Voor de statistiekfreaks heeft Piles een overzichtje met stats gemaakt: Piles' statsquote:In memoriam: SebasserOp zondag 15 november 2009 bereikte ons het droevige bericht dat KSC'er van het eerste uur Sebasser op veel te jonge leeftijd is overleden na een slopende ziekte. Tussen 6 maart 2007 en 2 november 2009 dronk hij hier regelmatig een bakkie mee.
Sebasser, rust in vrede.

Ik heb het wel eens gehad, niet willen eten omdat hij er geen zin in had.quote:Op maandag 24 juni 2013 12:59 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nooit nodig geweest, dus ik heb me daar verder niet mee bezig gehouden.
dat heb ik ook altijd gedaan. Prima als je niet wil eten, maar dan krijg je ook niks ná heteten. Alleen dat zag ik niet zo als weigeren te eten.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:02 schreef john-frusciante het volgende:
[..]
Ik heb het wel eens gehad, niet willen eten omdat hij er geen zin in had.
Maar een uur later vragen voor een koekje, onze regel is niet eten ook niet snoepen.
Oh, hij heeft z'n ava weggehaald en al een paar dagen niet gepost, dus trok ik die conclusie.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:09 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nee hoor, soms moet hij gewoon werken
Zover ik weet werkt dwang juist averechts, het vergroot de kans dat tegenzin een echte aversie wordt.quote:Op maandag 24 juni 2013 12:43 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat werkt ook niet altijd, sommige kinderen eten gewoon niet. Zjn er niet veel, bij de meesten werkt het prima, maar er zíjn kinderen die het gewoon weigeren dan. Geen idee hoe je die aan moet pakken trouwens![]()
Klopt dat ik het ook niet zag als weigeren, maar er hangt wel een consequentie aan vast, Ze hebben mij altijd geleerd kinderen hebben 3 R nodigquote:Op maandag 24 juni 2013 13:08 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat heb ik ook altijd gedaan. Prima als je niet wil eten, maar dan krijg je ook niks ná heteten. Alleen dat zag ik niet zo als weigeren te eten.
Ik ken een kind dat. Gewoon. Niet. At. Die ouders waren bang dat hij ondervoed zou raken ofzo en gaven hem dus na een paar dagen of een week ofzo maar wél wat na het eten..
Geen idee hoe dat verder is gegaan.
soms moet je een kind dwingen, net zoals je soms een kind moet latenquote:Op maandag 24 juni 2013 13:10 schreef roos85 het volgende:
[..]
Zover ik weet werkt dwang juist averechts, het vergroot de kans dat tegenzin een echte aversie wordt.
ik vind dwingen een lepel in die mik douwen en neus dichthouden ofzo, weet niet wat jij bedoelt?quote:Op maandag 24 juni 2013 13:10 schreef roos85 het volgende:
[..]
Zover ik weet werkt dwang juist averechts, het vergroot de kans dat tegenzin een echte aversie wordt.
had ik nog niet eens gezienquote:Op maandag 24 juni 2013 13:10 schreef Fascination het volgende:
[..]
Oh, hij heeft z'n ava weggehaald en al een paar dagen niet gepost, dus trok ik die conclusie.
Klopt, maar met eten denk ik daar weer anders over...quote:Op maandag 24 juni 2013 13:12 schreef john-frusciante het volgende:
[..]
soms moet je een kind dwingen, net zoals je soms een kind moet laten
Dat is ook dwang en heeft ook totaal geen zin..quote:Op maandag 24 juni 2013 13:13 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik vind dwingen een lepel in die mik douwen en neus dichthouden ofzo, weet niet wat jij bedoelt?
dat zou ik dus ook nooit gedaan hebben.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:14 schreef roos85 het volgende:
[..]
Klopt, maar met eten denk ik daar weer anders over...
Weet nog goed, jaar of 19/20 geleden dat ik bij scouting echt gedwongen werd mijn bord leeg te eten, terwijl de macaroni een grote kleffe plakbal was, ik heb daar toen echt tot bijna kotsend toe daar gezeten omdat ik het echt niet weg kreeg.
nou, ik zat dus meer te bedenken wat je bedoelt, want ik weet niet hoe je anders een (klein) kind zou moeten dwingen.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:15 schreef roos85 het volgende:
[..]
Dat is ook dwang en heeft ook totaal geen zin..
Als je echt iets niet lekker vind, mogen mijn kinderen het laten staan hoor, vooral als ze kokhalzend aan tafel zitten, maar iets weigeren omdat ze er gewoon geen zin in hebben is natuurlijk anders. Kinderen blijven kinderen.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:14 schreef roos85 het volgende:
[..]
Klopt, maar met eten denk ik daar weer anders over...
Weet nog goed, jaar of 19/20 geleden dat ik bij scouting echt gedwongen werd mijn bord leeg te eten, terwijl de macaroni een grote kleffe plakbal was, ik heb daar toen echt tot bijna kotsend toe daar gezeten omdat ik het echt niet weg kreeg.
Uiteindelijk werd mijn bord toen weggehaald, wel hoop gedoe toenquote:Op maandag 24 juni 2013 13:16 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat zou ik dus ook nooit gedaan hebben.
Wij hebben altijd bij de oudste alles laten proeven als peuter.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:17 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nou, ik zat dus meer te bedenken wat je bedoelt, want ik weet niet hoe je anders een (klein) kind zou moeten dwingen.![]()
Is dus ook allemaal nooit nodig geweest.
Gewoon dat, dat dwang gewoon geen zin heeft.. vooral wat jij opnoemt.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:17 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nou, ik zat dus meer te bedenken wat je bedoelt, want ik weet niet hoe je anders een (klein) kind zou moeten dwingen.![]()
Is dus ook allemaal nooit nodig geweest.
Haha, ik ook.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:20 schreef roos85 het volgende:
Thuis had ik dan wel de afspraak dat ik bijvoorbeeld x hapjes moest eten (als ik het niet zo lekker vond)
Moesten wij, ik en mijjn broer ook, wij haten spruiten en moesten ieder toch 3 etenquote:Op maandag 24 juni 2013 13:20 schreef roos85 het volgende:
Thuis had ik dan wel de afspraak dat ik bijvoorbeeld x hapjes moest eten (als ik het niet zo lekker vond)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |