abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128261227
Haha wat vet net zeg _O_ De vriendin van iemand uit ons motorgroepje hier had een gala vanavond. Of wij haar met zoveel mogelijk motoren wilde begeleiden. Maar natuurlijk willen wij dat :7

Komen daar aan met een stuk of 20 motoren, waarvan een aantal zonder einddemper, gigantische teringherrie, haar afgezet en weer weggereden. Dacht er één met een TL1000S nog even een achterbandje op te roken, maar die motor is in dat proces overleden :')

Schitterend was dat. Zonder twijfel de meest indrukwekkende entree van dat hele gala haha

Vrijwel al die dingen oververhit. Krijg je ervan als je gaat staan toerenbeuken terwjl je stil staat en dan nog even een burnout maken :') Toen ik weg reed stond mijn olietemperatuur op 110 graden :X Even alles af laten koelen op een pleintje, iedereen die weg reed moest toch nog even kijken.

Mooi man :Y
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_128261350
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 23:14 schreef BlackLining het volgende:
Haha wat vet net zeg _O_ De vriendin van iemand uit ons motorgroepje hier had een gala vanavond. Of wij haar met zoveel mogelijk motoren wilde begeleiden. Maar natuurlijk willen wij dat :7

Komen daar aan met een stuk of 20 motoren, waarvan een aantal zonder einddemper, gigantische teringherrie, haar afgezet en weer weggereden. Dacht er één met een TL1000S nog even een achterbandje op te roken, maar die motor is in dat proces overleden :')

Schitterend was dat. Zonder twijfel de meest indrukwekkende entree van dat hele gala haha

Vrijwel al die dingen oververhit. Krijg je ervan als je gaat staan toerenbeuken terwjl je stil staat en dan nog even een burnout maken :') Toen ik weg reed stond mijn olietemperatuur op 110 graden :X Even alles af laten koelen op een pleintje, iedereen die weg reed moest toch nog even kijken.

zonde van die tls :P
I are Baboon
pi_128261358
quote:

_O_ _O_
pi_128261447
Hehe nice maar 110 graden is niet zo heel hoog natuurlijk.
pi_128261501
Daar had ik wel foto's van willen zien. :)
pi_128261679
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 23:18 schreef Geerd het volgende:
Hehe nice maar 110 graden is niet zo heel hoog natuurlijk.
Olietemperatuur? 115 is max ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 23:19 schreef muhahaha het volgende:
Daar had ik wel foto's van willen zien. :)
Die zullen er ook wel komen :P

En die TLS was toch al min of meer fucked. Maar na dat grapje liep die op olie in plaats van benzine. Dus of koppakking of klepgeleiders, denk ik zo.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_128261748
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 23:22 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Olietemperatuur? 115 is max ;)

[..]
130 toch???
pi_128261786
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 23:23 schreef klawie het volgende:

[..]

130 toch???
Verschilt per motor wat ie nog trekt he. In mijn geval is olie niet alleen smeermiddel maar ook koelvloeistof.
pi_128261902
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 23:24 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Verschilt per motor wat ie nog trekt he. In mijn geval is olie niet alleen smeermiddel maar ook koelvloeistof.
bij mij ook en ik heb mij wijs laten maken dat 110 graden normaal is en bij 130 graden begint het te vern##ken om het effe plat te zeggen dan verliest het ze bescherm werking of zeg ik nu iets geks???
pi_128262041
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 23:26 schreef klawie het volgende:

[..]

bij mij ook en ik heb mij wijs laten maken dat 110 graden normaal is en bij 130 graden begint het te vern##ken om het effe plat te zeggen dan verliest het ze bescherm werking of zeg ik nu iets geks???
Ja dan verbrand je de dopes in de olie.

Echter als je koelvloeistof (/olie) te warm wordt zet de handel hier en daar te ver uit waardoor je zuiger ook vast kan slaan in je cilinder, een warmlopert. En de olie die langs de temperatuurmeter komt is alweer een stukje verder in het systeem dan in de cilinderkop of onder het klepdeksel. Dat moet allemaal ook niet te heet worden.

Als jij met een motor die 115 graden als temperatuur aangeeft nog even een burnout gaat staan doen, is dat vragen om gedonder.
pi_128262159
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 23:28 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja dan verbrand je de dopes in de olie.

Echter als je koelvloeistof (/olie) te warm wordt zet de handel hier en daar te ver uit waardoor je zuiger ook vast kan slaan in je cilinder, een warmlopert. En de olie die langs de temperatuurmeter komt is alweer een stukje verder in het systeem dan in de cilinderkop of onder het klepdeksel. Dat moet allemaal ook niet te heet worden.

Als jij met een motor die 115 graden als temperatuur aangeeft nog even een burnout gaat staan doen, is dat vragen om gedonder.
oke nu snap ik het :)
  dinsdag 25 juni 2013 @ 23:47:30 #212
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_128263000
quote:

_O_ gaaf. wel jammer van die tl1000s
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_128263832
Als ik lang voor een stoplicht sta stijgt de temperatuur al tot 104 graden en dan kickt de ventilator volgens mij in. Heb altijd al gezegd dat zo'n gala slecht is voor je (oude) auto of motor. Die dingen staan soms een paar uur lang alleen maar stationair te draaien :X
Dit jaar ook weer genoeg oldtimers aangeduwd zien worden omdat de motor er halverwege mee ophield.

Nog iets doms vandaag gehad trouwens. Moest tanken, kom een tankstation tegen dus ik parkeer 'm voor een willekeurige pomp. Loop naar de betaalautomaat, kijk nog even bij welke pomp ik sta en toets dat nummer in. Blijkt achteraf dat je bij die 'pomp' alleen euro 98 kon tanken en bij dezelfde pomp maar dan aan de andere kant (links/rechts, als je ervoor staat, dus niet helemaal een andere 'rijbaan' om 't zo maar te zeggen maar echt aan dezelfde pomp), wel euro 95 kon tanken maar dat was een ander pompnummer. Toen maar 5 liter 98 erin gegooid voor veulsteduur -O- :+
pi_128264975
De mijne heeft geen ventilator, dus haf hem maar gewoon een paar keer uitgezet.

Goed is het er absoluut niet voor, maar de Bandit heeft het overleefd. TLS stond met major problemen, een of andere Kawasaki verdomde het het eerste half uur om te starten en een KTM stond koelvloeistof te pissen :')

Kwestie van goed opletten, ik kon aan se vibraties al voelen dat ik moest ophouden met toerenbeuken. Maar goed, het was wel echt gruwelijk vet :D
pi_128265311
Stonden jullie een half uur met ronkende motoren?
pi_128265350
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 00:36 schreef BlackLining het volgende:
De mijne heeft geen ventilator, dus haf hem maar gewoon een paar keer uitgezet.

Goed is het er absoluut niet voor, maar de Bandit heeft het overleefd. TLS stond met major problemen, een of andere Kawasaki verdomde het het eerste half uur om te starten en een KTM stond koelvloeistof te pissen :')

Kwestie van goed opletten, ik kon aan se vibraties al voelen dat ik moest ophouden met toerenbeuken. Maar goed, het was wel echt gruwelijk vet :D
Mwja valt wel mee, denk dat er bij die tl eerder iets anders aan de hand was, kvs pissen zegt ook niks, te veel er in overdruk alles teveel fliikert tie der uit, wat was het 15/25 min beetje aan het gas hangen?

Wat dacht je van dakar :P
pi_128265644
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 00:47 schreef muhahaha het volgende:
Stonden jullie een half uur met ronkende motoren?
:Y, en dan ronkend in de zin van toerenbegrenzer :+

Dat gedonder met die TLS had daar echt wel mee te maken. Ik zou inzetten op de koppakking die eraan is. 1000cc V-Twins vinden het niet zo leuk om in de redline gebeukt te worden zonder koeling :P

Maar voor wat ik hoorde liep die alweer enigzins. KTM ook overigens, gewoon overdruk inderdaad. Maar die moest wel even bijgevuld worden.
  woensdag 26 juni 2013 @ 06:12:56 #218
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_128267686
quote:

Geniaal _O-
  woensdag 26 juni 2013 @ 06:28:16 #219
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_128267714
quote:

Dat is gaaf ^O^

Mijn ouders wonen vlakbij een grote Molukse gemeenschap en ter ere van iets (weet niet precies wat) waren er vorig jaar diverse Molukse motorclubs (waaronder Satudarah) op komen dagen. De hele straat stond bom- en bomvol motoren, 4 rijen dik. Zo'n 300 motoren in totaal, voornamelijk Harleys in alle soorten en maten. Ze reden 2 ererondes door de buurt.

Dat was ook :9~ _O_ ^O^
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_128271058
voor de mensen die nog op zoek zijn naar een set koffers... als je nu een Triumph Tiger Explorer of Explorer XC koopt krijg je er een gratis kofferset ter waarde van 1000 euro bij
  woensdag 26 juni 2013 @ 10:35:40 #221
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_128271461
SPOT :')

Zo'n GPS Messenger gekocht voor de motorrreizen in de middle of nowhere. Dat ding moet je dus activeren, waarvoor je een eerst abbo moet afsluiten. Log je in op de website, Serienummer, activeringscode, en je moet meteen dus betalen voor je abbo. En dat blijkt dus enkel met een creditcard te kunnen.

Ik mailen, want via PayPal zou ik het wel kunnen. Krijg ik een mailtje terug dat dat niet kan :') anders zet je dat even vantevoren op je website ofzo, stelletje klootviolen.
quote:
14s.gif Op woensdag 26 juni 2013 10:21 schreef Salatrel het volgende:
voor de mensen die nog op zoek zijn naar een set koffers... als je nu een Triumph Tiger Explorer of Explorer XC koopt krijg je er een gratis kofferset ter waarde van 1000 euro bij
Die koffers zijn volgens mij net zo ruk als die van Yamaha.

[ Bericht 16% gewijzigd door Dekatria op 26-06-2013 10:43:44 ]
  woensdag 26 juni 2013 @ 10:44:25 #222
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_128271656
quote:
13s.gif Op woensdag 26 juni 2013 10:35 schreef Dekatria het volgende:
SPOT :')

Zo'n GPS Messenger gekocht voor de motorrreizen in de middle of nowhere. Dat ding moet je dus activeren, waarvoor je een eerst abbo moet afsluiten. Log je in op de website, Serienummer, activeringscode, en je moet meteen dus betalen voor je abbo. En dat blijkt dus enkel met een creditcard te kunnen.

Ik mailen, want via PayPal zou ik het wel kunnen. Krijg ik een mailtje terug dat dat niet kan :') anders zet je dat even vantevoren op je website ofzo, stelletje klootviolen.

[..]

Ik heb er nog nooit een gezien waar je gratis gebruik van kan maken.... je moet toch een bericht uit kunnen zenden...
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_128271685
quote:
13s.gif Op woensdag 26 juni 2013 10:35 schreef Dekatria het volgende:

erger want die van yamaha gaat tenminste nog aan de bovenkant open :P die van Triumph aan de zijkant
  woensdag 26 juni 2013 @ 10:48:20 #224
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_128271739
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 10:44 schreef KneusTeun het volgende:
Ik heb er nog nooit een gezien waar je gratis gebruik van kan maken.... je moet toch een bericht uit kunnen zenden...
Ik zeg ook niet dat het gratis moet, ik snap wel dat er een abbo aan vast zit en wil best betalen. Maar dan niet dat ik na aankoop erachter moet komen dat ik niet eens kán betalen. Dan heb je een apparaatje (á 100$) voor jan lul aangeschaft.
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 10:45 schreef Salatrel het volgende:

[..]

erger want die van yamaha gaat tenminste nog aan de bovenkant open :P die van Triumph aan de zijkant
Koffers die zijlings opengaan heb ik sowieso nooit begrepen. Wil je wat pakken, flikkert alles eruit :')
pi_128272196
Creditcard lijkt me wel handig als backup in Griekenland enzo :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')