Dat is een goede vraag.quote:Op zondag 25 augustus 2013 17:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat weegt zo'n gimbal eigenlijk? In hoeverre beīnvloedt dat je accuduur en vliegbereik?
Kon je nog weleens tegenvallen, zo'n Skycrane is het nou ook weer nietquote:Op zondag 25 augustus 2013 17:22 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Dat is een goede vraag.
Gewicht: 230 gram (in combinatie met GoPro HERO3).
Accuduur heb ik geen idee, maar ik ga sowieso voor een dubbele accu setup.. Qua vliegbereik moet het niet veel uitmaken.
Volgens mij kan hij maximaal een kilo tillen. Ik heb iig al genoeg gasten gezien die met een soortgelijke setup vliegen zoals ik hem ook ongeveer wil hebben.quote:Op zondag 25 augustus 2013 17:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kon je nog weleens tegenvallen, zo'n Skycrane is het nou ook weer niet
Het gewicht zorgt dat de motortjes wat harder moeten werken en ook de gimbal kost stroom, de zenmuse iig wel, en dat gaat ten kosten van de accuduur en dus vliegtijd. Het heeft geen invloed op het zendvermogen/bereik.quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:16 schreef Dr_Flash het volgende:
ja maximaal tillen ja. Maar als zo'n gimbal eens 250-300 gram weegt kost dat gewoon duidelijk meer kracht lijkt me? Dus kom je minder ver of blijf je minder lang in de lucht. Toch?
Hou er rekening mee dat het je een klap geld kost.. ik zou contact opnemen met V-nix.nl die hebben alles en ook de kennis en hebben goede service en helpen je graag verderquote:Op dinsdag 24 september 2013 18:35 schreef Carlos_Dom het volgende:
Kan iemand mij helpen met het samenstellen van een goed pakket ? Ik wil een DJI Phantom met Gopro en anti-wiebelding en een videobril en extra set betere props. Voor de laatste 3 items weet ik niet welke de beste zijn.
ja ik heb inmiddels gesproken met de Dronespecialist.nl en totaal komt het op 1800 eurie.quote:Op vrijdag 27 september 2013 13:53 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Hou er rekening mee dat het je een klap geld kost.. ik zou contact opnemen met V-nix.nl die hebben alles en ook de kennis en hebben goede service en helpen je graag verder![]()
Maar nogmaals.. het kost je een klein kapitaal.
Dat is inderdaad een groot en gunstig voordeel ten opzichte van de originele Phantom. Voor de mijne ga ik nog wel een dual battery setup aanschaffen en ander onderstel, dan kan ik 20 minuten vliegen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 19:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Klinkt interessant. Vooral die 25 minuten vliegtijd eigenlijk
quote:Iraanse wetenschappers hebben een drone ontwikkeld die reddingsboeien naar drenkelingen kan gooien. Iraanse wetenschappers besloten een drone te ontwikkelen omdat veel Iraanse vakantiegangers verdrinken in de Kaspische zee, vaak omdat ze niet kunnen zwemmen.
Phantom en GoPro Hero3 heb ik alquote:Op woensdag 13 november 2013 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Hmm. Puur als FPV kit? Dan moet er nog een aparte besturing bij en de rone zelf natuurlijk, al of niet met camera.. Wordt al snel een echt prijzig vrhaal vrees ik
Die kit heb ik ook, met de gimbal er bij. FPV werkt wel echt stukken beter, kun je een beetje zien wat je doet.quote:Op dinsdag 5 november 2013 20:09 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een groot en gunstig voordeel ten opzichte van de originele Phantom. Voor de mijne ga ik nog wel een dual battery setup aanschaffen en ander onderstel, dan kan ik 20 minuten vliegen.
En als FPV oplossing wil ik voor de lente/zomer deze aangeschaft hebben:
http://www.v-nix.nl/droneflyer-liveview-monitor-advanced
Mis ik alleen telemetrische data, daar is wel een oplossing voor en komt er misschien ook nog wel. Dat is iets wat ik niet alleen bijzonder handig maar ook erg leuk vind. Met die Phantom 2 vision speelt DJI wel mooi op de markt in.. mooi kant en klaar pakketje voor een goede prijs. Al ben ik nog wel benieuwd naar de reviews/kwaliteit en de kinderziektes.
Zo ben ik ook wel benieuwd of die camera in de buurt komt van een GoPro Hero3 qua beeldkwaliteit en of de videodownlink wel lekker en goed werkt, ik heb toch liever een 5,8 Ghz FPV systeem denk ik.
Nice! Zit er een handleiding bij voor de montage of spreekt het allemaal voor zich?quote:Op zondag 17 november 2013 20:39 schreef nietzman het volgende:
[..]
Die kit heb ik ook, met de gimbal er bij. FPV werkt wel echt stukken beter, kun je een beetje zien wat je doet.
Heb 'm een paar weken geleden voor het eerst voor een shoot ingezet, ook boven water met bomen aan weerszijden langs de kant. Had ik zonder FPV echt niet aangedurfd.
Handleiding is eigenlijk afwezig, maar het wijst redelijk zichzelf. Die jongens van v-nix zijn ook best behulpzaam, hebben nog een filmpje en foto's gemaakt van hoe 'ie aangesloten zou moeten worden.quote:Op zondag 17 november 2013 20:58 schreef YokiKater het volgende:
Nice! Zit er een handleiding bij voor de montage of spreekt het allemaal voor zich?
Thnxs voor de info, dan komt het vast wel goed. V-nix is inderdaad erg behulpzaam, vind het een prima zaakquote:Op zondag 17 november 2013 22:19 schreef nietzman het volgende:
[..]
Handleiding is eigenlijk afwezig, maar het wijst redelijk zichzelf. Die jongens van v-nix zijn ook best behulpzaam, hebben nog een filmpje en foto's gemaakt van hoe 'ie aangesloten zou moeten worden.
Ik wou het alleen anders doen omdat ik alle draden netjes weggewerkt wou hebben en aangesloten op het printplaatje van de gimbal, dus ik moest net even iets meer puzzelen.
Awesome. Zo'n DJI is toch een stuk serieuzer ding dan de Parrotquote:Op zondag 5 januari 2014 12:03 schreef Johnfokk het volgende:
Ik ben in het bezig van een DJI, maar ben nog opzoek naar een gimball voor de DJI en mijn gopro3 .
Iemand ervaringen met de Tarrot t-2d?
Omdat er geen handleiding bijzat heb ik me gister eerst laten informeren op youtube hoe alles werkt. Na een mislukte test hier in mn huis ( niet doen de eerste keer) ben ik vandaag naar een open grasveld gegaan. Daar heb ik lekker kunnen oefenen. Dat ding kan hoog! En besturing is helemaal niet moeilijk. Alleen moet je wel de handigheid erinkrijgen maar na 45 minuten ging het best goed.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:16 schreef egelhond het volgende:
Ik heb vandaag de Phantom FC40 gekocht. Ga er morgen mee spelen. Ben echt benieuwd.
Ik heb er zoëen van Hubsan (q4 nano), zit ook een hele kleine controller bij:quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:30 schreef Magneet het volgende:
Ik mag binnenkort met een nano quadcopter gaan spelen voor FOK!. Het zal mijn eerste ervaring zijn met zo'n ding dus ben benieuwd hoe het vliegt.
Geinigquote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:38 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik heb er zoëen van Hubsan (q4 nano), zit ook een hele kleine controller bij:
[ afbeelding ]
In het begin was de besturing wel ff wennen en veel crashes gemaakt, maar de quadcopter kan heel goed tegen een stootje. Bij sommige crashes vliegt er wel eens een propellor vanaf en die kun je er dan gewoon weer op duwen (als je 'm terug hebt kunnen vinden tenminste) Nu vlieg ik er gemakkelijk rondjes mee door de huiskamer. Nog niet buiten uitgeprobeerd btw.
Laadtijd is ongeveer 20 minuten (met een 1mA usb lader) en het vliegt zo'n 5 minuten.
Gaaf ding, heb je er goed bereik mee?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:11 schreef Binkster het volgende:
[ afbeelding ]
Zelfbouw ding, foto van paar weken terug, het is nu een hex. Voor een idee van het formaat: de propellers zijn 25cm.
Gaaf filmpje!quote:Op zaterdag 12 juli 2014 17:08 schreef julius123 het volgende:
Ik ben sinds vorige week trots bezitter van de DJI Phantom 2 Vision+
Vliegt echt goed en makkelijk en de camera schiet mooie plaatjes!
Even een filmpje van een van de eerste vluchten:
[URL]\url]
Maximale afstand tot nu toe is 600 meter en heb ongeveer 460 meter hoog gevlogen:)
Dan heb je toch wel een aardige quadcopter nodig hoor, iets wat vergelijkbaar is met een Phantom.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 20:20 schreef VitearNL het volgende:
Ik hoop dat ik hier goed zit. Ik zoek een redelijk goedkope quadcopter die mijn SJ4000 camera kan houden. Ongeveer hetzelfde gewicht als de GoPro. Heeft iemand ideeën?
Geen idee? Het heeft vier propellers zie ik op Google. Erg leuk dingetje.quote:Op maandag 28 juli 2014 16:03 schreef MarkyB het volgende:
Mag je hier gepost hebben als je in het bezit bent van een TBS Discovery Pro?
Als je niet te laag boven tuinen ofzo vliegt is er niks aan de hand lijkt me, de politie heeft ook wel wat beters te doen dan omhoog kijken en mensen plagen die met hun hobby's bezig zijn.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:31 schreef shiznuts het volgende:
Prijs is me nog best wurst.Maar in de grote boze stad is het nogal link. Erbuiten... mweh, ben aangewezen op openbaar vervoer (of huurauto) om ergens te komen en alleen een beetje weilanden gaan filmen lijkt me nu ook weer een beetje zonde/geen zak aan. Beleid had wel iets meer losjes gemogen en ik ben geen risktaker als dat bonje kan opleveren.
Als je een klein parkeerplaatje hebt kan je al prima opstijgen.. Zonder hoge gebouwen in de buurt is het heel goed mogelijk om gewoon lekker te vliegen boven je woonwijk.. Het mag niet nee, maar zoals Nattekat zegt zullen ze vast wel betere dingen te doen hebben. Als ze al weten dat het niet mag.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:31 schreef shiznuts het volgende:
Prijs is me nog best wurst.Maar in de grote boze stad is het nogal link. Erbuiten... mweh, ben aangewezen op openbaar vervoer (of huurauto) om ergens te komen en alleen een beetje weilanden gaan filmen lijkt me nu ook weer een beetje zonde/geen zak aan. Beleid had wel iets meer losjes gemogen en ik ben geen risktaker als dat bonje kan opleveren.
Het hangt ook wel af van je woonplaats, in een grote stad vliegen is natuurlijk riskanter dan in een wat kleinere plaats. Dat verhaal over de Efteling is weer wat anders, dat kon enorm gevaarlijk zijn en is in hun 'luchtruim'.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:44 schreef MarkyB het volgende:
Ik wil toch adviseren om niet in of boven je woonwijk te gaan vliegen. De echte modelvlieger zal hiervoor gestraft worden. Zie de discussie van die gast die in de Efteling heeft gevlogen. De politie heeft NIETS beters te doen op het moment dat een multicopter gezien wordt. Het is namelijk een hot issue op dit moment.
je vliegt altijd in iemands luchtruim en je hebt daarom ten alle tijden toestemming nodig van deze eigenaar.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 10:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het hangt ook wel af van je woonplaats, in een grote stad vliegen is natuurlijk riskanter dan in een wat kleinere plaats. Dat verhaal over de Efteling is weer wat anders, dat kon enorm gevaarlijk zijn en is in hun 'luchtruim'.
Het gaat om het verschil tussen de Efteling, tussen alle achtbanen, en een woonwijk. Officieel is het luchtruim van de gemeente en valt het dus onder openbaar gebied.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 10:37 schreef MarkyB het volgende:
[..]
je vliegt altijd in iemands luchtruim en je hebt daarom ten alle tijden toestemming nodig van deze eigenaar.
Todat je een keer een flyaway hebt en iemand 'm op z'n knar krijgt. Gewoon niet boven bebouwing vliegen, klaar.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:43 schreef Nattekat het volgende:
Als je niet te laag boven tuinen ofzo vliegt is er niks aan de hand lijkt me, de politie heeft ook wel wat beters te doen dan omhoog kijken en mensen plagen die met hun hobby's bezig zijn.
Van de gemeente, dus je hebt toestemming nodig van de gemeente. Ik ben lid van een modelvliegvereniging en vlieg met zweef, motor en rotor toestellen en weet eigenlijk wel hoe het zit.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het gaat om het verschil tussen de Efteling, tussen alle achtbanen, en een woonwijk. Officieel is het luchtruim van de gemeente en valt het dus onder openbaar gebied.
Voor een ieder telt dezelfde regel. Commercieel vliegen is alleen als je er geld voor vraagt.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:09 schreef UtopiaVolger het volgende:
Commercieel vliegen is ook wel wat anders dan privé gebruik. En ik zeg alleen dat het kán, niet dat je het moet doen.
Als hier meer en meer incidenten bij komen ik mijn hobby aan de kant kan zetten en dit verbod doorgezet gaat worden.quote:Tot op heden heeft het recreatieve gebruik van modelluchtvaartuigen een uitstekende staat van dienst op het gebied van veiligheid van de operaties en is dit gebruik om die reden toegestaan onder de in de Regeling modelvliegen opgenomen regels. Naast de individuele besturing van (speelgoed)vliegtuigjes op incidentele basis betreft het de beoefening van de modelvliegsport in verenigingsverband. Deze heeft van oudsher een recreatief, plaatsgebonden karakter en vindt plaats op daartoe bestemde terreinen. Binnen deze tak van sport is sprake van zelfregulering. Vastgesteld kan echter worden dat de afgelopen jaren het karakter van het recreatieve gebruik van modelluchtvaartuigen wijzigt. Naast voornoemd gebruik van modelluchtvaartuigen wordt steeds vaker buiten verenigingsverband om gevlogen met modelluchtvaartuigen, waarbij in veel gevallen gebruik wordt gemaakt van camera’s aan boord.
Reeds in de huidige situatie mag (op grond van artikel 2, onderdeel b, van de Regeling modelvliegen) de vlucht slechts worden uitgevoerd onder omstandigheden waarbij er vanaf de grond tijdens de gehele vlucht goed zicht is op het modelluchtvaartuig en het luchtruim daaromheen en moet (op grond van artikel 2, onderdeel c, van de Regeling modelvliegen) de bestuurder tijdens de gehele vlucht goed zicht houden op het modelvliegtuig. Om die reden is besturing op basis van een camera aan boord (first person view) niet mogelijk.
Op dit moment wordt nog niet overgegaan tot een algemeen verbod vanuit veiligheidsoverwegingen voor de besturing van een modelluchtvaartuig met een camera aan boord. De algemene regels voor modelluchtvaartuigen worden vooralsnog voldoende geacht, waarbij in het bijzonder wordt gewezen op het met de onderhavige regeling voor alle vormen van recreatief gebruik van modelluchtvaartuigen vastgestelde verbod om te vliegen met modelluchtvaartuigen boven mensenmenigten, bebouwing, openbare wegen (autosnelwegen, autowegen en ontsluitingswegen) en spoorlijnen.
Bij de verdere ontwikkeling van regelgeving met betrekking tot lichte onbemande luchtvaartuigen en modelluchtvaartuigen zal worden bezien of het huidige onderscheid tussen beroepsmatig gebruik enerzijds en recreatief gebruik anderzijds volstaat of dat vanuit veiligheidsoverwegingen nadere regelgeving is gewenst met betrekking tot het recreatieve gebruik van modelluchtvaartuigen met een camera aan boord.
Ik zie hem, zat zelf ook al te googlenquote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:26 schreef MarkyB het volgende:
Dat is een gedeelte van de regelgeving inderdaad
Zie de link in mijn ninja edit, in artikel 2 staat eigenlijk het belangrijkste vermeld.
http://www.banggood.com/buy/Cheerson-CX-10-Parts.htmlquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 14:55 schreef l0lownkill het volgende:
Hey,
Ik heb sinds vandaag een Cheerson CX-10. Bevalt prima.
Alleen is er nu een probleem. Ik zat wat loops te maken in intermidate mode, tot hij tegen het plafond aan crashte en met een klap neerkwam. Nu beweegt 1 van de rotors niet meer en deze is ook hard rond te draaien. Misschien zit de as krom ofzo? Valt dit te fixen?
Heb ik gezien ja, maar ik spreek nu even over een hotfix aangezien ik anders 2 weken moet wachten.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 15:24 schreef MarkyB het volgende:
[..]
http://www.banggood.com/buy/Cheerson-CX-10-Parts.html
Recent ging ik vliegen in het park achter mijn huis, toen ik van de trap af liep kwam er een heus arrestatieteam de trap op, ze vroegen wat het was, een van hun noemde het een helikopter, een andere zei "Ga je de actie filmen en op youtube zetten?" na een korte glimlach liep ik weer door richting het park. Het filmpje van die vlucht staat idd op YT maar is geen actie te zien, je kan amper zien dat het een politie auto is enzo... Doordat ik geen auto heb zijn de keuzes qua veld beperkt maar better safe then sorry.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:44 schreef MarkyB het volgende:
Ik wil toch adviseren om niet in of boven je woonwijk te gaan vliegen. De echte modelvlieger zal hiervoor gestraft worden. Zie de discussie van die gast die in de Efteling heeft gevlogen. De politie heeft NIETS beters te doen op het moment dat een multicopter gezien wordt. Het is namelijk een hot issue op dit moment.
Sorry, ik kan geen touw vastknopen aan wat je zojuist hebt verteld. Is dit iets wat je hebt meegemaakt?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:36 schreef Binkster het volgende:
[..]
Recent ging ik vliegen in het park achter mijn huis, toen ik van de trap af liep kwam er een heus arrestatieteam de trap op, ze vroegen wat het was, een van hun noemde het een helikopter, een andere zei "Ga je de actie filmen en op youtube zetten?" na een korte glimlach liep ik weer door richting het park. Het filmpje van die vlucht staat idd op YT maar is geen actie te zien, je kan amper zien dat het een politie auto is enzo... Doordat ik geen auto heb zijn de keuzes qua veld beperkt maar better safe then sorry.
Lolquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:24 schreef Binkster het volgende:
Ze kwamen voor de buurman, die een groene hobby had. Toen ik naar buiten stapte had ik geen idee wat er aan kwam en had dus nooit de intentie gehad om ze te gaan filmen. Ik denk dat als ze er echt problemen mee hadden gehad dat ze vast alweer voor de deur hadden gestaan.
Op een eerder moment(paar weken eerder) heeft de wijkagent een kwartier staan kijken en later vragen gesteld (klonk haast alsof hij zelf er ook een wou)
kun je daarmee ook zien wat je aan het filmen bent?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:20 schreef shiznuts het volgende:
Vind de AR Parrot nogal overpriced. Is imho eigenlijk gewoon een speelgoeddinkie zoals je die overal ook wel goedkoper tegenkomt (vooral China). Vb. UdiRC 818A (naast een WLToys V272).
[ afbeelding ]
Tenzij je graag iets 'mainstreams' wilt halen en/of iets zonodig met je tablet/smartphone besturen moet. Mja, I guess.
maar bij dji kun je met je smartphone zien wat je aan het filmen bent... Toch?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:36 schreef shiznuts het volgende:
Neuh, is niet echt nodig. Heb je bij een DJI ook niet tenzij je die upgrade.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |