Zo'n beetje wel ja.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:45 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Omdat je geen hoop meer hebt?
Omdat ik nog het beeld had van de doelgroep die daar 6 jaar geleden zat.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:45 schreef Catnip het volgende:
[..]
Ahw...*geeft knuffel*
Waarom lukte het gesprek niet goed dan?
quote:Op maandag 24 juni 2013 13:50 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Zo'n beetje wel ja.
Straks komt de nieuwbouw er aan, en dan krijg ik een andere EVV'er. Ik heb een enorm probleem met nieuwe mensen, en we moeten dan ook nog eens verhuizen.
Ik had zoveel hoop in dat beschermd wonen op het terrein maar dat schijnt dan niets voor mij te zijn.
Nu wilt men mij liever in een woonwijk plaatsen maar ik word alleen maar angstiger en overprikkelder door zulke wijken.
Ook zit men te zeuren om mijn gewicht. Ik weet wel dat ik te dik ben, ik weeg momenteel 110 kg, en zelfs mijn opa maakte er een opmerking over.
Ik doe heel erg mijn best om af te vallen, maar ik krijg zo'n honger door alle medicatie en voor de rest moet ik zelf maar uitviegelieren qua sport en eten.
Ik zwem wel 1x per week, dat wel weer.
Maar welke opties heb je dan nog wel??quote:Op maandag 24 juni 2013 13:52 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Omdat ik nog het beeld had van de doelgroep die daar 6 jaar geleden zat.
Zo heeft men mij hier op de afdeling verteld dat daar zou zitten.
Maar nu zit een veel ernstigere doelgroep. Van die zware autisten zeg maar.
En dus was al mijn zekerheid op een plek op het terrein waar ik zekerheid had, struktuur, activiteiten en rust weg.
Geen idee. Kan dus niet op dit terrein.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
[..]
Maar welke opties heb je dan nog wel??
Door medicatie kun je inderdaad onstilbare honger krijgen; ik heb het zelf ook gehad.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:50 schreef summer2bird het volgende:
Ook zit men te zeuren om mijn gewicht. Ik weet wel dat ik te dik ben, ik weeg momenteel 110 kg, en zelfs mijn opa maakte er een opmerking over.
Ik doe heel erg mijn best om af te vallen, maar ik krijg zo'n honger door alle medicatie en voor de rest moet ik zelf maar uitviegelieren qua sport en eten.
Ik zwem wel 1x per week, dat wel weer.
Het is niet erg om somber te zijn. Wanneer verzet niet helpt, blijft accepteren over. Doe wat écht moet, laat zitten wat je kan laten zitten. Bekijk je sombere gevoel op een afstand. Bestudeer het. Zie het opkomen en afzwakken. Denk er niet over na, maar kijk. Alsof je een storm aan de zee volgt met je ogen.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:43 schreef summer2bird het volgende:
Ik snap mijzelf niet meer, ik voel mij somber en afgevlakt.
Eerst voor het gesprek bij het beschermd wonen, ging ik met veel plezier naar de activiteiten op het terrein en lukte alles wel zo'n beetje.
Maar nadat gesprek wat totaal niet goed uitpakte, ben ik mijzelf verloren. Ik voel niet meer de energie om dingen te doen, ik praat minder met mensen over mijn diepere gevoelens.
Mijn moeder zei tijdens de crisis waar ik inzat nadat gesprek bij die woonvorm dat ik mijzelf een schop onder de reet moest geven.
Dus probeer ik zo min mogelijk te denken aan mijn gevoelens en doe wat men van mij verwacht.
Maar ik voel mij leeg, en somber.
Koken lukt niet meer, boodschappen ook niet. Ik dwing mijzelf om elke week te sporten en elke dag de deur uit te komen, en ik dwing mijzelf om naar afspraken te gaan en naar activiteiten te gaan.
Nu zou ik ook bij creatief moeten zijn, maar het lukt mij niet echt
Ik weet dat ik mijzelf aanstel en dat er een knop ommoet, maar ik kan 'm niet vinden.
Je hoeft me niet te geloven maar volgens mij komt het wel goed met je. Ook al blijf je enorm in de slachtofferrol zitten, wijs je met name naar anderen, baal je er van dat anderen je ook niet op jouw problemen wezen, met als enig verschil dat je wel de ballen hebt om overal aan de bel te trekken voor hulp. Althans wat je hier neer zet.quote:Op maandag 24 juni 2013 15:42 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik moet gewoon mijn leven weer op orde zien te krijgen ook al loop ik twee miljoen jaar achter op andere mensen van mijn leeftijd. Niks gaat me gelukkig maken behalve een geluksgevoel binnenin. Ik moet dat zien te realiseren.
Ik heb nog geen weerwoord gehad op het feit dat ik de maatschappij de schuld geef van mijn problemen. Ik heb ook gelezen dat het heel belangrijk is dat ik vooral niet mezelf de schuld geef van de problemen waar ik geen controle over had. Ik heb hooguit de kwaliteiten om de problemen te hebben die ik heb, maar daar blijft het dan ook bij.quote:Op maandag 24 juni 2013 15:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je hoeft me niet te geloven maar volgens mij komt het wel goed met je. Ook al blijf je enorm in de slachtofferrol zitten, wijs je met name naar anderen, baal je er van dat anderen je ook niet op jouw problemen wezen, met als enig verschil dat je wel de ballen hebt om overal aan de bel te trekken voor hulp. Althans wat je hier neer zet.
Volgens mij is er in diverse topics wel wat gezegd over jouw standpunt tov de maatschappij.quote:Op maandag 24 juni 2013 15:48 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik heb nog geen weerwoord gehad op het feit dat ik de maatschappij de schuld geef van mijn problemen. Ik heb ook gelezen dat het heel belangrijk is dat ik vooral niet mezelf de schuld geef van de problemen waar ik geen controle over had. Ik heb hooguit de kwaliteiten om de problemen te hebben die ik heb, maar daar blijft het dan ook bij.
Hoop maar niet -te- hard dat je je achterstand gaat inlopen. Goeie kans dat dat nooit helemaal zal lukken.quote:Op maandag 24 juni 2013 15:42 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik moet gewoon mijn leven weer op orde zien te krijgen ook al loop ik twee miljoen jaar achter op andere mensen van mijn leeftijd. Niks gaat me gelukkig maken behalve een geluksgevoel binnenin. Ik moet dat zien te realiseren.
Zou je eens willen opsommen waaraan de maatschappij nou precies schuld heeft? Want ik heb het geloof ik een beetje gemistquote:Op maandag 24 juni 2013 15:48 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik heb nog geen weerwoord gehad op het feit dat ik de maatschappij de schuld geef van mijn problemen. Ik heb ook gelezen dat het heel belangrijk is dat ik vooral niet mezelf de schuld geef van de problemen waar ik geen controle over had. Ik heb hooguit de kwaliteiten om de problemen te hebben die ik heb, maar daar blijft het dan ook bij.
Oh ik had het over de psycholoog, psychiater en arts-assistent.quote:Op maandag 24 juni 2013 15:51 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Volgens mij is er in diverse topics wel wat gezegd over jouw standpunt tov de maatschappij.
Sommigen snappen je, anderen hebben zoiets van, ja leuk en aardig de maatschappij de schuld te geven, maar je schiet er niets mee op.
Hier geloof ik nu weer niet in. Je kunt echt jaren weer in halen die je hebt verloren. Je verliest het nooit helemaal. Ik loop nu ook achteruit. Ga ik het inhalen? Vast en zeker, wanneer? Ik hoop dat ik daar nog de tijd voor kan vinden.quote:Op maandag 24 juni 2013 15:51 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Hoop maar niet -te- hard dat je je achterstand gaat inlopen. Goeie kans dat dat nooit helemaal zal lukken.
Achteruit zeg je?quote:Op maandag 24 juni 2013 15:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hier geloof ik nu weer niet in. Je kunt echt jaren weer in halen die je hebt verloren. Je verliest het nooit helemaal. Ik loop nu ook achteruit. Ga ik het inhalen? Vast en zeker, wanneer? Ik hoop dat ik daar nog de tijd voor kan vinden.
quote:You Scored as Clinical Depression
You show symptoms of Clinical Depression. This is characterized by basic depression. Possibly long strains of depression usually over 2 weeks in length. Note that this test isn't official but it does use real symptoms. You may wish to get yourself checked out by a psycologist/psyciatrist.
Clinical Depression
54%
Suicidal (Behavior)
50%
Obsessive-compulsive disorder
50%
Schizophrenia
42%
Bipolar Disorder
29%
4. Dus dat valt nog mee.quote:Op maandag 24 juni 2013 15:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Achteruit zeg je?
En hoeveel jaar ben -jij- dan in totaal kwijtgeraakt??
Ga ik ook even doenquote:Op maandag 24 juni 2013 16:01 schreef sitting_elfling het volgende:
.
which mental illness do you have
[..]
Uhm jaquote:Op maandag 24 juni 2013 16:01 schreef sitting_elfling het volgende:
.
which mental illness do you have
[..]
quote:You show symptoms of suicide! You should immediately find help. Call a friend, talk to your parents, talk to a doctor, or call the suicide hotline. It is IMPERATIVE you find help. Note that this test isn't official but it does use real symptoms. You may wish to get yourself checked out by a psycologist/psyciatrist. In this case, though, you probably are suicidal AND SHOULD FIND HELP.
Suicidal (Behavior)
100%
Schizophrenia
92%
Bipolar Disorder
75%
Clinical Depression
58%
Obsessive-compulsive disorder
54%
Around my 20s..quote:Op maandag 24 juni 2013 16:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dus je hebt 4 jaar totaal stilgestaan?
Welke leeftijd had je toen?
Dan denk ik dat jij de schade nog wel kunt inhalen.quote:Op maandag 24 juni 2013 16:12 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Around my 20s..
Hoe zit het eigenlijk verder met magnetronkoffie?
Objectief kun je niks inhalen. Want tijd krijg je er niet voor terug. Mentaal kun je het wel inhalen, want je hebt soms maar een tik nodigquote:Op maandag 24 juni 2013 16:15 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dan denk ik dat jij de schade nog wel kunt inhalen.
Ik ben in veel opzichten vanaf vlak voor mijn pubertijd stil blijven staan en heb veel van die schade nu nog niet ingelopen.
Ik denk objectief gezien niet dat ik alles kan inlopen (of het moet een spoedcursusje zijn!).
Een tik nodig?quote:Op maandag 24 juni 2013 16:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Objectief kun je niks inhalen. Want tijd krijg je er niet voor terug. Mentaal kun je het wel inhalen, want je hebt soms maar een tik nodig
En ik vond mijn resultaat op suicide bijv. al hoogquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |