dit zijn 2 spitsen...die er rondlopen in de jeugd bij Ajax zijn, voor zover ik weet gewoon slecht, en daarbij hebben ze een selectie te vullen voor Jong Ajax in de Jupiler League volgend jaar. Niets mis met wat goedkope talentjes imo.quote:Op maandag 24 juni 2013 17:51 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Een voorbeeld van zo'n aankoop die wel geslaagd is, ja.
[..]
Uiteraard. Maar het lijkt alsof er zo veel zijn die het niet redden.
Het lijkt me dan beter om de spelers die je al hebt, en dus al aan Ajax en de speelstijl gewend zijn, beter te maken en ze meer ruimte te geven om te ontwikkelen in plaats van een jongen te halen die eerst moet wennen aan Ajax en daarna weer weg mag omdat hij het niet heeft gered.
Ja dat kan ook. Zekerheid heb je nooit. Maar je kan wel het talent goed inschatten, en dan is de kans groter.quote:Op maandag 24 juni 2013 17:53 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Of spelers die op hun achttiende blijken te hebben gepiekt. Lang niet elk talent blijft maar beter en beter worden natuurlijk, soms zitten ze al vroeg op het niveau waar ze blijven.
Volgens mij had dat beide meer te maken met het feit dat hij niet goed genoeg bleek voor Ajax, niet zozeer omdat hij gehaald was voor de jeugd. Maar zijn toch ook voorbeelden van spelers die jonger werden gehaald en het wel haalden, Eriksen, Fischer, Vertonghen, Vermaelen, Alderweireld.quote:Op maandag 24 juni 2013 17:48 schreef Kaneelstokje het volgende:
Heeft bij de jeugd gespeeld en is verhuurd geweest.
Van Kessel zal wel afvallen die is echt slecht Bitter en Vermeij heb ik amper wat van gezienquote:Op maandag 24 juni 2013 17:53 schreef j0rdiiii het volgende:
Ik heb het idee dat er nog wat uit gaat straks.
Marvin Höner, Sam Hendriks, Gino van Kessel, Jordi Bitter en Vincent Vermeij als spitsen voor Jong Ajax lijkt me wat veel. Hoesen is er ook nog.
Misschien nog een paar naar Almere.quote:Op maandag 24 juni 2013 17:53 schreef j0rdiiii het volgende:
Ik heb het idee dat er nog wat uit gaat straks.
Marvin Höner, Sam Hendriks, Gino van Kessel, Jordi Bitter en Vincent Vermeij als spitsen voor Jong Ajax lijkt me wat veel. Hoesen is er ook nog.
Waarom zouden ze dat doen?quote:Op maandag 24 juni 2013 17:54 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Misschien nog een paar naar Almere.
Ja, daarom zie je ook zelden meer miskopen in het voetbal, en zijn er voor elke positie 500 spelers die kunnen worden gekwalificeerd als wereldtop.quote:Op maandag 24 juni 2013 17:54 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja dat kan ook. Zekerheid heb je nooit. Maar je kan wel het talent goed inschatten, en dan is de kans groter.
Ja doe dat maar eens. De meeste clubs waar ze qua niveau bij passen hebben geen cent te makken.quote:
Zo kun je risico ook zien, natuurlijk.quote:Op maandag 24 juni 2013 17:54 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Volgens mij had dat beide meer te maken met het feit dat hij niet goed genoeg bleek voor Ajax, niet zozeer omdat hij gehaald was voor de jeugd. Maar zijn toch ook voorbeelden van spelers die jonger werden gehaald en het wel haalden, Eriksen, Fischer, Vertonghen, Vermaelen, Alderweireld.
Trouwens vreemd, dat je kan zeggen dat de prijs hoger was bij spelers, maar het risico minder. Volgens mij is bij een lage prijs namelijk het risico ook minder, zoals in het geval van Toivomaki, de gratis was.
Zanka stond ook in de belangstelling van grote clubs, en Chadli en Mertens kwamen uit de Jupiler League.quote:Op maandag 24 juni 2013 17:58 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Zo kun je risico ook zien, natuurlijk.
Ik bedoelde dat spelers als Eriksen al zo hoog aangeschreven stonden, al bekender waren en in de belangstelling stonden van grote clubs. Ze waren op die leeftijd al beter.
Dat is een minder risico dan een speler die niemand kent en die 1 wedstrijdje mee heeft gedaan bij de Graafschap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |