Maar waarom dan niet?quote:Op zondag 23 juni 2013 16:10 schreef Studeur het volgende:
omdat het heilige boek zegt dat het niet voor het huwelijk mag?
daarom. waarom zou je je afvragen waarom iets in de bijbel staat. omdat een of ander malloot dat ooit bedacht heeft.quote:
Ja, dat is mooi, maar waarom zijn bijna alle religies er zo fanatiek tegen?quote:Op zondag 23 juni 2013 16:15 schreef Studeur het volgende:
[..]
daarom. waarom zou je je afvragen waarom iets in de bijbel staat. omdat een of ander malloot dat ooit bedacht heeft.
Ziekte, weeskinderen etc.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:16 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, dat is mooi, maar waarom zijn bijna alle religies er zo fanatiek tegen?
Omdat er maar 1 god is en die heeft dat bedacht.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:16 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, dat is mooi, maar waarom zijn bijna alle religies er zo fanatiek tegen?
Ik zie niks over ziektes en weeskinderen etc.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:19 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
http://www.openbible.info/topics/stds
Nee. Het is dan ook vrij absurd om als hetero ineens volledig homoseksueel te worden.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:35 schreef Heppy_tjoi het volgende:
Je vraag waarom homoseksualiteit wordt tegengegaan door alle religies is makkelijk te beantwoorden. Ik zal je een tegenvraag stellen waardoor je het antwoord zelf zou kunnen formulieren.
In extremis, zou een geloof kunnen voortbestaan wanneer deze enkel zal bestaan uit (monogame) homoseksuelen? Rekeninghoudend met een wereld waarin niemand overstapt van het ene geloof naar het andere.
Een beetje respect mag wel met je malloot.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:15 schreef Studeur het volgende:
[..]
daarom. waarom zou je je afvragen waarom iets in de bijbel staat. omdat een of ander malloot dat ooit bedacht heeft.
Ik heb nergens gezegd dat hetero's ineens homo worden;), wat me overigens wel een apart gezicht lijkt. Het was slechts een voorbeeld om aan te geven dat een hetero-religie succesvoller is dan een homo-religie.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee. Het is dan ook vrij absurd om als hetero ineens volledig homoseksueel te worden.
Zo'n 5% van de bevolking is homo, dus op zich is er wat betreft homoseksualiteit geen enkel praktisch probleem.
Huh, wat? Respect voor wie?quote:Op zondag 23 juni 2013 17:14 schreef Anonymousforlife het volgende:
[..]
Een beetje respect mag wel met je malloot.
Voor andermans godsdienst. Het is niet zo fijn als je God een "malloot" noemt. En ook nog een heel onnodig. Is respect voor andermans religie je nooit geleerd?quote:
Waarom moet ik respect hebben voor andermans religie? Ja, dat is een serieuze vraag.quote:Op zondag 23 juni 2013 17:21 schreef Anonymousforlife het volgende:
[..]
Voor andermans godsdienst. Het is niet zo fijn als je God een "malloot" noemt. En ook nog een heel onnodig. Is respect voor andermans religie je nooit geleerd?
Hm. Daar zit best wel wat in. Die laat ik even bezinken.quote:Op zondag 23 juni 2013 17:24 schreef SpecialK het volgende:
Even een losse gedachte die ik nog niet zo goed uitgewerkt heb:
Het is wat mij betreft misschien natuurlijke selectie.
Als een religie als meme wil voort bestaan kan het zich het beste zo veel mogelijk bemoeien met de context waarbinnen mensen een gezin opstarten. Zo verzeker je de overdracht van de religie aan de kinderen.
Religies die zich niet bemoeien met voortplanting raken op de achtergrond tijdens het vinden van een partner, het copuleren en het opvoeden van kinderen. Liberale religies bestaan dus nauwelijks meer en de licht tot zwaar perverse seksueel-autoritarische religies blijven over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |