Slaap lekker Dido, en dankjewel voor je advies. Ik ga proberen m'n lijstjes hier te posten, als ik dat durf.quote:Op zondag 23 juni 2013 22:33 schreef _Dido_ het volgende:
Ik vind het vooral raar en benauwend dat AB het advies krijgt zich in te lezen over voeding. Hallo, ze komt net kijken. Kleine stapjes enzo. Het hoeft niet meteen zo ingewikkeld.
Zoals al gezegd werd, AB: gewoon je lijstjes posten, dan krijg je feedback en kun je gaandeweg steeds meer gaan veranderen. Het is een proces dat veel tijd in beslag kan nemen, maar je zult zien dat steeds meer puzzelstukjes op hun plaats vallen en dat gezond eten ook heel lekker kan zijn
En nu ga ik slapen! Trusten, allen!
En het was niet eens mijn bedoelingquote:Op zondag 23 juni 2013 22:34 schreef Perruche het volgende:
@an; ik bedoel dat zo'n advies nutteloos is zonder onderbouwing. Ze weet niet eens waarom straciatellakwark oid niet net zo gezond is als gewone. Ik denk dat ze meer heeft aan inzicht in wat wel en niet "werkt" en waarom ipv "loze beweringen".
Nou AB je hebt de discussie weer lekker op gang weten te brengen
Voor mijn gevoel is het wat weinig mf. Vooral je d.quote:Op zondag 23 juni 2013 22:47 schreef _mille-feuille_ het volgende:
Lijstje vandaag:
O: koffie verkeerd + aardappelomelet
L: groentesoep en 2 bruine bolletjes
T: hoorntje met 1 bolletje ijs
D: 2 volkoren pitabroodjes met pesto
T: bakje augurkjes
Heb ik vorig topic gepostquote:
quote:Op zondag 23 juni 2013 23:03 schreef Mufasa208 het volgende:
@V1z, Silent Hill gezien vroeger?
Ik kwam deze tegen:
Ik zou echt terug naar mijn moeder rennen en een heel hoog gilletje slaken.
Centralia bedoel je? Lijkt me ook wel interessant eigenlijkquote:Op zondag 23 juni 2013 23:06 schreef V1z0R het volgende:
Is trouwens een dorp in de VS waar het op gebaseerd is. Is nu helemaal verlaten en de vuilhoop die ze ondergronds hebben gestopt smeult nu al meer dan 40jr lang. Stiekeme wens daar ooit naar toe te gaan
^^quote:Op zondag 23 juni 2013 22:57 schreef V1z0R het volgende:
leuk sfeertje weer
Geef maar gil
[..]
Heb ik vorig topic gepost
Senoble is hemels, enige andere die daarbij in de buurt komt is C1000 kwark maar m'n C1000 wordt dus een Appie.
quote:
Door die film wilde ik al jong profiler wordenquote:Op zondag 23 juni 2013 23:23 schreef V1z0R het volgende:
Centralia inderdaad.
[..]![]()
Ikoccult en vuige dingen.
Als m'n zus dan met haar vriendinnen zaten te gruwelen bij enge films zat ik high van de adrenaline te grinniken voor de TVdeed dan ook m'n best om ze de stuipen op het lijf te jagen, kostte een paar meppen in het gezicht maar was het zo waard
Silence of the lambs is nog steeds een van m'n favo's
Oh dat is echt ergquote:Op zondag 23 juni 2013 23:23 schreef V1z0R het volgende:
Centralia inderdaad.
[..]![]()
Ikoccult en vuige dingen.
Als m'n zus dan met haar vriendinnen zaten te gruwelen bij enge films zat ik high van de adrenaline te grinniken voor de TVdeed dan ook m'n best om ze de stuipen op het lijf te jagen, kostte een paar meppen in het gezicht maar was het zo waard
Silence of the lambs is nog steeds een van m'n favo's
Oh, daar heb ik wel belang bij hoorquote:Op zondag 23 juni 2013 22:57 schreef V1z0R het volgende:
leuk sfeertje weer
AB, ik heb leesvoer voor je waar je alles uitgebreid wordt uitgelegd en je het hele A t/m Z leert wat betreft voeding en beweging.
Heb ook een PM met een destillatie van dat alles en je in nog geen 5 minuten lezen je een goede springplank hebt om een voedingspatroon kunt maken met alle voedingsmiddelen.
Geef maar gil
Ik zag alleen de film Carrie op iets te jonge leeftijd. Daar heb ik ff last van gehadquote:Op zondag 23 juni 2013 23:40 schreef V1z0R het volgende:
Heb die PM kennelijk verwijderd maar ga morgen nieuwe tikken.toch geinig hoe ik niet de enige ben met interesse voor dingen die vele anderen als angstaanjagend vinden
Dat had ik met Dracula, die ene met Gary Oldman, ik kon als mini-me vampiers en weerwolven niet zo goed lijenquote:Op zondag 23 juni 2013 23:48 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik zag alleen de film Carrie op iets te jonge leeftijd. Daar heb ik ff last van gehad
quote:Op zondag 23 juni 2013 23:50 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Dat had ik met Dracula, die ene met Gary Oldman, ik kon als mini-me vampiers en weerwolven niet zo goed lijen![]()
Vooral die incarnatie met knotjes en harige klauwen vond ik erg naarquote:
Oh.quote:
Hangt er vanaf wie je het vraagt natuurlijkquote:
Ik heb nu kwark van de Emte of de Dirk, eigen merk. Krijg het pas weg met heul veul lekkere dingen erin, dus niet zo een succes.quote:Op maandag 24 juni 2013 00:11 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wie je het vraagt natuurlijk![]()
Smaak is subjectief! Proberen is the key
Dat schijnt iedereen te vinden. Vind het zelf op zich goed eetbaar, maar ik rij er niet voor om. Halfvolle kwark is misschien wel handiger dan volle en zeker lekkerder dan mahere.quote:
Ah, okéquote:Op maandag 24 juni 2013 00:04 schreef anna82 het volgende:
[..]
Oh.
Lees mee en leer? Er komt hier zo veel aan voedselkennis voorbij dar je vanzelf slecht van goed gaat onderscheiden. Pas het toe op jezelf, ontdek wat voor jou werkt en dan kom je een heel eind.
En over kwark en frikandellen: als ik in het ervaren wielrenners topic ga vragen of mijn weduwe geschikt is voor de Franse Alpen, word ik ws ook niet helemaal serieus genomen.
Die laatste opmerking vind ik nou weer jammer.quote:Op maandag 24 juni 2013 00:42 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ah, oké.
En tja... die kwark en frikandellen... ik snap het nu wel een beetje maar voordat ik die kwark had, ontbeet ik praktisch niet. En iedere dag een frikandel valt volgens mij wel mee, toch?
Ik keek vroeger met m'n vader griezelfilms. Kan me bijvoorbeeld Pet Semetary heel goed herinneren. Ik was 10 geloof ikquote:Op zondag 23 juni 2013 23:40 schreef V1z0R het volgende:
Heb die PM kennelijk verwijderd maar ga morgen nieuwe tikken.toch geinig hoe ik niet de enige ben met interesse voor dingen die vele anderen als angstaanjagend vinden
Je hoeft jezelf echt niet alles te ontzeggen. Maar elke dag iets eten wat boordevol slecht vet, suiker en afvalvlees zit en werkelijk niets bevat wat je lichaam nodig heeft... Lijkt me niet verstandig. Beperk het tot 1x per week zou ik zeggen. En vervang het door iets wat wel voedingsstoffen bevat: gekookt ei, hand ongezouten nootjes, fruit, kip, augurk met plakje ham... Mogelijkheden genoeg!!quote:Op maandag 24 juni 2013 00:42 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ah, oké.
En tja... die kwark en frikandellen... ik snap het nu wel een beetje maar voordat ik die kwark had, ontbeet ik praktisch niet. En iedere dag een frikandel valt volgens mij wel mee, toch?
Oké, dan ga ik proberen het te beperken tot één keer per week.Die alternatieven die je geeft klinken ook wel goedquote:Op maandag 24 juni 2013 08:20 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Je hoeft jezelf echt niet alles te ontzeggen. Maar elke dag iets eten wat boordevol slecht vet, suiker en afvalvlees zit en werkelijk niets bevat wat je lichaam nodig heeft... Lijkt me niet verstandig. Beperk het tot 1x per week zou ik zeggen. En vervang het door iets wat wel voedingsstoffen bevat: gekookt ei, hand ongezouten nootjes, fruit, kip, augurk met plakje ham... Mogelijkheden genoeg!!
die heb ik niet eens afgekekenquote:Op maandag 24 juni 2013 08:13 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik keek vroeger met m'n vader griezelfilms. Kan me bijvoorbeeld Pet Semetary heel goed herinneren. Ik was 10 geloof ik.
Enige film die ik echt slecht trok was Event Horizon. Man, daar heb ik wel een paar nachten slaap voor in moeten leveren
Op het werk hoor je ook geen spelletjes te spelen, maar gewoon te werken hequote:Op maandag 24 juni 2013 08:42 schreef _Dido_ het volgende:
Met Silent Hill, the game, ben ik gestopt. Veel te eng, dat gespook in het donker
Ben op het werk. Geen zin!
Wat heb je nou als ontbijtquote:Op maandag 24 juni 2013 09:00 schreef Perruche het volgende:
Morning!
Planning:
O: 2x speltbth (kaas, jam), een perzik
T: wat stukjes kip
T: koffie met een plak cake
L: salade met eoa
T: 200 gr magere kwark met blauwe bessen & zonnepitten
T: banaan
D: omelet met groenten of pasta met rauwkost
S: 40 minuten fietsen & bootcamp
Wat is dat voor boterham dan?quote:Op maandag 24 juni 2013 09:09 schreef Perruche het volgende:
[..]
een speltboterham met kaas en een met jam, en een perzik.
quote:Op maandag 24 juni 2013 09:09 schreef Perruche het volgende:
[..]
een speltboterham met kaas en een met jam, en een perzik.
Gewoon eens bedenken wat je wilt/kunt eten. Als er hier wordt gedacht, wat een crap, dan wordt het wel gezegdquote:Op maandag 24 juni 2013 09:18 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik heb nog niet echt een idee van wat ik de rest van de dag ga eten, tot nu toe weet ik alleen wat ik als ontbijt gehad heb.
Omdat ik het lekker vind? En nee, geen 14. 25.quote:Op maandag 24 juni 2013 00:44 schreef motorbloempje het volgende:
Nee. Waarom zou je elke dag een frikandel eten? Hoe oud ben je, 14?
Waarom vind je dat jammer?quote:Op maandag 24 juni 2013 07:50 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Die laatste opmerking vind ik nou weer jammer.
Eens even nadenken dan maar...quote:Op maandag 24 juni 2013 09:20 schreef the85mc het volgende:
[..]
Gewoon eens bedenken wat je wilt/kunt eten. Als er hier wordt gedacht, wat een crap, dan wordt het wel gezegd
En vergeet ook niet je drinken bij te houden. Sapjes zitten net als cola vol met suikers. Op mijn lijstje zie je geen drinken omdat ik of water of koffie drink. Dus geen extra kcals daarin.
omdat ik er- naief genoeg- vanuit ging dat je nu wel zou snappen dat iedere dag een frikandel niet zon tof idee is.quote:Op maandag 24 juni 2013 09:21 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Omdat ik het lekker vind? En nee, geen 14. 25.
[..]
Waarom vind je dat jammer?
quote:Op maandag 24 juni 2013 09:19 schreef motorbloempje het volgende:
Tsja, nadenken is niet voor iedereen weggelegd.
Hoe lomp kun je zijn?quote:
mja zou lomp zijn als het om iemand van 15 ging maar AB komt uit 1988, volgens haar profiel.quote:
Dan nog is het lomp, ze kunnen ook gewoon normaal reageren.quote:Op maandag 24 juni 2013 09:44 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
mja zou lomp zijn als het om iemand van 15 ging maar AB komt uit 1988, volgens haar profiel.
ik snap de irritatie wel, sorry, je komt nogal onvolwassen over. Zelfs toen ik nog dineerde met bakken ijs, wist ik dat elke dag een frikandel niet gezond is. Vraag me af of je niet hebt geleerd normaal te eten vroeger.quote:Op maandag 24 juni 2013 09:45 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dan nog is het lomp, je kunt ook gewoon normaal reageren.
Ik snap de irritatie dus niet. Wat meer geduld en dingen uitleggen vind ik niet teveel gevraagd. Ik tel gewoon de calorieën en dan moet het best kunnen.quote:Op maandag 24 juni 2013 09:47 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
ik snap de irritatie wel, sorry, je komt nogal onvolwassen over. Zelfs toen ik nog dineerde met bakken ijs, wist ik dat elke dag een frikandel niet gezond is. Vraag me af of je niet hebt geleerd normaal te eten vroeger.
Maar dineren met bakken ijs was wel gezond?quote:Op maandag 24 juni 2013 09:47 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
ik snap de irritatie wel, sorry, je komt nogal onvolwassen over. Zelfs toen ik nog dineerde met bakken ijs, wist ik dat elke dag een frikandel niet gezond is. Vraag me af of je niet hebt geleerd normaal te eten vroeger.
quote:Op maandag 24 juni 2013 09:47 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
ik snap de irritatie wel, sorry, je komt nogal onvolwassen over.
Dit noem ik onvolwassen. Hoe oud ben je? 14?quote:Op maandag 24 juni 2013 09:51 schreef motorbloempje het volgende:
Mensen die denken dat een frikandel per dag_!
Mensen die_!
Mensen_!
Doe je nooit dingen die slecht voor je zijn dan?quote:Op maandag 24 juni 2013 09:52 schreef VulcanJ het volgende:
[..]
Maar dineren met bakken ijs was wel gezond?
En als je toen al wist hoe ongezond het was, waarom deed je het toen wel en nu niet meer?
gelukkig want ik kan geen hap door mn keel krijgen als ik net wakker ben. Niet dat ik moet afvallen want ben nog steeds een gespierde spijker maar gezonder leven zou geen kwaad kunnenquote:Op maandag 24 juni 2013 09:53 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Niet per se. We kunnen je niet dwingen.
12!quote:Op maandag 24 juni 2013 09:56 schreef VulcanJ het volgende:
[..]
[..]
Dit noem ik onvolwassen. Hoe oud ben je? 14?
Verhuis naar het VK, hier is het droogquote:Op maandag 24 juni 2013 09:58 schreef Nallie het volgende:
Wat een liefde hier
Ik word trouwens echt niet goed van die regen... is dat nu een keer klaar?
Waar zeg ik dat ik dat nooit doe?quote:Op maandag 24 juni 2013 09:56 schreef the85mc het volgende:
[..]
Doe je nooit dingen die slecht voor je zijn dan?
Van de regen in de drupquote:Op maandag 24 juni 2013 09:58 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Verhuis naar het VK, hier is het droog
dat junkfood niet gezond is en tot een minimum beperkt moet worden is wel algemene kennis.quote:Op maandag 24 juni 2013 09:59 schreef VulcanJ het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik dat nooit doe?
Het gaat erom dat de kennis om te bepalen dat ontbijtkoek niet gezond is, niet genetisch bepaald of aangeboren is.
nee was ook niet gezond. Verschil is dat ik het wist en toch deed, die keuze maakte ik toen. Later wilde ik afvallen en gezond zijn en maakte ik andere keuzes.quote:Op maandag 24 juni 2013 09:52 schreef VulcanJ het volgende:
[..]
Maar dineren met bakken ijs was wel gezond?
En als je toen al wist hoe ongezond het was, waarom deed je het toen wel en nu niet meer?
Wat een onzin, alsof iedereen dat weet. En als het binnen die 2000 calorieën valt dan is er toch niks mis mee?quote:Op maandag 24 juni 2013 10:02 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
dat junkfood niet gezond is en tot een minimum beperkt moet worden is wel algemene kennis.
En toen wilde je bewust heel ongezond zijn? Of anders: vind je het nu ongezonder dan toen?quote:Op maandag 24 juni 2013 10:04 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
nee was ook niet gezond. Verschil is dat ik het wist en toch deed, die keuze maakte ik toen. Later wilde ik afvallen en gezond zijn en maakte ik andere keuzes.
dan moet je eens een gesprek met je ouders/verzorgers gaan voeren want dan zijn ze ernstig tekortgeschoten in de opvoeding.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:05 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Wat een onzin, alsof iedereen dat weet. En als het binnen die 2000 calorieën valt dan is er toch niks mis mee?
Voor mijn part eet je per dag een doos frikandellen, 4 bakken ijs en 6 kaasbroodjesquote:Op maandag 24 juni 2013 10:05 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Wat een onzin, alsof iedereen dat weet. En als het binnen die 2000 calorieën valt dan is er toch niks mis mee?
Dan is t niet gezond.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:05 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Als gister uitgebreid gereageerd is, uitgebreid verteld is dat frikandel/frikadel slachtafval met suiker is en dus niet gezond is en AB komt een dag later met: 'maar elke dag een frikandel kan toch wel?' Dan denk ik: holymoly en een diepe zucht en wens ik AB veel wijsheid toe!quote:Op maandag 24 juni 2013 09:59 schreef VulcanJ het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik dat nooit doe?
Het gaat erom dat de kennis om te bepalen dat ontbijtkoek niet gezond is, niet genetisch bepaald of aangeboren is.
Neem dan een keer de moeite om het uit te leggen in plaats van alleen maar lullige opmerkingen te maken.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:07 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Voor mijn part eet je per dag een doos frikandellen, 4 bakken ijs en 6 kaasbroodjes
Mensen proberen je hier al een dag duidelijk te maken dat er meer is dan alleen Kcal, en als je dat niet wilt snappen dan prop je jezelf maar lekker vol met al die nutteloze crap. Geniet ervan.
Nee. Je zoekt 't maar uit.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:09 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Neem dan een keer de moeite om het uit te leggen in plaats van alleen maar lullige opmerkingen te maken.
Ik snap het nog steeds niet. Waarom werken we dan met kilocalorieën als het blijkbaar bij frikandellen anders werkt?
Definieer junkfood als je hier nog niet, zoals ik, 5 jaar meeleest.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:02 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
dat junkfood niet gezond is en tot een minimum beperkt moet worden is wel algemene kennis.
Nou, ik weet het dus niet. En blijkbaar is het hier teveel gevraagd om het uit te leggen met onderbouwing en is dat reden om mij dan maar belachelijk te maken.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:07 schreef Nallie het volgende:
[..]
Dan is t niet gezond.
Denk dat dat wel iets is wat elk weldenkend persoon weet.
Als je alleen denkt in termen van calorieën niet, maar ik neem aan dat je ook weet dat je lichaam voedingsstoffen nodig heeft?quote:Op maandag 24 juni 2013 10:05 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Gezellig ben jij hoor. Eerst alleen maar mij afzeiken en dan ben je nog te lui ook om het uit te leggen.quote:
quote:Op maandag 24 juni 2013 10:10 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Gezellig ben jij hoor. Eerst alleen maar mij afzeiken en dan ben je nog te lui ook om het uit te leggen.
Nee, daar heb ik nooit wat over geleerd.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je alleen denkt in termen van calorieën niet, maar ik neem aan dat je ook weet dat je lichaam voedingsstoffen nodig heeft?
sjonge ook voordat ik hier meelas wist ik wel wat junkfood was. Gebrek aan algemene kennis?quote:Op maandag 24 juni 2013 10:10 schreef VulcanJ het volgende:
[..]
Definieer junkfood als je hier nog niet, zoals ik, 5 jaar meeleest.
Leuke opmerking, maar wat heb ik daaraan?quote:Op maandag 24 juni 2013 10:07 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
dan moet je eens een gesprek met je ouders/verzorgers gaan voeren want dan zijn ze ernstig tekortgeschoten in de opvoeding.
Ik snap best wel dat je niet 10 frikandellen op een dag kan eten maar ik zie het probleem met één frikandel echt niet. Als je voor de rest gezonde dingen eet, wat maakt het dan uit? Is dat idee zo moeilijk om te begrijpen ofzo?quote:Op maandag 24 juni 2013 10:09 schreef anna82 het volgende:
[..]
Als gister uitgebreid gereageerd is, uitgebreid verteld is dat frikandel/frikadel slachtafval met suiker is en dus niet gezond is en AB komt een dag later met: 'maar elke dag een frikandel kan toch wel?' Dan denk ik: holymoly en een diepe zucht en wens ik AB veel wijsheid toe!
Ik geloof er niks van.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:12 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Nee, daar heb ik nooit wat over geleerd.
ik wou vanmorgen hardlopen, maar het regende weer...en ik was niet vooruit te branden = faalquote:Op maandag 24 juni 2013 09:58 schreef Nallie het volgende:
Wat een liefde hier
Ik word trouwens echt niet goed van die regen... is dat nu een keer klaar?
Ik zeg nergens dat het een gezonde keuze is. Zie je me dat ergens zeggen dan?quote:Op maandag 24 juni 2013 10:15 schreef the85mc het volgende:
Ja sorry hoor, maar dacht je echt dat een frikandel een gezonde keuze was... Dat vind ik best ernstig. . Eigenlijk is dat toch basiskennis.
Maar ok,hierom is een frikadel dus slecht: Frikandel is vet (verzadigd vet) , zitten suikers in, is zout en is ook nog eens is gefrituurd. Door hoge temperatuur ontstaan carciogenen (dat zijn geen vitaminen..)
Ik heb even teruggelezen en het is haar gisteren ook al uitgelegd.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:15 schreef the85mc het volgende:
Ja sorry hoor, maar dacht je echt dat een frikandel een gezonde keuze was... Dat vind ik best ernstig. . Eigenlijk is dat toch basiskennis.
Maar ok,hierom is een frikadel dus slecht: Frikandel is vet (verzadigd vet) , zitten suikers in, is zout en is ook nog eens is gefrituurd. Door hoge temperatuur ontstaan carciogenen (dat zijn geen vitaminen..)
Ja, maar blijkbaar heb jij die dus niet gekregen.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:16 schreef motorbloempje het volgende:
En ik maar denken dat onderwijs door heel Nederland werd aangeboden..
Ik denk dus dat die keuze om af te vallen en gezond zijn niet 'opeens' een switch was maar een uitbreiding van kennis. Mede dankzij dit topic.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:04 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
nee was ook niet gezond. Verschil is dat ik het wist en toch deed, die keuze maakte ik toen. Later wilde ik afvallen en gezond zijn en maakte ik andere keuzes.
En is daar ook verteld waarom het niet zou kunnen als ik gewoon binnen die 2000 calorieën blijf? Nee.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb even teruggelezen en het is haar gisteren ook al uitgelegd.
![]()
![]()
Dat is helemaal niet waar. Ik vraag gewoon één ding en ik krijg er niet eens normaal antwoord op. Ik word alleen maar belachelijk gemaakt door jullie en niet serieus genomen.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:18 schreef Nallie het volgende:
Het gaat meer om mensen die hier voor advies komen en vervolgens over alles in discussie gaan en niks aannemen...
Ik kom 's ochtends ook echt niet vooruit, mijn lijf werkt dan gewoon nog niet. Hoeveel loop je nu (als het wel lekker gaat)?quote:Op maandag 24 juni 2013 10:16 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
ik wou vanmorgen hardlopen, maar het regende weer...en ik was niet vooruit te branden = faal
jawel hoor, ik denk dat iedereen hier in zn opvoeding heeft meegekregen dat patat en snacks en frisdrank niet gezond zijn. Daar vervolgens niets mee doen is een ander verhaal. Ik heb veel geleerd in dit topic maar niet op dit gebied. Dit is gewoon algemene kennis en ik vermoed dat AB een troll is.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:17 schreef VulcanJ het volgende:
[..]
Ik denk dus dat die keuze om af te vallen en gezond zijn niet 'opeens' een switch was maar een uitbreiding van kennis. Mede dankzij dit topic.
Serieus, dit topic:![]()
Maar de intolerantie voor mensen die deze kennis nog niet hebben(hele volksstammen!) is echt nasty!
Ik deel je vermoeden.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:20 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
jawel hoor, ik denk dat iedereen hier in zn opvoeding heeft meegekregen dat patat en snacks en frisdrank niet gezond zijn. Daar vervolgens niets mee doen is een ander verhaal. Ik heb veel geleerd in dit topic maar niet op dit gebied. Dit is gewoon algemene kennis en ik vermoed dat AB een troll is.
Nee niet gezond, dat zijn 2 bruggen te ver. Je moet, je moet niksquote:Op maandag 24 juni 2013 10:15 schreef the85mc het volgende:
Ga dan eens goed lezen voordat je gaat lopen stampvoeten.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:19 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet waar. Ik vraag gewoon één ding en ik krijg er niet eens normaal antwoord op. Ik word alleen maar belachelijk gemaakt door jullie en niet serieus genomen.
Oh, dus ik ben een troll omdat ik niet heb meegekregen dat ik niet een frikandel kan eten zelfs als dat binnen die calorieën blijft en ik voor de rest gezond eet?quote:Op maandag 24 juni 2013 10:20 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
jawel hoor, ik denk dat iedereen hier in zn opvoeding heeft meegekregen dat patat en snacks en frisdrank niet gezond zijn. Daar vervolgens niets mee doen is een ander verhaal. Ik heb veel geleerd in dit topic maar niet op dit gebied. Dit is gewoon algemene kennis en ik vermoed dat AB een troll is.
Het kan wel, maar je mist voedingsstoffen. Je kan ook je hele 2000 kcals aan bijv. brood eten, maar dan krijg je scheurbuik. Daar val je dan weer wel van af.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:18 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
En is daar ook verteld waarom het niet zou kunnen als ik gewoon binnen die 2000 calorieën blijf? Nee.
5 km, ben nu bij lesje 25. Wil Evy uitlopen, dan tempo omhoog en daarna langer lopenquote:Op maandag 24 juni 2013 10:19 schreef anna82 het volgende:
[..]
Ik kom 's ochtends ook echt niet vooruit, mijn lijf werkt dan gewoon nog niet. Hoeveel loop je nu (als het wel lekker gaat)?
Ik houd er helemaal niet aan vast. Dat maken jullie ervan. Ik zeg net dat ik ga proberen te minderen, maar blijkbaar wordt daar helemaal overheen gelezen. Ik heb alleen nog geen antwoord op mijn vraag gehad tot jouw reactie dan.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:22 schreef the85mc het volgende:
Ik snap best dat niet iedereen alles van voeding weet. Dat weet ik ook niet, niemand weet alles van voeding. Maar zo star vasthouden aan een frikadel per dag.. Tjsah.. Omdat je dus onder je kcals zit gooi je er troep in ipv kwaliteit. Je kunt beter iedere dag een banaan eten ipv een frikadel.
Kcals zijn niet slecht. Suikers, zout allerlei toevoegingen wel. Dat is het punt.
quote:Op maandag 24 juni 2013 10:23 schreef Perruche het volgende:
[..]
Het kan wel, maar je mist voedingsstoffen. Je kan ook je hele 2000 kcals aan bijv. brood eten, maar dan krijg je scheurbuik. Daar val je dan weer wel van af.
Waarom reageer je niet op goewde adviezen zoals van Nallie en MC bijv.?
Omdat ik nog bezig ben met het beantwoorden, daarom. Aan dat soort adviezen heb ik namelijk wel iets, en dat is ook de reden dat ik hier post. Zodat ik meer kan leren over gezond eten en ik zelf ook gezonder kan gaan leven.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:23 schreef Perruche het volgende:
[..]
Het kan wel, maar je mist voedingsstoffen. Je kan ook je hele 2000 kcals aan bijv. brood eten, maar dan krijg je scheurbuik. Daar val je dan weer wel van af.
Waarom reageer je niet op goewde adviezen zoals van Nallie en MC bijv.?
Nee je bent een troll omdat bovenstaande je nu al 10 x uitgelegd is en jij het niet lijkt te snappen. Ik zie dan twee opties: 1) je bent oliedom 2) je bent een troll.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:23 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Oh, dus ik ben een troll omdat ik niet heb meegekregen dat ik niet een frikandel kan eten zelfs als dat binnen die calorieën blijft en ik voor de rest gezond eet?
Nou, leuk dat ik niet serieus genomen word dus.
Mooi, dan heb je de eerste verbetering al gemaakt. Ipv iedere dag een frikadel kun je dan iets gezonds eten, fruit bijvoorbeeld. Of wat nootjes (geen borrelnoten dus he..)quote:Op maandag 24 juni 2013 10:24 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik houd er helemaal niet aan vast. Dat maken jullie ervan. Ik zeg net dat ik ga proberen te minderen, maar blijkbaar wordt daar helemaal overheen gelezen. Ik heb alleen nog geen antwoord op mijn vraag gehad tot jouw reactie dan.
Ik heb dan misschien speciaal basisonderwijs gehad, en daarna op een tussenschool gezeten en daarna met moeite VMBO kunnen doen, maar ik vind het niet tof dat ik dan op deze manier belacehlijk gemaakt wordt omdat ik blijkbaar een gebrek aan kennis op dit gebied heb.
Dat kan in theorie wel, maar je krijgt niet genoeg voedingsstoffen binnen omdat je niet veel kcals eet.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:23 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Oh, dus ik ben een troll omdat ik niet heb meegekregen dat ik niet een frikandel kan eten zelfs als dat binnen die calorieën blijft en ik voor de rest gezond eet?
Nou, leuk dat ik niet serieus genomen word dus.
Nou, dat was dus juist wat ik wou weten.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:21 schreef Nallie het volgende:
[..]
Ga dan eens goed lezen voordat je gaat lopen stampvoeten.
Nee het is niet gezond om elke dag een frikandel te eten (zie ook de post van MC).
Sec afvallen is iets anders dan op een gezonde manier afvallen.
Als je alleen gewicht kwijt wil maar het je verder geen fuck uitmaakt wat het met je lijf doet, dan kan je inderdaad de 2000 kcal op elke manier binnenkrijgen. Al zou ik dan wel op 1800 gaan zitten, want 2000 is meer voor behoud van je gewicht. Als je wel gezonder wil gaan leven. Luister dan naar wat de mensen hier zeggen. Of koop een boek, zoals de voedselzandloper ofzo.
Niemand maakt je hier belachelijk.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:29 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Nou, dat was dus juist wat ik wou weten.
Wat betekent sec afvallen?
En nou, dat wist ik dus niet dat dat verschil maakt op welke manier je aan die calorieën komt. Ik wil wel leren, maar dan moet het ook een beetje met geduld worden uitgelegd en niet alleen dat er iets aangegeven wordt zonder onderbouwing. En ik wil ook best luisteren, maar als ik eerst belachelijk gemaakt word of niet serieus word genomen dan is het voor mij moeilijk om nog iets van diezelfde mensen aan te nemen.
Nee, ik ga nu inderdaad proberen om gezondere dingen ervoor in de plaats te doen. Met de tips van Phaidra moet dit wel lukkenquote:Op maandag 24 juni 2013 10:27 schreef the85mc het volgende:
[..]
Mooi, dan heb je de eerste verbetering al gemaakt. Ipv iedere dag een frikadel kun je dan iets gezonds eten, fruit bijvoorbeeld. Of wat nootjes (geen borrelnoten dus he..)
Met sec afvallen bedoel ik; als het je puur om het afvallen alleen gaat.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:29 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Nou, dat was dus juist wat ik wou weten.
Wat betekent sec afvallen?
En nou, dat wist ik dus niet dat dat verschil maakt op welke manier je aan die calorieën komt. Ik wil wel leren, maar dan moet het ook een beetje met geduld worden uitgelegd en niet alleen dat er iets aangegeven wordt zonder onderbouwing. En ik wil ook best luisteren, maar als ik eerst belachelijk gemaakt word of niet serieus word genomen dan is het voor mij moeilijk om nog iets van diezelfde mensen aan te nemen.
Oké, dus als ik het goed begrijp ligt het er vooral aan dan dat er weinig voedingsstoffen in zo'n frikandel zitten en het dan beter is om iets anders met meer voedingsstoffen maar minder calorieën te eten? Of begrijp ik dat verkeerd?quote:Op maandag 24 juni 2013 10:29 schreef Probability het volgende:
[..]
Dat kan in theorie wel, maar je krijgt niet genoeg voedingsstoffen binnen omdat je niet veel kcals eet.
(Ik geloof zelf niet zo in super clean eten maar wel dat je genoeg voedingsstoffen binnen moet krijgen.)
Dat vind ik fijn om te horen, maar dat gevoel krijg ik wel van motorbloempje, anna82 en _Dido_quote:Op maandag 24 juni 2013 10:34 schreef Probability het volgende:
[..]
Niemand maakt je hier belachelijk.
Blijf gerust en vraag wat je wil weten.
Oké, duidelijk.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:35 schreef Nallie het volgende:
[..]
Met sec afvallen bedoel ik; als het je puur om het afvallen alleen gaat.
Beter is als je een gezonde leefstijl aanneemt die je lang kan volhouden zodat je gezond bent, af valt en als je afgevallen bent, dit gewicht ook kan behouden.
Basis daarvoor is een gezond voedingspatroon en genoeg sporten.
Sporten deed je al toch?
Probeer te varieren met eten. Eet niet alleen maar boterhammen, maar wissel eens af met salade of een omelet iof met yoghurt en kwark. Probeer 2 stuks fruit te eten per dag en minimaal 200 gram groente. Van eiwitten (eieren, kwark, vlees, vis) zit je over het algemeen langer vol dan van koolhydraten (pasta, boterhammen, rijst, etc.) probeer dus af te wisselen!
Gezonde tussendoortjes zijn ongebrande noten, fruit, groente, rijstwafels met beleg, gekookte eitjes, bakje kwark.
Probeer ook etiketten te lezen om wat meer bewust te worden van wat er allemaal in de producten zit die je eet!
ja, het is belangrijker om op voedingstoffen te letten dan op kcals. Je lichaam heeft eiwitten, vetten, vezels, vitaminen, mineralen nodig om gezond te blijven. Je lichaam heeft geen suiker, zout, frituurvet nodig. Sterker nog, dat is slecht voor je.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:40 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Oké, dus als ik het goed begrijp ligt het er vooral aan dan dat er weinig voedingsstoffen in zo'n frikandel zitten en het dan beter is om iets anders met meer voedingsstoffen maar minder calorieën te eten? Of begrijp ik dat verkeerd?
Ja want jij wil afvallen en je mag als vrouw minder eten dan een man.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:40 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Oké, dus als ik het goed begrijp ligt het er vooral aan dan dat er weinig voedingsstoffen in zo'n frikandel zitten en het dan beter is om iets anders met meer voedingsstoffen maar minder calorieën te eten? Of begrijp ik dat verkeerd?
quote:Op maandag 24 juni 2013 10:46 schreef the85mc het volgende:
[..]
ja, het is belangrijker om op voedingstoffen te letten dan op kcals. Je lichaam heeft eiwitten, vetten, vezels, vitaminen, mineralen nodig om gezond te blijven. Je lichaam heeft geen suiker, zout, frituurvet nodig. Sterker nog, dat is slecht voor je.
Zoals uniek (of was het li?) hier wel eens zegt: als het gegroeid is, is het meestal wel gezond.
quote:Op maandag 24 juni 2013 10:47 schreef Probability het volgende:
[..]
Ja want jij wil afvallen en je mag als vrouw minder eten dan een man.
Kijk jij eet bijvoorbeeld:
's ochtends schaaltje yoghurt
tussendoor een liga en een pakje appelsap (light)
's middags 2 boterhammen salami en 2 boterhammen slankie
een frikandel
's avonds gebakken aardappels met kaassaus en een schnitzel en daarbij wat sla
een schaaltje chips (light)
Een jongen die veel sport eet bijvoorbeeld:
's ochtends 500 gram kwark, 2 boterhammen met makreel
tussendoor een appel, banaan en een handje nootjes
's middags soep, een broodje met avocado en tomaten en sla en een frikandel
tussendoor een handje nootjes
's avonds: biefstuk, broccoli en gekookte aardappels en daarna aardbeien
's avonds nog kwark met veel fruit
Dan eten jullie beide een frikandel maar de jongen krijgt veel meer gezonde dingen binnen (voedingstoffen, vetten, fruit, groente etc.)
Niet iedere keer hier op gaan zitten dan komt het wel goed.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:42 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dat vind ik fijn om te horen, maar dat gevoel krijg ik wel van motorbloempje, anna82 en _Dido_.
Ik wil hier ook wel graag blijven want er zijn mensen die wel mijn vragen beantwoorden en geduld voor me hebben. Maar ik stond wel op het punt om te vertrekken hier door al dit gedoe.
Je kan de voedselzandloper lenen uit de bieb. Ik heb hem hier liggen maar nog niet in gekeken. Hij schijnt wel goed te zijn voor een goed beeld over etenquote:Op maandag 24 juni 2013 10:45 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Oké, duidelijk.
Dus als ik het begrijp: niet per sé minder gaan eten maar wel gezonder gaan eten zodat je het lang kunt volhouden.
Sporten doe ik al ja, ik ga 3x per week naar de sportschool om daar te hardlopen en te fietsen. Maar met dit weer wil ik het ook wel buiten doen, alleen ik weet nog niet precies hoeveel calorieën het buiten zijn. In de sportschool zijn het zo'n 320 op een keer dat ik er heen ga.
Ik vind dat wel een goed idee, en die voorbeelden daar heb ik ook wat aan. Hier kan ik wat mee, en ik ga zeker proberen om wat te variëren nu.
Waarom kun je de Duitse wel goed spellen opeens?quote:Op maandag 24 juni 2013 10:49 schreef motorbloempje het volgende:
Weet iemand trouwens of je frikandellen (en dan heb ik 't niet over de Duitse frikadellen) een beetje fatsoenlijk zelf kunt maken?
Oké, dat is wel duidelijk denk ikquote:Op maandag 24 juni 2013 10:46 schreef the85mc het volgende:
[..]
ja, het is belangrijker om op voedingstoffen te letten dan op kcals. Je lichaam heeft eiwitten, vetten, vezels, vitaminen, mineralen nodig om gezond te blijven. Je lichaam heeft geen suiker, zout, frituurvet nodig. Sterker nog, dat is slecht voor je.
Zoals uniek (of was het li?) hier wel eens zegt: als het gegroeid is, is het meestal wel gezond.
Oké, nu is het me duidelijk. Dit leg je heel duidelijk uit, dat vind ik fijn.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:47 schreef Probability het volgende:
[..]
Ja want jij wil afvallen en je mag als vrouw minder eten dan een man.
Kijk jij eet bijvoorbeeld:
's ochtends schaaltje yoghurt
tussendoor een liga en een pakje appelsap (light)
's middags 2 boterhammen salami en 2 boterhammen slankie
een frikandel
's avonds gebakken aardappels met kaassaus en een schnitzel en daarbij wat sla
een schaaltje chips (light)
Een jongen die veel sport eet bijvoorbeeld:
's ochtends 500 gram kwark, 2 boterhammen met makreel
tussendoor een appel, banaan en een handje nootjes
's middags soep, een broodje met avocado en tomaten en sla en een frikandel
tussendoor een handje nootjes
's avonds: biefstuk, broccoli en gekookte aardappels en daarna aardbeien
's avonds nog kwark met veel fruit
Dan eten jullie beide een frikandel maar de jongen krijgt veel meer gezonde dingen binnen (voedingstoffen, vetten, fruit, groente etc.)
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/293/quote:Op maandag 24 juni 2013 10:56 schreef loveli het volgende:
[..]
Waarom kun je de Duitse wel goed spellen opeens?
Ik ga het wel proberen maar ik kan niks garanderen. Soms is het gewoon te onaardig en kan ik het niet negeren.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:48 schreef Probability het volgende:
[..]
Niet iedere keer hier op gaan zitten dan komt het wel goed.
[ afbeelding ]
Ik geloof dat ik niet eens meer lid ben van de bieb. Misschien dat ik 'm via een andere weg kan vinden.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:51 schreef Probability het volgende:
[..]
Je kan de voedselzandloper lenen uit de bieb. Ik heb hem hier liggen maar nog niet in gekeken. Hij schijnt wel goed te zijn voor een goed beeld over eten
(Ik zou er eigenlijk even in moeten bladeren voor ik hem je aanraad haha)
Graag gedaan!quote:Op maandag 24 juni 2013 11:00 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Oké, nu is het me duidelijk. Dit leg je heel duidelijk uit, dat vind ik fijn.
Jij moet dan dus wel het aantal kcals voor mannen aanhouden natuurlijk, anders eet je te weinig.quote:Op maandag 24 juni 2013 11:00 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Oké, nu is het me duidelijk. Dit leg je heel duidelijk uit, dat vind ik fijn.
Zout, vet en sponzig?quote:Op maandag 24 juni 2013 11:04 schreef the85mc het volgende:
Door die frikadellen discussie ging ik eens nadenken over die dingen. Waar smaken frikadellen naar?
Ik kan de smaak niet omschrijven eigenlijk, het heeft ook niet echt een vleessmaak. Dat is toch raar?
Oké, dus vitamines zijn belangrijker dan suikers, en de vitamines zijn belangrijk om energie te maken en om troep weg te werken. Dus veel groente zoals je al aangeeft.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:52 schreef loveli het volgende:
Eiwitten, koolhydraten, vetten zijn de 'grote' voedingsstoffen, vezels, vitamines, mineralen de 'kleine'. Om goed te kunnen functioneren heb je zowel gezonde vetten, eiwitten en wat koolhydraten nodig als vezels, vitamines, mineralen.
Als je veel troep (dingen met suiker, ongezond vet, alcohol) eet/drinkt, verbruik je meer vitamines om de troep weg te werken. Dat zijn vitamines die je eigenlijk nodig hebt om bijvoorbeeld energie vrij te maken.
Suiker kan gebruikt worden als brandstof, maar het is slecht voor je en het overschot wordt als vet opgeslagen.
Als je gezond wilt eten, eet je veel groente, weinig suiker en andere troep (cola, kwark met smaakje, frituur, ontbijtkoek, etc).
Kijk, dit zijn de posts waar iedereen wat aan heeft.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:52 schreef loveli het volgende:
Eiwitten, koolhydraten, vetten zijn de 'grote' voedingsstoffen, vezels, vitamines, mineralen de 'kleine'. Om goed te kunnen functioneren heb je zowel gezonde vetten, eiwitten en wat koolhydraten nodig als vezels, vitamines, mineralen.
Als je veel troep (dingen met suiker, ongezond vet, alcohol) eet/drinkt, verbruik je meer vitamines om de troep weg te werken. Dat zijn vitamines die je eigenlijk nodig hebt om bijvoorbeeld energie vrij te maken.
Suiker kan gebruikt worden als brandstof, maar het is slecht voor je en het overschot wordt als vet opgeslagen.
Als je gezond wilt eten, eet je veel groente, weinig suiker en andere troep (cola, kwark met smaakje, frituur, ontbijtkoek, etc).
De verloedering van de frikadelquote:Op maandag 24 juni 2013 11:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/293/
Volgens mij zijn de Belgische en Duitse versies wel ongeveer gelijk.
Oh, dat is wel echt wennen voor mij denk ik. Bij mij beslaat het deel groente niet m'n halve bord. Maar ik hoef ook niet "overnight" ermee te beginnen toch? Mag rustig aan.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:53 schreef Probability het volgende:
Ik schep meestal mijn halve bord vol groente, dan 2 schepjes zetmeelrijkeproducten (pasta, rijst. Gekookte aardappel is wel echt prima) en dan een klein/half stukje vlees. En het liefst dus zonder paneermeel enz enz. Het liefst heb ik 2 soorten groente voor de variatie. Zo hoef je niet minder te eten en krijg je voldoende binnen.
Als ik pasta eet neem ik een klein schepje volkoren pasta en heeeel veel saus (ik maak dan natuurlijk geen witte (kaas)saus maar met veeel groente) Soms wel lastig als je met meerdere mensen eet!!!
Je bord mag gewoon vol liggen dus.
LOL nu zeg je wel gewoon dat hij wat minder begaafd is, ook niet echt aardigquote:Op maandag 24 juni 2013 11:06 schreef VulcanJ het volgende:
[..]
Kijk, dit zijn de posts waar iedereen wat aan heeft.
Misschien wel ooit in een boekje voorbij zien komen op school maar dat blijft op de e.o.a. manier niet altijd plakken. Zeker niet bij de wat minder begaafde mensen in onze samenleving.
Dan kun je gaan lopen roepen dat iemand oliedom, 14 of watdanook is maar dat helpt niet echt om deze mensen te helpen om gezonder te gaan leven.
Dank je wel loveli en de andere posters die dit soort posts er elke keer weer uit braken.![]()
Oh, bedankt voor de tipquote:Op maandag 24 juni 2013 11:04 schreef Probability het volgende:
[..]
Graag gedaan!
Ik vind dit ook een leuke site om te volgen:
https://www.facebook.com/GewoonWatEenStudentjesAvondsEet
Oh, waarom is dat?quote:Op maandag 24 juni 2013 11:04 schreef Novem het volgende:
[..]
Jij moet dan dus wel het aantal kcals voor mannen aanhouden natuurlijk, anders eet je te weinig.
*kuch* zij *kuch* .quote:Op maandag 24 juni 2013 11:08 schreef Novem het volgende:
[..]
LOL nu zeg je wel gewoon dat hij wat minder begaafd is, ook niet echt aardig
Ja, ik denk vooral naar de kruiden en het zout wat erin zit. Het vlees heeft van zichzelf niet heel veel smaak volgens mij.quote:Op maandag 24 juni 2013 11:04 schreef the85mc het volgende:
Door die frikadellen discussie ging ik eens nadenken over die dingen. Waar smaken frikadellen naar?
Ik kan de smaak niet omschrijven eigenlijk, het heeft ook niet echt een vleessmaak. Dat is toch raar?
Want ik heb je post verkeerd begrepenquote:Op maandag 24 juni 2013 11:11 schreef loveli het volgende:
Nu ga ik wel de tip van aurum volgen. En koffie.
Nee, ik heb gewoon zin in koffie en rustig wakker worden.quote:Op maandag 24 juni 2013 11:14 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Want ik heb je post verkeerd begrepen?
huh is het een man?quote:Op maandag 24 juni 2013 11:08 schreef Novem het volgende:
[..]
quote:Op maandag 24 juni 2013 11:08 schreef Novem het volgende:
[..]
lol, hoe leg ik dat nu weer uit.quote:Op maandag 24 juni 2013 11:11 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
*kuch* zij *kuch* .
En ja, dit is niet zo aardig. Ik ben niet zwakbegaafd ofzo, ik heb alleen moeite gehad met leren en een aantal dingen (zoals gezond eten) niet meegekregen. Maar ik heb mezelf veel dingen geleerd en door zelf hard te werken heb ik ook gewoon MBO kunnen doen en zit ik erover te denken om straks HBO te doen.
Ik heb over voeding alleen nooit echt iets geleerd voor zover ik weet. En daar ben ik eerlijk in.
Gewoon negeren. Sommige mensen schijnen het nodig te hebben om denigrerend tegen anderen te doen om zich beter te voelen over zichzelf.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:42 schreef AdoraBelle het volgende:
Dat vind ik fijn om te horen, maar dat gevoel krijg ik wel van motorbloempje, anna82 en _Dido_.
Maar wat heb je nu als ontbijt gegeten? En wat is je planning voor de rest van de dag?quote:Op maandag 24 juni 2013 09:18 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik heb nog niet echt een idee van wat ik de rest van de dag ga eten, tot nu toe weet ik alleen wat ik als ontbijt gehad heb.
quote:Op maandag 24 juni 2013 10:40 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Volgens mij worden er geen onredelijke dingen verwacht van de gemiddelde poster, nl. lezen wat er staat en erover nadenken.quote:Op maandag 24 juni 2013 11:29 schreef VulcanJ het volgende:
Er wordt hier soms best negatief gedaan over mensen die geen hoger onderwijs hebben genoten.
Sommigen ook niet.quote:Op maandag 24 juni 2013 11:35 schreef _mille-feuille_ het volgende:
Sommige mensen schijnen het nodig te hebben om denigrerend tegen anderen te doen om zich beter te voelen over zichzelf.
Jouw maandsalaris of het mijne?quote:Op maandag 24 juni 2013 12:03 schreef the85mc het volgende:
Ik geloof dat ik een talent heb ontdektOmdat ik van jongs af aan al boten vaar en daarin geïnteresseerd ben heb ik wel wat inzicht daarin. En blijkbaar kun je daar ook wat mee verdienen.
In één middag een half maandsalaris zelfs
Mooi talentquote:Op maandag 24 juni 2013 12:03 schreef the85mc het volgende:
Ik geloof dat ik een talent heb ontdektOmdat ik van jongs af aan al boten vaar en daarin geïnteresseerd ben heb ik wel wat inzicht daarin. En blijkbaar kun je daar ook wat mee verdienen.
Ik zie je anders weinig constructiefs posten, alleen andere mensen afkraken.quote:Op maandag 24 juni 2013 11:49 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, ik voel me nu echt top. De dag begon wat zwakjes, want ja, maandag hè, maar nadat ik hier postte was het allemaal ineens een stuk zonniger.
[/sarcasme]
De indrukwekkendheid hiervan hangt af van wat jouw maandsalaris isquote:Op maandag 24 juni 2013 12:03 schreef the85mc het volgende:
Ok.quote:Op maandag 24 juni 2013 12:05 schreef _mille-feuille_ het volgende:
[..]
Ik zie je anders weinig constructiefs posten, alleen andere mensen afkraken.
Haha. Op dit moment is mijn salaris niet zo indrukwekkend, ik werk zo af en toe in het weekend als schipper. Nog 3 weken en dan ben ik echt klaarquote:Op maandag 24 juni 2013 12:06 schreef Novem het volgende:
[..]
De indrukwekkendheid hiervan hangt af van wat jouw maandsalaris is
@VulcanJ, hier op fok wordt er vaak stom gedaan over iedereen die MBO of lager doet, maar hier in dit topic heb ik dat nog nooit meegemaakt eigenlijk.
haha jij bent parttime belastinginspecteur? In dat geval is het netto van een krantenbezorger.quote:
Dit. En dat terwijl ik toch al een x aantal jaar rondhang in dit topic.quote:Op maandag 24 juni 2013 09:52 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik weet niet of ik het hier nog wel zo gezellig vind.
Nog steeds nicequote:Op maandag 24 juni 2013 12:12 schreef the85mc het volgende:
[..]
haha jij bent parttime belastinginspecteur? In dat geval is het netto van een krantenbezorger.
^^quote:Op maandag 24 juni 2013 12:02 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Volgens mij worden er geen onredelijke dingen verwacht van de gemiddelde poster, nl. lezen wat er staat en erover nadenken.
Er is een verschil tussen intelligentie, boerenverstand, en slimheid, niet iedereen heeft er evenveel van. Volgens mij wordt niemand afgerekend op zij of haar verstandelijke vermogens, maar wel op begrijpend lezen en een klein beetje gezond verstand (naar vermogen).
Ons inschattingsvermogen wat betreft dat laatste is misschien niet altijd feilloos.
Je moest eens weten hoeveel spelfouten ik negeer
Yep. En af en toe werk ik op de HU in tentamenperiodes. Maar dat is allemaal tijdelijk tot ik straks een 'echte' baan heb.quote:Op maandag 24 juni 2013 12:17 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Nog steeds niceWat doe je dan precies? Mensen rondvaren?
Ja.quote:Op maandag 24 juni 2013 12:21 schreef loveli het volgende:
Niet sporten met ontstekingen in je hoofd!! Maar dat weet je nu ook lijkt me
Ok: het is verdomd moeilijk om per dag alle voedingstoffen die je lichaam nodig heeft (vitaminen, mineralen, etc) binnen te krijgen. Zelfs als je nooit troep eet en al je calorieën vult met groente, fruit, kwark en brood. Als je dan ook nog eens dagelijks een frikandel eet (mind you, 200 kcal, 10% van je dagelijkse intake!!), red je het echt niet met de overige gezonde voeding. Daarom kan je beter iets strenger zijn en de troep beperken tot iets wat redelijk is. En dat is dus niet dagelijks, eerder wekelijks.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:18 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
En is daar ook verteld waarom het niet zou kunnen als ik gewoon binnen die 2000 calorieën blijf? Nee.
Heerlijk met donkere zoete curry , echte mayo en veel uitjes. Frikadel is gewoon erg lekker!quote:
Je krijgt een nieuwe, volgens mijquote:Op maandag 24 juni 2013 17:12 schreef uniekhoorn het volgende:
ff een snel vraagje:
Nummer behoud op je nieuwe abonnement, moet je dan je oude simkaart met je te behouden nummer in je telefoon houden of wordt je "nieuwe simkaart" gebruikt om je nummer erop te zetten?
Perr, zoute stokjes met nutella en zoute stokjes met pindakaas.. kan allebei, vooral om en om en om en om en om...
Ik kreeg een nieuwe die niet werkte, tot ze mijn 'oude' nummer erop gezet hadden (oude simkaart was daarna ook nutteloos).quote:Op maandag 24 juni 2013 17:12 schreef uniekhoorn het volgende:
ff een snel vraagje:
Nummer behoud op je nieuwe abonnement, moet je dan je oude simkaart met je te behouden nummer in je telefoon houden of wordt je "nieuwe simkaart" gebruikt om je nummer erop te zetten?
Perr, zoute stokjes met nutella en zoute stokjes met pindakaas.. kan allebei, vooral om en om en om en om en om...
Je nummer komt uiteindelijk op die nieuwe maar tot die tijd moet je beide bewarenquote:Op maandag 24 juni 2013 17:12 schreef uniekhoorn het volgende:
ff een snel vraagje:
o, dan hoop ik dat maar!quote:Op maandag 24 juni 2013 16:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Als je het virusje hebt wat ik had, ben je er morgen vanaf. Beterschap!
Nee!quote:Op maandag 24 juni 2013 17:10 schreef Probability het volgende:
Per heb jij wel eens bootcamp buiten gedaan bij 'onze' sportschool op de andere vestiging?
Whoohooo!!!!quote:
komt vast goedquote:Op maandag 24 juni 2013 17:47 schreef Mufasa208 het volgende:
Overmorgen nog een uurtje afgezaagd worden, dit is een van de voorbereidingen.
quote:Op maandag 24 juni 2013 17:47 schreef Mufasa208 het volgende:
Overmorgen nog een uurtje afgezaagd worden, dit is een van de voorbereidingen.
Master :quote:Op maandag 24 juni 2013 18:00 schreef _Dido_ het volgende:
Scriptie in drie weken?Whooh, wel bachelor dan? Heb de mijne in twee weken fulltime geschreven, maar eigenlijk is dat idioot snel.
okequote:Op maandag 24 juni 2013 18:05 schreef Californium het volgende:
[..]
Master :
Bij onze opleiding is stage het belangrijkste ivm praktijkervaring ( 2x 36 ec) en scriptie is meer omdat het erbij moet horen (ofzo) (2x 6 ec). en 6 ec staat voor 4 weken volgens mij. 3 weken schrijven en in de laatste week presentatie maken.
Jij ook veel succes!quote:Op maandag 24 juni 2013 17:57 schreef Californium het volgende:
Goed bezig Mufasa! Ik ben er ook bijna! En @ Moblo: Jeeeejgoed bezig!!
Ik had versie 2 van mijn verslag ingeleverd voor verder commentaar; kreeg ik als opmerking dat ie alleen de nieuwe delen had gelezen en de rest niet want het was de eerste keer ook al goed... best een leuk compliment! Denk ik. Wordt een leuke week.
1) stageverslag (en 2e verslagje) aanpassen en inleveren
2) nog even wat labwerk afmaken (ultieme)
3) presentatie in elkaar gooien.
4) 2 tentamens maken.
Dan van het weekend presentatie voorbereiden en een leuk artikel vinden om scriptie over te schrijven en dan maandag presentatie geven en scriptiebespreking en dan gaat maandag gelijk de teller lopen voor 3 weken fulltime scriptie schrijven. Daarna verhuizen en dan vanaf 1 september werken....
Lijstje dan maar:
o: kwark en muesli
L: Dubbele (grote) boterham met kaas, boter en rucola
D: Stuk goed met groente gevulde vega lasagne met bechamelsaus; stuk gevulde paprika
T: kersen, nectarine, kiwi, gekookt ei
Volgens mij is het te weinig maar door stress kan ik geen hap wegkrijgen dus vind dit al indrukwekkend. Tevens geen S: ik heb nu al drie dagen last van spierkramen in mijn kuiten, vooral bij traplopenSlaat helemaal nergens op dat ik daar nu last van heb na een paar minuten hardlopen! In het weekend maar even zwemmen om los te komen en tot dan veel drinken!
Een metatarsal is een middenvoetsbeentje?quote:Op maandag 24 juni 2013 18:44 schreef _Dido_ het volgende:
Mufasa, weet jij (of iemand anders nafuurlijk) toevallig hoe iets wat in het Engels metatarsal sleeve heet (zie Google) in het Nederlands heet?
Edit: ik vind wel metatarsaalbandage, maar weinig hits...
dat hielp me op weg. Gevonden, dank!quote:Op maandag 24 juni 2013 19:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Een metatarsal is een middenvoetsbeentje?
Een middenvoetsbeentjesbandage?
Thxquote:
Je hebt iig genoeg chocolade gehad.quote:Op maandag 24 juni 2013 19:09 schreef vlindertje89 het volgende:
Hier ook een beetje raar lijstje want ook ik begon laat met eten, daarnaast was ik ziek en had ik zin in zoet en ik had niet zoveel in huis want nog geen boodschappen gedaan, en dat gaat niet zo goed samen..
O/L: bak diepvriesfruit (bosbessen, frambozen, kersen, denk zo'n 80gr per soort)
T: twee keer handje melkhagelslag, 1.5 eetlepel chocoladefudgebotercreme die al 2mnd in de koelkast staat
D: 62.5gr noodles met 90gr zalm, 175gr broccoli+bloemkool en teriyaki saus
T: 15gr milka melkchocolade met oreo, 15gr milka melkchocolade met daim
B: 2x 3km fietsen voor boodschappen
Wél boodschappen gedaan en een eetplanning voor de D's rest van de week:
Morgen noodles met zalm, broccoli & bloemkool en teriyaki saus
Woensdag vega burger met zilvervliesrijst en blik doperwten/worteltjes
Donderdag quinoa met rucola, geitenkaas en zongedroogde tomaatjes
Vrijdag volkorenpasta met rode saus met een courgette en twee paprika's
En heb drie bakken kwark gehaald, nieuw diepvriesfruit, een galiameloen, een cantaloupe meloen, drie appels en twee mango's en rosbief en rookvlees en pindakaas voor op brood. De rest van mn week wordt (hopelijk) weer netjes en strak qua lijstjes!
Idd (meer dan) genoeg chocolade. Had vanmorgen bij het ontbijt al ong 250gr diepvriesfruit (bosbessen, frambozen, kersen) gegeten en heb net nog een hele mango opgegeten.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:15 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Je hebt iig genoeg chocolade gehad.
Waar is je fruit? En je kan overdag ook nog wat groente eten.
Ik bedacht nog een foto te willen maken van de blender, voor het geblender. Was een mooie regenboog, helemaal tot in de nok van de blender gevuldquote:Op maandag 24 juni 2013 20:15 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Je hebt iig genoeg chocolade gehad.
Waar is je fruit? En je kan overdag ook nog wat groente eten.
XM, pak je soms niet stiekem even een appeltje? of een perzik? of een sinaasappel? Mag wel hoor
An, jij eet altijd heel lekker maar kan het qua hoeveelheden totaal niet inschatten. Neem aan dat je dat zelf in de gaten houdt.
Oké, ik begrijp dat je het niet als een belediging bedoelde.quote:Op maandag 24 juni 2013 11:29 schreef VulcanJ het volgende:
[..]
[..]
lol, hoe leg ik dat nu weer uit.
Er wordt hier soms best negatief gedaan over mensen die geen hoger onderwijs hebben genoten. Ik zie de mogelijkheid om hoger onderwijs te volgen als iets speciaals, een gave zo je wil. Met minder begaafd bedoel ik dus niet gelijk zwakbegaafd. Zoals ik 'm bedoelde niks onaardigs aan dus.
Maar ik snap de miscommunicatie, minder begaafd kan door anderen worden uitgelegd als zwakbegaafd. Eens! Zo bedoelde ik het echter niet. Blijft lastig, internet communicatie.
Ja, sommige mensen hier hebben een soort arrogantie over zichzelf, dat vind ik wel jammer.quote:Op maandag 24 juni 2013 11:35 schreef _mille-feuille_ het volgende:
Gezellig weer hier vanmorgen.
[..]
Gewoon negeren. Sommige mensen schijnen het nodig te hebben om denigrerend tegen anderen te doen om zich beter te voelen over zichzelf.
[..]
Maar wat heb je nu als ontbijt gegeten? En wat is je planning voor de rest van de dag?
Het zit je diep he?quote:Op maandag 24 juni 2013 11:49 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, ik voel me nu echt top. De dag begon wat zwakjes, want ja, maandag hè, maar nadat ik hier postte was het allemaal ineens een stuk zonniger.
[/sarcasme]
Het zal me aan m'n reet roesten of iemand 0 of 38 worsten of frika(n)dellen op een dag eet. Maar na 100 keer uitgelegd te krijgen dat het niet alleen om Kcals gaat en dat frika(n)dellen crap zijn het nog presteren om te zeggen 'maar één per dag is toch niet erg', bitch, puh-leaseDan ben je óf een troll, of gewoon te stom om zélf wat dingen op te zoeken, zoals bijvoorbeeld even de OP lezen als daar naar verwezen wordt. Mensen helpen/tips geven die laten zien dat ze ook maar enigszins zelf de moeite willen doen om dingen te begrijpen:
maar dit soort posts...
_! Ja, nee. Er is niets mis met geen vwo doen of wat dan ook, maar het gaat om de moeite wíllen doen iets te begrijpen, en als je dan na aardig wat prima uitleg nog steeds aankomt met 'een frikandel per dag is toch niet zo erg' dan kun je van mij een grote
krijgen.
Ik vind mijn reacties hier wel normaal hoor, ik doe niet iets om een bepaald soort reacties uit te lokken. Ik reageer hiet gewoon normaal en stel vragen als ik iets niet weet. Ik vind het raar dat je dan naar mij gaat wijzen.quote:Op maandag 24 juni 2013 12:13 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dit. En dat terwijl ik toch al een x aantal jaar rondhang in dit topic.
Toevoeging @AB nav pm: sommige mensen hebben werk, huishouden en een gezin en hangen niet de hele dag op het internet rond.
Hoe er opje gereageerd word vind ik niet tof, maar dat geldt eigenlijk ook voor je eigen reacties.
Dat je een frikandel zo min mogelijk kunt eten wil ik nog wel geloven na wat me verteld is. Maar ik ben niet zo geïnteresseerd in bepaalde beweringen als die nergens op gebaseerd zijn.quote:Op maandag 24 juni 2013 11:58 schreef An24 het volgende:
[..]Sterker nog: er zijn zelfs mensen die beweren dat als je zo'n frikandel eet met veel suiker, zout en verkeerde vetten, het de opname van goede voedingsstoffen verhinderd, omdat chemische reacties enzo. Daarom kun je hem beter helemaal niet eten, of het liefste zo weinig mogelijk.
Heb het even door de teller gehaald en kom idd wat laag uit (1245kcal). Denk dat ik er dan ergens tussendoor nog twee meergranen rijstwafels met pindakaas bij doe!quote:Op maandag 24 juni 2013 20:37 schreef Nallie het volgende:
Ik vind t weinig vlinder! Maar als jij t er goed op doet... wel lekker allemaal!
Mijn eindlijst:
O: havermout, cacao, banaan
T: koffie verkeerd
L: bak salade (tomaat, komkommer, kikkererwten, pompoenpitten met yoghurtdressing) en een grote spelcracker geitenkaas
T: appel, rijstwafel pindakaas, stukje kip
S: uur bootcamp
D: mini quiche (zonder bodem) van ei, ricotta, geitenkaas, paprika en nog wat groens met een spinazie/tomaat salade
T: beetje kwark
waarom nu nog eens oprakelen? Gewoon laten rustenquote:Op maandag 24 juni 2013 20:51 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik reageer normaal, stel je niet zo aan.
nee nee, je moet het goede voorbeeld gevenquote:
Ik heb een andere definitie van normaal geloof ik.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:51 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik reageer normaal, stel je niet zo aan.
Ik reageerde op die mensen omdat ze me serieus advies gaven. Toen viel me de reactie van motorbloempje op en dat vond ik nogal zwak. Als ze zelf niks bijdraagt behalve zeiken.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:53 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
waarom nu nog eens oprakelen? Gewoon laten rustenEn wat vind je zelf van je lijstje van vandaag?
XM bij borstvoeding moet je nog meer eten dan normaal hè? Eet eens wat meer meissiequote:Op maandag 24 juni 2013 20:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Uniek, ik ben blij als ik er om half 12 een keer ff ontbijt kan nemen. Fruit schiet er nu echt bij in. Slecht, I know.
quote:Op maandag 24 juni 2013 20:54 schreef laziness het volgende:
[..]
XM bij borstvoeding moet je nog meer eten dan normaal hè? Eet eens wat meer meissie
Ik zie niet wat er raar aan mijn reacties is. Ik reageer gewoon normaal op de mensen die mij serieus advies geven. Op motorbloempje reageer ik anders, maar gezien haar posts en haar gedrag hier is het niet raar dat ik zo reageer.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik heb een andere definitie van normaal geloof ik.
Maar goed, each to his own ofzo.
Na consult bij een diëtiste, bleek dat ik (1m53) 2300 kcal moest eten om op gewicht te blijven. Meer nog om aan te komen. Echt bizar veel vond ik dat!quote:Op maandag 24 juni 2013 20:54 schreef laziness het volgende:
[..]
XM bij borstvoeding moet je nog meer eten dan normaal hè? Eet eens wat meer meissie
ik stelde ook nog een andere vraagquote:Op maandag 24 juni 2013 20:54 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik reageerde op die mensen omdat ze me serieus advies gaven. Toen viel me de reactie van motorbloempje op en dat vond ik nogal zwak. Als ze zelf niks bijdraagt behalve zeiken.
Of niet?!quote:Op maandag 24 juni 2013 20:56 schreef Chicolate het volgende:
Lekker Mufasa
9 uur na een reactie nog even beledigd reageren is lekker constructief en houdt het hier inderdaad ongelooflijk gezellig.
quote:
Ik kan je vraag niet vinden, heb je me geciteerd? Anders is het een beetje lastig want dan krijg ik er geen bericht van en zie ik m'n eigen post er ook niet bij staan. Dan kan ik weleens een vraag missen.quote:
je hebt mij zelfs geciteerd.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:59 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik kan je vraag niet vinden, heb je me geciteerd? Anders is het een beetje lastig want dan krijg ik er geen bericht van en zie ik m'n eigen post er ook niet bij staan. Dan kan ik weleens een vraag missen.
Als iedereen nou z'n eigen niveau aanhoudt als 'ie reageert, hoeven we een ander niet de schuld te geven van een ondermaatse reactie. Iedereen is verantwoordelijk voor z'n eigen niveau.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:56 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik zie niet wat er raar aan mijn reacties is. Ik reageer gewoon normaal op de mensen die mij serieus advies geven. Op motorbloempje reageer ik anders, maar gezien haar posts en haar gedrag hier is het niet raar dat ik zo reageer.
Oké, duidelijk ditquote:Op maandag 24 juni 2013 12:28 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ok: het is verdomd moeilijk om per dag alle voedingstoffen die je lichaam nodig heeft (vitaminen, mineralen, etc) binnen te krijgen. Zelfs als je nooit troep eet en al je calorieën vult met groente, fruit, kwark en brood. Als je dan ook nog eens dagelijks een frikandel eet (mind you, 200 kcal, 10% van je dagelijkse intake!!), red je het echt niet met de overige gezonde voeding. Daarom kan je beter iets strenger zijn en de troep beperken tot iets wat redelijk is. En dat is dus niet dagelijks, eerder wekelijks.
Ga de voedingszandloper maar ff lezen. heeft een arts geschreven. Jij ook bedanktquote:Op maandag 24 juni 2013 20:51 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dat je een frikandel zo min mogelijk kunt eten wil ik nog wel geloven na wat me verteld is. Maar ik ben niet zo geïnteresseerd in bepaalde beweringen als die nergens op gebaseerd zijn.
Toch bedankt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |